هدایت شده از 🎧 سایهبان 📻
14.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 نقد کتاب حجاب شرعی در عصر پیامبر
قسمت سوم
قسمت قبلی
⬅️ نشانههای حجاب و پوشیدگی زنان اعراب قبل از اسلام
⬅️ جنگهای خجالتآور و آبروبر اعراب جاهلی
در پادکست امشب توضیح میدیم
نسخه تصویری 📹
#حجاب
#ترکاشوند
#دوشنبهها_زنان_و_حجاب
#محمود_انواری
#تصویری
🔻اگه بنظرت برای دیگران هم مفیده، براشون بفرست🔻
رادیو سایهبان در شبکههای اجتماعی
@radiosayeban
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 رهبر انقلاب: پیشبینی پیروزی غزه دارد خودش را نشان میدهد/ جنایت رژیم صهیونیستی در تاریخ خواهد ماند حتی بعد از آن که این رژیم نابود شد
👈 رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در سالگرد قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم:
✏️ در مسئلهی غزه پیشبینیها دارد به تدریج خودش را کاملاً نشان میدهد. از اول پیشبینی روشنبینان دنیا، چه اینجا و چه جاهای دیگر این بود که در این قضیه آنی که پیروز خواهد شد، مقاومت فلسطین است، آنی که شکست خواهد خورد، رژیم خبیث ملعون صهیونیست است. دارد اتفاق میافتد. دارد همه میبینند این را.
✏️ سه ماه است رژیم صهیونیستی دارد جنایت میکند. اولاً آن جنایتها در تاریخ خواهند ماند. حتی بعد از آنی که رژیم صهیونیستی زائل شد و نابود شد و به توفیق الهی از روی زمین پاک شد، این جنایتها فراموش نمیشود، در کتابها خواهند نوشت که یک روزی در این منطقه یک جماعتی به حکومت رسیدند و این جور جنایت کردند. در طول چند هفته چند هزار کودک و زن را کشتند. ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 رهبر انقلاب: در بسیاری از مشکلات امنیتی مردم به کمک دستگاههای امنیتی آمدند/ خیلی از کارها شبیه فاجعه کرمان میخواستند بکنند اما خنثی میشود/ هر کس مخاطبی دارد باید حضور مردم در صحنه را ترویج کند
👈 رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در سالگرد قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم:
✏️ خیلی از مشکلات امنیتی را مردم به کمک دستگاههای امنیتی آمدند و مشکل را برطرف کردند.
✏️ خیلی از کارها میخواستند بکنند شبیه همین فاجعهای که در کرمان ایجاد کردند. مردم ملتفت شدند توجه کردند، دستگاهها متوجه شدند پیشگیری کردند. شاید بشود گفت دهها برابر آن چه که اتفاق میافتد دشمن میخواهد انجام بدهد و خنثی میشود. خیلیهایش به کمک مردم است.
✏️ حضور مردم در صحنه؛ این باید ترویج بشود. هر کسی صدایی دارد هر کسی زبان گویایی دارد؛ هر کسی مخاطبی دارد، هر کسی میتواند اثر بگذارد باید روی این زمینه کار کند. وتواصوابالحق. این حق است. تواصی به حق وظیفهی همه است. ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 اللهم اسئلك خير ما يسئل منك
❗️ بهترین چیزی که نصیب این شخصی میشود که این دعارامیخواندچیست؟!
🎥استاد فروغی
@Rezahaghshenas01
کارنامه سنجی
انجمن با همین برداشت خواسته های آیت اله بروجردی را نقض کرد ایشان از شاه خواسته بودند سازمان بهاییت منحل شود، مراکز تبلیغی بهایی تعطیل شود و پیروانش از ادارات اخراج و بهاییان طرد شوند. نامه مفصلی هم به شاه نوشتند. ( سیدمحمد حسین منطور الاجداد، مرجعیت در عرصه اجتماع و سیاست ...، نشر شیرازه، ۱۳۷۹، صص: ۴۸۹- ۴۹۹ و ثریا شهسواری، فعالیت بهاییان در دوره محمدرضا شاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، صص: ۷۶و۷۷)
اما انجمن چه کرد راه مناظره کلامی و برگزاری جلسات مشترک با بهاییان را برگزید و عملا در زمینه رشد و بستر رسمیت یافتن بهاییت مشارکت جست.
