eitaa logo
رنگین کمان 🌈
483 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
43 فایل
کشکول (سیاسی،اجتماعی،دینی،عکس نوشته و...) لینک دعوت کانال ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/929759250C9dcea431bf برآے تبـادلـ و پیشنهادات بہ آیدے زیر مـراجـعـہ ڪنـید💐 @Mf4506 @Sobhan59 👌برداشتن هر گونه مطلبی از کانال جایز است #حَلالاًطَیّباً
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با ذکر سند خود از عثمان بن عفوان و او از عمربن خطاب و او از ابوبکر بن ابی قحافه نقل می کند که از " صلوات الله علیه و آله " شنیدم که فرمود : ان الله تعالی خلق من نور وجه علی بن ابی طالب ملائکه یسبحون و یقدسون و یکتبون ثواب ذلک لمحبیه و محبی ولده 🌸همانا خداوند از نور چهره علی بن ابیطالب فرشتگانی آفرید که او را تسبیح کنند و تقدیس نمایند و ثواب آن را برای دوستان علی و دوستان فرزندش می نویسند . 📚 مقتل خوارزمی ص۹۷ 🔻 شبیه همین حدیث را در کتاب دیگر خود نیز ذکر می نماید ( مناقب خوارزمی ص ۲۳۶) فضائل امیرالمؤمنین علی علیه السلام
♻️ رفت و آمد و معاشرت با خانواده های لاابالی 🌸 از آقا رسول الله(صلی الله علیه و آله) سوال شد که بهترین هم‌نشینان کیست؟آن حضرت فرمودند:آن کس که دیدنش شما را به یاد خدا بیندازد و گفتارش بر دانش‌تان بیفزاید و رفتارش شما را به یاد آخرت بیندازد.۱ ♻️ معاشرت و رفت و آمد با خانواده های لا ابالی،معتاد و غیر مقید به محرم و نامحرم با توجه به اثرات منفی آن بر روی فرزندان چه صورت دارد؟! 🔸حضرت آیت الله خامنه‌ای : رفت و آمد خانوادگی با افراد مذکور اگر مستلزم حرام یا همراه با خطر معتاد شدن فرزندان باشد جایز نیست. 🔸حضرت آیت الله فاضل لنکرانی: اگر مفسده داشته باشد جایز نیست. 🔸حضرت آیت الله صافی گلپایگانی: معاشرت با آنها آثار منفی دارد و چه بسا علاوه بر تاثیر اخلاق و رفتار آنها در بچه‌ها، در بزرگترها هم موثر باشد ولی برای کسی که نهی از منکر بتواند انجام دهد و آنها را راهنمایی نماید اشکال ندارد بلکه مستحسن است. 🔸حضرت آیت الله تبریزی: مخالطه زن و مرد نامحرم و پسر و دختر بالغ نامحرم جایز نیست و معرض نشر فساد است و شارع حرام کرده است. 🔸حضرت آیت الله مکارم شیرازی: در فرض سوال جایز نیست. 🔸حضرت آیت الله بهجت: اگر موثر در آنها نیستند بلکه متأثر از آنها می شوید نباید با آنها معاشرت و رفت و آمد کنید. 🔸حضرت آیت الله سیستانی: بهتر است ترک شود مگر اینکه امید به تاثیر در آنها و هدایت آنها باشد. ۱:جاذبه و دافعه علی(علیه السلام)،ص۶۹. 📙منبع:مسائل جدید جلد۳،ص۲۱۹و۲۲۰ ✍نویسنده:سید محسن محمودی
