💢آزمونهای استخدامی پیش رو
🔹آزمون استخدام #سرایداران؛ آزمونش تا پایان سال برگزار خواهد شد
🔹آزمون استخدام #پرورشی ؛ به زودی
🔹آزمون استخدام #آموزگاری؛ احتمال دارد دفترچه اسفند ماه منتشر شود.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 آموزش لوحه نویسی (دوم) ا
🔸 نگارش اول دبستان
https://eitaa.com/tajrobehyekelasi402
11.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 آموزش واژه سازی درس اول
🔸 فارسی دوم دبستان
https://eitaa.com/tajrobehyekelasi402
18.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 خط تقارن شکل ها را رسم کنید
🔸 ریاضی سوم دبستان
https://eitaa.com/tajrobehyekelasi402
16.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 آموزش علائم روخوانی قرآن
🔸 قرآن چهارم دبستان
https://eitaa.com/tajrobehyekelasi402
13.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 درس اول علوم؛ کاوشگری
🔸 علوم پنجم دبستان
https://eitaa.com/tajrobehyekelasi402
7.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 اعداد بخش پذیر بر 9
🔸 ریاضی ششم دبستان
https://eitaa.com/tajrobehyekelasi402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦رئیس کمیسیون آموزش مجلس:
در تلاشیم طبق قانون ۹۰ درصد حقوق معلمان شاغل را به بازنشستگان اختصاص دهیم
➖➖➖➖➖➖➖➖
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
ذوالنوری:مجلس یازدهم کوتاهی دولت در همسانسازی حقوق بازنشستگان را در برنامه هفتم جبران میکند
🔸 نایب رئیس مجلس دیروز در پاسخ به تذکر نماینده بجنورد درباره حذف موضوع همسانسازی در برنامه هفتم از سوی دولت گفت: مجلس یازدهم کوتاهی دولت در اجرای قانون همسانسازی حقوق بازنشستگان را در جریان رسیدگی به لایحه برنامه هفتم جبران خواهد کرد که لازم است در این خصوص کمیسیون تلفیق به پیشنهادات نمایندگان توجه کند
🔸 حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری که ریاست جلسه را برعهده داشت در ادامه تصریح کرد: هر نمایندهای که برای حل موضوعات ارجاعی به کمیسیون تلفیق لایحه برنامه، پیشنهادی دارد میتواند علیرغم دارا نبودن رأی در این کمیسیون، با حضور خود در جلسه ارائه نظر کرده و نقش نمایندگی خود را ایفا کند
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
پیگیری آموزش و پرورش برای ارائه تسهیلات «سربازی» به دانشآموختگان هنرستان فنی حرفهای
👤مدیرکل دفتر آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش وزارت آموزشوپرورش:
▫️یکی از تسهیلاتی که درصدد هستیم برای دانشآموختگان رشتههای فنی حرفهای فراهم شود گذراندن دوره «سربازی» بهعنوان سرباز صنعت، سرباز کشاورزی، سرباز شرکت دانشبنیان است تا موانع بهکارگیری این نیروها در سازمانها رفع شود.
▫️ ۷ هزار هنرستان در کشور وجود دارد که بیش از یک میلیون هنرجو در این دبیرستانها به کار مهارتآموزی میپردازند.
▫️در سالهای اخیر رغبت خانوادهها به رشتههای فنی و حرفهای بیشتر شده است، اکنون درخواستهای زیادی برای ثبتنام در رشتههای فنی و حرفهای وجود دارد که متأسفانه ظرفیت برای پذیرش این میزان درخواست در رشتههای فنی حرفهای فراهم نیست.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅ ۲۰ راهکار کلیدی برای تقویت حافظه
🗣صحبت کردن با خود و توضیح درس برای خود
🗣 یاد دادن مطالب یاد گرفته به دیگران
🍖 تغذیه مناسب
😴 خواب خوب و کافی
✍ یادداشت فهرست کار های روزانه
🗣 بیشتر بخوانید مثل خواندن و حفظ شعر
📙 کیفیت خواندن مطالب و آهسته و پیوسته
🤡 استفاده از داستان و جملات مضحک برای حفظ برخی مطالب
👂 مطالب را بلند بگویید تا گوشتان مطالب را بشنود
🔎 دلیل هر چیز را بدانید
🚰 نوشیدن آب کافی
✍ نوشتن مطالب و مباحث
📊 دسته بندی مطالب و مباحث
📖 استفاده از مخفف سازی در برخی مباحث
🏃♂ تمرین و تمرین و باز هم تمرین
💆♂ تمرکز بالا و حذف عوامل بر هم زننده
🙇♂ امتحان و سنجیدن خود
🔖 رژیم غذایی
🙆♂ ورزش
🙂 شادی و روابط سالم
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅ موارد پیشنهادی جهت تدریس بهتر در کلاس توسط همکاران
1- آيا در شروع تدريس ، متن درس بايستی توسط معلم خوانده شود يا دانش آموز؟
▪️پاسخ :
البته خواندن درس توسط دانش آموز و يا معلم و يا كتاب گويا هر كدام اهداف مهمی را دنبال می كند اگر هدف استقلال و ارتقا اعتماد به نفس درخواندن است و دانش آموزان از سطح خوانش خوبی برخوردارند بهتر است دانش آموزان در ابتدا بخوانند . ولی اگر هدف ، فراگيری خوانش صحيح با لحن مناسب و درك مطلب بهتر باشد لازم است معلم و يا كتاب گويا متن درس راقرائت كند. متون ادبی و سنگين تر از لحاظ درك مطلب ، خود معلم و يا سی دی گويا شروع كننده ی خوانش متن خواهد بود تا درك مطلب بهتر و صحيح تر صورت گيرد.
