eitaa logo
رنگین کمان 🌈
472 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
43 فایل
کشکول (سیاسی،اجتماعی،دینی،عکس نوشته و...) لینک دعوت کانال ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/929759250C9dcea431bf برآے تبـادلـ و پیشنهادات بہ آیدے زیر مـراجـعـہ ڪنـید💐 @Mf4506 @Sobhan59 👌برداشتن هر گونه مطلبی از کانال جایز است #حَلالاًطَیّباً
مشاهده در ایتا
دانلود
لینک کانال👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1244201028Caf3a0dc274 گروه پرسش و پاسخ👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3990683729C6536c5b1f2 💝اللهم عجل لولیک الفرج💝 تقدیم به ساحت مقدس قدس عالم امکان مهدی صاحب الزمان(عجل االله تعالی فرج)
📚 دریافت مبلغ اضافی از اعضای صندوق قرض الحسنه 💠 سوال: در بین همکاران، صندوق راه اندازی کردیم که هر ماه با به یک نفر وام می رسد. بعد از ماه پنجم هر نفر، مبلغ اضافی پرداخت می کند تا نفرات بعدی که زمان طولانی تری معطل می شوند، مبلغ بیشتری دریافت کنند و به همین منوال؛ با توجه به رضایت همه اعضا آیا این کار ما مصداق ربا می باشد؟ ✅ جواب: اگر مبلغ اضافی از مقدار بیشتر نبوده و توسط کسانی پرداخت شود که قبلاً وام را دریافت کرده اند، اشکال ندارد. رهبر
لینک کانال👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1244201028Caf3a0dc274 گروه پرسش و پاسخ👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3990683729C6536c5b1f2 💝اللهم عجل لولیک الفرج💝 تقدیم به ساحت مقدس قدس عالم امکان مهدی صاحب الزمان(عجل االله تعالی فرج)
🔴حکم 🔴 📤پرسش کاربر در گروه: روی زخم دستم خون مردگی، که زیر پوست دستم چسبیده، ولی آب به آن می رسد، برای وضو باید چه کنم؟ مرجع: آیه الله مکارم شیرازی. پاسخ: اگر خون زیر پوست شما مرده است، به طوری که به آن خون نمی گویند، بلکه می گویند خون مردگی است، پاک است؛ و باید وضو را به صورت عادی بگیرید، اما اگر بگویند خون است، نجس می باشد. حال اگر به آن خون گفته می شود، از نظر آیه الله مکارم شیرازی، اگر ضرر و زحمت فوق العاده ای برایتان ندارد باید آن را از زیر پوست بیرون آورید و اگر زحمت زیاد دارد باید برای وضو و غسل اطراف آن را بشویید و پارچه‌ای روی آن بگذارید و روی پارچه دست‌تر بکشد و احتیاطاً تیمم هم بکنید. نظر مراجع عظام نسبت به -شدن-خون-زیر-پوست:👇  طبق نظر همه مراجع عظام، خونی که به واسطه ی کوبیده شدن زیر ناخن یا پوست می میرد، اگر به آن خون نگویند، پاک است و باید وضوی معمولی گرفت و همچنین اگر به آن خون بگویند ولی آن خون زیر پوست یا ناخن باشد و در ظاهر نباشد، نیز باید وضوی معمولی گرفته شود. اما اگر خون کوبیده شده، ظاهر باشد و آب به آن برسد، اگر خارج کردن خون از زیر پوست مشقت و ضرر ندارد، باید خون را خارج کرد و وضوی معمولی گرفت. اما اگر خارج کردن خون کوبیده شده، مشقت وضرر دارد، در این صورت نظر مراجع نسبت به وضو فرد به شرح زیر است: ✍آیات عظام: امام ، بهجت و خامنه ای: باید وضوی جبیره ای بگیرد. ✍آیات عظام: سیستانی، وحید خراسانی: باید تیمم کند. ✍آیات عظام: مکارم شیرازی، فاضل لنکرانی: باید وضوی جبیره ای بگیرد و احتیاطاً تیمم هم بنماید ✍آیه الله نوری: باید هم وضوی جبیره ای بگیرد و هم تیمم نماید. 