#دانشجو
🔹برداشت و توقع بنده و نظام اسلامي از جماعت دانشجو اين است که فکر مي کنيم دانشجو يک روشنفکر تمام عيار مسلمان است؛ متدين است. در سطح دنيا جرياناتي وجود دارند که بعضي شان در ايران شعبه هم دارند که دانشجو را نه روشنفکر مي پسندند، نه مسلمان. روشنفکر نمي پسندند، زيرا او را دچار تعصب ها و تحجرهاي حزبي و سياسي و وارداتي مي کنند. ما وقتي مي گوييم تحجر، فورا ذهنمان مي رود به تحجر مذهبي؛ بله آن هم يک نوع تحجر است، اما تحجر مذهبي نيست، بلکه خطرناک تر از آن، تحجر سياسي است؛ تحجرهاي ناشي از شکل بندي احزب و سازمان هاي سياسي است که اصلا امکان فکر کردن به کسي نمي دهند. اگر ده دليل قانع کننده براي حقانيت يک موضوع ذکر کنيم، قبول مي کند، اما در عمل طور ديگري عمل مي کند! چرا؟ چون حزب،-آن تشکيلات سياسي بالاي سر- از او اين گونه خواسته؛ اين را انسان متأسفانه در برخي از گوشه کنارهاي حتي محيط دانشگاهي مي بيند. پس آن مجموعه اي که دچار يک چنين تحجري باشد، ديگر روشنفکر نيست، چون روشنفکري لازمه اش حق طلبي است، چشم باز، تکيه ي به منطق و استدلال است. اين که مسلمان هم نمي خواهند باشد، براي اين است که مي دانند مسلماني، خطرناک است. امروز عمده ي دردسرهايي که اردوگاه استکبار و مشخصا آمريکا و صهيونيسم دجارش هستند -که اين دردسرها خيلي زياد هم است به خاطر اين است- که مسلمان ها به يک خودآگاهي رسيده اند که در اين خودآگاهي، امام بزرگوار و ملت ايران و انقلاب و نظام ما نقش فراواني داشته است. عمده ي دردسر آن ها از اين ناحيه است؛ لذا مي خواهند اين را بکوبند. به همين جهت از مسلمان بودن دانشجو به شدت ناراضي و ناخشنودند.
🎙بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار دانشجويان نمونه و ممتاز دانشگاه ها، 1381/9/7.
https://eitaa.com/Rooshdaneh/16386
#دانشجو
🌸 بنده دلم میخواهد این جوانان ما شما دانشجویان؛ چه دختر، چه پسر و حتّی دانشآموزان مدارس، روی ریزترین پدیدههای سیاسی دنیا فکر کنید و تحلیل بدهید.
۱۳۷۲/۰۸/۱۲
🌺 عزیزان من! رابطه با خدا را جدی بگیرید. شما جوانید؛ به آن اهمیت بدهید، با خدا حرف بزنید، از خدا بخواهید. مناجات، نماز، نماز با حال و با توجّه، برای شما خیلی لازم است. مبادا اینها را به حاشیه برانید.
۱۳۷۷/۰۲/۲۲
🌸 دانشگاه باید بتواند یک جنبش نرمافزاریِ همهجانبه و عمیق در اختیار این کشور و این ملت بگذارد تا کسانی که اهل کار و تلاش هستند، با پیشنهادها و با قالبها و نوآوریهای علمیِ خودی بتوانند بنای حقیقی یک جامعه آباد و عادلانه مبتنی بر تفکّرات و ارزشهای اسلامی را بالا ببرند.
۱۳۷۹/۱۲/۰۹
https://eitaa.com/Rooshdaneh/16387
#دانشجو
🔹در زمینهی مسائل علمی باید دنبال قله بود؛ که این، توجه شما را به درس خواندن و خوب درس خواندن باید نتیجه بدهد.
۱۳۹۱/۰۵/۱۶
🔹 سطح معرفت را بالا ببرید. با قرآن، با نوشتجات مرحوم شهید مطهری، با نوشتجات فضلای بزرگی که خوشبختانه امروز در حوزههای علمیه حضور دارند، آشنا شوید.
۱۳۹۱/۰۵/۱۶
🔹باید همت شما این باشد که در دنیا به وضعی برسیم که اگر کسی بخواهد به تازههای علمی دست پیدا کند، مجبور باشد زبان فارسی یاد بگیرد.
۱۳۹۱/۰۷/۲۲
https://eitaa.com/Rooshdaneh/16388
#روز_دانشجو
#پژوهش
💠 بوقت پژوهش
🔹باید همت شما این باشد که در دنیا به وضعی برسیم که اگر کسی بخواهد به تازههای علمی دست پیدا کند، مجبور باشد زبان فارسی یاد بگیرد. «امام خامنه ای»
🔹روز دانشجو بر محققان، طلاب و دانشجویان مبارک باد.
