eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.6هزار دنبال‌کننده
20.2هزار عکس
9.7هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑سوال پر تکرار ♦بهترین منابع برای دروس تخصصی کنکور هنر انتشارت "مبتکران" و "راه اندیشه " ، "مشق هنر" و "قلم چی" جزو بهترین منابع کمک درسی کنکور هنر هستند. ▪️درک عمومی هنر: هنر در گذر زمان هلن گاردنر تاریخ هنر کمبریج خلاصه تاریخ هنر پرویز مرزبان ▪️درک عمومی ریاضی و فیزیک: از منابع مشترک رشته تجربی و ریاضی استفاده کنید. ▪️ترسیم فنی؛ رسم فنی عمومی احمد متقی پور و سعید درویش منشور دانش) ▪️ خلاقیت تصویری تجسمی؛ مبانی هنرهای تجسمی غلامحسی نامی مبانی ‌طراحی گرافیک آرمین هیوفمان ▪️خلاقیت نمایشی؛ تاریخ سینما مسعود مهرابی خواص مواد؛ آیندگان ▪️خلاقیت موسیقی؛ تئوری موسیقی مصطفی کمال پور تراب و ساز شناسی پرویز منصوری از جمله منابع کمک درسی پیشنهادی شناخته شده برای رشته هنر هستند. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
⚒واکنش آدم ها در مشکلات وسختی ها شبیهِ واکنشِ فلز در مقابلِ ضربه است ⛏بعضی ها مثل «فولاد» ، نه شکل می گیرند، نه می شکنند ، بی هدف می ایستند و از درون ، عذاب می کشند ⚒بعضی ها مثل «آهن» ، سعی می کنند قوی باشند ، اما در نهایت یا خم می شوند ، یا می شکنند ⛓و بعضی ها مانند «مس» با ضربه ها ساخته می شوند حالت می گیرند و بهتر می شوند ... 🔨یک ضربه "در آنِ واحد" می تواند مهلک و کشنده یا تاثیر گذار و سازنده باشد بستگی دارد به تو به اینکه «تو» چه کسی باشی ! این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
⭕چند تکنیک ساده جهت افزایش توانایی های مغزی شما : 💥با دستی که عادت ندارید، درب اتاق، خونه و ماشین را باز کنید 💥 بادستی که عادت ندارید مسواک بزنید. یا تلاش کنید 💥توانائی نوشتن با دست غیر غالب را نیز در خود تقویت کنید.  💥با چشمهای بسته دوش بگیرید 💥در کارهای صبح خود تغییرات ایجاد کنید اگراول لباس میپوشید بعد صبحانه، جای این دو رو عوض کنید بعد به بیرون  بروید 💥سعی کنید بشمارید، مثلاً تعداد صندلیها، تابلوها، کلیدهای برق و.. حداقل در اتاقی که قرار میگیرید 💥سعی کنید چندتا شماره تلفن حفظ کنید وبجای حافظه تلفن از حافظه خودتون کار بکشید 💥تماشای تلویزیون را محدود و بیشتر به مطالعه بپردازید این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
⭕️ چطوری استرسم رو از همه لحاظ کاهش بدم؟ ▪️جسمی : 1⃣ خواب کافی. 2⃣ ریلکس کردن. 3⃣ تنفس عمیق. 4⃣ دوش آب گرم. 5⃣ انجام حرکات کششی. 6⃣ گوش دادن به موسیقی آرام. ▪️ ذهنی : 1⃣ مدیتیشن. 2⃣ ژورنال نویسی. 3⃣ صحبت درباره موضوع استرس. 4⃣ کمک گرفتن از فرد مورد اعتماد. 5⃣ انجام عادت‌های سالم. 5⃣ برنامه ریزی برای انجام گام به گام کارها. ▪️سلامت روان : 1⃣ انجام فعالیت مورد علاقه. 2⃣ استراحت کردن و بستن چشم ها. 3⃣ تمرین مثبت صحبت کردن با خود. 4⃣ فاصله گرفتن از فضای مجازی. 5⃣ قبول کردن استرس به عنوان بخشی از زندگی. 6⃣ ترک کردن عادت های نادرست در درمان استرس. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
⁉️😱فرق معدل نهایی ۱۵ با ۱۹ چقدره؟ 🔺با معدل ۱۹: رتبه کنکورت ۱۰ - ۲۰ هزار جا به جا میشه! 🔺قبولی شهر دورت به قبولی شهر محل زندگیت تبدیل میشه 🔺قبولی رشته های پیراپزشکی به رشته های تاپ تبدیل میشه 🔺قبولی دانشگاه ازاد و پردیس به دولتی تبدیل میشه 🔺راحت میتونی هر رشته ای رو بی استرس از سوابق انتخاب کنی 🔴فرصت ترمیم دوباره احتمالش خیلی بالاست پس نیازی به استرس نیست فقط باید صبر کرد تا تصویب شه این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
⭕️چطوری موقع درس خوندن خسته نشم و زود انرژیم کم نشه؟ : 1- با صدای بلند درس نخون. 2- توی تخت خوابت یا دراز کش درس نخون. 3- موقع درس خوندن راه نرو. 4- درس های سخت رو پشت سرهم نخون. 5- مدام به جمله قبل برنگرد و وسواس نداشته باش. 6- موقع درس خوندن خوراکی نخور. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
📌⭕️مهم ترین های کنکور: 🔘مهم ترین اصل مطالعه : مطالعه فعال و درگیر شدن با مطلب و عمقی 🔘مهم ترین اصل برنامه ریزی : برنامه ریزی شخصی با توجه به توانایی و ضعف هات 🔘مهمترین اصل افزایش سرعت مطاله: تمرکز روی مطالعه و مقابله با حواس پرتی ها 🔘مهم ترین اصل پیشرفت : حل تست زیاد و مرور زیاد و پایبندی به برنامه این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
⭕️5 عاملی که باعث جلوگیری از موفقیت شما میشه: 1. ترس همه ما می ترسیم؛ اما افراد موفق تفاوتشون تو اینه که به جای فکر کردن به ترس ها، روی هدفشون تمرکز می‌کنن. 2. توجه به حرف دیگران اگر قرار باشه فقط نگاهمون به نظرات دیگران باشه تو همون جایی که هستیم میمونیم. افراد موفق مشورت میکنن اما تو تصمیم گیری به خودشون متکی هستن. 3. اقدام نکردن گاهی ما بیشتر تو فکرامون قدم برمیداریم. باید با موقعیت ها مواجه شد و به جای غرق شدن تو فکرها، قدم برداشت. 4. نتیجه گرایی هدف داشته باشیم اما وقتی قدم برداشتیم نتیجه رو رها کنیم. توجه زیادی به نتیجه ذهن ما رو ترسو میکنه. 5. عدم خودباوری باور نداشتن خود یعنی سرد کردن انگیزه قدم برداشتن. این مهم نیست که عالی باشیم، این مهمه که قدم برداریم. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅ روشهای خلاق تقویت انشانویسی 👇 ♦️انشای گسترشی :👇👇 در این روش معلم یک جمله را می گوید و دانش آموزان با استفاده از درک خود انشا را گسترش می دهند. به عنوان مثال :شیری در جنگل زندگی می کرد. ناگهان.... ادامه ی آن را دانش آموزان تعریف می کنند. ♦️روش کیسه ی جادویی : در این روش آموزگار اشیایی را درکیسه قرار داده واز سر گروه های دانش آموزان می خواهد که تعدادی ازاشیا را از کیسه خارج کرده و هر گروه با توجه به اشیایی که در اختیارشان قرار گرفته ابتدا جمله و سپس انشا بنویسند. ♦️خلاصه کردن داستان: داستان کوتاهی برای دانش آموزان می خوانیم و از آن ها می خواهیم تا خلاصه ی داستان را در چند جمله بنویسند. ♦️روش پازلی: تعدادی جمله را که در ارتباط با یک موضوع متفاوت هستند روی کارت هایی می نویسیم و به صورت تصادفی در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم. سپس از آن ها می خواهیم کارت های مرتبط را پیدا کنند و در