eitaa logo
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
77 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
237 فایل
ارتباط بابنده: @rezahaghshenas
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فرار ۲۰۰ سرباز آمریکایی از پایگاه التنف سوریه 🔹فاکس‌نیوز: ارتش آمریکا از حمله‌ای که هفته پیش به پایگاه «التنف» انجام شد مطلع شده و پیش از حمله ۲۰۰ سرباز را با هواپیمای باری خارج کرده است. 🔹هیچ سرباز آمریکایی در این پایگاه زخمی یا کشته نشده‌ اما ترکش‌های بمب در مناطقی که محل خواب و استقرار نیروهای آمریکایی بوده‌اند کشف شده است. @Farsna
باسلام خیرین وبزرگوارانی که میخواهنددرامرخیرانفاق وکمک به نیازمندان شرکت نمایندجهت تهیه ی بسته های غذایی ماهانه که برای تقریبا50خانواده برده میشود میتوانندکمک های خودشان راماهانه به شماره حساب زیرواریزنمایند: 6393701021902692 سجادجمشیدی یابرای کمک های غیرنقدی مثل قربانی، لوازم التحریر، بسته های غذایی باشماره زیرتماس تماس بگیرند: 09185417288 طرح خیریه حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام
هدایت شده از دانستنیهای پزشکی
مقاله واکسن برکت دیروز ۴ آبان ماه یا ۲۶ اکتبر در نشریه معتبر علمی بین المللی منتشر شد. خبرگزاری فارس، اصغر عبدلی، فناور پروژه واکسن برکت اظهار داشت: پس از ارائه مقاله علمی و مستندات تولید واکسن برکت و عبور از مراحل داوری و پاسخ به پرسش‌های تخصصی داوران، مقاله پیش‌بالینی واکسن کووایران برکت در مجله مدیکال وایرولوژی با ضریب تأثیر ۶/۹۸۹ و در رده نشریات Q1  منتشر شد. فایل کامل مقاله منتشر شده در مجله بین المللی اینجا https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/rmv.2305 وی افزود: جادارد از اعتماد و صبر جامعه علمی کشور و حمایت مردم ایران در این مسیر برای دستیابی به این نقطه و کسب افتخار و عزت برای کشور قدردانی کنیم. عبدلی خاطرنشان کرد: دغدغه ستاد اجرایی فرمان امام و مدیران پروژه واکسن برکت از ابتدا این بود که مقالات مربوط به تلاش دانشمندان نخبه کشور برای تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا در معتبرترین مجلات بین‌المللی منتشر شود که البته مقالات متعددی از واکسن کووایران برای مجلات معتبر ارسال شده و در مرحله داوری است. وی گفت: امیدواریم سایر مقالات مربوط به این واکسن نیز به زودی چاپ و منتشر شوند. فناور واکسن کوو ایران برکت افزود: بار دیگر شعار "ما می‌توانیم" ایرانیان برای جهانیان ثابت شد. تبریک به دانشمندان ایرانی و ملت ایران
دستخط مبارک حضرت آیت الله فاضلیان رحمة الله عليه سئوال:لطفا درمورد شان طلبه توضيح دهيد؟ بسمه تعالی ۱.قانع باشدبه آنچه خدای متعال روزی اونموده است. ۲.مداومت به نمازشب. ۳.ترک محرمات بلکه مکروهات،انجام واجبات بلکه مستحبات،خصوصا ازدوچیز پرهیزکامل:۱.غذای مشکوک ۲.آمیزش شبهه ناک. سیدرضافاضلیان ۱۴۳۲/۴/۸ انتشاربه مناسبت اولین سالگردارتحال حضرت آیت الله سیدرضافاضلیان رحمة الله عليه
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 عدالتخواهی را مصداقی نکنید 🔺رهبر معظم انقلاب: گفتمان #عدالتخواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداق‌سازی نکنید. وقتی شما روی یک #مصداق تکیه میکنید، اولاً احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من میبینم دیگر. من مواردی را مشاهده میکنم... که روی یک مصداق خاصی تکیه میکنند؛ یا به‌عنوان فساد، یا به عنوان کجروی سیاسی، یا به‌عنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلاً اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و میبینم اینجوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه میکنید، احتمال #اشتباه هست... 🆘 @Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضرورتِ هوشیاری حداکثری و پرهیز از تکمیل پازل دشمن هرحرف حقی را نباید زد. @rozaneebefarda
