eitaa logo
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
1.5هزار دنبال‌کننده
43.8هزار عکس
33.5هزار ویدیو
313 فایل
"بایدازحالت انفعال درعرصه فضای مجازی خارج بشویم" "مقام معظم رهبری" کانال دیگر ما @Nahjolbalaghe2
مشاهده در ایتا
دانلود
عناوین نخست روزنامه های صبح امروز کشور
🔴‍ چرا تلاش لاریجانی برای مرزبندی با دولت روحانی بی فایده است؟ ♦️فرهیختگان:در دوران ریاستش بر مجلس شورای اسلامی به هر شکل ممکن تلاش کرد بیشترین همسویی را با دولت و نظریاتش در حوزه اقتصاد، سیاست خارجی و... داشته باشد. لاریجانی به‌اندازه‌ای با دولت همسو بود که لیست انتخاباتی مجلس دهم در ائتلاف او با دولت و اصلاح‌طلبان بسته شد و او از این طریق توانست نیروهای وفادار به خود یعنی کاظم جلالی و بهروز نعمتی را در لیست 30نفره تهران جای دهد. ♦️ائتلاف لاریجانی با دولت به‌حدی جدی بود که او بدون مشکل برای 4سال توانست ریاست مجلس دهم را برعهده بگیرد. شاید ائتلاف دولت و لاریجانی‌ برای رئیس مجلس آورده‌ای داشت اما این ائتلاف و شراکت، قوه مقننه به‌عنوان ناظر عملکرد دولت با دولت را اخته کرد تا ضعیف‌ترین مجلس انقلاب در پی یک ائتلاف نادرست شکل بگیرد. ♦️لاریجانی با این ائتلاف و همسویی با دولت، عملا قوه مقننه را دراختیار قوه‌ای دیگر قرار داد و شأن مجلس را به یک اداره‌کل در دولت تنزل داد. او با کمک دولت، دندان‌های مجلس را کشید و خانه ملت را ناتوان‌تر از آن کرد که بتواند وزیر ناکارآمدی همچون عباس آخوندی را استیضاح و برکنار کند. ♦️در دوره او بود که محمد شریعتمداری، وزیری در آستانه استیضاح، توانست از وزارت استعفا بدهد و کمی بعد از همان مجلس، رای اعتماد برای تصدی وزارتخانه دیگری را بگیرد. ♦️بیش از 6سال عمر مجلس لاریجانی با دولت روحانی سپری شد، اما طی این سال‌ها او یک نقد جدی و قابل اعتنا به عملکرد دولت نداشت و پس از پایان فعالیتش در پارلمان، روحانی با یک پیام دلگرم‌کننده از اقدامات او در چند سال گذشته تقدیر و تشکر کرد. ♦️شراکت او در وضع موجود، چیزی نیست که بتوان با هشتگ و نطق و چند توئیت آن را پوشاند. در کالبد سیاسی ایران، لاریجانی پس از اسحاق جهانگیری بیشترین نقش را در ساخت فاجعه‌ای به‌نام وضع موجود داشته است. آنها بازوان کمکی راست و چپ حسن روحانی بودند و حالا سودای ریاست‌جمهوری دارند. در پرونده متهمان وضع موجود، علی لاریجانی پس از جهانگیری متهم ردیف سوم است. 🇮🇷 @Rahpooyan_basirat
🔴کارت زرد مجلس به وزیر صمت ♦️نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ های وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره دلیل ادامه واردات بی رویه کالا قانع نشدند. ♦️ در ابتدای نشست علنی امروز خانه ملت، سوال جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات درباره دلیل ادامه واردات بی رویه کالا بررسی شد که پس از پاسخ وزیر، نمایندگان با رای خود اعلام کردند که از پاسخ های رزم حسینی قانع نشدند. ♦️هم اکنون سوال دوم جواد کریمی قدوسی درباره افزایش 200 درصدی قیمت فولاد و سیمان طی 8 ماه از وزیر صمت در حال بررسی است. 🇮🇷 @Rahpooyan_basirat
📷 تصویری از حضرت آيت الله خامنه‌ای در حال نام نويسی برای حضور در انتخابات
🔴 کابینه احتمالی علی لاریجانی منتشر شد پیش‌بینی کارشناسان و تحلیلگران از مدیران و وزرای دولت علی لاریجانی آیا علی لاریجانی با کمی تغییر در تیم فعلی حسن روحانی، ۴ سال عهده‌دار قوه مجریه خواهد بود؟ 🇮🇷 @Rahpooyan_basirat
راهپیمایی بزرگ مردم اندونزی در حمایت از . و ما نیز از می هراسیم. فسوف یأتی الله بقوم... 🇮🇷 @Rahpooyan_basirat
