1_759482227.pdf
572.3K
⏰کاربرگ علائم نگارشی
#پایه_پنجم_ابتدایی
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_5915805408533938871.pdf
694.6K
🏟 آزمون ریاضی
#پایه_ششم_ابتدایی
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_246266462610660986.pdf
261.6K
🌺نمونه سوال هدیه
#پایه_پنجم_ابتدایی
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🔴 اطلاعیه 💥💥
با سلام و درود
امروز 3 تا کار روی سامانه سیدا انجام گرفت:
1⃣ الف - تکمیل امکانات سامانه برای تعریف کاربرانی که در چند نهاد مشغول بکار هستند به نحوی که نام کاربری های متفاوتی دریافت نکرده و برای تمامی کاربری های خود فقط با کد ملی و یک پسورد بتوانند وارد سامانه شوند.
2⃣ ب : تکمیل بخش ورود نمرات از طریق لیست کلاس و یا بصورت انفرادی در مورد درج جملات مربوط به توصیف عملکرد در مورد هر درس در مقطع ابتدایی توصیفی در حالت کاربری توسط معلم
3⃣ ج - رفع اشکال سامانه در مورد این موضوع که یک معلم برای درج نمرات از طریق لیست کلاس فقط به درس گرو های مربوط به خودش دسترسی داشته باشد و سایر لیست ها را نتواند که ببیند.
🔊 انتقال مدیریت کاربران بخش مدیریت
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
6945944206160.pdf
739.5K
# درس مطالعات اجتماعی چهارم
درس ۱۴ از صفحات ۵۹ تا ۶۴
هفته ی اوّل بهمن ماه
نویسنده: مرتضی خدایاری آقجهء
آموزشگاه کارگر مینگول
اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی صومای برادوست
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
6945945077179.pdf
736.6K
# درس هدیه های آسمانی چهارم
درس ۱۲ از صفحات ۸۲ تا ۸۷
هفته ی اوّل بهمن ماه
نویسنده: مرتضی خدایاری آقجهء
آموزشگاه کارگر مینگول
اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی صومای برادوست
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
6945946767011.pdf
720.4K
# درس فارسی چهارم
درس ۱۱ از صفحات ۸۸ تا ۹۲
هفته ی اوّل بهمن ماه
نویسنده: مرتضی خدایاری آقجهء
آموزشگاه کارگر مینگول
اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی صومای برادوست
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
6945946113687.pdf
864.6K
#درس ریاضی چهارم
فصل ۴ زاویه از صفحات ۷۶ تا ۸۱
هفته ی اوّل بهمن ماه
نویسنده: مرتضی خدایاری آقجهء
آموزشگاه کارگر مینگول
اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی صومای برادوست
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
⭕️ #حدیث_روز
🔸پیامبر اکرم(ص):
🔹پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه به من ظلم نموده، بخشش به كسى كه مرا محروم كرده، رابطه با كسى كه با من قطع رابطه كرده و سكوتم همراه با تفكّر و نگاهم براى عبرت باشد.( كنزالفوائد،ج۲،ص۱۱ )
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
صبحتون بخیر🌹🌹
سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلَائِکَةِ وَ الرُّوحِ
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
(( فـــوری))
با سلام و آرزوی سلامتی و تندرستی برای تمامی همکاران عزیز ،
خواهشمند است سریعاً (حداکثر تا آخر وقت اداری روز پنجشنبه 99/10/25 )با مراجعه به سامانه نظارت نسبت به تکمیل فرم شماره 32099 در خصوص اطلاعات نظارتی ، اقدام عاجل را مبذول فرمایید . مهلت تکمیل فرم تمدید نخواهد شد و مسئولیت تکمیل فرم مستقیماً به عهده
مدیران و مدیرآموزگاران محترم خواهد بود.
مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سلماس
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
ده سوال به روش حل جدول در پایین داده می شود از بچه ها بپرسید و در پایین صداها را در خانه ها به ترتیب بنویسند
1⃣ نام کشور ما
⭕️⭕️⭕️⭕️
2⃣با این وسیله عکس می اندازند
⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️
3⃣یکی از اعضای پرخاصیت و بدبوی هفت سین
⭕️⭕️⭕️
4⃣کسی که مریض است
⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️
5⃣خواب نیست
⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️
6⃣یکی از اعضای بدن که بالای چشم است.
⭕️⭕️⭕️⭕️
7⃣میوه ای شیرین به رنگ زرد و قرمز
⭕️⭕️⭕️
8⃣نشسته نیست.
⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️
9⃣آسمان بارانی
⭕️⭕️⭕️⭕️
🔟فنجان چای را روی آن می گذارند و برای میهمان می آورند .
⭕️⭕️⭕️⭕️
✅ پایه اول ابتدایی
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷باذکر صلوات استفاده کنید.🌷
# پایهٔ_ششم_قرآن
🎥فیلم آموزشی:🍀صفحهٔ۶۳🍀آموزش سوره حدید با معنی📚📖🍀
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه_ششم ریاضی
🎥فیلم آموزشی :
تمرین ۳ صفحه ی ۷۹
(مساحت و مختصات)
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
#پایه_ششم_ علوم تجربی
#کاربرگ درس هشتم (طراحی کنیم و بسازیم )
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه_اول _ فارسی 🍃🌸🍃
📹 فیلم آموزشی: تدریس نشانه "پ"
💠 قسمت دوم
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
مدیران و مدیرآموزگاران محترم
با سلام و عرض ادب
مدارسی که تاکنون در سامانه نسبت به کلاس بندی پیش دبستانی آموزشگاه خود اقدام ننموده اند تا فردا نسبت به انجام این امر اقدام نمایند.
با سپاس
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه_سوم _علوم تجربی- فصل۹🌺
📹فیلم آموزشی:معرفی نیرو
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه_ دوم_ابتدایی
🎥فیلم آموزشی: درس ریاضی- سوال ۲ صفحه ی ۶۸📕📖
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه_ دوم_ابتدایی
🎥فیلم آموزشی: درس ریاضی- سوال ۱- صفحه ی ۶۸📕📖
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
#10_اصل_موفقیت_معلم
9⃣پرسشهاي كلاسي:
پرسشهاي عمومي كلاسي كه از مطالب درسي جلسه قبل و يا حداكثر دو جلسه قبل گرفته ميشوند در آموزش درس به شاگردان و آشنا نمودن آنها با نوع سوالات امتحاني بسيار موثر است و اضطراب آنها از امتحان را نيز كاهش ميدهد .
در اينجا فقط به ذكر چند نكته در مورد پرسشهاي كلاسي بسنده ميكنيم :
🔸بهتر است زمان پرسش كوتاه باشد؛
🔸شاگردان از قبل خبر داشته باشند كه پرسش كلاسي دارند؛
🔸يا آسان باشد يا متوسط (هر گز سخت نباشد )؛
🔸 بيشتر پرسشها از مطالبي باشد كه مرتبط باكتاب است؛
🔸 حجم درسي كه پرسش از آن به عمل ميآيد كم باشد؛
🔸 تعداد سوالات هر پرسش كم و تعداد كلي پرسشهاي كلاسي زياد باشد؛
🔸 پرسش حتما در ابتداي ساعت درس بعمل آيد ؛
🔸 اگر ممكن است پاسخ هاي غلط توسط خود دانشآموزان تصحيح شود (منظور پاسخ درست داده شود تا حواس همه جمع شود) ؛
🔸 حتما به نحوي در نمرات اصلي تاثير داده شود (لازم است كه از اين مطلب دانشآموزان مطلع باشند).
#ادامه_دارد
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
تشویق
استفاده از پاداشهاي متنوع براي تشويق دانش آموزان
✍پاداشهايي كه براي دانش آموزان در كلاس درس استفاده ميگردد ، بهتر است متنوع و جديد باشند تا هرچه بيشتر دانش آموزان را براي تكرار رفتارهاي مطلوب برانگيزانند . در زير فهرستي از اينگونه پاداشها آمده است كه ميتواند مورد استفاده معلمان دوره ابتدايي قرار گيرد :
1- استفاده از تشويقهاي كلامي مثل احسنت ، آفرين ، فوق العاده است و . . .