نتیجه سیاست انجمن و حکومت این شد که حدود ۱۰۰ جنرال بهایی در ارتش بودند، ۹ بهایی در هیات دولت وزیر شدند یک بهایی ۱۳ سال به عنوان بر مال و جان مسلمین حاکم شد و یک بهایی دیگر به نام عبدالکریم ایادی حدود ۱۲ سال به عضویت شورای ساواک رسید و بهایی دیگری به نام پرویز ثابتی در مقام معاون و سپس ریاست اداره کل سوم ساواک شکنجه و قتل جوانان و تجاوز و شکنجه به نوامیس شیعیان را فرماندهی، مدیریت و نظارت می کرد؟
کدام راه پرهزینه تر و مایه رنج و عذاب بیشتر است
آیا ۴۰ هزار تا ۶۰ هزار مستشار امریکایی بر حیثیت و مقدرات شیعیات علی ع تسلط یافتند هزینه کمی بود.
آیا از سال ۱۳۵۲ که بیشترین تصمیمات سیاسی خرد و کلان کشور به دست بهاییان افتاد (مصاحبه فلیکس آقایان [ دوست نزدیک شاه] با حبیب لاجوردی در پروژه تاریخ شفاهی هاروارد) ننگ و عار کوچک و بی اهمیتی است؟
#خیانت_انجمن
#هزینه_سازش
#هزینه_مقاومت
هدایت شده از حقجو
🛑لعنت خدا بر سکولاریسم و سکولار ها
_لعن الله العلمانية ومن جاء بها!
_مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی
📚لمحات في الكتاب والحديث والمذهب ص٣٧
•|eitaa:@rahrohagigat
💠حقجو و حق طلب باشیمـ💠
فَثَبَّتَنِىَ اللّهُ أبدا ما حَييتُ عَلى مُوالاتِكُمْ وَ مَحَبَّتِكُمْ وَ دينِكُم، وَ وفَّقَنى لِطاعَتِكُمْ، وَ رَزَقَنى شَفاعَتَكُمْ، وَ جَعَلَنى مِنْ خيارِمَواليكُم، التّابِعينَ لِما دَعَوتُمْ إلَيهِ، وَ جَعَلَنى مِمَّنْ يَقْتَصُّ آثارَكُمْ وَ يَسْلُكُ سَبِيلَكُمْ وَ يَهْتَدى بِهُداكُم وَ يُحْشَرُ فى زُمْرَتِكُمْ وَ يكرُّ فى رَجْعَتِكُم وَ يُمَلَّكُ فى دَوْلتِكُمْ وَ يُشَرَّفُ فى عافِيَتِكُمْ وَ يُمَكَّنُ فى أَيّامِكُمْ وَ تَقِرُّ عَيْنُهُ غَدَا بِرُؤْيَتِكُمْ.
پس خداوند، هميشه تا زنده ام، بر موالات و دوستى شما و آيين شما پا بر جايم بدارد و مرا در اطاعت شما، موفّق بدارد و شفاعت شما را روزى ام كند و مرا از بهترين دوستانتان ـ كه پيرو آنچه باشند كه شما بِدان دعوت مى كنيد ـ قرار دهد؛ و مرا از آنانى كه آثار شما را نقل كرده ، به راه شما مى رود و به هدايت شما، رهبرى مى شود و در گروه شما، محشور مى شود و در زمان بازگشتِ شما، باز مى گردد و در دولت شما، به فرمان روايى مى رسد و در عافيت (حُسنِ عاقبت) شما، بلندمرتبه مى شود و در روزگار شما، پا بر جا مى گردد و چشم او، فردا به ديدار شما روشن مى شود، قرار دهد.
@Rezahaghshenas01
هدایت شده از 🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
اثر ذكر لا اله الا الله
در شب جمعه يازدهم رجب 1388 ه ق مطابق 12/7/1347 ه ش بر اثر مراقبت و حضور التهاب و اضطراب شديدى داشتم ؛ تا قريب يك ساعت به اذان صبح كه به ذكر كلمه طيبه (( لا اله الا الله )) اشتغال داشتم ، ديدم سر تا سر حقيقت و همه ذرات مملكت وجودم با من در اين ذكر شريف همراهند و سرگرم به گفتن (( لا اله الا الله )) اند؛ ناگهان به فضل الهى جذبه اى دست داد بسيار ابتهاج به من روى آورد، مثل اين كه تندبادى سخت وزيدن گيرد، آنچنان صدايى پى در پى بدون هيچ مكث و تراخى بر من احاطه كرد و سيرى سريع پيش آمد كه هزار بار از سرعت سير جت سريع السير در فضا فزون تر بود، و رنگ عالم را بدان گونه كه ديده ام از تعبير آن ناتوان هستم ، عجب اين كه در آن اثناء گفتم ، چه خوش است كه به دنيا بر نگردم وقتى اين معنى در دلم خطور كرده به ياد عائله افتادم كه آنها سرپرستى مى خواهند باز گفتم : آنها خودشان صاحب دارند، به من چه ، تا چيزى نگذشت كه از آن حال شيرين باز آمدم و خود را در آنجا نشسته بودم ، ديدم .
