eitaa logo
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
463 دنبال‌کننده
99 عکس
15 ویدیو
16 فایل
دردنوشت ها و دل نوشته های سید مصطفی مدرس مسیر ارتباطی: @Sammmostafa
مشاهده در ایتا
دانلود
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
#رزق_ابقی #اعتماد_به_نفس_ملی #هویت_تمدنی_فردا .
بسم الله المستعان بک یابن الحسن لا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلى ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ وَ لا تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ وَ اخْفِضْ جَناحَكَ لِلْمُؤْمِنينَ (88)سوره حجر ديدگان خويش را به آن چيزهايى كه نصيب دستههايى از ايشان كرديم ميفكن و بخاطر آنچه آنها دارند غم مخور و به مؤمنان نرمخويى كن. وَ لا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلى ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَياةِ الدُّنْيا لِنَفْتِنَهُمْ فيهِ وَ رِزْقُ رَبِّكَ خَيْرٌ وَ أَبْقى (131) سوره طه ديدگان خويش را به آن چيزهايى كه رونق زندگى دنيا است و بعضى از دستههاى آدميان را از آن بهره دادهايم تا در باره آن عذابشان كنيم نگران و خيره مساز كه روزى پروردگارت بهتر و پايدارتر است . 💠جایگاه شناسی آیات: آیات متناظر به وزان دو آیه 35 سوره محمد(ص) و 139 سوره آل عمران {وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ...} ما با این دو آیه مواجه هستیم. این دو آیه تتمیم و تکمیل دو آیه پیشین است. 💠تبیین آیات: 🔰تفسیر اجمالی آیات: حضرت آیت الله جوادی آملی در تفسیر تسنیم شان می فرمایند: "هم شما بدان هم آنها بدانند هم به آنها اعلام بکن که زرق و برق دنیا برای هیچ کس میوه نمی‌شود و هیچ کس از دنیا طرْفی نمی‌بندد ﴿وَلاَ تَمُدَّنَّ عَیْنَیْکَ إِلَی مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجاً مِّنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا﴾ مبادا چشم بدوزی به آنچه را که در دست دیگران است دیگران هم بدانند شما هم مستحضر باش که آنچه در دست دیگران است یا در باغ دیگران است فقط شکوفه است اینجا جای میوه نیست درختِ دنیا برای احدی میوه نمی‌دهد اینجا جای سردی است شما در منطقه‌های سردسیر کم و بیش مأنوس هستید که آنجا اصلاً درخت سبز نمی‌شود بر فرض درخت سبز بشود میوه نمی‌دهد یک تابستان کوتاهی دارد که تا این درختان می‌خواهند شکوفه بکنند پاییز زودرس می‌آید بساطش را به هم می‌زند... بنابراین تو بدان به آنها هم بگو که اگر واقعاً میوه می‌خواهند شجرهٴ طیّبه جای دیگر است, سایه می‌خواهند جای دیگر است اینجا جای امتحان است فقط شکوفه‌های خوش‌رنگی اینها پیدا می‌کنند که اینها را می‌آزماید نه اینکه به فواکه چشم ندوز, نه اینکه به اثمار و ثمرات اشجار چشم ندوز, به ازهار چشم ندوز به شکوفه چشم ندوز غیر از شکوفه چیز دیگر نیست ﴿وَلاَ تَمُدَّنَّ عَیْنَیْکَ﴾ حالا وجود مبارک پیغمبر که از همهٴ اینها منزّه بود بعضیها یک چشمشان به طرف مثلاً شکوفه است بعضی هر دو چشمشان را پُر می‌کنند خیره خیره به یک جا نگاه می‌کنند فرمود این طور خیره خیره نگاه نکن این فقط شکوفه است هر دو چشمش را پُر کرده پُر کرده دو چشمت را پُر کردی داری