eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
21هزار عکس
10.1هزار ویدیو
13.5هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
217_58613639692172.pdf
حجم: 3.27M
🔴 شیوه نامه جشنواره درس پژوهی (دبیرخانه استانی خوی): 🖇 آثار بصورت فیزیکی به اتاق گروه های آموزشی تحویل داده می شود. ⏰ مهلت تحویل آثار تا دوازدهم اردیبهشت  ماه ۱۴۰۳ این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
177_58613646256174.pdf
حجم: 7.36M
🔴 شیوه نامه جشنواره برنامه نویسان کوچک (دبیرخانه استانی ناحیه دو) 🖇 بخش سواد دیجیتالی ویژه همکاران  🖇 بخش برنامه نویسان کوچک(اسکرچ جونیور/اسکرچ) 🖇 بخش معلّم کوچک آینده ⏰ مهلت تحویل آثار تا سی اردیبهشت ۱۴۰۳ این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
. 💢 شرایط شرکت در جشنواره🔻 🔹️ دست سازه های ریاضی 🔸️ تدریس ریاضی 🔹️ درس پژوهی 🔸️ روایت پژوهی 🔹️ برنامه نویسان کوچک 🔸️ گزارش های تدبیر به شیوه اقدام پژوهانه 🔹️ دست سازه های تلفیقی ✅‌ تمامی  آموزگاران مدارس دولتی و غیر دولتی میتوانند در تمامی جشنواره ها شرکت کنند ✅ مدیران و معاونین می توانند در جشنواره های روایت پژوهی و درس پژوهی و گزارش ارتقا مدیریت آموزشی  شرکت کنند . ⁉️تذکرات لازم🔻 ✅ شیوه نامه هر جشنواره جداگانه مطالعه شود و متناسب با شرایط آن جشنواره آثار ارسال شود . ✅ به آثار ارسالی خارج از چارچوب هر جشنواره ترتیب اثر داده نخواهد شد. ✅ یک اثر فقط برای هر جشنواره قابل پذیرش خواهد بود. ✅ جشنواره  مربوط به همکاران توسط همکاران به ادمین ها ارسال شود و جشنواره های دانش آموزی توسط مدیر یا معاون ارسال شود . این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
NOETCSphd1403_v1.pdf
حجم: 12.67M
👆👆👆 ✅ راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دكتری سال 1403 این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅ درمان به کمک ▪️چینه🔷🔶 🛑 تمرین های پیشنهادی برای دانش آموزان دارای اختلال ریاضی ⬅️ معلمان و والدین می توانند با انجام این تمرین ها از گسترش مشکل دانش آموز جلوگیری کرده و گام های محکمی در راه درمان اختلال ریاضی بردارند در زمینه مفهوم کم - زیاد - کوچک - بزرگ تعدادی گردو یا لیمو عمانی انتخاب کنید و در دو گروه کم و زیاد قرار دهید و بعد از آموزش به دانش‌آموز گردو ها را روی هم بریزید و از او بخواهید آن ها را در دو گروه کم و زیاد قرار دهد. یک سیب کوچک و یک سیب بزرگ یا هر میوه مشابه آن انتخاب کنید و مفهوم کوچک و بزرگ را به کودک آموزش دهید مفهوم زیر - رو - بالا - پایین توپ هایی را انتخاب کنید و یک بار زیر تخت و یک بار روی تخت قرار دهید. همزمان کلمه زیر یا رو را تلفظ کنید و از دانش آموز بخواهید که او نیز همراه شماتلفظ کند تا وقتی که این مفهوم در او شکل گیرد. همان توپها را در دست گرفته یک بار بابل ببرید و بار دیگر پایین بیاورید و آنقدر این کار را ادامه دهید تامفهوم بالا و پایین را یاد بگیرد. ▪️ مفهوم دور - نزدیک از دانش آموز بخواهید اشیای نزدیک خودش را نام برده،سپس اشیایی که در فاصله دورتری قرار گرفته نام ببرد مفهوم جلو - عقب▫️⬜یک ماشین پلاستیکی برداشته و آن را جلو عقب ببرید و همزمان از واژه های جلو و عقب استفاده کنید و ازدانش آموز بخواهید همین عمل را انجام ده ▪️مفهوم عمق یا گودی🔘⚫️ به دانش آموز اجازه دهید تا ماسبازی کند.