♦️تصویر شهید خالد پنجشیری که صبح امروز در اقدام تروریستی وحوش طالبان به شهادت رسید.
#امنیت_اتفاقی_نیست
شهدا
♦️فرماندهی مرزبانی فراجا: تلفات شدیدی به افراد تحت امر طالبان وارد شده است
#فوری
🔹 تلویزیون افغانستان: شمار نیروهای کشته شده طالبان به 12 نفر رسید، 36 نفر از نیروهای مرزی طالبان مجروح شدند!
10.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ ایران VS طالبان
🎞ایلیا مدیا
✍با دُم شیر بازی کردن عواقب داره...
⚔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏢مسکن سرپناه مردم است...
❌محل کاســــبی نیست...
#بحران_مسکن
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
🔴 دنیا محل استراحت است؟
یکی از اشکالات عقیدتی و باورهای غلط؛ بین مردم که حتی بین خواص هم وجود دارد.
این است که فکر میکنیم به دنیا آمده ایم برای استراحت و عیش و نوش و کیف و حال و راحتی و آسایش...
این ضربه زیادی به اعتقادات زده و بسیاری از انسانها را شاکی و از خدا ناراضی و موجب بدبینی و سوء ظن به خدا میشود
و شکایت به خدا برده بلکه خدایی خدا را زیر سوال می برندکه چرا
فلانی چه و چه و چه دارد من ندارم؟
چرا فلانی فلان نصیب و بهره ی اقتصادی و اجتماعی و فکری و استعدادی را دارد
فلانی چه پدر پولداری دارد من ندارم و....
باید دانست که این باور قرآنی و اسلامی نیست در فرهنگ قرآن ؛ دنیا محل مسابقه و دویدن و عرق ریختن و تلاش و امتحان است.
نه مسافرخانه و هتل و تفرجگاه...
لذا نباید در این دنیا دنبال آسایش تمام بود و از ابتلاءات و بلاها و سختی ها فرار کرد و شاکی بود بلکه خود را آماده هر سختی و بلا وامتحان نمود
آیات زیر را ببینید
أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا يُفْتَنُونَ/📖📖عنکبوت2
آيا مردم پنداشتند كه تا گفتند ايمان آورديم، رها مىشوند و مورد آزمايش قرار نمىگيرند؟
همچنین
📖محمد31
📖بقره155
📖آل عمران154و 186
📖مائده48
✅و در روایات اهل بیت ع به عنوان مفسر و مبین قرآن نیز به صراحت بیان شده است.
که برای امتحان و بلا دنیا آمده ایم و مترصد آسایش نباشید آسایش در بهشت خواهد بود
ودر کتب روایی ؛باب های مبوب شده است
باب شدة ابتلاء المؤمن
📘الكافي / ج2 / 252
إِنَّ أَهْلَ الْآخِرَةِ لَا يَهْنَؤُهُمُ الطَّعَامُ مُنْذُ عَرَفُوا رَبَّهُمْ وَ لَا يَشْغَلُهُمْ مُصِيبَةٌ مُنْذُ عَرَفُوا سَيِّئَاتِهِمْ يَبْكُونَ عَلَى خَطَايَاهُمْ يَتْعَبُونَ أَنْفُسَهُمْ وَ لَا يُرِيحُونَهَا وَ إِنَّ رَاحَةَ أَهْلِ الْجَنَّةِ فِي الْمَوْتِ وَ الْآخِرَةُ مُسْتَرَاحُ الْعَابِدِين
همانا مردمان آخرت در آن هنگام كه پروردگارشان را مىشناسند غذائى برايشان گوارا نيست اندوهى آنان را سرگرم نمىكند وقتى كه گناهانشان را مىشناسند به خطاهاشان گريه ميكنند، نفس خود را به زحمت مىاندازند نفسشان را راحت نميگذارند و همانا راحتى و آسايش اهل بهشت در مرگ است. آخرت آسايشگاه عابدين است.
📕بحار الأنوار ج74 ؛ ص25
@Porseman_channel
💐 معنی عبارت " بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ "
عبارت "بسم الله الرحمن الرحیم" را زمانی بیان می کنیم که قصد انجام کاری داریم
"بسم الله" یعنی "به اذن و اراده خداوند" و هنگامیکه قبل از انجام کار بیان می کنیم یعنی کاری که قصد انجام آن را داریم به اذن و اراده خداوند است
برای رسیدن به معنای رحمان و رحیم به بررسی لغات هم ریشه آن می پردازیم
رحم کردن : یعنی فردی را از خطری نجات دادن یا مانع به خطر افتادن او شدن
رحمة : آنچه که توسط آن عمل رحم کردن انجام می شود
برای مثال بارانی که عذاب نباشد مانع خشکسالی می شود بنابراین چنین بارانی رحمة است
رحیم : دارای رحمة
راحم : آنکه رحم می کند
ارحم : رحم کننده برتر
رحمان : آنکه شکی در رحم کردنش نیست و رحم می کند
ممکن است فردی رحمان باشد ولی رحیم نباشد برای مثال ممکن است فردی تنگدست باشد ولی همه می دانند که اگر قدرت مالی داشت به دیگران کمک می کرد چنین فردی رحمان است ولی رحیم نیست چون در این مورد ثروت رحمة است ولی او ندارد لذا اگر فردی فقیر از او کمک بخواهد با اینکه رحمان است نمی تواند کمک کند
همچنین فردی ممکن است رحیم باشد ولی رحمان نباشد یعنی رحمة داشته باشد ولی تمایلی به رحم کردن نداشته باشد برای مثال فردی دنبال دارویی کمیاب است و فرد دیگری می داند که چگونه می توان آن دارو را تهیه کرد علم به چگونه تهیه کردن دارو رحمة است و اگر فردی که علم دارد نخواهد فردی را که دنبال دارو است از روش تهیه دارو مطلع کند رحیم است ولی رحمان نیست
فرق رحیم بودن انسان با خدا : انسان دارای رحمة های محدودی است ولی خداوند دارای همه رحمة هاست
فرق رحم کردن توسط خداوند و انسان : تا خداوند نخواهد انسان نمی تواند رحم کند لذا رحم کردن انسان در ادامه رحم کردن خداوند است
بنابراین معنای عبارت " بسم الله الرحمن الرحیم " یعنی کاری که قصد انجام آن را دارم به اذن و اراده خداوند رحمان و رحیم است
🤲 نیایش
اللهُ خَيْرٌ حَافِظًا ۖ وَ هُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ
/ حکمت های قرآنی