2- در جلو صف قرار گرفتن
3- كشيدن نقاشي بر روي تخته سياه
4- فقط نصف تكاليف را انجام دادن
5- تلفن كردن به والدين و گفتن اينكه فرزندتان فوقالعاده است
6- آوردن يكي از اسباب بازيهايش به كلاس
7- استفاده از مهرهاي تشويق
8- انتخاب يك كتاب براي آنكه معلم آنرا در كلاس براي همه بخواند
9- سرگروه شدن براي يك بازي كلاسي
10- نداشتن مشق شب
11- براي دقايقي معلم كلاس شدن و تدريس يك مطلب در كلاس
12- استفاده از صندلي معلم
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
#10_اصل_موفقیت_معلم
8⃣كنترل تكاليف :
در اثر كنترل دقيق تكاليف معلم از ميزان علاقه مندي به درس دقت وسليقه در انجام كارها و حتي روحيات دانشآموز شناخت بسيار خوبي پيدا ميكند . علاوه بر آن كنترل تكاليف موجب قوام يافتن كار تدريس و فهميدن اين مطلب مي شود كه آيا مطالب درس براي دانش آموزان خوب جا افتاده است يا نه همچنين موجب ميشود دانشآموزان تكاليف را با دقت بيشتري انجام دهند .
كلا كنترل تكاليف به سه طريق انجام ميگيرد:
✅كنترل اينكه همه دانش آموزان در كلاس دفترشان را آورده باشند : اين كار در تمامي جلسات درس بايد انجام شود و البته چون در حين قدم زدن معلم در كلاس وانجام شدن كارهاي عادي كلاس (مانند دادن درس ويا حل تمرين ويا پرسش از دانش آموزان )انجام ميشود لذا وقت خاصي صرف آن نمي شود .
✅كنترل دقيق تكليف جلسه گذشته : اين كار هر چند جلسه يك بار و بيشتر در مواقعي كه تكاليف مهمتري به شاگردان ميدهيم انجام مي پذيرد .در اين روش معلم تكاليف جلسه گذشته تمامي دانشآموزان را در سر كلاس ملاحظه ميكند. البته معلم معمولا فقط يكي از سوالات ويا تمرين ها را كه از بقيه مهمتر است بعنوان شاخص در نظر ميگيرد و جواب آنرا كنترل مي نمايد . آنگاه بدون اينكه شاگردان بدانند كه او فقط همان يك سوال را خوانده است نظر خود را راجع به كل تكليف بيان ميكند .يك نكته مهم ودر ظاهر بي اهميت در هنگام ديدن تكاليف به اين روش جلوگيري از شلوغ شدن كلاس است . راه علاج اين موضوع اين است كه ابتدا براي اين زما ن بيكاري شاگردان كاري را در نظر بگيريم مثلا چند تمرين متناسب با زمان ديدن تكليف روي تخته بنويسيم و شاگردان شروع به حل آن كنند يا چند صفحه از متن درس را مشخص كنيم كه آنرا بخوانند و هميشه اين احتمال وجود داشته باشد كه بعد از ديدن تكاليف از آن چند صفحه پرسش كلاسي به عمل آيد .
✅كنترل كلي دفتر هر يك از دانشآموزان از نظر نظم زيبايي و صحيح بودن پاسخها : هر چند وقت يكبار بايد دفترهاي عده اي از شاگردان را جمعآوري كرد و در خارج از كلاس آنها را ملاحظه نمود .هدف اصلي در اين نوع كنترل اين است كه معلم ببيند آيا پاسخهاي پرسشها و تمرينات مهم كه در كلاس قبلا تصحيح شدهاند در دفترهاي شاگردان نيز تصحيح و تكميل شده اند يا نه .
#ادامه_دارد
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)