#توئیت | دعای قنوت این روزها
«اَللَّهُمَّ إِنْ لَمْتَكُنْ قَدْ غَفَرْتَ لَنَا فِي مَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ، فَاغْفِرْ لَنَا فِيمَا بَقِيَ مِنْهُ؛ خداوندا! اگر ما را در آنچه از ماه شعبان سپری شد، نیامرزیدهای، پس ما را در آنچه از آن باقی مانده است، بیامرز!»
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
🤔چگونه فرهنگ #حجاب را بسازیم؟ (قسمت دوم) 📍با تولید محتوا و گفتگویِ رو در رو با بانوان در مو
🤔چگونه فرهنگ #حجاب را بسازیم؟
(قسمت سوم)
📍با تولید محتوا و گفتگو با مردان و زنان در مورد میل به دیده شدن در انسان!
📍برخی معتقدند ما همان قدر که به غذا و آب برای ادامه زندگی نیاز داریم ، به توجه نیز نیاز داریم! این میل به دیده شدن هم در زنان وجود دارد و هم در مردان ولی از آنجایی که زن ها دارای ظرافت و زیبایی بیشتری نسبت به مردان هستند ، میل به دیده شدن در آنها غلظت بیشتری دارد!
📍در این میان باید دانست که اسلام میل به دیده شدن در زنان را نه تنها سرکوب نکرده بلکه بخاطر گرم نگه داشتن کانون گرم خانواده به آن جهت داده است و خانواده را محل تامین این نیاز فطری تعریف کرده است!
📍مردان اعم از پدرها ، شوهرها و برادرها باید بدانند که اگر در چهارچوب خانواده به محارم خود توجه کافی نداشته باشند و نیازِ به دیده شدن آنها را تامین نکنند و به روحیهی ظریف ، لطیف و حساس آنها بی توجهی کنند ، ممکن است زنان به نحوی دیگر و خارج از محدودهی خانواده بخواهند برای این نیاز خود پاسخی پیدا کنند که یکی از راه های دیده شدن برای بانوان ، پوشیدن لباس های نامتعارف و جذاب در سطح جامعه است!
#فرهنگ_سازی
✍ میلاد خورسندی
#بسماللهالرحمنالرحیم
وَكَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّن قَرْنٍ هُمْ أَشَدُّ مِنْهُم بَطْشاً فَنَقَّبُوا فِي الْبِلَادِ هَلْ مِن مَّحِيصٍ (36)
إِنَّ فِي ذَلِكَ لَذِكْرَي لِمَن كَانَ لَهُ قَلْبٌ أَوْ أَلْقَي السَّمْعَ وَهُوَ شَهِيدٌ (37)
/ق
و پيش از اينان چه بسيار نسل هايى را كه نيرومندتر از ايشان بودند و (با قدرت و خود و كشورگشايى) به شهرها نفوذ كردند، هلاك كرديم. آيا (براى آنان) راه گريزى بود؟
همانا در اين (تحوّلات تاريخى و هلاك سركشان) پندى هست براى كسى كه دلى (بيدار) دارد و يا با حضور قلب، (به سخنانِ حقّ) گوش فرا دهد؟
🌺🌺🌺
تفسير نور:
«قَرن» يعنى نزديك شدن دو چيز به يكديگر. به مردمى كه در يك زمان زندگى مى كنند، «قرن» گفته مى شود. سپس اين لفظ بر خود زمان، (صد يا سى سال) اطلاق شده است.
«بَطش» به معناى گرفتن چيزى با قدرت و گاه به معناى جنگ و ستيز آمده است.
«نَقِّبوا» از «نقب» به معناى ايجاد سوراخ يا شكاف و راه نفوذ در ديوار است و كلمه «مَنقبت» از همين ريشه، به كمالاتى گويند كه در روح مردم نفوذ كند.
مراد آيه آن است كه برخى اقوام گذشته، با نفوذ در اقوام ديگر و شكافتن راه و پيشروى، دست به كشورگشايى مى زدند.
منظور از قلب، جسم صنوبرى شكل نيست، بلكه مراد مركز ادراك انسان است. امام كاظم عليه السلام مى فرمايد: منظور از قلب، عقل است.(42)
نظير اين آيه را در سوره ملك مى خوانيم: «لو كنّا نسمع أو نعقل ما كنّا فى أصحاب السعير»(43) اگر ما حق را مى شنيديم يا خود تعقّل مى كرديم امروز از دوزخيان نبوديم. در اين آيه تعقّل در كنار شنيدن و در آيه مورد بحث، قلب در كنار شنيدن مطرح شده است، پس مراد از قلب همان عقل است.
«القاى سمع» كنايه از گوش دادن و شنيدن به قصد فراگيرى است و به عبارت ديگر، مراد گوش جان است، نه گوش سر.
«شهيد» به معناى شاهد و حاضر است. يعنى كسى كه در مجلس حاضر است و با دقّت به سخنان گوش مى دهد، نه آنكه به اصطلاح گوشش اينجاست و خودش جاى ديگر.
-----
42) تفسير نورالثقلين ؛ كافى، ج 1، ص 16.
43) ملك، 10.
