6.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پایهیاول-علوم 🌺
📹فیلمآموزشی: علوم اول
استفاده از دریا 🚣♀️🚣♀️🏊♀️🏊♀️
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
20.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پایهیاول_ 🌺
📹فیلمآموزشی:تدریس صفحه ۷۵ کتاب ریاضی
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایهیاول-فارسی 🌺
📹فیلمآموزشی: فارسی اول
بازی بگرد وپیدا کن (نشانه ی ش)
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✅ تبدیل ریال به تومان
⬅️ برای تدریس این درس ابتدا اسکناس ها و سکه های رایج کشور را به بچه ها معرفی می کنم و از آن ها می خواهم چه عددی را روی پول می بینند.البته بچه های کلاس دومی قادر به خواند عدد چهار رقمی نیستند اما چون این عددها راحت است و به گوششان آشناست اکثراً قادر به خواندنش هستتند اما در عین حال به آن ها توضیح داده می شود که اگر جلوی عددی 3 تا صفر باشد بعد از خواندن آن عدد هزار می گوییم مثلاریال1000
♦️ سپس پای تابلو نوشته می شود 1000
⬅️ بعد می پرسم اما ما به این اسکناس می گوییم چند تومانی؟ بچه ها همه با اسکناس صد تومانی آشنا هستند و جواب را می دانند . همین کار را برای اسکناس های رایجی که از آن برای خرید در فروشگاه استفاده می کنند انجام می دهم و برای هر عدد اول اسکناس را با واحد ریال آن می نویسم بعد با واحد تومان.
⬅️ سپس توضیح می دهم که واحد پول کشور ما ریال است یعنی در جاهای رسمی مثل بانک و... پول ها را با این واحد می شمارند و می نویسند اما ما در خرید کردن و.. برای این که کارمان راحت تر شود از واحد تومان استفاده می کنیم.سپس توجه آن ها را به پای تابلو جلب می کنم و از آن ها می خواهم به عدد هر اسکناس بر اساس ریال و تومان توجه کنند.بچه ها در واقع با تکنیک دریافت مفهوم خود یاد می گیرند که در هنگامی که می خواهند اسکناسی را بر اساس تومان بگویند یک صفرش بر می داریم.
⬅️ سپس از پول های خود بچه ها برای شمارش استفاده می کنیم و این کار باعث می شود بچه ها با اشتیاق بیشتر در جریان تدریس مشارکت داشته باشند.
⬅️ بعد پول ها روی نیمکت هایشان گذاشته می شود. از آن ها می خواهم بر اساس تجربیات خودشان پول هایشان را بشمارند.بچه هایی که خودشان در هنگام خرید از فروشگاه یا مغازه پولشان را محاسبه می کنند در محاسبه ی پولشان مشکل کم تری دارند حتی بعضی از آن ها می توانند قبل از اتمام تدریس معلم پولشان را بشمارند.
⬅️ سپس پول یکی از گروه ها روی میز می گذارم و به بچه ها می گویم بچه ها در شمردن این اسکناس ها همه به هم کمک کنیم البته اول تعداد اسکناسمان را دو تا انتخاب می کنیم تا بچه های ضعیف تر هم گیج نشوند و یاد بگیرند. سپس یکی یکی اسکناس ها را روی هم می گذاریم .برای مثال یک دویست تومانی را کنار یک صد تومانی می گذارم و از آن ها می پرسم الان چند تومان داریم؟
⬅️ بچه ها برای شمارش دو اسکناس مشکلی ندارند و همه جواب می دهند 300 تومان
⬅️ چند مثال دیگر زده می شود و این دفعه با سه اسکناس مثال می زنم . سؤال ها و جواب ها را به نحوی مدیریت می کنم که به این تفکر برسند که یکی یکی پول ها را روی هم می گذاریم و می شماریم .مثلا اگر دو تا اسکناس 200 تومانی و یک 100 تومانی داشته باشند اول دو تا 200 تومانی را روی هم می ریزیم و حساب می کنیم که می شود 400 تومان بعد اسکناس بعدی را رویش می گذاریم و حساب می کنیم.
