eitaa logo
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
460 دنبال‌کننده
99 عکس
15 ویدیو
16 فایل
دردنوشت ها و دل نوشته های سید مصطفی مدرس مسیر ارتباطی: @Sammmostafa
مشاهده در ایتا
دانلود
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
#اندیشه_توحیدی #توحید_اندیشی #توحیدی_اندیشی #علامه_طباطبایی .
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰«... اسلام دين است، و تمامى فروع آن به همان برمىگردد، و آن است كه در تمامى فروع دين منتشر شده است ...» 🔰«... قرآن كريم... كتابى است كه به برنامه كامل زندگى جهان انسانى مشتمل است و اگر به دقت كنجكاوى شود اين برنامۀ وسيع و پهناور كه هر گوشه و كنار اعتقادات و اخلاق و اعمال بيرون از شمار انسانيت را فراگرفته و به تمام دقايق و جزئيات آن رسيدگى مى‌نمايد... اساس اين برنامه وسيع، گرامي‌ترين كلمه حق كه ايمان به خداى يگانه باشد، قرار داده شد و همه اصول و معارف از «» استنتاج گرديده است و از آن پس پسنديده‌ترين اخلاق انسانى از اصول معارف استنتاج و جزء برنامه شده است. و از آن پس كلّيات و جزئيات بيرون از شمار اعمال انسانى و اوضاع و احوال فردى و اجتماعى بشر، بررسى و وظايف مربوط به آن‌ها كه از يگانه پرستى سرچشمه مى‌گيرد تنظيم گشته است. در آيين اسلام ارتباط و اتصال ميان اصول و فروع به نحوى است كه هر حكم فرعى از هر باب باشد اگر تجزيه و تحليل شود به همان تنها برمى‌گردد و نيز با تركيب همان احكام و مقررات فرعى حاصل مى‌شود ...» شیعه در اسلام، ص 155 .
فرار از رنج شیطانی به رنج توحیدی .
بسم الله الرحمن الرحیم المستعان بک یابن الحسن ⏱ 🔅در هر لحظه ما تحت تأثير اموری هستیم. يك زوايه انسان شناسي این است که هر اتفاقي كه هر لحظه مي افتد به عنوان مثال من تا چشمم را باز مي كنم، بر يك قالي پر نقش و نگار مي افتد؛ اين نقش و نگارها به واسطه قوه واهمه عكس برداري می شود و به قوه حافظه سپرده مي شود؛ عقربه ذهن و قلب ما به واسطه همین انباشته هایمان در حافظه سمت و سوق پیدا میکنند. 🔅اما اکنون وضعیت ما چیست؟ آیا ما در یک وضعیت سالم و مطلوبی قرار داریم؟! بایستی گفت ما انسانهای عصر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، در این وضعیتی که غرق در تصویرهای پر از رنج و درد و سیاهنمایی ها و ویرانه نمایی ها هستیم کتابخانه حافظه ما انباشته از هزاران تصویر سیاه و عذاب آوریست که هر روز بیش از پیش ما در در مرداب رنج غرق می کند. 🔅بایستی توجه داشته باشیم عواطفی که برای ما رخ میدهند در واقع به دست ما معماری و ساخته شده اند!! انسان بیش از هر مخلوق دیگری روی عواطف خود کنترل دارد ما بنده مدارهای عاطفی مان نیستیم چرا که ما میتوانیم تجربه های عاطفی مان را مدیریت کنیم. چرا که ما میتوانیم با تغییر مواد اولیه ای که ذهن ما در ساخت عواطف به کار می برد میتوانیم زندگی عاطفی خود را دگرگون سازیم. ما بایستی معمار تجربیات خودمان باشیم! 