🔹 ارتباط نادرست انسان با دنيا 🌸خطبه ٢٠٩ وَ مِنْ كَلام لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ بِالْبَصْرَةِ وَ قَدْ دَخَلَ عَلَى الْعَلاءِ بْنِ زِياد الْحارِثِىِّ وَ هُوَ مِنْ اَصْحابِهِ يَعُودُهُ، فَلَمّا رَأى سَعَةَ دارِهِ قالَ: از سخنان آن حضرت است زمانى كه در بصره جهت عيادت علاء بن زياد حارثى كه يكى از يارانش بود وارد شد، چون خانه او را وسيع ديد فرمود: 🌸ما كُنْتَ تَصْنَعُ بِسَعَةِ هذِهِ الدّارِ فِى الدُّنْيا وَ اَنْتَ اِلَيْها فِى الاْخِرَةِ كُنْتَ اَحْوَجَ؟! وَ بَلى اِنْ شِئْتَ بَلَغْتَ بِهَا الاْخِرَةَ تَقْرى فيهَا الضَّيْفَ، وَ تَصِلُ فيهَا الرَّحِمَ، وَ تُطْلِعُ مِنْهَا الْحُقُوقَ مَطالِعَها، فَاِذا اَنْتَ قَدْ بَلَغْتَ بِهَا الاْخِرَةَ. با اين خانه وسيع در دنيا چه مى‌كنى و حال آنكه در آخرت به خانه گسترده محتاج‌ترى؟! آرى اگر بخواهى به وسيله اين خانه به منزل وسيع آخرت برسى در اين خانه ميهمانى كن، صله رحم به جاى آور، و حقوقى را كه خداوند بر عهده‌ات گذاشته در جاى خود پرداخت‌كن، در اين صورت به سبب اين خانه به آخرت دست يافته‌اى. 🌸فقالَ لَهُ الْعَلاءُ: يا اَميرَ الْمُوْمِنينَ، اَشْكُو اِلَيْكَ اَخى عَاصِمَ بْنَ زِياد. قالَ: وَ مالَهُ؟ قالَ: لَبِسَ الْعَباءَةَ، وَ تَخَلّى عَنِ الدُّنْيا. قالَ: عَلَىَّ بِهِ. فَلَمّا جاءَ، قالَ:يا عُدَىَّ نَفْسِهِ! لَقَدِ اسْتَهامَ بِكَ الْخَبيثُ، اَما رَحِمْتَ اَهْلَكَ وَ وَلَدَكَ؟! اَتَرَى اللّهَ اَحَلَّ لَكَ الطَّيِّباتِ وَ هُوَ يَكْرَهُ اَنْ تَأْخُذَها؟ اَنْتَ اَهْوَنُ عَلَى اللّهِ مِنْ ذلِكَ. علاء عرضه داشت: يا اميرالمؤمنين، از برادرم عاصم بن زياد به تو شكايت دارم. فرمود: چه شكايتى؟ عرضه داشت: لباسى كهنه پوشيده و دل از دنيا بريده. حضرت فرمود: او را نزد من حاضر كنيد. وقتى آمد، فرمود: اى دشمنك جان خويش، شيطان پليد تو را به بيراهه كشيده، آيا به زن و فرزند خود رحم نكردى؟! گمان مى‌كنى خداوند چيزهاى پاكيزه را بر تو حلال‌كرده آن‌گاه از اينكه از آنها بهره‌مند شوى ناراضى است؟ تو نزد خداوند بى‌مقدارتر از آنى كه با تو اين گونه رفتار نمايد. 🌸 قالَ: يا اَميرَالْمُؤْمِنينَ، هذا اَنْتَ فى خُشُونَةِ مَلْبَسِكَ، وَ جُشُوبَةِ مَأْكَلِكَ! قالَ:وَيْحَكَ، اِنّى لَسْتُ كَاَنْتَ، اِنَّ اللّهَ تَعالى فَرَضَ عَلى اَئِمَّةِ الْعَدْلِ اَنْ يُقَدِّرُوا اَنْفُسَهُمْ بِضَعَفَةِ النّاسِ كَيْلا يَتَبَيَّغَ بِالْفَقيرِ فَقْرُهُ. عاصم گفت: يا اميرالمؤمنين، تو خود با لباس خشن و غذاى ناگوار زندگى مى‌كنى! حضرت فرمود: واى بر تو، من همانند تو نيستم، زيرا خداوند بر پيشوايان عادل واجب فرموده كه خود را با مردم تهيدست برابر قرار دهند تا تهيدستى بر فقير سنگينى نكند و او را از پاى درنياورد
