eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.6هزار دنبال‌کننده
20.2هزار عکس
9.7هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
مشکلات آموزشی : کدام اِ : ( -ِ ) یا ( ـه ) بسیاری از دانش آموزان در نوشتن صدای ( اِ ) در انتهای کلمه دچار مشکل می شوند یعنی واژه های( اصحاب ِ ، دیدن ِ ، سال ِ ، نام ِ ، برای ِ ، پای ِ ) را به صورت ( اصحابه ، دیدنه ، ساله ، نامه ، برایه ، پایه )    می نویسند و بر عکس واژه های ( نامه ، بنده ، خسته ، پرده ، رفته ، دانه ) را به صورت ( نامِ ، بندِ ، خستِ،   پردِ ، رفتِ ، دانِ ) می نویسند . بسیاری از آموزگاران سعی می کنند با بیان و شرح و توصیف « اِ » مالکیت،صاحبی، مضاف و مضاف الیه ، نسبت،صفت و موصوف و امثال آن ، به دانش آموزان نوشتن درست آن واژه ها را آموزش دهند . این روش ها ، دانش آموزان را  بیشتر سرگردان می کند . زیرا رشد ذهنی آنان هنوز به درجه ای نرسیده است که مفاهیم یاد شده را درک کنند و تفاوت آن اصطلاحات را در یابند و به هنگام نوشتن دیکته به کار برند . تجربه های زیادی که برای رفع این اشکال صورت گرفته ، نشان داده است که روش زیر سریع تر از هر روشی ، کودکان را به درست نویسی سوق می دهد . به هرحال روشی پیشنهادی است ‌که می‌توان به‌کار برد ابتدا با لحنی خوب و صمیمی از کودکان می خواهیم که به ما گوش کنند . سپس بدین طریق عمل می کنیم : بچه ها ببینید من برای شما کلماتی را نام می برم بعضی از این کلمه ها طوریست که وقتی من کلمه را بیان کردم شما منتظر کلمه ی دیگری نمی مانید مثلا می گویم ( نامه ، خامه ، خانه ، شانه ) شما متوجه می شوید اسامی چیزهایی گفتم . اما گاهی نیز کلماتی را می گویم ولی شما منتظر می مانید که ادامه دهم . زیرا آن کلمه به تنهایی ، مقصود مرا نمی رساند . مثل ( مدادِ ، قندان ِ ، کفشِ ، دانش آموزِ ، آموزگار ِ ) . در این گونه کلمات شما منتظرید که من ادامه دهم . مثلا ( مدادِ حسن ، قندانِ سفید ، کفشِ قرمز ، دانش آموزِ خوب ،آموزگار ِکلاس اول). حالا این دو دسته کلمات را مخلوط به کارمی برم .هر وقت بعد از گفتن کلمه ام، منتظر کلمه دیگری بودید دستهایتان را بالا ببرید و اگر نیاز نبود که منتظر کلمه ی دیگری بمانید دستهایتان پایین باشد . خوب حالا کلمات را می گوییم . آماده اید : ( کلاس ِ ، معلم ِ ، مدیر ِ، زن ِ، ساده ، مداد ِ ، خامه ، دانه ، کتاب ِ رنگ ِ ، چاله و .... ) کفشِ قرمز ، دانش آموزِ خوب ،آموزگار ِکلاس اول). بعد از یکی دو جلسه این بازی را انجام دادیم به آنها فقط یک قاعده را آموزش می دهیم .  می گوییم هر وقت بعد از تلفظ کلمه شما منتظر کلمه ی دیگری بودید با این « ــِ » آن را  می‌نویسیم و اگرمنتظرکلمه ی دیگری نبودید با «‌ ه یا ـه » ،آن را بنویسید . البته می توان برای آن اسمی انتخاب کنیم . چون دو کلمه را به همدیگر ربط می دهد . آن را « ــِ » ربط می نامیم. برای به یاد سپاری بهتر ، می توان چند ترکیب را روی برگه ای‌نوشت و برای مدتی روی دیوار کلاس نصب کرد . و در هنگام گرفتن املا ، هر وقت به« ــِ  » ربط رسیدیم دست را بالا ببریم . با این روش می توان مشکل دانش آموزان را در این مورد رفع نمود و کمتر معلم خسته می شود . منبع :1- درمان اختلالات دیکته نویسی ، نوشته مصطفی تبریزی ، تهران ، انتشارات فراروان 1376 این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔴 قابل توجه همکاران محترم : ☀️صدور احکام رتبه بندی برخی همکاران در مناطق به تاریخ صدور ۲۲ و ۲۳ آبان ۴۰۲ ✅رتبه ها از سامانه رتبه بندی به مرور دریافت و به سیستم پرسنل اموراداری جهت صدور حکم انتقال می یابند. همکاران از طریق سامانه my.medu.ir می توانند احکام خود را در صورت صدور مشاهده کنند. 