eitaa logo
🇮🇷رسانه‌ و خانواده
4.1هزار دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
6.6هزار ویدیو
85 فایل
موسسه فلق رایانه اصفهان با مدیریت حامد کمال تولید کننده:کتاب ومحصولات رسانه‌ای برگزار کننده دوره‌های تربیت رسانه وهوش‌مصنوعی ارتباط با ادمین @Fatemehz1369 تعرفه تبلیغات @Resanehkhanevadeh_tabligh پیام ناشناس https://daigo.ir/secret/3603904478
مشاهده در ایتا
دانلود
❎ تحلیل مهم روز ❇️ در شرایط فعلی«کنشگران  فعال » برنده ی جنگ شناختی _ ادراکی هستند . 🛑فتنه ۱۴۰۱ به ما فهماند که شیوه جنگها عوض شده و فقط با نگاه امنیتی نمیتوان آنرا خنثی کرد.. جنگ های جدید همگی هیبریدی_ترکیبی است .... یعنی همزمان چندین نوع جنگ بصورت همزمان و ترکیبی انجام میشود مانند : ۱_جنگ سخت، نبرد نظامی سنگین ۲_حملات به مرزها و اقدامات گروهک ها ۳_اقدامات مخل امنیت و بمب گزاری ۴_جنگ اقتصادی و تحریم ۵_جنگ سیاسی، انتخاباتی،براندازی نرم ، نافرمانی مدنی وانقلاب های رنگین ۶_جنگ روانی ۷_جنگ سایبری ۸_جنگ شناختی، ادراکی 🔹اکنون میتوان ادعا کرد با نوع جدیدی از جنگ های شهری،«نافرمانی مدنی ناشی از تغییر و تقابل شناخت ها فرهنگ (تغییر نسل)» مواجهیم . 🔹 بخش مهم این پروژه، جنگ شناختی_ ادراکی است و دست بر تر با راوی خبر اول است...جنگ، جنگ روایت هاست...«زمان» عاملی حیاتی است،، آنکه از موضع آفندی سریعتر روایت کند می بَرد و طرف مقابل در موضع پدافندی هر چقدر هم خوب دفاع کند تلفات می دهد چون اعصاب و روانی که بهم ریخته به سختی آرام خواهد شد اینجاست که رهبری می فرمایند: بدنبال پرت کردن حواس نظام از مسیر اصلی هستند... 🔹جنگ شناختی غیرطبیعی نیست؛ آنچه غیرطبیعی است غَفلت مسئولان و رسانه‌هاست که به هشدارهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این زمینه خوب توجه نمیشود. همیشه با هزینه های سنگین در کف میدان، به اهمیت تدابیر رهبری پی بردیم و خدا کند که این هزینه های اخیر، ما را کفایت کند برای درک شیوه جنگ های آینده... 🔹از موارد مهمی که جنگ شناختی از آن اثر می‌پذیرد و باعث میشود که این نوع جنگ در اولویت قرار گیرد، «تغییر در آرایش رسانه‌ای» است درحقیقت تغییر در آرایش رسانه‌ای که خود محصول پیشرفت تکنولوژی‌های ارتباطی است، باعث شده جنگ شناختی در کانون توجه کنشگران قرار گیرد. 🔻 شکست انحصار رسانه‌های سنتی در تولید و توزیع اخبار و بدنبال آن توجه به این پدیده که هر فردی می‌تواند در «هر مکانی»، «هر زمانی» و با «هر زبان» و «ابزاری» پیام تولید و منتشر کند باعث شده که نقش رسانه‌های جمعی یعنی رادیو، تلویزیون و مطبوعات کمرنگ شده است. 🔹اکنون مانند گذشته نیست که یک نفر تولید کننده و بقیه استفاده کننده باشند. بلکه همه افراد در عین‌حال که مصرف‌کننده هستند، تولید‌کننده و توزیع‌کننده هم هستند، بنابراین در جنگ شناختی کسانی پیروز و اثرگذار هستند که مدیریت سوژه‌ها، جملات و واژه‌ها، چینش تصاویر را بدست گیرند. چیزی شبیه اتاق طرح ریزی عملیات در دفاع مقدس ولی در حوزه «خبر» 🔹در جنگ شناختی تیر و گلوله شلیک نمی شود ، بلکه با شلیک «خبر داغ» یا «سوژه»به ذهن مخاطب میتوان در او فعل و انفعال ایجاد کرد او را وادار به عمل یا عکس العمل نمود...