eitaa logo
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
1.5هزار دنبال‌کننده
43.9هزار عکس
33.6هزار ویدیو
313 فایل
"بایدازحالت انفعال درعرصه فضای مجازی خارج بشویم" "مقام معظم رهبری" کانال دیگر ما @Nahjolbalaghe2
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘کابوس دیدن مؤمن... عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : إِنَّ اَلْمُؤْمِنَ لَيُهَوَّلُ عَلَيْهِ فِي نَوْمِهِ فَيُغْفَرُ لَهُ ذُنُوبُهُ وَ إِنَّهُ لَيُمْتَهَنُ فِي بَدَنِهِ فَيُغْفَرُ لَهُ ذُنُوبُهُ . حضرت امام صادق عليه السّلام فرمود : همانا مؤمن در خوابش (به سبب ديدن خواب هولناک) ترسانيده شود ، پس گناهانش (به واسطه همان ترس) آمرزيده گردد و به راستى كه تنش (با كار) به رنج و زحمت افتد ، پس گناهانش بخشيده شود 📚: الکافی ج۲ص۴۴۴
D1738323T15523628(Web)-mc.mp3
1.79M
🔹 بلا و گرفتاری، کفّاره ی گناهان مومن خدا دو فرشته را امر کرد که به زمین فرود آیند. یکی از آنها را مأمور کرد که نزد یکی از بندگان پاک روزه دار برود و به هنگام افطار، ظرف غذایش را بر زمین بریزد تا نتواند آن را بخورد. 🎙 استاد انصاریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسام پیام اسیر اسرائیلی خطاب به نتانیاهو را پخش کرد 🔹گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس پیام «یردن بیباس» اسیر اسرائیلی در غزه را که همسر و دو فرزندش کفیر و ارئیل در بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدند، خطاب به نتانیاهو پخش کرد. 🔹«شیری» همسر این اسیر اسرائیلی و دو فرزندش به نام‌های «کفیر» و «آرئیل» در حملات و بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه کشته شدند. 🔹 قسام به رژیم صهیونیستی پیشنهاد تحویل اجساد این ۳ اسرائیلی را داده اما دولت رژیم صهیونیستی حاضر به تحویل آن‌ها نشده و همچنان در حال مانور و چانه‌زنی بر سر آن‌هاست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ راهکاری کاربردی برای ترک گناه راهکار به این صورت است، بسیار ساده اما در عین حال کاربردی: ⏱قبل از انجام هر گناهی، یک دقیقه صبر کنید! این یک دقیقه صبر و خویشتنداری باعث میشود آن شوق و ولع نسبت به گناه فروکش کند ⁉️ اما گاهی آنقدر سریع گناه زبانی اتفاق می‌افتد که غافلگیر میشویم! در این موارد چه کنیم؟! 📨 با نشر این پست شما هم در ثواب آگاه سازی دیگران شریک باشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صهیونیسم پس از شکست‌ مفتضحانه خود، خاخام‌های ساحر خود را به تعداد زیادی فراخوانده‌اند! 🔹 ببینید چگونه فریاد می‌زنند و از اجنه اشرار کمک می‌خواهند!
