48572598540899.pdf
4.67M
🔅در صورتیکه نمرات به تایید معلم و مدیر رسیده است و امکان ویرایش ندارید.
مدیران محترم طبق این راهنما دسترسی لازم برای ویرایش نمرات را برای معلم ایجاد کنید.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
📌پرسش:
۱- تفاوت دو تا کارگروه هیأت ممیزه با کارگروه بررسی اعتراضات چیه ؟ هیات ممیزه قبلی که تعریف شده در کارتابل رییس منطقه الان چه نقشی دارد ؟
۲- کار بررسی اعتراضات توسط کارگروه منطقه کی شروع میشود؟ قرار بود ۸ خرداد شروع شود
✍️ پاسخ:
۱_هیات ممیزه رکن طرح #رتبه_بندی است و وظیفه اش تعیین و تایید رتبه.
کارگروه رسیدگی به اعتراض، از اسمش معلومه، برای رسیدگی به اعتراضات هست و ذیل هیات ممیزه
رتبه های کسب شده در فرایند عادی و یا در مرحله رسیدگی به اعتراض باید توسط هیات ممیزه تایید شود،
رییس هیات ممیزه مدیرکل در استان و رییس اداره در منطقه است و مسئول رسیدگی به اعتراض رییس اداره ارزیابی در استان و حوزه متناظر آن در منطقه.
هیات ممیزه قبلی و فعلی نداریم، یک هیات ممیزه داریم و همیشگی، با تغییر مسئولین اعضا تغییر میکنند، جایگاه حقوقی هیات همیشه پابرجاست.
۲_ اجرای آزمایشی(پایلوت) ابتدای هفته گذشته در زنجان استارت خورد. در حال رفع اشکالات سیستم و راهنمای عمل هستیم، به محض آماده شدن اعلام میکنیم
#رتبه_بندی
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅ معلمها برای تقویت مهارتهای اجتماعی دانشآموزان چگونه عمل باید کنند؟
1⃣ تعریف مهارت: اولین کاری که یک معلم باید قبل از آموزش یک مهارت به دانشآموزان انجام دهد این است که تعریف و علت اهمیت این مهارت را به طور کامل برای آنها توضیح دهد. معلمان میتوانند برای توصیف اهمیت یادگیری یک مهارت از عکس، فیلم، داستان و یا یک نمایش عروسکی استفاده کنند.
2⃣ مهارت: در این مرحله معلم مهارت مورد نظر را به چند جزء ساده تقسیم کرده سپس از دانشآموزان برای توضیح هر بخش کمک میگیرد.
3⃣ تقلید و تمرین: بعد از آموزش مهارت، باید آن را در کلاس تمرین کرد. همچنین برای آنکه یادگیری این توانایی با موفقیت بیشتری انجام گیرد، معلم از شاگردانش میخواهد به خوبی و با دقت بالا به اجرای او نگاه کنند، آن را به خاطر بسپارند و سپس تقلید کنند.
4⃣ بازخورد: معلم باید در این مرحله از شاگردانش بخواهد حین تمرین مهارت از خود فیلم بگیرند یا تمرینها را در خانه و در حضور والدین انجام دهند. بازخورد این تمرینها تأثیر زیادی در موفقیت دانشآموزان دارد.
5⃣ ایجاد فرصت: در این مرحله معلم باید فرصتی برای شاگردانش فراهم کند تا بتوانند از مهارت مورد نظر استفاده کنند. همچنین برای یادگیری بیشتر، بهتر است با توجه به مهارتی که آموزش داده میشود فعالیتهای گروهی در کلاس ترتیب داده شود تا دانشآموزان کارایی مهارت را بهتر درک کنند.
6⃣ تقویت متناوب: معلم باید پاداشی برای دانشآموزانی که این تمرینات را انجام میدهند در نظر بگیرد. این کار به تقویت مهارت اجتماعی آنها کمک میکند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
تفاوت سکوت🤫
و سکوت درکلاس درس🧐
🔑 برخلاف تصور بعضی معلمان که معمولاً به روش سنتی بیشتر زمان کلاس را با هدف تاکید روی مطالب درسی با صدای بلند صحبت می کنند، اما باید بدانیم یکی از مهارت های معلمی ایجاد فضای سکوت برای تفکر و اندیشیدن است.
👂 وقتی یک سوال مطرح می کنیم یا نظر دانشآموزان را درباره ی یک موضوع می خواهیم، باید با ایجاد سکوت کامل، اندکی مجال فکر کردن به بچه ها بدهیم.