نگاه می‌کنی این برای کسی میوه نمی‌شود ﴿وَلاَ تَمُدَّنَّ عَیْنَیْکَ إِلَی مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجاً مِّنْهُمْ﴾ یعنی گروههایی از اینها را چه چیزی متمتّع کردیم ﴿زَهْرَةَ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا﴾ نه ثَمر, فقط شکوفه است تازه این شکوفه هم برای آزمون است ﴿لِنَفْتِنَهُمْ فِیهِ﴾ اما آنچه را که ما به شما می‌دهیم که محصول آن صبر و محصول این تسبیح, محصول استعانت بالصبر و الصلاة است آن رزق ربّ توست که هم بهتر است هم ماندگارتر ﴿وَرِزْقُ رَبِّکَ خَیْرٌ وَأَبْقَی﴾ " 🔰گرفتاری و بلوای امروز ما: فتنه شکوفه دنیای غرب مسئله امروز ما همین است که دنیای غرب و ما فیها چشمان ما را پر کرده است، حال یکی اقتصاد دنیای غرب و GDP بالای کشورهای غربی را بدان چشم دوخته دیگر فرهنگ اجتماعی و تشکیلاتی غرب در نظرش جلوه گری می کند دیگری پیشرفتهای علمی و معیارهای علمی و گفتمان های علمی غرب در نظرش پیشتازی و عزیز بروز می کند و خیلی از ما گرفتار سبک زندگی غربی و این نوع زیستن را برگزیده ایم، در نظر خیلی هایمان هم زرق و برق فناوری ها و تکنولوژی های دلربایی می کند و ... . تمام دنیای غرب و زرق و برق آن وسیله ای برای آزمایش و امتحان جبهه مقاومت شده است. 🔰اعراض جبهه مقاومت از دنیای بی خدای غربی به هر حال هر کدام از ما به نحوی گرفتاریم. اما نکته آنست که امت مؤمن انقلابی ایران به امامت رهبر خویش، خود را در چالش فراگیر با نظام سلطه(دنیای غرب) ببیند و می بیند و از هر چیزی که نشانی از حیات بی خدای غربی داشته باشد سعی می کند اعراض کرده و پاسخ ایجابی خود را بیابد. امت مؤمن انقلابی ایران و بلکه کل جبهه مقاومت رزق خدای انقلاب اسلامی را امت مؤمن و انفلابی ایران نه تنها خیر میداند بلکه میداند یعنی آن رزقی که از هر امر دیگری پایدارتر است چه برسد به رزق کدخدای دنیای غرب!!! .
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
بسم الله المستعان بک یابن الحسن لا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلى ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ
🔰وظیفه پیوستار انسانی ولایت فقیه در این مواجهه و امتحان کار ولایت فقیه(عاقله نخبگانی رهبر) تحقیر دنیای غرب و مافیهاست. اکنون تمام دنیای غرب در برابر تمام دین ما ایستاده است. جنگ، جنگ اراده هاست. اراده محصول هویت و شخصیت ماست. وقتی ما خودمان را برتر و بالاتر و ندانیم یعنی خودمان را حقیر و کوچک شمرده ایم. ما نبایستی بگذاریم با دستان خودمان، خودمان را تحقیر کنیم. ما نبایستی با دستان خودمان اراده خودمان را متزلزل کنیم. آن کسی که شخصیت خود را حقیر بر میشمارد اراده اش متزلزل گشته و به راحتی تسلیم زرق و برق دنیای غرب می شود. 