🖊م. صفری
✅ قابل توجه پژوهشگران روانشناسی اسلامی، تاریخ، جامعه شناسی و....
https://eitaa.com/Rooshdaneh/16389
#پژوهش
#اعلام_نشست
💠 برنامه های هفته پژوهش پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص)
💠سلسه نشستهای تبیین مباحث و مسائل طوفان الاقصى
✅ کرسی مفهوم سازی خوداندیشی انتقادی در منابع اسلامی
🎙 دکتر محمد صادق شجاعی
🔹همراه با اعطای گواهی
🔹زمان:۱۸ آبان ساعت ۱۰ الی ۱۲ صبح
🔹نشانی برگزاری :
https://vce.miu.ac.ir/iri
#معرفی_کتاب
#تربیت
📙راه رشد
🖊 آیت الله حائری شیرازی
💠 کتاب مذکور یک کتاب جامع در مورد نظریات تربیتی استاد مرحوم، آیت الله حائری شیرازی است.
کتابی که متخصصین تربیت، می توانند بهره های زیادی از آن ببرند.
🌹 سهم هفته پنجاه وششم مطالعه نهج البلاغه از نامه ۶۱ تا نامه ۵۹
┄═❁🍃❈🌸🍃🌸❈🍃❁═┄
📜 #نامه61: نامه به كميل بن زياد نخعی،فرماندار «هیات» و نکوهش او در مقابل با لشکریان مهاجم شام که در سال ٣٨ هجری نوشته شد.
🔹نكوهش از فرمانده شكست خورده
♦️پس از ياد خدا و درود، سستی انسان در انجام كارهایی كه بر عهده اوست و پافشاری در كاری كه از مسؤوليت او خارج است، نشانه ناتوانی آشكار و انديشه ويرانگر است. اقدام تو به تاراج مردم (قرقيسا) در مقابل رها كردن پاسداری از مرزهایی كه تو را بر آن گمارده بوديم -و كسی در آنجا نيست تا آنجا را حفظ كند، و سپاه دشمن را از آن مرزها دور سازد- انديشه ای باطل است. تو در آنجا پلی شده ای كه دشمنان تو از آن بگذرند و بر دوستانت تهاجم آورند، نه قدرتی داری كه با تو نبرد كنند، و نه هيبتی داری که از تو بترسند و بگريزند، نه مرزی را می توانی حفظ كنی و نه شوكت دشمن را می توانی درهم بشكنی، نه نيازهای مردم ديارت را كفايت می كنی و نه امام خود را راضی نگه می داری.
┄═❁✦❈🌺••🌺❈✦❁═┄
📜 #نامه60: نامه به فرماندارانی كه لشکر از شهرهای آنان عبور می کند.
🔹جبران خسارتها در مانورهای نظامی
♦️از بنده خدا علی اميرمؤمنان به گردآوران ماليات و فرمانداران شهرهایی كه لشكريان از سرزمين آنان می گذرند. پس از ياد خدا و درود، همانا من سپاهيانی فرستادم كه به خواست خدا بر شما خواهند گذشت و آنچه خدا بر آنان واجب كرده به ايشان سفارش كردم، و بر آزار نرساندن به ديگران و پرهيز از هرگونه شرارتی تاكيد كرده ام و من نزد شما و پيمانی كه با شما دارم از آزار رساندن سپاهيان به مردم بيزارم، مگر آنكه گرسنگی سربازی را ناچار گرداند و برای رفع گرسنگی چاره ای جز آن نداشته باشد، پس كسی را كه دست به ستمكاری زند كيفر كنيد و دست افراد سبك مغز خود را از زيان رساندن به لشكريان و زحمت دادن آنها جز در آنچه استثنا كردم باز داريد. من پشت سر سپاه در حركتم، شكايتهای خود را به من رسانيد و در اموری كه لشكريان بر شما چيره شده اند كه قدرت دفع آن را جز با كمك خدا و من نداريد به من مراجعه كنيد، كه با كمك خداوند آن را برطرف خواهم كرد. ان شاء الله.
┄═❁✦❈🌺••🌺❈✦❁═┄
📜 #نامه59: نامه به اسود بن قطبه فرمانده لشکر حلوان درجنوب شهر سرپل ذهاب امروزی
🔹مسووليتهای فرماندهی
♦️پس از ياد خدا و درود، اگر رأی و انديشه زمامدار دچار دگرگونی شود او را از اجرای عدالت بسيار باز می دارد، پس كار مردم در آنچه حق است نزد تو يكسان باشد. زيرا در ستمكاری بهایی برای عدالت يافت نمی شود، از آنچه كه همانند آن را بر ديگران نمی پسندی پرهيز كن، و نفس خود را در حالی که امیدوار به پاداش الهی بوده و از کیفر او هراسناکی ، به انجام آنچه خداوند بر تو واجب كرده است وادار ساز و بدان كه دنيا سرای آزمايش است و دنياپرست ساعتی در آن نمی آسايد جز آنكه در روز قيامت از آن افسوس می خورد، و هرگز چيزی تو را از حق بی نياز نمی گرداند. و از جمله حقی كه بر توست آنکه نفس خويش را نگهبان باشی و به اندازه توان در امور رعيت تلاش كنی، زيرا آنچه در اين راه نصيب تو می شود، برتر از آن نيروی بدنی است که از دست می دهی، با درود.