اتاق جنگ باید بداند مهمات خبری را چگونه مدیریت کند...تشکیل مهپا (مرکز هماهنگی پشتیبانی آتش) در سطوح کشوری ، استانی و شهرستانی یک امر ضروری است...اتاق جنگ باید بداند کدام خبر برای کدام مخاطب است ، آنچنان اخبار(مهمات) باید به خوبی طراحی، بارگزاری و شلیک شوند که آماج ذهنی را مورد هدف قرار داده و اثر شبهات ذهنی و اخبار کذب را در جامعه خنثی نماید. 🔹در اتاق های طرحریزی که شبیه اتاق جنگ عمل میکند باید افرادی حضور یابند که به شگردهای خبرسازی، خبر پروری، ترفندهای عملیات روانی، جنگ شناختی، جنگ های هیبریدی _ ترکیبی مسلط باشند ... افرادی حضور یابند که بدانند در آن مقطع در فضای ذهنی نیروهای خودی،بیطرف و مخالف در آن حوزه ی جغرافیایی چه میگذرد...در فضای مجازی آن چه می گذرد... روی کدام خبر کار شود و از کنار کدام خبر رد شد...جنگ، جنگ اخبار و روایت هاست ...برد با کسی است که زودتر، دقیق تر، حرفه ای تر بر ذهن دیگران اثر بگذارد ... 🔹در آرایش جدید رسانه‌‌ای، «کنشگران  فعال» برنده جنگ شناختی هستند و کنشگران الزاما در کف خیابان یا در موقعیت مکانی یا بازه زمانی خاص حضور ندارند ، حتی میتوان از لشکریان رباتیک یا فیک برای این امر استفاده نمود...برجسته سازی خبر و ضریب دادن به آن یک شیوه مرسوم است، پروژه ی تکرار را به آن اضافه نموده بعد ببینید چه خواهد شد ... ✅درجنگ شناختی کسانی پیروز هستند که: 🔻۱_ آرایش جدید رسانه‌ای را بشناسند . 🔻۲_ بتوانند از سلاح ها ، مهمات و ابزارهای جدید استفاده حداکثری کنند. 🔻۳_ بپذیرند که مدل تولید، توزیع و دریافت اخبار عوض شده است . 🔹اکنون میتوان به اهمیت «مرحله پیشرفته تر جنگ روانی» پی برد که چگونه انسان را تبدیل به نیروی جنگی کف خیابان می کند. علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری، هنوز هم به اهمیت رسانه‌های اجتماعی‌ پی نبرده ایم و بخش‌های مختلف در «کنشگری در این حوزه» تردید دارند و همین مسئله آسیب‌پذیری در جنگ شناختی را موجب شده است. ✍حسین هراسانیان. @Resaneh_khanevadeh
@cyberclub_irاصل مسئولیت پذیری 1.mp3
زمان: حجم: 4.22M
🔹سلسله مباحث تربیت رسانه ای در خانواده 🔸استاد : سید علیرضا آل داوود @Resaneh_khanevadeh
💠 کلاهبرداری‌ اینترنتی نصب اپلیکیشن ناشناس 🔹لینک‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، پیامک‌ها و پیوست ایمیل یا متن ایمیل می‌تواند باعث آلوده شدن سیستم کاربران به بدافزارها شود و کلیک دزدی و هدایت کاربران به سایت‌های جعلی از پیامدهای آلوده شدن سیستم کاربران توسط این لینک‌هاست. @Resaneh_khanevadeh
💠 فعالیت اوبر در ترکیه ممنوع شد 🔺چند سال پیش اتحادیۀ تاکسی‌رانی استانبول به‌خاطر رقابت ناعادلانه و خسارت‌زدن به تاکسی‌ها از شرکت تاکسی اینترنتی اوبر شکایت کرد. در سال ۲۰۱۹ دادگاه دستورِ فیلترشدنِ اوبر را صادر کرد اما در سال ۲۰۲۱ اجرای این دستور تا صدور رای دادگاه تجدیدنظر متوقف شد و حالا دادگاه تجدیدنظر رای قبلی را تایید کرده است. @Resaneh_khanevadeh
