اعلام نتایج آزمون استخدام دبیر و هنرآموز؛ اوایل آبان ماه
تعیین تکلیف مرحله تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری تا قبل از پایان مهرماه
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: 11 هزار نفر در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری پذیرفته میشوند.
امیدواریم پذیرفته شدگان قبل از پایان مهر توسط سازمان سنجش معرفی و تا پایان مهر به مدارس منتقل شوند.
آزمون دبیری و هنرآموزی برای جذب 22 هزار معلم برگزار شد و نتایج تا اوایل آبان اعلام میشود و پیش بینی میکنیم 14 تا 15 هزار نفر پذیرفته شوند
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
اختصاص ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی به هر کارت ملی
🔺 وزیر نفت: به تمامی افراد چه صاحب خودرو باشند یا نه و یکسال در ایران اقامت داشته باشند، برحسب کارت ملی ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی تعلق میگیرد.
🔺 افراد میتوانند از این بنزین استفاده کرده و یا از بخش اعتباری به صورت ریالی استفاده کنند/مهر
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
پذیرفته شدگان کنکور دانشگاه آزاد از امروز ثبت نام کنند
🔹راهنمای ثبت نام پذیرفتهشدگان نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد منتشر شد و پذیرفتهشدگان کنکوری دانشگاه آزاد میتوانند از امروز ثبتنام کنند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 جایگاه آموزش همدلی
آموزش فقط به حوزه شناختی خلاصه نمی شود. آموزش و پرورش متعالی تلاش میکند تا حوزه های عاطفی و شناختی را همگام با یکدیگر مورد توجه قرار دهد. تلفیق عواطف و احساسات در آموزش به دانش آموزان کمک می کند که هم از نظر عاطفی- اجتماعی هم از نظر شناختی رشد کنند. آموزش همدلی، موضوع جدیدی نیست و چند دهه است که متخصصان آموزش و پژوهشگران به اهمیت آن پی برده اند.
✅راهکارهایی برای آموزش همدلی در مدرسه
۱) تاکید بر جمع بجای فرد
در فعالیتهای آموزشی معلمان میتوانند فضایی را فراهم کنند که به جای ترغیب رقابتهای فردی، بر فعالیت های جمعی و رسیدن به دستاوردهای جمعی تاکید شود و کمک کردن به همسالان تبدیل به یک ارزش مهم شود. مثلا به جای آنکه همه کلاس درگیر یک رقابت شوند و یک نفر جایزهای را دریافت کند، می توان شرایطی را ساخت که دانش آموزان به یکدیگر کمک کنند تا همه به هدفی دست پیدا کنند و پاداش آن یک اردوی دست جمعی یا یک روز جشن باشد.
همچنین معلم میتواند در خلال آموزش این نکته را گوشزد کند در دنیا هیچ کار مهمی در زمینههای مختلف فناوری، اقتصاد و حتی در حیطه فکر و اندیشه به صورت فردی انجام نمی شود و برای آنکه بتوانیم کارهای گروهی موثری انجام دهیم باید بتوانیم از زاویه دید دوستانمان نگاه کنیم و به یکدیگر درباره احساس و نظرمان گفتگو کنیم.
۲)استفاده هوشمندانه از داستان
داستان هایی که احساس دیگران را در شرایطی خاص بازتاب میدهند به تقویت همدلی در کودکان کمک میکند. یک داستان مناسب میتواند همدلی را بهتر از هر درس و سخنرانی در وجود کودک بیدار کند.
در این زمینه کتابهای داستان مفیدی در دسترس هستند، کتاب «با هم بودن را یاد بگیریم» اثر چری جی. مینرز یکی از این کتابهاست، این کتاب از یک مجموعه ده جلدی آموزشهای مهارتهای زندگی برای کودکان هفت تا یازده سال است. این کتاب قابلیت تبدیل شدن به یک نمایش کلاسی را نیز دارد و در آن نکات تربیتی مفیدی برای والدین هم ضمیمه شده است.
