♨️دقیقا ۹۰ روز از ضربالاجلی که این اُسکول نوشته، میگذره!!!
هیچ خبری نشد!
دو تا سؤال مهم:
1⃣هموطنِ همیشه نالان و مخالف!!!
با کدوم عقلت هنوز هم اینها👆🏻 رو باور داری؟؟؟
2⃣این یارو چطور روش میشه با این افتضاحش، باز هم توئیت بزنه و به لجنپراکنی ادامه بده؟؟؟ یعنی چقدر روی بیسوادیِ مخاطبانش، حساب کرده؟؟؟🤔
#سادهلوح_نباشیم
#جریان_تحریف_را_شکست_دهیم
"بنده خدا"
کانال کمیل
جناب واعظی خاطرتان هست که در دولت شما گفتم دری اصفهانی عضو تیم مذاکرات به جرم جاسوسی بازداشت شده است
شما با جیغی بلند تكذیب ،کردید بعد او با حکم پنج سال حبس تعزیری روانه زندان گردید.
داستان روح الله زم را هم که از خاطر مبارک نبرده اید؟؟ آقای واعظی آسیاب به نوبت است.
#کریمی_قدوسی
#بسماللهالرحمنالرحیم
تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالأَرْضُ وَمَن فِيهِنَّ وَإِن مِّن شَيْءٍ إِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدَهِ وَلَـكِن لاَّ تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُمْ إِنَّهُ كَانَ حَلِيماً غَفُوراً (44)اسراء
🌿🌿🌿
تفسیرنور:
اين آيه مى گويد: همه ى هستى براى خداوند تسبيح و سجده و قنوت دارند. برخى مفسّران اين تسبيح را تسبيح تكوينى دانسته اند، يعنى ساختار وجودىِ هر ذرّه اى از عالم، نشان از اراده، حكمت، علم و عدل خدا دارد.
بعضى ديگر معتقدند كه هستى، شعور و علم دارد و همه در حال تسبيح اند، ولى گوش ما صداى آنها را نمى شنود. اين نظر با ظاهر آيات سازگارتر است. نطق داشتن اشيا محال نيست، چون در قيامت تحقّق مى يابد، «اَنطق كلّ شى»(109) حتّى سنگ هم علم و خشيت دارد و از خوف خدا از كوه سقوط مى كند، «و اِنّ منها لما يَهبط من خشية اللّه»(110) حضرت سليمان سخن مورچه را مى فهميد و منطق الطير مى دانست. هدهد انحراف مردم را تشخيص مى داد كه نزد سليمان آمد و گزارش داد. خداوند كوهها را مخاطب قرار داده: «يا جبال اوّبى معه»(111) اى كوهها! همراه با داود نيايش كنيد. در قرآن علاوه بر اين موارد از تسبيحِ ديگر موجودات نيز سخن به ميان آمده است.
جمله ذرات عالم در نهان
با تو مى گويند روزان و شبان
ما سميعيم و بصيريم و هُشيم
با شما نامحرمان، ما خامشيم
تسبيح گويى حيوانات و موجودات، در روايات هم آمده است، از جمله:
الف: به چهره ى حيوانات سيلى نزنيد، كه تسبيح خدا مى گويند.(112)
ب: هرگاه صيد تسبيح نگويد، شكارِ صيّاد مى شود.(113)
ج: هيچ درختى قطع نمى شود، مگر به خاطر ترك تسبيح او.(114)
د: سنگريزه در دست پيامبراكرم صلى الله عليه وآله به نبوّت او گواهى داد.(115)
ه: زنبور عسل تسبيح مى گويد.(116)
ح: صداى گنجشك ها تسبيح آنهاست.(117)
همه ى اين روايات، گوياى تسبيح واقعى است، نه زبان حال.
هر كس به زبانى صفت حمد تو گويد
بلبل به غزلخوانى و قُمرى به ترانه
-----
109) فصّلت، 21.
110) بقره، 74.
111) سبأ، 10.
112) تفسير نورالثقلين.
113) تفسير نورالثقلين.
114) تفسير روح الجنان.
115) تفسير الميزان.
116) بحار، ج 95، ص 372.
117) بحار، ج 64، ص 27.
🌿🌿🌿
آسمان هاى هفتگانه وزمين و هر كه در آنهاست، تسبيح خداوند را مى گويند، و هيچ چيز نيست مگر آنكه با ستايش، از او به پاكى ياد مى كند، ولى شما تسبيح آنها را نمى فهميد. همانا او بردبار و آمرزنده است.
#اللهمصلعلیمحمدوآلمحمدوعجلفرجهم
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
🍃صلوات خاصه امام حسن و امام حسین علیهمالسلام 🌹🌹 اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ عَب
صلوات خاصه امام حسن و امام حسین علیهماالسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
📽 #ببینید | وضعیت گرانی در دوران #پهلوی به گفته جان فوران، جامعه شناس آمریکایی
❄️🌹❄️
♨️ تفکر غربگرا روز به روز فقر را افزایش میدهد!
