eitaa logo
رنگین کمان 🌈
472 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
43 فایل
کشکول (سیاسی،اجتماعی،دینی،عکس نوشته و...) لینک دعوت کانال ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/929759250C9dcea431bf برآے تبـادلـ و پیشنهادات بہ آیدے زیر مـراجـعـہ ڪنـید💐 @Mf4506 @Sobhan59 👌برداشتن هر گونه مطلبی از کانال جایز است #حَلالاًطَیّباً
مشاهده در ایتا
دانلود
قطره‌ای از 🔹هلال بن مسلم جحدری گوید: از جدم حرّه - یا حوّه - شنیدم که گفت: حضور علی بن ابی طالب بودم که شبانگاه مالی خدمتش آوردند؛ فرمودند: این مال را تقسیم کنید،گفتند: ای امیر مؤمنان، اکنون شب است تا فردامهلت دهید. فرمود: شما ضمانت می کنید که من تا صبح زنده بمانم؟ گفتند: این دست ما نیست! فرمود: پس تاخیر نیندازید و آن را هر چه زودتر تقسیم کنید. آنگاه شمعی آوردند و آن مال را همان شب تقسیم نمودند. 📗بحارالانوار ۱۰۷/۴۱ نقل از کتاب امیرالمومنین علی‌ابن ابیطالب علیه السلام،(مولف،احمد رحمانی همدانی)
رشوه خواری خداوند رشوه دهنده و رشوه گیرنده و واسطه بین آندو را لعنت کرده است.۱ متاسفانه رشوه خواری در خیلی از مراکز در حال رواج است و در صورت نپرداختن آن بسیاری از کارها انجام نمی شود . خواهشمندیم نظر اسلام را در این زمینه بیان فرمایید. حضرت آیت الله بهجت: حرام است،اگر صدق رشوه شرعی کند و الا حرمت آن دائر مدار تضییع حقوق دیگران و منافات داشتن با شرایط ضمن عقد اجاره است. حضرت آیت الله صافی گلپایگانی: اصطلاحا رشوه در مورد قضاوت. است و در موارد دیگز رشوه محسوب نمی‌شود،لکن بهر حال اگر گیرنده پول در ساعت کار اداریش کار را انجام. دهد جایز نیست پول بگیرد ،و اگر در خارج وفت اداری انجام دهو. اشکال. ندارد ولی چنانچه در ساعت اداری از انجام آن خوددادی کند گرفتن حقوق از دولت برایش جایز نیست و اما نسبت به دهنده پول چنانچه بدون دادن پول کار انجام نمی شود مانع ندارد که پول بدهد‌. حضرت آیت الله فاضل لنکرانی: رشوه محرَّم مربوط به امر قضاوت می باشد و اموری که در فرهنگ ما رشوه محسوب می شود. اگر موجب تضییع. حقوق. دیگران. یا خلاف مقررات جمهوری اسلامی ایران باشد جایز نیست. حضرت آیت الله سیستانی: رشوه. خواری کارمند بر خلتف قرارداد کارمندی است و جایز نیست ولی پرواختن آن در وضع موجود ودر غیر مورد قضاوت اگر مستلزم تضییع حق دیگران نباشد حرام نیست گرچه گرفتن آن جایز نیست. حضرت آیت الله تبریزی: رشوه دررباب قضاء حرام است ودر غیر باب قضاء اگر مخالف مقررات باشو نباید انجام داد. حضرت آیت الله مکارم شیرازی: رشوه خواری در باب قضاوت مطلقا حران و از گناهان کبیره. است و در غیر باب قضاوت چنانچه برای انجام کار خلافی پرداخته شود آن نیز حرام است ولی داون وجهی برای تسریع در کار حلال بدون آن که حقی باطل و باطلی حق یا نوبتی. ضایع شود برای دهنده اشکالی ندارد ولی گیرنده اگر در برابر انجام وظیفه وجهی دریافت کند او جایز نیست؛ اما اگر خارج از وقت،کار مباحی کرده،گرفتن وجه در مقابل آن اشکالی ندارد. ۱:الحکم الزاهر،ص۳۳۹ منبع: مسائل جدید ،ج۱،ص۱۴۹و۱۵۰ نویسنده:سید محسن محمودی
اظهار نظرهای نا مناسب در مورد حجاب و وزش بانوان برخی در مورد مسائل زنان اظهار نظرهای نامناسبی را ابراز می کنند. مانند بحث دوچرخه سواری یا ورزش بانوان، یا در مورد حجاب اظهار می دارند که به نظر ما کُت و دامن جهت حجاب کفایت می کند. نظر حضرتعالی در این زمینه ها چیست؟ حضرت آیت الله خامنه ای: اظهار نظر در مسایل دینی و احکام شرعی بر کسانی که صاحب نظر نیستند جایز نیست .و بر مومنین واجب است در تمام احکام دینی به مراجع بزرگوار تقلید و اسلام شناسان مورد وثوق و اعتماد مراجعه نمایند. حضرت آیت الله تبریزی: ترویج اموری که مبدا نشر فساد در جامعه یا بی عفّتی زنان و دختران شود جایز نیست. و پوشیدن لباسی که تمام حجم بدن آنان را نشان دهد که لباس زینت حساب شود کفایت نمی کند. حضرت آیت الله صافی گلپایگانی:امور مذکور معدضیّت برای مفسده دارد. بانوان باید جدّا از آن بپرهیزند. حضرت آیت الله بهجت: هر چه باعث فتنه و فساد باشد اشکال دارد. حضرت آیت الله مکارم شیرازی:هرچه موجب اشاعه مفاسد اخلاقی گردد حرام است. منبع:مسائل جدید،ج۱،ص۱۴۵و۱۴۶ نویسنده:سید محسن محمودی
