eitaa logo
رنگین کمان 🌈
481 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
43 فایل
کشکول (سیاسی،اجتماعی،دینی،عکس نوشته و...) لینک دعوت کانال ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/929759250C9dcea431bf برآے تبـادلـ و پیشنهادات بہ آیدے زیر مـراجـعـہ ڪنـید💐 @Mf4506 @Sobhan59 👌برداشتن هر گونه مطلبی از کانال جایز است #حَلالاًطَیّباً
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️امام علی عليه السلام : ❤️مومن کسی است که: کسبش حلال است. زیادی مالش را انفاق کند. زیادی سخنش را نگه می دارد. اخـلاقش مهربان و رئوف است. با انصاف باديگران برخورد مي كند. قلبش سالم از کینه و کدورت است. مردم از شرّش در امان باشند و به خیرش امیدوارند. 📚نصایح صفحۀ ۲۸۱
🌸🍃🌺🌸🍃🌺🌸🍃🌺🌸🍃🌺 سلام علیکم ورحمت الله... انشاالله... امروزتان بهترازدیروزتان قراربگیرد باسلام به ملائکین مقرب خداوندمتعال این پیام هرروزصبح تکرارمیشود از عالمی شنیده شده هر روز بهتره صبحها باشه به چهار ملک مقرب خدا سلام بدیم که توی زندگیمون اثر مطلوب و مثبت داره 👇👇👇👇👇 السلام علیک یا حضرت جبرئیل علیه السلام السلام علیک یا حضرت میکائیل علیه السلام السلام علیک یا حضرت اسرافیل علیه السلام السلام علیک یاحضرت عزرائیل علیه السلام و صلواتی هدیه بفرستیم برای مقربین خداوندمتعال خیلی تو زندگیمون اثر مثبت داره👆👆👆👆 🌸🍃🌺🌸🍃🌺🌸🍃🌺🌸🍃🌺
رسول خداصلوات الله علیه وآله فرمودندکه من درشب معراج به جماعتی برخوردکردم که لب های کلفتی داشتندمانند لب های شُتر، وگوشت های بدن های آنها را قیچی کرده ودردهانهایشان قرار می دادند. من‌گفتم : اینان چه دسته ای هستند؟ای جبرئیل! جبرائیل گفت: افرادی که پیوسته درصددِعیب جوئی ازمردم برآمده وبازبان و اشاره به عیبِ ظاهرو باطن مردم می پردازند. 📚معادشناسی جلد۲ ص ۲۹۳
💠 پوشش چادر مشکی 🔰 امّ سلمه یکی از زنان بزرگوار پیامبر(صلی الله علیه وآله)می گوید: هنگامی که آیه نازل شد،زنان انصار از منزل بیرون آمدند در حالی که عبا(و چادر)مشکی بر سر داشتند.۱ 💢 عده ای همراه با تبلیغات فرهنگی دشمن در روزنامه ها و سخنرانی هایشان می گویند چادر مشکی برای بانوان مکروه است و باید پوشش جدید مانند مانتو و کت دامن با رنگ های متنوع جایگزین چادر مشکی شود. آیا چنین حرف و اقدامی صحیح است یا نه؟! خواهشمند است نظر شریفتان را مرقوم فرمایید. 