کتاب «اجازه هست؟» از نشر پرتقال نیز نمونه خوبی از این داستانها است. در این داستان اردکی تنها تصمیم میگیرد دوستان جدیدی پیدا کند، او به زور تلاش میکند خودش را شبیه حیوانات دیگر کند تا در گروههای آنها پذیرفته شود اما با چالشهایی روبرو میشود. این داستان که مناسب کودکان ۳ تا ۷ سال است، دربارهی پذیرفتن تفاوتهای یکدیگر است.
کتاب «سطل مهربانی» نیز یکی دیگر از کتابهای داستان خوب در این زمینه است که برای کودکان ۹ تا ۱۴ سال مناسب است. شخصیت اصلی این داستان پسری به نام فیلیکس است. بالای سر او یک سطل آب قرار می گیرد که میزان آب آن با اتفاقات ناخوشایند کم می شود. به تدریج فیلیکس متوجه می شود که اگر بتواند دیگران را خوشحال کند خودش هم شاد می شود و سطل پرتر و پرتر می شود. بنابراین این داستان اشاره به اهمیت درک احساسات دیگران و توجه به زندگی اجتماعی دارد.
خوشبختانه کتاب هایی با مضامینی مشابه در سال های اخیر به وفور ترجمه و منتشر شده است. بررسی لیست کتاب های کودک و نوجوان نشر مهرسا و نشر نردبان نیز میتواند کمککننده باشد.
۳) الگوی همدلی بودن
بسیار مهم است که معلم الگوی همدلی باشد. نسبت به احساسات دانش آموزان حساس باشد و آنها را درک کند. نسبت به حضور بچهها حساس باشد، غم و شادی آن ها را ببیند و نسبت به آنها بی تفاوت عبور نکند. مشکلات آنها را بشنود و نسبت به بعد عاطفی زندگی آنها بیحس و احساس نباشد. مثلا اگر دانش آموزی گریه می کند به جای آن که بگوید “گریه نکن!” می توان احساس او را پذیرفت و او را دعوت کرد تا درباره چیزی که ناراحتش کرده است با شما صحبت کند.
۴) کمک به دانش آموزان برای فهم عبارات و زبان بدن
نیاز است در مدرسه به دانشآموزان کمک شود تا بتوانند عبارات و زبان بدن دیگران را تفسیر کنند. مثلا می توان فعالیت هایی را در نظر گرفت که در آن دانش آموزان احساسات یک فرد را از روی چهره اش حدس بزنند یا می توان آنها را درگیر یک بازی کرد که در آن هر کدام تلاش کنند نوع خاصی از احساسات و هیجان را فقط با زبان بدن نشان دهند و دوستانشان آن را حدس بزنند. همچین می توان در داستان ها یا ویدئوهای انیمیشنی نیز توجه بچه ها را به سمت عبارات و زبان بدن کاراکترها جلب کرد و درباره آنها گفتگو را آغاز کرد.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#گروهبندی
📌 گروهبندی دانشآموزان باید بر اساس چند عامل انجام شود تا فرآیند یادگیری و تدریس بهتر شود.
این عوامل عبارتند از:
1⃣ علاقهها و نیازها :
تلاش کنید دانشآموزان با علاقهها و نیازهای مشابه در یک گروه قرار بگیرند تا موضوعات و فعالیتهایی را که به آنها علاقه دارند، بیشتر بررسی کنند.
2⃣ هدفها و نیازها :
اگر دانشآموزان هدفهای یادگیری و نیاز خاصی دارند، تلاش کنید گروههایی را تشکیل دهید که به تحقق این هدفها کمک کنند.
3⃣ تنوع:
تلاش کنید تا در گروههای مختلف تنوعی از نظر دانش و مهارت ها داشته باشید.
4⃣نظرات دانشآموزان:
نظرات دانشآموزان در مورد گروهبندی را بشنوید و به آنها ارزش دهید.
