12.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌روحانی و پیامبر(ص)؛ از تحریف آشکار تا کاربست تعابیر سخیف!
آیا حوزه علمیه قم، خصوصا مدعیان دفاع از شعائر شیعی به این ادبیات اعتراضی ندارند؟
چرا #سکولارهای_حوزوی در ۸سال گذشته، از چنین فردی حمایت کردند؟
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
📱 http://instagram.com/khabarehowzeh
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
❌روحانی و پیامبر(ص)؛ از تحریف آشکار تا کاربست تعابیر سخیف! آیا حوزه علمیه قم، خصوصا مدعیان دفاع از
این ادعای جناب روحانی اشکالاتی دارد:
۱. نادیده گرفتن سیاق آیات
نادیده گرفتن آیه های ادامه این آیه که می فرماید اگر آنان در صدد خیانت برامدند عهدشان را به سوی شان بیفکن و عهد را پیش شکن کن! «وَإِمَّا تَخَافَنَّ مِن قَوْمٍ خِیَانَهً فَانبِذْ إِلَیْهِمْ عَلَی سَوَاءٍ». انفال ۵۸.
۲. نادیه گرفتن عقل و فهم
عقل و فهم انسان عادی چه رسد به مومن، و چه رسد به پیامبر (ص) به انسان می گوید که مبادا از یک سوراخ دو بار گزیده شود.
۳. نادیده گرفتن تصریحات درون آیه
تفسیر و توجه به عناصر درون همان آیه هم ناقض ادعای روحانی است و به هیچ وجه اشاره به تعدد عهد پیامبر با آن افراد ندارد:
آ. فعل ماضی ساده نه استمراری: خداوند فرموده است «عاهدت» یعنی عهد بستی. روشن است که عاهدت زمان گذشته ساده است نه گذشته استمراری. اگر گفته بود کسانی که با انان عهد می بستیم (کنت تعاهدهم) دلالت بر تکرار عهد بستن داشت؛ اما چنین نفرموده است: «الذین عاهدت منهم ثم ینقضون عهدهم فی کل مره …» انفال، ۵۶.
ب: خداوند کلمه عهد را مفرد آورده است نه جمع (عهود) لذا نمی توان گفت همان یکبارعهدی که بسته است، شامل چند عهد بوده است؛ بلکه فقط یک عهد درمیان بوده است.
ج: درحالی که خداوند فعل عهد بستن را ماضی ساده آورده است، فعل شکستن پیمان را مضارع آورده است که صراحت بر استمرار «نقض» دارد ولی می توان گفت که ظهور در تعدد نقض هم دارد. اما نمی توان گفت که ظهور در تعدد «عهد» دارد! زیرا چنین ظهور گیری ای، بر خلاف ظهور فعل ماضی و کلمه عهد به صورت مفرد است.
ازطرفی (فی کل مره)جارومجرورمتعلق به ینقضون میتونه باشه نه عاهدت به دلیل الاقرب فالاقرب همچنین نمیتواند متعلق به عهدهم باشد چراکه دراین صورت باید عهودهم می آمد.
د: نکته دیگر این است که «الذین» ممکن است شامل چند گروه بشود ولی پیامبر (ص) یک بار با هر گروه عهد بسته است، اما آنان در مجموع، چند عهد را شکسته اند و خداوند همه آنان را یک جا کرده است و یک گزارش از کار همه آنان به پیامبر یادآورد شده است: «فی کلّ مره». اما در عین حال، هرگز معنای این نمی دهد که پیامبر با یک گروه، بارها عهد بسته اند و آنها شکسته اند.
