فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 واکنش «تاکر کارلسون» به کاهش ارزش دلار و بیاثری تحریم روسیه
🔺 علیرغم تحریمها، روبل روسیه در برابر دلار آمریکا بههمان اندازه قوی هست که قبل از جنگ اوکراین بود. پس ما واقعاً با تحریمها به روسیه صدمه نزدیم، مطمئناً در درازمدت هم نمیزنیم.
#حذف_دلار
آقای حسن روحانی گفته است که درباره سه پرسش از جمله «سیاست خارجی» رفراندوم برگزار شود. دلسوزان ایران عزیز! دقت بفرمائید که چگونه میخواهند میوه نارضایتی مردم از اجرای سیاستهای نئولیبرال را با تحمیل خسارتی بزرگتر بچینند. امروز مبارزه با نئولیبرالیسم در داخل، مبارزه با آمریکاست.
🗣#سید_یاسر_جبرائیلی
10.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صدای ماندگار؛
✅ روایت شهید برونسی از عملیات فتحالمبین و یاری زمان
🔔 سخنرانی سردار شهید عبدالحسین برونسی برای اولین بار منتشر شد
🗓تاریخ سند: 1361/05/02
📍محل سند: تیپ جوادالائمه
📌 عملیات: عملیات رمضان
مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
#ایران_ما
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جمهوری_اسلامی_حرم_اسا
واقعاً اخلاص و سادگی در صدای این شهید موج میزنه😔
7.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍در هنگام امر به معروف و نهی از منکر لسانی با زبان خوش [که نهی از منکر لسانی وظیفهی ماست و البته نهی از منکر #عملی وظیفهی ما نیست و بر عهدهی حکومت است] ، اگر طرف مقابل اقدام به فحاشی و فیلمبرداری کرد واکنش ما چگونه باشد؟
🎙 محمد جوانی
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
#حجاب
🔺تابلو خیابان شهید نمر [روحانی مظلومی که توسط عربستان به شهادت رسید] از جلوی سفارت عربستان برداشته شد؟!!!
📍میلاد خورسندی : علت این حرکت باید توضیح داده شود تا گمان نکنیم برخی مسئولین و افراد توافق بین ایران و عربستان را فراتر از یک توافق دیده اند!
📍 همه بدانند انقلابیون اصیل هیچگاه جنایات عربستان را فراموش نمیکنند و نمیبخشند.
📍دوستان انقلابی حسگرهای خود را قوی کنید تا عدهای توافق با عربستان را به تغافل نسبت به جنایات عربستان نکشانند!
#بسماللهالرحمنالرحیم
وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ (46)
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (47)
ذَوَاتَا أَفْنَانٍ (48)
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (49)
فِيهِمَا عَيْنَانِ تَجْرِيَانِ (50)
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (51)
فِيهِمَا مِن كُلِّ فَاكِهَةٍ زَوْجَانِ (52)
فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (53)
/الرحمن
و براى كسى كه از مقام پروردگارش بترسد، دو باغ (بهشتى) است.
پس كدام يك از نعمت هاى پروردگارتان را انكار مى كنيد؟
باغ هايى داراى درختان پر شاخه و با طراوت (يا نعمت هاى متنوّع و گوناگون).
پس كدام يك از نعمت هاى پروردگارتان را انكار مى كنيد؟
در آن دو باغ دو چشمه هميشه جارى است.
پس كدام يك از نعمت هاى پروردگارتان را انكار مى كنيد؟
در آن دو باغ از هر ميوه اى دو نوع موجود است.
پس كدام يك از نعمت هاى پروردگارتان را انكار مى كنيد؟
🌺🌺🌺
«افنان» يا جمع «فنن» به معناى شاخه تازه است و يا جمع «فانّ» به معناى انواع.
در بند چهلم دعاى جوشن كبير مى خوانيم: «يا خير المحبوبين» خداوند، بهترين محبوب است، پس ترس ما از مقام اوست، نه ذات او، مقام آگاهى و حضور و عدل و احاطه او.
خوف از مقام الهى، عامل پيشگيرى از گناه و رسيدن به بهشت است، چنانكه در آيه 40 سوره نازعات مى خوانيم: «و أمّا مَن خاف مقام ربّه و نهى النّفس عن الهوى فانّ الجنّة هى المأوى» آنكه از مقام پروردگارش خوف داشته و نفس خود را از هوس ها باز دارد، پس قطعاً بهشت موعود جايگاه اوست.
سرچشمه خوف بايد معرفت و شناخت مقام پروردگار باشد، «خاف مقام ربّه» چنان كه اشكى ارزشمند است كه بر اساس شناخت باشد. «تفيض من الدمع ممّا عرفوا من الحق»(118) يعنى به خاطر شناخت و معرفتى كه پيدا كردند، اشك مى ريختند.