🔴 علیرضا زاکانی در توییتی با اشاره به تصویر بالا نوشت: 🔹انتخابات برای آقای جهانگیری زنگ تئاتر و بازیگری نیست، زنگ حساب است و باید به سوالات جدی پاسخ دهد 1️⃣ نرخ دلار۴۲۰۰ و آتش زدن میلیاردها دلار 2️⃣ علت نابود کردن سرمایه مردم در بورس 3️⃣ تقلیل ستاد اقتصاد مقاومتی به قرارگاه مرغ! 4️⃣ فساد اقتصادی نزدیکان و منصوبان دولت 🔹 🇮🇷 @Rahpooyan_basirat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣آیت الله بهجت: هر که وفات می‌کند چه مومن باشد، چه کافر می‌گوید ای کاش جلوتر آمده بودم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا طرح‌های افزایش جمعیت در سال های اخیر به نتیجه ای نرسیده است؟ "محمداسماعیل اکبری" مشاور عالی وزیر بهداشت: ▫️ ساختارهای حکومتی و حاکمیتی مناسبی نداشته ایم. ▫️ سیاست گذاری برنامه تنظیم خانوده در خارج از مرزهای ایران انجام شد و در داخل کشور اجرا شد. 🇮🇷 @Rahpooyan_basirat
🔺سخنگوی دولت: عملکرد ۸ ساله دولت قابل دفاع است و متاسفانه برخی نگذاشتند این عملکرد دیده شود اما تاریخ در این خصوص قضاوت خواهدکرد! ➕ هرچند این ادعای جناب ربیعی را باید در راستای همان تفاخرهای قبلی خودشان و دوستان شان (دولتی بهتر از ما پیدا نمی کنید، اگر ما نبودیم قحطی میشد و...) دانست اما حاوی یک اعتراف تلخ نیز هست؛ قطعا اگر بتواند (همانطورکه در گذشته با عوض کردنِ جای "جلاد" و "شهید" از مردم رای جمع کرد) بازهم با آدرس غلط دادن به جامعه و متهم کردنِ دیگران به کارشکنی، نه تنها از پاسخگویی بابت کم کاری ها و بی تدبیری هایش فرار خواهد کرد بلکه دست به مظلوم نمایی، تطهیر خودش و فریب مجدد مردم نیز خواهد زد! 🇮🇷 @Rahpooyan_basirat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⌛️ 🔴 فیلمی که اجازه پخش آن را ندادن 💬 ✅ یادتان هست آقای لاریجانی چگونه با حسن روحانی بسته بودید؟ ما ولی یادمون نمیره. به . شما همان کسی هستید که اجازه نقدشدن برجام در مجلس ندادید و 20 دقیقه‌ای آن را تصویب کردید. 💢 : شنیده شده همزمان با هشتگ نه به ، آقایان تصمیم گرفته‌اند از روحانی هم عبور کنند. شما عبور کن ولی ما نمی‌گذاریم عملکردهماهنگ‌تان با تیم روحانی فراموش شود! 🇮🇷 @Rahpooyan_basirat
⭕️ حجت الاسلام مسعود عالی ، محمد مهدی ماندگاری و محمدرضا برادران با انتشار نامه ای حمایت خود را از یکی از نامزدهای ریاست جمهوری تکذیب کردند. متن این نامه بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم اینجانبان مسعود عالی ، محمد مهدی ماندگاری و محمدرضا برادران اعلام می داریم از انتشار بیانیه ای منتسب به جمعی از اساتید حوزه علمیه مبنی بر دعوت از آقای علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ صورت گرفته بی خبر بوده و آن را تکذیب می کنیم والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته بدون اصلاح طلبان و مخصوصا لاریجانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در جریان ظهور بیطرف نداریم! 🌤الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَـــرَج
♦️چند داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت می‌شوند؟ 🔹براساس بررسی مرکز پژوهشی بتا بر روی داده‌های 40 سال گذشته انتخابات ریاست جمهوری ، بیشترین تعداد ثبت‌نام داوطلبین در سال 1396 با تعداد 1636 نفر و کمترین تعداد مربوط به سال 1360 با 46 نفر بوده است. 🔹در این میان بیشترین کاندید تایید صلاحیت شده در سال 1380 با تعداد 10 نامزد و کمترین آن‌ها مربوط به سال 1368 با تعداد 2 نامزد می‌باشد. 🔹 نکته قابل توجه اینکه در چند دوره گذشته انتخابات ایران، غالبا شش داوطلب مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند و می‌توان گفت عدد پرتکرار تایید صلاحیت‌ها چهار و شش بوده است. ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری 1400 با 592 داوطلب به پایان رسید و حال منتظریم ببینیم در این دوره چند نفر تایید صلاحیت خواهند شد. / اخبار انتخابات 1400