پس باید «فی کل مره» را دال بر دفعات نقض عهد دانست؛ نه تعدد عهد
۴. نادیده گرفتن محیط خارج از سیاق آیات و خارج از محیط داخلی آیه
علاوه بر محیط داخلی آیه، آیات دیگری نیز دال بر نهی پیامبر از حفظ عهد با پیمان شکنان است و نیز نهی از بستن عهد با آنان است که به صورت مشخص به آیات ابتدایی سوره برائت اشاره می شود:
از مشرکینی که با آنان عهد بستید، اعلام برائت کن، مگر مشرکینی که بر سر عهد هستند و ذره ای پیمان نشکستند (لم ینقضوکم شیئا) چه طور ممکن است که آنان بر سر عهد باشند؟ به هر حال تا زمانی که آنان بر پیمان هستند، شما نیز باشید (فماستقاموا لکم فاستقیموا لهم)؛ بدانید اگر زورشان به شما برسد نه پیمان تکوینی خویشاوندی را پاس می دارند و نه پیمان تشریعی معاهدات را.
بَرَاءَهٌ مِّنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ إِلىَ الَّذِینَ عَاهَدتمُّ مِّنَ الْمُشْرِکِینَ … إِلَّا الَّذِینَ عَاهَدتُّم مِّنَ الْمُشْرِکِینَ ثم لَمْ یَنقُصُوکُمْ شَیْا وَ لَمْ یُظَاهِرُواْ عَلَیْکُمْ أَحَدًا فَأَتِمُّواْ إِلَیْهِمْ عَهْدَهُمْ إِلىَ مُدَّتهِمْ إِنَّ اللَّهَ یحبُّ الْمُتَّقِینَ … کَیْفَ یَکُونُ لِلْمُشْرِکِینَ عَهْدٌ عِندَ اللَّهِ وَ عِندَ رَسُولِهِ إِلَّا الَّذِینَ عَاهَدتُّمْ عِندَ الْمَسْجِدِ الحَرَامِ فَمَا اسْتَقَمُواْ لَکُمْ فَاسْتَقِیمُواْ لهُمْ إِنَّ اللَّهَ یحِبُّ الْمُتَّقِینَ کَیْفَ وَ إِن یَظْهَرُواْ عَلَیْکُمْ لَا یَرْقُبُواْ فِیکُمْ إِلاًّ وَ لَا ذِمَّهً یُرْضُونَکُم بِأَفْوَاهِهِمْ وَ تَأْبىَ قُلُوبُهُمْ وَ أَکْثرُهُمْ فَسِقُونَ» سوره برائت، آیات ۱ تا ۸.
«من قال فی القرآن برأیه فلیتبوأ مقعده من النار»!
۱۰ اسفند۱۳۹۹
8.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ حاج آقا قاسمیان به برداشت غلط جناب روحانی از آیه نقض عهد
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
❌روحانی و پیامبر(ص)؛ از تحریف آشکار تا کاربست تعابیر سخیف! آیا حوزه علمیه قم، خصوصا مدعیان دفاع از
پاسخ استادرجبی دوانی به ادعای روحانی دررابطه با تکررعهدپیامبروتکررنقض کفار👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
محمدحسین رجبی دوانی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام در گفتوگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره اظهارات روز گذشته حجتالاسلام روحانی درباره سیره پیامبر(ص) در مواجهه با پیمانشکنی کفار، گفت: این اولینبار نیست که رئیس جمهور برای توجیه سیاستهای خود و نیات و مقاصد خودش از سیره معصومین(ع) آنهم با تحریف مسلمات تاریخ اسلام مایه میگذارد، ظاهراً منظور ایشان از اینکه "پیامبر بزرگوار اسلام با کفار پیمان میبست و آنها پیمان را میشکستند، پیمان دوم را میبست" اشاره به آیه پنجاه و ششم سوره انفال دارد که در این سوره خداوند میفرماید، "الَّذِینَ عَاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ یَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِی كُلِّ مَرَّةٍ وَ هُمْ لَایَتَّقُونَ" یعنی کسانی از آنان که با آنان عهد بستی، عهد خود را در هر مرتبه میشکنند و راه تقوا نپیمایند. این آیه شریفه بهگفته همه مفسران درباره یهود مدینه است.