#نهج_البلاغه
حجت الاسلام مهدوی ارفعشرح کلی و ساختاری نامه ۶۱ تا نامه ۵۹.mp3
زمان:
حجم:
5.57M
🔈 شرح کلی و ساختاری نامه های ۶۱ تا ۵۹
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
🌹 پویش « با علی تا مهدی »
#نهج_البلاغه
#معرفی_کتاب
📚کتاب تن های تنها
✍️ کتابی کاربردی در خصوص راهکارهای روان شناختی برای برون رفت از طلاق عاطفی بین زوجین می باشد
✅در فصل اول این کتاب نشانه های طلاق عاطفی بررسی میشود
✅در فصل دوم این کتاب عوامل طلاق عاطفی بررسی می شود
✅در فصل سوم راهکار هایی برای برطرف کردن طلاق عاطفی بیان می شود
🔹فروشگاه سماح
حجت الاسلام دکتر پسندیده1_8288620612.mp3
زمان:
حجم:
13.56M
#سبک_زندگی
📜 حس خوب زندگی (۲)
🎙استاد پسندیده
کدام مکتب ایده بهتری برای زندگی دارد؟
چگونه میتوان حسّ خوب زندگی را تجربه کرد؟
04:04 | سواد زندگی؟
چقدر درباره حسّ خوب زندگی، اطلاعات داریم؟
05:55 | ایده غرب: ماتریالیسم یا مادیگرایی
ثروت بیشتر برای زندگی خوب حیاتی است.
اگر با دستاوردهای مادی احاطه شده باشیم، احساس بهتری خواهیم داشت.
13:30 | پیامدهای مادی گرایی
نیمه تاریک مادی گرایی
🔻 مواجهه با پدیده:
داراهای ناراضی، ثروتمندان نالان، متمولان افسرده
فقیران راضی، مستمندان آرام
🔹 کشف جدید: خشنودی و ناخشنودی به ثروت و دارایی نیست، به تنظیمات روان شناختی ما است
‼️ ترموستات شادی
شوک شادی ثروت و بازگشت به وضعیت قبلی
29:23 | ایده اسلامی زندگی
مکتب محمد (ص) چه میگوید؟
ماتریالیسم، مکتب آزمون و خطا (پرخطر پرهزینه نامطمئن)
💡 مکتب محمد(ص) مکتب بصیرت بیخطا
32:32 | تنظیمات خالق چیست؟
احساس فقر و غنی چه قانونی دارد؟
غنای مادی یا غنای نفس؟
39:34 | کلاس زندگی توسط پیامبر
اسلام، دین زندگی
42:40 | مادیگرایی عامل افزایش احساس فقر
دارایی همراه با احساس فقر
🌐 صفحات مجازی
ایتا | تلگرام | ویراستی | آپارات
#خانه_داری
#فاطمیه
#پیامد_شناسی
💠 در محضر نور
🔸رَأَى النَبِىُّ صلي الله عليه و آله فاطِمَةَ عليهاالسلام وَ عَلَيْها كِساءٌ مِنْ اَجِلَّةِ الاِْبِلِ وَ هِىَ تَطْحَنُ بِيَدَيْها وَ تَرْضِعُ وَلَدَها
فَدَمَعَتْ عَيْنا رَسُولِ اللّه ِ صلي الله عليه و آله فَقالَ يا بِنْتاهُ تَعَجَّلى مَرارَةَ الدُّنْيا بِحَلاوَةِ الاْخِرَةِ،
فَقالَتْ عليهاالسلام: يا رَسُولَ اللّه ِ اَلْحَمْدُلِلّهِ عَلى نَعْمائِهِ وَالشُّكْرُ لِلّهِ عَلى آلائِهِ.
🌺 روزى پيامبر صلي الله عليه و آله فاطمه عليهاالسلام را ديد كه پوششى از پلاس شتر بر دوش انداخته با دستانش خمير مى كرد و فرزندش را شير مى داد. با مشاهده اين صحنه ـ اشك بر چشمان پيامبر صلي الله عليه و آله حلقه زد و فرمود: دخترم به خاطر شيرينى آخرت تلخى دنيا را تحمل كن.
🔹 حضرت فاطمه عليهاالسلام در پاسخ گفت: نعمتها و موهبتهاى بى پايان حق را سپاسگزارم.
(هركه در دنيا به خاطر ايمان و عقيده اش و براى خدا، سختى يك زندگى همراه با صبر و قناعت را تحمّل كند، بهترين پاداش هاى آخرت را خواهد داشت. آنان كه تلخى زندگى دنيوى را به خاطر خدا تحمّل كنند، از شيرينى نعمت هاى ابدى پروردگار برخوردار خواهند شد).
📙 مناقب ج 3: 342.