در نهایت
گروهبندی دانشآموزان باید به گونهای باشد که یادگیری شان افزایش یابد و آنها از تعامل با اعضای گروه پیشرفت کنند.
همچنین، این گروهبندی باید در دسترسی به منابع و تامین نیازهای یادگیری آنها موثر باشد.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
📚 انواع روش های تدریس خلاق
۱. همواره در کلاس بحث ایجاد کنید.
موضوع بحث ها را هدفمند انتخاب کنید و جریان بحث را بهصورت هوشمند مدیریت و هدایت کنید.
۲. در تدریس خود از داستان های جذاب مختلف بهره ببرید.
داستان ها در خاطر می مانند و مطالب آموزشی را بهتر منتقل می کنند.
۳. دانش آموزان را در جایگاه مدرس قرار دهید و از آن ها بخواهید قسمتی از درس را به شیوه مدنظر خودشان تدریس کنند.
۴. پروژه محور باشید تا تئوری محور.
۵. مشکلات درسی را در قالب سناریو هایی ملموس و تجربی بیان کنید و از دانش آموزان راه حل بخواهید.
۶. تمرکز خود را بر روی پرورش تفکر انتقادی دانش آموزان قرار دهید و آن ها را پرسش گر بار بیاورید.
۷. از انواع گیمیفیکیشن (وارد کردن تفکرات، مکانیزم، روش و فنون بازی به فعالیتهایی که اصولاً بازی نیستند) در تدریس خود استفاده کنید.
۸. در صورت امکان، کلاس درس را به طبیعت منتقل کنید.
۹. بازی های گروهی و انفرادی، روش هایی عالی و مؤثر برای انتقال مفاهیم هستند.
🛑 عوامل مؤثر در بهبود کیفیت:
چند عامل مؤثر که برای بهبود کیفیت تدریس خلاق خود می توانید از آن ها استفاده کنید به شرح زیر هستند:
🔸️سعی کنید دانش آموزان خود را بیشتر بشناسید.
🔹️محیطی امن برای ریسک کردن خود و دانش آموزان ایجاد کنید.
🔸️اشتیاق و هدفمندی را در دانش آموزان افزایش دهید.
🔹️چهارچوب تدریس و هدف روزانه کلاس درس را در ابتدای هر جلسه مشخص کنید.
🔸️روی قدرت انتقال مفاهیم و طرز بیان خود کار کنید.
🔹️مطالب را به ساده ترین شکل ممکن طرح کنید.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
معیارهای سلامت روانی
معیارهایی برای کسب اطمینان از سلامت روانی وجود دارند، بعضی از این معیارها عبارت اند از:
1) تغذیه مناسب
2) ورزش منظم
3) کار و فعالیت در حد توان
4) معاشرات با دیگران
5) دانستن روش هایی برای ابراز وجود و عملی کردن آن ها
6) خواب کافی
7) شوخ طبعی و خنده رو بودن
8) توان مقابله با مشکلات
9) دانستن و به کارگیری روش های آرامش بخش در زندگی
10) اهمیت دادن به زمان تفریح
حفظ بهداشت روانی جهت داشتن یک زندگی سالم، مسئولیت شخصی هر کسی است!
مشخصات فرد سالم از بعد روانی ، فردی دارای سلامت روانی است که:
1. می تواند فعالیت روزمره خود را به خوبی انجام دهد( توانائیهای خود را درحد واقعی (نه بیشتر و نه کمتر) ارزیابی کرده و به خود احترام میگذارد).
2.با اعضای خانواده و اجتماع ارتباط و سازگاری خوبی داشته باشد(به حقوق دیگران احترام گذاشته و به آنها علاقمند شده و احترام و دوستی دیگران را جلب می کنند).
3. از زندگی روزمره لذت می برند(تحت تاثیر عواطف، ترس، خشم، عشق یا گناه خود بطوری قرار نمیگیرند که زندگیشان پریشان شود).