📌سناریو های پایان مهلت سه ماهه ایران 🔹 در آستانه پایان مهلت سه ماهه ایران(سوم خرداد) مبنی بر توقف همکاری‌های فراپادمانی با آژانس در صورت تداوم تحریم‌ها، این پرسش باقی است که با توجه به اینکه مذاکرات هنوز پابرجاست و گشایشی در وضعیت تحریم‌ها رخ نداده، ایران چه اقدامی انجام خواهد داد؟ 🔸 گزینه بازگشت به تعهدات فراپادمانی برجام، طبعاً منتفی است. زیرا نه‌تنها تحریمی لغو یا حتی تعلیق نشده، بلکه آمریکا از اعلام رسمی بازگشت به برجام نیز خودداری کرده و هم‌چنان خارج از دایره اعضای توافق هسته‌ای قرار می‌گیرد. به همین دلیل صرفاً با واسطه دولت‌های اروپایی، گفتگوها صورت می‌پذیرد. 🔸 گزینه دیگر، لغو توافق و توقف ضبط تصاویر تأسیسات هسته‌ای است. این گزینه هم مبنای حقوقی مستند به قانون مجلس شورای اسلامی دارد و هم در راستای گام‌های کاهش تعهدات و مبتنی بر عدم تلاش طرف مقابل به تعامل با ایران، تفسیر می‌شود. 🔸 گزینه سوم، تداوم وضعیت موجود است. ولی ادامه این همکاری، منوط به نظر مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی امنیت ملی است. در واقع تیم مذاکره‌کننده در صورت پیشنهاد این گزینه، می‌بایست بتواند نهاد ذی‌ربط را نسبت به تأثیر مثبت این همکاری بر روند مذاکرات و رفع تحریم‌ها، اقناع نماید. 🔸 این نکته مهم مد نظر قرار بگیرد که هر گونه تداوم این همکاری، می‌بایست اولاً زمان‌مند باشد و تاریخ معینی برای پایان آن تعیین شود. ثانیاً تکرارناپذیر باشد و اعتبار تهدید زایل نشود. ثالثاً منوط به تعهدات مشخص و معینی از سوی طرف مقابل باشد، به‌گونه‌ای که حتی با جزییات کمّی و عددی، مطالبات ایران از رفع تحریم‌ها برای طرف مقابل ترسیم شود. 🔸 گزینه توقف کامل همکاری‌های فراپادمانی نیز، در مشورت با نهادهای بالادستی و مرجع می‌تواند مد نظر قرار بگیرد. در عین حال که برخی مصالح مانند واکنش‌های دیگر اعضای برجام و فعال‌سازی مکانیسم ماشه، پیشرفت‌های احتمالی در روند مذاکرات و تأثیر آن بر فضای افکار عمومی داخلی و خارجی، می‌بایست ملاحظه شود. /زمانه
🔺نیکزاد رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی شد ◀️ با حکم آیت الله رئیسی، علی نیکزاد رئیس ستاد هماهنگى ستادهای مردمى آیت‌الله رئیسی در سراسر کشور شد 🇮🇷 @Rahpooyan_basirat
🔴تجمع تهرانی‌ها در حمایت از فلسطین 🔹شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران: مردم تهران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین فردا ساعت ۱۷ در میدان امام حسین تجمع می‌کنند./ تسنیم 🇮🇷 @Rahpooyan_basirat
🔴چند خطی درباره نامه اخیر ✍ محمد عبدالهی 🔰اخیرا نامه ای از سوی جمعی موسوم به نیروهای تحت عنوان درخواست از برای تایید صلاحیت نامزدهای همه سلایق سیاسی منتشر شده. فرض را بر دغدغه مند بودن نویسندگان نامه و ایمان داشتنشان به نیتی که در نامه ادعا کرده اند یعنی تقویت و گذاشته و برادرانه به چند نکته اشاره می کنم. 🔰در ابتدا باید گفت اصل این نامه یک نقض غرض بزرگ است. مهمترین چیزی که در آن مغفول مانده، و قانون مداری ست. اصل 99 قانون اساسی شورای نگهبان را موظف به نظارت بر کرده و در ماده ۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران مصوب ۵/۴/۱۳۸۶ ، این نظارت عام و در تمام مراحل و در کلیه امور مربوط به انتخابات جاری دانسته شده. با این حساب شورای نگهبان، نگهبان اصل 115 قانون اساسی یعنی نظارت بر احراز شرایطِ تعریف شده در این اصل برای نامزدهای ریاست جمهوریست تا کسی خارج از دایره ی شروط تعریف شده در قانون، نتواند خود را در معرض امتخاب مردم قرار دهد. هر نظری مبنی بر باز کردن دایره تعریف شده در قانون برای احراز صلاحیت ها، خدشه به قانون اساسی و به مثابه تقابل با آن است که بعید می دانم نویسندگان نامه متوجه این خطای بزرگ بوده باشند. 