هیچ کس از آخرین خداحافظی با خبر نیست! با هم مهربان باشیم...♥️ Join👇 🆔 @Rangiinkaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♥️ مستجاب الدعوه هستند شادی روح شهدا صلوات🌷 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ✨ ʝσvłŋ→°.•رنـگــ🌈ـین کـــ🏹ـمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 به جهنم که کمرنگم کنند مگر کسانی که پر رنگ هستند چی شدند؟! 🎤 داریوش ارجمند: بعد از شهادت به منزلشان رفتم؛ مگر می‌شود بی تفاوت بود نسبت به چنین شخصیت هایی؟! 🔻غلط کرد هر کس گفت شهدای هسته‌ای به دنبال آدم کشتن بودند؛ این‌ها نوکران همان کسانی‌اند که سردارمان را ترور کردند 🔻به جهنم که کمرنگم کنند مگر کسانی که پر رنگ هستند چی شدند؟! 🔻بعضی منتظرند ببینند بایدن می‌آید یا ترامپ؛گور پدر همشان ..سگ زرد برادر شغال است!!!👌 Join👇 🆔 @Rangiinkaman
🔵 علم و تمدن اسلامی 🖐 قرآن و راز هویت در اثر انگشت 🔹 همه انسان‌ها، حتی دو‌قلوهای همسان دارای اثر انگشت منحصر به فرد می‌باشند، به عبارت دیگر، هویت‌های افراد در سر انگشتان آنان رمز‌گذاری می‌شود. 🔹 این سیستم رمزگذاری ممکن است به سیستم بارکد که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیز شبیه باشد. 🔹 به همین علت است که آثار انگشت به عنوان مدرک بسیار مهم تشخیص هویت و ویژه‌ی صاحبان آن‌ها، پذیرفته می‌شود و برای همین هدف، در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. 🔸 هنگامی که در قرآن عنوان می‌شود که باز‌گرداندن انسان به زندگی پس از مرگ آسان است، آثار انگشت انسان‌ها به‌طور خاص مورد تأکید قرار می‌گیرد. 💠 أ یَحْسَبُ الْإِنْسانُ أَلَّنْ نَجْمَعَ عِظامَهُ بَلى قادِرِینَ عَلى أَنْ نُسَوِّیَ بَنانَهُ (قیامت/ 3 -4) «آیا آدمی پندارد که استخوان‌های (پوسیده) او را جمع نمی‌کنیم؟! بلی، ما قادریم که سر انگشتان او را هم درست گردانیم.» 📌اما آنچه مهم است، آن است که این خصوصیت آثار انگشت به تازگی در اواخر قرن نوزدهم کشف شد. پیش از این زمان، افراد آثار انگشت را به صورت منحنی‌هایی بدون اهمیت یا مفهوم ویژه‌ای در نظر می‌گرفتند. با این وجود در قرآن، خداوند به اثر انگشت اشاره می‌کند که در آن زمان توجه مردم را جلب نکرده و امروزه توجه ما به اهمیت آن‌ها معطوف می‌شود. اهمیتی که سرانجام در این روزگار درک شد. 📙 منبع:کتاب قرآن، علم، اعجاز صفحه 108 Join👇 🆔 @Rangiinkaman
