هدایت شده از انقلابی بمانیم ثامن الائمه
ملاحظاتی تحلیلی بر حفظ انسجام و آرامش کشور
.یکی از اهداف اصلی آمریکا با اقدام خروج از برجام، تغییر در محاسبات مسئولان نظام و دگرگونی در ادراک و ذهنیت مردم بوسیله فشارهای اقتصادی با پیوست های تبلیغاتی و عملیات روانی است؛ تااز این طریق اولاً نظام جمهوری اسلامی نتواند در این مقطع، تصمیمات صحیح منطبق بر منافع ملی اتخاذ نماید و ثانیاً مسیر تحمیل برجام های غیر هسته ای فراهم شود؛ لذا آمریکا بعد از خروج از برجام با رصد مستمر فضای سیاسی داخلی ایران بدنبال مشاهده چنین علائم و نشانه هایی است. بنابراین نظر به اهمیت چنین موضوعی و با در نظر گرفتن آرامش و انسجام ملی که کشور در وضعیت کنونی با آن محتاج است، الزامات فضای رسانه ای عمومی و روشنگران عرصه بصیرت در شرایط فعلی به شرح ذیل می باشد:
1- در تبیین و تشریح این گزاره که ((برجام در کار ملت و دولت گره گشایی نکرد))، باید بد عهدی و غیر قابل اعتماد بودن آمریکا مورد اشاره قرار گیردو عزیزانی که مخاطب مردمی دارند از جبهه گیری علیه بخش هایی از نظام و ساختن دو قطبی های غیر ضروری و مخالف با انسجام و منافع ملی به نحوی که تلقی تقابل یک نهاد با نهاد دیگر و برخی طیف های سیاسی داخلی ایجاد نماید اجتناب نمایند و آرامش فضای سیاسی و اجتماعی کشور مد نظر قرار گیرد.
2- در پاسخ به این مسئله که برای عبور از موانع پیش رو چه باید کرد؟ بایستی کوشش شود در تحلیل ها با استناد و استدلال، امید به آمریکا و شرکای غربی و اروپایی آن، برای حل مسائل داخلی از بین برود؛ نگاه به درون برای رفع مشکلات تقویت شود و تشریح شود که با در نظر گرفتن ظرفیت ها و توانمندی های درونی نباید بیش از این کشور را در شرایط انتظار معلق داشت. این موضوع از آن رو حائز اهمیت است که بر اساس آخرین نظر سنجی انجام شده، بخشی از مردم ایران علیرغم بد عهدی های مکرر آمریکا و اروپا هنوز بر حضور ایران در برجام تمایل نشان داده اند ؛ این باور عمومی نا صحیح با اقدامات رو شنگرانه نیاز به اصلاح دارد؛ لذا تغییر این ذهنیت ها در شرایط کنونی رسالت متعهدان ودلسوزان اهل سخن وقلم، در حوزه بصیرت افزایی است.
https://eitaa.com/e_beman
کانالی تحلیلی و بصیرتی ویژه جامعه نخبگانی
هدایت شده از فانوس قرن
🔴 رئیس مجلس ما با وزارت خزانه داری آمریکا یک دغدغه دارند...!
#FATF
🆔 @fanusegharn
لبیک یا مهدی عج، لبیک یا خامنه ای
هدایت شده از بی تفاوت نیستیم
بسم الله الرحمن الرحیم
پیام شماره ۲۸
👈 موضوع: #صدا_و_سیما
👈رده: #انتقاد
👈مهلت اقدام: یکشنبه ۲۰ خرداد
👈شرح:
☀️الحمدلله پیگیری و اعتراض تمام دغدغه مندان هویت اسلامی-ایرانی به گوش مسئولان رسید و دیشب در برنامه ماه عسل اعلام شد روز یکشنبه برنامه پخش نخواهد شد و مناظره ای ساعت ۲۲:۳۰دقیقه درباره واکسن HPV در شبکه سه برگزار خواهد شد.
☀️ متاسفانه شنیده ها حاکی است طرفین مبحث از وزارت بهداشت معرفی شده اند و به معترضین واقعی و حقیقی از جمله پرفسور کرمی که از متخصص ژنتیک هستند و اولین معترض این برنامه بودند، فرصت حضور نداده اند!!
وتنها یک برنامه ضبطی ۴ دقیقه ای به خانم خزعلی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اختصاص داده شده که طبیعی است بیانات ایشان را به بهانه پزشک نبودنشان بتوانند به راحتی رد کنند!!
👈 اقدام ما:
لازم است در ساعات باقیمانده حداکثر تلاش خود را بکنیم که با تماس با صدا و سیما اعتراض خود را به #مناظره_سفارشی_فرمایشی اعلام کنیم.
درخواست ما مناظره پرفسور کرمی یا یکی از متخصصین حوزه ژنتیک با معرفی ایشان برای حضور در برنامه است.