📚منبع: توضیح المسائل مراجع مطابق با فتاوای سیزده نفر از مراجع معظم تقلید،مسأله۱۰۱. 💠کانال تخصصی احکام بانوان 💠 ╔══🌿🌼🌿═══╗
19.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چقدر دنیا با حضور شما زیبا بود🌹 ❇️با رفتن شما روزگار بشریت به تاریکی گرایید تا زمانیکه دوباره به سمت آخرین فرزند از نسل شما بازگردد 🏴 🖤 JOiN👇 💖 @Kolbezendegi 💖‌
⬛️حکم عقد و ازدواج در ایام محرم و صفر⬛️ 📥پرسش کاربر در گروه: سلام. آیا در ماه محرم و صفر عقد کردن اشکالی دارد؟ 📤پاسخ: سلام علیکم از نظر همه مراجع عظام، صرف انجام عقد در ایام عزاداری هیچ اشکال شرعی ندارد؛ اما بهتر است در ایام عزا، بصورت مهمانی ساده باشد و از برگزاری مجالس جشن و انجام کار‌هایی که موجب هتک حرمت به این ایام گردد، پرهیز شود.  توضیحات بیشتر:👇👇 خانم ها در ایام عزاداری به خصوص در ماه محرم و صفر سوالاتی از این قبیل زیاد می پرسند: 1⃣ آیا خرید و رفتن به خانه نو در این ایام اشکال دارد؟ 2⃣ خرید لوازم و لباس نو در این ایام اشکال دارد؟ 3⃣ آغاز کار و پروژه جدید در این ایام اشکال دارد؟ و... پاسخ به همه این سوالات یکی است: هیچکدام از این کارهایی که گفته شده، در ایام عزاداری و محرم و صفر حرام نیست. اما اگر اینکارها با برگزاری مراسم جشن و شادی انجام شود به گونه ای که هتک حرمت به این مناسبت‌ها باشد، اشکال دارد. نکته👌👌 بهتر است در روز‌های مصیبت و اندوه اهل بیت (ع) کار‌هایی را که انسان‌ها معمولا هنگام حزن و اندوه و مصیبت انجام نمی‌دهند، ترک کنند، مگر در صورتی که ضرورت عرفی ایجاب کند. 📚منبع: استفتائات مراجع. 💠کانال تخصصی احکام بانوان 💠 ╔══🌿🌼🌿═══╗ 🆔
لینک کانال👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1244201028Caf3a0dc274 گروه پرسش و پاسخ👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3990683729C6536c5b1f2 💝اللهم عجل لولیک الفرج💝 تقدیم به ساحت مقدس قدس عالم امکان مهدی صاحب الزمان(عجل االله تعالی فرج)
📚 شیوه غسل کردن هنگام نجس بودن بدن 💠 سوال: اگر هنگام قسمتی از بدن باشد، آیا می توان با یک بار شستن هم بدن را پاک کرد و هم غسل انجام داد؟ ✅ جواب: پیش از آغاز ، بايد تمام بدن پاک باشد اما در ، هر قسمت از بدن که نجس شده اگر پیش از غسلِ همان قسمت، شسته شود کفایت می کند. 🆔 رهبر
🤔❓آیا شخصی که در حال حاضر کرونا دارد یا مشکوک به کرونا است جایز است در مراسم عزاداری شرکت کند؟ ☘️✍️ همه مراجع: جایز نیست. 👌 تبصره: کسی که از بیمارستان مرخص شده ولی همچنان ناقل است نیز همین حکم را دارد.