هدایت شده از حوزه انقلابی
🔴توییت استاد ‏علمای پزشکی بفرمایند دقیقا قضیه چیست؟ 🌹 حوزه انقلابی 🆔@howzehenghelabi
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
🔴توییت استاد #رائفی_پور ‏علمای پزشکی بفرمایند دقیقا قضیه چیست؟ #واکسن 🌹 حوزه انقلابی 🆔@howzehengh
✅ بررسی آماری میزان واکسیناسیون و فوتیها ◀️ بر اساس آخرین آمار روز پنجشنبه 6 آبان ماه 1400 🔹 ژاپن 🔸واکسیناسیون 77 درصد 🔸 واکسیناسیون کامل 71 درصد 🔸 ابتلا 0.24 نفر 🔸فوتی0.005 نفر 🔹 دانمارک 🔸واکسیناسیون 77 درصد 🔸 واکسیناسیون کامل 76 درصد 🔸 ابتلا 31.7 نفر 🔸فوتی 0.01 نفر 🔹 آمریکا 🔸واکسیناسیون 66 درصد 🔸 واکسیناسیون کامل 57 درصد 🔸 ابتلا 1.4 نفر 🔸فوتی 0.03 نفر 🔹 هند 🔸واکسیناسیون 52 درصد 🔸 واکسیناسیون کامل 22 درصد 🔸 ابتلا 0.78 نفر 🔸فوتی 0.05 نفر 🔹 آلمان 🔸واکسیناسیون 69 درصد 🔸 واکسیناسیون کامل 66 درصد 🔸 ابتلا 17.35 نفر 🔸فوتی0.07 نفر 🔹 ایران 🔸واکسیناسیون 60 درصد 🔸 واکسیناسیون کامل 35 درصد 🔸 ابتلا 13.3 نفر 🔸فوتی 0.18 نفر 🔹 روسیه 🔸واکسیناسیون 33 درصد 🔸 واکسیناسیون کامل 36 درصد 🔸 ابتلا 27.4 نفر 🔸فوتی 0.8 نفر 🔹 اکراین 🔸واکسیناسیون 22 درصد 🔸 واکسیناسیون کامل 17 درصد 🔸 ابتلا 60 نفر 🔸فوتی 1.3 نفر 🔹 رومانی 🔸واکسیناسیون 29 درصد 🔸 واکسیناسیون کامل 28 درصد 🔸 ابتلا 69.2 نفر 🔸فوتی 2.1 نفر ◀️ در بررسی و تحلیل نباید به ظاهر آمار اتکاء کرد بلکه باید ابتدا با استانداردسازی آمار را بر یک مبنا قرار داد تا بتوان تحلیل دقیق تری را ارائه کرد. ◀️ برای بررسی بهتر و مشخص تر شدن میزان اثرگذاری واکسیناسیون آمار ابتلاء و فوتی بر اساس هر 100 هزار نفر استانداردسازی شده است. ◀️ بدیهی است که در کنار مولفه واکسیناسیون چندین مولفه دیگر نیز در میزان ابتلائات و فوتی ها مانند: 🔸 میزان اجراء پروتکلها 🔸 اجرای قرنطینه مبتلایان 🔸 تاریخ واکسیناسیون یک دوز و دو دوز 🔸 درصد واکسیناسیون کامل 🔸 میزان امید به زندگی 🔸 میزان سلامت جسمی جامعه 🔸 و ... 🔹دخیل بوده است که محل بحث و بررسی این متن نیست لذا برخی جزئیات کمی و کیفی در بررسی لحاظ نشده است. ✅ آنچه که در آخرین آمارها مشهود است هر چه میزان واکسیناسیون در کشورها بیشتر انجام شده میزان فوتی نیز کاهش پیدا کرده است. 🔸 میزان فوتی ژاپن 0.005 نفر با واکسیناسیون 77 🔸 میزان فوتی آمریکا 0.03 نفر با واکسیناسیون 66 🔸 میزان فوتی هند 0.05 نفر با واکسیناسیون 52 🔸 میزان فوتی ایران 0.18 نفر با واکسیناسیون 60 🔸 میزان فوتی روسیه 0.8 نفر با واکسیناسیون 33 🔸 میزان فوتی رومانی 2.1 نفر با واکسیناسیون 29 ✅ با توجه به نزدیکی جمعیت ایران (85.4 میلیون) و آلمان (84.1 میلیون) میتوان یک مقایسه دقیق تری نسبت درصد واکسیناسیون و میزان فوتی ها داشت. 🔸 میزان فوتی آلمان 0.07 نفر (62 نفر)با واکسیناسیون 69 🔸 میزان فوتی ایران 0.18 نفر (159) با واکسیناسیون 60 🔹 بخشی از این اختلاف فاحش را میتوان در اختلاف بالای میزان واکسیناسیون کامل تحلیل و بررسی کرد که آلمان با 66 درصد و ایران با 35 درصد دارای یک اختلاف 31 درصدی هستند. @s_a_razavi
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
✅ بررسی آماری میزان واکسیناسیون و فوتیها ◀️ بر اساس آخرین آمار روز پنجشنبه 6 آبان ماه 1400 🔹 ژاپن
◀️ بدیهی است که در کنار مولفه واکسیناسیون چندین مولفه دیگر نیز در میزان ابتلائات و فوتی ها مانند: 🔸 میزان اجراء پروتکلها 🔸 اجرای قرنطینه مبتلایان 🔸 تاریخ واکسیناسیون یک دوز و دو دوز 🔸 درصد واکسیناسیون کامل 🔸 میزان امید به زندگی 🔸 میزان سلامت جسمی جامعه 🔸 و ... 🔹دخیل بوده است که محل بحث و بررسی این متن نیست لذا برخی جزئیات کمی و کیفی در بررسی لحاظ نشده است.