✍علامه حسن زاده آملی
📚انسان در عرف عرفان
•┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
هدایت شده از «آیینه شُو» | سجاد طاهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 انتقام سخت از نظر حاج قاسم سلیمانی چیست؟!
✍چرا ما فکر میکنیم اگر دشمن یک نفر از ما رو زد ما باید مثل او یکی را بزنیم؟
نه دشمنان ما احمقند فکر میکنند نظام با یک نفر تموم میشه
نمی دونند با شهید شدنش به چشم میاد و الگو میشه و ۱۰ تا رهرو پیدا میکنه
ما که نباید کار احمقانه اونو انجام بدیم کار ما باید ریشه ای باشه
🧐یه مثال:
اگر درختی رو شاخ و برگش رو بزنند رشدش بیشتر میشه و از محل قطع شدن شاخه چند شاخه رشد میکنه
ولی اگر ریشه درخت رو بسوزانی شاید اولش در ظاهر درخت هنوز درخت باشه ولی زمان معلوم میکنه که چه بلایی سر این درخت میاد
👌شما در جریان فلسطین ببینید که درخت مقاومت قوی شده و شاخه و برگاهاش از دل آمریکا و اروپا و آفریقا سر برآورده و سایه اش داره همه جهان رو میگیره
ولی درخت رژیم صهیونیستی حتی بر سر ساکنان خودش هم سایه نداره
♨️انقلابی گری هیجانی عمل کردن نیست
انقلابی گری تفکر استراتژیک داشتن و ریشه ای عمل کردن
#بصیرت_انقلابی
#تفکر_استرتژیک
#حاج_قاسم
#حاج_آقا_قاسمیان
🪞«آیینهشُو» جمال پری طلعتان طلب
✍سجاد طاهری | عضوشوید👇
https://eitaa.com/joinchat/1541079122C984faa845a
1_8911150929.mp3
26.12M
✅ شرح و توضیح دستورات آقا سید علی آقای قاضی رضوان الله تعالی علیه ،
در خصوص ماه رجب ، شعبان و رمضان ...
✅ استاد عبد الحمید واسطی
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 الله اکبر توقیف نفت کش امریکایی توسط ایران👌
در واقع یه جورایی پس گرفتیم😁
🔹️به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST صبح امروز توقیف شد.
🔹️به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، نفتکش متخلف سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر ان کشور منتقل کرده و در اختیار امریکاقرار داده بود.
🔹️این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس ST در حال حمل نفت در دریای عمان بود که صبح امروز با حکم قضایی و تایید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد و در حال انتقال به بنادر جمهوری اسلامی جهت تحویل به مقامات قضایی است
@HozeTwit
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
🔺نقد مواضع حجت الاسلام اکبرنژاد در برنامه "نقد دگر اندیشان شیعی" شبکه ولیعصر(عج)
▫️حجت الاسلام ابوالقاسمی در شبکه جهانی ولیعصر (عج) با مدیریت آیت الله قزوینی، در ضمن سه برنامه، به نحو تفصیلی و دقیق، به نقد برخی دیدگاههای حجت الاسلام اکبرنژاد در خصوص عدم وجود سیاست تنشزا در حکومت پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) در ضمن پخش برخی کلیپ های وی پرداخته است که می توانید در این صفحات به فیلم و صوت آنها دسترسی داشته باشید و دانلود کنید:
📽 برنامه راه روشن - ۱۴۰۲/۰۹/١۴
🌐 https://www.valiasr-aj.tv/film/7067
📽 برنامه راه روشن - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
🌐 https://www.valiasr-aj.tv/film/7117
📽 برنامه راه روشن ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
🌐 https://www.valiasr-aj.tv/film/7132
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
به دنبال طرح برخی دعاوی توسط آقای اکبرنژاد؛
🔺نقد ادعای تأثیر جدی مواضع امام خمینی (ره) در تحریک صدام به آغاز جنگ با ایران!