🔻حضرت استاد میرباقری حفظه الله در این باب بیانی دارند: «من اصلی‌ترین بحرانِ کنونیِ کشور خودمان را در برابر غرب می‌دانم. ما باید جلوی این تحقیرشُدگی را بگیریم. این اتفاقاتی که در حوزه ارز و دلار و... می‌افتد، عامل عمده‌اش، تحقیرشدگی در مقابل غرب است.» ۹۷/‌۱/۲۲ 🔻مقام معظم رهبری نیز همین مقوله احساس شخصیت را از جهت تبیین می کنند: "اگر بخواهيم به آرمانها برسيم، احتياج دارد به . بايد بگوئيم ميتوانيم؛ اعتماد به نفس ملى يكى از ماست در همهى دورانها؛ بخصوص در اين دوران. علت اين، بخصوص هم اين است كه دشمن در صحنههاى گوناگون در گلاويز شدن با ملت ايران ناكام مانده؛ حالا دنبال شيوههاى جديد، راههاى جديد، حيلههاى جديد است و مكرهاى جديدى ميكند؛ «و مكروا و مكر اللَّه». شما هم كه بندهى خدا هستيد، در مقابل مكر او، در مقابل ترفند او بايد هوشيارى ويژهى خودتان را داشته باشيد. اينكه راجع به اعتماد به نفس حرف ميزنم، يكى از عللش اين است. اين هوچيگرىها اول در چهار نفر اثر بگذارد، از طرف ملت ايران احساس شرم كنند در مقابل آن هتاك غربى، و آنها شروع كنند به حمله كردن؛ اعتماد به نفس ضربه بخورد. توجه داشته باشيد كه اين هوچيگرىها يكى از شيوههاى سهگانه براى متزلزل كردن اعتماد به نفس يك ملت است."1386/10/13 "اين سه رخنه ميتوانند فرايند اعتماد به نفس ملى و منتهى شدن آن به پيروزىهاى پىدرپى و رسيدن به آرمانها را مخدوش كنند: الف) و تیره کردن افق اول، ايجاد يأس است؛ تيره كردن افق، به رخ كشيدن فاصلههاى علمى. اين واقعيتى است؛ ما از لحاظ علمى، امروز با دنياى پيشرفتهى علمى كه دويست سال است دارد كار علمى ميكند، فاصله داريم. اين فاصلهها را به رخ ميكشند و ميگويند آقا چطور ميخواهيد شما اينها را طى كنيد؟ مگر ميشود؟ جوان محقق و پژوهشگر و دانشمند ما را با اين كار مأيوس ميكنند. ب) غیرمنطقی يك نمونه از ايجاد يأس اشكالتراشىهاى غير منطقى است؛ متأسفانه راجع به اغلب تصميمات دستگاه ادارهى كشور از سوى يك عده مخالفخوان اشكالتراشى ميشود؛ اشكالتراشىهاى غير منطقى. اين هم يكى از آن راههاى مقابلهى با اعتماد به نفس ملى است . ج) يكى از راهها - كه اين راه سوم را هم غربىها بشدت در اين سالها دنبال كردند - مسئلهى هوچيگرى است؛ هوچيگرى مطبوعاتى. آدم خيال ميكند كه هو كردن افراد مال محدودههاى خاصى از مردم است، توى مجامع خاصى؛ نخير، در سطح بينالملل يكى از كارهائى كه بسيار رايج است، هوچيگرى است؛ هوچيگرى رسانهاى. امروز امكانات رسانهاى هم فراوان است. بيم آن هست كه در عرصهى جنگهاى روانى و تبليغاتى و به اصطلاح جنگ نرم بين ما و دشمنانى كه بسيار اصرار بر ادامهى اين نبرد دارند اعتماد به نفس ملی يا خدشه پيدا كند، تضعيف بشود، متزلزل بشود يا لااقل در حدى كه ملت ما به آن احتياج دارد، پيش نرود. ما در نيمهى راهيم. من به عيان مىبينم كه در ذهن و زبان و عمل بسيارى از برجستگان كشورمان اين اعتماد به نفس هنوز به حد نصاب لازم نرسيده. " 1386/10/13 ⚠️غرب میداند دین ما میخواهد تمام دنیای ایشان را ببلعد فلذا دین و تدین و دینداران و زندگی دینی را تحقیر می کند و روشنفکران غرب زده ما هم با رقاصی و مطربی خودشان این نمایش دیوانه وار را تکمیل می کنند. 🔻درود و رحمت خدا به سلاله پیامبران و نادره دوران حضرت امام خمینی ره که این مقوله را سالیان پیش فهمید با صدایی رعد آسا بیان نمود: "من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام می‌کنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابلِ دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست، یا همه آزاد می‌شویم و یا به آزادی بزرگتری که شهادت است می‌رسیم..." .