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
🔴توییت استاد #رائفی_پور ‏علمای پزشکی بفرمایند دقیقا قضیه چیست؟ #واکسن 🌹 حوزه انقلابی 🆔@howzehengh
✅ آمار تفکیکی از فوتی های واکسینه شده و نشده کرونا در کشور اسکاتلند 🔹 گزارش جدید وزارت بهداشت عمومی اسکاتلند منتشر درباره آمار تفکیکی فوتی های کرونا در این کشور شد: https://publichealthscotland.scot/media/9821/21-10-20-covid19-publication_report.pdf ◀️ ابتدا بررسی گزارش تحقیقی 🔹 جمعیت اسکاتلند و میزان واکسینه شده ها 🔸 جمعیت کل 5.915.448 نفر 🔸 واکسینه نشده ها 1.776.482 نفر ( 30/1 درصد ) 🔸 یک دوز واکسن زده 316.062 نفر ( 5/3 درصد ) 🔸 دو دوز واکسن زده 3.822.904 نفر (64/6 درصد ) 🔹 در صفحه 47 این گزارش میخوانیم: 🔸از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ (21 روز پس از آغاز برنامه واکسیناسیون در اسکاتلند) تا ۸ اکتبر سال ۲۰۲۱، 4565 مرگ کرونایی که تست PCR آنها مثبت اعلام شده و در آن کرونا به عنوان یا ثبت شده‌است. ▪️ تعداد کل فوتی ها : 4565 نفر ( 100 درصد ) 🔸 تعداد فوتیهای واکسن نزده 3434 نفر ( 75/2 درصد ) 🔸 تعداد فوتی های یک دوز واکسن زده 299 نفر ( 6/5 درصد ) 🔸 تعداد فوتیهای دو دوز واکسن زده 832 نفر ( 18/2 درصد) 1️⃣ برای تفسیر و تحلیل بهتر آمار باید در نظر بگیریم که 75/2 درصد فوتیها از 30/1 درصد جمعیت اسکاتلند هست که واکسن نزده اند!! 2️⃣ از میان 832 نفر فوتی دو دوز واکسن زده نیز 79/2 درصد یعنی 659 نفر افرادی هستند که دارای دو ویژگی هستند: 🔸 بالای 70 سال سن دارند 🔸 دارای بیماری زمینه ای بوده اند ✅ با توجه به گزارش آماری ارائه شده اثرگذاری بالای واکسیناسیون در مقابل فوتیهای کرونا کاملا محزر است. حال برای درک بهتر موضوع به پاسخ دو سوال میپردازیم: 1️⃣ اگر هیچ فردی در اسکاتلند واکسن نمیزد میزان فوتی آن کشور در این بازه زمانی چقدر میشد؟ 🔸 با توجه به میزان فوتیها و جمعیت واکسینه نشده میتوان با تعمیم جزء به کل جامعه به عدد 11435 نفر فوتی میرسیم و بر همین اساس میتوانیم نتیجه بگیریم اسکاتلند با واکسیناسیون حدود 70 درصد جمعیت خود توانسته است از فوت 6870 نفر جلوگیری کند. 2️⃣ اگر 100 درصد جمعیت اسکاتلند واکسینه میشدند میزان فوتی های آن کشور در این بازه زمانی چه تعداد میشد؟ 🔸 با توجه به میزان فوتیها و جمعیت واکسینه شده میتوان با تعمیم جزء به کل جامعه به عدد 1287 نفر فوتی میرسیم و بر همین اساس میتوانیم نتیجه بگیریم اگر اسکاتلتد تمام جمعیتش را واکسینه کرده بود شاهد کاهش 3287 نفر فوتی شده بود. ✅ در این تحقیق آماری کاملا محرز و مشخص است که: 🔸 واکسیناسیون موجب کاهش بسیار شدید فوتیهای کرونایی میشود 🔸 هر چه درصد واکسیناسیون یک جامعه بالاتر باشد میزان فوتی های آن نیز کمتر است. 🔸 واکسیناسیون عامل صفر شدن میزان فوتی ها نمیشود بلکه تعداد فوتیها را بسیار کاهش میدهد. 