🔅اما اشکال کار آنجاست که ما به جای آنکه معماری و مهندسی کتابخانه حافظه خود را خود در دست بگیریم، همچو بردگانی بی اراده خود را به دست امپراتوری رسانه ای غرب داده ایم تا هر تصویری که اراده می کنند به خورد ما داده و بر اساس سلایق خودشان کتابخانه حافظه ما را دستکاری کرده و بدین وسیله ما را به آستانه دردناکی غیر قابل تحمل برسانند و بر این اساس هویت تاریخی ما را تحریف کنند تا به جای آنکه به تاریخ پر فتوح چهل ساله خودمان افتخار کنیم و به خود ببالیم که حماسه گون و عاشقانه در به ثمر رساندن پروژه تاریخی پر از خون و رنج انبیاء و اوصیاء معیت و مشارکت داشته ایم، حسرت رعیت زیر دست نظام شاهنشاهی 2500 ساله را بخوریم!!! 🔅انقلاب اسلامی از همان روزی که با دعوت حضرت امام خمینی ره شروع شد دعوتی جز عبودت الله و بسط حاکمیت حق سبحانه نداشت. اما گام نهادن در صراط مستقیم لازمه اش قلب سلیم است. بدون قلب سلیم هر چقدر هم تلاش بکنیم باز هم در طرح و نقشه شیطان خواهیم افتاد!!! اولين قدمي كه ما بايد در مسیر رسیدن به قلب سليم برداریم اين است كه موهوماتي صاف و زلال داشته باشم و جلوي موهومات فاسد و غیر صحیح را بگيریم. 🔅انقلاب اسلامی که از همان ابتدا با خون شهدای راه حقیقت آبیاری شد به همگان حقیقت زشت و پلشت نظام سلطه را نشان داد. در آن حديث حقيقت كه جناب كميل رضوان الله تعالي از اميرالمؤمنين علیه السلام نقل ميكند؛ حضرت فرمودند: الحقيقة محوالموهوم يعني اگر مي خواهي به حقيقت برسي تنگ راه سخت و كانال بسيار پيچيده و خطرناكي در جلوي راه است که بايد از آن گذر كني و آن هم واهمه و موهومات است. رأس الرئوس همه موهومات نظام سلطه و ابزار خطرناک آن یعنی امپراتوری رسانه ای غرب می باشد که با القائات موهوم خودش صراط مستقیم حقیقت را بیش از پیش بر امت ایران تنگ کرده است اما بایستی به یاد داشته باشیم که مقاومت بر امر حق است که حق است همانطور که حق سبحانه به نبی ختمی فرمود: فاستقم کما امرت 🔅مضافا بر این مطالب رنج و سختی ای که انسان در زندگی خویش دچار می شود چنانچه او را مصمم تر در مقاومت بر امر حق بار بیاورد رنجی توحیدی است که رهاوردی جز تقرب ندارد اما رنج و سختی ای که انسان را به انفعال و نا امیدی و کسالت بکشاند چیزی جز خسران مبین نخواهد بود. به بیان مرحوم صفایی حائری:"️دنیا بد نیست، کم است. دنیا رنج است اگر اسیرش باشی و سود است، اگر امیرش بشوی." این صراط مستقیم و راه حقیقت است که در سرتاسر آن آسانی و سختی در هم تنیده هم است همان طور که حق سبحانه فرمود ان مع العسر یسرا. اما راهی که متاع دنیا را به متاع آخرت ترجیح داده هماره سختی است هر چند انسان خود را تا آستانه مرگ با آروزی راحتی فریب دهد. سید مصطفی مدرس 19 / 9 / 97 .
آنچه جامعه اسلامی را می سازد حکومت اسلامی ( نیست ) . حکومت اسلام فقط ( پاسدار ) جامعه اسلامی است نه ( آفریدگار ) آن ؛ زیربنا و آفریدگار جامعه اسلامی ، (توحیدی) است که در یک بُعدش جامعه اسلامی را می سازد و در بُعد دیگرش حکومت اسلامی را . توحید در درون افراد ، خدا را به حکومت می رساند و در نتیجه جهاد با نفس شروع می شود و در جامعه ، الله را حاکم می گیرد و در نتیجه جهاد با طاغوت شروع می شود . شکل اول ، جامعه اسلامی را می سازد و در شکل دوم ، حکومت اسلامی را . 📚 اندیشه من ، علی صفایی حائری ، ص 15 .
معجزه نبی ختمی، معجزه امت ختمی نظام امت - امامت معجِز نظام سلطه .
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
معجزه نبی ختمی، معجزه امت ختمی نظام امت - امامت معجِز نظام سلطه .