👈راه های تماس:
روابط عمومی صدا و سیما
در تهران 162
شهرستان ها 021 2781
پیامک شبکه سه:. 20000333
شماره تلفن شبکه سه: 021-27863000
🌱 سلامت و نجابت خانواده ایرانی را تجارت نکنید
در برابر واسطه های #نذر_انگلیسی
بی تفاوت نیستیم🌱
برای ایفای نقش فعال در برابر وقایع جامعه به ما بپیوندید👇👇
🔺https://eitaa.com/BitafavotNistim
🔺http://sapp.ir/bitafavotnistim
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
بسم الله الرحمن الرحیم
مستند داستانی کف خیابون(2)
✍ نویسنده: محمد رضا حدادپور جهرمی
«قسمت هجدهم»
⛔️ نقل و انتشار داستان به هیچ وجه بدون لینک کامل کانالم جایز نیست. ⛔️
ادامه داد و گفت:
3. رویکرد خبری توام با طنز (توهین و تمسخر) دارند. همشون در این روش با هم همسو هستند و همین کارو میکنند. مخصوصا در حال حاضر، هفت سوژه را در دستور تحقیر و تمسخر خودشون گذاشتن: سخنان و مواضع رهبری، صدا و سیما، آقای سعید طوسی، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد، آیت الله جنتی، سپاه، مدافعان حرم!
بازم هست اما این هفت سوژه در دستور العمل تقریبا هر روزه است! طوری که حتی میشه فاصله بین پیامها را هم حدس زد. از بس با برنامه از پیش تعیین شده حرکت میکنند.
4. در زمینه روان شناسی مخاطب، حضور قوی و فعالیت مستمری دارند. در روشی که در پیش گرفتند، ابتدا تحریک عواطف دارند. بعدش اونا را به هم ارتباط داده و چنین القا میکنن که تنها نیستید و بقیه هم مثل شما فکر میکنن و فقط میترسن و اگه بفهمن که شما هم هستین، دلگرم میشن. بعدش هم بهشون خط و ربط میدن و حرکت های بعدی را پیش پاشون میذارن.
یه مثال ...
الان شدیدا در حال پوشش دادن اعتراضات و تجمعات ورشکسته های مالی و یا اختلافات قومی و قبیله ای و یا استقلال و انفکاک بخش ها از شهرها و تبدیل به شهر و شهرستان شدن آن بخش ها هستند: تحریک عواطف عمومی!
ارسال و نمایش دادن فیلم هایی که قبلا گفتم اما به نام شهرهای مختلف: ایجاد ارتباط و اتصال بین همدیگر!
و تشویق به برگزاری تجمعات بیشتر و شلوغ تر: حرکت بعدی!
✅ دلنوشته های یک طلبه
@mohamadrezahadadpour
5. حامی سرسخت دولت اند با این حال هر از چند گاهی برای نشان دادن یک سویه نبودن رویه ی خود، مطالب انتقادی رقیقی نسبت به دولت منتشر می کنند.
گفتم: «رییس جمهور که حتی عقلا و بزرگان حزب خودش هم از حمایت علنی و تایید مواضعش دست برداشتن و معتقدن که شعار دلار و رفع حصر و اینا همش نمایش تبلیغاتی بوده!»
گفتن: «درسته اما توی این کانال های معلوم الحال، هیچ بوی عدم حمایت که نمیاد هیچ! بلکه قشنگ میشینن از این دولت حسابی حمایت هم میکنن!»
گفتم: «حالا فهمیدین چرا با اینکه اون کانالا خیلی از دولت حمایت میکنن، اما همین دولت نقشه فیلترینگ را میکشه؟!»
با تعجب به هم نگا کردن و گفتن: «قطعا داستان حمایت از اصل انقلاب و بخاطر توهین به رهبری و سپاه و انقلاب و اسلام و این چیزا نیست!»
لبخندی زدم و گفتم: «نه بابا ... بچه شدین؟ خب حالا بماند ... ادامه بدین!»
با تعجب ادامه دادن و گفتند:
6. ما تونستیم دیشب با بچه های رصد سازمان ارتباط بگیریم و از آرشیوشون استفاده کنیم. اتفاقا آرشیوشون به روز بود! و این خیلی برای ما جالب بود. فهمیدیم که حدود 92 شخصیت داخلی و خارجی، متون و خوراک اولیه را تهیه و تنظیم میکنند. این 92 نفر، هر کدومشون در ایران هست، سابقه بازداشت و زندان داره ... بقیشون هم یا فراری هستند یا به زور، پناهندگی گرفتن.
نکته حائز اهمیتش اینه که تقریبا تمام شخصیت های خارجیش، که شاید بالغ بر 50 نفرش هست، حداقل به صورت ساعتی و موقت، چیزی حدود یک سال کارمند و کارشناس بی بی سی فارسی و صدای آمریکا بودند!
الان هم اغلبشون راه امرار معاششون، تهیه و تنظیم همین متون انتقادی و تخریبی هست.
گفتم: «آفرین ... این جالبه واقعا ... خب بیچاره ها باید جوری بنویسن که چاپ بشه؟ نه! باید جوری بنویسند که گشنه و تشنه نمونن! و این همون حرف خودشون هست که به بعضی از داخلیا برچسب قلم به دست حکومتی و اینا میزدند! حالا خودشون به کثیف ترین نحوش مبتلا هستند!»