به این منظور ماسنرم خیس شده و وسایلی مانند قاشق کوچک و قاشق بزرگ و قوطی در اختیار او قرار دهید تا با زیر و رو کردن ماسه ها مفاهیم مربوط به عمق را فرا گیرد.مقداری خمیر در اختیار کودک قرار دهید تا در آن گودی های مختلف ایجا ▪️مفهوم کوتاه - بلند▪️⬛️ در کنار دانش آموز روبروی آینه بایستید و با نگاه کردن در آینه بگویید قد کدام یک از شما کوتاه و کدام یک مفهوم خط کشیدن〰 یک چوب به او بدهید تا به کمک آن روی ماسه ها خط بکشد. ▪️مفهوم یک و بیش از یک1⃣ ضمن بازی با مهره ها از دانش آموز بخواهید ابتدا یک مهره و سپس چند مهره بردارد و آن قدر این کار را انجام دهد تا مفهوم یک و بیش از یک را فرا گیرد. ▪️مفهوم شناسایی جهات مختلف? از کتاب های دانش آموز که تمرین هایی به این صورت دارند که مانند رنگ آمیزی هست و دارای اشکال مختلف.مثلا از دانش آموز می خواهد تا خرگوش سمت راست را رنگ بزند و یا بادکنک سمت چپ را مشخص کند و... ▪️مفهوم ردیف بندی برای این مورد از چنین تمرین هایی استفاده شود.مثلا: مهره های زیز را از کمتر به بیشتر ردیف کن.حلقه هارا از بزرگ به کوچک ، یا از کوچک به بزرگ ردیف کن... ▪️مفهوم رسم اشکال هندسی⭕️⬛️ برای این مورد ازدانش آموز بخواهید اشکال مثلث،مربع و مستطیل رسم کند. ▪️مفهوم شمارش اعداد1⃣2 از دانش آموز بخواهید از 1 تا 10 بشمارد،سپس از او بخواهید از 1 تا 10 معکوس بشمارد. این تمرین ها را آن قدر ادامه دهید تا در شمارش تسلط کافی به دست آورد. ▪️مفهوم پول💲 دانش آموز را تشویق کنید تا با شما معامله کند. مثلا به او بگویید حالا من به تو یک 5 ریالی می دهم و تو باید از 1 ریالی هایت آن قدر به من بدهی که مساوی 5 ریالی من شود. ▪️مفهوم اندازه〽️ تعدادی نی نوشابه به اندازه های مختلف به دانش آموز بدهید و از او بخواهید آن ها را به ترتیب اندازه ردیف کند. ▪️مفهوم مساحت تعدادی اشکال هندسی در اختیار دانش آموز بگذارید تا به ترتیب از کم ترین سطح تا بیشترین سطح را مشخص کند. ▪️مفهوم وزن یک ترازوی ساده در اختیار دانش آموز قرار دهید تا اسبا بازی هایش را وزن کرده،سنگینی و سبکی هر کدام را مشخص کند. ▪️مفهوم مساوی از دانش آموز بخواهیم بین تعدادی تصویر تناظر یک به یک برقرار کند. یا مثلا تعدای قاشق را در تعداد برار با همان در بشقاب ها بگذارد. ▪️مفهوم درک مجموعه🔘➰ تعدادی ظرف پلاستیکی کوچک و تعدادی مهره به دانش آموز می دهیم و از او می خواهیم مجموعه های مختلفی با آنها بسازد. سپس از او می خواهیم تعداد هر مجموعه را روی ظرف آن بنویسد. ▪️مفهوم جمع و تفریق➕➖ مسایلی طرح کنید. مثلا: 4 سیب داشتیم یکی از سیب ها را خوردیم، چند تا باقی ماند؟ 5 تا سیب داشتیم، 3 سیب هم از مادرمان گرفتیم، حالا چند سیب داریم؟ ▪️آموزش مناسب ریاضیات می توان گفت یکی از عوامل علی در اختلال ریاضی عدم استفاده ابزار در ریاضی است این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 والدینی که تحمل پذیرش اشتباهات فرزندشان را ندارند و در برابر هر اشتباهی کودک خود را سرزنش و تنبیه می‌کنند، رفتار غلط خجالت و کم رویی را در فرزندانشان تقویت می‌کنند. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری: حقوق فروردین بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی، طبق مصوبه هیات دولت با ۲۰ درصد افزایش، پرداخت می‌شود. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