این زمان سکوت بسیار با ارزش است، چون وقتی هیچ صدایی به گوش نرسد، تازه شروع فعالیت مغز به طور مستقل است!
🧠 حتما همه می دانیم که درفضای پر سر و صدا و یا همراه با صدای تلویزیون و رادیو نمی توانیم روی یک موضوع تمرکز کنیم،
درکلاس هم، دانش آموزان در جریان دائم صدای معلم یا همکلاسی های خود، فقط قادر به شنیدن و درحالت مفید، درک مطالب هستند، اما فرصتی برای تفکر روی آن چه شنیده اند ندارند!
پس، بین هر مطلب درسی، بهتراست با ایجاد سکوت و فضای تفکر، به مغز دانش آموزان
مجال دهیم تا فعال شده و آن چه را آموخته با مطالبی که قبلا فراگرفته پیوند دهد و یادگیری عمیق و معنادار ایجاد شود.
🙇♂ وقتی فضای سکوت ایجاد کنیم و منتظر پاسخ و نظر دانش آموزان باشیم، به آن ها نشان می دهیم که نظرشان برای ما مهم است و این سکوت ذهن آن ها را فعال کرده و برای یافتن پاسخ مناسب به تقلایی می افتند که این تقلا و تلاش فکری زمینه ساز ایجاد شبکه های سلولی جدید در ذهن شان خواهدشد که بسیار با ارزش است.
👨🏫 علاوه براین، سکوت و انتظار معلم، آغاز تشکیل رشته های نامرئی رابطه با دانش آموزان است، چرا که دانش آموز متوجه می شود درمقابل سوال، باید پاسخ بدهدو دوباره بازخورد معلم را بگیرد و دوباره گفت و گو را ادامه دهد،
پس این جریان سیال رابطه، شروع بسترسازی تبادل اطلاعات و یادگیری پایدار و دو طرفه خواهدشد.
⏱ زمان سکوت بسیارمهم است،
اگرخیلی طولانی شود، حواس دانش آموز به چیزهای دیگر جلب خواهدشد و تمرکز لازم کسب نمی شود و اگر خیلی کوتاه باشد، ذهن دانش آموزان فرصت کافی برای تفکروجمع بندی و ارائه نخواهد داشت.
سکوت کنیم...
به ذهن های فعال بنگریم...
از معلم بودن و دیدن چنین
صحنه ی زیبایی لذت ببریم
و ازسکوت به نفع رابطهی پویا بهره ببریم.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
در مورد تاثیر رتبه بندی در حقوق بازنشستگی:
۱. تا زمانی که کسورات بازنشستگی از بند رتبه بندی کسر نشده و به سازمان بازنشستگی پرداخت نشود، رتبه بندی در حقوق بازنشستگی تاثیر نخواهد داشت.
۲. برای بازنشستگان، به نسبت ماههایی که از یک بند حقوق، کسورات بازنشستگی کسر شده و به سازمان بازنشستگی پرداخت شود، آن بند در حقوق بازنشستگی موثر است.
۳. با توجه به قانون موقت همسان سازی حقوق بازنشستگان که تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ اجرا شد، برای همکارانی که تا آن تاریخ بازنشسته شدهاند، سازمان بازنشستگی باید برای آنان حکم همسان سازی صادر کند. صدور این احکام هم منوط به پرداخت کسورات بازنشستگیِ رتبهبندی به سازمان بازنشستگی است که تا این لحظه پرداخت نشده است.
۴. همکارانی که در شهریور ۱۴۰۲ با داشتن سی سال خدمت(بدون استمرار) بازنشسته میشوند، رتبه بندی کاملا در حقوق بازنشستگی موثر خواهد بود، هرچند هنوز کسورات بازنشستگیِ آن پر اخت نشده و این همکاران هیچ نگرانی نخواهند داشت.
۵. همکارانی که از یکم اسفند ۱۴۰۰ تا این لحظه بازنشسته میشوند، اگر استمرار نزده باشند، به نسبت ماههایی که مشمول رتبهبندی شدهاند، در حقوق بازنشستگی آنان نیز اعمال خواهد شد.
۶.
۷. کسورات بازنشستگی ۲۳.۵ درصد از مجموع بندهایی است که طبق قانون مشمول کسورات بازنشستگی هستند و ۹ درصد آن توسط کارمند و ۱۳.۵ درصد نیز توسط دولت به سازمان بازنشستگی پرداخت میشود. با عبور از سی سال سابقه بیمه پردازی، کارمندان از پرداخت ۹ درصد سهم خود معاف هستند اما دولت همچنان ۱۳.۵ سهم خود را پرداخت خواهد کرد.