ادامه دادند و گفتند:
7. با بازنشر مطالبی از کانال و اکانت توئیتر روزنامه های ایران، شرق و اعتماد نقش فعالی در معرفی این ارگان ها دارند. اصلا انگار اومدن که این نشریات را مثلا از محجوریت و عدم استقبال عمومی جامعه در بیارند. چون بالاخره باید نویسندگان و عوامل این نشریات هم نون بخرند دیگه! خب این کانالا از مهم ترین رسالتهاشون نقل مطلب و معرفی این روزنامه و توییت هاست.
8. ارتباطی دو سویه با مخاطب دارند که این رویکرد امکان درج مطالبی به نام مخاطب ولی نگاشته شده توسط مدیران کانال را فراهم کرده. ما چک کردیم و دیدیم که واقعا مخاطبانشون باهاشون ارتباط میگیرند و حتی بعضی خوراک های میدانی براشون جفت و جور میکنند. هر چند بعضیاش بوی اغراق و دروغ میده اما کلا اهل تبادل با مخاطب هستند و براشون مهمه که از این طریق، جذب کنند.
ادامه دارد...
✅ دلنوشته های یک طلبه
@mohamadrezahadadpour
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
✔ لطفا مطالب قسمت های هفدهم تا بیست و یکم داستان کف خیابون ۲ را حداقل سه بار با دقت بخونید❗
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
بسم الله الرحمن الرحیم
مستند داستانی کف خیابون(2)
✍ نویسنده: محمد رضا حدادپور جهرمی
⛔️نقل و انتشار داستان به هیچ وجه بدون لینک کامل کانالم جایز نیست⛔️
«قسمت نوزدهم»
9. سعی می کنند خود را به جریانی اجتماعی با رویکردی خیرخواهانه و مصلح مآبانه نشان دهند. اما روششون خیلی کثیف و نامردیه. چون به بهانه این مسئله، از متد «ویلیام مایر» استفاده میکنند.
در کلاس های ابتدایی دانشکدمون، برای تبیین «متدولوژی شکنجه خاموش» اینجوری نوشته که:
بعد از جنگ آمریکا با کره، ژنرال ویلیام مایر که بعدها به سمت روانکاو ارشد ارتش آمریکا منصوب شد، یکی از پیچیده ترین موارد تاریخ جنگ در جهان را مورد مطالعه قرار میداد:
حدود 1000 نفر از نظامیان آمریکایی در کره، در اردوگاهی زندانی شده بودند که از همه استانداردهای بین المللی برخوردار بود. این زندان همه امکاناتی که باید یک زندان طبق قوانین بین المللی برای رفاه زندانیان داشته باشد را دارا بود.
این زندان با تعریف متعارف تقریباً محصور نبود و حتی امکان فرار نیز تا حدی وجود داشت. آب و غذا و امکانات به وفور یافت میشد. در آن از هیچیک از تکنیکهای متداول شکنجه استفاده نمیشد، اما ...
اما بیشترین آمار مرگ زندانیان در این اردوگاه گزارش شده بود. عجیب اینکه زندانیان به مرگ طبیعی میمردند. با این که حتی امکانات فرار وجود داشت اما زندانیان فرار نمیکردند ! بسیاری از آنها شب میخوابیدند و صبح دیگر بیدار نمیشدند.
آنهایی که مانده بودند احترام درجات نظامی را میان خودشان و نسبت به هموطنان خودشان که مافوق آنها بودند رعایت نمیکردند، و در عوض عموماً با زندانبانان خود طرح دوستی میریختند.
✅ دلنوشته های یک طلبه
@mohamadrezahadadpour
دلیل این رویداد، سالها مورد مطالعه قرار گرفت و ویلیام مایر نتیجه تحقیقات خود را به این شرح ارائه کرد:
در این اردوگاه، فقط نامه هایی که حاوی خبرهای بد بود را به دست زندانیان میرساندند و نامه های مثبت و امیدبخش تحویل نمیشد.
هر روز از زندانیان میخواستند در مقابل جمع، خاطره یکی از مواردی که به دوستان خودخیانت کرده اند، یا میتوانستند خدمتی بکنند و نکردند را تعریف کنند.
هر کس که جاسوسی سایر زندانیان را میکرد، سیگار جایزه میگرفت.
اما کسی که در موردش جاسوسی شده بود و معلوم شده بود خلافی کرده هیچ نوع تنبیهی نمیشد.
در این شرایط همه به جاسوسی برای دریافت جایزه (که خطری هم برای دوستانشان نداشت) عادت کرده بودند.
تحقیقات نشان داد که این سه تکنیک در کنار هم، سربازان را به نقطه مرگ رسانده است، چرا که:
1. با دریافت خبرهای منتخب (فقط منفی) امید از بین میرفت.
2.با جاسوسی، عزت نفس زندانیان تخریب میشد و خود را انسانی پست می یافتند.
3.با تعریف خیانتها، اعتبار آنها نزد همگروهی ها از بین میرفت.
و این هر سه برای پایان یافتن انگیزه زندگی، و مرگ های خاموش کافی بود.
این سبک شکنجه، «شکنجه خاموش» نامیده میشود.