حجت الاسلام محمدعلی لیالی، استاد حوزه و دانشگاه و مدرس جریان شناسی تاریخی:
▫️یکی از شبهات مهمی که دربارة تاریخ تحولات ایران و تاریخ تحولات ایران پس از انقلاب و تاریخ تحولات جنگ تحمیلی مطرح میشود این است که ایران آغازگر جنگ تحمیلی هشتساله ایران و عراق بوده است. دلیل آن هم ، سخنرانی و دعوت امام خمینی از مردم و ارتش و عشایر عراق برای قیام علیه صدام و حزب بعث در سخنرانی فروردین سال 1359 است. در واقع گفته می شود این سخنرانی امام سبب تحریک عراق و ارتش عراق و حزب بعث و صدام شد و صدام در حمله به ایران پیشدستی کرد و برای دفاع از عراق به ایران حمله کرد .
🔹این شبهه، هر سال در هفتة دفاع مقدس مطرح میشود! آقای بازرگان از قول حجه الاسلام سید محمود دعایی سفیر وقت ایران در عراق نقل می کند که سخنرانی های امام سبب تحریک عراق و حزب بعث و صدام در حمله به ایران شد. پس اصل شبهه توسط آقای مهدی بازرگان، ابراهیم یزدی ، دولت موقت و نهضت آزادی مطرح شد و بعد از آن هم توسط جریانهای ضد انقلاب باز تولید و مطرح و تکرار می شود.
🔸پاسخ به این شبهه سخت می شود زیرا :
- امروز نه آقای بازرگان زنده است نه آقای ابراهیم یزدی .
- خاطرات آقای بازرگان و ابراهیم یزدی برمیگردد به نقل خاطرهای از مرحوم سید محمود دعایی که آقای دعایی هم امروز در قید حیات نیست .
- مرحوم حجت الاسلام سید محمود دعایی در زمانی که زنده بود بارها خاطرهی نقل شدهای از او توسط اقای بازرگان را تکذیب کردند.
- اصلا آقای دعایی در فروردین پنجاه و نه ( زمان سخنرانی امام علیه صدام و دعوت مردم عراق به قیام ) سفیر ایران در عراق نبود که بخواهد از امام و شورای انقلاب گلایه کند که سخنان امام سبب تحریک صدام شده است.
🔹انگیزه های زیادی برای حزب بعث و عراق وجود دارد . دوگانه ایران و عراق ، دو گانه عرب و عجم، نزاع بر سر شط العرب و اروند و قرارداد الجزایر ، در چنین شرایطی ایران ضعیف ، عراق قوی، هماهنگی صدام با آمریکا و کشورهای غربی و عربی و…همه شرایط را برای صدام و حزب بعث برای حمله به ایران به وجود آورد تا از فرصت استفاده و ضعف تاریخی خود علیه ایران را جبران کند .
ادعای عراق و حزب بعث و صدام برای تسلط بر خوزستان ( خوزستان عرب و آبادان و خرمشهر ) تسلط بر اروندرود ، حق کشتیرانی در اروندرود و در نهایت لغو قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر برای صدام و حزب بعث مهیا است!
▫️از طرفی سخنرانی امام در فروردین پنجاه و نه و دعوت ارتش و مردم و عشایر عراق به قیام علیه حزب بعث و صدام در واقع پاسخ به فضای جنگ تبلیغاتی صدام و حزب بعث علیه انقلاب اسلامی و ایران است ؛ در این جنگ لفظی و تبلیغاتی ، آیا صدام و حزب بعث انقدر ضعیف بودند که با یک سخنرانی امام سقوط کنند و یا با حمله به ایران پیشدستی کنند و از سقوط خود جلوگیری کنند؟
🔹 در این زمان ، عراق کشوری است در اختیار حزب بعث که حزب بعث، حزبی عربی و سنی و اشتراکی است. شیعیان عراق هم عرب هستند و رسم بر این بود که شیعیان عراق مرجع عربی و عراقی داشته باشند . شیعیان عرب یا غیر عربی هم که از مرجع عربی تقلید نمی کنند از مرحوم آیت الله خویی پیروی میکنند نه از امام خمینی که به فرمان او گوش دهند و قیام کنند!
▫️شاید اینجا شبهه دومی مطرح شود و آن این است که شعار صدور انقلاب عامل پیدایش جنگ و حمله صدام به ایران شد...
