❒❒❒❒❒❒
🌺 ذکـر امـروز شـنـبـه:
〖یـٰارَبَّ ٱلْـعـٰالَـمـیٖـن〗
🧮 ۱۰۰ مـرتبه
❒❒❒❒❒❒
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
☀️ به نام خدای مهربان
السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
🌺(اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم)🌺
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
✅ سلام و ادب
صبح یکشنبه زیبایتان به خیر
✅ ذکر روز یکشنبه :
( یا ذالجلال و الاکرام/ ای صاحب جلالت و کرامت )
100 مرتبه.
🌹🌷🌼🌹🌷🌼🌹
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
آیات صفحه🌹( ۴۱۷ )🌹
نیت: بر طرف کردن موانع ظهور امام زمان(عج)
☀️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
4_5782691113466857079.mp3
1.94M
🔸ترتیل صفحه 417 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده
قرآن ترجمه المیزان
سوره 32
سوره مبارکه السجده
صفحه 417
وَلَنُذِيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذَابِ الْأَدْنَىٰ دُونَ الْعَذَابِ الْأَكْبَرِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ (21)
و بى شک از عذاب نزديک تر [در دنيا] غير از عذاب بزرگ تر [در آخرت ]به آنان مى چشانيم، شايد [از عصيان] برگردند. (21)
وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُكِّرَ بِآيَاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْهَا ۚ إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ (22)
کيست ستمکارتر از آن که به وسيله آيات پروردگارش به او تذکر داده شود، سپس از آنها روى گرداند؟ بى شک ما از مجرمان انتقام مى گيريم. (22)
وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ فَلَا تَكُنْ فِي مِرْيَةٍ مِنْ لِقَائِهِ ۖ وَجَعَلْنَاهُ هُدًى لِبَنِي إِسْرَائِيلَ (23)
و همانا ما به موسى کتاب داديم، پس تو در تلقّى موسى آن کتاب را شک نداشته باش و آن را هدايتى براى بنى اسرائيل قرار داديم. (23)
وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا ۖ وَكَانُوا بِآيَاتِنَا يُوقِنُونَ (24)
و برخى از آنان (بنى اسرائيل) را چون صبر پيشه کردند و به آيات ما يقين داشتند، پيشوايانى قرار داديم که به امر ما [مردم را] هدايت مى کردند. (24)
إِنَّ رَبَّكَ هُوَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِيمَا كَانُوا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ (25)
همانا پروردگار تو روز قيامت، خود ميان آنان درباره آنچه در آن اختلاف مى کردند قضاوت خواهد کرد. (25)
أَوَلَمْ يَهْدِ لَهُمْ كَمْ أَهْلَكْنَا مِنْ قَبْلِهِمْ مِنَ الْقُرُونِ يَمْشُونَ فِي مَسَاكِنِهِمْ ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ ۖ أَفَلَا يَسْمَعُونَ (26)
آيا [اينان غافل اند] و اين که ما بسيارى از نسل ها را پيش از آنان هلاک کرديم که اينها در مسکن هايشان گام مى زنند برايشان روشن نساخته است [که عاقبت طغيان هلاکت است]؟ همانا در اين [داستان ها] آياتى است [عبرت آور] آيا با اين وصف نمى شنوند؟ (26)
أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّا نَسُوقُ الْمَاءَ إِلَى الْأَرْضِ الْجُرُزِ فَنُخْرِجُ بِهِ زَرْعًا تَأْكُلُ مِنْهُ أَنْعَامُهُمْ وَأَنْفُسُهُمْ ۖ أَفَلَا يُبْصِرُونَ (27)
آيا [توجّه نکرده] و نديده اند که ما آب [باران] را به سوى زمين بى گياه سوق مى دهيم و به وسيله آن، کِشته اى را بيرون مى آوريم که دام هاشان و خودشان از آن مى خورند؟ پس آيا [با چشم بصيرت] نمى بينند؟ (27)
وَيَقُولُونَ مَتَىٰ هَٰذَا الْفَتْحُ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ (28)