📸 سالهاست که درخصوص هجوم دشمن از طریق برخی بازی‌های رایانه‌ای، در حال روشنگری هستیم 🔹از طریق برخی بازی‌های رایانه‌ای؛ هم به نمادها باورهای دینی، سبک زندگی و حتی قهرمانان ملّیِ ما حمله می‌کنند، و هم قدرت پوشالیِ خودشون رو با ضریب‌دادن به توانایی‌های غیرواقعی و بزرگنمایی‌های اغراق‌آمیزشون تبلیغ می‌کنند 🔹اخیرا در بازی Subway Surfers که توسط فروشگاه‌های اینترنتی مشهور داخلی هم بصورت رایگان عرضه میشه، با تبلیغ ‎LGBT (همجنس‌بازی) روبرو شدم 💡مراقب فرزندان‌مون باشیم و دوستانه باهاشون بازی کنیم تا با محیط و شرایط بازی‌های رایانه‌ای، آشنا بشیم و به‌جا و درست راهنمایی‌شون کنیم @Resaneh_khanevadeh
مراقب هک و کلاهبرداری با پیامک واریز سود سهام عدالت باشید 🔺سرهنگ فرازپور اعلام داشت: 🔸 در روزهای اخیر مراجعات حضوری و تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا استان با شماره 096380 حکایت از آن دارد کلاهبرداری از شهروندان عزیز قمی با عناوینی همچون دریافت سود سهام عدالت و پیامک جعلی سامانه ثنا قوه قضاییه روند افزایشی دارد ودقت نظر شهروندان را می طلبد وي تاکید نمود ثبت نام سهام عدالت فقط از طریق سایت www.samanese.ir بوده و پیام های ارسالی حاوی لینک بدافزار از طریق شبکه های اجتماعی یا سرشماره های ناشناس قابل اعتماد نیستند. 🔸شهروندان عزیز بایستی هوشیارباشندکه تمامی ابلاغیات و اطلاع رسانی در خصوص بهره مندی از خدمات دولتی از طریق شماره تلفن های پوششی صورت خواهد گرفت و هیچ سازمان و نهاد دولتی از طریق شماره تلفن های شخصی یا شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با کاربران خود استفاده نخواهد کرد. @Resaneh_khanevadeh
4.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سه روش تشخیص پیامک‌های جعلی و کلاهبرداری 🔹رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا از روش‌های کلاهبرداری می‌گوید. @Resaneh_khanevadeh
ناگفته‌هایی از عملیات تروریستی داعش در مجلس؛ همکاری منافقین با همراه یکی از نمایندگان مجلس! 🔹پیش از این حمله تروریستی در ۱۷ خرداد سال ۹۶، گروهک منافقین از طریق جاسوسی، نقشه‌های ورود و خروج ساختمان‌های مجلس را بدست آورده و در اختیار داعش قرار داده و همچنین طراحی عملیات تروریستی را بر عهده داشته است. 🔹عوامل منافقین اطلاعات مربوط به ساختمان‌ها و مسیرهای ورود و خروج به مجلس را از طریق ارتباط با یکی از کارکنان مجلس بدست آورده و برای اجرای عملیات در اختیار داعش قرار دادند. 🔹فرد مرتبط با منافقین، از همراهان یکی از نمایندگان مجلس بوده که از طریق فضای مجازی با این گروهک تروریستی مرتبط شده و اطلاعات طبقه بندی شده را در اختیار آنها قرار داده بود. 🔹وی که هم اکنون در بازداشت دستگاه‌های امنیتی قرار دارد، در اعترافاتش گفته که نقشه کامل مجلس را در اختیار سرپل منافقین قرار داده است. 🔹یکی از سوالات مشخص سرپل منافقین -به منظور جمع آوری اطلاعات و طراحی عملیات تروریستی- این بوده که «اگر عملیاتی در مجلس اجرا شود، به نظرت باید از کدام درب وارد شد؟» و او نیز در پاسخ، درب مراجعات مردمی را پیشنهاد می‌دهد. 🔹مدت کوتاهی بعد از ارائه نقشه راه‌های ورود و خروج مجلس و اطلاعات مربوط به سطح حفاظت و تعداد محافظین هر درب، عملیات تروریستی داعش در مجلس انجام گرفت که منجر به شهادت و مجروحیت ۲۲ تن از هموطنان شد. 🔷اعترافات این عنصر مرتبط با منافقین در مورد ارائه اطلاعات ساختمان‌های مجلس به زودی برای عموم منتشر خواهد شد. @Resaneh_khanevadeh