هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🏴 پیادهروی زائران اربعین حسینی در مسیر کربلای معلی
گزارش تصویری:
https://hawzahnews.com/x9R9k
⚫️ مصرف میوه در فصل خودش
🔷 پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) می فرمایند: علیکم بالفواکه فی اقبالها فانه مصحة للبدن مطردة للاحزان والقوها في الادبار فانه داء الابدان.
🔹 بر شما باد به ميوه ها در اول فصل خودش؛ زیرا موجب سلامتی بدن می شود و غم ها را دور می کند و آن ها را در آخر فصل دور افکنید؛ زیرا درد بدن است.
📘 بحارالانوار، ج ۶۲، ص ۲۹۶
🔹 بنابراین مصرف میوه ها در زمان خودش باشد؛ بلکه بهتر است در اول فصل هر میوه مصرف شود و در آخر فصل بهتر است مصرف نشود، چه رسد به زمان دیگر.
🔹 و به نظر می رسد این امر شامل تمامی گیاهان خوراکی می شود و اختصاص به میوه ها ندارد؛ بلکه مراد از میوه، محصول وثمره گیاهان است و شاید این معنی اهمیت خاص نوبر را، به اصطلاح می رساند.
🔹 بنابر این میوه ها وگیاهانی که در تابستان می روید و محصول می دهد، نباید در زمستان مصرف شود و بر عکس.
🔹 و بر این اساس مصرف تمامی گیاهانی که به شکل گلخانه ای به عمل می آید، مردود می باشد و می تواند بیماری زا باشد و آسیب های جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.
⚫️ سبک زندگی اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97
⚫️ علوم انسانی غربی ذاتاً مسموم هستند.
🔷 علوم انسانی رایج، ماهیتاً مخالف با نظام اسلامی هستند.
🔷 اساس علوم انسانی را باید در قرآن کریم پیدا کرد.
🔹 رهبر معظم انقلاب اسلامی:
«اینکه بنده دربارهی علوم انسانی در دانشگاهها و خطر این دانشهای #ذاتاً_مسموم هشدار دادم - هم به دانشگاهها، هم به مسئولان - به خاطر همین است. این علوم انسانیای که امروز رائج است، محتواهائی دارد که ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامی و نظام اسلامی است؛ متکی بر جهانبینی دیگری است؛ حرف دیگری دارد، هدف دیگری دارد. وقتی اینها رائج شد، مدیران بر اساس آنها تربیت میشوند؛ همین مدیران میآیند در رأس دانشگاه، در رأس اقتصاد کشور، در رأس مسائل سیاسی داخلی، خارجی، امنیت، غیره و غیره قرار میگیرند. #حوزههای_علمیه و علمای دین پشتوانههائی هستند که موظفند #نظریات_اسلامی را در این زمینه از #متون_الهی بیرون بکشند، مشخص کنند، آنها را در اختیار بگذارند، برای برنامهریزی، برای زمینهسازیهای گوناگون. پس نظام اسلامی پشتوانهاش علمای دین و علمای صاحبنظر و #نظریات_اسلامی است؛ لذا نظام موظف به حمایت از حوزههای علمیه است، چون تکیهگاه اوست.»
