eitaa logo
رشدانه(سبک زندگی)
275 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
482 فایل
رهرو آن نيست كه گه تند و گهي خسته رود... رهرو آنست كه آهسته و پيوسته رود. 📝نظرات مشفقانه خود را در باره مطالب کانال با نشانی زیر در میان بگذارید. ممنونم صفری(سطح۳مشاوره خانواده،دارای پروانه تخصصی سازمان نظام روانشناسی۱۳۹۳۰) @Tebyan_313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻پاسخ مرکز پژوهش‌های مجلس به ۱۵ سؤال مهم درباره طرح صیانت از حقوق کاربران 🔅مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به تعدادی از سؤالات و ابهامات مربوط به طرح  «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی» پاسخ داده است. متن کامل گزارش مرکز پژوهش‌ها را در ادامه می‌خوانید. 1⃣ مصادیق خدمات پایه کاربردی چیست؟ مصادیق اصلی خدمات پایه کاربردی بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی عبارتند از: شبکه های اجتماعی، جستجوگرها، خدمات پایه مکانی و نقشه (مانند بلد و نشان)،‌ خدمات میزبانی داده و... 2⃣ طرح اولیه موسوم به طرح صیانت ایرادات زیادی داشته آیا همان طرح در دستور است؟ طرح صیانت سال ۱۳۹۹ از دستور خارج و بایگانی شد و مفاد طرح جدید از نو و طی جلسات متعدد کارشناسی بازنویسی شده است. 3⃣ چرا باید طرح در قالب اصل هشتاد و پنجم مورد بررسی قرار گیرد؟ 1- ابعاد فنی و کارشناسی طرح بالاست و از پیچیدگی زیادی برخوردار است؛ 2- ذی نفعان زیادی دارند؛ 3- با 85 ای شدن امکان مداخله مستقیم نظرات مردم و کارشناسان در قانونگذاری فراهم می شود ولی در غیر آن این امکان فراهم نمی شود؛ 4- امکان قانونگذاری با کیفیت بهتر فراهم می شود؛ 5- متن نهایی قانون دائمی نمی شود، بلکه موقت خواهد بود (3-5سال) و در نتیجه امکان اصلاح بیشتری برای قانون دائمی خواهد داشت. 4⃣ چرا کمیسیون اصلی بررسی کننده طرح کمیسیون فرهنگی است و سایر کمیسیون ها از جمله کمیسیون صنایع و امنیت ملی و سیاست خارجی دخیل نیستند؟ با اعمال اصل 85 بنا بر آن شده است که طرح به کمیسیونی مشترک با عضویت نمایندگانی از چند کمیسیون ارجاع شود. 5⃣ برای اصل 85 شدن چه ضمانتی وجود دارد فرآیند نامناسب دیگر طرح ها تکرار نشود؟ الزامات پیشنهادی اصل 85 شدن: 1. به کمیسیون مشترک متشکل از چند کمیسیون ارجاع شود؛ 2. نماینده معاونت قوانین در همه جلسات حضور داشته باشد؛ 3. نماینده رسانه ملی و خبرگزاری خانه ملت در همه جلسات حضور داشته باشند؛ 4. کارشناسان مستقل، نمایندگان دولت و بخش خصوصی حضور داشته باشند؛ 5. مصوبات کمیسیون پس از هر جلسه به صورت عمومی منتشر شود ❓سوالات مرتبط با کسب وکارها❓ 1⃣ آیا محدوده طرح شامل خدماتی پرکاربرد کسب و کارهای نظیر دیجی‌کالا، دیوار و اسنپ آچاره آپارات و مانند این ها می‌شود؟ خیر، این طرح صرفاً در محدوده خدمات پایه کاربردی مصرح در مصوبات شورای عالی فضای مجازی (جلسه 35 و 66) است و موارد ذکر شده در سوال خدمات کاربردی هستند نه خدمات پایه لذا شاملشان نمی شود. 2⃣ آیا این طرح برای کسب و کارهای فضای مجازی مشکلی ایجاد میکند؟ خیر؛ نه‌تنها این طرح مشکلی برای کسب‌وکارها ایجاد نخواهد کرد؛ بلکه در فصل حمایت در 13 ماده محورهای حمایت از خدمات پایه کاربردی را آورده است که ازجمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 1) در نظر گرفتن حق‌السهم تولیدکنندگان محتوا، 2) ممنوعیت تبلیغات دستگاه‌های دولتی در خدمات پایه کاربردی خارجی غیرمجاز، 3) ارائه معافیت‌های مالیاتی، 4) الزام ارائه خدمات بانکی اختصاصی و ارائه خدمات دولت الکترونیک 3⃣ آیا با تصویب این طرح، تبلیغات کسب‌وکارهای داخلی در سکوهای خارجی ممنوع خواهد شد؟ خیر؛ در طرح تصریح شده است که مردم و کسب‌وکارها از ممنوعیت تبلیغات در خدمات پایه کاربردی خارجی غیرمجاز، معاف هستند. 4⃣ آیا با تصویب این طرح فعالیت کاربران در شبکه‌های اجتماعی (مسدود شده یا آزاد) تخلف محسوب می‌شود؟ خیر؛ هر خدمت پایه کاربردی که مشابه ای که نیاز مردم را مرتفع سازد (اعم از داخلی یا خارجی) نداشته باشد، اجازه مسدودسازی آن داده نشده است. دولت نیز ملزم شده تا نیازهای اساسی کشور در زمینه خدمات پایه کاربردی را برطرف نماید. 5⃣ آیا با تصویب این طرح واتساپ، اینستاگرام، گوگل و سایت‌های پرمراجعه خارجی که توسط کسب‌وکارها مورد استفاده قرار می‌گیرد، فیلتر خواهد شد؟ خیر هیچکدام فیلتر نمی شوند چون هیچ نمونه جایگزینی ندارد همچنین برای بازاریابی بین المللی و جهانی سازی محتواهای فاخر ایرانی به استفاده از این سرویس ها نیاز داریم. 6⃣ آیا با تصویب این طرح استفاده از فیلترشکن ممنوع خواهد شد؟ اصل استفاده از فیلترشکن در این طرح ملاحظه شده و پیشنهاد شده ضوابط آن توسط کمیسیون عالی تنظیم گر تعیین شود. 7⃣ آیا با تصویب این طرح توزیع فیلترشکن توسط افراد جرم محسوب خواهد شد؟ خیر؛ بنابر ماده 33 طرح، صرفاً فعالیت تجاری به منظور کسب درآمد و انتشار عمده فیلترشکن‌ها آن هم تنها در موارد غیر مجاز بنابر تشخیص کمیسیون عالی جرم‌انگاری شده است. 8⃣ آیا با تصویب این طرح پهنای باند اینترنت کم می‌شود؟ نه لزوماً بلکه به عنوان یک ابزاری برای جایگزینی سیاست مسدود سازی برخی پلت فرم ها اعمال می شود. ادامه👇
👆ادامه... ❓سوالات مرتبط با دستگاه های اجرایی❓ 1⃣ آیا با تصویب این طرح قدرت وزارت ارتباطات کاهش پیدا خواهد کرد؟ خیر؛ تنها اصلاحاتی که پس از تاسیس شورای عالی فضای مجازی لازم بود در ساختار آن وزارتخانه صورت گیرد اجرایی خواهد شد. همانطور که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است وزارت ارتباطات نیز مجری مصوبات شورای عالی فضای مجازی خواهد بود. 2⃣ آیا با تصویب این طرح ستاد کل نیروهای مسلح بر اینترنت کشور مسلط خواهد شد؟ خیر؛ صلاحیت نیروهای مسلح بر فضای مجازی صرفا به تامین امنیت زیر ساخت های ارتباطی فناوری اطلاعات آن هم زیر نظر مرکز ملی فضای مجازی محدود شده که در واقع در گذرگاه های ایمن مرزی خواهد بود. مضافاً اینکه نیروهای مسلح هیچ حقی در تأمین مصادیق محتوای مجرمانه، خدمات غیرمجاز و تغییر ترافیکی در کشور ندارد.  ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