🌺بسم الله الرحمن الرحیم🌺 💠 نگاه به صورت آرایش شده و زیورآلات محارم بون قصد لذت جایز و با قصد لذت حرام است.🍃 ⛔️ نگاه به صورت آرایش شده نامحرم، حرام است.🔥 🎖پوشاندن زیورآلاتی که در غیر کفین است، واجب است. 🧕 💍در زیورآلات دست (مچ تا نوک انگشت) دو نظر وجود دارد: ✅✍️آیات عظام امام، آقا، بهجت، فاضل و صافی: پوشاندن آنها واجب است.🌺 ✅✍️آیات عظام مکارم، نوری، سیستانی، شبیری، تبریزی: پوشاندن آنها لازم نیست.🌼 ✋کفین: زیورآلاتی که در مچ تا انگشتها میباشند مانند انگشتر و حلقه🌱 🔸غیر کفین: زیورآلاتی که در غیر کفین میباشند مانند دستبند، النگو ، گوشواره و گردنبند و...🌱 👌👌نکته : هر جایی که پوشاندن واجب باشد نگاه کردن نامحرم نیز حرام است.🌾 ✂️اصلاح موی‌های صورت و ابرو جزء آرایش نیست و پوشاندن آن واجب نیست.🍀 👌👌طبق نظر آیت الله صافی: بايد از نامحرم پوشانده شود.🌿 🌼تاتو کردن ابروها مانعي ندارد ولي اگر در نظر عرف زينت محسوب مى‌شود بايد از نامحرم بپوشانند و گرنه لازم نیست.🍃 🤔❓استفاده زنان از كرمهاى ضد آفتاب یا چرب كننده و مرطوب كننده به منظور محافظت از پوست، از موارد آرایش و زینت حساب می‌شود؟ 💠✍️ استفاده از كرم معمولى صورت به طور خفيف آرايش نيست.🌺 🤔❓ آيا بيرون گذاشتن موی سر به مقدار کم اشکال دارد؟ 💠✍️ جايز نيست. 🌼 🤔❓ آیا پوشاندن موی مصنوعی مانند کلاه کیس از نامحرم واجب است؟ 💠✍️ پوشاندن موی مصنوعی مانند کلاه کیس از نامحرم واجب است چون موی مصنوعی یک نوع زینت بحساب می‌آید.🌸 🤔❓در خیابان و محیطهای عمومی برخی زنان حجاب را کامل رعایت نمی‎کنند، و چشم‏مان به آنان مى‏افتد، تكليف چيست؟ 💠✍️ نگاه اتفاقى به آنان حرام نيست؛ ولى بايد از نگاه عمدى و پيوسته‏ اجتناب كرد.🌿 🤔❓آيا نگاه به برجستگى‏هاى بدن زن نامحرم (مانند سينه و پشت) از روى لباس و مانتو جايز است؟ 💠✍️ اگر با قصد لذت باشد و يا بترسد كه به گناه بيفتد، نگاه به اين مواضع جايز نيست.🌼 ‏ 🤔❓آيا زن باید بدن و موى خود را از پسربچه بپوشاند؟ 💠✍️ در مقابل کودک و غیر ممیز لازم نیست ولی در مقابل پسربچه مميزى كه نگاهش به زن، باعث تحريك شهوت او مى‏شود، بپوشاند.🍀 🤔❓آيا نگاه به بدن نامزد خود كه هنوز نامحرم است- ولى محرم شدن قطعى است- جايز است؟ 💠✍️ خير، نامزد نامحرم است و با ساير زنان تفاوتى ندارد. 🌾 📚 توضيح المسائل مراجع، م 2433 تا 2439؛ امام استفتاءات ج 3 بخش حجاب س 32 تا 36 و تحريرالوسيله، ج 2، ( النكاح)، م 27؛ آقا اجوبه س 1221 و 1364 و رساله آموزشی ج 2 درس 76؛ مکارم، استفتائات ج 1 س 801 ، 802 و 817 و ج 2 س 1034، 1036، 1039 و ج 3 س 674 و 681؛ نوری استفتائات ج 1 س484، 542، 900، 1036 و ج 2، س 669، 670 و 681 ؛ بهجت، استفتائات، بخش حجاب و پوشش، از س 646 تا 660 و س 789؛ تبريزى، صراط النجاة، ج 2، س 788. سيستانى، تعليقات على‏العروة،( الستر) م 1 و استفتاءات بخش حجاب و زینت و نگاه؛ صافی پاسخ به 300 پرسش ج 1 س 230 تا 234 و ج 2 س 253؛ فاضل استفتائات ج 1س 1709 و ج 2 س 1324؛ دفتر مراجع.
بسم الله الرحمن الرحیم 👌 توضیحات : دو تا جمع داریم 1. محصور 2. غیر محصور و دو حالت غیبت از جمع 1. غیبت از یک نفر جمع 2. غیبت از همه‌ی افراد جمع. 🔹 جمع محصور یعنی جمع محدودی که همه‎ی افراد آن مشخص و معلوم است مثل اعضاء یک خانواده. 🔹 جمع غیر محصور یعنی جمع کثیری که همه‎ی افراد آن مشخص و معلوم نیست مثل اهالي يك شهر، طایفه، قوم و یک بازار و یک هیئت و یک مدرسه و ... 🌸 🤔❓آيا صحبت كردن از يك يا چند نفر نامشخصّ از يك گروه کثیری (مثلا بگوید يك نفر از هيئت، ترسو است یا برخی‌ از بازاریها حریص و طماع هستند) غیبت محسوب می‌شود؟ ✍️ همه مراجع: اگر معلوم و مشخص نباشد منظور چه کسی است مانعي ندارد و غيبت نيست. 🌺 🤔❓آيا صحبت كردن از یک یا چند نفر نامشخص از جمع محدودی (مثلا بگوید یکی از فرزندان زید ترسو یا حریص و طماع است) غیبت محسوب می‌شود؟ ✍️ همه مراجع: اگر معلوم و مشخص نباشد منظور چه کسی است، غیبت نمی‌باشد؛ ولی گاهی ممکن است از جهت دیگری مثل توهین، تحقیر و تمسخر مؤمن حرام باشد. 👌 تبصره: طبق نظر آیات عظام خامنه‌ای و مکارم اینکار گرچه غیبت نیست ولی حرام است چون این افراد را در معرض تهمت قرار داده. 🍃 نتیجه: در غیبت، فرد غیبت شده باید معیّن و معلوم باشد و اگر طوری بگوید که مردد بین افراد باشد و معلوم نباشد منظور چه کسی است، غیبت نمی‌باشد. 🌺 🌱 اگر بیان عیب از جمع محصور باشد؛ مثل اینکه گفته شود این خانواده همه‎شان ترسو هستند، غیبت است. 🌸 🤔❓صحبت در مورد همه اهالي يك شهر، طایفه، قوم و مانند آن مثلا بگوید آدم‌هاى خسيس يا ساده هستند، آيا غيبت است؟ 🌿 ✍️ غیبت بیان عیب پنهان است كه مطابق واقع هم باشد یعنی واقعیت داشته باشد، و نسبت دادن عيب به همه اهالی يك شهر یا استان، غيبت نيست و چون محال است که تمام مردم یک شهر یا استان یک عیب مشترک پنهان داشته باشند و یک نفر بر این عیب آگاهی یابد، و این نسبت دادن چنانچه داخل عنوان دروغ و افترا و توهین و تحقیر یا استهزاء و تمسخر باشد، حرام است و اگر اینگونه نبود مانعى ندارد. 👌 تبصره: اینکه انسان ببیند اکثریت افرادی از قوم یا شهر خاصی که او با آنها برخورد داشته، دارای صفتی هستند، دلیل نمی‌شود که تمام اهالی آن شهر یا قوم اینگونه باشند. 📚 امام، مكاسب محرمه، ج‌1، ص 412 و 413 و استفتاءات، ج‏2، ص 619، س 10 و 13؛ خامنه‌اي، رساله آموزشي، ج 2، درس 18؛ سيستاني، توضيح المسائل، ج 1، م 2268 و منهاج الصالحين، ج 1، م 29؛ تبریزی، منهاج الصالحين، ج 1، م 29 و استفتاءات جدید، ج 1، س 1001 و ج 2، س 1008؛ وحيد، منهاج الصالحين، ج 2، م 29؛ بهجت، جامع المسائل، كتاب تجارت، ج‌2، ص 467‌ و استفتاءات، ج 4، س 6515؛ مكارم، انوار الفقاهه، كتاب تجارت، ص 275 و استفتائات، ج 1، س 556 و جامع المسائل