🍃حضرت آیةالله خامنه ای: این صحبت صحیح نیست، و بهترین حجاب پوشش چادر است، و چادر سیاه هم بی اشکال است و کراهت ندارد. 🍃حضرت آیةالله تبریزی: زن باید بدن خود را در غیر وجه و کفین، از نامحرم بپوشاند و نیز باید زینت خود را بپوشاند و لباسی که زینت حساب می شود باید آن را هم بپوشاند،و با چادر بهتر می تواند بدن و زینت را بپوشاند و چادر سیاه مثل عبای سیاه کراهت ندارد. 🍃حضرت آیةالله بهجت: این اقدام باطل است. 🍃حضرت آیةالله صافی گلپایگانی: نظر مذکور صحیح نیست و مفاسد بسیار دارد.متاسفانه در این زمان عده ای اصرار بر آشکار شدن مفاتن زن و خروج او از ستر وعفاف که حافظ شخصیت و ارزش و متانت اوست دارند مع الاسف می خواهند این امر را اسلامی جلوه دهند در حالیکه اسلامی نیست. 🍃حضرت آیة الله فاضل لنکرانی: چادر مشکی بهترین نوع حجاب است و پوشیدن لباس هایی که جلب توجه کند حرام است. 🍃حضرت آیة الله مکارم شیرازی: با توجه به اینکه در حال حاضر رنگ مشکی برای حفظ پوشش زنان بهتر است کراهت آن ثابت نیست. ۱:الدّر المنثور۲۰۴/۵-بهشت جوانان،۲۱۴. 📙 منبع:مسائل جدید،ص۳۶و ۳۵ ✍ نویسنده:سید محسن محمودی 🔹
4_5949668545603307557.mp3
4.29M
🎧 نوکری دل شکسته‌ام و حالم بده 🎤 حاج مهدی رسولی 🏴 Join👇 🆔 @Rangiinkaman
ابوالمویدموفق الدین خطباء خوارزمی در ص 240 کتاب فضائل امیرالمو منین علیه السلام(چاپ سال 1313 قمری) ضمن فصل نوزدهم به اسناد خود از رسول الله خاتم الانبیاء (صل الله علیه وآل وسلم) نقل نموده که فرمود:در معراج وقتی رسیدم به سدره المنتهی خطاب رسید:ای محمد خلق را آزمودی کدام فرمانبردارتر دیدی نسبت بخود،عرض کردم: علی را قال:صدقت یا محمد،راست گفتی آنگاه فرمود: فهل اتخذت لنفسک خلیفة يؤدى عنك يعلم عبادى من كتابى مالا يعلمون؟قال: قلت: يا رب اخترلى فان خيرك خيرتى قال اخترت لك عليا عليه السلام فاتخذه لنفسك خليفة ووصيا ونحلته علمى وحلمى وهو امير المؤمنين حقا لم ينالها احد قبله وليست لا حد بعده. (آیا انتخاب خلیفه برای خود نموده ای تامقاصد تو را به مردم برساند وتعلیم بدهد بندگان مرا از کتاب من آنچه را نمی دانند؟عرض کردم : پروردگارا هر کس را تو اختیار نمائی من آن را اختیار می نمایم. خطاب آمد : خطاب آمد : من اختیار کردم برا تو علی را، پس برای خود او را خلیفه وصی قرار ده، او رامفتخر به علم وحلم خود نمودم واو است امیر مومنان به حق که نه در گذشته نه در آینده احدی به مقام او نخواهد آمد.