🌹امام خمینی: سزاوار است که بر اولین اسکناس که در ایران به طبع می‌رسد، عکس در رژیم منحوس پهلوی چاپ شود 🗓 ۱۰ آذر، سالروز شهادت آیت الله
🌹دستخط شهید مدرس رحمه الله تعالی و سه توصیه به دخترشان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایان هشت سال چشم انتظاری لحظه وصال دختر شهید مدافع حرم الیاس چگینی 😥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرکت جالب قايق صیادی بوشهری در تذکر به ناوشکن آمریکایی ظاهرا در چند روز گذشته ناو شکن آمریکایی بدون نصب پرچم ایران وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی میشه، صیاد جوان اهل شیرینو (بوشهر) با مشاهده این صحنه با رفتن روی خط بیسیم این ناوشکن سعی می‌کنه بهش تذکر بده. وقتی ناوشکن توجه نمی‌کنه او نه تنها بی خیال نمی‌شه بلکه به ناو جنگی نزدیک شده و خیلی صریح تذکر میده که اینجا ایرانه و او باید پرچم ایران را در بلند‌ترین نقطه ناو نصب کنه💪 در ادامه‌ صیاد دیگری روی خط مياد و با لهجه جنوبی می‌گه: عامو ای نمیزنه [ولش کن] بذار تا دو تا موشک بزننش😅 نهایتا نیروی دریایی سپاه منطقه چهارم ندسا وارد عمل میشه و به قایق صیادی می‌گن خونسردی خودشونو حفظ کنن😅 و به ناوشکن کاری نداشته باشن 😂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ♻️ روند محاکمه نتانیاهو از سر گرفته می‌شود روند کاندیداتوری روحانی هم از سر گرفته می‌شود 🔰 حمید رسایی: مطابق اعلام رسانه‌ها در حالی که رژیم صهیونیستی در کشاکش جنگ غزه به سر می‌برد، شبکه ۱۲ این رژیم از آغاز جلسات محاکمه نتانیاهو در اسراییل از هفته آینده خبر داد. روزنامه هاآرتص هم نوشته که جلسه دادگاه او از یکشنبه هفته آینده از سر گرفته می‌شود. در ایران اما با وجود فعل‌ها و ترک فعل‌هایی که از حسن روحانی برای به بن بست کشاندن نظام سر زده، با وجود بیش از ۸۰۰ هزار شاکی مردمی، با وجود اینکه دولتش به بهشت جاسوس‌ها تبدیل شده بود، نه تنها هیچ خبری از محاکمه وی نیست بلکه روحانی در حال کُری خواندن و گرم کردن خود برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری است! باید به قوه قضاییه گفت: خسته نباشی دلاور، خدا قوت پهلوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار آیت‌الله جاودان به نمایندگان مجلس 🎧 حجةالاسلام قاسمیان
گفتاری در مورد : اندیشه سیاسی شهید مدرس (رهپویان بصیرت)
♻️در مورد فضای داخلی ایران می توان گفت که ایران عصر قاجار که از سال ۱۲۰۰ هجری قمری شروع و تا سال ۱۳۴۴ هجری قمری ادامه پیدا کرد، هفت پادشاه ! قدرت تکیه زده و صد و چهل سال بر ایران حکومت راندند و باعث عقب ماندگی ایران شدند; آنها ایران را به یک سرزمین اجاره ای و شکار گاهی برای قدرت های خارجی تبدیل کردند، در یک نمای کلی از فضای اجتماعی و سیاسی عصر قاجار، یعنی از بدو تاسیس سلسله قاجار تا اواخر سلطنت محمد علی شاه، اغراق نیست اگر بگوئیم که مردم ایران هیچ گونه تضمینی برای حفظ جان و ناموس خود، در مقابل دستگاه استبدادی وقت نداشتند.
🔶می توان گفت که در عصر قاجار، شهید مدرس با دو بحران مواجه بود! یکی استبداد و خود رایی حکام و دیگر، استعمار و دخالت قدرت های خارجی که عصر پهلوی اول، ما با هر دو بحران آنهم بصورت شدیدتر و غلیظتر و با گرایش دین ستیزی رضا خانی روبرو می شود; چرا که رضاخان، هشت ماه پیش از آنکه برای سرکوب آخرین بقایای جنبش جنگل به رشت لشکر کشی کند، در تهران با کمک اجانب انگلیسی، دست به کودتایی زده و نخستین گام را در راه کسب قدرت مطلقه و بنیانگذاری سلسله پهلوی، در سال ۱۴۰۴ برداشت. و بعد از آن شانزده سال با سیاستی خصمانه علیه فرهنگ اسلامی، با هدف برچیدن مذهب از صحنه سیاسی تلاش سیاسی تلاش کرد. او موانع و مخالفینی را بر سر راهش داشت که یکی از بزرگترین مخالفین او شهید مدرس بود. حال که فضای اجتماعی و سیاسی ایران عصر شهید مدرس را به صورت اجمالی بیان کردیم، می توانیم ادعا کنیم که با در نظر گرفتن این مباحث، بهتر می توانیم اندیشه سیاسی وی و راه هایی که او برای رفع بحران های ایران ارائه کرده است را درک کنیم ...