بسم الله الرحمن الرحیم المستعان بک یابن الحسن 1⃣ یادداشت اول 🔰نفخه صور انقلاب اسلامی نفخه صور انقلاب اسلامی ایران چیزی جز یکتا موعظه الهی یعنی دعوت به قیام لله نبود(1). قیام برای خدا بود که امت ایران را به مرتبتی رساند تا در عصر سیطره ظلمت و تاریکی حاکمیت طاغوت، بر آن بشورند و تاج و تخت ریاست و سیادتش را سرنگون سازند. قیام ملت ایران آیینه و انعکاس قیام انبیاء اولوالعزم بود که بدیشان ارث رسیده بود. 🔰قیام برای خدا قیام برای خدا بود که نوح نبی و پیروانش را از عذاب سهمگین الهی نجات داد و ریاست و سیادت تکذیب کنندگان آیات الهی را به زیر کشید. قیام برای خدا بود که ابراهیم خلیل را از آتش سوزان رهانید و حاکمیت نمرود را در هم کوبید. قیام برای خدا بود که موسای کلیم را تنها با یک عصا از رود نیل عبور داد و تفرعن فراعنه را پایان بخشید. قیام برای خدا بود که با معجزه خود یعنی قرآن ملحدان و مشرکان را به عجز در آورد و بر تمام عادات و عقاید جاهلیت غلبه داد. 🔰انقلاب اسلامی امتداد پیوستار نهضت توحیدی انبیاء علیهم السلام انقلاب اسلامی امتداد همین زنجیره نهضت توحیدی انبیاء اولوالعزم است. انقلاب اسلامی چیزی جز عبودیت یک امت در ابعاد تاریخی تمدنی اجتماعی نیست و تمنایی جز گشودن درگاه عصر توحیدی انبیا و اوصیا به روی بشریت سرخورده امروز ندارد. 🔰انقلاب اسلامی یعنی قیام و مقاومت انقلاب اسلامی یعنی قیام لله و حفظ این قیام لله. حفظ قیام لله یعنی مقاومت. مقاومت به معنای تحمل کردن نیست! مقاومت یعنی در افق سقف و منتهای مرتبت انسانیت سیر کردن و در این جهان متعالی انسانیت زیستن. امت ایران با قیام خود و با مقاومت خود سقف و منتهای دیگری از انسان بودن را به بشریت نشان داد. نشان داد که می توان راهی به جز راه دیکته شده ابر قدرت ها پیمود. نشان داد که میتوان راهی به سوی آسمان گشود میتوان راهی از خدا با خدا و به سوی خدا طی کرد. میتوان با یک نام،حسین علیه السلام، بیش از بیست میلیون انسان را به تمنای قرب به انسان کامل مجتمع کرد. نشان داد که میتوان یک امت به عشق امامش، خضر پیر راه خود هشت سال در برابر بیش از 80 کشور دنیا بجنگد و سروقامتی خود را حفظ کند. نشان داد که تز پیروزی خون بر شمشیر واقعیت دارد تمام سلاح های عالم در برابر عزم و اراده آدمی سر تعظیم فرود می آورند. نشان داد که به تحقیق این سنت الهیست: ان الله لایغیر مابقوم حتی یغیروا ما بانفسهم 🔰 اگر در صدر اسلام حضرت نبی ختمی با معجزه خود یعنی قرآن حاکمیت طاغوت و سلطنت ابوسفیانها و ابوجهل ها را در هم کوبید و ایشان را به عجز درآورد. امت نبی ختمی نیز با تمسک به حبل الله یعنی قرآن و عترت اراده و عزمی به جهان بشریت عرضه داشت که تمام نظام سلطه و دستگاه استکبار را به عجز درآورد. این مقاومت امّت ایران است که اربعین را برای بشریت به ارمغان آورده است این مقاومت امّت ایران است که ایستادگی در برابر ظلم و ستم را برای جبهه مقاومت به ثمر رسانده است. این مقاومت امّت ایران است که مقاومت مستضعفان در یمن و عراق و سوریه و فلسطین را به بارآورده است. این مقاومت امّت ایران است که امپراتوری دلار را با چالش مواجه کرده است. این مقاومت امّت ایران است که امپراتوری رسانه ای غرب را به لرزه در آورده است. این مقاومت امّت ایران است که سلطنت استعمار و استثمار نوین را به هم ریخته است. سید مصطفی مدرس 27 آذر 1397 ادامه دارد... .