بد حجابی آقا رسول الله (صلی الله علیه و آله)فرمودند: هر مردی که زنش خود را آرایش کند و با آن حالت از منزلش بیرون آید،آن مرد دیّوث می باشد. و اگر کسی چنین مردان را دیوث بنامد،گناهی نکرده است. و نیز زنی که خود را زینت و خوشبو نماید و از خانه اش خارج شود و شوهرش به این کار راضی باشد برای هر قدمی که این زن بر می دارد برای شوهرش خانه ای در جهنم بنا می شود.۱ ونیز فرمودند:(حدیث دوم) هر زنی که به خداوند سبحان و روز قیامت ایمان دارد،زینتش را برای غیر شوهرش آشکار نمیکند و همچنین موی سر و مچ خود را نمایان نمی سازد،و هر زنی که این کارها را برای غیر شوهرش انجام دهد دین خود را فاسد کرده و خداوند را نسبت به خود خشمگین ساخته است.۲ پوشیدن جوراب نازک و بدن نما برای خانم ها در بیرون از منزل و انظار نامحرمان چه صورت دارد؟و بیرون گذاشتن موهای سر از چادر در مقنعه توسط خانمها در دید نامحرمان چگونه است؟ حضرت آیة الله خامنه اي: پوشاندن بدن از نامحرمان بر زن واجب است و چنین جوراب هایی برای حجاب شرعی واجب کفایت نمی کند و پوشیدن تمام موی سر در برابر نامحرمان واجب است. آرایش زنان در خیابان و بیرون گذاشتن مقداری از موها و پوشیدن جوراب بدن نما و لباس های محرک چه صورت دارد؟ حضرت آیةالله فاضل لنکرانی: حرام است. حضرت آیة الله بهجت:حرام است. حضرت آیة الله صافی گلپایگانی:حرام است. حضرت آیةالله مکارم شیرازی: بدون شک جایز نیست. حضرت آیةالله تبریزی: جایز نیست. حضرت آیة الله سیستانی: جایز نیست. ۱:بحار الانوار،۱۰۳/۲۴۹- بهشت جوانان،۴۳۱ ۲:مستدرک الوسائل،۱۴/۲۴۲-بهشت جوانان،۲۲۰ منبع:مسائل جدید،ص۳۱و۳۲ نویسنده:سید محسن محمودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بچه‌های خوزستانی توی عملیات آزادسازی نبل و الزهرا تلفات سنگینی میدن؛ رفقای زیادی شهید و جانباز میشن، درست وقتی چند قدم مونده به نهایی شدن عملیات، فرماندهی میگه شما تکلیفتون رو انجام دادید باید برگردید ، کسی زیر بار نمیره، حتی جانبازها هم با جراحت سنگین حاضر به برگشتن نمیشن؛ حاج قاسم زیر آتیش دشمن میاد توی جمعشون که راضی شون کنه برگردن ایران ، اما همه چی برعکس میشه، بچه‌ها انقدر قسم میخورن به جون رفقای شهیدشون که حاج قاسم راضی میشه خط مقدم عملیات رو بسپار دست بچه های خوزستان و بعدشم که ثبت اون تصاویر حماسی ورود مدافعان حرم خوزستانی به نبل و الزهرا و بالا بردن پرچم ایران توی این شهرها توسط شهید قربانی ...
هانری کربن فیلسوف فرانسوی می‌گوید 👆 Join👇 🆔 @Rangiinkaman
💢 اگر فرش کسی نجس باشد و ببیند دیگران با پای مرطوب 💦 بر آن قدم می گذارد، تکلیف چیست؟پاسخ: ✍🏻 آیت الله خامنه‌ای:‌ لازم نیست به آنان بگوید. ✍🏻 آیت الله مکارم شیرازی: بنا بر احتیاط واجب باید به او بگوید. ✍🏻 آیت الله سیستانی: اگر او باعث این امر شده باشد، با دو شرط باید بگوید: 🔺اوّل: آنکه طرف در معرض آن باشد که در مخالفت تکلیف شرعی واقع شود، مثل اینکه او را در خوردن یا آشامیدن استعمال نماید، و اگر این‌چنین نباشد لازم نیست بگوید، مثلاً نجس بودن لباسی را که طرف با آن نماز می‏خواند لازم نیست به او بگوید زیرا پاک بودن لباس شرط واقعی نیست. 