وی افزود: مدینه پیش از هجرت پیامبر ــ کنار اکثریت جمعیت عربی که داشت ــ سه گروه مجزا از همِ یهودی را در خود جای داده بود که اینها عبارت بودند از بنیقینقاع، بنینضیر و بنیقریظه که مستقل بودند و گاهی با هم رقابت داشتند. گهگاهی پیش از اسلام بین دو طایفه «اوس» و «خزرج» در مدینه درگیری پدید میآمد، این یهودیها که با هم رقابت داشتند برخیشان به یکی از این دو گروه عرب میپیوستند و در این درگیریها شرکت میکردند، بنابراین قرآن که میفرماید "کسانی که با آنها عهد و پیمان بستی" منظور کل یهود مستقر در مدینه است.
رجبی دوانی با بیان اینکه پیامبر بزرگوار اسلام هنگام ورود به مدینه با این سه طایفه پیمان همزیستی امضا فرمودند و روابط اسلام با یهود را مشخص کردند و از اینها امضا گرفتند ولی هرکدام از اینها یک نوبت پیمان خود را با پیامبر نقض کردند و با همان یک مورد، پیامبر(ص) پیمان را کانلمیکن اعلام کرد و با آنها مقابله کرد، خاطرنشان کرد: در مجموع این یهودیان سه بار عهد خود را شکستند نه اینکه یک طایفه با پیامبر عهد بسته باشد و اینها هردفعه پیمان خود را بشکنند. در این آیه هیچ اشارهای به این نیست که پیامبر مجدداً با آنها پیمان بسته باشد. اینجا اشاره میکنند که دشمنان هربار عهد خود را شکستند و از خیانت و پیمانشکنی ابا ندارند.
مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام تصریح کرد: در دو آیه دیگر خدا تکلیف پیامبر و مسلمانان را در برابر این دشمنان پیمانشکن مشخص میکند، آنجا که میفرمایند "وَإِمَّا تَخَافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِیَانَةً فَانْبِذْ إِلَیْهِمْ عَلَىٰ سَوَاءٍ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَایُحِبُّ الْخَائِنِینَ" یعنی چنانچه از خیانتکاری گروهی از معاهدین خود سخت میترسی در این صورت تو نیز با حفظ عدل و درستی، عهد آنها را نقض کن و پیمان را بهسوی آنها پرتاب کن! آقای روحانی یا آیات بعدی را نخواندند یا عامدانه و عالمانه بدون اینکه به این آیات مراجعه کنند، "یؤمنون ببعض و یکفرون ببعض" برخورد کردهاند، یعنی به آیاتی استناد میکند و برخی را نادیده میگیرد.
وی افزود: این آیه نشان میدهد حتی اگر دشمن رسمی و علنی عهد خود را نشکست و شواهد و دلایل دلالت میکرد که پیمانشکنی کرده، پیمان را باید بهسوی آنها افکند و نقض کرد. همانطوریکه رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر آمریکا بخواهد برجام را پاره کند، ما آن را آتش میزنیم.
رجبی دوانی با ابراز اینکه متأسفانه علمای ما و آنهایی که باید متولی دین باشند در برابر آقای روحانی کوتاهی میکنند و در این تحریفات و تفسیر به رأیهایی که میکند موضع نمیگیرند، گفت: با این کوتاهیهای صورتگرفته، ایشان مجدداً دست به چنین اقداماتی میزند و از قرآن و سیره معصومین برای توجیه کارهای خود تفسیر و تأویل میتراشد.
این استاد دانشگاه با تصریح به اینکه "اگر به این صحبتهای رئیس جمهور خوشبینانه نگاه کنیم در حقیقت باید گفت ایشان مطالعه و اطلاع دقیقی از مسائل دینی و سیره پیامبر ندارد"، خاطرنشان کرد: کاش آنقدر که رئیسجمهور در عملیات روانی برای مقابله با منتقدان خود و سیاستهای غلطی که کشور را به این روز انداخته وقت میگذارد و از همفکرانی که دارد مشاوره میگیرد و مرزهای اخلاق و ابتداییترین اصول اخلاقی اسلام برای از صحنه خارج کردن منتقدان خود را زیر پا میگذارد، به مطالعه سیره معصومین میپرداخت و به تفسیر قرآن مراجعه میکرد...
