7.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 زدن سایبان از نجف تا کربلا برای پیاده روی #اربعین
6.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥واکنش اسماعیلی به استخدام برادرزادهاش در وزارت بهداشت
🔘 استخدام برادرزادهام تنزل شغلی است
👤وزیر فرهنگ و ارشاد:
🔹برادرزاده من فارغ التحصیلی دانشگاه شهید بهشتی در داروسازی و متخصص اقتصاد دارورست، سالها در ایتام مسئول این بخش بوده است، از سال ۹۹ در سازمان غذا و دارو فعال است، مشاور رئیس سازمان غذا و دارو بوده است، اکنون با این پست جدید تنزل پیدا کرده است.
🔸سجاد اسماعیلی، سرپرست معاونت یک ادارهکل شده است، در حالیکه ۳ سال است که مشاوری آن سازمان را بر عهده دارد، چون ۹ ماه این معاونت بلامتصدی بوده و نیاز به سرپرست داشته به او گفتند که سرپرستی را بر عهده بگیرد، اما ببینید چه بداخلاقی مضحکی صورت میگیرد.
🔹سرپرست معاونت یک اداره کل برای کسی که چندین سال مشاور آن سازمان بوده تنزل محسوب میشود، اخلاق چیز خوبی است و به همه ما نسبت به التزام به آن توصیه شده است.
🔸برخی شبکههای خبری کارشان همین است، میچرخند ببینند چه حرف منفی میتوانند نسبت به دوستان دولت شهید رئیسی پیدا کنند، آن را برجسته میکنند، کاری هم به سره و ناسره ندارند، در حالیکه این کار حتما مسئولیت شرعی و قانونی دارد.
13.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#مجله_تصویری_تبیین_شماره_92
🔘بخش اول/ نقاب دشمن
⭕️قاچاق سوخت
🔹سال گذشته پایگاه بیزینس رکوردر نوشته بود: آژانس اطلاعات داخلی پاکستان اعلام کرده که سالانه ۲.۸۱ میلیارد لیتر سوخت از ایران به پاکستان قاچاق میشود و ۹۹۵ پمپبنزینِ پاکستانی سوخت قاچاقشدۀ ایران را میفروشند. این گزارش نشان میدهد که ۹۰ مقام دولتی و ۲۹ سیاستمدار پاکستانی در قاچاق سوختِ ایران به پاکستان دخالت دارند. ارزش سوخت قاچاقشده از ایران به پاکستان ۲۰۱ میلیون دلار برآورد شده است.
🔸برآورد نهادهای متولی در ایران نیز آمار بالا را تایید می کند و معتقد است میزان قاچاق گازوئیل در مرزهای کشور، بین ۷ تا ۱۰ میلیون لیتر و بنزین ۵ میلیون لیتر در روز می باشد.
🔹پیش از این، رویترز نیز در گزارش مدعی شده بود که ۳۵درصد گازوئیل پاکستان از مبادی قاچاق از ایران تامین می شود.
🔸جالب است بدانید، بخش اصلی و عمده قاچاق گازوئیل کشور مربوط به نیروگاهها و به میزان ۱.۵ میلیارد لیتر در سال است.
🔹تا سال قبل، حدود ۱۹ میلیون خودرو و کارت سوخت در کشور وجود داشت. متاسفانه شاهد بودیم که کارتهای سوخت به تعداد بالا به سمت استانهای مرزی منتقل میشد و ظرف چند روز اول ماه سهمیه آنها خالی می گردید و مشخصا صرف قاچاق میشد. اما سال گذشته دولت این کارت ها را سامان داد و محدودیت هایی را در بخش مصرف ایجاد کرد که باعث کاهش قاچاق در این بخش گردید. اما بخش نیروگاهی همچنان سهم بسیار بالایی در قاچاق سوخت دارد.
🔸دو عامل اصلی قاچاق سوخت، ضعف نهادهای نظارتی و تفاوت بسیار زیاد قیمت در دو کشور می باشد. گازوئیل از ده سال پیش تا کنون ۳۰۰تومان است. اما در پاکستان اندکی پیش از یک دلار است.