در گذشته، همین ایران و ملت و موقعیت جغرافیایی و همین فقه و قرآن و نهج‌البلاغه بود؛ اما در واقع چیزی نداشتیم و روزبه‌روز عقبتر میرفتیم و بیشتر بر سرمان میخورد وشخصیت ما هضم میشد. بعد که او پدید آمد و قدم در صحنه گذاشت، مثل وجودی که ماهیات را هستی و تحقق میبخشد، و مثل خورشیدی که میتابد و اشیا را آشکار میکند، و مانند روحی که به کالبدی دمیده میشود و اجزای آن را زنده میسازد، ما را زنده و نمایان کرد و به حرکت درآورد؛ آن‌وقت ارزش جغرافیایی و تاریخی و فرهنگ گذشته و و و ما شد و به کارمان آمد. ۶۸/۰۴ /۲۸ پ.ن: تصویری زیبا از استقبال مردم از امام خمینی هنگام ورود به ایران در ۱۲ بهمن ۵۷ طول صف استقبال نزدیک به ۳۳ کیلومتر بوده است!
Mahmood AliGholi - Ab Zanid Rah Ra-.mp3
2.56M
سرود آب زنید راه را از مرحوم علیقلی حماسه ای این چنین آرزوست... .
بسم الله غلغله دانشگاه تهران با موضوع حجاب یادآور چندین موضوع برای ما میتواند باشد 1. دانشگاه ایده تمدنی ما نیست ما بایستی به دنبال انحلال تمدنی دانشگاه و رجعت تمدنی به نهاد علمی خودمان باشیم. 2. حجاب عمق استراتژیکی است که خط درگیری جبهه باطل در برابر جبهه حق شناسایی کرده است. اما حفظ این عمق استراتژیک ضرورتا با پرداخت مستقیم بدان معلوم نیست صورت پذیرد. 3. دانشگاه مدرن از آن رو ایده تمدنی غرب است که چهل سال است پیاده نظام جریان لیبرال را در این کشور تامین کرده و چهل سال عرصه جولانگه شعاردهندگاه ضد دین و شریعت بوده است. 4. آنچه که محل نزاع جبهه باطل است حجاب نیست بلکه اقامه حجاب است. یعنی همان نقطه که خمینی ایستاده بود: اصل 5. دانشگاه مدرن، ایده تمدنی غرب است از آن رو که چهل سال است بازتولید نفی اقامه دین میکند؛ چهل سال است تمنای جدایی دین از سیاست را دارد. 6. وقتی از نفوذ صحبت میکنیم ضرورتا نبایستی دنبال جاسوس بگردیم بلکه دانشگاه مدرن مهمترین رگه جاهلیت مدرن است که چهل سال است در ایران اسلامی نفوذ کرده است. 7. مهمترین دعوت مکتب امام برای دانشگاهیان و دانشجویانی که سودای حاکمیت همه جانبه حق را در سر می پرورانند ضرورت تحول دانشگاه و یک رجعت تمدنیست. 8. تقلیل این ضرورت به یک کار تربیتی و حتی یک کار جریانی یا جهالت است یا خیانت! .