سیاست و دولت از دیدگاه شهید مدرس 🔻شهید مدرس در بیانات خود به خاصی از سیاست که ایرانیان باید آن را دارا باشند ، اشاره می کند: سیاست ما ایرانیها باید یاست بزکوهی باشد، سیاست بز کوهی آن است که صیاد او را صید کند. ما ایرانیها هم باید سیاستمان طوری باشد که زندگی کنیم، اما صیاد او را صید نکند. 
دولت در دیدگاه شهید مدرس 🔷دولت در نگاه مدرس عبارت از نهاد اداره کننده مملکت نمی باشد و قرار گرفتن در جایگاه دولتمردان فضیلتی نیست که باعث فخر فروشی دیگران شود، بلکه دولتمردان باید خدمتگزاران مردم باشند. این دیدگاه شهید مدرس درباره جایگاه دولتمردان در تقابل با این دیدگاه قرار می گیرد که معتقد است، دولتمردان جایگاهی جدا از ملت دارند و برتر از مردمند و بالتبع، مردم همیشه صغیر و نابالغ هستند و نیاز به آقابالاسر دارند لذا مشارکتی هم در مسائل مملکتی ندارند و نمی توانند داشته باشند و این دولتمردان هستند که سازنده جامعه هستند.
مبانی مشروعیت حکومت از دیدگاه شهید مدرس 🔺نظر شهید مدرس را در باب مشروعیت حکومت می توان به دو دسته تقسیم کرد: یکی مشروعیت الهی که دین اختصاص به عصر حضور دارد و مردم در ایجاد مشروعیت نقشی ندارند. دوم قرار داد اجتماعی که ویژه عصر غیبت می باشد و مردم در آن نقش ایفا می کنند.
🔵مدرس بخاطر جلوگیری از تداخل وظایف قوا معتقد است که در کشور، علاوه بر قوای مجریه و مقننه، باید یک مرجع عالی و دادگاه مقتدری وجود داشته باشد که تمیز دهد که چه کسانی در مسائل مملکتی خطا کرده اند و چه کسانی خطا نکرده اند. آری در اندیشه شهید مدرس استقلال قوه قضائیه تعبیه شده، که هر کس براحتی نمی تواند در استقلال آن و در حدوده وظایف آن دخالت کند و ما در بررسی آرا و اندیشه او پیرامون شان قاضی و مختصات عدلیه، چشم انداز روشنی را از اندیشه های او در باب مساله تفکیک قوا دیدیم. استقلال قوه قضائیه و چگونگی تحصیل این استقلال و ... را در گفتار ایشان که در ذیل آمده، بخوبی می توان بافت:
«لیکن عدلیه مایه و حقیقتش علم است. باید احکام شرعی و حقوقی را بداند تا در عدلیه بنشیند. بنده نمی گویم مجتهد باشد; زیرا که مثلا قضاوت در کار نیست، عمل کردن به علم است، از باب امر به معروف و نهی از منکر. سابق بر این، یک حاکمی که یک سندی پیش او می بردند و می گفتندکه از فلان شخص طلب دارم، می فرستاد طرف را می آورد، به چوب می بست که فلان مبلغ را مطابق این سند باید بدهی، بعد که مشروطه شد، آمدیم این مساله را اداری کردیم، گفتیم که یک محکمه ابتدایی و یک محکمه استینافی و یک (محکمه) تمیز باشد، که هفت نفر علم پیدا کنند که این شخص مدیون است و مثل سابق نباشد که به زور و قوت از او بگیرند...
شهید مدرس در یکی از نطق های خود در مجلس شورای ملی، وقتی اوضاع جهان و در آن میان وضعیت ایران عصر خود راچنین بیان و تشریح می کند؛ « منشا سیاست ما دیانت ماست . ما با تمام دنیا دوستیم، مادامی که متعرض ما نشده اند . هر کس متعرض ما بشود، متعرض او خواهیم شد .