💍 نگاه به زیور آلات حکم نگاه به زیور آلات زن از روی لباس چیست؟ 🍂آیات عظام امام، خامنه ای،فاضل و نوری:بنابر احتیاط واجب نگاه به آنها جایز نیست.۱ 🍂آیات عظام بهجت،تبریزی،خامنه ای،صافی،مکارم ووحید:نگاه به آنها جایز نیست.۲ 🍂آیة الله سیستانی: نگاه به گردنبند و مانند آنها جایز نیست؛ولی نگاه به النگو و دستبند آنان-بدون قصد لذت-اشکال ندارد.۳ ۱:امام،نوری،وفاضل،تعلیقات علی العروة،(الستر)م۱و خامنه ای،سایت،نگاه، ۲:مکارم،تعلیقات علی العروة،(الستر)،م١؛تبریزی،صراط النجاة،ج۱،س۸۸۴؛خامنه ای استفتاء،س۴۷۷ودفتر :بهجت،صاف ووحید. ۳:سیستانی،تعلیقات علی العروة،الستر،م۱. 📙منبع:احکام نگاه و پوشش ✍نویسنده:سید مجتبی حسینی
26.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در روز قیامت عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع مَا مِنْ أَحَدٍ یَوْمَ الْقِیَامَةِ إِلَّا وَ هُوَ یَتَمَنَّى أَنَّهُ زَارَ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ ع لَمَّا یَرَى لِمَا یُصْنَعُ بِزُوَّارِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ مِنْ کَرَامَتِهِمْ عَلَى اللَّهِ علیه السلام : هیچ کس نیست در روز قیامت مگر اینکه آرزو می‌کند ای کاش امام حسین علیه السلام را زیارت کرده بودم آن هنگامی که می بیند که با زوار امام حسین علیه السلام چه می‌کنند، و چقدر نزد خداوند مورد کرامت واقع می‌شوند. 📚(وسائل الشیعه/ ج14/ص42 ،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکرعلی عباده: 🔷اميرالمؤمنين عليه السّلام شعری روی قبر حضرت سلمان رضوان اللَه عليه نوشتند، و حق هم همين است كه نوشتند واعتقاد خودشان را نوشتند و شوخی وتعارف ننوشتند. روى قبر سلمان با انگشت خودش روی خاك نوشت: 👈وَفَدتُ عَلَي الكَريمِ بِغَيرِ زادٍ مِن الحَسَناتِ و القَلبِ السَّليمِ یعنی: من وارد شدم بر يك شخص بزرگ بدون زاد و توشه. آن توشه چيست؟ آن توشه عبارت است از حسنات و قلب صاف و پاك. و من بدون توشه آمدم؛ نه قلب صافی دارم و نه حسناتی دارم...هیچ هیچ 🔹بعد حضرت می ‏فرمايد كه: و حَملُ الزّادِ أقبَحُ كُلِّ شَي‏ءٍ إذا كانَ الوُفودُ عَلَي الكَريمِ وقتی شما به مهمانی يك بزرگ می ‏رويد، غذا هم با خودتان مي‏بريد؟! اين اهانت نيست؟! یعنی سلمان که ده درجه ی ایمان را کامل طی کرده بود بقول معصومین علیهم السلام ، والآن بر خداوند وارد شده، زاد و توشه ندارد!! نه ندارد..نه قلب سليم دارد و نه حسنات، هيچی ندارد، ...اينها باور آنها بود ها! قائل نبودند که قلب سلیم یا حسنات دارند.. دربرابرخداوند تبارک وتعالی خود راصفر می دانستند صفر صفر...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5818803065347639620.mp3
24.05M
💠 صحیح خوانی نماز 🔸 استاد سید محسن موسوی بلده 🔸 قسمت اول 🔸 ضرورت یادگیری قرائت صحیح نماز