┄┅┅┄✶🍃🌸🍃✶┄┅┅┄
✅ ریاضی پایه دوم ابتدایی
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پایه_دوم_هدیه های آسمانی 📚
🎥فیلم آموزشی: درس یازدهم ((نماز))
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
📣📣📣اطلاعیه 📣📣📣
📺((مدرسه تلویزیونی ایران)) 📺
🗓جدول شماره ۱۰۵
🔊🍁روز شنبه ۲۹ آذر 🍁🔊
🌹🌹🍁🍁🌹🌹🍁🍁🌹🌹
پایه ابتدایی
🕖ساعت۱۰:۳۰ تا ١١:۰٠ فارسی و نگارش پایه اول
🕖ساعت ١١:۰٠ تا۱۱:۳۰بازی و ریاضی پایه دوم
🕖ساعت ۱۱:۳۰تا ۱۲:۰۰ علوم تجربی و تفکر پایه سوم
🕖ساعت۱۲:۰۰تا۱۲:۳۰ بازی و ریاضی پایه چهارم
🕖ساعت ۱۲:۳۰تا۱۳:۰۰ فارسی و نگارش پایه پنجم
🕖ساعت۱۳:۰۰تا۱۳:۳۰ علوم تجربی و تفکر پایه ششم
🕖ساعت ۱۳:۳۰تا۱۳:۵۰ آموزش نوآموزان پیش دبستانی
🌹🌹🍁🍁🌹🌹🍁🍁🌹🌹
🌷🍁شنبه ۲۹ آذر 🍁🌷شبکه قران ومعارف اسلامی
🌸ساعت۱۱درس انس با قرآن کودکان پیش دبستانی
🌸ساعت۱۱:۳۰درس آموزش قرآن اول دبستان
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
⭕️ #حدیث_روز
🔸 امام رضا (ع):
🔹مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) را به اتکاى اعمال صالح از دست بدهید، زیرا هیچ کدام از ایـن دو ، به تنهایى پذیرفته نمى شود. (فقه الرضا ص۳۳۹ - بحارالانوار(ط-بیروت) ج۷۵، ص ۳۴۷ و ۳۴۸)
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
شيوه نامه امتحانات تمامي دوره.pdf
1.11M
✅ شیوه نامه امتحانات تمامی دوره های تحصیلی نیم سال اول سال تحصیلی ۹۹/۴۰۰
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
1جدول ترکیب پراکنده_081269001948.pdf
175.4K
⭕️ جدول ترکیب پراکنده اول ابتدایی
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
کتاب دفتر مشق ریاضی_081269043740.pdf
1.29M
✅ دفتر ریاضی ابتکاری پایه اول
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🖋🌹روش تدریس ساعت پایه دوم🖋🌹
برای تدریس ساعت یک ساعت آموزشی درست کنید و به عقربه ی دقیقه یک کاردستی کفشدوزک با نخ یا کش وصل کنید طوری که از پشت دقیقه را حرکت می دهید کفشدوزک هم حرکت کند و با روش قصه گویی تدریس کنید به این شکل :
💠یکی بود و یکی نبود یک روز یک کفشدوزک که خیلی حوصله اش سر رفته بود تصمیم میگیره که بره و دور ساعت قدم بزنه و هر قدم خودش رو هم از جایی که شروع کرده تا آخر بشمارد و از عدد دوازده حرکت خود را شروع کرد و در اینجا ساعت را از بچه ها می پرسیم که چند است و مثلا ساعت را دو در نظر میگیریم و شروع می کنیم به حرکت دادن عقربه ی بزرگ و شمارش ۱_۲_۳_۴_۵و وقتی به ۵می رسیم میگوییم کفشدوزک برای این که فراموش نکند هر پنج تا را یادداشت می کنیم و توجه بچه ها را به حرکت همزمان کفشدوزک و عقربه ی بزرگ جلب می کنیم و میگوییم که سال گذشته یاد گرفتید که عقربه ی کوچک هر عددی را نشان دهد یعنی ساعت چند است و حالا عقربه ی بزرگ را میخواهیم ببینیم عددی را که نشان می دهد چطور باید بخوانیم حالا اگر قدم های کفشدوزک عدد عقربه ی بزرگ باشد به نظر شما چه عددی را نشان می دهد. و پاسخ بچه ها را می شنویم و برای تکمیل کار می گوییم حالا اول بگویید ساعت چند است و پاسخ بچه ها که ساعت ۲و حالا عقربه ی دقیقه شمار را معرفی کرده و میگوییم و به نظر شما ساعت از ۲گذشته یا نه و پاسخ مثبت دانش آموزان را که شنیدیم میپرسیم که حالا میخواهیم دقیق بگوییم که چند دقیقه گذشته است که با کمک عقربه ی بزرگ که همان دقیقه شمار است و شمارش قدم های کفشدوزک می توانیم بخوانیم و به عنوان مثال ۲:۵ دقیقه و سپس شمارش قدم های کفشدوزک را تا آخر ادامه می دهیم و به عددهایی که پشت عددهای ساعت نوشتیم توجه کرده و میپرسیم این اعداد شما را به یاد چه می اندازد و عددها ی ساعت را بر روی محور اعداد می نویسم بر روی تخته و عددهای دقیقه را بالای عددهای ساعت بر روی همان محور می نویسیم و الگوی پنج تا پنج تا یادآوری می شود.
و در آخر از بچه ها سوال می کنم که چه کسی می داند بین هر عدد ساعت چند ودقیقه است مثلا بین ۱۲تا۱و۱تا۲و بعد از کشف پنج دقیقه میپرسم از ۱۲تا ۳چند دقیقه است و با پرسش ساعت دقیق از بچه ها ارزشیابی پایانی هم انجام می دهم.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✅ دفتر نتایج ارزشیابی
دفتر نتایج ارزشیابی برای مقطع ابتدایی به درخواست سازمان سنجش و پایش بر اساس پایه مورد نظر دریافت می گردد.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)