نشانه ها 🔹 نشانه ی اول مؤمنان، امر کردن به معروف بر اساس این آیه، اولین نشانه ی مؤمنان «امر کردن به معروف» است: يأمرون بالمعروف، این علامت مؤمن است! یعنی نمیتوان مؤمنی را یافت که نکند، اگر مؤمن اهل امر به معروف نبود یا امر به معروف را واجب ندانست، باید در ایمان او تردید کرد! چرا که این آیه، امربه معروف را صفت مؤمن معرفی میکند، مرحوم شیخ طبرسی در بیان جالبی میفرماید: از این آیه استفاده میشود که این دو، واجب کفایی نیستند، بلکه واجب عینی اند و بر گردن همگانند، یعنی بر تمام آحاد، بر مرد و زن واجب است: «إن الأمر بالمعروف والنهي عن المنكر من فروض الأعيان» 🔹 نشانه ی دوم مؤمنان، نهی کردن از منکر نشانه ی دوم مؤمنان نهی کردن از منکر، است: وينهون عن المنكر، یعنی مؤمنان به فرمان دادن به خوبیها بسنده نمیکنند، بلکه مردم را از بدی ها نیز بازمیدارند! این دو واجب باهم ملازمند و کمک کار همند، اگر در جامعه ای فقط امر به معروف شود یا تنها به بسنده شود، مفید نخواهد بود! اگر مردم همدیگر را به کارهای خوب تشویق کنند، ولی از کارهای بد باز ندارند یا به عکس عمل کنند، جامعه خنثی خواهد بود و پیشرفتی نخواهد داشت، این دو باید با هم باشند. 📘منبع: کتاب تفسیر سوره برائت، نوشته امام خامنه ای، صفحه467
📚 شیرین‌تر از شکر (مجموعه 4 جلدی) 🔹 برشی از کتاب آدم ها مثل مدادند. هر کدام با زندگی شان داستانی می نویسند، آن قدر که تمام شوند.آدم ها می روند. داستان ها می مانند. یکی شاد یکی غمگین یکی ساده یکی رنگی یکی تلخ یکی شیرین. ماهم داستانی داریم. اول اینکه مداد سفید نباشیم که با همه زیبایی ای که دارد، تنها و بی استفاده است و فقط می تواند توی سیاهی بنویسد نه سفیدی. یا هر چه بنویسد و بکشد پنهان است. حالا این ماییم و دنیایی از داستان های جورواجوری که این مدادها نوشته. چه خوب که این داستان ها را بخوانیم و بهترین آن ها را بنویسیم. منظورم رو نویسی نیست، نه! آن ها را بخوانیم خوب و بد و زشتش را ببینیم و داستان خودمان را بنویسیم. نمی دانم چه رنگی یا چه طعمی… ✍ نویسنده ابوالفضل هادی منش 💠 مناسب برای سنین 10 تا 15 سال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام موسی کاظم علیه السلام : أفضَلُ العِبادَةِ بَعدِ المَعرِفَةِ إِنتِظارُ الفَرَجِ بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند، انتظار فرج و گشایش است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام موسی کاظم علیه السلام : أفضَلُ العِبادَةِ بَعدِ المَعرِفَةِ إِنتِظارُ الفَرَجِ بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند، انتظار فرج و گشایش است.
🌸واجب تمدّن ساز🌸 اپلیکیشن رایگان، جامع و کاربردی در زمینه آموزشِ امر به معروف و نهی از منکر است که با هدف احیاء این دو واجب فراموش شده، توسط «مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده» و تحت اشراف علمی تولید شده است✨ و به صورت کاملا رایگان عرضه میشود🌺 📱لینک دانلود از مایکت: b2n.ir/vajebکا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا