📂چند راهحل برای تمام کردن جنگ تکالیف با فرزندان👆🏼👆🏼👆🏼
✅ قبل از اینکه به این فکر کنیم که چرا بچههایمان تکالیفشان را انجام نمیدهند باید شخصیت فرزندمان را بشناسیم، در این صورت بهتر درکشان میکنیم.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
برای کودکی که مشق نمی نویسد چه کار باید انجام دهیم؟
♥گام اول:
والدین باید اول بررسی کنند ببینند آیا تکلیف مزبور برای آن کودک خیلی مشکل و یا خیلی زیاد است. اگر این طور بود، باید با آموزگار وی درباره این موضوع صحبت کرد.
اگر سطح و میزان تکلیف شب مناسب است ولی باز هم کودک در انجام آن مشکل دارد، شاید بهتر این باشد که چگونگی انجام تکلیف مورد نظر بررسی شود.
💜گام دوم:
والدین، نباید برای انجام تکالیف فرزندشان وسواس به خرج دهند؛ ولی باید به او کمک کنند تا ترتیب به کارگیری روش مؤثر برای انجام دادن کارهای خود را فرا گیرد.
والدین باید کودک را به هنگام انجام تکلیف شب تحت نظر بگیرند، تا ببینند وی چه موقعی و در کجا تکالیف خود را انجام میدهد؛ و چگونه وقت خود را برای انجام دادن آن تنظیم میکند. معمولاً بهترین کار این است که زمان مشخصی به انجام تکلیف شب اختصاص یابد؛ زیرا این امر به بعضی از کودکان (مانند کودکانی که مشکل دقت دارند) فرصت میدهد تا با بازی های پر تحرک انرژی اضافی خود را بسوزانند. برای سایر کودکان، بهتر است بازی را به عنوان جایزهای برای بعد از انجام تکلیف شب در نظر گرفت. هر مدت زمانی که انتخاب شده، باید پاداش خاصی برای کامل شدن تکلیف در آن مدت تعیین نمود.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅چندراهکاربرای زمان شلوغی کلاس 👇🏻
▪️راهکار اول:
استفاده از سوت.
▪️ راهکار دوم:
با دو/سه نفر از دانش آموزان ساکت، شروع به آرام صحبت کردن کنید. این روش باعث می شود آن ها کنجکاو و ساکت شوند…
▪️راهکار سوم:
یک مداد را در دست بگیرید و به آرامی تکان دهید، بچه ها همزمان با مداد حرکت کنند (به آرامی از راست به چپ و برعکس)
▪️ راهکار چهارم و بسیاااار مهم:
دانش آموزان زمانی شلوغ می کنند که نیاز آن ها برطرف نشده باشد!!!!
مثل نیاز به آب یا خوراکی،
نیاز به بازی،
نیاز به شوخی و خنده
شما به عنوان یک معلم باید نیاز آن ها را شناسایی و به آن توجه داشته باشید!
مثلا:
بچه ها کی میتونه جوک تعرف کنه ؟
و با تعریف دو یا سه نفر ، نیاز به خنده و سرگرمی در آن ها برطرف می شود و آرام می شوند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#نکته_مشاوره_ای
✅از بین رفتن کند خوانی با ۵ ترفند :
✔️جمله خوانی : تک کلمه خواندن و تمرکز روش باعث کاهش سرعت میشه به جاش مفهوم یک جمله رو درک کن
✔️چشم خوانی : اگر مطلبو زیر لب تکرار کنی انرژی ذهنی و جسمیت کم میشه ولی با چشم خوانی سرعتت بیشتر میشه
✔️مقابله با وسواس : فکر نکن که مطلبو نگرفتی و هی برگردی جمله ی قبل ، بذار پارت مطالعاتیت تموم شه بعد کل مبحثو مرور کن
✔️راهنما : ممکنه علت کند خوانیت حواس پرتی باشه پس یه مداد یا فلش زیر جملات به عنوان راهنما حرکت بده که حواست پرت نشه
✔️کل به جز : اگه یه دید کلی از ریز مباحث درس قبل از شروع مطالعت ات داشته باشی بعد وارد جزئیات شی ، سرعتت افزایش پیدا میکنه
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🛑سوال پر تکرار
♦بهترین منابع برای
دروس تخصصی کنکور هنر
انتشارت "مبتکران" و "راه اندیشه " ، "مشق هنر" و "قلم چی" جزو بهترین منابع کمک درسی کنکور هنر هستند.
▪️درک عمومی هنر:
هنر در گذر زمان هلن گاردنر
تاریخ هنر کمبریج
خلاصه تاریخ هنر پرویز مرزبان
▪️درک عمومی ریاضی و فیزیک:
از منابع مشترک رشته تجربی و ریاضی استفاده کنید.
▪️ترسیم فنی؛
رسم فنی عمومی
احمد متقی پور و سعید درویش
منشور دانش)
▪️ خلاقیت تصویری تجسمی؛
مبانی هنرهای تجسمی غلامحسی نامی
مبانی طراحی گرافیک
آرمین هیوفمان
▪️خلاقیت نمایشی؛
تاریخ سینما مسعود مهرابی
خواص مواد؛ آیندگان
▪️خلاقیت موسیقی؛
تئوری موسیقی مصطفی کمال پور تراب و
ساز شناسی پرویز منصوری
از جمله منابع کمک درسی پیشنهادی شناخته شده برای رشته هنر هستند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
⚒واکنش آدم ها در مشکلات وسختی ها
شبیهِ واکنشِ فلز در مقابلِ ضربه است
⛏بعضی ها مثل «فولاد» ، نه شکل می گیرند،
نه می شکنند ، بی هدف می ایستند
و از درون ، عذاب می کشند
⚒بعضی ها مثل «آهن» ، سعی می کنند
قوی باشند ، اما در نهایت
یا خم می شوند ، یا می شکنند
⛓و بعضی ها مانند «مس»
با ضربه ها ساخته می شوند
حالت می گیرند و بهتر می شوند ...
🔨یک ضربه "در آنِ واحد" می تواند
مهلک و کشنده یا تاثیر گذار و سازنده باشد
بستگی دارد به تو
به اینکه «تو» چه کسی باشی !
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
⭕چند تکنیک ساده جهت افزایش توانایی های مغزی شما :
💥با دستی که عادت ندارید، درب اتاق، خونه و ماشین را باز کنید
💥 بادستی که عادت ندارید مسواک بزنید. یا تلاش کنید
💥توانائی نوشتن با دست غیر غالب را نیز در خود تقویت کنید.
💥با چشمهای بسته دوش بگیرید
💥در کارهای صبح خود تغییرات ایجاد کنید
اگراول لباس میپوشید بعد صبحانه، جای این دو رو عوض کنید بعد به بیرون بروید
💥سعی کنید بشمارید، مثلاً تعداد صندلیها، تابلوها، کلیدهای برق و.. حداقل در اتاقی که قرار میگیرید
💥سعی کنید چندتا شماره تلفن حفظ کنید وبجای حافظه تلفن از حافظه خودتون کار بکشید
💥تماشای تلویزیون را محدود و بیشتر به مطالعه بپردازید
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
⭕️ چطوری استرسم رو از همه لحاظ کاهش بدم؟
▪️جسمی :
1⃣ خواب کافی.
2⃣ ریلکس کردن.
3⃣ تنفس عمیق.
4⃣ دوش آب گرم.
5⃣ انجام حرکات کششی.
6⃣ گوش دادن به موسیقی آرام.
▪️ ذهنی :
1⃣ مدیتیشن.
2⃣ ژورنال نویسی.
3⃣ صحبت درباره موضوع استرس.
4⃣ کمک گرفتن از فرد مورد اعتماد.
5⃣ انجام عادتهای سالم.
5⃣ برنامه ریزی برای انجام گام به گام کارها.
▪️سلامت روان :
1⃣ انجام فعالیت مورد علاقه.
2⃣ استراحت کردن و بستن چشم ها.
3⃣ تمرین مثبت صحبت کردن با خود.
4⃣ فاصله گرفتن از فضای مجازی.
5⃣ قبول کردن استرس به عنوان بخشی از زندگی.
6⃣ ترک کردن عادت های نادرست در درمان استرس.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
⁉️😱فرق معدل نهایی ۱۵ با ۱۹ چقدره؟
🔺با معدل ۱۹: رتبه کنکورت ۱۰ - ۲۰ هزار جا به جا میشه!
🔺قبولی شهر دورت به قبولی شهر محل زندگیت تبدیل میشه
🔺قبولی رشته های پیراپزشکی به رشته های تاپ تبدیل میشه
🔺قبولی دانشگاه ازاد و پردیس به دولتی تبدیل میشه
🔺راحت میتونی هر رشته ای رو بی استرس از سوابق انتخاب کنی
🔴فرصت ترمیم دوباره احتمالش خیلی بالاست پس نیازی به استرس نیست فقط باید صبر کرد تا تصویب شه
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
⭕️چطوری موقع درس خوندن خسته نشم و زود انرژیم کم نشه؟ :
1- با صدای بلند درس نخون.
2- توی تخت خوابت یا دراز کش درس نخون.
3- موقع درس خوندن راه نرو.
4- درس های سخت رو پشت سرهم نخون.
5- مدام به جمله قبل برنگرد و وسواس نداشته باش.
6- موقع درس خوندن خوراکی نخور.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
📌⭕️مهم ترین های کنکور:
🔘مهم ترین اصل مطالعه :
مطالعه فعال و درگیر شدن با مطلب و عمقی
🔘مهم ترین اصل برنامه ریزی :
برنامه ریزی شخصی با توجه به توانایی و ضعف هات
🔘مهمترین اصل افزایش سرعت مطاله:
تمرکز روی مطالعه و مقابله با حواس پرتی ها
🔘مهم ترین اصل پیشرفت :
حل تست زیاد و مرور زیاد و پایبندی به برنامه
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
⭕️5 عاملی که باعث جلوگیری از موفقیت شما میشه:
1. ترس
همه ما می ترسیم؛ اما افراد موفق تفاوتشون تو اینه که به جای فکر کردن به ترس ها، روی هدفشون تمرکز میکنن.
2. توجه به حرف دیگران
اگر قرار باشه فقط نگاهمون به نظرات دیگران باشه تو همون جایی که هستیم میمونیم. افراد موفق مشورت میکنن اما تو تصمیم گیری به خودشون متکی هستن.
3. اقدام نکردن
گاهی ما بیشتر تو فکرامون قدم برمیداریم. باید با موقعیت ها مواجه شد و به جای غرق شدن تو فکرها، قدم برداشت.
4. نتیجه گرایی
هدف داشته باشیم اما وقتی قدم برداشتیم نتیجه رو رها کنیم. توجه زیادی به نتیجه ذهن ما رو ترسو میکنه.
5. عدم خودباوری
باور نداشتن خود یعنی سرد کردن انگیزه قدم برداشتن. این مهم نیست که عالی باشیم، این مهمه که قدم برداریم.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅ روشهای خلاق تقویت انشانویسی 👇
♦️انشای گسترشی :👇👇
در این روش معلم یک جمله را می گوید و دانش آموزان با استفاده از درک خود انشا را گسترش می دهند.
به عنوان مثال :شیری در جنگل زندگی می کرد.
ناگهان....
ادامه ی آن را دانش آموزان تعریف می کنند.
♦️روش کیسه ی جادویی :
در این روش آموزگار اشیایی را درکیسه قرار داده واز سر گروه های دانش آموزان می خواهد که تعدادی ازاشیا را از کیسه خارج کرده و هر گروه با توجه به اشیایی که در اختیارشان قرار گرفته ابتدا جمله و سپس انشا بنویسند.
♦️خلاصه کردن داستان:
داستان کوتاهی برای دانش آموزان می خوانیم و از آن ها می خواهیم تا خلاصه ی داستان را در چند جمله بنویسند.
♦️روش پازلی:
تعدادی جمله را که در ارتباط با یک موضوع متفاوت هستند روی کارت هایی می نویسیم و به صورت تصادفی در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم.
سپس از آن ها می خواهیم کارت های مرتبط را پیدا کنند و در گروه انشایی بنویسند.
♦️تصویر یابی:
تصویری را روی تابلو می چسبانیم یا از تصویر کپی گرفته وبه تعداد دانش آموزان می دهیم.
از آن ها می خواهیم هر چیزی را که در تصویر می بینند با یک خط به بیرون کشیده ونام آن را بنویسند.
بعد از این که همه ی شکل های مربوط به تصویر نام گذاری شد ، با آن ها جمله و سپس متن بنویسند.
♦️روش تداعی و شاخه بندی:
به این صورت که از دانش آموزان می خواهیم تمام کلماتی را که در مورد یک موضوع به ذهنشان می رسد بیان کنند
این کلمات براساس نزدیکی به یکدیگر در چند شاخه روی تخته سیاه نوشته می شود .
حال می توان از دانش آموزان خواست با توجه به کلمات موجود ، انشای خود را بنویسند.
♦️استفاده از موضوعات تخیلی:
به دانش آموزان می گوییم داستان خیالی با اغراق زیاد بنویسن
خودمان ابتدا یک داستان شگفت انگیز و عجیب و غریب را تعریف می کنیم
مثلا یک شب خواب دیدم اندازه ی مورچه شدم......
♦️روش مسابقه ی جمله های ادبی:
از دانش آموزان می خواهیم در مورد چند موضوع یا چند اسم مانند مادر ، آسمان ، خدا
جمله های زیبا بنویسند. بعداز بین آن ها بهترین را انتخاب می کنیم و بچه ها با استفاده از آن جمله و جمله های خودشان در گروه انشا می نویسند.
♦️روش خاطره نویسی:
برای دانش آموزان یک خاطره تعریف می کنیم. بعد از تمام شدن خاطره ازآن ها می خواهیم آن چه را که در ذهنشان مانده بنویسند و در مرحله ی بعدی می خواهیم یک داستان یا خاطره از خود یا
اقوامشان بنویسند.
♦️روش تکمیل داستان:
در این روش بچه ها چشمشان را می بندند و گوش های خود را آماده ی شنیدن می کنند
ما داستانی را آغاز می کنیم و هر دانش آموزی که اسمش را صدا کردیم ، موظف است داستان ما را با یک جمله کامل تر کند تا زمانی که داستان تمام شود.
♦️روش خورشیدی:
روش خورشیدی نوعی بازی با کلمات است.
یک نفر یک کلمه می گوید و آن را درون خورشید می گذاریم . سپس چند کلمه ی مرتبط با آن کلمه بچه ها می گویند و در شعاع های خورشید می نویسیم.
و بعد با استفاده از آن کلمه ها جمله و سپس متن می نویسند.
♦️روش استفاده از کلمات :
در این روش ما موضوع انشا را بیان می کنیم. سپس کلماتی را با توجه به موضوع روی تخته می نویسیم تا دانش آموزان در نوشتن انشا از آن ها استفاده کنند .
دانش آموزان با توجه به کلمات داده شده جملاتی را می نویسند، سپس جمله هایی را که مرتبط با هم هستند در یک گروه قرار می دهند و در پایان آن ها را مرتب می کنند.
♦️روش مشارکتی :
موضوعی به دانش آموزان ارائه می شود و هر کدام از بچه ها به نوبت در مورد آن جمله ای می گویند.
(البته چند دقیقه فرصت فکر کردن به بچه ها می دهیم.)
مطالب بچه ها را روی تابلو می نویسیم و به کمک خودشان جملات را پس و پیش می کنیم تا به صورت یک انشای کامل درآید.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅ انواع املا : 👇👇
♦️املای کل خوانی :
معلم بهتر است متن را قبل از املا برای بچهها بخواند ، ولی بچهها چیزی ننویسند و تنها گوش دهند. بعد از املا هم باید متن مجدداً خوانده شود ، یعنی در هر املا ، کل متن باید سه بار خوانده شود.
♦️املای هوایی :
میتوان املا را به صورت شفاهی خواند و بچهها واژه های دارای ارزش املایی را در هوا انگشت نویسی کنند.
♦️املای لمسی – حدسی :
نوع دیگر املا ، بازی و املا است . بدین صورت که شاگرد پشت سری ، واژه ها را با انگشت روی پشت فرد جلویی می نویسد تا شاگرد جلویی از روش حرکت انگشت فرد عقبی بتواند واژه ها را حدس بزند و بنویسد.
♦️املای روزنامه ای :
بچهها می بایست روزنامه با خود به کلاس بیاورند و واژه ها را ببرند و از واژه های بریده شده یک بند املا برای ما درست کنند و بر روی ورقه بچسبانند. این روش میتواند به صورت گروهی هم در خانه انجام گیرد.
♦️املای تکمیلی :
میتوان املا را بدون نقطه ، بدون تشدید و یا به صورت واژه های ناقص تایپ کرده و به دانشآموزان داد تا آنها در جای مناسب نقطه بگذارند و یا تشدید قرار دهند یا واژه های ناقص را کامل کنند.
♦️املای غلط یابی :
میتوان املا را به صورت واژه های صحیح و غلط در کنار هم قرار داد تا بچهها واژه ی غلط را خط بزنند .
♦️املای تصویری :
بدین صورت که چندین شکل را به دانشآموزان بدهیم تا آنها املای صحیح نام آن شکل ها را بنویسند.
♦️املای گروهی :
به این شکل که بچهها را به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میکنیم و در هر گروه ، هر خط را یک نفر از گروه مینویسد و در انتها امتیاز گروهی میدهیم و آن املا در پوشه کار گروهها قرار میگیرد.
♦️املای انتخابی :
هر گروه یک متن املا با کمک تمام اعضای گروه خود مینویسد و ما املای همه گروهها را جمعآوری کرده و میخوانیم و سپس یا بهترین متن را به کل کلاس ، املا میگوییم و یا از هر گروه یک بند انتخاب کرده و املای تلفیقی تهیه کرده و به کل کلاس ، املا میگوییم.
♦️املای گروه به گروه :
بچهها را گروهبندی میکنیم و سپس هر گروه متن املایی را مینویسد و برای گروه دیگر میخواند تا آن گروه بنویسند.
♦️املای متن نویسی :
بچهها به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میشوند. ۱۰ واژه ی دارای ارزش املایی از درس انتخاب میکنیم و از بچهها در گروهها میخواهیم که هر کدام جملهای را در ارتباط با درس بنویسند و از واژه های مورد نظر استفاده کنند و هر گروه جملات خود را کنار هم گذاشته و یک متن کوتاه و زیبا بسازد.
♦️املای تقویت حافظه :
بدین صورت که معلم متنی را روی تابلو مینویسد. بعد متن را برای دانشآموزان میخواند و سپس روی نوشتههایش روی تابلو پرده میکشد و بچهها باید هر آنچه از متن فهمیدهاند را بنویسند. سپس معلم پرده را از روی نوشته ها برمیدارد و بچهها متن خود را با متن تابلو مقایسه کرده و به خود امتیاز میدهند.
♦️املای آینهای :
میتواند استفاده از آینه باشد بدین صورت که واژه ها را بر عکس روی تابلو بنویسیم و بچهها با نگاه کردن به آینه درست آن را بنویسند و یا صحیح آن را بخوانند.
♦️املای آبکی :
استفاده از آب و محیط حیاط مدرسه است. بدین ترتیب که بچهها به صورت انفرادی و یا گروهی با خود آبپاش به مدرسه میآورند و با آب ، املا را روی زمین مینویسند و گروهی نوشتههای هم را می خوانند .
♦️ املای ببین و به خاطر بسپار :
در این املا تعداد مشخصی واژه توسط دانش آموزان گفته می شود و بر تابلوی کلاس در زمان معینی نمایش داده می شود و دانش آموزان باید واژه ها را به خاطر بسپارند و بعد از محو واژه ها هر تعداد از آنها را که می توانند بنویسند .
هر چه تعداد کلمات درست نوشته شده بیشتر باشد امتیاز بیشتری کسب می کنند .
♦️املای نشانه گیری :
در این نوع املا ابتدا هر دانش آموز یک واژه از کتاب فارسی پیدا کرده روی تخته نوشته می شود .
در مرحله ی بعد هر دانش آموز توسط توپ چسبونک یک کلمه را نشانه می گیرد و هدف قرار می دهد و بقیه ی بچه ها نیز آن واژه را می نویسند .
در آخر هم واژه ها با توجه به تعداد هدف قرار گرفتن امتیاز بندی می شوند و دانش آموزی که آن واژه را انتخاب کرده به عنوان برنده معرفی می گردد .
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅ آموزش علایم نگارشی (یا علایم سجاوندی)
در این نوشتار، سعی داریم علایم نگارشی را به شکل ساده و درحدفهم دانشآموزان توضیح بدهیم.
▪️نقطه (.):
زمانی از نقطه استفاده میکنیم که معنای جمله تمام شده باشد و منتظر شنیدن جمله دیگری نباشیم. مثال: باران بارید. هوا سرد شد. سارا مشقش را نوشت.
▪️ویرگول (،):
برای مکث کوتاه بین کلمات (یا بین دو جمله) میآید. مثال: علی برای مادرش چادر، جانماز و عطر خرید.
▪️نقطه_ویرگول (؛):
زمانی از نقطه ویرگول استفاده میکنیم که معنای جمله تمام نشده باشد و منتظر جمله دیگری باشیم. نکته بسیار مهم: نقط ویرگول بین دو جمله میآید (آخر جمله اول) مثال: معلم وارد کلاس شد؛ دانشآموزان از جای خود برخاستند.
نکته: فرق ویرگول و نقطه ویرگول این است که ویرگول بین کلمات میآید اما نقطه ویرگول بین دو جملهای که هرکدام معنای مستقلی دارند میآید.
▪️دونقطه (:):
دو نقطه معمولاً بعد از کلماتی مثل گفت، پرسید، سوال کرد میآید که جملات نقل قول به همراه خود دارد. مثال: معلم گفت: «بچهها، امروز میخواهم از شما درس بپرسم.»/ مادر از من پرسید/ سوال کرد: «آیا غذا خوردهای؟»
▪️گیومه («»):
گیومه بعد از دو نقطه میآید که معمولاً نقل قول مستقیم را در بر میگیرد. خداوند در قرآن میفرماید: «ای کسانی که ایمان آوردهاید ...»
▪️علامت_پرسشی (یا علامت سوال):
بعد از پایان جمله پرسشی میآید. مثال: علی را ندیدهای؟ / کدام یک از شما کیک را خورده است؟ / امروز نوبت چه کسی است که به گلها آب بدهد؟
نکته: گاهی جملات پرسشی بدون کلمه پرسش میآید که باید با خواندن جمله متوجه آن بشویم. مثال: قرصهایت را خوردی؟
▪️علامت_تعجب (!):
برای ابراز احساسات یا حالت تعجب به کار میرود. مثال: به به چه هوایی! / عجب صدای قشنگی! / چه جای باصفایی!/ آنجا را نگاه کن!
نکته: گاهی در جمله کلمه #چه به کار میرود که باید با خواندن جمله متوجه بشویم که جمله پرسشی است یا عاطفی.
مثال: چه تصمیمی برای این کار میگیرید؟ (پرسشی)/ چه آب خنکی! (عاطفی)
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توضیحات تکمیلی وزیر آموزش و پرورش در خصوص تفکیک کتب درسی دختران و پسران
▫️این امر کاملا تعلیم و تربیتی و علمی است
▫️برخی عادت دارند غلط شماری کنند!
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢موافقت صحرائی با درخواست دانشجو معلمان سالهای ۹۸ و ۹۹ جهت بهرهمندی از رتبهبندی
▫️انجمن دانشآموختگان دانشگاه فرهنگیان با ارسال نامهای به وزیر آموزش و پرورش خواستار تاثیر ابلاغ آن دسته از دانشجو معلمان ورودی سالهای ۹۸ و ۹۹ ـ که سال گذشته در مدارس حضور یافته و تدریس کردند ـ جهت بهرهمندی از امتیاز رتبهبندی شدند که «صحرائی» با این درخواست موافقت و دستورات لازم را صادر کرد.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢 احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه های اصفهان برای چهارشنبه قوت گرفت.
🔹شاخص هوای اصفهان با میانگین ۱۷۶ در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان قرار گرفت / منتظر تعطیلی فردا باشید
🔹بر اساس دادههای سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیطزیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلانشهر در ایستگاه پایش خیابان ۲۵ آبان با ۱۷۶، خیابان احمدآباد با ۱۸۲، میدان انقلاب با ۱۸۸، پارک زمزم با ۱۷۷، بزرگراه خرازی با ۱۹۸، دانشگاه صنعتی با ۱۶۱، رهنان با ۱۷۴، زینبیه با ۱۷۰، سپاهان شهر با ۱۶۷، خیابان فرشادی با ۱۶۶، خیابان فیض با ۱۵۷، بولوار کاوه با ۱۶۸، کردآباد با ۱۹۰، میرزا طاهر با ۱۸۵ و ولدان با ۱۸۳ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
📌پرداخت حقالتدریس تثبیت و تعمیق یادگیری دوره کرونا؛ بهزودی
👤سخنگوی وزارت آموزش و پرورش:
♦️برگزاری کلاسها تحت عنوان "تثبیت و تعمیق یادگیری" در کرونا باعث تقویت دانش آموزان شد. ما این را جزو حق التدریس میدانیم؛ حق التدریس اسفند 1401 به بعد عادی معلمان را در فاصله شهریور و اواخر مهر صفر کردیم. به زودی تثبیت کرونا را هم پرداخت میکنیم.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔴 ۵ آذر، آغاز ثبتنام «کنکور تربیتمعلم»
✅کنکور «تربیت معلم» همانند کنکور سراسری توسط سازمان سنجش و همزمان با کنکور سراسری برگزار میشود.
🔹 بر این اساس، فقط آن دسته از دانشآموزان پایه دوازدهمی که میخواهند با ورود به دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی و دانشگاه فرهنگیان در آینده معلم شوند از ۵ آذر ماه سال جاری تا ۱۱ آذر ماه فرصت دارند تا از طریق سایت سازمان سنجش برای شرکت در کنکور «تربیت معلم» ثبت نام کنند.
🔺جزییات این کنکور بعداً اطلاع رسانی خواهد شد.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢مدارس ابتدایی البرز تعطیل شد
👤معاون عمرانی استاندار البرز:
▫️براساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای البرز، فردا چهارشنبه، مهدهای کودک و پیش دبستانی البرز تعطیل شده و کلاسهای آموزشی مقطع ابتدایی آموزش و پرورش در تمامی مناطق شهرهای استان به غیر از شهرستان طالقان غیرحضوری و به صورت مجازی دایر است.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🚑 پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا
📍۲۰ آبان تا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۲
🚨با در دست داشتن کد ملی خود به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت ، پایگاه سلامت و خانه بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنید و از خدمات رایگان غربالگری ، آموزشی و مراقبتی بهره مند شوید .
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔴 آخرین اخبار آموزش و پرورش و استخدامی ادارات را در کانال زیر دنبال کنید 👇👇👇
📌 #جزئیات_خبرها و.........👇👇
https://eitaa.com/khabarestekhdam401
🔴 نکات مهم در تدریس ریاضی دوم دبستان :
🔹 کتاب ریاضی ۸ فصل دارد و تا قبل از امتحانات نیمسال اول (دی ماه) باید ۴ فصل از کتاب ریاضی را تدریس کرده باشید.
🔹 تدریس هر فصل ۳ هفته طول می کشد.
🔹 روزی یک صفحه از کتاب ریاضی را در کلاس کار کنید کافی هست. اما اگر عقب هستید و وقت اضافه دارید، می تونید دو صفحه کار کنید.
🔹 هر صفحه ای که تدریس می کنید، اول سوال ۱ اون صفحه رو با بچه ها حل کنید و وقتی همگی حل کردند، بعد برید سراغ سوال ۲ و وقتی اون رو هم همگی حل کردند، بعدش برید سراغ سوال بعدی
🔹 متن سوالات رو هم خود بچه ها باید به صورت فردی هر کس از روی کتابش بخونه و حل کنه و بعد، کتابش رو پیش شما بیاره و شما چک کنید که درست حل کرده یا نه (در کلاسهای کم جمعیت)
اما در کلاسهای پر جمعیت بعد از اینکه همه بچه ها اون سوال رو حل کردن، می تونید جواب صحیح رو روی تخته خودتون به بچه ها توضیح بدین و هر کس که اشتباه نوشته پاک کنه و درستش رو در کتاب بنویسه
🔹 در تدریس هر صفحه، اول باید یک نمونه سوال مشابه همون سوال کتاب به صورت عملی (با استفاده از ابزار و وسایل) روی تخته برای بچه ها توضیح بدین و حل کنید
سپس یک یا دو تمرین بدین بچه ها در دفتر حل کنند و بعدش وارد کتاب بشین
🔹️ حتما هر روز از همون صفحه ای که در کلاس تدریس کردین، چند نمونه سوال به بچه ها تکلیف بدین
#ریاضی
#ریاضی_دوم_دبستان
#نکات_ریاضی
https://eitaa.com/tajrobehyekelasi402