4.میتوانند نیازهای زندگی خود را برآورده و برای دشواری های زندگی،راه حلّی پیدا کنند.(این افراد به طور معقول احساس امنیت و کفایت دارند).
۱۸ مهر الی ۲۴مهر مصادف با هفته بهداشت روان گرامی باد.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
با سلام و احترام و عرض خدا قوت خدمت کارشناسان محترم
در خصوص فیلم پخش هم اکنون شبکه دو سیما:
✅ فیلم های ارسالی حتما باید در مورد یک موضوع خاص باشد.
✅ دوربین حتما به صورت افقی باشد.
✅ حساسیت ها و قوانین روز جامعه با دقت زیاد رعایت شود.
✅ ضبط طوری باشد که انگار دانش آموزان و همکاران خبردار نیستند که فیلم برداری صورت می گیرد( حالت طبیعی داشته باشند).
✅ مدت زمان فیلم، یک الی 3 دقیقه باشد.
❌از صداگذاری روی فیلم استفاده نشود.
❌ صداگذاری روی تصویر نباشد.
❌ فیلم ادیت نشود و روی آن افکت و نوشته نباشد(فیلم اصلی ارسال شود).
❌ دانش آموزان نوشته در دست نداشته باشند که مثلا این بازی هست یا....( نیازی نیست).
نماها و صحنه های فیلم شامل موارد زیر باشد:
👈🏻 فعالیتهای علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری دانشآموزان( در آزمایشگاه، کلاس درس، کارگاه، کتابخانه، زنگ علوم، کار و فناوری، زنگ هنر و سایر دروس که فعالیت مشخص توسط دانش آموزان انجام می شود)
👈🏻 بازیکردنهای دانشآموزان در حین ورزش فوتبال و یا بازی های بومی ـ محلی و ملی( یک بازی و یا نهایتا دو بازی ولی مراحل بازی نشان داده شود و بچه ها فقط فعالیت را انجام دهند و توضیح دانش آموزان در مورد بازی و مراحل نیاز نیست)
👈🏻 حیاط پویا و فعالیت دانش آموزان در حیاط به صورت هدفمند( هر روز یک یا دو فعالیت انجام داده شود).
👈🏻 فعالیت دانش آموزان در فضاهای مدرسه اعم از نماز خانه، کلاس های درس راهروها، اتاق معلمان( فعالیت و کارشان مشخص باشد).
🍃 و سایر فعالیت های علمی و آموزشی با خلاقیت مدیر و کارشناس محترم که در بردارنده هدف خاصی می باشد.🍃
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢اخذ مجوز جذب 27 هزار معلم از سازمان امور اداری و استخدامی
🔹وزیر آموزش و پرورش در در کمیسیون آموزش مجلس گفت: مجوز جذب 27 هزار معلم را از سازمان امور اداری و استخدامی اخذ کردهایم و بنای کار این بوده که مابقی نیروهای موردنیاز از فارغالتحصیلان دانشگاه فرهنگیان تامین شود.
🔹فلاحی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز نماینده سازمان امور اداری و استخدامی عنوان کرد که ما محدودیتی برای اعطای مجوز برای جذب نیرو در آموزش و پرورش قائل نشدهایم و هرچه مجوزها خواستهاند، به آموزش و پرورش دادهایم.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢شروع ثبتنام کنکور دکتری از ۳۰ مهر
🔹ثبتنام آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ از روز ۳۰ مهرماه آغاز می شود و تا ۶ آبان ادامه خواهد داشت.
🔹بنابر زمانبندی ارائه شده برای برگزاری آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور، نام نویسی از داوطلبان شرکت در کنکور دکتری تخصصی ۱۴۰۳ از روز یکشنبه ۳۰ مهر آغاز خواهد شد.