🎙 #حجت_الاسلام_راجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠کلیپ تصویری: ولادت امام محمد باقر علیه السلام
🔸با نوای: حاج میثم مطیعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👑نادر شاه و آخوند معروف!!!
🌷 مادرم مرا کتک میزند!
🎤 سخنرانی استاد مسعود عال
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
🌳شجره آشوب« قسمت سی و پنجم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻بسیار نک
🌳شجره آشوب« قسمت سی و ششم »
📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام
🔻و اشخاص بی بصیرت، برای پی بردن به حق، به این افراد رجوع می کنند. اما در سیره حضرت امیر، چنین طرز فکری خطا است. ایشان معیار تشخیص را نه افراد، بلکه تشخیص صحیح حق قرار دادند. در جریان جمل، حضور صحابه والای پیامبر و همچنین همسر ایشان، چنین نقشی را ایفا کرد و اگر کسی این صحنه را می دید پیش خود فکر می کرد که در سپاه امام نیز صحابه حضور دارند و در سپاه رو به رو نیز، صحابه و همسر پیامبر هستند و به راستی حق با کیست؟
🔻در اینجا بود که حضرت با ارائه شاخص، نوع دیگری از جهاد را عرضه کرد و این جهاد عبارت بود از روشنگری و نشان دادن معیار حقانیت برای تشخیص حق از باطل و نجات از ورطه
🔻2.شخصی به نام حارث بن حوط نسبت به اینکه طلحه و زبیر و عایشه بر باطل باشند، تردید کرد. وی به خدمت امام رسید و حضرت به او عرض کرد که امر بر وی مشتبه شده و فرمود: «همانا حق و باطل با افراد شناخته نمی شوند، حق را بشناس، تا اهل حق را بشناسی و باطل را بشناس تا اهل باطل را تشخیص دهی.» این جمله خط بطلانی بر اینکه افراد، میزان حق و باطل هستند می کشد.
🔻در نتیجه به آسانی می توان فهمید در جریان فتنه دنیا طلبان درجنگ جمل، هواهای نفسانی، افراد را به سمت خط گمراهی کشانده و سبب کشتار بسیاری از مسلمانان و تلبیس کردن حق و باطل شدند.
🔻3.طارق بن شهاب، نزد امام آمد. او از صحابه و شیعیان حضرت بود. وی می گوید قبل از اینکه امام را ملاقات کنم می گفتند که طلحه و زبیر و عایشه با حضرت مخالفت کردند. پیش خود گفتم آیا این جنگ است؟ آیا با ام المومنین و حواریون پیامبر بجنگم؟ این موضوع بزرگی است. بعد پیش علی آمدم و او اولین مومن به خدا و پسر عموی رسول الله و وصی ایشان بود و این مسئله ای بزرگتر از آن سه نفر بود. نزد علی آمدم و وی برای من ماجرای آن قوم را توضیح داد.
🔻گزارش طارق، بسیار عجیب است. طارق از جمله شیعیان حضرت محسوب می شد و این مطلب نشان می دهد، حتی شیعیان که در اطراف حضرت بودند، به تردید افتادند و شک و شبهه تنها منحصر در غیر شیعیان امام نبود.
🔻نکته دیگر این است که در جنگ جمل، از حدود 7 تا 10 هزار نفر به یاری امام آمدند. در حالی که برای صفین قریب به 90 هزار نفر حداقل از کوفه امام را یاری کردند. این موضوع نشان می دهد، که امر بر اکثر مردم کوفه مشتبه شده بود؛ لذا فضای فتنه گونه بر جمل حاکم است....
📚 کتاب شجره آشوب
💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری
↩️ ادامه دارد...
باقــــــــــر علـــــم نبی نور چــــــــــراغ علوی
آمدی در شب این خـــــــــاک که مهتاب شوی
شد علی ابن حسین ابن علی شــــــــــاد از تو
خـــــانه ی دین خــــــــــدا می شود آباد از تو
شیعــه با بودن تو ریشه ی محکــــــــــم دارد
بی تو این سلسله انگــــــار نمک کـــــــم دارد
پدر جعفــــــــــری و شیعـــــه ی اثتی عشری
آمــــــدی سمت بهشت آدم و جــــــن را ببری
یادمان هست کمــــــــــان داری و نُه تیرت را
که زدی روی هم و شست جهــــــان گیرت را
یادمـــــــان هست که در مجلس پر مکر یزید
کــــــودکی بودی و نطقت رگ تزویـــــر برید
قلم شعــــــــــر اگر نوکـــــــــر این درگاهست
نفس مثنــــــــــوی این بار ولی کـــــوتاهست
خواستم عـــرض ارادت بکنم با رگ و پوست
مثل آن پیــــــــــر زن بی کلک یوسف دوست
گوشه چشمی بکنی تا به قیـــــامت کافیست
می رسدحرف بهآخر بهجز اینعرضی نیست
#یاباقرالعلوم
✍#اسماعیلعلیخانی