۸. برای اینکه بدانیم چه بخشی از حقوق شاغلین در حقوق بازنشستگی موثر است، به فیش خود مراجعه کرده و مبلغ بند صندوق بازنشستگی سهم کارمند که در بخش کسورات حقوق درج شده را بر ۰.۰۹ تقسیم کنید؛ عدد بهدست آمده، در واقع آن بخش از حقوق شماست که برای محاسبه حقوق بازنشستگی موثر است.
توجه داشته باشید که اینها برداشت های من از قانون هستند و ممکن است درست نباشد.
این متن تکمیل میشود.
مزبان حبیبی
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
صادق ستاری فرد از معاونت برنامه رفت
🔸وزیر آموزش و پرورش، طی حکمی علیرضا کریمیان را به عنوان سرپرست معاونت برنامهریزی و توسعه منابع را منصوب کرد.
🔸 علیرضا کریمیان که پیش از این سابقه مدیرکلی آموزش و پرورش شهر تهران، مشاور معاونت مالی و اداری وزارت خانه و مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری را در کارنامه خود داشته است جایگزین صادق ستاری فرد گردید.
🔸 در متن حکم کریمیان آمده است:
"با توجه به تعهد، تجارب ارزنده و شایستگی جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان «سرپرست معاونت برنامهریزی و توسعه منابع» منصوب میشوید. امید است با استعانت از پیشگاه خداوند متعال، پیروی از منویات و مطالبات مقام معظم رهبری و پیگیری سیاستهای رئیسجمهور با در نظر داشتن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، سیاستهای کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و قوانین و مقررات آموزش و پرورش و جلب همکاری اعضای شورای معاونان و مدیران کل استانها، در تحقق برنامههای وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم موفق و مؤید باشید.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
♨️📢 ۵ محور تغییرات در مصاحبه و گزینش آزمون آموزش و پرورش ۱۴۰۲
📋 آزمون آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با تغییرات گسترده در منابع و بخش گزینش و مصاحبه همراه بود. و اساسی ترین بخش این تغییرات شامل پنج محور زیر است:
📍 پنج محور اصلی این تغییرات عبارتند از:
1️⃣ عدالتمحوری: استفاده از سر ارزیابان آموزش دیدیه توسط سازمان اداری و استخدامی و بررسی ویژگیهای فردی هر داوطلب توسط سه تیم دونفره.
2️⃣ ضریب تاثیر: مرحله ارزیابی ۶۰٪ نمره نهایی را شامل میشود.
3️⃣ شفافیت: اعلام شفاف و کامل منابع و جدول ارزیابی (جدول ۲ در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون).
4️⃣ ارزیابان: ارزیابی تکمیلی توسط ارزیابان حرفهای آموزش دیده توسط اساتید.
5️⃣ حداقل امتیاز: کسب حداقل ۹۵ امتیاز شایستگی عمومی/ ۷۰ امتیاز شایستگی اختصاصی/ ۴۰ امتیاز شایستگی تخصصی.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
آموزشوپرورش پیگیر مجوز اعزام کاروان دانشآموزی به پیادهروی اربعین حسینی است
سرپرست اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت این وزارتخانه، پیگیر اخذ مجوز اعزام کاروان پیادهروی دانشآموزی در اربعین حسینی به کربلای معلی و نجف اشرف است.
حجتالاسلام پورثانی افزود: «در صورتی که مجوز مذکور اخذ شود، کاروانهای دانشآموزی از اقصی نقاط کشورمان عازم مراسم پیادهروی اربعین حسینی و کربلای معلی و نجف اشراف میشوند.»
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢 قابل توجه دانشجومعلمانی که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند!
🔻 بدینوسیله به اطلاع می رساند در خصوص مسافرت دانشـجویان بـه خـارج از کشـور، ضــروري اســت ابتــدا درخواســت فــرد متقاضــی در ســامانه احــراز هویــت خــدمات انتظامی (sakha.epolice.ir)ثبت شـود و در ادامـه کـار بـه کارشناسـی حراسـت مراجعه نمایند .
❗️لازم به ذکر است اگر مدت زیادي از ثبت درخواسـت دانشـجو گذشـته باشد ، می بایست مجدداً درخواست خود را ثبت کند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
تمرینات_ریاضی_با_رویکرد_دقت_و_تمر_کز.pdf
2.36M
🔹 پایه اول
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
فارسی پیش دبستانی .pdf
892K
🔹 پایه اول
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
دست ورزی:کاغذ و تا :آدم برفی
خلاقیت کلاس اول
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98