🔸 آب حیات نیست که بتواند از ابتلاء به کرونا و یا فوت 100 درصد افراد جامعه جلوگیری کند. علت فوت برخی از افراد واکسن زده را میتوان در دلائل ذیل جستجو کرد: 1️⃣ دارا بودن بیماری زمینه ای که باعث شده از اثرگذاری موثر واکسن در بدن فرد جلوگیری کند. 2️⃣ ضعیف بودن بدن فرد به علت کهولت سن که باعث شده واکسن نتواند اثرگذاری موثر خود را بر ان شخص داشته باشد. 3️⃣ فوت فرد بر اثر عواملی غیر از کرونا مانند سرطان، سکته و ... 4️⃣ فرا رسیدن موعد مرگ (اجل) در فرد 5️⃣ دلائل ناشناخته که صرفا کالبدشکافی و بررسی جسد متوفی میتواند علت فوت را مشخص نماید ✅ گزارش تحقیقی فوق الذکر دارای 61 صفحه بوده و در آن نکات دیگری نیز وجود دارد و مخاطبینی که تمایل به مطالعه بیشتر دارند میتوانند به اصل گزارش رجوع کنند و از آن بهره ببرند. @s_a_razavi
✅ استانداردسازی نسبت مرگ بر اساس سن و جمعیت 🔹 در گزارش آماری فوتی های کرونای اسکاتلند جدولی در صفحه 48 قرار دارد که باعث شبهه و سوال در میان مخاطبان شده است که لازم هست توضیحاتی در این باب ارائه شود. 🔸 در حوزه تخصصی آمار پزشکی مبحثی هست به نام " استانداردسازی نسبت مرگ " (Age Standardised Mortality Rate) که بصورت عامیه این چنین میتوان گفت: برای به دست آوردن یک استاندارد معین در میزان فوتی ها در حوزه های چند جمعیتی و سنین مختلف به شیوه علمی و قابل اتکائی با فرمولی معین و ثابت استفاده میشود که به نام استانداردسازی نسبت مرگ نامیده میشود. 🔹 در این گزارش نیز محققین با الگو قرار دادن یک نمونه از کل جدولی را به شیوه علمی طراحی کرده اند تا بتوانند با استاندارد سازی نسبت مرگ به میزان موثر بودن واکسینه شدن افراد جامعه پی ببرند. 🔸 تفسیر و خروجی جدول فوق الذکر بدین شرح هست: 🔹 استاندارد سازی نسبت مرگ: 🔸افرادی که واکسن نزده اند 7.73 🔸 افرادی که یک دوز واکسن زده اند 5.13 🔸 افرادی که دو دوز واکسن زده اند 1.93 🔹 یعنی در هر 100.000 نفری که واکسن نزده اند 7.73 ضریب فوتی را دارند. 🔹 یعنی در هر 100.000 نفری که یک دوز واکسن زده اند 5.13 ضریب فوتی را دارند. 🔹 یعنی در هر 100.000 نفری که دو دوز واکسن زده اند 1.94 ضریب فوتی را دارند. ◀️ پس از این استانداردسازی دیگر مولفه های سنی و جمعیتی در محاسبات حذف میشود ◀️ طبق نتیجه این استانداردسازی ضریب فوت کسانی که واکسن زده اند تقربا یک چهارم کسانی است که واکسن نزده اند و این نشان دهنده موثر بودن واکسینه شدن افراد است @s_a_razavi
با لباس بیرون بخوابید 🆘 @Roshangari_ir
🔰شأن نماز جمعه را رعایت کنید در هر شهری با هم در هر هفته یک روز، دو روز با هم مجتمع باشند، مسائل خودشان را بگویند. اگر یک خیالی دارند، اگر یک کاری دارند او را بگویند، حل کنند بین خودشان و هیچ وقت یک مسئله‌ای را به خطبه‌های نماز جمعه نکشانند، چه اشکال داشته باشند به فلان استاندار، فلان حاکم یا فلان وزارتخانه و چه‌ اشکال داشته باشند به فلان آدم یا فلان شخص. این جای خطبه نماز جمعه، جای است و دعوت به تقوا و مصالح مسلمین را در او گفتن، و تعرض به این خرده‌ریزی‌ها، اینها از شان ائمه جمعه خارج است؛ پرهیز کنند از این معنا. 📆 امام خمینی (ره) | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۶۴ 💠 @emam_com
هدایت شده از خبرگزاری فارس