🔰آنان می گویند دلیل مطرح کردن این مطالبه، شرایط خاص این انتخابات یعنی حضور طیف های مختلف و خاص است و این اتفاق را نشاندهنده رویکرد مثبت طیف های مختلف سیاسی به انتخابات دانسته اند. حال آنکه این مساله اصلا جدید نیست و در برخی دوره ها حتی اپوزیسیون هم به کارزار انتخابات ورود کردند. می گویند این حضور، نشان از امیدواری به اصلاح و تغییر از کانال بسترهای قانونی درون نظام است. این هم یک مغالطه دیگر است. کسی مثل سال هاست هم اپوزیسیون نظام است و ساختارها را معیوب و قوانین را ناقص و نیازمند به بازنگری می داند و حتی نداهای براندازانه سر می دهد؛ هم در مقاطع انتخاباتی مثل این ایام، سراسیمه می آید و ثبت نام می کند. پس اینکه امکان اصلاح و تغییر از داخل نظام مهیاست یک شعار سیاسی و یک پارادوکس اساسی بین گفتمان و عملکرد این افراد است. 🔰هیچ وقت اینطور نبوده که ظرفیت های قانونی کشور اجازه اصلاح رویکردها را ندهد. قوانین هم مبسوط است و هم آزادی عمل در اجرا وجود دارد. با مشارکت در انتخابات مجلس می توان نمایندگانی را انتخاب کرد که همین قوانین را تغییر دهند. بارها دیده ایم در انتخابات مختلف، سلایق سیاسی مختلف با هدف تغییر قوانین و اصلاح رویکردها لیست داده اند؛ اما خروجی آن مثل عملا چیزی نبوده که به نفع مصالح مردم باشد و نهایتا با یک غوغاسالاری سیاسی و تولید حواشی مختلف گذشته و با خروج علیه کلیت نظام هم تمام شده. پس سابقه ای برای تایید این ادعا در جریانات سیاسی وجود ندارد. اساسا این تئوری که ما دچار انسداد و بن بستیم و وضعیت قوانین ما به گونه ایست که اصلاح ناپذیر است خودش یک مغالطه است. اول باید این را اثبات بکنند و بعد بگویند همچنان امیدوارند تغییر به وجود بیاید. 🔰از دیگر انگیزه های مطالبه ایشان، تلاش های داخلی و خارجی که برای دلسرد کردن مردم از حضور در پای صندوق های رای عنوان شده که آن هم تازگی ندارد و در طول انقلاب و هر انتخاباتی که برگزار شده، جریانات خارجی و دنباله روهای داخلی برای دلسرد کردن مردم و کاهش مشارکت تلاش کرده اند و این اصلا پدیده جدیدی نیست. اتفاقا و اتفاقاتی که باعث کاهش مشارکت در انتخابات گذشته شده، حاصل عملکرد همان جریانی ست که سیستم نظارتی ما اگر با دقت عمل می کرد اصلا وارد گود نمی شد. نمونه اش همین هشت سال دولت ست که شاید با دقت بیشتر ناظران و عمل به شاخصه ها این سرنوشت رقم نمی خورد و ما باید از شورای نگهبان مطالبه گر باشیم روی ملاک هایش محکم تر بماند؛ نه اینکه آن را تضعیف کنیم. 🔰بند بعدی که اساسا می شود گفت خلاف قانون است، احراز یا تایید صلاحیت را به عدم محکومیت قضایی در حوزه مفاسد اقتصادی محدود کرده. اگر نویسندگان نامه اندک اشرافی بر قوانین کشور داشتند، می دانستند تمام مفاسد در حوزه اقتصادی رقم نمی خورد و احراز تمام شرایط هم به واسطه سلامت اقتصادی نیست. البته و صد البته که سلامت اقتصادی مهم است. اما برای احرازصلاحیت شاخصه های مهم دیگری هم لحاظ شده؛ مثلا آیا شایسته است کسی که می خواهد برای تصدی جایگاه مهمی مثل ریاست جمهوری وارد گود انتخابات شود، با فرض سلامت اقتصادی، دچار مفاسد دیگر همچون سیاسی و اخلاقی باشد؟ آیا اثبات کارآمدی و توان مدیریتی که مصداق شاخص های مدیر و مدبر بودن است، برای تصدی پستی به اهمیت ریاست جمهوری ضروری نیست؟ ادامه دارد...👇