(بیانات در دیدار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم، ۱۳۸۹/۰۷/۲۹)
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=10357
«من دربارهی علوم انسانی گلایهای از مجموعههای دانشگاهی کردم - بارها، این اواخر هم همین جور - ما علوم انسانیمان بر مبادی و #مبانی_متعارض با مبانی قرآنی و اسلامی بنا شده است. علوم انسانی غرب مبتنی بر جهانبینی دیگری است؛ مبتنی بر فهم دیگری از عالم آفرینش است و غالباً مبتنی بر #نگاه_مادی است. خوب، این نگاه، نگاه غلطی است؛ این مبنا، مبنای غلطی است. این علوم انسانی را ما به صورت ترجمهای، بدون اینکه هیچگونه #فکر_تحقیقىِ_اسلامی را اجازه بدهیم در آن راه پیدا کند، میاوریم تو دانشگاههای خودمان و در بخشهای مختلف اینها را تعلیم میدهیم؛ در حالی که ریشه و پایه و اساس علوم انسانی را در قرآن باید پیدا کرد. یکی از بخشهای مهم پژوهش قرآنی این است. باید در زمینههای گوناگون به نکات و دقائق قرآن توجه کرد و مبانی علوم انسانی را در #قرآن_کریم جستجو کرد و پیدا کرد. این یک کار بسیار اساسی و مهمی است. اگر این شد، آنوقت متفکرین و پژوهندگان و صاحبنظران در علوم مختلف انسانی میتوانند بر این پایه و بر این اساس بناهای رفیعی را بنا کنند. البته آنوقت میتوانند از پیشرفتهای دیگران، غربیها و کسانی که در علوم انسانی پیشرفت داشتند، استفاده هم بکنند، لکن مبنا باید مبنای قرآنی باشد.»
(در دیدار جمعی از بانوان قرآنپژوه کشور ۱۳۸۸/۰۷/۲۸)
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8259
«آنچه که به ما گزارش دادند، در بین این مجموعهی عظیم دانشجوئی کشور که حدود سه میلیون و نیم مثلاً دانشجوی دولتی و آزاد و پیام نور و بقیهی دانشگاههای کشور داریم، حدود دو میلیون اینها دانشجویان علوم انسانیاند! این به یک صورت، انسان را نگران میکند. ما در زمینهی علوم انسانی، کار بومی، تحقیقات اسلامی چقدر داریم؟ کتاب آماده در زمینههای علوم انسانی مگر چقدر داریم؟ استاد مبرزی که معتقد به #جهانبینی_اسلامی باشد و بخواهد جامعهشناسی یا روانشناسی یا مدیریت یا غیره درس بدهد، مگر چقدر داریم، که این همه دانشجو برای این رشتهها میگیریم؟ این #نگرانکننده است. بسیاری از مباحث علوم انسانی، مبتنی بر فلسفههائی هستند که مبنایش #مادیگری است، مبنایش #حیوان_انگاشتن_انسان است، عدم مسئولیت انسان در قبال خداوند متعال است، نداشتن نگاه معنوی به انسان و جهان است. خوب، این علوم انسانی را ترجمه کنیم، آنچه را که غربیها گفتند و نوشتند، عیناً ما همان را بیاوریم به جوان خودمان تعلیم بدهیم، در واقع #شکاکیت و تردید و #بیاعتقادی به مبانی الهی و اسلامی و ارزشهای خودمان را در قالبهای درسی به جوانها منتقل کنیم؛ این چیز خیلی مطلوبی نیست.»
(بیانات در دیدار اساتید دانشگاهها، ۱۳۸۸/۶/۸)
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=7959
⚫️ سبک زندگی اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97
🔷 گزارش خبرگزاری میزان از فعالیتهای خانواده راکفلر؛ از تجارت سلاح تا بیوتروریسم
https://www.mizanonline.com/fa/news/214064/
⚫️ سبک زندگی اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97
هدایت شده از خبرگزاری رسا
طب اسلامی (متمسّکین)
⚫️ بخش نامه ای که همه مرده ها را به اسم کرونایی تدفین می کنند 🔷 به بیمارستانها بخشنامه کردند: با پ
🔹 دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت: با پیش فرض ابتلای قطعی بیماران فوت شده، اجساد را به عنوان موارد مثبت کووید-۱۹ ثبت و برای تدفین اقدام فرمایند.
🏷 #کرونا_هراسی
⚫️ سبک زندگی اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97
8.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 احساسات زیبای زائرین کانادایی در اربعین
🏷 #اربعین
⚫️ سبک زندگی اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97
هدایت شده از خبرگزاری رسا