مدرس باز بودن درهای کشور و یا به تعبیر خودش، به همه جا در داشتن را بر مبنای موازنه عدمی یعنی فلسفه سیاسی خود می داند و اعتقاد دارد که روابط حسنه با تمام دول جهان باید بدون هیچ گونه سلطه و دخالت در امور یکدیگر وجود داشته باشد . او می گوید: « با تمام دول جهان باید روابط حسنه داشته باشیم، بدون اینکه دول قوی بخواهند بر ما سلطه سیاسی یا اقتصادی و یا هر گونه سلطه دیگری داشته باشند .
🔆نتیجه مدرس یکی از فقها و مجتهدین عصر قاجار و پهلوی بود که هر دو فضای اجتماعی وسیاسی ایران آن عصر را بخوبی درک کرد و جزء آن دسته از روحانیون می باشد که به اوضاع جهانی آگاهی داشته و با اندیشه صاحب نظران غربی هم آشنا بود . کسی که کتاب های تاریخ شاردن، روح القوانین مونتسکیو، شهریار ماکیاولی را مطالعه کرد، و در دوره ای، به عنوان یکی از فقهای برگزیده، از میان بیست فقیه طراز اول، وارد مجلس شد، تا نظارت مجلسی را که محصول انقلاب مشروطه است، عهده دار باشد .
مدرس کسی بود که مشکل ایران را در دو چیز عمده و اساسی مشاهده می کرد، 👈 یکی در استبداد، که باعث ناتمام ماندن اهداف انقلاب مشروطه، از دست رفتن قدرت پارلمان، بازگشت قدرت از پارلمان به پادشاه و منصب پادشاهی و ترویج تفکر فضیلت طلبی می شد; بنابراین تلاش می کرد که استبداد را نابود کرده و بر این باور بود که در هر صورت، باید قوانین اسلامی جاری و ساری شود و برای اجرای قوانین اسلامی نظام می تواند مشروطه باشد و هم می تواند جمهوری باشد; البته نه جمهوری تقلبی رضاخانی و استدلال می کند که مشکل حکومت در عصر غیبت می تواند جمهوری باشد .
خلاصه اینکه راه حلی که شهید برای مشکل اول و رهایی از آن ارائه می کند، این است که دین از سیاست نباید جدا باشد; 🔴چرا که وقتی ملت مسلمان ایران و اندیشمندان مسلمان از سیاست فاصله گرفتند و تفکر جدایی دینی از سیاست ترویج یافت، بر این اساس، نااهلان بر روی کار آمدند و مشکلاتی برای ایران آفریدند که از آن جمله، مشکلات استبداد می باشد . فلذا تنها راه نجات از این مشکل، اعتقاد نظری و عملی به ادغام و عینیت دین و سیاست و حضور فقها و اندیشمندان مسلمان در صحنه سیاسی می باشد . و مشکل دوم را در سلطه بیگانگان و وجود سیاست ایجابی در ایران می بیند و بر این اعتقاد است که تمام گرفتاری ها بخاطر این است که عده ای وطن فروش با اجانب همکاری کرده و در صدد فروش ایران و باعث بدبختی و عقب ماندگی ایرانیان شده اند و طرفداری از انگلیس و روس می کنند و «انگلوفیل » بازی و «روسوفیل » بازی در می آوردند; در چنین فضای اجتماعی و سیاسی است که مدرس سیاست سلبی و موازنه عدمی را مطرح می کند که بعدها الگویی برای دیگران، از جمله رهبران نهضت ملی کردن نفت ایران می شود و شهید مدرس با اینکه به سیاست سلبی در سیاست داخلی و خارجی اعتقاد دارد، ولی هیچ وقت بر این باور نیست که سیاست عدمی یعنی عدم ارتباط با دیگران، بلکه کشوری را قوی می داند که کشورش به همه سو در داشته باشد و در عین استقلال، بتواند از فن و تکنولوژی دیگران هم استفاده و بهره ببرد.