آبان ۹۸
لازم به ذکره که آقای روحانی برای بار سومه که یه برداشت غلط رو اینطور علنی داره به قرآن نسبت میده وقرآن رو اینطور آشکارا تحریف میکنه.
هرچندجواب های علمی ومستدل ازاساتید مختلف زیادداده شده به این بحث اما به دلیل عدم نشراین پاسخ ها آقای روحانی مجددا جرئت نشراین کذب را پیدامیکند لذادوستان درنشراین پاسخ ها همت کنندتاجلوی این تحریف آشکارقرآن گرفته بشه.
هدایت شده از مُنتَظِرِمنتظَر
7.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مولوی طارق جمیل
سخنران وعضوجماعت تبلیغ پاکستان
درجمع اهل سنت:
من دیگرنمیگویم حضرت علی میگویم مولاعلی
درچهره های شماعلامت تعجب میبینم
من حدیث راصحیح گفتم:
من کنت مولاه فهذاعلی مولاه
ترجمه مولابه دوست صحیح نیست شیعه درست ترجمه میکند.
#شیعه
#مولا
کانال منتظرمنتظر
@montazermontazarjamshidi
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
7.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌟ویژه ولادت حضرت علی(ع)
🌹نماهنگ| رهبرمعظم انقلاب: علیبنابیطالب شخصیتی است که شیعه، سنی، غیرمسلمان و بیدین، احترامش میکنند
➕صحبتهای جرج جرداق مسیحی درباره امیرالمؤمنین علیه السلام
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh2 🔜 #پدرفتنه
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️ فاجعه بیتکوین در راه است؛ اعلام خطر به مسئولان
♦️«حکیمی» معاون سابق بانک مرکزی:ایران باید موضع خود را در برابر بیت کوین مشخص کند؛ در بدترین حالت ممکن قرار داریم؛ مردم چیزی را میخرند که نه پشتوانه قانونی دارد نه منع قانونی.
♦️برخی کشورها مانند امریکا ضمن موافقت با خرید و فروش بیت کوین به مردم گفته است که باید بیت کوین را در کیف پول مشخصی قرار دهید و برای دریافت این کیف پول باید احراز هویت شود بنابراین دیگر ناشناس نیست و اگر بیت کوینی در کیف پولی قرار گیرد که ثبتنام نشده باشد، قاچاق به حساب میآید.
♦️الان با این وضعیت میتوان با دستگاه ماینر بیت کوین استخراج کرده و در ترکیه خانه خرید! در این حالت ارز کشور به راحتی خارج میشود و خروج سرمایه بالایی خواهیم داشت.
♦️بیتکوین هر چقدر بیشتر بلاتکلیف بماند خروج سرمایه شدیدتر میشود؛ اگر حاکمیت ورود نکند، هم مردم ضرر میکنند هم حاکمیت!
♦️بیت کوین یک دارایی با سودآوری و ضرر خیلی بالاست؛ مردم اگر تحلیل تکنیکال ندانند، پولشان را در معرض مخاطره قرار میدهند.
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh2 🔜 #پدرفتنه
رتاپ بررسی کنید البته بازارخیلی خرابه امااگه پرریسک هستید جهت نوسان امروز رتاپ رازیرنظرداشته باشید.
همچنین ثامان
17.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 درگیری لفظی "نوبخت" و "مالک شریعتی" نماینده مجلس، درباره دخالت دولت در بورس و افزایش قیمت ارز
✍ تخریبچی
🚨تخریبچی، کانال اخبار خاص
🆔 @takhribchi110
🆔 @takhribchi110