مطالعه متن کامل مصاحبه با استاد محمدعلی لیالی:
🌐 https://v-o-h.ir/?p=44346
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه / رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
🖊ملاقات شقیق بلخی با امام کاظم(ع)
🔹راوی این حدیث «شقیق بلخی» است که از شاگردان آن امام بزرگوار به شمار میرود و به درجات معنوی بالایی دست یافته است.
شقیق بلخی میگوید: در سال 149 هجری عازم مکه شدم. در طول مسیر جوانی را دیدم که به تنهایی راه میپیمود.
📌من بر اساس حالات و شرایط ظاهری او گمان کردم که او از صوفیه است و به همین دلیل تصمیم گرفتم خودم را به او برسانم و او را نصیحت کنم. پس از آنکه به سمت او رفتم و به او نزدیک شدم، پیش از آنکه چیزی به او بگویم آیۀ شریفۀ «إجْتَنِبُوا کَثِیراً مِنَ الظَّنِّ إنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إثْمٌ» را قرائت کرد که میفرماید: «از بسیار پندارها در حقّ یکدیگر اجتناب کنید که برخی ظنّ و پندارها معصیت است». من از این اتفاق منقلب شدم و دیگر او را ندیدم تا آنکه در مسیر بار دیگر در کنار چاهی با او مواجه شدم، در حالی که او مشغول نماز بود.
🔸نماز خواندن او بار دیگر مرا منقلب کرد؛ زیرا در نهایتِ خشوع و تضرع عبادت میکرد و اشکهایش سرازیر بود. در این لحظه از تصور پیشین خود پشیمان شدم و تصمیم گرفتم از او عذرخواهی و توبه کنم؛ بنابراین به کنار او رفتم. این بار نیز بلافاصله پس از آنکه نمازش تمام شد، رو به من کرد و آیۀ شریفۀ «وَ إِنِّي لَغَفَّارٌ لِمَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً ثُمَّ اهْتَدى» را قرائت کرد که میفرماید: «و البته بر آن کس که توبه کند و (به خدا) ایمان آرد و نیکوکار گردد و درست به راه هدایت رود، مغفرت و آمرزش من بسیار است». او بار دیگر بدون اینکه من چیزی بگویم، به چیزی که در ذهن خود داشتم اشاره کرد؛ زیرا حال من در آن لحظه، پشیمانی از اشتباه و بازگشت به خداوند متعال بود.
💢پس از آن، باز از همدیگر جدا شدیم و مدتی بعد در ادامۀ مسیر، او را کنار چاهی دیدم که میخواست از آن آب بردارد و وضو بگیرد. او دلو را وارد چاه کرد تا آب بردارد؛ اما دلو از دست او جدا شد و در چاه افتاد. در این موقعیت، دستان خود را بلند کرد و به خداوند متعال چنین خطاب کرد: «خدایا! تو میدانی همهچیزِ من تو هستی؛ نانِ من تویی، آبِ من تویی، توجه من تویی.» در حالی که او با خداوند نجوا میکرد، دیدم که آبِ چاه بالا آمد و دلو در اختیار او قرار گرفت. دلو را پر از آب چاه کرد و با آن وضو گرفت و مقداری از آب را نوشید. جلو رفتم و عرض کردم: آقا! میشود من از باقیماندۀ آب دلو استفاده کنم؟ باقیماندۀ آب را در اختیار من گذاشت و من مقداری از این آب استفاده کردم. آبِ عجیبی بود؛ حلاوت و طعم و گواراییِ آن به گونهای بود که آبِ من بود، نانِ من بود، حالِ من بود، قالِ من بود؛ مرا منقلب کرد. آنگاه رو به من کرد و فرمود: «ای شقیق! هر کس رابطهاش را با خدایش درست کند، خداوند مشکلات او را حل میسازد؛ دست او را میگیرد و به ولیّ خود متصل میکند.»
💠دیگر او را ندیدم تا اینکه به مکه رسیدیم. هنگام صبح دیدم که وقتی عدهای این جوان را دیدند، اطرافش را گرفتند و به او احترام کردند. پرسیدم: او کیست؟ گفتند: او موسی بن جعفر(عا)، امامِ شیعیان است. با خودم گفتم: آری؛ این کرامات از شخصیتی جز امام کاظم(ع) بروز نمیکند.