فرق غنا و موسیقی مومنان کسانی هستند که از هر گونه لغو و سخن بیهوده دوری می کنند.یکی از مصادیق لغو ،غنا وآلات لهو می باشد.۱ امام صادق(علیه السلام)فرمود: وقتی آدم (علیه سلام)رحلت نمود،ابلیس و قابیل با رحلت او خوشحال شدند. آن دو در اجتماع شرکت جستند و به نشانه شادی برای مرگ آدم از تنبورهاو وسائل لهو (موسیقی)استفاده کردند. پس هر کس در روی زمین از این وسائل لذت می برد از پیروان راه ابلیس می باشد.۲ پیامبر اسلام(ص)فرمود: فرشتگان به خانه ای که شراب و وسایل موسیقی و قمار (مثل تنبور و نرد)در آن باشد وارد نمی شوند و دعای اهل خانه مستجاب نمی شود،خیر و برکت هم از آنجا می رود.۳ با توجه به ترویج موسیقی از طرف بعضی مراکز فرهنگی،برخی می گویند:غنا حرام است و موسیقی اشکال ندارد،لطفا فرق بین غنا و موسیقی را بیان فرمایید. و برخی می گویند:موسیقی اصیل و سنتی اشکال ندارد لطفا نظرتان را بفرمایید. حضرت آیت الله خامنه ای: غنا خوانندگی مطرب و ملهی متناسب با مجالس عیش و نوش است و موسیقی نوازندگی با همان اوصاف است و در حکم با هم فرقی ندارند و هر دو حرام است. حضرت آیت الله تبریزی: غنا(آوازه خوانی مناسب مجالس خوشگذرانی که در مضمون باطل باشد)و گوش دادن به آن حرام است و بنابر احتیاط واجب باید از مطلق خواندنی که با ترجیع صوت (چهچهه) است ولو در مضمون باطل نباشد اجتناب نمود و نیز موسیقی لهوی(نواختن با آلات مخصوصه که مناسب خوشگذرانی باشد)و گوش دادن به آن حرام است. موسیقی ای که مناسب خوشگذرانی باشد حرام است و بین انواع آن فرقی نیست چه سنتی باشد یا غیر آن. حضرت آیت الله فاضل لنکرانی: غنا آوازی است که در آن صدا را در گلو می گردانند که به زبان عرفی چهچهه می گویند و طرب انگیز هم باشد و مناسب مجالس لهو و لعب هم باشد که این حرام است و موسیقی به یک تعریف،ترکیب اصوات است به نحوی که خوش آیند باشد. لذا اگر مناسب مجالس لهو و لعب باشد حرام است.(جامع المسائل) حضرت آیت الله مکارم شیرازی: کلیه صداها و آهنگ های مناسب مجالس لهو و فساد ،حرام است و تشخیص آن با مراجعه به اهل عرف خواهد بود. حضرت آیت الله صافی گلپایگانی: غنا عبارت از آوازی است که مشتمل بر ترجیع و صوت و طرب انگیز و مناسب با مجالس طرب باشد و موسیقی گاه بر غنا و گاه بر آلات مختلف موسیقی مانند تار،سنتور ،دف و غیره اطلاق می شود. موسیقی را اگر به همان معنای غنا و آواز ها و سازها و بکار گرفتن آنهاو بدانیم، فرا گرفتن موسیقی که از قدیم الایام بین اهل لهو و بزم متداول بود و در کشور ها و مناطق مختلف انواعی از آن بکار برده می شده و می شود همه حرام است.(جامع الاحکام). ۱:تفسیر نورالثقلین،۵۳۹/۳ ۲: وسایل الشیعه،۲۳۱/۱۲-بهشت جوانان،۳۳۴. ۳:وسایل الشیعه،۲۳۵/۱۲.