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
🔰وظیفه پیوستار انسانی ولایت فقیه در این مواجهه و امتحان کار ولایت فقیه(عاقله نخبگانی رهبر) تحقیر دنی
🔰 انسان با معناست که معنا می شود. احساس هویت و شخصیت می کند. اراده می کند و به جهاد و مبارزه می پردازد. عظیم ترین و یکتاترین معنای هستی و سرود هستی، توحید است. تمام کائنات در حال تسبیح و تهلیل و تکبیر و تقدیس حضرت حق هستند. فروغ ید بیضای سید روح الله خمینی ره معنایی را به عالم ارائه کرد که فروغ تمام معانی زاییده حیات غربی در برابر آن رنگ باخت. چرا که در برابر صبغة الله و رنگ خدا رنگی دیگر نیست. غرب تمام معنا و هویت خود را در چالش با انقلاب اسلامی می بیند، متفکرین غربی بسیار بهتر از ما فروغ معنایی انقلاب اسلامی را دریافتند اما ما به خاطر حجاب معاصرت، به دلیل خودبسندگی، به دلیل فقدان فرهیختگی، به دلیل کوته نظری به دلیل تحقیر شدگی ما این فروغ و زیبایی و شکوه مندی و جلالت و مکانت را ندیده ایم و نمی بینیم. همان طور که عده ای به دلیل تحقیرشدگی در جریان جنگ احزاب مکاشفه فتح تمدن روم و ایران و برپایی تمدن اسلامی که حضرت رسول ص آن را بیان نمودند دروغ و فریب پنداشتند اکنون نیز عده ای یا از روی جهالت و یا از روی خیانت وعده های الهی را گزاره های موهوم می پندارند. این اراده الهی است که امامت به مستضفعان تعلق بگیرد و تا وقتی شهدای زنده ای همچون حسینی همدانی ها و شهید حججی ها و شهید تهرانی مقدم ها و احمدی روشن ها هستند این درخت تنومند، این شجره طیبه ثمر خواهد داد ولو کره الکافرون... سید مصطفی مدرس - 6 / 7 / 97 .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
كَيْ لَا يَكُونَ دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِيَاءِ مِنْكُمْ - آیه 7 سوره حشر #طاغوت_اقتصادی #شکمبارگی_قارونها .
52_Bazgasht-be-Osoul .mp3
2.46M
فوریت و ضرورت پرداخت به #اندیشه_توحیدی سید علی خامنه ای - رمضان سال 1353 .
ُشُغلُه السفر یا شُغلُه فی السفر... .
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
ُشُغلُه السفر یا شُغلُه فی السفر... .
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰پرده اول: من شُغلُهُ السَّفَر ............... من شُغلُهُ فی السَّفَر در باب صلات مسافر دو اصطلاح مَن شُغلُهُ السَّفَر (کسی که شغلش مسافرت است) و مَن شُغلُهُ فی السَّفَر (کسی که شغلش در مسافرت است) از تعبیراتی هستند که در بحث نماز مسافر در کتاب‌های فقهی مطرح شده‌اند. ریشه این اصطلاحات چند حدیث از امام باقر (ع) و امام صادق (ع) است. در این دو تعبیر تفاوت به تمامه فهم می شود برای توضیح بیشتر مثال میزنم: کسی که شغلش سفر است مثل سالار کاروان، شتردار و یا