📚برگرفته از کتاب انسان معاصر و ناگزیری از معنویت اثر آیتالله عبدالکریم فرحانی
هدایت شده از فکرت
🌕#مناظره ا #فکرت
📣 رسانه فکرت برگزار میکند؛
📍مناظره علمی با موضوع:
☑️ نسبت استراتژی سیاسی انبیاء با سیاستهای راهبردی جمهوری اسلامی
با حضور:
👤حجتالاسلام رئوفی
👤حجتالاسلام اکبرنژاد
📲 پخش زنده از کانال فکرت
⏰ یکشنبه ۲۴ دیماه، ساعت ۱۸:۳۰
🏢قم،خیابان بسیج، پایینتر از خیابان شهید نجفزاده، ساختمان فکرت.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه |مدرسه فکرت | رادیوفکرت
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
انصارالله: هرگونه حمله آمریکا بدون پاسخ نمیماند
«عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن:
🔹هر حمله آمریکا بدون پاسخ نخواهد ماند. این پاسخ بیشتر از حملهای خواهد بود که با بیست پهپاد و تعدادی موشک انجام شد.
🔹ما مصممتر هستیم تا کشتیهای مرتبط با اسرائیل را هدف قرار دهیم و از آن عقبنشینی نخواهیم کرد.
tn.ai/3021516
@TasnimNews
هدایت شده از بینش راهبردی
عرض سلام خدمت استاد عزیز
صحبت های حضرت آقا ۲۸ دی ماه ۱۳۹۸ :
۱»ایّامالله آیهاند، نشانهاند، دلیل راهند. برای چه کسانی؟ برای کسانی که این دو صفت را دارند: صبّارند و شکورند.
۲» یومالله یعنی چه؟ یعنی آن روزی که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده میکند؛
۳» آن روزی هم که موشکهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه آمریکایی را در هم کوبید، آن روز هم یکی از ایّامالله است
۴» این یومالله تشییع جنازه و شهادت بزرگ شهید عزیز یک طرف قضیّه است، عکسالعمل و واکنش قدرتمندانهی سپاه طرف دیگر قضیّه است، آن هم درخور تدبّر است، این ضربهی به آمریکا بود. البتّه ضربهی نظامی بود، ضربهی مؤثّر نظامی بود امّا مهمتر و بالاتر از ضربهی نظامی، ضربهی حیثیّتی بود، ضربه به هیبت ابرقدرتیِ آمریکا بود.
این تعابیر حضرت آقا را ببینید بعد مقایسه کنید با تعبیر « فیک » آقای قاسمیان ...
فرق واضحه به عدد بی نهایت 😁
ضمنا بماند که ایشون باید ثابت کنه که از کجا می فرمایند « جریان هواپیما اوکراین تقاص بوده »
خداییش عجیبه خیلی هم عجیبه ...
البته استاد آقای اراکی قبل از این صحبت آقا اون فرمایشو داشتن ( که قبلا عرض کردم ایشون مرادشون و موضوع بحثشون ترس مسئولین دولتی بوده نه نظام و سپاه)
عرض ارادت و التماس دعا
هدایت شده از جذبه عشق
📆روزمرّه گی؟
✍حضرت آیة الله حاج سَیّد محمّد صادق حسینی طهرانی حفظه الله تعالی
⚪️ @jazbeh_eshgh
شرور و قدرت الهی.mp3
22.29M
🔥#خردنوا | شرور و قدرت الهی
شر طبیعی و اخلاقی
پاسخ مصداقی به شرور
پاسخ فلسفی به شرور
👤 استاد #احمد_سعیدی
📚 #فلسفه_دین | #عمومی
📮 ایتا | آپارات
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
دروصل هم زشوق تو ای گل درآتشم عاشق نمیشوی که ببینی چه میکشم..
ای صاحب اسرار وای سرّ الله یاعلی روحی وارواح العالمین لک الفداء دراین شب عزیزقسمت میدهم
اگر شراب خوری جرعه ای فشان برخاک
ازآن گناه که نفعی رسد به غیر چه باک...
وسقاهم ربهم شراباطهورا...
✔️ «مقدسنما» با روایتی از انجمن مخفی حجتیه به روی آنتن افق میرود!
🔹مستند «مقدسنما» به فعالیتهای انجمن حجتیه از سال ۱۳۳۲ تا سال ۱۳۶۲ پرداخته و فراز و نشیبهای تقابل این انجمن با انقلاب اسلامی و همراهی با رژیم شاه را به صورت زمانمند و تاریخی روایت کرده است.