نتيجه این حرفا اینه که اگر این روزها مخصوصا در فضای مجازی فقط خبرهای بد میشنويم، اگر هیچکدام به فکر عزت نفس مان نيستيم و اگر همگي در فکر زدن پنبه همدیگر هستيم، به سندرم «شکنجه خاموش» مبتلا شده ايم.
این روزها همه خبرهای بد را فقط به گوشمان میرسانند و ما هم استقبال میکنیم . اغلب کانال ها و سایت های ضد انقلاب، این خبرهای بد را به پای ناکارامدی کل نظام مینویسن و اصلا ابایی از اشاعه دروغ و یاس در جامعه ندارند. و از اون بدتر، استقبال و دامن زدن مردم به اون خبرهای بد هست! خبرهایی نظیر:
دلار گران شده ...
فلانی و فلانی رفتند دادگاه یا قراره زندانی بشن ...
طلا گران شده ...
کار نیست ...
مردم دارند معتاد و دودی میشن ...
مدرسه ای آتش گرفت ...
دانش آموزان راهیان نور در جاده کشته شدند...
زورگیری در ملاءعام...
و هزاران خبر بدی که اونا با اهداف مشخصشون، و ما هم مثلا به بهانه اطلاع از زیر و بم جامعه، میخونیم و میشنویم و فوروارد میکنیم و از نقلش هم اصلا احساس بدی نداریم هیچ! بلکه احساس تکلیف میکنیم که به گوش همه برسونیم!
این روزها هیچ کس به فکر عزت نفس ما نیست!
فقط قراره زور بزنیم و مدام تکرار کنیم که:
ما ایرانیها دزدیم ...!
ما ایرانیها همه کارهایمان اشتباه است ...!
ما ایرانیها هیچی نیستیم ...!
ما ایرانی ها از زیر کار درمیرویم...!
ما هیچ پیشرفتی نکردیم...!
ما ایرانیها هیچ هنری نداریم!
ما ایرانیها آدمِ حسابی نداریم!
ما ایرانیها هر عیبی که یک انسان میتواند داشته باشد داریم...!
توی همین محیطای مجازی چقدر بادلیل و بی دلیل به خودمان بد میگوییم و لذت میبریم.
به خودمان فحش میدهیم و کیف می کنیم و میخندیم.
اقوام مختلف و دختران و صغیر و کبیر ایرانی را مسخره می کنیم و همه با هم کل ایران را ...!
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
بزرگان علمی٬ هنری٬ ادبی و دینی کشور خودمان را وسیله خنده و تفریح کرده ایم و هیچکس هم نباید فکر کند اینها «نقشه» است.
این همان جنگ نرم است.
این روزها همه در فکر زیرآب زدن بقیه هستند.
این روزها همه احساس می کنند در زندانی بدون دیوار دوران بی پایان محکومیت خود را می گذرانند.
این روزها همه شبیه زندانیان جنگ آمریکا و کره منتظر مرگ خاموش هستند.
ساده ترین نتیجه ای که میشه گرفت اینه که باید از خواندن و شنیدن اخبار منفی علی الخصوص در فضای مجازی فاصله بگیریم و تا میتوانیم به خود و اطرافیانمان امید بدهیم، (((احترام))) بگذاریم و در هرشرایطی روش شاد زندگی کردن را بیاموزیم. لطفا دقت کنید! این شاد زیستن و مدام آیه یاس نخواندن، به معنی گول زدن خودمون و ندیدن مشکلات و عدم برنامه ریزی برای رفع آنها نیست!
ادامه دارد...
✅ دلنوشته های یک طلبه
@mohamadrezahadadpour
هدایت شده از روشنگری
🔺 لاريجاني كار خودش را كرد!
❌ حزب الله در لیست گروه های تروریستی!!
🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از انقلابی بمانیم ثامن الائمه
حرف روز بازگشت به اقتدار انقلابی!
دیروز نمایندگان مجلس به مسکوت ماندن لایحه بررسی الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (FATF) به مدت دو ماه رأی دادند. این تصمیم اگرچه با رهیافت مقتدرانه نظام در پذیرش هر نوع زور و اجبار در قالب مفاد قانونی و حقوق بینالملل مغایرت داشت؛ اما اینکه براساس رأی نمایندگان، قرار شد بررسی FATF در مجلس تا روشن شدن نتیجه مذاکرات با اروپاییها به مدت دو ماه مسکوت بماند، تصمیم سیاسی عاقلانه و در مسیر اقتدار و جدی بودن در اخذ تضامین کافی ارزیابی میشود. به طور مسلم جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه مخالفتی با شفافیت مالی، مبارزه با پولشویی، تأمین مالی تروریسم و جرایم مالی از این دست ندارد؛ ولی آنچه مردم را به FATF بیاعتماد و آن را به دامی با نیات شوم در مسیر ملت ایران تبدیل میکند، دو بحث مهم است؛ اول اینکه ایران باید تراکنشهای مالی گروههای مقاومت را به آمریکاییها تحویل بدهد؛ برای نمونه اگر حزبالله لبنان یا ایران با یک گروه دیگر از جریان مقاومت رابطه مالی و بانکی دارد، این رابطه به بهانه شفافیت مالی و بانکی باید در اختیار آمریکا قرار بگیرد؛ بحث دوم نیز تعریف تروریسم است؛ در تعریف آنها از تروریسم حزبالله لبنان، جریان مقاومت و جریانهای ضد آمریکایی، ضد صهیونیستی و گروههایی که با داعش مبارزه میکنند، تروریست هستند!