🔹علاقه مندان به شرکت در آزمون دکتری لازم است در فرصت تعیین شده، با مراجعه به سایت سازمان سنجش و خرید کارت اعتباری، نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
1696927692_NoteApEbtedaeeTakmil1402.pdf
1.9M
♨️📢فوری:
💢 انتشار#دفترچه_تکمیل_ظرفیت آزمون استخدام آموزگاری
🔹ضمن آرزوی موفقیت کانال اخبار آموزش واستخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم؛ دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون استخدام آموزگاری منتشر شد.
📌 جهت اطلاعات بیشتر،دفترچه آزمون را دانلود و مطالعه فرمائید
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢حل مشکل کلاسهای بدون معلم با ورود ۱۸۰۰۰ معلم خرید خدمات به مدارس
🔹محمد وحیدی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره کلاسهای درس بدون معلم اظهار کرد: 23 هزار کلاس درس در سراسر کشور بدون معلم هستند که با جذب مجوز بهکارگیری مجدد 18 هزار معلم خرید خدمات، مشکل کمبود معلم در کلاسهای درس حل خواهد شد (معلمان خرید خدمات گروهی از معلمان غیررسمی هستند که از طریق موسسات خصوصی به عنوان معلم دعوت به همکاری شده و در مناطقی که با کمبود معلم مواجه هستند، در مدارس ساماندهی میشوند).
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
NoteApEbtedaeeTakmil1402.pdf
1.9M
🚨فوری
✔️ دفترچه مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی منتشر شد.
➖➖➖➖➖
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
☀️آگهی تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری
🔹با عنایت به اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی ویژه رشتههای شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ بدینوسیله به اطلاع داوطلبان آزمون مزبور میرساند در اجرای بندهای ۱ و ۲ بخش پنجم دفترچه آزمون مذکور و به منظور تکمیل ظرفیتهای باقی مانده مجوز شماره ۹۹۶۶۵ به تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۳ برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آن وزارتخانه براساس معیارهای صلاحیت و شایستگی های مرتبط با احراز شغل معلمی و ضوابط عمومی و اختصاصی منطبق با مفاد دفترچه آزمون استخدامی مزبور میتوانند نسبت به انتخاب کدشغلمحل اقدام نمایند.
۱- قبول شدگان نهایی این آزمون و افرادی که درکارنامه نهایی آنان کد ۱۹ درج شده است مجاز به انتخاب کدشغلمحل در مرحله تکمیل ظرفیت نیستند.
۲- داوطلبان شرکت کننده در آزمون آموزگاری که برای بررسی مدارک و تکمیل پرونده به آموزش و پرورش معرفی شده و در مرحله ارزیابی تکمیلی که به دلایلی از جمله؛ عدم احراز شرایط در آزمون عملی، صلاحیتهای عمومی، عدم تطابق رشته تحصیلی، نداشتن شرط سنی و نظام وظیفه (پایان خدمت-معافیت) و عدم احراز شرایط پزشکی حائز شرایط نشدهاند، مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت نیستند.
۳- در مرحله تکمیل ظرفیت داوطلب واجد شرایط مجاز به انتخاب یک کدشغلمحل است. به داوطلبان توصیه میشود در انتخاب کدشغلمحل حدنصابهای علمی لازم را مدنظر قرار دهند.
۴- در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش جنسیت به صورت (مرد / زن) لحاظ میشود بنابراین داوطلبان در این مرحله میتوانند نسبت به انتخاب کدشغلمحل درج شده در این راهنما با رعایت سهمیه ثبتنامی تایید شده برای معرفی شدگان مرحله قبل و سهمیه ثبتنامی برای داوطلبانی که قبلاً جهت ارزیابی تکمیلی به آموزش وپرورش معرفی نشدهاند بدون در نظر گرفتن جنسیت اقدام نمایند.
۵- با توجه به موارد فوقالذکر، سازمان سنجش آموزش کشور بارعایت کامل شرایط مندرج در دفترچه آزمون، یک برابر ظرفیت را جهت فرایند ارزیابی تکمیلی به آموزش و پرورش معرفی مینماید.
