#رویداد_تاریخی
#شهیدانه
🔹شهادت عالم مجاهد و مبارز مشروطه خواه آيت اللَّه "شيخ فضل اللَّه نوري" (1327 ق)
آيت اللَّه شيخ فضل اللَّه نوري در سال 1259 ق در تهران متولد شد. وي از شاگردان برجسته ي ميرزاي شيرازي بود. شيخ فضل اللَّه براي مقابله با استبداد، به همراه آيات عظام طباطبايى و بهبهاني در دوران مشروطيت، اين جنبش را رهبري ميكرد. وي در مهاجرت كُبري شركت داشت و در تهيه، تنظيم و تدوين قانون اساسي و متمم آن سهيم بود، به طوري كه اصل دوم متمم به ابتكار او تهيه شد. يكي از اصول پيشنهادي شيخ فضل اللَّه، حضور پنج عالم مجتهد در مجلس بود تا قوانين ضد اسلامي به تصويب نمايندگان نرسد. او در جمادي الاولي سال 1325 تصميم گرفت يك كانون تبليغاتي عليه مشروطه ي غير مشروعه ايجاد كند. اقدامات تبليغي شيخ با مخالفت مجلسيان مواجه شد و شيخ فضل اللَّه در حضرت عبدالعظيم تحصن اختيار كرد. شيخ فضل اللَّه سرانجام در 12 رجب سال 1327 از جانب فاتحين دستگير و عصر 13 رجب پس از يك محاكمه ي كوتاه به مجازات اعدام محكوم شد. شيخ فضل اللَّه نوري سرانجام در سيزدهم رجب همان سال در ميدان توپخانه ي تهران و در حضور هزاران نفر از مردم به دار آويخته شد. اكثريت كساني كه آن روز در پايين دارِ شيخِ شهيد جهت قتلِ او خوشحالي ميكردند، همانهايى بودند كه در ماههاي قبل در استقبالِ آن عالمِ مجاهد در بازگشت از تَحصُّن، حضور داشتند. شيخ فضل اللَّه نوري كه خود در ابتدا از حاميان اصلي مشروطه بود، به محض اين كه خطر انحراف اين نهضت را تشخيص داد، خواهان مشروطه ي مشروعه شد و اين چنين مرگبار پاسخ خود را دريافت كرد. مقبره ي ايشان در صحن حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) واقع شده است.
#تبدیل_معرفت_به_رفتار
🌸آرزویِ بزرگِ یک پدر...🍃🌺🍃
🔹حضرت امیرالمومنین حضرت علی علیهالسلام:
از پروردگار خود نه فرزندانی زیبارو خواستم و نه فرزندانی خوش قد و قامت،
بلکه فرزندانی خواستم که #فرمانبردار خدا باشند و از او بترسند تا وقتی دیدم که از خدا فرمان می برند #شاد شوم.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
امیرالمومنین از دیدگاه بزرگان.ppsx
10.79M
✅ پاورپوینت «أمیر المومنین علی علیه السلام از نگاه دیگران»
🔰پاورپوینت معرفتی به مناسبت میلاد أمیرالمومنین علیه السلام
#رویداد_تاریخی
روز امور تربيتي و تربيت اسلامي
🔹نوجوانان و جوانان، نقش مهم و تعيين كننده اي در ساختن جامعه دارند. استمرار و بقاي هر جامعه نيز مستلزم انتقال مجموعه باورها، ارزشها، رفتارها، گرايشها، دانشها و مهارتها به نسلهاي جديد به وسيله آموزش و پرورش است. همچنين مدرسه، علاوه بر ايفاي نقش انتقال دانش و مهارت فني، به اجتماعي كردن افراد و نيز تطبيق دادن دانش آموزان با هنجارها و نگرشهاي اجتماعي مطلوب و مناسب توجه خاص دارد. بر همين اساس و از آن جا كه مدرسه، نقش مهمي در آموزش و انتقال ارزشها به نسل بعدي جامعه دارد، در دوره نخست وزيري شهيد رجايي و در دوران تصدي شهيد باهنر در وزارت آموزش و پرورش، در 8 اسفند 1359، اقدام به تأسيس ستادهاي امور تربيتي در مدارس كردند تا فرهنگ اسلامي را گسترش دهند و دانش آموزان را به احترام و عمل به ارزشهاي اسلامي ترغيب نمايند و به اخلاق پسنديده شخصيتي، آراسته گردانند. هر ستاد امورتربيتي در مدرسه، از سه عضو تشكيل ميشود. مدير مدرسه يا يكي از معاونين، مربي تربيتي مدرسه و يكي از معلمان يا دبيران مومن كه ضمن موفقيت در انجام وظايف آموزشي، به مباني و روشهاي تربيتي اسلام آشنا باشد. پاسداري از ارزشهاي اسلامي و دستاوردهاي انقلاب، برنامه ريزي و ايجاد هماهنگي بين عملكرد عوامل تربيتي، توجه جدي به اهميت نقش معلمان در فعاليتهاي تربيتي و توجه به نقش دانش آموزان در فعاليتهاي تربيتي از جمله اهداف حاكم بر ستادهاي امور تربيتي است. همچنين تلاش در جهت اشاعه فرهنگ اسلامي در بين دانشآموزان، نظارت بر فعاليت هاي آموزشي و پرورشي، نظارت بر برنامه هاي انضباطي و اخلاقي مدرسه و برنامه ريزي به منظور استفاده بهينه از انجمن اوليا و مربيان به منظور تقويت و توسعه فعاليتهاي پرورشي مدرسه از جمله وظايف ستادهاي امور تربيتي ميباشند.