🔹توجه داشته باشید بعد از صدور حکم جدید فوق العاده رتبه بندی در قسمت رتبه معلم با عنوان ( آموزشیار معلم_مربی معلم _استادیار معلم_دانشیار معلم _استاد معلم ) قابل مشاهده می‌باشد. 🔹 احکام رتبه به تاریخ اجرای 1400.06.31 صادر می گردد تا سال 1402 که 2 سال گذشته برای هر کدام از همکاران بین 6 تا 10 حکم صادر شده که نیاز به اصلاحیه دارد. به عنوان مثال : اگر برای 10 نفر از همکاران حکم رتبه صادر کنیم باید 60 تا 90 اصلاحیه صادر کنیم لذا همکاران محترم صبور باشند. چون زمان بر هست ؛ همکاران اموراداری علاوه بر وقت اداری بصورت شبانه روزی مشغول صدور و اصلاح احکام می باشند. 🔹چنانچه حکم همکاری در سامانه مای مدیو تغییر نیافته به این معنی است که رتبه او در سیستم پرسنل انتقال نشده و این فرآیند توسط وزارت طی روزهای آینده انجام می‌شود که به محض دریافت رتبه جدید همکار در سیستم پرسنل، حکم جدید صادر می شود. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
کنکور تربیت معلم و بلاتکلیفی داوطلبان/ «سابقه تحصیلی» و«سن» ورود به دانشگاه فرهنگیان چقدر شد؟ 🔹 از سال آینده برای اولین بار جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی از طریق برگزاری آزمون اختصاصی «تربیت معلم» و مجزا از کنکور سراسری انجام می‌شود. 🔹 از ۵ آذرماه تا ۱۱ آذرماه از طریق سایت سازمان سنجش برای شرکت در کنکور «تربیت معلم» ثبت‌نام صورت می گیرد. 🔹 درحالی ثبت‌نام برای شرکت در این کنکور اختصاصی از دو هفته دیگر آغاز می‌شود که هنوز تکلیف برخی مسائل مهم نظیر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان، سهم سابقه تحصیلی در این آزمون و ضرایب دروس مورد امتحان مشخص نیست و داوطلبان نمی‌دانند دست آخر شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان حداکثر ۲۴ شد یا ۴۰ سال! 🔹 تا زمانی که شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان به تصویب نرسد، ضوابط قبلی حاکم است. برای اعمال ضوابط قبلی نیز باید رای دیوان عدالت اداری را ملاک عمل قرار داد و این رای لازم الاجراست. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💢آغاز «هدایت تحصیلی» نهمی‌ها از ۲۵ آبان / تحلیل نتایج به صورت بر خط 👤معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: ▫️در راستای ارزیابی ویژگی‌های شخصیتی دانش آموزان در گام اول فرآیند هدایت تحصیلی، اجرای آزمون‌های رغبت و توانایی برای دانش آموزان پایه نهم از۲۵ آبان ماه در سراسر کشور آغاز خواهد شد و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت. ▫️تمامی دانش آموزان پایه نهم از ۲۵ آبان ماه می‌توانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir در قسمت برنامه‌های پرورشی وارد ماژول هدایت تحصیلی شوند و نسبت به تکمیل پرسشنامه‌های رغبت و توانایی اقدام کنند. در صورت وجود سوال، خط ملی ۱۵۷۰ از ۸ صبح تا ۸ شب پاسخگوی دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان است. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
165_52527542486850.pdf
3.86M
📌برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان 💢راهنماي رزرو و نوبت گيري نوآموزان بدو ورود به دبستان و پيش دبستان سال ١۴٠٣_١۴٠٢ مرکز توسعه آموزش مجازی، امنیت و فناوری اطلاعات این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
218_52533551047684.docx
17.4K