۶- شرایط احراز بومی بودن و محاسبه امتیاز آن برای تمامی داوطلبان معرفی شده در این مرحله منطبق با شرایط شغل محل انتخابی جدید و با توجه به حدنصاب مقرر در دفترچه آزمون بررسی خواهد شد.
۷- داوطلبان معرفی شده جدید و همچنین داوطلبان فاقد حدنصابهای قبلی که در این مرحله نیز در ردیف معرفیشدگان قرار گرفتهاند، مطابق ضوابط مربوط باید در فرایند ارزیابی تکمیلی که از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار خواهد شد، شرکت نمایند.
۸- با توجه به معرفی یک برابر ظرفیت، چنانچه داوطلب معرفی شده تحت هر شرایط در مهلت تعیین شده مراجعه نکند و یا واجد شرایط نباشد، براساس نمره مکتسبه نهایی کتبی از داوطلبان بعدی واجد شرایط در شغلمحل مربوط، دعوت خواهد شد.
۹- پذیرفتهشدگان نهایی مرحله تکمیل ظرفیت مطابق ضوابط مندرج در صفحه ۱۵ بخش هفتم شرایط اختصاصی دفترچه آزمون مزبور، مکلف به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی دردانشگاه فرهنگیان هستند.
۱۰- مسئولیت رعایت تمامی شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی مندرج در مرحله تکمیل ظرفیت منطبق با مفاد دفترچه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشتههای شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ بر عهده داوطلب خواهد بود. چنانچه فردی با ارائه اطلاعات نادرست در ردیف معرفی شدگان قرار گیرد حقی برای داوطلب جهت استخدام ایجاد نمینماید.
۱۱- داوطلبان واجد شرایط میتوانند از روز سهشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۸ لغایت روز جمعه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۱ به مدت چهار روز با مراجعه به درگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی org.sanjesh.www نسبت به اعلام وضعیت بومی و انتخاب شغلمحل از فهرست شغلمحلهای مندرج در این راهنما اقدام نمایند.
تذکر: زمان تعیین شده برای انتخاب شغلمحل در مرحله تکمیل ظرفیت غیرقابل تمدید است.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
به نقل از برخی منابع غیررسمی رئیس مرکز ارزشیابی آموزشوپرورش دروس نهایی رو اعلام کرد :
▫️ در پایه دهم رشتهٔ ریاضی و تجربی:
۹ درس (بجز نگارش، جغرافیا، سوادرسانه ای و آزمایشگاه علوم)
▫️در پایهٔ دهم رشتهٔ انسانی:
۱۱ درس (بجز نگارش، سواد رسانه ای و جفرافیا)
▫️در پایهٔ یازدهم رشتهٔ ریاضی:
۱۲ درس (بجز نگارش، کارآفرینی و آزمایشگاه علوم)
▫️در پایهٔ یازدهم رشتهٔ تجربی:
۱۱ درس (بجز نگارش، کارآفرینی و آزمایشگاه علوم)
▫️ در پایهٔ یازدهم رشتهٔ انسانی:
۱۲ درس (بجز نگارش، کارآفرینی )
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
طرح مجلس برای استخدام معلمان غیررسمی سال 91
وحیدی با اشاره به طرح مجلس برای استخدام معلمان غیررسمی سال 91 به بعد عنوان کرد: در این رابطه چندین طرح از سوی نمایندگان مجلس ارائه شده بود که یکی از آنها در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد تایید قرار گرفت و در حال بررسی آن برای ارائه به صحن مجلس هستیم تا معلمان غیررسمی از جمله نیروهای خرید خدمات و معلمان مدارس غیردولتی بعد از سال 91 به بعد از طریق برگزاری آزمون، استخدام شوند تا به جبران بخشی از کمبود معلم در آموزش و پرورش کمک کنند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
file be name mahd ersal shavad (1).xlsx
14.7K
با سلام واحترام
ضمن خداقوت:
مدیر آموزگاران محترم دارای پیش دبستانی
فایل اکسل مربوط به بیمه ی نو آموزان ارسال می گردد .