برخی از موافقان این لایحه از فراکسیون امید خوشبینانه میگویند که میشود با شرطگذاری و تفسیری که در لایحه اخیر نیز از سوی دولت ارائه شده بود، هر جا که به ضرر ایران بود، از اجرای آن سر باز زد یا خارج شد. این موضوع در حالی گفته میشود که با تجربه برجام مواجهیم که نه امضای جان کری و نه امضای دیگر اعضای کشورهای 1+5 و نه مهر تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد در قالب قطعنامه 2231 هیچکدام نتوانست فرجام خوشی برای آن رقم بزند؛ اما در این میان اصرار هیئترئیسه مجلس برای قرار گرفتن این لایحه در دستور کار مجلس ضمن یادآوری تصویب برجام در 20 دقیقه تأملبرانگیز است؛ این در حالی است که هنوز شورای عالی امنیت ملی درباره آن به جمعبندی نرسیده و آسیبهای فراوانی برای کشور دارد. از این رو عنوان برجام 2 یاد میشود، گامی در مسیر بازگشت به اقتدار انقلابی است.تلاش نمایندگان برای مسکوت گذاشتن این لایحه که از آن به
https://eitaa.com/e_beman
کانالی تحلیلی و بصیرتی ویژه جامعه نخبگانی
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
بسم الله الرحمن الرحیم
مستند داستانی کف خیابون(2)
✍ نویسنده: محمد رضا حدادپور جهرمی
«قسمت بیستم»
⛔️نقل و انتشار داستان به هیچ وجه بدون لینک کامل کانالم جایز نیست.⛔️
10. در عین ضدیت با دین و انقلاب، ژست ایران دوستی و مردم داری گرفته اند.
تا میخواستن این بخش را شروع کنند، عمار در زد و وارد شد. گفتم: «جانم عمار! چی شد؟»
عمار گفت: «حاجی من شاید بتونم با یکی از خانمای کد 22 ارتباط بگیرم و بفرستم فایل اونا ! اجازشو میدی؟»
گفتم: «متوجه منظورت نمیشم!»
گفت: «خب این چیزی که این پسره الان به ما گفته و ما شکل تقریبیشو آوردیم بیرون، چیز خاصی نداره و پرونده ای بر علیهش ثبت نشده. ینی سابقه نداره. حالا کاش فقط سابقه نداشت! و حتی سیستم میگه ده سال پیش، یه چهره مماثل با اون مرحوم شده و آدرس قبرشم داریم! اما بعیده که این، اون باشه.»
جا خوردم و گفتم: «چی میگی عمار؟»
گفت: «والا جان بچم! بذار با کد 22 ارتباط بگیرم ببینم چی میگه؟»
گفتم: «نمیدونم ... برو ... ولی ... اصلا اگه دیدی جواب اونا چیز خاصی هست و ارزششو داره، دعوتش کن بیاد بشینیم چیکار میتونیم بکنیم؟»
عمار رفت! من خیلی رفتم تو فکر! با خودم میگفتم داستان نباید اینقدر پیچیده باشه. اگه اینقدر پیچیده باشه، اشتباه محضی کردند که گزک دست من دادند و همین میشه بلای جونشون و میشه به عنوان اولین اشتباهشون ثبت کرد.
تو همین فکرا بودم که سعید چایی و گل گاو زبون آورد. همینطور که میخوردیم و فکر میکردم، مجید گفت: «حاج آقا اگه استعلام کردین و واقعا مرده بود و چیزی که این پسره گفته دروغ بوده، چیکار میکنین؟»
گفتم: «خیالتون تخت! این پسره دروغ نگفته و نمیگه. هزار تا احتمال دیگه وجود داره جز دروغگو بودن این فلک زده! میشه روی اون هزار تا احتمال کار کرد!»
وقتی چاییم تموم شد، گفتم بچه ها وارد اصل دهم بشید. اصل خیلی مهمی هست. بسم الله ... شروع کنین!
نوشته نسبتا کاملی پرینت کردن که بنظرم اگه شما هم ببینین بد نیست. متنش بدون دستکاری و فقط با حذف بعضی آمارها و دو سه تا پاراگراف محرمانه، تقدیم میکنم:
شبکه ها و کانالهای ضد انقلاب، پیش از همه، سه انگاره را علیه انقلاب اسلامی ترویج می کند:
1.حمله به ساختار سیاسی نظام
2.دعوت به نافرمانی مدنی و رفتارهای ساختارشکن علیه نظام
3.توهین به اسلام و تخریب ارزش های اسلامی
این بخش سوم، میشه گفت هدف اصلی هست و بقیه اهداف، پوشش برای عدم توجه به این هدف محسوب میشن.