بانک‎ها باید یک نسخه از قرارداد را به مشتری بدهند 🔹براساس دستور وزیر اقتصاد، از این پس بانک‌ها مکلف هستند حداکثر ظرف یک هفته پس از درخواست مشتری، یک نسخه از قرارداد و اطلاعات کامل تسهیلات را به مشتری تحویل دهند. مستنکفین از اعطای قرارداد بانکی به مشتریان به مراجع رسیدگی به تخلفات معرفی می‎شوند. @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
رکورد زنی شبکه سه در استفاده از جوانان 💢انتشار تصاویری از پشت صحنه‌ برنامه‌های «بدون توقف» و «میدون» توجه بسیاری از فعالین رسانه‌ای را به خود جلب کرده است. این اولین‌‏بار است که به صورت گسترده و جدی جوانان حزب‌اللهی، سکان‌داری تولیدات صداوسیما را بر عهده گرفته‌اند. 💢به واسطه خلاقیت و نوآوری در برنامه‌‌های میدون و بدون توقف، این مجموعه‌ها به ترتیب ۱۸ درصد (طبق نظر سنجی سازمان صداوسیما) و ۱۵ درصد (طبق نظرسنجی ایسپا) مخاطب جذب کرده‌اند. 💢همچنین میانگین ۲۴ سال برای دست‌اندرکاران این دو برنامه شبکه سوم سیما، یک رکورد مهم در برنامه‌سازی تلویزیونی است. لازم به ذکر است که جوان‌گرایی و ورود نیروهای انقلابی به عرصه تولیدات فرهنگی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته بوده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بخش تقطیع‎شده اظهارات رییس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه که دیروز کلیپ ناقص آن در فضای‎مجازی پخش شد و دستمایه تخریب قرار گرفت @Farsna
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
🎥 بخش تقطیع‎شده اظهارات رییس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه که دیروز کلیپ ناقص آن در فضای‎مجازی پخش شد
🔻 انقلابی نمایی غیر از انقلابی گری است 🔹سیاه‌نمایی هنر نیست؛ اینکه برداریم همین‌طوری بی‌هوا، این دستگاه را، آن دستگاه را، این قوّه را، آن قوّه را بدون هیچ تمییزی محکوم کنیم؛ خب هر کسی، هر بچّه‌ای هم میتواند سنگ دستش بگیرد شیشه‌ها را بشکند، اینکه هنر نیست. هنر این است که انسان، منطقی حرف بزند، منصفانه حرف بزند، برای خاطر هوای نفْس حرف نزند، برای خاطر جهات شخصی حرف نزند، برای خاطر قدرت‌یابی حرف نزند، خدا را در نظر داشته باشد؛ اِنَّ السَّمعَ‌ وَ البَصَرَ وَ الفُؤادَ کُلُّ اُولٰئِکَ کانَ عَنهُ مَسئولاً، بدانید خود این حرفی که میزنید، در روز قیامت عملی است که مجسّم میشود در مقابل شما، و خدای متعال مؤاخذه میکند، سؤال میکند؛ نمیشود هر حرفی را انسان به‌خاطر میل دل خودش بزند. انقلابی‌نمایی غیر از انقلابی‌گری است؛ انقلابی‌نمایی [یعنی] آدم جوری عمل کند که کأنّه ما [انقلابی هستیم]؛ انقلابی‌گری کار سختی است؛ پابندی لازم دارد، تدیّن لازم دارد. ۱۳۹۶/۱۰/۰۶ 🔸بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی
تفارس 25454سهم آواپارس 38137سهم به هر نفر رسید
هدایت شده از بینش راهبردی
فقه روابط بین الملل ج۱.mp3
49.51M
🔶درس گفتار فقه روابط بین الملل 📌آنچه در این جلسه ارائه شد: 1- تبیین سرفصلها 1-1- ضرورت بحث 1-2- مفهوم شناسی 1-3- روش شناسی 1-4- موضوع شناسی 1-5- مسائل روابط بین الملل 2- تبیین ابر مسأله در علم روابط بین الملل 3- آیا ماهیت نظام بین الملل آنارشیک است یا سلسله مراتبی؟ 🔹مدرس: استاد رنجبر (دکتری علوم سیاسی و کارشناسی ارشد روابط بین الملل از موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره) 🔺با کانال همراه باشید. http://eitaa.com/joinchat/2579496960C994bde62e8