گروه انشایی بنویسند. ♦️تصویر یابی: تصویری را روی تابلو می چسبانیم یا از تصویر کپی گرفته وبه تعداد دانش آموزان می دهیم. از آن ها می خواهیم هر چیزی را که در تصویر می بینند با یک خط به بیرون کشیده ونام آن را بنویسند. بعد از این که همه ی شکل های مربوط به تصویر نام گذاری شد ، با آن ها جمله و سپس متن بنویسند. ♦️روش تداعی و شاخه بندی: به این صورت که از دانش آموزان می خواهیم تمام کلماتی را که در مورد یک موضوع به ذهنشان می رسد بیان کنند این کلمات براساس نزدیکی به یکدیگر در چند شاخه روی تخته سیاه نوشته می شود . حال می توان از دانش آموزان خواست با توجه به کلمات موجود ، انشای خود را بنویسند. ♦️استفاده از موضوعات تخیلی: به دانش آموزان می گوییم داستان خیالی با اغراق زیاد بنویسن خودمان ابتدا یک داستان شگفت انگیز و عجیب و غریب را تعریف می کنیم مثلا یک شب خواب دیدم اندازه ی مورچه شدم...... ♦️روش مسابقه ی جمله های ادبی: از دانش آموزان می خواهیم در مورد چند موضوع یا چند اسم مانند مادر ، آسمان ، خدا جمله های زیبا بنویسند. بعداز بین آن ها بهترین را انتخاب می کنیم و بچه ها با استفاده از آن جمله و جمله های خودشان در گروه انشا می نویسند. ♦️روش خاطره نویسی: برای دانش آموزان یک خاطره تعریف می کنیم. بعد از تمام شدن خاطره ازآن ها می خواهیم آن چه را که در ذهنشان مانده بنویسند و در مرحله ی بعدی می خواهیم یک داستان یا خاطره از خود یا اقوامشان بنویسند. ♦️روش تکمیل داستان: در این روش بچه ها چشمشان را می بندند و گوش های خود را آماده ی شنیدن می کنند ما داستانی را آغاز می کنیم و هر دانش آموزی که اسمش را صدا کردیم ، موظف است داستان ما را با یک جمله کامل تر کند تا زمانی که داستان تمام شود. ♦️روش خورشیدی: روش خورشیدی نوعی بازی با کلمات است. یک نفر یک کلمه می گوید و آن را درون خورشید می گذاریم . سپس چند کلمه ی مرتبط با آن کلمه بچه ها می گویند و در شعاع های خورشید می نویسیم. و بعد با استفاده از آن کلمه ها جمله و سپس متن می نویسند. ♦️روش استفاده از کلمات : در این روش ما موضوع انشا را بیان می کنیم. سپس کلماتی را با توجه به موضوع روی تخته می نویسیم تا دانش آموزان در نوشتن انشا از آن ها استفاده کنند . دانش آموزان با توجه به کلمات داده شده جملاتی را می نویسند، سپس جمله هایی را که مرتبط با هم هستند در یک گروه قرار می دهند و در پایان آن ها را مرتب می کنند. ♦️روش مشارکتی : موضوعی به دانش آموزان ارائه می شود و هر کدام از بچه ها به نوبت در مورد آن جمله ای می گویند. (البته چند دقیقه فرصت فکر کردن به بچه ها می دهیم.) مطالب بچه ها را روی تابلو می نویسیم و به کمک خودشان جملات را پس و پیش می کنیم تا به صورت یک انشای کامل درآید. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅ انواع املا : 👇👇 ♦️املای کل خوانی : معلم بهتر است متن را قبل از املا برای بچه‌ها بخواند ، ولی بچه‌ها چیزی ننویسند و تنها گوش دهند. بعد از املا هم باید متن مجدداً خوانده شود ، یعنی در هر املا ، کل متن باید سه بار خوانده شود. ♦️املای هوایی : می‌توان املا را به صورت شفاهی خواند و بچه‌ها واژه های دارای ارزش املایی را در هوا انگشت نویسی کنند. ♦️املای لمسی – حدسی : نوع دیگر املا ، بازی و املا است . بدین صورت که شاگرد پشت سری ، واژه ها را با انگشت روی پشت فرد جلویی می نویسد تا شاگرد جلویی از روش حرکت انگشت فرد عقبی بتواند واژه ها را حدس بزند و بنویسد. ♦️املای روزنامه ای : بچه‌ها می بایست روزنامه با خود به کلاس بیاورند و واژه ها را ببرند و از واژه های بریده شده یک بند املا برای ما درست کنند و بر روی ورقه بچسبانند. این روش می‌تواند به صورت گروهی هم در خانه انجام گیرد. ♦️املای تکمیلی : می‌توان املا را بدون نقطه ، بدون تشدید و یا به صورت واژه های ناقص تایپ کرده و به دانش‌آموزان داد تا آنها در جای مناسب نقطه بگذارند و یا تشدید قرار دهند یا واژه های ناقص را کامل کنند. ♦️املای غلط یابی : می‌توان املا را به صورت واژه های صحیح و غلط در کنار هم قرار داد تا بچه‌ها واژه ی غلط را خط بزنند . ♦️املای تصویری : بدین صورت که چندین شکل را به دانش‌آموزان بدهیم تا آنها املای صحیح نام آن شکل ها را بنویسند. ♦️املای گروهی : به این شکل که بچه‌ها را به گروه‌های ۵ یا ۶ نفره تقسیم می‌کنیم و در هر گروه ، هر خط را یک نفر از گروه می‌نویسد و در انتها امتیاز گروهی می‌دهیم و آن املا در پوشه کار گروه‌ها قرار می‌گیرد. ♦️املای انتخابی : هر گروه یک متن املا با کمک تمام اعضای گروه خود می‌نویسد و ما املای همه گروه‌ها را جمع‌آوری کرده و می‌خوانیم و سپس یا بهترین متن را به کل کلاس ، املا می‌گوییم و یا از هر گروه یک بند انتخاب کرده و املای تلفیقی تهیه کرده و به کل کلاس ، املا می‌گوییم. ♦️املای گروه به گروه : بچه‌ها را گروه‌بندی می‌کنیم و سپس هر گروه متن املایی را می‌نویسد و برای گروه دیگر می‌خواند تا آن گروه بنویسند. ♦️املای متن نویسی : بچه‌ها به گروه‌های ۵ یا ۶ نفره تقسیم می‌شوند. ۱۰ واژه ی دارای ارزش املایی از درس انتخاب می‌کنیم و از بچه‌ها در گروه‌ها می‌خواهیم که هر کدام جمله‌ای را در ارتباط با درس بنویسند و از واژه های مورد نظر استفاده کنند و هر گروه جملات خود را کنار هم گذاشته و یک متن کوتاه و زیبا بسازد. ♦️املای تقویت حافظه : بدین صورت که معلم متنی را روی تابلو می‌نویسد. بعد متن را برای دانش‌آموزان می‌خواند و سپس روی نوشته‌هایش روی تابلو پرده می‌کشد و بچه‌ها باید هر آنچه از متن فهمیده‌اند را بنویسند. سپس معلم پرده را از روی نوشته ها برمی‌دارد و بچه‌ها متن خود را با متن تابلو مقایسه ‌کرده و به خود امتیاز ‌می‌دهند. ♦️املای آینه‌ای : می‌تواند استفاده از آینه باشد بدین صورت که واژه ها را بر عکس روی تابلو بنویسیم و بچه‌ها با نگاه کردن به آینه درست آن را بنویسند و یا صحیح آن را بخوانند. ♦️املای آبکی : استفاده از آب و محیط حیاط مدرسه است. بدین ترتیب که بچه‌ها به صورت انفرادی و یا گروهی با خود آب‌پاش به مدرسه می‌آورند و با آب ، املا را روی زمین می‌نویسند و گروهی نوشته‌های هم را می خوانند . ♦️ املای ببین و به خاطر بسپار : در این املا تعداد مشخصی واژه توسط دانش آموزان گفته می شود و بر تابلوی کلاس در زمان