#داستانک
#شب
از نوجوانی، در دو ورزش، از دیگر دوستانم، جلوتر بودم. یکی در پرش جفت پا و دیگری در دوی سرعت. آنقدر میپریدم که تمامی خطهایی که معلم ورزش روی حیاط مدرسه میکشید، تا میزان پرشها را تعیین کند، را رد میکردم. یک سال، اسمم را برای مسابقات شهرستان فرستادند تا هم مقامی برای مدرسه کسب کنم و هم خودم را در آزمونی بزرگتر ارزیابی کنم. اولین مرحلۀ مسابقات، دوی استقامت بود. باید دور زمین فوتبال بزرگ شهر دو دور میزدیم. تا آن زمان تجربۀ چنان مسیری را نداشتم. مسابقاتی که تا پیش از آن شرکت کرده بودم، دوی سرعت بود، مسیرش کوتاه بود و تا میآمدم خسته شوم، مسیر تمام میشد. اینبار اما اوضاع تغییر کرده بود. وقتی داور سوت شروع مسابقه را زد، تا میتوانستم شتاب گرفتم و با فاصله از دیگر شرکت کنندگان، به دویدن ادامه دادم. باید دو بار دیگر از این خط شروع میگذشتیم. یادم هست در انتهای دور اول، وقتی به خط شروع رسیدم، نفر اول بودم. معلم ورزشم را در کنار خط شروع دیدم که با اشاره دست به من میگفت: آرامتر، آرامتر. از این حرفش تعجب کردم، من که نفر اول بودم، چرا باید سرعتم را کم میکردم؟ توجهی نکردم و به دویدنم ادامه دادم. کمی که گذشت، توانم را از دست دادم. نفسم بالا نمیآمد، نفرات پشت سرم میآمدند و با سرعت از کنارم رد میشدند، هنوز به نیمۀ دور دوم نرسیده بودم که دیدم دیگر نمیتوانم بدوم. سرم گیج میرفت و ورزشگاهی که من باید دورش میچرخیدم، دور سرم میچرخید. دیگر نمیتوانستم بدوم، به آرامی و با سختی هر چه تمامتر، خودم را به خط پایان رساندم. چقدر دور شده بود این خط پایان. دور قبلی که به اینجا رسیده بودم، جلوتر از همه بودم و نفر اول، اما اینبار ...
وقتی این ابیات مولانا را میخواندم، یاد خاطرۀ بالا افتادم:
چونکه وا گردید گَلّه از ورود / پس فتد آن بُز که پیشآهنگ بود
پیش افتد آن بُزِ لنگِ پَسین / اَضحَک الرُّجعی وُجوهَ العابِسین
میگوید وقتی گله گوسفندان از چراگاه برمیگردد، آن بزی که همواره پیشاهنگ گله بود، عقب میافتد و در عوض آن بُزِ لنگ که هنگام رفتن، از همه عقب تر میرفت، اینک به هنگامِ بازگشت، پیشاپیشِ همه میآید. این بازگشت چهرۀ اخم آلود و غم زدۀ او را شادمان و خندان میکند.
یاد چهرۀ غمگین نفرات پشت سرم در دور اول مسابقه افتادم که در نهایت با خوشحالی از کنارم سبقت گرفتند و برای خودشان و مدرسهشان مقام کسب کردند.
مولانا نتیجۀ عمیقی از این اتفاق میگیرد:
پس مجو پیشی، ازین سَر، لنگ باش / وقتِ واگشتن، تو پیشآهنگ باش
آخِرونَ السّابقون باش ای ظریف / بر شَجَر سابق بُوَد میوۀ طریف
یعنی: در زندگی «این جهانی» سبقت مگیر و در این حیاتِ مادّی، لَنگ و کُندرُو باش تا به هنگامِ بازگشت به بارگاهِ الهی، پیشاپیشِ همه حرکت کنی، ای زیرک و دانا در زمرۀ پسینان پیشتاز قرار بگیر، زیرا میوۀ تر و تازۀ درخت، از لحاظ شان و رتبه، مقدم بر درخت است.
چون ملایک گوی : لا عِلمَ لَنا / تا بگیرد دستِ تو عَلّمتَنا
میخواهد بگوید: هر گونه علم را از وجودِ موهومت نفی کن و همه را از حق تعالی بدان، تا تعلیمِ الهی، دستگیر تو شود و تو را به مکاشفاتِ ربّانی و مشاهداتِ رحمانی واصل کند.
راه رسیدن به علم، جاهل دانستن خود است. میخواهیم در بازگشت به سمت خدا، جزو سابقون و نفرات اول باشیم؟ باید در این دنیا احتیاط کنیم، سرعتمان را تنظیم کنیم و با تدبیر پیش برویم.
کاش معلم ورزشم، به جای اشاره عملی با دست در شروع دور دوم مسابقه، قبل از شروع مسابقات این موارد را میگفت تا اینگونه باعث سرافکندگی خودم و مدرسهام نمیشدم.
#شب_خوش
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🗓 #تقویم| پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
با سلام و عرض ادب خدمت مدیران محترم مدارس شهرستان سلماس
از مدیران محترم تمام مدارس درخواست می گردد آمار دانش آموزانی که هنوز برای سنجش اقدام نکردند را در یک فایل شامل اطلاعاتی مانند کد ملی دانش آموز و شماره تلفن همراه والدین جمع بندی کرده و به شماره همراه 09144456182
در پیام رسان ایتا ارسال نمایند .
با توجه به اتمام فعالیت پایگاه سنجش انتظار می رود هر چه سریع تر این آمار ارسال گردد .