هدایت شده از بینش راهبردی
این هم پاسخ راهبردی ما به حمله ایذایی آنها
و چیزهایی را هم که عدالت است، گاهی نمی‏بیند. ۸/۶/۸۴   🔶منظور از عقلانیت، محافظه کاری نیست عقلانیت و محاسبه که می‏گوییم، فوراً به ذهن نیاید که عقلانیت و محاسبه به معنای محافظه‏کاری، عقل‏گرایی و تابع عقل بودن است. عاقل بودن و خرد را به کار گرفتن با محافظه‏کاری فرق دارد. محافظه‏کار، طرف‏دار وضع موجود است؛ از هر تحولی بیمناک است؛ هرگونه تغییر و تحولی را برنمی‏تابد و از تحول و دگرگونی می‏ترسد؛ اما عقلانیت این‏طور نیست؛ محاسبه‏ی عقلانی گاهی اوقات خودش منشأ تحولات عظیمی می‏شود. انقلاب عظیم اسلامی ما ناشی از یک عقلانیت بود. بنابراین عقلانیت با محافظه‏کاری فرق دارد. محاسبه‏ی عقلانی را با محاسبه‏ی محافظه‏کارانه به‏هیچ‏وجه مخلوط نکنید؛ این‏ها دو چیز است. ۸/۶/۸۴   🔶نباید به اسم عدالت‌خواهی، اخلاق را زیر پا گذاشت اگر به نام عدالت‌خواهی و به نام انقلابیگری، اخلاق را زیر پا بگذاریم، ضرر کرده‌ایم؛ از خط امام منحرف شده‌ایم. اگر به نام انقلابیگری، به نام عدالت‌خواهی، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به کسانی که از لحاظ فکری با ما مخالفند، اما می‌دانیم که به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، اهانت کردیم، آنها را مورد ایذاء و آزار قرار دادیم، از خط امام منحرف شده‌ایم. ۱۴/۳/۹۰   🔶کار را بی جنجال پیش ببرید من در همان نامه‌ی هشت مادّه‌ای هم همین سفارش را کرده بودم؛ گفتم کار را بی‌جنجال پیش ببرید. ما می‌خواهیم حقیقتاً با فساد مبارزه شود؛ جنجال لازم نیست. بله، خبررسانی به مردم خوب است. وقتی کار تمام شده باشد، آن مقداری که لازم باشد، خبر رسانی شود. کار هم صورت می‌گیرد. ۲۲/۲/۸۲ 🔶انتقاد شخصی و مصداق سازی نکنید گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداق‏سازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه می‏کنید، اولًا احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من می‏بینم دیگر. من مواردی را مشاهده می‏کنم- نه در دانشگاه، در گروه‏های اجتماعی گوناگون- که روی یک مصداق خاصی تکیه می‏کنند؛ یا به‏عنوان فساد، یا به عنوان کج‏روی سیاسی، یا به‏عنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلًا اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و می‏بینم این‏جوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه می‏کنید، هم احتمال اشتباه هست، هم وسیله‏ای به دست می‏دهید برای اینکه آن زرنگ قانون‏دانِ قانون‏شکن- که من گفته‏ام قانون‏دانهای قانون‏شکن خطرناکند- بتواند علیه شما استفاده کند. شما زرنگی کنید، شما اسم نیاورید، شما روی مصداق تکیه نکنید؛ شما پرچم را بلند کنید. ۱۴/۲/۸۷   🔶خانگی برخورد کنید؛ نه بیگانه‌وار و معترض این گفتمان را باید همه‏گیر کنید؛ به‏گونه‏ای که هر جریانی، هر شخصی، هر حزبی و هر جناحی سر