ناخدای کشتی ای است که مشغله اصلی او از آب در آوردن سفر به احسن وجه می باشد. در کاروان ممکن است فرد ناشی، دزد، تاجر، طبیب، عالم و ... باشد. اما او همه این کاروان را بسان یک می بیند و قصدش به مقصد و مقصود رساندن است. اما کسی که شغلش در سفر است مانند تاجری که مدام در حال سفر کردن است مشغله اصلی او تدارک یک سفر و کاروان نیست بلکه در سفر او مشغله اش تجارت است البته با کاروان هم همراه است و شاید به کاروان هم کمکی بکند اما در کار مدیریت کلان و سامان کاروان نیست. 🔰پرده دوم: بسان یک انقلاب اسلامی ایران در دورۀ سیطرۀ تمدن غرب بر جهان بشری، رستاخیزی عظیم در جانها رقم زد چرا که: ⬅️انقلاب اسلامی بندگی یک امت در گستره تاریخی و اجتماعی است. ⬅️انقلاب اسلامی یک مدرسه عالی برای پرورش انسانهای وارسته ای است که یک شبه راه صد ساله را پیمودند. انقلاب اسلامی به دنبال طهارت نفوس انسانی و برساختن یک بهشت معنوی روی زمین است. ⬅️انقلاب اسلامی یک است. اندیشه ای که داعیه به چالش کشیدن تمامی مکاتب غربی و شرقی را دارد. چرا که اندیشه انقلاب اسلامی، اندیشه ای فطری است فلذا از آنجا که هیچ مذهب و مکتبی جز مذهب شیعه(به تقریر امام خمینی ره) فطرت انسانی را نشناخته است بالاترین شعور اسلامی(همچنین بشری) در کار انقلاب اسلامی آمده است. ⬅️انقلاب اسلامی یک زندگی است، نه یک عارضۀ موقتی که بهتر است از آن زودتر عبور بشود. انقلاب یک زندگی کامل اسلامی است. این انقلاب تمام ارزشهای اسلامی را به صحنه فراخواند؛ زیرا به همۀ آنها احتیاج داشت. کسی که در موقف کانونی انقلاب قرار بگیرد با تمام دین سر و کار خواهد داشت و به تمام پاسخهای دین احتیاج پیدا خواهد کرد. ⬅️همه اینها بیانگر آنست که این انقلاب آغازگر عصر جدیدی برای بشر بوده است فلذا: مکتب انقلاب یک است، یک «کل» فعال، خلاق، مهاجم و ویرایشگر که (بخوانید دستگاه استکبار) را بسان یک به چالش کشید. 🔰پرده سوم: .................. اکثریت قریب به اتفاق مردمان و نخبگان را می توانم نام ببرم که به قطع مصداق هستند. کسانی که به نام نامی الله، به نام نامی الله مخلصانه در کاروانی که به سوی فجر انسانی به پیش می رود تلاش می کنند... کسانی در این انقلاب دغدغه دانشگاه اسلامی را دارند... کسانی دیگر دغدغه تحول حوزه را دارند..... کسانی دیگر دغدغه وحدت حوزه و دانشگاه را دارند... کسانی دیگر دغدغه سبک زندگی را دارند.... کسانی دیگر دغدغه رسانه دارند..... کسانی دیگر دغدغه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی را دارند...... کسانی دیگر دغدغه فرهنگ جامعه را دارند...... اما انقلاب همه، این هست و این همه نیست......حال یک پرسش: در این زمانه کنونی چه کسی را میتوانیم نام ببریم که یقینا مصداق است؟ .