🌺🌺🌺
- نابودى امّت ها و تمدّن هاى گذشته كه به خاطر كفر و شرك بوده، چراغ راه آيندگان است. «و كم أهلكنا»
- هلاك قدرتمندان متجاوز، مايه ى تسلّى و اميد اهل ايمان است. «و كم أهلكنا»
- نابودى قدرتمندان حقّ ستيز، سنّت الهى است. «و كم أهلكنا»
- علم تاريخ و باستان شناسى، بايد سبب شناخت سنّت هاى الهى در تاريخ و راهيابى به پيام هاى الهى گردد. «و كم أهلكنا»
- قدرت هاى مادّى، به هنگام قهر الهى بسيار ناچيزند. «أهلكنا... أشدّ... بطشا»
- كفّار قريش خود را قدرتمند مى پنداشتند، لذا خداوند مى فرمايد: ما قدرتمندتر از آنان را نابود كرده ايم. «أشدّ منهم بطشاً»
- قدرت منهاى ايمان، زمينه ساز طغيان و تعرّض به ديگران و كشورگشايى مى گردد. «أشدّ بطشاً فنقّبوا فى البلاد»
- به هنگام قهر الهى، همه راه هاى نجات حتى براى قدرتمندترين افراد به بن بست مى رسد. «هل من محيص»
- كسانى از تاريخ پند مى گيرند كه يا از درون مستعد باشند، «لذكرى لمن كان له قلب» يا از بيرون حق را بشنوند و بپذيرند. «ألقى السّمع»
- از حوادث تاريخى به سادگى نگذريم، آنها را تحليل كنيم و درس بگيريم. كسانى كه از حوادث عبرت نمى گيرند، قلبشان مرده است. «لذكرى لمن كان له قلب أو القى السّمع و هو شهيد»
- شنيدن و گوش دادنى اثر دارد كه با توجّه و حضور قلب باشد. «و هو شهيد»
#اللهمصلعلیمحمدوآلمحمدوعجلفرجهم
@Rahpooyan_basirat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 #کلیپ | ما مدعیان صف اول بودیم از آخر مجلس شهدا را چیدند.
.
✨﴾﷽﴿✨
🕋قالَ الإمامُ المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
⚘طَلَبُ المَعارفِ مِن غَیرنا اَهلَ البَیتِ مُساوِقٍ لِاِنکارِنا
⚘طلب العلم لغیرطریقتنا اهل بیت[ علیهم السلام ] مساو لانکارنا
امام مهدی( عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمودند:
طلب معارف وعلم[ دین وتزکیه نفس] از غیر ما اهل بیت مساوی با انکار ما میباشد
مستدرک سفینه البحار 1/10
#امام_زمان
اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹️ پاداش کسی که از شهید هم بالاتره
🎙استاد #عالی
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
🌳شجره آشوب« قسمت هشتاد و ششم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻حضرت ا
🌳شجره آشوب« قسمت هشتاد و هفتم »
📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام
🔻در برخی روایات آمده است مروان از حسنین علیهما السلام خواست تا نزد امیرالمومنین شفاعت کنند تا وی را آزاد سازد. حضرت نیز او را آزاد کرد و فرمود من به بیعت او نیازی ندارم. اما در برخی نقل های دیگر آمده است ابن عباس، چنین شفاعتی را نزد امام برای مروان کرد.
🔻ب) مغیره بن شعبه
یکی از شخصیت هایی که باید عملکرد او در دوران خلافت امام علی علیه السلام مورد واکاوی قرار گیرد، مغیره بن شعبه است.
🔻درباره او، یکی از جامع ترین روایات از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است که فرمود: «هامان این امت، مغیره بن شعبه است.» هامان، وزیر فرعون بود. این روایت را زمانی به درستی درک می کنیم که بدانیم رسول خدا، فرعون امت را معاویه معرفی کرد. حالا به وضوح می فهمیم که نقش مغیره برای معاویه چگونه بود.
📚 کتاب شجره آشوب
💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری
↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام زمان (عج) بیان، همه رو گردن میزنند!
تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها...
اگر این نقل قولها از دیرباز صحت نداره، پس داستان جنگهای آخرالزمانی که در روایات محکم هم اومده، چیه؟ e5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 بوسه شوهر به سر همسر وسط خیابون / میخوام آرایشم و پاک کنم 😍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"محفل" بزرگترین پروژه قرآنی تلویزیونی است که با فضایی نوآورانه در مرکز هنری رسانه ای نهضت و گروه معارف شبکه سه تولید شده و در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.
🔹این برنامه با حضور قاریان و حافظان برتر قرآن و استعدادهای برتر قرآنی ایران و جهان روی آنتن خواهد رفت.
🔹حامد شاکرنژاد، احمد ابوالقاسمی، حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان، رضوان درویش از کشور سوریه و حسنین حلو از کشور عراق، کارشناسان ایرانی و بین المللی برنامه "محفل" هستند و اجرای این برنامه را رسالت بوذری بر عهده خواهد داشت.
🔹زمان پخش این برنامه شبهای ماه مبارک رمضان قبل از افطار از شبکه سه و ساعت ۲۳ از شبکه قرآن