🔺 دوّم: آنکه احتمال بدهد که طرف به گفته او ترتیب اثر دهد، و اما اگر بداند که ترتیب اثر نمی‏دهد گفتن لازم نیست. ------- 📚 توضیح المسائل مراجع، م ۱۴۴- استفتاء از سایت آیت الله خامنه ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) اثر عجیب یک‌ نماز برای خدا
🔴 چه کسانی از گمراهی های عصر غیبت نجات می‌یابند؟ ✍ائمه معصومین علیهم‌السلام در روایات متعدد درباره غیبت ، کیفیت آن و منتظران راستین سخن گفته‌اند که می‌تواند نقشه‌ی راهی برای ما در این دوران باشد. 🌸 امام حسن عسکری علیه‌‌السلام در روایتی راه نجات از گمراهی و هلاکت در دوران آخرالزمان و غیبت را تشریح کرده اند: «به خدا سوگند؛ مهدی آنگونه نهان خواهد گشت که هیچ کس در زمان غیبت او، از گمراهی و هلاکت نجات نخواهد یافت؛ مگر آنان که خدای عزّوجل بر اعتقاد به امامت آن حضرت، پایدارشان دارد و در دعا برای فرج مقدسش، موفقشان فرماید.» 📚 کمال الدّین، باب ۳۸، حدیث ۱ ʝσvłŋ→°.•رنـگــ🌈ـین کـــ🏹ـمان
💠 آیا حجاب از ضروریات است؟و حکم کسانی که به آن بی اعتنایی می کنند چیست؟! 🔹حضرت آیت الله خامنه‌ای: اصل حجاب ضروری دین محسوب است و بی اعتنایی به اصل حجاب و عدم رعایت آن معصیت و گناه است. 🔹حضرت آیت الله صافی گلپایگانی: اصل وجوب حجاب فی الجمله از ضروریات اسلام است و منکر آن مرتد است ولی بی اعتنایی به آن با عدم انکار وجوب آن فسق است. 🔹حضرت آیت الله تبریزی: اصل حجاب برای زنان از ضروریات دین است وحکم کسانیکه به آن بی اعتنایی نمایند حکم بی اعتنایی به سایر تکالیف دینی است. 🔹حضرت آیةالله سیستانی: اصل حجاب از مسلّمات شریعت است و در قرآن آمده است ولی کسانی که توجه به وضوح آن ندارند انکار آنها مستلزم انکار نبوت نیست و بی اعتنایی عملی گناه است. 🔹حضرت آیةالله مکارم شیرازی: آری از ضروریات دین است ولی انکار آن برای کسانی که از ضروریات بودند آن آگاهی ندارند موجب ارتداد نمی شود. 🔹حضرت آیت الله بهجت: بی اعتنایی به حجاب گناه است و داشتن حجاب واجب است. 📙منبع:مسائل جدید،ص۲۹و۳۰ ✍نویسنده :سید محسن محمودی 🔸
🎯 غصه نخور Join👇 🆔 @Rangiinkaman
💐سوره نور،آیه ۳۱ می فرماید:ای پیامبر به زنان با ایمان بگو:چشم های خود را (از هوس آلود)فرو گیرند،و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را جز آن مقدار که نمایان است،آشکار ننمایند و اطراف روسری های خود را بر سینه خود افکنند(تا گردن و سینه با آن پوشانده شود).... 🌸حضرت زهرا (سلام الله علیه) فرمودند:بهترین زنان کسانی هستند ،که آنها مردان نامحرم را و نه مردان نامحرم آنها را ببینند.۱ ⁉️حدود حجاب اسلامی برای بانوان چیست؟برای این منظور پوشیدن لباس بلند و آزاد و شلوار و روسری کفایت می کند و اصولا چه کیفیتی در لباس و پوشش زن در برابر افراد نا محرم باید رعایت شود؟ 