وقتی جنگ جهانی دوم تموم شد، تبلیغات، به سلاح اصلی در جنگ های ایدئولوژیک بین شرق و غرب تبدیل شد و با پایان یافتن جنگ سرد، تبلیغات همچنان به عنوان سلاح اصلی در عرصه نبرد ایدئولوژیک ادامه حیات داده، اما این بار نه در مقابله با ایدئولوژی شرق، بلکه در مقابل ایدئولوژی اسلام؛ چرا که غرب معتقد است نظام اسلامی می تواند خطر بزرگی برای تمدن غرب باشد.
تحلیل تبلیغات ضدّ دین، عمل پیچیده ای است که به تحقیقات تاریخی، بررسی دقیق پیام ها و حساسیت نسبت به بازخوردهای مخاطبان نیاز دارد و درک درست از این تبلیغات، مستلزم تجزیه و تحلیل آثار دراز مدت آن است.
از آنجا که تبلیغات، تلاشی عمدی و نظام مند برای شکل دادن ادراکات، دست کاری شناخت ها و جهت دادن به رفتارها برای رسیدن به پاسخ مورد نظر مبلّغ است. شناخت ماهیت تبلیغات، نیازمند مطالعه ای طولانی مدت برای ارزیابی پیشرفت آن می باشد و تجزیه و تحلیل آن، در پاسخ به 10 مرحله مشخص خواهد شد:
1. ایدئولوژی و اهداف تبلیغات
2. بافتی که تبلیغات در آن انجام می پذیرد
3. شناخت مبلّغ
4.ساختار سازمان مجری تبلیغ
5.مخاطبان هدف تبلیغات
6.فنون یا روش های بهره برداری از رسانه ها
7.فنون یا روش های ویژه برای تأثیر حداکثری
8.واکنش مخاطبان به فنون گوناگون
9.بررسی ضدّ تبلیغ
10.ارزیابی تأثیرات
با وجود اینکه پاسخ به همه این مراحل، در به دست آوردن دید جامع نسبت به تبلیغات ضدّ دین در شبکه های اجتماعی نیاز خواهد بود، اما با توجه به محدودیت تحقیق، فقط به بررسی شماره های شش و هفت خواهیم پرداخت:
فنون یا روش های بهره برداری از شبکه های اجتماعی در تبلیغات ضدّ دین چیست؟
روش های ویژه برای به حداکثر رساندن اثر تبلیغات در این زمینه چه هستند؟
در پاسخ به سؤال اوّل باید گفت که روش های تبلیغات بسیار گسترده بوده و روز به روز از تنوع بیشتری برخوردار می شوند، و این ادعا که بتوان همه آنها را در قالب یک فهرست ارائه نمود، ناصحیح می باشد. با این حال، در بررسی روش های متداولی که در تبلیغات ضدّ دین در شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرند، به موارد ذیل برخورد میکنیم:
1.تخریب چهره دین و دین داران
2.ایجاد شبهه افکنی با قصد ضربه زدن
3.مبارزه با اعتقادات دینی
4.ترویج افکار الحادی در بین عموم مردم
5.تمسخر باورهای اسلامی، به خصوص شیعه
6.فراری دادن مردم از عقاید اسلامی
7. ترویج فساد جنسی
8.مسخره کردن عقای
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
د دینی
9.ترویج تنوع طلبی و مصرف گرایی
10. فرقه های انحرافی و عرفان های دروغین
11.ترویج مسلمانی سکولار
ادامه دارد...
✅ دلنوشته های یک طلبه
@mohamadrezahadadpour
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
👈 این قسمت ها، بخش تئوریک ماجراست که باید با دقت و صبر مطالعه شود.
لطفا حداقل دو بار مطالعه شود.
باتشکر🌹😊
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
بسم الله الرحمن الرحیم
مستند داستانی کف خیابون(2)
✍ نویسنده: محمد رضا حدادپور جهرمی
«قسمت بیست و یکم»
⛔️ نقل و انتشار داستان به هیچ وجه بدون لینک کامل کانالم جایز نیست. ⛔️
از اینا که بگذریم، به صورت پایه ای روش های دیگری را نیز می توان نام برد که مبلّغان ضدّ اسلام از آن برای هر چه بیشتر کردن شیوه های تبلیغاتشان استفاده می کنند. این روش ها عبارت اند از:
1. تمایلات مخاطبان: تبلیغات، زمانی تأثیر بسیاری دارند که هم راستا با نظرات، باورها و تمایلات مخاطب باشند. به همین دلیل، در تبلیغات ضدّ دین به این مسئله اهمیت زیادی داده می شود؛ چرا که پیام هایی که ظاهر حمایتی دارند، خیلی مؤثرتر از پیام هایی هستند که حالت انتقادی دارند.
2. اعتبار منبع: هنگامی که یک منبع در انتقال یک پیام مورد قبول قرار بگیرد، به تبع آن، خود آن پیام نیز مورد قبول قرار خواهد گرفت؛ زیرا افراد گرایش دارند اطلاعات و آگاهی هایشان را از منابعی به دست بیاورند که به آن اعتماد دارند.
