1400-09-15(farahzad).mp3
زمان:
حجم:
12.84M
👤 #حجت_الاسلام_فرحزاد
📚 موضوع: شرح دعای ۳۱ صحیفه سجادیه ( فضیلت توبه ) و نکاتی پیرامون معرفت نفس
5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💖روز میلاد حضرت زینب کبری
🌸روز پرستار،
🌸روز جاری عاطفه ها،
🌸روز درخشیدن ایمان در قلب های مهربان
🌸روز افتخار انسان به انسانیّت
✨بر همگان مبارک باد✨
حاج مهدی رسولی@madaahi_99_۲۰۲۱_۱۲_۰۹_۱۲_۲۸_۱۵_۵۰۲.mp3
زمان:
حجم:
5.13M
🌹🌸🌹
🌸🌹
🌹
✅ مولودی
🎼 دختر بوترابیدی زینب
💠 سرود ترکی
🎤 حاج مهدی رسولی
#میلاد_حضرت_زینب (سلام الله علیها)
🌹
🌸🌹
🌹🌸🌹
5.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️«وفای عهد با امام زمان»
🎙استاد #رفیعی
یاران #امام_حسین پای عهدشون با امام موندن.
ما هم با امام زمان عهد بستیم...
┄┅═✧🌺یازهرا🌺✧═┅┄
@Ostad_Shojae4_5868251470503086805.mp3
زمان:
حجم:
12.7M
#خانواده_آسمانی ۷۳
#استاد_شجاعی
#دکتر_رفیعی
🔺اگــر دینداری؛ سبب رشد انسانیت در وجودِ آدمیزاد میشه؛ پس اینهمه اختلاس، فساد، بیاخلاقی و ... از سوی متدیّنین، چگونه توجیه میشود؟
🔺اینهمه دینزدگی که امروز در جامعه رواج یافته، آیا نتیجهی عملکرد غلط مذهبیها نیست؟
این موضوع اصلاً قابل توجیه نیست ♨️!
#انسان_شناسی
#بهانه_گیری
#دین_زدگی
*حکم غذا خوردن در خانه میت بعد از دفن میت چیست؟*
امام صادق عليهالسلام میفرماید:
" الاکل عند اهل المصیبه من عمل الجاهلیه. "
یعنی: غذا خوردن نزد مصیبتزدگان با خرج آنان، از رفتارهای جاهلیت است و سنت پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) فرستادن غذا برای مصیبتزدگان است.
من لایحضره الفقیه، ج۱ ص۱۸۲
بر اساس حدیث فوق، پس از شهادت جعفر بن ابیطالب (جعفر طیار) پیامبر(صلی الله علیه و آله) دستور داد به خانه جعفر غذا بفرستند تا خانوادهاش جز مصیبت از دست دادن جعفر، دغدغه دیگری نداشته باشند. براساس سنت پیامبر، اگر حتی صاحبان عزا دیگران را برای غذا خوردن در خانه متوفی دعوت کنند شایسته نیست بروند زیرا غذا خوردن نزد اهل مصیبت و در منزلشان از اعمال مردم قبل از ظهور اسلام و دوره جاهلیت بوده است
همچنین در حدیث آمده
زمانی که حضرت جعفر طیار(علیه السلام) در جنگ موته شهید شد پیامبر(صلی الله علیه و آله) از حضرت فاطمه(سلام الله علیها) خواست که به نزد اسماء همسر جعفر و خانوادهاش برود و برایشان غذا تهیه کند، بعد از این دستور پیامبر، میان مسلمانان رسم شد که وقتی کسی دچار مصیبت میشد همسایگان و خویشان او برایش غذا تهیه کرده و میبردند
سنت عقلانی و قرآنی اسلام اقتضا میکند تا در جهت همدردی با مصیبتزده و کاهش فشار روحی و روانی شرایط به گونهای فراهم شود که او در مدت عزاداری دغدغه نداشته باشد
در روایات شیعی و سنی با استناد به حدیثی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله و سلم) در شهادت جعفر بن ابیطالب، تصریح شده که مستحب است خویشان و نزدیکان متوفی در تهیه غذا و فراهم آوردن برخی امکانات، به خانواده او که دچار تألمات روحی شدهاند یاری رسانند و از آنان مراقبت و به آنها مهربانی کنند. به فرموده امام صادق عليهالسلام از همان زمان، این کار به صورت «سنت» درآمد
بعد از دفن، مستحب است صاحبان عزا را سر سلامتی دهند ولی اگر مدتی گذشته است که به واسطه سرسلامتی دادن مصیبت، یادشان میآید، ترک آن بهتر است و نیز مستحب است تا برای اهل خانه میت غذا بفرستند و غذا خوردن نزد آنان و در منزلشان مکروه است
متأسفانه آداب مجالس عزای میت امروزه از مسیر اصلی و اسلامی خود خارج شده و مصیبت بلکه مصیبتهای دیگر را بر مصیبتزده تحمیل میکند؛ زیرا افزون بر صرف هزینههای سنگین برای خرید قبر و تهیه وسایل کفن و دفن و ختم؛ مصیبت زده باید با توجه به هزینههای سنگین امروزی پذیرای افرادی باشد که برای تسلای خاطر و تعزیت بر مصیبتزده وارد میشوند و علاوه بر مصیبت اصلی هزینههای گزاف بیموردی را متحمل شود.
از نظر آموزههای اسلام، تحمیل هزینه پذیرایی از مردم بر مصیبتزده، از سنتهای غیرعقلانی است.
لطفاً اگر موافقید انتشار دهید تا شما هم علاوه بر موافقت خودتان دیگران را هم از این رفتار نادرست بر حذر دارید.
💌 چه کسانی به آسانی گناه نمیکنند؟
اگر بخواهیم جزء بهترینها باشیم، بد نبودن آسان میشود ولی اگر بخواهیم کمی خوب باشیم، ترک بدیها بسیار سخت خواهد شد. اگر بخواهیم شیرینی تقرب را بچشیم، مزههای دنیا برایمان تلخ میشود ولی اگر بخواهیم برای رفع تکلیف بندگی کنیم، شیرینی گناه برایمان چند برابر خواهد شد. این در اختیار ماست.
«استاد پناهیان»