💠امام خمینی(ره): واجب است تمام بدن زن به جز قرص صورت و دستها تا مچ از نا محرم پوشیده شود و لباس مذکور اگر مقدار واجب را بپوشاند مانع ندارد ولی پوشیدن چادر بهتر است واز لباس هایی که توجه نا محرم را جلب کند باید اجتناب شود. آنها که زنها رو می خواهند ملعبه مردان و ملعبه جوانان فاسد قرار بدهند جنایت‌کارند. زنها نباید گول بخورند. زن گمان نکند این مقام زن است که بزک کرده بیرون برود،با سرِ باز و لخت،این مقام زن نیست،زن باید شجاع باشد،زن آدم ساز است، زن مربی انسان است.( حضرت امام خمینی قدس سره،صحیفه نور ،ج۱۱،ص۲۵۴) 💠حجاب بانوان در اسلام یکی از اموری است که از وقتی استعمارگران چشم طمع به کشورهای اسلامی و غصب معادن و منابع طبیعی آنها دوختند، مورد حمله آنها قرار گرفت زیرا چادرو حجاب زنان مسلمان را یکی از عوامل بزرگ برای بقاء استقلال شخصیت اسلامی کل جامعه مسلمانان و حفظ هویت اسلامی آن دیدند و آن را مانع سیاسی و اقتصادی و فرهنگی خود شناختند. (از پیام حضرت آیه االه گلپایگانی(ره) به گنگره سراسری حجاب) 💠آیا جنایتی از این بزرگتر نسبت به زن هست که زن را با آرایش،مدوجلوه گری زیور آلات سرگرم کنند و از او به عنوان یک ابزار و وسیله استفاده کنند⁉️امروز سر وسینه را از زیور آلات پر کردن و آرایش مد ولباس را بت قرار دادن برای زن انقلابی مسلمان ننگ است. چادر بهترین نوع حجاب و نشانه ملی ماست. ( حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله) ۱:بحار الانوار،۵۴/۴۳ 📙منبع:مسائل جدید،ص۲۷و ۲۸ ✍نویسنده:سید محسن محمودی
سلام علیکم 📗معرفی یک سایت روایی ؛ Alvahy.com روی هر سوره اي از قران که کلیک کنید ، ذیل هر آیه روایات را همراه با ترجمه می آورد. اين سایت در واقع همان "کتاب ۱۸ جلدی تفسیر اهلبیت علیهم السلام" است . تالیف ؛ آقای علی رضا برازش چاپ انتشارات امیرکبیر است که بعلت کمبود کاغذ دیگر تجدید چاپ نشد و به منظور استفاده عموم به شکل رایگان در فضای مجازی قرار گرفته است. لازم به ذکر است این کتاب در زمان انتشار خود یعنی در سال ۱۳۹۴ به مبلغ ششصد هزار تومان قیمت خورده است و شما می توانید با مراجعه به آدرس فوق به شکل رایگان و بسیار ساده تر وکاملتر از نسخه چاپی از آن استفاده کنید و فیش برداری فرمایید و فیش های تحقیقاتی خود را در کامپیوتر خود ذخیره کنید. دوست خوب پژوهشگرم جناب آقای برازش تلاش کرده اند در ذیل هر آیه تمام روایات مربوط به آن آیه را گردآوری کنند و نکته جالب توجه در این تلاش این است که فقط به روایاتی که به طور صریح در آن آیه مورد بحث ذکر شده اکتفا نکرده اند و روایاتی که مفهوما آن آیه را مورد بحث قرار داده را نیز در ذیل آیه آورده اند. ان شاءالله این کتاب مورد استفاده دوستان قرار بگیرد. یاعلی