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
5.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺فیلم آموزشی نحوه کلاس بندی
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
50054081593142.pdf
8.59M
راهنمای مربوط به جهش در مقطع ابتدایی که شامل :
✅ فعالیت های مربوط به مدرسه
1️⃣ نکات قابل توجه در جهش ابتدایی و مجوزها
2️⃣ ثبت مجوز های دانش آموز
3️⃣ ثبت جهش دانش آموزان
4️⃣ پیش ثبت نام جهش
5️⃣ ثبت جهش عادی
6️⃣ جهش بر اساس رای کمیسیون
7️⃣ ثبت استعلام جهش در مای توسط مدرسه
✅ فعالیت مربوط به اولیا
1️⃣ورود به سامانه مای با کاربری دانش آموز
2️⃣مراجعه به پایگاه سنجش در نوبت دریافتی
✅ ثبت نمرات جهش توسط مدرسه
1️⃣ ثبت نمرات پس از ارزشیابی پایه جهشی
2️⃣ دریافت کارنامه دانش آموز جهشی
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈فیلم مراحل دریافت گواهی نتیجه سنجش نوآموزان کلاس اول و پیش دبستانی
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
با سلام و احترام خدمت همکاران گرامی
درخواست وجه متمم حقوق اسفند ماه سال ۱۴۰۱ (افرادی که احکام رتبهبندی آنها بعد از ارسال حقوق اسفند ماه سال گذشته صادر گردید) از سوی امور مالی وزارت از استانها اخذ گردید لذا به احتمال زیاد بزودی بعد از تخصیص اعتبار پرداخت خواهد گردید.
امور مالی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
لیست منتخبین.xlsx
10.2K
👆👆👆👆
کلیه مدارس شهری و روستایی
با سلام و احترام
به اطلاع مدیران میرساند، نتایج معلم پژوهنده به همراه فایل پیوستی جهت اطلاع خدمتتان ارسال میگردد .
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
👆👆👆
کلیه مدارس شهر وحومه
با سلام ودعای خیر ؛
با توجه به وصول نامه شماره 25168/2/551 مورخه 20/04/1402 دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران مدارس ، نظر همکاران را به موارد زیر معطوف می دارد :
1 – تمامی مدیران مدارس که بیش از 4 سال در همان مدرسه سابقه مدیریت دارند الزاما باید در خواست تمدید یا انصراف خود را به دوره های تحصیلی خود بصورت مکتوب حداکثر تا آخر وقت اداری روز یکشنبه مورخه 25/04/1402 به مقطع مربوطه اعلام نمایند.
2 – برابر دستورالعمل جاری تغییر ، برکناری ، تمدید و جابجایی محل خدمت مدیران جزو اختیارات کارگروه انتخاب و انتصاب مدیران می باشد .
درصورت عدم ارایه درخواست موضوع بند یک ، کارگروه مربوطه راساً تصمیم گیری خواهد کرد.
توجه مدیران محترم به بند ((د )) دستورالعمل بصورت ویژه مدنظر خواهد بود.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
حراست یعنی پیشگیری و حافظ و پاسخگویی
22تیرماه روز حراست بر تمامی فعالان این عرصه مبارک باد
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💥اطلاع رساني يك قانون:
🔹 شیوه محاسبه نمره سالانه
و شرایط قبولی در پایه دوازدهم:
نمره مستمر نوبت اول × ۱
نمره پایانی نوبت اول × ۲
نمره مستمر نوبت دوم × ۱
نمره پایانی نوبت دوم × ۴
سپس نمره کل تقسیم بر ۸ می شود
اگر میانگین بهدست آمده ۱۰ شود دانش آموز شرایط قبولی را خواهد داشت.
به عنوان مثال ؛
دانشآموزی نمرات درس ریاضی اش به این ترتیب است:
نمره مستمر نوبت اول: ۱۸
نمره پایانی نوبت اول: ۱۶
نمره مستمر نوبت دوم: ۱۵
نمره پایانی نوبت دوم: ۱۴
با ضرایبی که مطرح شد مجموع نمرات این دانش آموز می شود ۱۲۱ و سپس با تقسیم بر ۸ نمره سالانه ۱۵ را در مقطع دیپلم و دوازدهم کسب میکند.
این امکان نیز وجود دارد دانش آموزی نمره کسب شده در برگه امتحان نهاییاش زیر ۱۰ باشد اما در نمره سالانه و مدرک پایه دوازدهم قبول شود.
به عنوان مثال ؛
دانشآموزی نمرات درس فیزیک اش به این ترتیب است:
نمره مستمر نوبت اول: ۱۸
نمره پایانی نوبت اول: ۱۶
نمره مستمر نوبت دوم: ۱۵
نمره پایانی نوبت دوم: ۷
با ضرایبی که مطرح شد مجموع نمرات این دانش آموز می شود ۹۳ و سپس با تقسیم بر ۸ نمره سالانه ۱۱ را در مقطع دیپلم و دوازدهم کسب میکند.
🔸شرایط قبولی پایه دوازدهم:
۱- نمره سالانه ۱۰ به بالا
۲- نمره نهایی ۷ به بالا
🔹دانش آموز برای ۲ درس نهایی و ۲ درس غیر نهایی مجاز به استفاده از " تک ماده " برای قبولی می باشد ؛ درصورتی که نمره سالانه بین ۷ تا ۱۰ باشد.
#اطلاع_رسانی
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
☀️ آغاز مهلت اعتراض به سوالات نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲
🔹مهلت اعتراض داوطلبانی که نسبت به سوال و یا کلید اولیه سوالات نوبت دوم کنکور سراسری 1402 دارند، آغاز شد. داوطلبان می توانند تا روز 24 تیر به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش به نشانی request.sanjesh.org ، مراجعه کرده و اعتراض خود را جهت بررسی این سازمان ثبت نمایند.
♦️مهلت ارسال درخواست: تا 24 تیر 1402
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98