کار بیاید، خودش را ناگزیر ببیند که تسلیم این گفتمان شود؛ یعنی برای عدالت تلاش کند و مجبور شود پرچم عدالت را بر دست بگیرد. اما در برخورد با آنچه شده، باید خانگی برخورد کنید؛ نه بیگانه‏وار و معترض. بالاخره کارهای زیادی انجام گرفته، احیاناً کوتاهی‏هایی هم شده؛ اما باید مشکل را حل کرد. نباید نتیجه‏ی قهری نحوه‏ی بیان این باشد که بعد از چندی انسان احساس کند که به کلّ مجموعه به‏شدت معترض است؛ نه، شما برای موفقیت کلّ مجموعه دارید تلاش می‏کنید؛ اصلًا همه‏ی تلاشتان این است که نظام را پیش ببرید. ۱۰/۸/۸۳   پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی
✅ دوازده اصل در عدالت‌خواهی انقلابی مقدمه: «عدالت‌خواهی» همواره یکی از توصیه‌های رهبر انقلاب به جوانان مؤمن و انقلابی و آحاد ملت بوده است. اما عدالت‌خواهی هم مثل هر امر اجتماعی دیگری، ممکن است دچار آفات و آسیب‌هایی شود. بنابراین لازم است تا مسیر مطالبه و طریق طلب آن بر مبنای معیارهای صحیح، دانسته و سپس پیموده شود.در اطلاع‌نگاشت زیر، برخی از الزامات و چارچوب‌های اساسی عدالت‌خواهی را در منظومه‌ی فکری رهبر انقلاب مورد بررسی قرار گرفته است.   🔶نیازمند «نظریه‌ جامع عدالت» هستیم اداره‌ی کشور نیاز دارد به اینکه به یک جمع‌بندی قوی و متقن و مستدل در باب عدالت اجتماعی برسد که بتواند بر اساس آن جمع‌بندی، برنامه‌های بلندمدت را طراحی کند. بعد از آنکه ما به یک نظریه‌ی متقن و جمع‌بندی شده‌ای در باب عدالت رسیدیم، تازه برای پیدا کردن شیوه‌های اجرا و تحقق آن در جامعه، به بحث‌های کاربردی نیاز داریم؛ که این خودش پژوهش‌های فراوانی را دنبال خواهد کرد. آن وقت در اینجاست که ما می‌توانیم از تجربیات بشری استفاده کنیم. ۲۷/۲/۹۰   🔶شعار عدالت را تقویت و همگانی کنید اما... هرچه می‌توانید، شعار اصلی عدالت و آنچه را مربوط به عدالت است، تقویت و همگانی و در ذهن‌ها تعمیق کنید و روی پشتوانه و فلسفه‌ی فکری آن کار کنید - اینها لازم است - اما کاری نکنید که مخالفان شما این تردید را دامن بزنند که آیا نظام اسلامی می‌تواند؟ آیا نظامی اسلامی توانسته؟ البته که می‌تواند؛ البته که توانسته! مدعی دستگاه‌های مختلف از لحاظ کارآمدی، خودِ بنده هستم. من دائماً نسبت به کارآمدی، از اینها سؤال و مطالبه می‌کنم؛ اما بنده اعتقادم این است که نظام اسلامی از همه‌ی دولت‌هایی که در دوران استعمار و دوران نزدیک به استعمار در کشور ما وجود داشته، قویتر عمل کرده است. ۱۰/۸/۸۳   🔶دانشجویان درباره عدالت اجتماعی بیندیشند وقتی که مسأله عدالت اجتماعی در کشور مطرح میشود، دانشجو باید از این مسأله حمایت کند. عدالت اجتماعی، آن چیزی است که حتی کسانی که اصرار داشتند شعار عدالت اجتماعی را به دلایل سیاسی و با انگیزه‌های گوناگون کمرنگ کنند، بالاخره نتوانستند؛ مجبور شدند عدالت اجتماعی را مطرح کنند. در دنیا، غیر از مستکبران و زورگویان و چپاولگران عالم، هیچ انسانی نیست که به عدالت اجتماعی و شعار آن پشت کند. این شعار در کشور مطرح می‌شود؛ چه کسی باید از این شعار حمایت کند؟ چه کسی باید بیشتر از همه درباره آن بیندیشد؟ چه کسی باید برای آن کار کند و درباره راه‌های تأمین آن، تحقیق و بحث کند و میزگرد بگذارد، غیردانشجویان؟ ۱/۹/۷۸   🔶انسانی که با تقوا نیست نمی‌تواند منشاء عدالت اجتماعی باشد در هر انسانی، عدالت شخصی و نفسانی او، پشتوانه‌ی عدالت جمعی و منطقه‌ی تأثیر عدالت در زندگی اجتماعی است... هرکس که بخواهد در محیط زندگی مردم منشأ عدالت شود، اول باید در درون خود تقوای الهی را رعایت کند. انسانی که مراقب خود نیست و در عمل و کلام و زندگی شخصی خود دچار بی‌عدالتی و بی‌تقوایی است، نمی‌تواند در محیط جامعه منشأ عدالت اجتماعی باشد. ۲۶/۱۲/۷۹   🔶شاخص عدالت، قانون است معیار و شاخص عدل هم عمل به قانون است. اگر عمل فرد، جمع، منطبق به قانون شد، این عدالت است؛ اگر از قانون انحراف پیدا کرد، این بی‌عدالتی است. و قانون هم در نظام اسلامی، قانون اسلامی است. البته در مجموعه‌ی قوانین ما ممکن است قوانینی باشند که صددرصد با احکام اسلامی منطبق نباشند، یا قوانینی که از قبل مانده‌اند یا برخی قوانین دیگر، که اینها بایست اصلاح بشود. معیار، این است که بر طبق قانون عمل بشود. عدل، اینجا تحقق پیدا می‌کند. ۷/۴/۸۸   🔶عدالت بدون معنویت، یک «شعار توخالی» است اگر معنویت با عدالت همراه نباشد، عدالت می‏شود یک شعار توخالی. خیلی‏ها حرف عدالت را می‏زنند، اما چون معنویت و آن نگاه معنوی نیست، بیشتر جنبه‏ی سیاسی و شکلی پیدا می‏کند. ۱۶/۶/۸۸ اگر معنویت نشد، عدالت تبدیل می‏شود به ظاهرسازی و ریاکاری؛ اگر عقلانیت نشد، عدالت اصلًا تحقق پیدا نمی‏کند و آن چیزی که انسان تصور می‏کند عدالت است، می‏آید و جای عدالت واقعی را می‏گیرد. بنابراین معنویت و عقلانیت در تحقق عدالت شرط است. ۲/۶/۸۷   🔶اگر عقلانیت نباشد؛ عدالت، «ضد عدالت» می‌شود اگر عقلانیت در عدالت نباشد، گاهی اوقات عدالت به ضد خودش تبدیل می‏شود؛ اگر درست در باب عدالت محاسبه نباشد. خیلی از کارها را گاهی بعضی از این گروه‏های تند و افراطی توی این کشور به عنوان عدالت کرده‏اند، که ضد عدالت شده. اتفاقاً حالا همان تندی‏های آن حضرات موجب شده که خود آن‏ها صد و هشتاد درجه گرایش‌هایشان عوض بشود! جور دیگری حرف بزنند، جور دیگری فکر کنند، جور دیگری عمل بکنند. ۱۶/۶/۸۸ اگر عقل و خرد در تشخیص مصادیق عدالت به کار گرفته نشود، انسان به گمراهی و اشتباه دچار می‏شود؛ آسمان: خیال می کند،چیزهایی عدالت است، درحالی‏که نیست؛
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
✅ نقد واجب است، لجن‌پراکنی حرام است 🔹خدمات دولتی‌ها و قضائی‌ها و مجلسی‌ها را باید انسان سپاسگزاری کند، شکرگزاری کند؛ غالب [آنها] هم خدمتگزاران هستند. صدمات را هم بایستی انتقاد کرد، نقد کرد؛ منتها نقد منصفانه و نقد مسئولانه، نه نقد همراه با و . نقد و نقدپذیری واجب است، تهمت و است؛ نقد با تهمت‌زنی فرق میکند، با لجن‌پراکنی فرق میکند، با فرق میکند؛ نقد باید منصفانه باشد، باید عاقلانه باشد، باید مسئولانه باشد. بیان انتقادی با تخریب فرق میکند؛ بیان انتقادی با کامل کردن پازل دشمن فرق میکند؛ با _مردم یا در فضای عمومی کشور فرق میکند؛ باید واقعاً دلسوزانه باشد. 🔸مقام معظم رهبری ۱۳۹۰/۰۶/۰۲ @s_a_razavi