بعد از کامل کردن فایل مربوط به بیمه وانجام امورات بیمه (پرداخت بیمه )
فایل را جهت ادامه روند کار به کارشناس پیش دبستانی ارسال نمایید .
لینک بیمه حوادث نو آموزان
https://sinad.mic.co.ir/koodak
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
تذکرات و موارد مهم در انتخاب شغل محل تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری
داوطلبان آزمون آموزگاری براساس معیارهای مرتبط با احراز شغل معلمی و ضوابط عمومی و اختصاصی منطبق با مفاد دفترچه آزمون استخدامی مزبور میتوانند نسبت به انتخاب کد شغل محل اقدام نمایند.
چه کسانی مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت نیستند؟
۱. قبول شدگان نهایی این آزمون و افرادی که درکارنامه نهایی آنان کد 19 درج شده است مجاز به انتخاب کدشغل محل در مرحله تکمیل ظرفیت نیستند.
۲. داوطلبان شرکت کننده در آزمون آموزگاری که برای بررسی مدارك و تکمیل پرونده به آموزش و پرورش معرفی شده و در مرحله ارزیابی تکمیلی که به دلایلی از جمله؛ عدم احراز شرایط در آزمون عملی، صلاحیتهای عمومی، عدم تطابق رشته تحصیلی، نداشتن شرط سنی و نظام وظیفه (پایان خدمت-معافیت) و عدم احراز شرایط پزشکی حائز شرایط نشده اند، مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت نیستند.
تک محل با بررسی دقیق شانس قبولی
۳. در مرحله تکمیل ظرفیت داوطلب واجد شرایط مجاز به انتخاب یک کد شغل محل است. به داوطلبان توصیه میشود در انتخاب کد شغل محل حدنصاب های علمی لازم را مدنظر قرار دهند.
۴. در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش جنسیت به صورت (مرد / زن) لحاظ میشود. بنابراین داوطلبان در این مرحله میتوانند نسبت به انتخاب کدشغل محل درج شده در این راهنما با رعایت سهمیه ثبتنامی تایید شده برای معرفی
شدگان مرحله قبل و سهمیه ثبتنامی برای داوطلبانی که قبلاً جهت ارزیابی تکمیلی به آموزش وپرورش معرفی نشده اند بدون در نظر گرفتن جنسیت اقدام نمایند.
شرایط بومی
۵. شرایط احراز بومی بودن و محاسبه امتیاز آن برای تمامی داوطلبان معرفی شده در این مرحله منطبق با شرایط شغل محل انتخابی جدید و با توجه به حدنصاب مقرر در دفترچه آزمون بررسی خواهد شد.به گفته کانال فرهنگیان صدوبیست، داوطلبان معرفی شده جدید و همچنین داوطلبان فاقد حدنصاب های قبلی که در این مرحله نیز در ردیف معرفی شدگان قرار گرفته اند، مطابق ضوابط مربوط باید در فرایند ارزیابی تکمیلی که از طریق اداره کل آموزش و پرورش
استان برگزار خواهد شد، شرکت نمایند.
تماس و دعوت
۶. با توجه به معرفی یک برابر ظرفیت، چنانچه داوطلب معرفی شده تحت هر شرایط در مهلت تعیین شده مراجعه نکند و یا واجد شرایط نباشد، براساس نمره مکتسبه نهایی کتبی از داوطلبان بعدی واجد شرایط در شغلمحل مربوط، دعوت خواهد شد.
۷. پذیرفته شدگان نهایی مرحله تکمیل ظرفیت مکلف به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی دردانشگاه فرهنگیان هستند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان چهارم آبان برگزار میشود
آزمون جامع (اصلح) ویژه داوطلبان ورودی 1401 و جاماندگان سنوات قبل دانشگاه فرهنگیان، چهارم آبان 1402 برگزار خواهد شد
به گزارش روابطعمومی دانشگاه فرهنگیان، آزمون جامع اصلح ویژه افراد مجاز (مهارتآموزان (اعم از مشمولان ماده 28 و قانون تعیین تکلیف) ورودی قبل از سال 1402) چهارم آبان 1402 در محل پردیسها و مراکز استانها برگزار خواهد شد.