🔹️علاقهمندان میتوانند این مستند را امشب جمعه، ساعت ۲۲ و بازپخش آن را روز بعد ساعت ۱۴ از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.
🎬
هدایت شده از کانال مشرق
📲ادعای اسکای نیوز، رسانه انگلیسی: طرف آمریکایی حوثی ها را قبل از حمله به مواضع آنها در یمن مطلع کرد
@mashreghnews_channel
هدایت شده از خبرگزاری فارس
هدایت شده از خبرگزاری فارس
یدیعوت: حماس برای جشن پیروزی در غزه آماده میشود
🔹«غزه بیروت نیست و السنوار عرفات نیست؛ او بهدنبال پناهندگی در تبعید نیست و برای جشن پیروزی در غزه آماده میشود.» این بخشی از گزارش روزنامهٔ یدیعوت آحارانوت دربارهٔ وضعیت اسرائیل در حماس است.
🔹نیویورکتایمز هم دیروز با افشای شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در حملهٔ حماس گزارش داد «هیچکدام از سران ارشد حماس در غزه کشته یا دستگیر نشدهاند.»
@Farsna - Link
هدایت شده از خبرگزاری فارس
کاهش ۴۰ درصدیِ درآمد کانال سوئز با وجود مداخلۀ نظامی آمریکا
🔹رئیس اداره کانال سوئز: پس از حملات حوثیها در یمن به کشتیهایی که بهسمت اسرائیل میرفتند، درآمد دلاری کانال از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ کاهش یافته.
🔹دادههای صندوق بینالمللی پول نیز حاکی است که جابهجایی کالا از طریق کانال سوئز در هفتۀ گذشته نسبت بهمدت مشابه در سال ۲۰۲۳، ۳۵ درصد کاهش یافته.
🔹با وجود استقرار ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ طی ۲۰ روز گذشته و تجاوز نظامی آن به مناطقی از یمن طی دیروز و امروز برای وادار کردن صنعاء به توقف عملیاتهای خود علیه کشتیهای حامل کالا که بهسمت سرزمینهای اشغالی فلسطین میروند، اما این مداخله نظامی ائتلاف برای حمایت از اقتصاد رژیم صهیونیستی بینتیجه بوده و نیروهای مسلح یمن بر تداوم مقابله با کشتیهای مرتبط با اشغالگران و همچنین کشتیهای آمریکایی و انگلیسی حامی آنها تاکید کردند.
@Farsna - Link
هدایت شده از خبرگزاری فارس
هدایت شده از خبرگزاری فارس
هدایت شده از روزنه
نقدی بر تحریفات اخیر زیدآبادی پیرامون اندیشه سیاسی امام خمینی
#اختصاصیروزنه|| بخش نخست
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
آقای زیدآبادی در مناظره شنبه 1402.10.23-شبکه چهار برنامه شیوه با سه کلیدواژه «تطور»، «مقتضیات زمان و مکان» و «فقه المصلحة» به تحریف اندیشه سیاسی امام خمینی پرداخت. وی در این زمینه ادعا کرد:
«آقای خمینی روند تطور داشت، تغییراتی در دیدگاهشان دادند که مشخصا از موقعی بود که گیرهای شرعی پیدا شد در کار حکومت. فقهای شورای نگهبان مشکل درست میکردند... انقدر گرفتاری شد که ایشان گفت اگر دو سوم نمایندگان به چیزی رای دادند تایید شورای نگهبان لازم نیست باشد آقای خمینی به افرادی که فقیه نیستند و موقعیت شرعی ندارند به رای اینها [اعتبار داد] بعد گفتند که سران قوا [یک چیزی تشکیل دهند] هرچه آنها مصلحت دیدند بعد هم دنبال این رفتند، نهایتا مصلحت را ، اگر مصلحت عمومی یا مصلحت حکومت بدهیم، ایشان اصالت را به مصلحت میدهد و شرع را در سایه این تفسیر میکند...»