☀️با سلام و احترام خدمت همکاران ارجمند ◽️زمان واریز فروردین ماه سال جاری روز پنجشنبه مورخ 30 فروردین ماه می باشد . این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔹حدود شانزده ونیم درصد از معوقه پاداش بازنشستگان ۱۴۰۰(پاداش مربوط به محاسبه رتبه بندی) امروز به حساب همکاران ذینفع واریز گردید. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 در این دنیا بیشتراز ستارگان اسمان انسان های اهل علم ودانش در صفحه روزگار می درخشند اما مرشد واقعی کسی است که تورارا به نگاه کردن در درونت و کشف زیبایی های آن رهنمون می کند... این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💢موضوع؛ مهم‌ترین رکن کلاس انشا ▪️تجربه نشان داده است بیش‌تر کسانی که می‌گویند خانم/ آقا اولش را بگو تا ادامه‌اش را خودم بنویسم، به این دلیل است که موضوع انشا، این کارکرد اصلی را نداشته است که به دانش‌آموز بگوید دربارۀ چه‌چیزی و برای چه‌کسی و در چه قالبی بنویسد. اگر به آن‌ها بگویید نامه به معلم خود بنویس، تاحدودی خیال او را راحت کرده‌اید که خب قرار است مطلبی در قالب نامه به معلم خودش بنویسد. اما هنوز برای راه‌افتادن موتور نوشتن او، سوخت لازم مهیا نشده است. اکنون با این سوال مواجه است که چه‌چیزی به معلمم بگویم؟ ▪️ اصلاً  چرا به او نامه بنویسم؟ حالا اگر کمی موضوع را کمی تغییربدیم و از او بخواهیم نامه‌ای به معلم سال گذشته و حتی سال جاری خودش بنویسد و از او نسبت به چیزهایی که آموزش داده یا به‌خاطر رفتار خوبی که با او داشته است، تشکر کند، خیالش راحت‌تر می‌شود که قرار است در نامه‌ای به معلم خود بنویسد و دربارۀ یکی از از این موارد صحبت کند، تشکر کند یا پیشنهاد دهد. در این مرحله احتمالاً موتور نوشتن او روشن می‌شود و تا نامه‌ای ننویسد، خاموش نمی‌شود. از این منظر است که موضوع انشا فوق‌العاده اهمیت می‌یابد، نقش کلیدی و محوری پیدا می‌کند، در انتخاب آن باید وسواس به‌خرج داد، سن و تجربه و دانش و تنوع فکری و زیستیِ دانش‌آموزان را درنظر گرفت. نمی‌توان بچه‌ها را در دنیای بی‌موضوعی یا موضوهای تکراری و انگیزه‌بر رها کرد و از آنان خواست دربارۀ چیزی بنویسند که عمیقاً با آن ارتباط نمی‌گیرند.  موضوع انشا، مثل دادنِ نشانی کامل به فرد است برای رفتن به مکانی خاص. ▪️موضوع انشا باید ابهام‌زدایی کند تا ابهام‌آفرینی. به فرد کمک کند مسیرش را در روشنایی پیش ببرد یا از مسیری برود که به روشنایی ختم می‌شود. ✍حسین حسینی‌نژاد 🥅 ماهنامه انشا و نویسندگی این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅حکایت.‌‌... در حالی که سوار هواپیمامی شدم ازطرف خدمه هواپیمااعلام شدکه همه مسافران باید پیاده شوندسپس تمام بار های هواپیما راهم پیاده کردند علت را پرسیدم گفتند یک موش داخل هواپیما شده وباید ان را خارج کنیم گفتم این همه معطلی برای یک موش! گفتند:بله ممکن است یکی از سیم های نازک هواپیماراقطع کند وخلبان نتواند با برج مراقبت تماس داشته باشد ودر اثر ان هواپیما سقوط کند من لحظه ای به فکر افتادم که انسانها هم گاهی هواپیمای وجودشان سقوط میکند اگر موش ریا،غرور،حب جاه ومقام،دنیا پرستی واردروح انسان شود ورشته اتصال او را با خداوحقیقت ومعنویت قطع کندانسان نیز سقوط می کند ... این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98