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰پرده اول: من شُغلُهُ السَّفَر ............... من شُغلُهُ فی السَّفَر در باب
🔰پرده چهارم: () آیا جز رهبری این بار سنگین را به دوش می کشد؟ چه کسی سینه اش را برای تحمل این همه دغدغه و مشغله سعه داده است؟ آیا کسی هست که نصرت ولی را بدین معنا که شغلش را قرار دهد میتوان در نظر بیاوریم؟ حال میتوان یک را کمی بهتر تبیین کرد..........او آنچنان بر بلندای قله دغدغه سعادت بشریت ایستاده است که سختی طی راه تا رسیدن بدان قله، او را در یک قرار داده است. نصرت ولی و ولایتمداری اصلا پدیده سهل و ساده ای نیست سربسته میگویم بسیاری از اعاظم و اکابر در این صحنه لغزیدند.........قلم اینجا رسید و سر بشکست....... ولی فقیه، سالار یک کاروان انسانی است که بر مبنای اداره می شود. وظیفه او شکوفایی استعدادهای انسانی و اثاره دفائن عقول می باشد. وظیفه او حفظ جهت کلی و ارزشهای اصیل این کاروان می باشد. اما ولایت فقیه فقط ولی فقیه نیست بلکه یک است که بایستی همه عرصه های انقلاب را در نوردد. این کاروان انسانی منازل سلوک الی الله را برای تحقق هر چه بیشتر حاکمیت الله بر روی زمین در می نوردد هر چند افت و خیزهایی در این میانه دارد اما آنچه که ضرورت دارد آنست که عده ای آنچنان شرح صدری کسب کنند که بتوانند تمام دغدغه های سعادت حیات بشری را یکجا در سینه خود جا بدهند. در انتها به بیانی از رهبری در باب تعریف و نقش و جایگاه رهبری اشاره میکنم: 💠رهبری یک مدیریت است؛ البته مدیریتِ اجرائی نیست. این اشکال و اشتباه هم در طول زمان، از اول انقلاب تا امروز، در بعضی از تبلیغات ادامه دارد. اینجور تلقی کنند که رهبری یک مدیریت اجرائی است؛ نه، مدیریت اجرائی، مشخص است. مدیریت اجرائی در بخش قوه‌ی مجریه ضوابط مشخصی دارد، معلوم است، مسئولین معینی دارد؛ در قوه‌ی قضائیه هم - که آن هم مدیریت اجرائی است - همین طور، هر کدام مسئولیتهائی دارند؛ قوه‌ی مقننه هم که معلوم است. رهبری، ناظر بر اینهاست. به چه معنا؟ به این معنا که از حرکت کلی نظام مراقبت کند. در واقع رهبری، یک است.💠۱۳۹۰/۰۷/۲۴ 💠ولایت فقیه، جایگاه و و و به چپ و راست است؛ این اساسی ترین و محوری ترین مفهوم و معنای ولایت فقیه است. ... نقش ولایت فقیه این است که در این مجموعه ی پیچیده و در هم تنیده ی تلاشهای گوناگون نباید حرکت نظام، انحراف از هدفها و ارزشها باشد؛ نباید به چپ و راست انحراف پیدا شود. پاسداری و دیده بانی حرکت کلی نظام به سمت هدفهای آرمانی و عالی اش، مهمترین و اساسی ترین نقش ولایت فقیه است.💠۱۳۸۳/۰۳/۱۴ 🔰🔴🔰این یک ضرورت راهبردی است که عده ای بایستی شغل خود را انقلاب بسان یک کل تعریف کنند. ضرورتا شخصیت چنین افراد به شدت بایستی ذوابعاد و ذو وجوه است و طی این مسیر سختگیری فوق العاده ای بر خویشتن خویش می طلبد. .
بسم الله الرحمن الرحیم 📝 امروز انسجام ذهنی جامعۀ انقلابی هدف قرار گرفته است. نمی‌گویم الزاماً دشمنان، شاید بالاترین دشمن حق‌پویی طبیعت زندگی دنیایی است. «ولنبلونّکم بشیء من الخوف و الجوع ... و بشّر الصابرین.» انقلاب اسلامی طوفندگی خود را مدیون ایدۀ نیرومندی بود که امام خمینی رحمةالله‌علیه از دل یک تاریخ دردها و درکها و سوگیریها و تلاشهای الهی بیرون کشیده بود. آن ایده از جوهره‌هایی تغذیه می‌کرد. آن ایده تا زنده است ما زنده‌ایم. آن ایده تا نیرومند است ما نیرومندیم. آن