پیشنهاد آموزش «زبان چینی» در مدارس و حمایت وزیر از آن
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش گفت که پیشنهاد دادهایم که زبان چینی و زبان عربی در کنار زبانهای دیگر نه به شکلی که هم اکنون در مدارس آموزش داده میشود، به فهرست آموزشهای ما افزوده شود.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام علی ذوعلم در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد با بیان اینکه شعار هفته پژوهش سال ۹۸ «پژوهش خلاقیت و زندگی» است گفت: برای امسال شعاری که مطرح شده پژوهش خلاقیت و زندگی است، زیرا بر اساس مبانی تحولی بدون تقویت عنصر خلاقیت و پویایی فکری به تحول دست نخواهیم یافت و امروز متاسفانه عنصر خلاقیت به قدر کافی مورد توجه نیست.
وی افزود: بدون رعایت عنصر خلاقیت و پویایی فکری و تقویت عقلانیت و تفکر به تحول دست نمییابیم. به عنصر خلاقیت در مدرسه و ساختار آموزش و پرورش به قدر کافی توجه نشده است.
رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در آموزش و پرورش با بیان اینکه کمبودهای زیرساختی در حوزه پژوهش بحث اصلی نگاه ماست گفت: معتقدم اگر بخواهیم تحول اساسی در آموزش و پرورش ایجاد کنیم؛ بدون گره خوردن به پژوهش امکان ندارد.
ذوعلم ادامه داد: هفته پژوهش در آموزش و پرورش چندین جنبه دارد که شامل انعکاس تلاشهای معلمان، دانش آموزان و بحث درباره بایستگیها و کمبودهای این حوزه است. دومین نکته هم این است که برنامههای درسی ما با نیازهای نسل امروز ارتباط برقرار کرده است و ما هم به این نقصان اعتراف می کنیم.
ذوعلم درباره ورود زبانهای خارجی دیگر و خارج شدن از انحصار یک زبان خارجی اظهار کرد: حوزه تربیت و یادگیری زبانهای خارجی، زبانهای قرآن ومعارف اسلامی و زبان فارسی سه حوزه را در سازمان تشکیل میدهد. پیشنهاد دادهایم که زبان چینی و زبان عربی در کنار زبانهای دیگر نه به شکلی که هم اکنون در مدارس آموزش داده میشود، به فهرست آموزشهای ما افزوده شود. وزیر هم ضمن حمایت از موضوع، دستور بررسی و ارجاع به شورای عالی آموزش و پرورش دادهاند.
وی ادامه داد: مطالبه مجلس شورای اسلامی در حوزه زبان خارجی و اینکه باید کیفیت را بالا ببریم و انحصار زبان انگلیسی شکسته شود، درست است.
ذوعلم با بیان اینکه ما در فضای آکادمیک با یک نقص فرهنگ پژوهشی روبرو هستیم گفت: بعضاً پژوهشها در مباحث آموزش و پرورشی و تربیتی به صورت کلیشهای صورت میگیرد و گاهی پژوهشهای ما ابزاری است تا پژوهشگر ارتقاء یابد. به همین علت به پژوهشهای مدرسهای نیاز داریم تا بتواند در کف مدارس، کمبودها را شناسایی کرده و راهکارهای واقعبینانه ارائه دهد.
يتقدم المجمع العالمي للصحوة الاسلامية بدعوة عامة لكتابة المقالات للمؤتمر العالمي للمقاومة الفلسطينية داعيا جميع الباحثين والمفكرين والخبراء لإرسال مقالاتهم وبحوثهم خلال فترة أقصاها إلى 10 من شهر يناير كانون الثاني 2020 إلى البريد الالكتروني info@islamic-awakening.ir.