أَيُّهَا النَّاسُ، فِي الْإِنْسَانِ عَشْرُ خِصَالٍ يُظْهِرُهَا لِسَانُهُ: شَاهِدٌ يُخْبِرُ عَنِ الضَّمِيرِ، حَاكِمٌ يَفْصِلُ بَيْنَ الْخِطَابِ، وَ نَاطِقٌ يُرَدُّ بِهِ الْجَوَابُ، وَ شَافِعٌ يُدْرَكُ بِهِ الْحَاجَةُ، وَ وَاصِفٌ يُعْرَفُ بِهِ الْأَشْيَاءُ، وَ أَمِيرٌ يَأْمُرُ بِالْحَسَنِ، وَ وَاعِظٌ يَنْهى‏ عَنِ الْقَبِيحِ، وَ مُعَزٌّ تُسَكَّنُ بِهِ الْأَحْزَانُ، وَ حَاضِرٌ تُجْلى‏ بِهِ الضَّغَائِنُ، وَ مُونِقٌ تَلْتَذُّ بِهِ الْأَسْمَاعُ. ◀️در انسان ده خصلت وجود دارد كه زبان او آنها را آشكار مى سازد، زبان گواهى است كه از درون خبر مى دهد. داورى است، كه به دعواها خاتمه مى دهد. گويايى است كه بوسيله آن به پرسش ها پاسخ داده مى شود. . واسطه اى است كه با آن مشكل برطرف مى شود. وصف كننده اى است كه با آن اشياء شناخته مى شود. فرماندهى است كه به نيكى فرمان مى دهد. اندرزگويى است كه از زشتى باز مى دارد. تسليت دهنده اى است كه غمها به آن تسكين مى يابد. حاضرى است كه بوسيله آن كينه ها برطرف مى شود و دلربايى است كه گوشها بوسيله آن لذّت مى برند. 📗كافى(ط-الاسلامیه) ج 8 ، ص 20
💠ترجمه آیه ی مبارکه: ایا کسی که به روی خود برزمین افتاده وبدین قِسم راه می رود، بهتر راه راپیدامیکند! یا آن که مستوی القامه واستوار بر راه راست ایستاده و راه می رود؟!💠 محمّدبن فضیل گوید از امام بن جعفرعلیه السَّلام تفسیراین آیه را پرسیدم فرمودند: خداوند مَثلی می زند؛ کسی که از ولایتِ علی بن ابیطالب انحراف جوید مانند کسی است که به رو افتاده وبدین حال می رود وابدا" راه را نمی یابد وبه جائی پی نمی برد. وقرار داده کسی را که از علی بن ابیطالب پیروی کند، مردصحیح واستواری که ایستاده راه می رود ودرراه راست قدم می گذارد وراه می یابد ومقصدرا ادراک می کند، و مستقیم است. 📗 غایه المرام ص ۴۳۵ باب ۲۱۲ 📗معادشناسی جلد ۸ ص ۷۷
✨﷽✨ ✍سخنانی از استاد آیت الله فاطمی نیا حفظه الله تعالی: این همه در اينترنت و كتاب ميگردي كه ببيني آيت الله قاضي چه گفت؟! آيت الله بهجت چه دستورالعملي براي سلوك داد؟! فلان عارف چگونه به مقامات رسيد؟! اين همه دنبال استاد هستي و اين در و آن در ميزني، چه شد آخر؟! به كجا رسيدي؟! قدم اول، ترك معصيت است! نميگويم معصوم شويد، اما به اندازه ي خودتان تلاش كنيد. اي جوان عزيز كه به دنبال سير وسلوك ميباشي، تو هنوز با پدر و مادرت تند هستي، به ديگران پرخاش ميكني، آن وقت انتظار داري سالك الي الله هم بشوي؟! اگر ملاحسينقلي همداني (ره) هم از قبر بيرون آيد و استاد سير وسلوكت شود، اگر عاق والدين باشي، به جايي نميرسي! ✅اولياء الله چگونه به مقامات معنوي میرسند؟ .بايد از خودمان سوال كنيم امثال مرحوم ايت الله قاضي و ايت الله بهجت كه به اين مقامات عاليه ي معنوي رسيده اند آيا قرآن و امامان دیگری داشتند که آنها را به این عظمت و بزرگی رسانده است؟ و یا اینکه اعمال عبادی دیگری غیر از آنچه بر همگان واجب و مستحب شده، انجام می‌دادند که به این مقامات دست یافته‌اند ؟بی‌گمان، آنان نیز مانند ما از همین قرآن بهره برده و اعمال عبادی‌شان هم چون دیگر مسلمانان بوده است! آنچه آنها را به این مقامات رسانده است، حفظ نور حاصل شده از اعمال و توجه خالصانه و دقیق ‌شان به تمامي افعالشان بوده است. 