در تبلیغات ضدّ دین، مبلّغان ضدّ دین در مواجهه با مخاطبان از اعتبار برخوردار نیستند. به همین دلیل، سعی می کنند با انتساب پیام های تبلیغی شان به منابعی که مورد اعتماد و وثوق هستند، پذیرش پیام ضدّ دینی شان را تضمین نمایند. متأسفانه، تعداد کمی از مخاطبان هستند که هوشمندانه در برخورد با چنین پیام هایی در مورد صحت آن اقدام به تحقیق می نمایند.
3. رهبران افکار: رهبران فکری، افرادی هستند که در جوامع شناخته شده، الگو و معتبر هستند. یکی از شیوه های مؤثر در تبلیغات ضدّ اسلام، نشان دادن مخالفت چهره های شناخته شده و معتبر بین مردم نسبت به برخی از ارزش ها یا هنجارهای اسلامی است؛ به عنوان مثال، برخورد نامناسب برخی از چهره های شناخته شده سینمایی نسبت به مسئله عفاف و حجاب در اثر بخشی به هجمه های مبلّغان ضدّ اسلام اثر بسیاری داشته است؛ چنان که در جریان اتفاقاتی که در خصوص عریان شدن یکی از بازیگران زن در خارج از کشور اتفاق افتاد، دستگاه تبلیغات ضدّ اسلامی با تمام امکانات از این مسئله برای ترویج اباحه گری و ضربه زدن به ارزش های حجاب و عفاف بهره برد.
4. تماس مستقیم و چهره به چهره: در تبلیغات ضدّ اسلام در شبکه های اجتماعی، تنها به تولید و انتشار و بازنشر محتوای ضدّ اسلامی اکتفاء نشده و برای هر چه بیشتر نمودن تأثیرات این تبلیغات، مبلّغان ضدّ دین اقدام به برقراری ارتباط با مخاطبان خود از طریق گفت و گوی تحت وب نموده و حتی با ایشان در ظاهر ارتباط عاطفی برقرار می نمایند.
5. ایجاد هنجارهای گروهی: از دیگر روش های پُر اثر کردن تبلیغات ضدّ دین، تشکیل گروه های دوستی و برقرار ساختن یک سری هنجارهای ضدّ دینی در این گروه هاست؛ به عنوان مثال، در برخی از گروه های دوستی، انتشار تصاویر مستهجن بدون اشکال شمرده شده، به کاربردن الفاظ رکیک نسبت به دیگران و حتی اعضاء گروه مجاز شمرده شده و دفاع از مقدسات، تابو شمرده می شود. با شکل گیری چنین فضایی، مبلّغان با سوء استفاده از هنجارهای این گروه ها، به مقدسات حمله نموده و بدترین نوع تأثیرات را بر اعضای گروه می گذارند.
✅ دلنوشته های یک طلبه
@mohamadrezahadadpour
6. تشویق: دستگاه تبلیغات ضدّ دین، نه تنها خود به تولید و انتشار و بازنشر محتوای ضدّ دینی مبادرت می ورزد، بلکه دیگر کاربران شبکه های اجتماعی را نیز نسبت به تولید، انتشار و بازنشر محتوای ضدّ دینی تحریک، تهییج و تشویق می نماید. چنین رفتاری، ضمن اینکه مبلّغان ضدّ دین را در پیگیری اهدافشان کمک می نماید، برای مخفی ماندن برنامه ها و شناخته نشدن رهبری این حرکات پوشش به وجود می آورد. مبلّغان، حتی از تهدید نیز برای پیشبرد اهدافشان استفاده می کنند.
7. تکرار: از نظر منطقی، تکرار یک ادعاء هرگز نمی تواند جانشین دلیل و برهان برای آن شود؛ اما باید پذیرفت که تکرار، از نظر روانی موجب این احساس در مخاطب می شود که گویا دلیل این ادعاء در جای دیگری عرضه شده و مقبول هم واقع شده است. تکرار، مخاطب را خسته کرده، باعث تسلیم شدن او می شود.
8. توجه به کاربرد زبان: کاربرد زبان در تبلیغات ضدّ اسلام، بسیار گسترده است و از به کاربردن واژه های منفی در مورد دین شروع شده و تا انتشار رمان هایی مثل آیات شیطانی که قصد تخریب و تمسخر ارکان دین را دارند، ادامه پیدا می کند. تولید پیام با زبانی که برای مخاطب ملموس تر و نزدیک تر به فهم وی باشد نیز در تبلیغات ضدّ اسلام، بسیار پُرکاربرد است.
9. موسیقی و هنر: موسیقی و هنر، قالب هایی هستند که پیام ها را ماندگار می کنند. شاید کمتر کسی فراموش کرده باشد که در همین سال های اخیر، انتشار یک ترانه که در آن به یکی از ائمه معصومین توهین می شد، چه بلوایی را در شبکه های اجتماعی بر پا نمود و موجب حمله بیشتر مبلّغان ضدّ دین در توهین آشکار به حضرات معصومین شد.