افرادی که سه بار در آزمون اصلح شرکت داشته و موفق به کسب حدنصاب لازم نشدهاند، میتوانند فرم ثبتنام را از سایت دانشگاه فرهنگیان دانلود کنند تا در صورت کسب مجوز امکان حضورشان در آزمون فراهم شود.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
نکات مهم تکمیل ظرفیت آموزگاری
1⃣ شروع ثبت نام : ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
2⃣ پایان ثبت نام : ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
3⃣ این مدت زمان چهار روز به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود .
4⃣ هر داوطلب مجاز به انتخاب یک کد محل میباشد لذا توصیه میشود در هنگام انتخاب دقت لازم را داشته باشید.
5⃣ پذیرش توسط سازمان سنجش یک برابر ظرفیت خواهد بود.
6⃣ در مرحله پذیرش تکمیل ظرفیت قید جنسیت وجود ندارد.
7⃣ شرکت تمامی پذیرفتگان جدید در مرحله آزمون ارزیابی تکمیلی که از طرف آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.
🔹شروط موجود در هنگام انتخاب کد محل
۱. سهیمه ها میباشد که هر داوطلب بر اساس همان سهمیه هایی (ایثارگری و...) که در مرحله قبل بود در این مرحله هم میتوانند از همان سهمیه ها طبق جدول استفاده کنند.
۲. دقت کنید امتیاز بومی وجود دارد لذا دوستان سعی کنند در صورت عدم شمول این امتیاز؛ مراکز استان ها را انتخاب کنند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢تکذیب تعطیلی مدارس سفارتخانههای ایران
👤سرپرست مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور:
▫️ما هیچ مدرسه سفارتخانهای را تعطیل نکردیم بلکه مدارس سفارتخانهها را قانونمند کردیم.
▫️ممکن است به اشتباه بحث تعطیلی مدارس سفارتخانهها مطرح شده باشد که این موضوع را تکذیب میکنم.
▫️پارسال ۲۵۰ هزار دانش آموز جدید افغانستانی به ایران وارد شدند. حدود ۲۲ مدرسه ویژه اتباع داریم که به سرعت در حال افزایش هستند.
▫️برای سال تحصیلی آینده سعی میکنیم آزمون اعزام معلم به مدارس خارج از کشور را بعد از شش هفت سال برگزار کنیم.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
☑️هفته بهداشت روان گرامی باد
📌سلامت روان حق همه کودکان و نوجوانان است.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
1_7085186862.docx
354.7K
جدول برنامه تدبیر 1402-1403 بصورت word
برنامه سالانه مختص دبستان
#مدیران
#ارسالبرایهمکاران
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔰تشکیل جلسه ۳ ساعته دولت و مجلس؛ توافق اولیه برای متناسبسازی حقوق بازنشستگان حاصل شد
👤محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه:
▫️شب گذشته ما یک جلسه ۳ ساعتی را با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه داشتیم الحمدلله در این جلسه به یک توافق اولیه برای افزایش حقوق بازنشستگان و حرکت به سمت متناسبسازی حقوق آنها با شاغلین رسیدیم که ان شاءالله قرار شد متن جمعبندی آن آماده شده و امروز بعدازظهر در کمیسیون تلفیق مطرح شود.
▫️تلاش ما بر این اساس است که ان شاءالله تا پایان برنامه هفتم بتوانیم بحث متناسبسازی حقوق بازنشستگان با معیشت و شرایط را محقق کنیم.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
1_6274750670.pdf
164.5K
📌شیوه های مدیریت رفتارهای نامطلوب دانش آموزان
#کودکان_آزاررسان
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98