و مى گويند: اگر راست مى گوييد اين فتح (قضاوت ميان ما و شما) چه وقت است؟ (28)
قُلْ يَوْمَ الْفَتْحِ لَا يَنْفَعُ الَّذِينَ كَفَرُوا إِيمَانُهُمْ وَلَا هُمْ يُنْظَرُونَ (29)
بگو: [در] روز فتح (قيامت) کسانى که کفر ورزيده اند، نه ايمانشان سودشان مى دهد و نه به آنان مهلت داده مى شود. (29)
فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَانْتَظِرْ إِنَّهُمْ مُنْتَظِرُونَ (30)
پس، از آنان اعراض کن و منتظر باش [تا به سزاى خود برسند] همانا آنان منتظراند [تا سقوط تو را ببينند]. (30)
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۱۷🌷
مجازات های تربیتی:
«چوب معلّم» برای همه ی ما عبارتی آشناست که جدّی یا شوخی آن را دیده یا وصفش را شنیده ایم. هرچند در روش های جدید آموزشی، اثری از چوب و فلک نیست، همیشه و همه جا، «تنبیه» ـ در کنار تشویق ـ یکی از بازوان مؤثر تربیت شمرده شده که در صورت انجامِ درست و بموقع می تواند آثاری مناسب در وجود افراد داشته باشد. این روش تربیتی را در افعال پروردگار حکیم نیز می توان مشاهده کرد. در واقع می توان گفت که خدای بزرگ، چهار نوع مجازات دارد. یک مجازات، مربوط به جهان پس از مرگ و مخصوص دشمنان و کافران لجوج و مغرور می شود که در حقیقت، کیفر انکار حق و ظلم و ستم و تجاوز آنان به بندگان خداست و از خشم و غضب خدا سرچشمه می گیرد و هیچگاه پایان نمی پذیرد. نوع دوّم نیز به جهان پس از مرگ مربوط می شود؛ با این تفاوت که مربوط به افرادی است که با خدا دشمنی نمی ورزیدند؛ بلکه به سبب فریب خوردن از شیطان و هوس های زودگذر، به گناهانی دست زده اند که باید بر اساس عدالت خدا، مجازات آن ها را ببینند و پس از آن وارد بهشت شوند. سوّمین مجازات، مربوط به دنیا و امّت های گنهکار و افرادی است که به عمد و از روی لجاجت و پس از دیدن معجزات پیامبران، با خدا دشمنی می کنند. این افراد پس از تمام شدن مهلت مقرّر زندگی شان و صادر شدن فرمان عذاب از سوی خدا، همچون علفی خشک و بی مصـرف از مزرعه ی دنیا درو و به زباله دان هستی ریخته میشوند؛ افرادی مانند قوم نوح، قوم لوط، قوم عاد و قوم ثمود. چهارمین نوع از مجازات های خدا ـ که آیه ی مورد بحث به آن اشاره می¬کند ـ «مجازات های تربیتی» است؛ مجازات هایی که از لطف او برمی آیند. خدای مهربان برای هدایت بندگان خود، پیامبرانش را به سوی آنان روانه می کند. در این میان، گروهی ایمان می آورند، و گروهی راه انکار را پیش می گیرند. بر اساس آیات قرآن، معمولاً خدا به منکران و کافران مهلت می دهد و آنان را به برخی از مشکلات مبتلا می کند تا شاید این مشکلات باعث شود که از خواب غفلت برخیزند و از راه اشتباه خود بازگردند و به درگاه خدا توبه کنند؛ مشکلاتی مانند بیماری و قحط. آیه ی 130 سورهی اعراف می¬فرماید: «ما فرعونیان را به خشکسالی و کمبود میوه ها گرفتار کردیم تا مگر پند گیرند.» آیه ی 94 همان سوره، در قالب یک قاعده ی کلّی می فرماید: «ما در هیچ شهری پیامبری نفرستادیم مگر اینکه اهالی آن را به تهیدستی و سختی و رنج و بیماری دچار کردیم تا مگر [به پیشگاه ما] فروتنی و زاری کنند.» البتّه این مجازات ها معمولاً آخرین فرصتی است که به انسان ها داده می شود، و در صورت بی توجّهی، به سه نوع مجازات دیگر تبدیل خواهد شد. از روایات استفاده می شود که گاهی افراد باایمان نیز به سبب گناهان و اشتباهاتشان، دچار مشکلاتی می شوند تا متوجّه خطاهایشان شوند و توبه کنند.
مناجات امام علي.mp3
22.11M
🍀مناجات امیرالمومنین در مسجد کوفه
🎤حاج مهدی سماواتی
# هدیه به چهارده معصوم