المواضيع والمحاور المحددة لكتابة المقالات:
المحور الاول: القواعد النظرية والمعرفية والفكرية للمقاومة الفلسطينية
المحور الثاني: الثورة الاسلامية، النهضة الاسلامية والحلم الفلسطيني
المحور الثالث: القدرات والفرص والتحديات والتهديدات المحدقة بالمقاومة الفلسطينية
المحور الرابع: إيضاح مكانة القادة والنخب والمفكرين والباحثين عن العدالة في العالم في دعم فلسطين
المحورالخامس: خطاب المقاومة والتوقعات والحلول والاستراتيجيات
لمزيد من المعلومات يرجى زيارة موقع الصحوة الإسلامية
www.islamic-awakening.ir
الأمانة العامة للمجمع العالمي للصحوة الإسلامية
🔴مصطلحات عن الطَقس
🔵 اصطلاحاتی درباره هوا
⬜️الإرصاد الجَوّي : هواشناسی⛅️☀️🌦
◻️مناخ ؛ آب وهوا
▫️المناخ الجافّ : آب و هوای خشک
⬜️ الطَقس / الجوٌ : هوا
◽️کتلَة هوائيّة : توده هوا
▫️کتلة هوائية باردة : توده هوای سرد
🔶تیّارُ الهَواء : جریان هوا
🔷الجبهة الدافئة : جبهه هوای گرم
🔶بارد : سرد
🔷حارّ / دافئ : گرم
🔶 جافّ : خشک
🔷صقیع : یخبندان
🔶مطَر : باران / ج : أمطار ☔️
🔷ثلج : برف / ج : ثُلُوج 🌨
🔶 برَد : تگرگ ❄️
🔷برْد : سرما
🔹موجَة البَرْد : موج سرما
🔹البَرْدُ القارِس : سرمای شدید
◽️ إعصار / زَوبَعَة: گردباد🌪
◻️عاصِفَة : طوفان / کولاک
◽️عاصفة ثلجیّة : کولاک / کولاک برف 🌬💨🌫
◽️عاصفة بَرَدیّة : طوفان تگرگ❄️
◽️عاصفة رَملیّة : طوفان شن🌪
◽️عاصفة رعدیّة :
رعد و برق ⚡️⚡️
🔷سحاب : ابر / ج: سُحُب ☁️
🔶رعد : تندر ، رعد ⚡️
🔸الرعد و البرق : رعد و برق⚡️⚡️
🔷غیم : ابر / ج : غیوم☁️☁️
🔶حرارة / حَرّ : گرما 💥
🔸حارّ : گرم ، داغ🌟
◼️الجوّ صاحٍ : هوا صاف و آفتابیه 🌞
▪️الجو مُشمِسٌ : هوا آفتابیه☀️
▪️الجو/الطقسّ مُمطِر : هوا بارونیه 🌧🌧
▪️الجو/الطقس مُثلِج : هوا برفی 🌨🌨
▪️معتدل: معتدل 🌤
غائم : ابری 🌥
عاصف: طوفانی 🌊🌪
▪️طقسٌ رَطْب : هوای مرطوب☁️
▪️طقس جافّ : هوای خشک🌫
عيون الرثاء في فاطمة الزهراء عليها السلام (منتخب كتاب الفاطميات) - الشيخ قيس العطار.pdf
21.55M
خاص بطلاب قسم اللغة العربية للمشاركة في مؤتمر السيرة الفاطمية. بالتوفيق مدير القسم
🍃🌺 شعر زیبا و امید بخش منسوب به حضرت امام علی علیه السلام:
إذا اشتملت على اليأسِ القلوبُ
وضاقَ لما بهِ الصدرُ الرحيبُ
وأوطنت المكارهُ واستقرَّت
وأرست في أمَاكِنها الخطوبُ
ولم تَرَ لانكِشافِ الضّرُِ وَجهًا
ولا أغنَىٰ بحيلتهِ الأريبُ
أتاك على قنوطٍ منك غوثٌ
يمنُ بهِ اللطيفُ المستجيبُ
وكلُ الحادثاتِ إذا تناهت
فموصولٌ بها فرجٌ قريبُ
🔻 ترجمه:
وقتی دلها نا امید میگردد
وقتی که طاقتها پایان میگیرد
وقتی سختیها فراگیر میشود
و حوادث ناگوار در سرزمینی جا خوش میکند
و راهی برای حل مشکلات و زیانها باز نیست
و تدبیر افراد با تدبیر به نتیجه نمی رسد . . .
درست در همان اوج نا امیدی، خدای اجابتگر مهربان بر تو لطف میکند.
هرگاه سختیها بیحد و اندازه میشود، همان موقع گره کار دارد گشوده میشود!