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
10. طنز: از قدیم مرسوم بوده که وقتی بناست چیز ناخوشایندی را به خورد کسی بدهند، آن را شیرین می کنند. طنز، این ظرفیت را در تبلیغات به وجود آورده که هر پیامی، هرچند به شدت ضدّ دین باشد، شنیده شده و مورد پذیرش قرار گرفته و با سرعت بسیار بالا منتشر شود.
مبلّغ ضدّ دین در قالب طنز هر مطلبی را که تولید بکند، دیگر مجبور نیست که در مورد آن نگرانی بابت توضیح خواستن یا انتقاد مخاطب داشته باشد؛ چرا که زبان طنز معمولاً برای همه قابل پذیرش و شیرین است.
11.برانگیختن احساسات: برانگیختن احساسات، راهکاری ساده برای بیشتر نمودن دامنه اثر پیام های تبلیغات ضدّ اسلامی است. پیام هایی حاوی ظلم به مخاطبان به سبب رفتار دین داران، ایجاد یأس و ناامیدی از حکومت اسلامی، برخورد خشن و بی منطق دین و مانند آن، از همین روش برای مؤثرتر کردن تبلیغات بهره می برند.
✔️ پایان نوشتار سعید و مجید!
خب این مطالب را از عمد نوشتم و همینطور که در طول دیگر پرونده ها با روحیاتم آشنا شدین، قصدم اطاله کلام و صفحه پر کردن نیست. لذا اجازه بدید که دو تا نکته را بگم و رد بشیم:
اولا یه مامور امنیتی خوب باید بلد باشه و هنر اینو داشته باشه که در مسائل سخت افزاری پروندش حل نشه و با یه چشمش، حواسش به مسائل تئوریک و بروز مربوط به پروندش باشه. که بعضی از اون مسائل باید به صورت صریح و بعضی دیگه باید به صورت تلویحی و در متن پرونده بیان بشه.
ثانیا دونستن مسائل مربوط به سواد تئوریک اصل موضوع پرونده، اینقدر که بر پیشبرد مهره ها و هل دادن تصمیمات اثرگذار هست، انواع تفتیش و تعقیب و گریز و عملیات های متعدد اثر نداره و حتی حال و جون نیروها را میگیره. بخاطر همین، شدیدا معتقدم که:
اول دانش!
دوم ایمنی!
سوم کار!
ادامه دارد...
✅ دلنوشته های یک طلبه
@mohamadrezahadadpour
هدایت شده از روشنگری
سپاه لب مرز با تروریست ها دست و پنجه نرم میکند و
نمایندگان درون مرز به دنبال قبول تروریست بودن سپاه
🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از * گل نرجس عج *
# شناخت معروف اولویت دار : فرزندآوری
# افزایش نسل امت پیامبر اعظم
✅باتوجه به اولویت هایی که درفرمایشات حضرت اقا، در اول فروردین هرسال درحرم امام رضاعلیه السلام وجوددارد ، وامسال هم به موضوع جمعیت وفرزنداوری اشاره کردند،...
پس فعالین حوزه زن وخانواده و
فعالین فرهنگی
رویکردمؤثرتبلیغی دراین رابطه راجدی ترگرفته و تجربیات رابهم منتقل کنیم...
مثلا مادرمشهد جلسات تبیینی باپزشکان متخصص زنان داشتیم و...
✅تبلیغات در رابطه بافرزنداوری
ومضرات تکفرزندی وکم فرزندی
درخانواده وبستگان وهمکاران ومردم ...بسیار مؤثراست !
کوتاهی نکنیم!
بسم الله
# قدرت نرم : جمعیت هرکشور
هدایت شده از * گل نرجس عج *
شمار/
طبق اطلاعات «انجمن جمعيتشناسي ايران» سطح باروري زنان ايران طي دهه 90 افزايش داشته و از 1.8 در سال 90 به 2.08 در سال 95 رسيده است.
طبق دادههاي اين مركز با وجود اينكه سطح تحصيلات زنان با نرخ باروري آنان رابطه معكوسي دارد ولي 70% زنان با تحصيلات دانشگاهي ضمن تولد فرزند اول به تولد فرزند دوم تمايل نشان دادهاند.
اين امر نشان ميدهد رويكرد تبليغي مبتني بر تقبيح تكفرزندي و تبيين مضرات محسوس(فقدان فرزند در صورت فوت تك فرزند) و نامحسوس(روحيه انزوا و حاشيهگزيني در تكفرزندان) ميتواند نرخ باروري كشور را به طور چشمگيري افزايش دهد.
هدایت شده از * گل نرجس عج *
سلام وعبادات قبول خواستم به عرض برسانم طبق تحقیقات میدانی متوجه شدم عدهای از مردم مخصوصا شهرستانهای کوچک فطریه هاشون رو از الان برا واکسن خانم اشکی دارن واریز میکنن. هم اکنون برید تو اپلیکیشن ۷۸۰ و ببینید پول زیادی جمع شده .
هدایت شده از آستان قدس رضوی و حرم مطهر
🔹 دانشگاه علوم اسلامی رضوی در جوار مضجع شریف امام رضا(علیهالسلام) در سه مقطع (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) دانشجو میپذیرد
کسب اطلاعات بیشتر:
www.razavi.ac.ir