ایده تا نوین است ما نیز سخن نو برای بشریّت داریم. آن «ایدۀ مادر» در آب و هوای لیبرال و در آب و هوای چپ‌اندیشی گم خواهد شد. ما نیازمند نفوسی هستیم که نقش قیّم این اندیشه را بازی کنند. عمیق باشند، ریشه در اصالت‌های فکر اسلامی داشته باشند، آن جوهره را با مجموع تجربیات تا امروزمان تراشیده باشند و حنجرۀ مقدس آن ایدۀ الهی را آمادۀ آوازی خوش نموده باشند. امروز کارزاری جذاب پدید آمده است. باز هم عصای موسی و دست کلیم‌الهی خواهد درخشید. آن ایده توحید است. سطحی‌نگری بلای جان مؤمنان است. مؤمن از آنجا که باطن(غیب) را چون ظاهر می‌بیند از کعبه هم ارزشی بالاتر دارد. «الذین اذا اصابتهم مصیبة قالوا انا لله و انّا الیه راجعون.» «أُولٰئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوٰاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولٰئِكَ هُمُ اَلْمُهْتَدُونَ.» ﴿البقرة، 157﴾ اینها، همانها هستند که الطاف و رحمت خدا شامل حالشان شده؛ و آنها هستند هدایت‌یافتگان! سالها ـ و نه ساعتها ـ باید در این باره سخن گفت، گفتگو کرد. همینجا باید خیمه زد. 🌼
بسمه تعالی 📝 🔰 ✍ در شرایط جنگ احزابیم. همه دارند به میدان می آیند. «در سورۀ احزاب مشاهده می‌کنید: «وَ لَمّا رَءَا المُؤمِنونَ الاَحزابَ قالوا هذا ما وَعَدَنَا اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُم اِلّآ ایمانًا وَ تَسلیمًا.»(احزاب، 22) قضیّه‌ی احزاب قضیّۀ مهمّی بود؛ یعنی در مقام مقایسه، اگر بخواهیم جبهۀ امروز دشمن علیه جمهوری اسلامی را در صدر اسلام مشابه‌سازی بکنیم، می‌شود جنگ احزاب. امروز خب مشاهده می‌کنید دیگر؛ همۀ دنیاپرستان و قدرت‌طلبان و جنایت‌کاران و اهل زور و ظلم و طغیان در سرتاسر عالم، در رده‌های مختلف اقتدار، در مقابل جمهوری اسلامی صف کشیده‌اند و حمله هم کرده‌اند و دارند از همۀ جوانب حمله هم می‌کنند؛ عین همین قضیّه در جنگ احزاب اتّفاق افتاد.» (بیانات در دیدار جمعى از دانشجویان، 12/4/95) در جنگ روانی چه زمزمه ای سر داده اند؟ 1. نظام اسلامی در حال فروپاشی است. 2. ما به اندازۀ یک ارزن هم کارآمد نبوده ایم. 3. راه حل تغییر ساختار است. هم آوایی با این طرح شوم و توطئۀ در واقع قدیمی، بلکه ایجاد یک ضلع جدید و افزودن بر این جبهۀ رنگارنگ گناه کوچکی است؟ کسی که مشغول چنین سیئۀ راهبردی بزرگی است چه قرائتی از موقف او می شود؟ مسائل خرد دیگر چه میزان درشت خواهد بود؟ ... قدری هشیارتر باشیم. هوای نفس انسان را در دام شیطان می اندازد، هر چند پرآوازه باشیم. البته ظواهر همیشه فریبنده است. مسلک خوارج همیشه این طور بوده است. جالب است که خوارج منفعلان صحنۀ اجتماعی هستند. افراد در واقع بی ریشه ای که نهایتاً با همۀ ادعاهای اصالت اندیشی و انقلابیگری و ... در طرح دنیاگرایان صریح می افتند. هیچ مفرّی نیست ... .
پس ما در معرض مساس و درگیری طائفه ای از شیاطین انس و جن هستیم و انقلاب اسلامی به عنوان جامع ترین بندگی، خود نیاز به حضور ما و مقاومت ما در صحنه انقلاب دارد باشد که خدای خویش را از روی تضرع و ابتهال بخوانیم و از غافلان نباشیم... وَاذْكُر رَّبَّكَ فِي نَفْسِكَ تَضَرُّعًا وَخِيفَةً وَدُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَالآصَالِ وَلاَ تَكُن مِّنَ الْغَافِلِينَ ﴿۲۰۵﴾ و در دل خويش پروردگارت را بامدادان و شامگاهان با تضرع و ترس بىصداى بلند ياد كن و از غافلان مباش . .