👈مرحوم فيض كاشاني در اين مورد مثالي دارد : انسان كه شيريني ميخورد ،اگر شيريني به اطراف دهانش اصابت كرده باشد وآن را تمييز نكند ، مگس ها اطراف او جمع ميشوندو هرچه آنها را براند، باز هم برميگردند.حال اين مگس ها افكار وانديشه هاي ما هستند و آن شيريني ، تعلقات ما به امور دنيوي! وقتي انسان با تعلقات فراوان وارد نماز ميشود، اين مگس هاي تخيلات وافكار ، به دنبال آن ، به دل انسان هجوم مياورند! راه حلش اين است كه از قبل آمادگي نماز داشته باشيم و ذهن خودرا ازاين تعلقات دنيوي پاك كنيم تا جلوي هجوم افكار گرفته شود! اين تعلقات دنيا بد نيست، ما بديم كه از اينها بت ميسازيم! پس بايد هميشه درحالت توجه وحضور باشيم تا درزمان نماز، اين افكار هجوم نياورد. 👈مرحوم كفعمي ميگويد زمانيكه ميخواهي وضوء بگيري،اگر لباست را نزد كودكي بگذاري تا نگه دارد، وقتي بازگردي تالباس را برداري، اگر كودك بگويد در لباست عقربي رفته است، هرچند احتمال كمي هم بدهي كه واقعيت دارد، از پوشيدن لباس اجتناب ميكني! آن وقت خيلي عجيب است كه إخبارِ ١٢٤هزار پيامبر از قيامت و عوالم بعد از مرگ در ما اثر نميكند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍سخنرانی حاج آقا قرائتی 🎬 موضوع: تقریبا تمام عبارات بیانیه گام دوم رهبر انقلاب برگرفته از قرآن است/ مشکلات کشور ناشی از مثلث تحریم بیگانه، بی‌کفایتی برخی از مسئولین و حرص و طمع برخی مردم است
💠 امر به معروف و نهی از منکر 💐 سوره آل عمران،آیه۱۰۴می فرماید: باید از میان شما،جمعی دعوت به نیکی و امر به معروف و نهی از منکر کنند. و آنها همان رستگارانند. 🌸 پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله)فرمودند: خداوند عزوجل مومن ضعیفی را که دین ندارد، دشمن می دارد، عرض شد :یا رسول الله!مومن ضعیفی که دین نداردکیست؟فرمودند: کسی که نهی از منکر نمی کند.۱ ⁉️آیا امر به معروف و نهی از منکر وظیفه حکومت است یا آحاد مردم؟و توصیه حضرتعالی در این زمینه چیست؟ 🔸حضرت آیةالله تبریزی: امر به معروف و نهی از منکر بر هر مکلفی که واجد الشرایط امر به معروف و نهی از منکر باشد واجب کفائی است. 🔸حضرت آیة الله صافی گلپایگانی: امر به معروف و نهی از منکر بر احاد مردم در صورت اجتماع شرایط آن،واجب است ولی باید مراتب آن رعایت شود. مثلا در موردی که اگر لحن ملایم امر و نهی شود موثر باشد برخورو با خشونت جایز نیست. و اگر برخورد با خشونت موثر باشد زدن جایز نیست و باید توجه داشت و در بعضی مراتب آن مانند مجروح نمودن محتاج به اجازخ مجتهد است در این مورد به رساله راه اصلاح یا امر به معروف و نهی از منکر نوشته حقیر مراجعه نمایید. 🔸حضرت آیة الله بهجت: با مراعات شرایط آن بر همه واجب است. 🔸حضرت آیة الله سيستاني: وظیفه همه مسلمانان است که در موارد تحقیق شرائط باید به آن بپردازند ودر روایت است که ترک آن مستوجب تسلط ظالمان بر جامعه است. 🔸حضرت آیةالله فاضل لنکرانی: امر به معروف و نهی از منکر زبانی بر عهده همه مردم است اما اگر مستلزم عمل و برخورد فیزیکی باشد باید طبق نظر مسئولین ذیربط باشد. 