eitaa logo
هیئت رزمندگان دزفول
1.5هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
799 ویدیو
9 فایل
💠 رسانه رسمی هیئت رزمندگان اسلام شهرستان دزفول 📍آدرس دفتر مرکزی هیئت: دزفول، خیابان قیام نبش خیابان سمیه 👤 ارتباط با ما: @Razmandegan_dez_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام ▪️شیخ الائمه و رئیس مذهب شیعه 🔹سخنران: حضرت آیت الله توکل(استاد اخلاق و عضو محترم مجلس خبرگان رهبری) از قم 🔹مداح: حاج محمد ابراهیمی 🔹دوشنبه 25 اردیبهشت ساعت 21 🔹حسینیه ثارالله دزفول ▪️▪️▪️▪️ خداوند تبارک و تعالی در حدیث لوح به حبیب خودش محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید: "لاکرمن مثوی جعفر و لاسرنه فی اشیاعه و انصاره و اولیائه" جایگاه جعفر را گرامی خواهم داشت و قطعا او را در رابطه با شیعیان و یاران و دوستانش شاد و مسرور خواهم کرد. ▪️▪️ ▪️▪️
بسم الله الرحمن الرحيم 🌱
برای مسابقه تا آخر این هفته برای ارسال پاسخ فرصت هست.
28.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 گردهمایی رزمندگان گردان های بلال ، عمار و ابوالفضل (ع) 🚩 🔷 برگزاری مسابقه کلیپ : 📌 ۱. شناخت ۵ نفر از رزمندگان حاضر در گردهمایی فوق ؟ 📌 ۲‌. شناخت یزله خوان و مداح آخر کلیپ ؟ 📝 جواب های خود را به ادمین کانال هئیت رزمندگان به آدرس@razmandegan_dezful ارسال کنید 🎖 به سه نفر از برندگان به قید قرعه جوایز نقدی اهدا خواهد شد
امروز دوشنبه داریم. نگاهی به و مسائل اجتماعی
جبهه حق در حال رویارویی بسیار سنگینی در حوزه مسائل فرهنگی اجتماعی با جبهه باطل است. نقش و جایگاه خود را بدانیم و بیابیم 👌
9.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استدلال بر حجاب اختیاری یا اجباری در حوزه اجتماعی @razmandegan_dezful
لطفا حتما حتما مطالعه کنید
رابطه تعرّف و تبرّج: 🔹 به دو آیه زیر دقت بفرمایید؛ هیچ ارتباطی بین این دو نمی‌بینید؟! "وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا: و شما را گروه گروه و تیره تیره قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید" (حجرات/۱۳). "يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْن: ای پیامبر به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابها [حجابهای بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است" (احزاب/۵۹). 🔹 فصل اشتراک دو آیه فوق، واژگان" لِتَعَارَفُوا: تا یکدیگر را بشناسید" (در آیه اول) و " أَنْ يُعْرَفْنَ: برای اینکه شناخته شوند" (در آیه دوم) است که هر دو از ریشه عَرَفَ به معنای شناخت هستند. طبق آیه اول، محله و شهر بایستی به نحوی طراحی و مدیریت شود که امکان تعرّف و شناختِ حداکثری بین همسایگان و شهروندان میسّر گردد. طبق آیه دوم نیز حجاب و عدم تبرّج، سبب تعمیق شناخت و به تبعش، دور ماندن بانوان از اذیت و آزار اغیار می‌گردد. 🔹 بر این اساس، عدم تعرّف به معنای عدم تعمیق روابط همسایگی است که نتیجه‌اش، بروز شناخت‌های فانتزی و سطحی است. و مبرهن است که آنگاه که شناخت‌های فانتزی و صورت‌محور، جایگزین شناخت‌های عمیق و سیرت‌محور در روابط اجتماعی گردد، تبرّج به اوج می‌رسد؛ زیرا در چنین شرایطی در نبود تعرّف و شناخت‌های عمیق، افراد سعی می‌کنند با صورت‌نمایی و تبرّج، تصویر جذابتری از صورت خود برای افرادی که از سیرت آنها شناخت عمیقی ندارند به نمایش بگذارند. لذا هرچه تعرّف کمتر، تبرّج بیشتر. 🔹 از دلایل مهم تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب در شهرهای معاصر همین است. زیرا در شهرها و کلانشهرهای معاصر، به دلیل سیاستهای اشتباه شهرسازی و مدیریت شهری، اولا تراکم انسانی به قدری بالا رفته است که به دلیل شلوغی بیش از حد محلات، دیگر امکان تعرّف و تعمیق روابط اجتماعی میسر نیست و ثانیا به دلیل اشتباه در سیاستهای آمایشی، شاهد ازجاکندگی‌های مکرّر و نوعی حس بی‌وطنی هستیم که نتیجه‌اش، جابجایی‌های دائم جمعیتی و به تبعش، تضعیف تعرّف و بروز شناخت‌های فانتزی و سطحی است. نتیجه غلبه این نوع شناخت‌های فانتزی، غلبه صورت‌محوری بر سیرت‌محوری در روابط اجتماعی و تبلور هرچه بیشتر تبرّج و تن‌نمایی در تلاطم حس بی‌وطنی است. پس اگر می‌خواهیم مسئله حجاب و عفاف را اساسی حل کنیم و صرفا با سطحی نگری به معلولها نپردازیم، بایستی با درک عمیق از علل بروز تبرّج و تن‌نمایی، ریشه‌هایی نظیر عدم تعرّف‌ها و ازجاکندگی‌ها و بی‌وطنی‌ها را تدبیر نماییم تا با حل آن علل، معلول‌هایی نظیر تبرّج‌ها و تن‌نمایی‌ها نیز تدبیر شود. @baladetayyeb
اگر که مذهب من جعفری و شیعه شدم مرادِ مکتب من جز امام صادق نیست....
شیخ الائمه حضرت صادق ‹ع›‌می‌فرمایند: كسى كه قبل از سلام سخن گويد، بـه او اعتـنا نكنـيد. -تحف العقول،۲۴۵