👆👆👆👆 کلیه مدارس ابتدایی سلماس موضوع: فرم گزارش حق التدریس مقطع ابتدایی با سلام و دعای خیر : احتـراماً به پیوست یک برگ فرم گـزارش حق التدریس مقطع ابتدایی به حضور ارسال می گردد. لازم است مدیران و مدیرآموزگاران محترم مدارس گزارش مربوط به همکاران شاغل (بیست سال به بالا) و بازنشستگان بکارگیری شده را تکمیل و پس از امضاء و مُهر از 23 لغایت 25 هر ماه به کارشناسی آموزش ابتدایی ارسال نمایند. مسئولیت عدم اقدام به موقع و تضییع حق همکار متوجه شخص مدیر یا مدیرآموزگار محترم می باشد. نکات مهم: 1⃣ گزارش مربوط به ماه های مهر و آبان را حداکثر تا روز دوشنبه مورخه 29‏/08‏/1402 تحویل نمائید. 2⃣ در تکمیل فرم ( تعداد ساعات هفتگی تدریس و روزهای هفته در فرم ) دقت کافی را مبذول نمائید. 3⃣ در قسمت نوع تدریس، بسته به تدریس همکاران حتما یکی از عبارات بیست سال به بالا و بازنشسته درج گردد. 4⃣ از ارسال فرم از طریق پیام اتوماسیون خودداری نمائید. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
یک پنجره برای من کافی است. یک پنجره به لحظه‌ی آگاهی و نگاه و سکوت ۲۴ آبان، روز کتاب و کتاب‌خوانی این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✍ درس را با سوال آغاز کنید نه با جواب! صرف حفظ کردن اطلاعات خسته کننده است. به جای اینکه درس را با دادن اطلاعات آغاز کنید، یک سوال خلاقانه و چالش انگیز بپرسید و به دانش آموزان در یافتن پاسخ آن کمک کنید وقتی ذهن دانش آموزان درگیر یک سوال خوب باشد، یادگیری برای آنها لذت بخش و ارزشمند می شود می توانید چند تمرین کلاسی به دانش آموزان بدهید و به آنها بگوئید تنها کسانی که 100% حل مسئله را درست انجام دهند، می توانند مشق شب نداشته باشند بنابراین اگر تنها یک غلط هم داشته باشند باید مشق شب بگیرند. بیش از آنکه بخواهید همه تکالیف را تصحیح کنید و نمره بدهید، از آنها بخواهید راه حل مسئله را توضیح دهند. مهم این است که دانش آموزان متوجه مسئله و راه حل آن شده باشند بنابراین می توانید جلسه بعدی کلاس را با تمرین پای تخته و توضیح در مورد تکالیف قبلی، برای کل کلاس شروع کنید و از بچه ها بخواهید کار خود را خودشان تصحیح کنند. ▪️چه کسی نیاز به تمرین بیشتر دارد؟ قبل از تمام شدن کلاس، چند دقیقه ای را صرف گرفتن یک امتحان کوچک از دانش آموزان کنید. مبحث درسی را در قالب یک یا دو مسئله مطرح کنید و از دانش آموزان بخواهید در یک ورق کاغذ یا در تخته سفید کوچک خود، آنها را حل کنند. در این صورت به سرعت می توانید در مورد اینکه چه کسانی درس را تمام و کمال آموخته و چه کسانی نیاز به تمرین بیشتر دارند، تصمیم بگیرید. فراموش نکنید مشق شب تنها باید مختص کسانی باشد که واقعا به آن نیاز دارند. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
کلیّه مدارس روستایی و عشایری سلماس موضوع: شرکت در جلسه توجیهی برنامه فراگیر پرورشی (سامانه نورینو) با سلام و صلوات بر محمّد و آل محمّد (ص) ضمن آرزوی توفیق روزافزون الهی، عطف به بخشنامه و دستورالعمل شماره 287‏/500 مورخه 08‏/07‏/1402 از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت در خصوص برنامه فراگیر پرورشی، الزامی است مدیران و مدیرآموزگاران محترم مدارس روستایی و عشایری روز پنجشنبه مورخه 25‏/08‏/1402 راس ساعت 09:30 در محل کانون فرهنگی و تربیتی شهید رجایی حضور بهم رسانند. توجه: مدیران و مدیرآموزگاران حتما کد کاربری و کلمه(رمز) عبور سیدای مدرسه را به همراه داشته باشند. حسب اهمّیّت و فوریّت موضوع حضور تمامی مدیران و مدیرآموزگاران محترم مدارس روستایی و عشایری در جلسه الزامی می باشد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🟢 قدم دوم جهت رفع وارونه نویسی تمرینات موثر: دست روی بازو, دست روی ران, دست به کمر, دست روی شانه ,دست روی زانو, دست روی چانه, دست روی گونه, دست روی پیشانی,و…. وقتی کاملا برجسم و وجود خودش آگاهی پیدا کند و هوش فضایی او تقویت شود,دیگر اشتباه جهت یابی نمیکند. کشیدن فلش و فلش بازی روی تخته فلش بکشید و بخواهید دست روی هر فلشی گذاشتید به همانطرف با انگشت اشاره