2- آيا لازم است معانی شعر و يا كلمات سنگين درس توسط دانش آموز در كتاب نوشته شود ؟
▪️پاسخ:
اين كار به هيچ عنوان انجام نمی گيرد زيرا با اين كار راه تلاش دانش آموز برای درك مطالب گرفته می شود و آن ها در درك مطلب به معلم وابسته خواهند بود بلكه بهتر است با خوانش چند بار ابيات و يا جملات، از دانش آموزان سوالاتي پرسيده شود تا برداشت خودشان را بيان كنند و اگر لازم باشد خودشان به واژه نامه ی انتهايی كتاب مراجعه كنند.
3- آيا نيازی به دفتر املا( تقريری) و يا انشا ( جمله سازی و تمرين بندنويسی) است ؟
▪️پاسخ
تمرين های املايی و انشايی كتاب محدود است لذا جهت تكميل و يا تقويت املا (درست نويسی ) و تمرين بندنويسی و انشا يك دفتركلی ( به عنوان دفتر تمرين فارسی )منظور گردد و با توجه به شرايط و نياز دانش آموزان كلاس می توان به همه نوع فعاليت های املايی مانند املای تقريری و غيرتقريری ... و فعاليت هايی انشايی مانند جمله نويسی، بندنويسی و ...توجه كرد.
4- ارزشيابی صحيح املای فارسی چگونه صورت می گيرد؟
▪️پاسخ
البته می توان در هر زمان و به هر گونه حتی با يك سوال يا يك املای تقريری ارزيابی انجام داد ولی بهترين و اصولی ترين ارزيابی اين درس به اين صورت است كه هم به صورت املای تقريری و هم به صورت سوالاتی از فعاليت هايی املايی ارائه گردد(پيشنهاد می گردد جهت ارزيابی بهتر از نقاط قوت و ضعف دانش آموزان پس از اتمام هر درس،حداقل يك املای تقريری به دانش آموزان گفته شود.)
5- با دانش آموزانی كه در بند نويسی مشكل دارند چه بايد كرد؟
▪️پاسخ:
در ابتدا اين فعالیت با موضوع هايی ساده توسط دانش آموزان تمرين می گردد و اصول و يا مراحل بند نويسی را آموزش می دهيم .
به طور مثال : قدم اول در بند نويسی تعيين موضوع و يا ايده اصلی است كه دانش آموز بايد سعی كند موضوع اصلی را در ابتدا درك كند بعد از او می خواهيم در مرحله ی بعد موضوع های كوچك تر ( موضوع های محدود كننده موضوع اصلی) كه می توان برای موضوع اصلی در نظر گرفت را در چند كلمه بيان كند و بعد می خواهيم يكی از اين ريزموضوع ها را با آوردن مثال و ... بسط و گسترش دهد و با يك جمله ، پايان خوبی برای بند خود داشته باشد.... بهتر است بند ها توسط دانش آموزان خوانده شود تا با روش قضاوت عملكرد ، معيارهای مناسبی برای بندنويسی مناسب، داشته باشند.
6- ارزشيابی صحيح انشای فارسی چگونه صورت می گيرد؟
▪️پاسخ:
البته می توان در هر زمان و به هر گونه حتی با يك سوال يا با نوشتن يك بند ارزيابی انجام داد ولی بهترين و اصولی ترين ارزيابی اين درس به اين صورت است كه همه نوع فعاليت های انشايی مانند جمله سازی ، بندنويسی ، خلاصه نویسی و ... ارائه گردد و در ارزشیابی از درس انشا به درست نویسی لغات ، زیبانویسی ، ارتباط معنایی کلمات و جملات بایکدیگر ، اشاره کردن به آیات و احادیث ، عدم استفاده از کلمات تکراری و استفاده از کلمات مترادف ، استفاده از اشعار و ضرب المثل ها ، نتیجه گیری و ... دقت کرد.
7- آيا لازم است دانش آموزان همه ی اشعار (بخوان و حفظ كن) را از حفظ بخوانند ؟
▪️پاسخ
حفظ همه ی اشعار بخوان و حفظ كن مورد انتظار است ولی با توجه به تفاوت های فردی حفظ اشعار توسط دانش آموزان مي تواند در يك زمان يكسان صورت نگيرد بلكه با تكرار و تمرين اين اهداف تحقق يابد.
8- آزمون پيشرفت تحصيلی فارسي چگونه صورت مي گيرد؟
▪️پاسخ:
البته اين ارزشيابی به صورت شفاهی و ياكتبی انجام می گيرد فعاليت ها و توانمندی دانش آموزان در طول سال كمك زيادی به ارزيابی اين درس خواهد كرد ولي در مجموع خوانش صحيح از روی متن ، درك مطب (كلمات ، شعر و متن)، حفظ شعر، املا و فعاليت املای ، انشا(بندنويسی) و فعاليت های انشایی و...
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98