بسم الله المستعان بک یابن الحسن پیشتر صحبت از عقلانیت انقلابی رفت. وقتی گفتیم انقلاب اسلامی فجر یک حرکت جوهری در حیات انسانی بود. بدین معنیست که سقف حیات بشریت که پیش از انقلاب خلاصه در یک حیات حیوانی متمدنانه شده بود به سطحی برتر و متعالی تر ارتقا یافت. انقلاب مدرسه ای بود برای تربیت نفوس مطهر، نمایشگاهی بود برای جلوه و نمایش فضائل حیات انسانی عقلانیت انقلابی یکی از این فضائل بود. حیات انسانی همه مفاد حیات حیوانی را دارد مع اضافة فلذا به یک معنا انقلاب اسلامی بدین معنا نیست که رشدهای مادی را نفی کند بلکه پویشی است برای تدارک تمام رشدهای مادی اما انقلاب اسلامی خلاصه در این رشد های مادی با معیارهای مادی نمی شود. بلکه رشد ها و رشادت آفرینی های انقلاب اسلامی بیش از اینهاست که سخنش رفت. در ساحت اندیشه، اندیشه توحیدی صورتی فرهنگی، تمدنی و حکومتی یافته و خود را دهه به دهه در حال بسط دادن هست. فصل اخیر اندیشه توحیدی تا قبل از انقلاب خلاصه به تربیت انسانها و تک ستاره های متاله میگشت در حالیکه اندیشه توحیدی بعد از انقلاب در دانشگاه دفاع مقدس و دانشکده راهیان نور به صورت عظیم امتداد یافت. در ساحت دانش، عصر معرفتی جدیدی آغاز شد، مطرح شدن فقه حکومتی، ضرورت امتداد سیاسی اجتماعی فلسفه و علوم انسانی اسلامی همه از برکت انقلاب اسلامیست در ساحت سبک زندگی نیز ما نه به طور کامل اما تا حد قابل قبولی حیات انسانی رفتاری خودمان را در پیش گرفتیم. در ساحت معنویت نیز بازگشت و رجوع به معنویت با رونق گرفتن امام زاده ها و عتبات مقدس و خاصه پیاده روی اربعین صورت عظیمی به خود گرفت. در سطح تمدنی همینکه انقلاب اسلامی به عنوان طرف نزاع تمدنی با غرب مطرح گشته است دستاورد بزرگیست که چشمان تیزبین میتوانند اثرات آن را درک کند. در ساحت حکومتی چهل سال ایستادگی و مقاومت جمهوری اسلامی ایران یعنی چهل سال شکست مداوم نقشه ها و برنامه ریزی آمریکا. یعنی چهل سال شکست خرد آمریکایی. یعنی چهل سال افول ابهت آمریکایی. یعنی چهل سال تحقیر شیطان بزرگ!!! همه و همه نشان از این می دهد که انسان انقلاب اسلامی کیلومترها و فرسنگ ها با انسان پیش از آن فاصله دارد هر چند راه زیادی نیز تا قله وجود دارد.
وقتی صحبت از 40 سال مقاومت میکنیم متاسفانه تعبیر متبادر از مقاومت در اذهان درجا زدن هست درحالیکه پیشتر هم نوشتم که مقاومت یعنی حفظ گارد پیشرفت و ترقی. وقتی صحبت از 40 سال مقاومت میکنیم یعنی 40 سال چالش با نظام سلطه، 40 سال چالش با نظام سلطه در ساحت نظم ژئو پلیتیک منطقه ای و فرامنطقه ای 40 سال چالش با نظام سلطه در ساحت نظم اقتصادی 40 سال چالش با نظام سلطه در ساحت نظم فرهنگی-ارزشی 40 سال چالش با نظام سلطه در ساحت نظم معرفتی و... و یعنی 40 سال تلاش مداوم در ساخت ایران الگو که ساخت ایران الگو سوخت بار ما برای چالش با نظام سلطه را تدارم میکرد. وقتی صحبت از 40 سال مقاومت میکنیم یعنی نشان دادیم که یک خرد و عقلانیت انقلابی توانست دو گانه سلطه پذیر و سلطه گر را در نظام جهانی به هم بزند. وقتی صحبت از 40 سال مقاومت میکنیم یعنی نشان دادیم یک اراده انقلابی توانست جاری مجرای اراده الهی و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین شود. وقتی صحبت از 40 سال مقاومت میکنیم یعنی نشان دادیم این انقلاب پدیده ای الهیست که زمینه ساز و بلکه مسجل کننده سنن الهی بوده است من جمله سنت تمحیص و محوضت: لیمیز الله الخبیث من الطیب. به واسطه اصل وجود جمهوری اسلامی و داعیه تمدنی آن ولایت الله در سطح حکومتی و تمدنی گسترش یافت. اگر کسی بخواهد ذیل ولایت الله تلاش بکند ارض خدا واسع شده و زمینه فراهم است. صحنه مسجل است برای تمحیص و تمییز اندیشه توحیدی از اندیشه طاغوتی، صحنه مسجل است برای عبودیت الله و بسط حاکمیت الله در سطح حکومتی، تمدنی و فرهنگی در حالیکه تا پیش از انقلاب اسلامی اینها نبود.