آقای زیدآبادی، که ظاهرا هیچ نوع مطالعات فقهی نداشته، با خلط چند مبحث به این تحریف پرداخته است. که در ادامه به تبیین این تحریفات خواهیم پرداخت:
1. احکام ثانوی (همچون نفی ضرر نفی حرج، نفی اختلال نظام و...) از احکام مسلم در نظام فقه شیعی و اسلامی است امام خمینی نیز در چارچوب همین فقاهت، اجازه تشخیص موضوع را به مجلس شورای اسلامی، به صورت محدود و موقت دادهاند. به متن ذیل، که در پاسخ به نامه رئیس مجلس وقت صادر شده، توجه کنید:
«آنچه در حفظ نظام جمهوری اسلامی دخالت دارد که فعل یا ترک آن موجب اختلال نظام می شود و آنچه ضرورت دارد که ترک آن یا فعل آن مستلزم فساد است و آنچه فعل یا ترک آن مستلزم حَرَج است پس از تشخیص موضوع به وسیله اکثریت وکلای مجلس شورای اسلامی، با تصریح به موقت بودن آن مادام که موضوع محقق است، و پس از رفع موضوع خود به خود لغو می شود، مجازند در تصویب و اجرای آن؛...
19 مهرماه 1360»(صحیفه امام، ج15، ص297)
امام در این نامه تصریح میکنند که اولاً این اجازه صرفا از باب عروض عناوین ثانوی (همچون اختلال نظام و حرج و...) است ثانیا ورود مجلس صرفا از باب تشخیص موضوع و مصداق این عناوین ثانویه است، نه صدور حکم شرعی آنگونه که زیدآبادی تصور میکرد، ثالثا موقت است و با رفع موضوع، قانونِ مربوطه نیز خود به خود لغو میشود.
حدود 6 سال بعد در همین چارچوب نامه تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام را صادر میکنند. به این معنا که برای تشخیص مصداق عناوین ثانوی و شناخت مجرای حکم حکومتی مجمعی را تشکیل دادند اما این اقدام هیچگاه به معنای تغییر چارچوب فقاهت ایشان یا عدول از فقه جواهری نبوده و نیست.
نکته جالب توجه آنکه مسئولین وقت(رئیسجمهور، رئیس دیوان عالی کشور، رئیس مجلس و نخست وزیر و...) نیز که از امام درخواست تعجیل در تشکیل مجمع تشخیص مصلحت را داشتند و طی نامهای این مطلوب را به امام عرضه داشتند، چیزی فراتر از این امور را نمیخواستند. یعنی مسئولین وقت هم صرفا به دنبال راهی برای تشخیص مصداق عناوین ثانوی و مجرای حکم حکومتی، و نه ابداع حکم شرعی یا مخالفت با احکام مسلم شرعی، بودند. در نامه مسئولین وقت به امام آمده است:
«پس از تصویب نهایی، شورای نگهبان هم نظرات خود را در قالب احکام شرعی یا قانون اساسی اعلام می دارد که در مواردی مجلس نظر آنها را تأمین می نماید. و در مواردی از نظر مجلس قابل تأمین نیست، که در این صورت مجلس و شورای نگهبان نمی توانند توافق کنند. و همین جاست که نیاز به دخالت ولایت فقیه و تشخیص موضوع حکم حکومتی پیش می آید. »(صحیفه امام، ج20، صص464-463)
نکته تأسفانگیز آنکه آقای زیدآبادی در بخش دیگری از سخنانش ادعا کرد که امام خمینی قدس سره الشریف در دوران حکومت از فقه سنتی و جواهری عدول کرد:
«آقای خمینی میگوید اجتهاد مصطلح در حوزهها دیگر جواب نمیدهد یک دورهای گفت فقه جواهری و فقه شیخ انصاری بعد گفت آقا این اصلا جواب نمیدهد باید زمان و مکان را در احکام وارد کنیم. »
این در حالی است که آن فقیه و مرجع بزرگوار تا روزهای پایانی عمر شریف خود التزام به فقه جواهری را علنا و صراحتا بیان میداشت. بهطور مثال در «منشور روحانیت» که کمتر از چهار ماه مانده به ارتحالشان صادر شد، تصریح کردند:
«اینجانب معتقد به فقه سنتی و اجتهاد جواهری هستم و تخلف از آن را جایز نمیدانم.»(صحیفه امام، ج21، ص289) و ملاحظه عنصر مکان و زمان، که این طیف با تحریف ناجوانمردانه تفسیری سکولار از ان ارائه میکند، را جدا از فقه جواهری نمیدید:
«اجتهاد به همان سبک صحیح است ولی این بدان معنا نیست که فقه اسلام پویا نیست، زمان و مکان دو عنصر تعیین کننده در اجتهادند.»(صحیفه امام،ج21،ص289)
🔻جای تعجب آنکه مؤسسهی تنظیم و نشر آثار امام در مقابل همه این سنخ تحریفات آشکار #ساکت است!
@rozaneebefarda