کند. نقطه چین بکشید و بگویید در جهت فلش ها آنها را پررنگ کند. آدمکی از مقوا می سازیم به گونه ای که اندامهایش قابلیت حرکت داشته باشد . سپس گردن و دست های آدمک را یک به یک به سمت چپ و راست ،بالا و پایین می چرخانیم واز کودک می خواهیم که همان حرکت را تقلید کند. با انجام این بازی ،کودک مفهوم قرینه را تشخیص داده و قادر خواهد بود بین واژه هایی که خوانده است واژه ای که قرینه یا وارونه آن است را تمیز دهد. ‍ از دانش آموز می خواهیم شکل های نقطه چین را پر کند. تمرین ها یا آزمون فراستیک را در اختیار کودک می گذاریم تا انجام دهد. یک سری خط های موازی با فاصله های کم و زیاد رسم می کنیم و از دانش آموز می خواهیم تا بین دو خط موازی ،یک خط راست رسم کند. 🟢 قدم اول برای این بچه ها: مفهوم راست را خوب یاد بگیرند, آنهارا گیج نکنید .چپ و راست باهم اموزش داده نشود. آنقدر راست را تکرار کنید تا کاملا مسلط شود ,بعد خودش میفهمد چپ ,کدام طرف هست. دست راست بالا, دست راست روسر, دست راست کمر, دست راست رو لپ, و…… این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅ نحوه‌ی مقابله با خستگی حین مطالعه 🔸مطالعه پی‌درپی و بی‌وقفه ممنوع : مطالعه بدون استراحت تصویر بدی از درس خوندن برای ما ایجاد میکنه و درس خوندن رو به یک کار طاقت‌فرسا تبدیل می‌کنه که این باعث کاهش تمایل به ادامه روند مطالعه می‌شه ، از طرفی هم استراحت طولانی باعث کاهش تمایل به بازگشت به روند درس خوندن می‌شه پس بهتره یه تعادل مناسب بین استراحت و مطالعه برقرار کنید. 🔸 مرور نقاط مثبت عملکرد روزانه: یکی از روش‌های بسیار مؤثر برای ایجاد انگیزه اینه که فرد مدام به خودش عملکرد خوبش رو یادآوری کنه و از خودش بابت مطالعه خوبش تشکر کنه و به عبارتی تحلیل عملکرد درسی به شما در تشخیص روز خوب و بد و افزایش روز های خوب کمک میکنه‌. 🔸 سیستم پاداش و تنبیه : علاوه بر مورد قبلی شما میتونید با مرور برنامه‌های پیش رو به خودتون این بازخورد رو بدید که اگر برنامه به‌طور کامل و عالی اجرا شد یه پاداش به خودتون می‌دید مثلا : فیلم مورد علاقه‌ تون رو ببینید. بیرون برید و .. در واقع تکنیک پاداش و تنبیه باعث عمل‌گراتر شدن شما میشه. 🔸 مطالعه درس های ساده‌تر : تو زمان های خستگی بهتره درس‌های ساده‌تر رو مطالعه کنید و همچنین در این مواقع بهتره تنوع دروس رو زیادکنید. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅ تربیت ، «شکوفا کردن استعدادها» نیست! در تعریف تربیت گفته اند: تربیت عبارت است از فراهم ساختن زمینه برای شکوفا کردن استعدادهای انسان در جهت مطلوب. نقص بزرگ در این تعریف از تربیت، عبارت شکوفا کردن است. زیرا نقش فعال متربی را نادیده می گیرد و نقش اصلی را به مربی  و عوامل بیرونی می دهد. در شکوفا کردن – نه شکوفا شدن – فاعل تربیت، مربی است و متربی یک نقش منفعل و خنثی دارد. حال آنکه در عبارت شکوفا شدن ، فاعل، متربی است و مربی در اینجا زمینه ساز و مهیا کننده ی صحنه ی تربیت است. آنچه که در اینگونه  تربیت مهم است تاکید بر فعال کردن خود متربی است. تکیه بر خودجوشی، خود انگیختگی،خودیابی و خود رهبری اوست تا از این طریق به مقصود نهایی که همان کمال مطلوب و تحقق خویشتن خویش است دست یابد.ما معمولا استعدادهای کودکان را قبل از اینکه در موعد مقرر و در زمان طبیعی و در مراحل بهینه خود شکفته شوند می شکوفانیم. قبل از آنکه نیروی محرکه ی ذوق و شوق خیرجویی و حقیقت طلبی فطری آنان شکوفا شود، زود رس و شتاب زده از طریق نیروهای بیرونی آنها را به حرکت در می آوریم. پیداست که اینگونه شکوفاندن مانع شکفتن می شود. ✅از کتاب تربیت چه چیز نیست! مولف: دکتر عبدالعظیم کریمی این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98