در سوره انسان، درباره اهل بيت عليهم السلام مى خوانيم كه غذاى خود را سه روز پى درپى به يتيم و مسكين و اسير دادند و گفتند؛ ما از پروردگار و روز قيامت مى ترسيم، «انّا نخاف من ربّنا يوما عبوساً قمطريرا»(119) و در اين آيه مى خوانيم: «و لمن خاف مقام ربّه جنّتان» پس اهل بيت عليهم السلام قطعاً بهشتى هستند.
در روايات آمده است كه هركس در دنيا از خداوند خوف داشت، در آخرت در امان است و هر كس در دنيا احساس امنيّت كرد، در آخرت در خوف است.(120)
امام صادق عليه السلام فرمود: «من علم انّ اللّه يراه و يسمع ما يقول من خير و شر فيحجزه ذلك عن القبيح من الاعمال فذلك الّذى خاف مقام ربّه و نهى النفس عن الهوى»(121) هر كس باور كند كه خداوند او را مى بيند و هر چه بگويد مى شنوند و اين ايمان، او را از كارهاى زشت بازدارد، پس او همان كسى است كه از مقام خداوند خائف بوده و نفس خود را از هوس باز داشته است.
در حديث مى خوانيم كه رسول خداصلى الله عليه وآله به امام على عليه السلام فرمود: چند چيز سبب نجات است كه يكى از آنها خوف از خداوند در نهان و آشكار است.(122)
رابطه تنگاتنگ با عالم ربّانى، سبب تقويت خوف از مقام خداوند است. در حديث مى خوانيم: «مَن مَشى فى طلب العلم خُطوتَين و جَلس عند العالم ساعتين و سَمِع من المعلّم كلمتين اوجب اللّه له جنّتين كما قال: «و لمن خاف مقام ربّه جنّتان»»(123) هر كس براى تحصيل علم دو قدم بردارد و نزد عالم دو ساعتى بنشيند و از استاد دو كلمه ای
فرا گيرد، خداوند براى او دو باغ بهشتى واجب مى نمايد و آنگاه به اين آيه قرآن استناد كرد.
خوف از مقام خداوند در دنيا، وسيله درامان ماندن از همه خوف ها در آخرت است. چنانكه در آيات ديگر قرآن، اين عبارت تكرار شده است: «ألا انّ اولياء اللّه لا خوف عليهم و لا هم يحزنون»(124)
ميوه هاى بهشتى، نه زحمت چيدن دارد، «جَنى الجنّتين دان» نه دسترسى به آنها زمان مى برد، «قطوفها دانية»(125) نه محدوديّت دارد، «فاكهة كثيرة»(126) و نه موسم خاص. «لامقطوعة و لاممنوعة»(127)
لقمان به فرزندش سفارش كرد، آن گونه خوف الهى داشته باش كه عبادت جنّ و انس تو را آرام نكند و آن گونه به فضل خداوند اميدوار باش كه گناه ثقلين تو را مأيوس نكند. مشابه اين كلام از حضرت على عليه السلام نيز نقل شده است.(128)
امام باقرعليه السلام از رسول اكرم صلى الله عليه وآله نقل مى كند كه هيچ كس به اعمال خود تكيه نكند، بلكه تنها به فضل و رحمت خداوند تكيه كنيد.(129)
-----
118) مائده، 83.
119) انسان، 10.
120) تفسير كنزالدقائق.
121) تفسير نورالثقلين.
122) تفسير كنزالدقائق.
123) ارشادالقلوب، ج 1، ص 195.
124) يونس، 62.
125) حاقّه، 23.
126) واقعه، 32.
127) واقعه، 33.
128) اربعين امام خمينى، 221.
129) اربعين امام خمينى، 226.
🌺🌺🌺
- در دادگاه عدل الهى، نژاد، رنگ، شغل، سن و جنسيّت ملاك سنجش نيست. «ولمن خاف... جنّتان»
- خدا ترسى، سرچشمه ى حق پذيرى و عمل صالح است و لذا براى ورود به بهشت، شرط ديگرى در كنار خوف نيامده است. «و لمن خاف... جنّتان»
- ذات خداوند، منشأ رحمت است. توجّه انسان به مقام و جايگاه خداوند در نظام هستى و دادگاه قيامت، موجب دقّت در رفتار و گفتار و پيشگيرى از وقوع جرم و گناه مى شود. «خاف مقام ربّه»
- در تربيت، بايد تهديد و تشويق در كنار هم باشد. « هذه جهنّم... جنّتان»
- در بهشت هم فراوانى هست، «من كلّ فاكهة» هم تنوّع، «زوجان» و هم در دسترس بودن. «جنى الجنتين دان»
/تفسير نور
#اللهمصلعلیمحمدوآلمحمدوعجلفرجهم