🍂🌼🍂🌼🍂🌼🍂🌼🍂 🌚 شب باش: در پـوشیدن خطای دیگران 🌍 زمین باش: در فروتنی 🌞 خورشید باش: در مهر و دوستی 🏔 کوه باش: در هنگام‌خشم ‌و غضب 🏝 رود باش: در سخاوت و یاری به دیگران. 🌊 دریا باش: در کنار آمدن با دیگران 👌 خــودت باش : همانگـونه ڪه می نمایی. ❌ ﻫﺮﮔﺰ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺭﺍ ﺍﺑـــﺮﺍﺯ نڪﻨﯿﺪ: ➊ ﺁﻧﭽﻪ نیسـتید ➋ ﻫﻤﻪﯼ ﺁﻧﭽﻪ هستید! Join👇 🆔 @Rangiinkaman
4_5818803065347639622.mp3
13.1M
💠 صحیح خوانی نماز 🔸 استاد سید محسن موسوی بلده 🔸 قسمت دوم 🔸 ضرورت یادگیری قرائت صحیح نماز Join👇 🆔 @Rangiinkaman
🔥 ربا خواری 🔥 ⚡️خداوند ربا را نابود می کند و صدقات را افزایش می دهد. و خداوند هیچ انسان ناسپاس گنهکاری را دوست نمی دارد.۱ 🔥کسی که کند،خداوند شکمش را بقدر آن از آتش جهنم پر می کند.۲ 🔥ربا خواری یک حرکت شومی است که توسط برخی از ثروتمندان بدان دامن زده می شود مستدعیست در این خصوص ما را راهنمایی فرمایید. 🌸حضرت آیت الله صافی گلپایگانی: حرمت ربا برای کسی مخفی نیست. 🌸حضرت آیت الله فاضل لنکرانی: ربا مطلقا حرام است. 🌸حضرت آیت الله بهجت: حرام است. 🌸حضرت آیت الله تبریزی: ربا خواری از گناهان کبیره است ووظیفه شما نهی از منکر است،البته باید موارد ربا را تشخیص داد زیرا بعضی از عامه مردم مواردی را ربا می دانند در حالی که شرعا ربا نیست مثل اینکه کسب جنس را نسیه گران تر بفروشد از قیمت نقد،یا چک مدت دار را در واقع سند بدهکاری کسب است به کمتر از مبلغ چک خریداری نماید. 🌸حضرت آیت الله سیستانی: ربا خواری به هر صورت که باشد کبیره و مستوجب عقاب دنیوی و اخروی است. 🌸حضرت آیت الله مکارم شیرازی: ربا خواری از بزرگترین گناهان کبیره است و ندمّتی که درباره ربا خواران در قرآن مجید و روایات وارد شده،درباره کمتر گناهی دیده می شود.‼️ ۱:سوره بقره،آیه ۲۷۶ ۲:الحکم الزاهره،ص۳۳۸-بحار الانوار ،۳۶۴/۷۶ 📙منبع:مسائل جدید ✍نویسنده:سید محسن محمودی Join👇 🆔 @Rangiinkaman
مجسمه سازی ساختن مجسمه ذی روح و آموزش و نصب آن در میادین و مراکز عمومی چه صورت دارد؟ حضرت آیة الله خامنه ای: به نظر شریف امام راحل(قدس سره الشریف) ساختن مجسمه تام ذی روح حرام است ولی خریدو فروش و نگهداری آن اشکال ندارد. حضرت آیةالله فاضل لنکرانی: ساختن آن حرام است ولی نصب و نگهداری آن مانعی ندارد. حضرت آیت الله بهجت: ساختن مجسمه کامل و آموزش و نصب آن حرام است ولی نگهداری مجسمه مانعی ندارد اگر برای غایات غیر محرمه باشد. حضرت آیت الله صافی گلپایگانی: ساختن مجسمه ذی روح از انسان و غیر انسان و شغل و کسب مجسمه سازی و گرفتن اجرت برای ساختن آن حرام است و نصب آن در میادین و مراکز دیگر خلاف شئون و شخصیت اسلامی جامعه و سیره مسلمین است. حضرت آیت الله مکارم شیرازی: اشکال ندارد. حضرت آیت الله شیخ جواد تبریزی: ساختن مجسمه تام ذی روح نزد مشهور حرام است و تعلیم آن چنانچه موقوف به ساختن بشود حرام است و اما نگاه داشتن بعد از ساختن مکروه میباشد. حضرت آیت الله سیستانی: ساختن آن به احتیاط واجب جایز نیست. ولی نصب آن فی حد ذاته اشکال ندارد. منبع: مسائل جدید نویسنده: سید محسن محمودی
4_5936281471844091930.mp3
6.35M
🎧 منم و هوای تو ، هوای قشنگ 🎤 سیدرضا نریمانی 🏴 Join👇 🆔 @Rangiinkaman