🔸حضرت آیة الله مکارم شیرازی: امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله دارد:اول و دوم مرحله قلب و زبان است؛یعنی متنفر بودن از گناه و علاقه مند بودن به اطاعت و افراد خطاکار را با زبان به ترک خطایشان دعوت نمودن. این دو مرحله وظیفه آحاد مردم است که از طریق صحیح به نصیحت افراد خطاکار بپردازند . مرحله سوم جنبه های عملی است مانند برچیدن مراکز فساد و دستگیر کردن افراد تبهکار و مانند آن. اینها وظیفه حکومت است نه آحاد مردم. ۱:الحکم الزاهره،ص۱۸۲ 📙منبع:مسائل جدید ✍نویسنده:سید محسن محمودی
4_5970041942015215596.mp3
5.23M
🎧 با تو غم ها هم زیباست .... 🎤 حاج میثم مطیعی Join👇 🆔 @Rangiinkaman
🔆 متن شبهه : دیدید یک ویروس چطور تمام هیئت ها، نماز جمعه و ... را به تعطیلی کشاند؟ 🔆 پاسخ شبهه : 1️⃣ همه در اين اتفاق نظر دارند که حفظ الصحه واجب است و اگر امر بر اين دائر شود که مستحبات به خاطر حفظ الصحه ترک شود (تعارض واجب و مستحب) بدون شک واجب اولويت مي يابد و مستحبات ترک مي شود . 2️⃣ از نظر حکم هيچ اختلافی نیست بلکه بحث ، موضوعي است بحث اين است که آيا اجتماع مومنين در حرم و يا هيئت و حسينيه و مسجدو نماز جمعه و ... موجب ضرر به صحت فردي و اجتماعي مي شود يا نه ؟ اگر محرز شود که حضور در اجتماعات ضد حفظ صحت است حتما آن را ترک مي کنند مثلا معانقه کردن از مستحبات مومنان است ولي بدون شک معانقه کردن موجب انتقال ويروس کرونا مي شود بدون شک معانقه کردن در اين شرايط ضد سلامتي و به حکم ثانويه جايز نمي باشد. 3️⃣ پس حکم واضح است و بحث موضوعي است. حال سوال اينجاست که مرجع تشخيص موضوع بهداشتي کيست؟ بدون شک پزشک متخصص و گروه پزشکي در جامعه ما معيار تشخيص اين موضوع است . حال که جامعه پزشکي تشخيص داده که حضور در تجمعات موجب انتقال سريع اين ويروس مي شود حضور در تجمعات مباح و مستحب جايز نمي باشد مگر اين که مصلحتي قوی تر ايجاب کند. 4️⃣ حضور در مجالس مذهبي، هيئت ها، حرم ها ، نماز هاي شلوغ جماعت مانند جمعه و.. به تشخيص جامعه پزشکي موحب انتقال بيشتر ويروس کرونا مي شود پس جايز نيست مگر اين که مصلحتي (نوعي) ايجاب کند. 5️⃣ از طرفي توسل به ائمه اطهار و توجه به آنها و زيارات منحصر به حضور در هيئت ها و حرم ها نيست (گر چه اگر مانعي نباشد حضور ارجح است) بلکه مي توان از راه دور و حتي در منزل توسلات را داشت و هر روزه مجلس روضه خانگي برپا کرد و حال و هواي حرم را در خانه ها ايجاد کرد و از اين تهديد هم فرصت ساخت و توسلات را در محيط زندگي برپا کرد. 6️⃣ به هر حال بايد بدانيم اگر به علت اهمي که مرجع تشخيص اهميت آن گروه پزشکي هستند حضور در حرم ها و هيئت ها محدود شد اولا که جفاي به اهل بيت حساب نمي شود و ثانيا موجب غربت آنها نيست چرا که آن حضرات خود طرفدار عقلانيت بوده و سلامت جامعه در اولويت امور آنها قرار داشته و دارد. ثالثا مي تواند موجب فرصتي براي ايجاد جلسات خانگي در خانه هاي مومنين شود.