معینی نمایش داده می شود و دانش آموزان باید واژه ها را به خاطر بسپارند و بعد از محو واژه ها هر تعداد از آنها را که می توانند بنویسند . هر چه تعداد کلمات درست نوشته شده بیشتر باشد امتیاز بیشتری کسب می کنند . ♦️املای نشانه گیری : در  این نوع املا ابتدا هر دانش آموز یک واژه از کتاب فارسی پیدا کرده روی تخته نوشته می شود . در مرحله ی بعد هر دانش آموز توسط توپ چسبونک یک کلمه را نشانه می گیرد و هدف قرار می دهد و بقیه ی بچه ها نیز آن واژه را می نویسند . در آخر هم واژه ها با توجه به تعداد هدف قرار گرفتن امتیاز بندی می شوند و دانش آموزی که آن واژه را انتخاب کرده به عنوان برنده معرفی می گردد . این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅ آموزش علایم نگارشی (یا علایم سجاوندی) در این نوشتار،‌ سعی داریم علایم نگارشی را به شکل ساده و درحدفهم دانش‌آموزان توضیح بدهیم. ▪️نقطه (.): زمانی از نقطه استفاده می‌کنیم که معنای جمله تمام شده باشد و منتظر شنیدن جمله دیگری نباشیم. مثال: باران بارید. هوا سرد شد. سارا مشقش را نوشت. ▪️ویرگول (،): برای مکث کوتاه بین کلمات (یا بین دو جمله) می‌آید. مثال: علی برای مادرش چادر، جانماز و عطر خرید. ▪️نقطه_ویرگول (؛): زمانی از نقطه ویرگول استفاده می‌کنیم که معنای جمله تمام نشده باشد و منتظر جمله دیگری باشیم. نکته بسیار مهم: نقط ویرگول بین دو جمله می‌آید (آخر جمله اول) مثال: معلم وارد کلاس شد؛ دانش‌آموزان از جای خود برخاستند. نکته: فرق ویرگول و نقطه ویرگول این است که ویرگول بین کلمات می‌آید اما نقطه ویرگول بین دو جمله‌ای که هرکدام معنای مستقلی دارند می‌آید. ▪️دونقطه (:): دو نقطه معمولاً بعد از کلماتی مثل گفت، پرسید، سوال کرد می‌آید که جملات نقل قول به همراه خود دارد. مثال: معلم گفت: «بچه‌ها، امروز می‌خواهم از شما درس بپرسم.»/ مادر از من پرسید/ سوال کرد: «آیا غذا خورده‌ای؟» ▪️گیومه («»): گیومه بعد از دو نقطه می‌آید که معمولاً نقل قول مستقیم را در بر می‌گیرد. خداوند در قرآن می‌فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید ...» ▪️علامت_پرسشی (یا علامت سوال): بعد از پایان جمله پرسشی می‌آید. مثال: علی را ندیده‌ای؟ / کدام یک از شما کیک را خورده است؟ / امروز نوبت چه کسی است که به گل‌ها آب بدهد؟ نکته: گاهی جملات پرسشی بدون کلمه پرسش می‌آید که باید با خواندن جمله متوجه آن بشویم. مثال: قرص‌هایت را خوردی؟ ▪️علامت_تعجب (!): برای ابراز احساسات یا حالت تعجب به کار می‌رود. مثال: به به چه هوایی! / عجب صدای قشنگی! / چه جای باصفایی!/ آنجا را نگاه کن! نکته: گاهی در جمله کلمه به کار می‌رود که باید با خواندن جمله متوجه بشویم که جمله پرسشی است یا عاطفی. مثال: چه تصمیمی برای این کار می‌گیرید؟ (پرسشی)/ چه آب خنکی! (عاطفی) این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توضیحات تکمیلی وزیر آموزش و پرورش در خصوص تفکیک کتب درسی دختران و پسران ▫️این امر کاملا تعلیم و تربیتی و علمی است ▫️برخی عادت دارند غلط شماری کنند! این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98