از امیر مومنان علیه السلام روایت شده-و آن حدیث مشهوری است- که فرمود: تمام آنچه در قرآن است در سوره حمد است و آنچه در سوره حمد است در (بسم الله الرحمن الرحیم)جمع شده است ،و آنچه در (بسم الله الرحمن الرحیم)است در باء آن است و همه اسرا باء در نقطه آن است و من نقطه زیر باء هستم.۱ بحرانی(ره)در تفسیر برهان ذیل آیه شریف(سَنَشُدّ عَضُدَک بِخیکَ وَنَجعَل لَکُما سُلطاناً)۲ بازوی تو را به برادرت قوی می گردانیم و برای شما دو نفر حجّت و برهان و قدرت و توانایی قرار می دهیم،از انس نقل کرده است: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرستاده خود را به طرف گروهی فرستاد، آنها بر او دشمنی کردند و اورا کشتند. این خبر به آن حضرت رسید،این بار علی(علیه السلام) را به سوی آنها فرستاد،آن حضرت جنگجویان آنها را کشت و باقی مانده آنها را اسیر کرد و وقتی که در برگشتن به نزدیک مدینه رسید پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله)او را ملاقات کرد و در بر گرفت و صورتش را بوسید و فرمود: پدر و مادرم فدای کسی که خدا بازوی مرا به سبب او قوی کرد، همان طور که بازوی موسی را به سبب هارون تقویت نمود.۳ ۱:قطره ای از فضائل اهل بیت،ج۱،ص۱۷۷ ۲:سوره قصص،آیه ۳۵ ۳:تفسیر برهان:۲۲۶/۳ح۱
عملی با ثواب بی شمار.mp3
603K
🔴 چه عملی انجام بدیم تا کل فضایل و ثواب های رجب و شعبان و رمضان را یکجا ببریم ؟ 🎙 پاسخ:
💎🕋 آیت الله شیخ محمّدحسین آل کاشف الغطاء ره درکتاب📗 (جنه الماوی ) گوید: چنین ذکرنموده اند: که چون دردمخاض وزایمان برمریم احاطه کرد، به بیت المقدس پناه آورد تا آنجارا محّل و ماوای ولادت عیسی علیه السَّلام قرار دهد.. ندا رسید: ای مریم ! خارج شو؛ فَهذا بَیتُ العِبادَه لابَیتُ الولادَهِ . اماّ فاطمه بنت اسد چون درخود احساس دردنمود ودرکعبه بود، درها بسته شد و قدرت برخروج نداشت تاعلیّ علیه السَّلام رابه دنیا آورد. برای علی ع در🕋کعبه حادثه ی غریبه و اسرار و رموزی می باشد که اجلّ واَجلای آن این باشد که خداوند سبحانه میگوید: 🕋ای کعبه! من بزودی تو را به وسیله ی این متولّدشده ی در درونِ تو،از رجس و پلیدی اوثان وبتها واز انصاب وازلام طاهروپاک‌میگردانم. وهمینطور هم واقع شد، زیرا رسول خدا صلی الله علیه وآله درسال فتح مکّه ( عام الفتح) داخل کعبه شد درحالیکه بت ها بردیواره کعبه آویزان بودند، وهرقبیله ای از قبائل عرب بت مخصوص داشت. پس علیّ علیه السلام را برشانه اش بالابرد، وعلی بر روی دوش رسول الله همه را خردنموده و می شکست و بر روی زمین پرتاب میکرد ؛ وپیامبر خدا صلی الله علیه وآله این جمله را می گفت: جاءَ الحُّ وز‌َهَق الباطِلُ اِنَّ الباطِلَ کانَ زهوقًا. 🔅ودر ولادت علی بن ابیطالب درکعبه دیگر است که شاید از نکات قبلی دقیق تر وعمیق ترباشد وآن اینست که: حقیقت توجّه به سوی کعبه توجّه به این نوری است که در آن شده است 👈زیرا اگر فرض کنیم مقصود از توجّه به کعبه صِرف توجه به این ساختمان واین سنگها باشد، این نیز نوعی از پرستش اصنام وعبادت بتهاست _معاذالله_ ولیکن تناسب حکم میکند که بدن انسان که خاک است متوجّه کعبه ی خاکی شود ، و روح انسان که جوهری ست مجرّد متوجّه به سوی آن نورِ مجرّد گردد ؛ و هرجنسی به جنس خود ملحق می شود؛ نوررا برای نور و خاک برای خاک)) 📗امام شناسی ج ۱ ص ۲۷۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹آموزش احکام🌹 🌹احکام حدود روابط زنان و مردان 🌹
10.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میلاد امام علی(ع) بر همه مبارک⚡️⚡️❤️⚡️❤️⚡️⚡️⚡️❤️❤️⚡️⚡️❤️❤️❤️❤️❤️