پرورش ديني كودک ؛ تاثیر پرورش در جذب کودکان به نماز.pdf
687.2K
#تربیت
#معرفی_کتاب
📗پرورش دینی کودک
🔹انسان به طور فطري خداجوست و عبادت و نيايش، نياز انسان رشد يافته و به وحدت رسيده بشمار مي آيد. در ميان عبادتها و امور معنوي و ملكوتي، نماز از ارزش و اهميت ويژه اي برخوردار است. در اين ميان، براي پيوند عميق معنوي ميان انسان ـ به ويژه كودك و نوجوان ـ با نماز بايد روش مطلوب و آساني را در پيش گرفت. روشهايي چون الگوپذيري، آسان پذيري، توافق ارزشي، محبت و مدارا، پاداش دهي و ميانه روي نمونه اي از اين دسته است كه اين پژوهش به آن پرداخته است.
بازی کودک در اسلام ؛ بررسی پیامدهای تربیتی اسباب بازی کودکان.pdf
1.39M
#تربیت
#معرفی_کتاب
📗 بازى كودك در اسلام
🔹از ديرباز، بيشتر مردم چنين مى پنداشتند كه بازى، كارى بيهوده و بى ارزشى است، ولى امروزه به يقين مى دانيم كه يكى از مهمترين نيازهاى كودك، همان بازى و تعامل با اسباب بازى است.
اين نياز در حيطه تقويت و فراگيرى تعامل هاى اجتماعى، اعتماد به نفس، هوش، خلاقيت و همچنين از ميان بردن عقده هاى دوره كودكى و انرژى زائد و مواردى از اين دست، نمود بيشترى پيدا مى كند. كودك در حقيقت، هم زمان با سرگرم شدن به وسيله بازى، تعامل با محيط پيرامون خود را آغاز مى كند. او با اشيا و وسائل اطرافش، موقعيت هاى گوناگونى را تجربه و در مورد هر كدام، نقشى را ايفا مى كند. كودك با به عهده گرفتن نقش هاى مثالى در بازى، خود را براى ايفاى هر چه بهتر نقش هاى واقعى در اجتماع آماده مى سازد.
بنابراين، بايد با تغيير نگرش نسبت به بازى و اسباب بازى و اهميت آن، بكوشيم تا با فرهنگ سازى در جامعه، زمينه مناسب پرورش سالم و صحيح فرزندان اين سرزمين را فراهم كنيم.
در این اثر، مواردى مانند اهميت بازى، انواع بازى ها، روابط و نقش والدين در بازىِ كودك، اسباب بازى هاى مناسب و نامناسب و بازى هاى رايانه اى بررسی شده است.
رویداد فقه تربیت مصباحالهدی-استاد هادیزاده.mp3
35.48M
#تربیت
#انتخاب_رشته
🔷هدفگذاری
🔹مهمترین نیاز جامعه چیست؟!
🔹ملاکهای انتخاب رشته چیست؟
🔹خلأهای میدان هدایتگری و تربیت چیست؟
🎙حجتالاسلام والمسلمین محمدتقی هادیزاده
⏰ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
⏺ سلسله نشستهای موسسه فقهی تربیتی مصباحالهدی
#معرفی_کتاب
#روانشناسی_اسلامی
#عزت_نفس
📙عزّت نفس در تربیت اخلاقی
🖌محمد فرهوش
تقویت عزت نفس با رویکرد اسلامی از یک سو موجب انگیزش فرد در جهت رشد اخلاقی میشود و از سوی دیگر بسیاری از آفات رویکرد روان شناسی غربی را ندارد.
#رویداد_تاریخی
🔹روز شهدا (يادواره شهداي به خون خفته هفدهم شهريور ۱۳۵۷ در تهران)
🔹دولت جمشيد آموزگار كه از نخستين روز هاي زمامداري ، سياست تحميق مردم را بكار گرفته بود نتوانست در برابر امواج گسترده انقلاب اسلامي پايداري كند . در اين دوره در سال ۱۳۵۷ هر روز بر دامنه اعتراضات مردمي افزوده ميشد و چنين شد كه پس از يكسال جمشيد آموزگار در چهارم شهريور سال ۱۳۵۷ مجبور به استعفا شد و محمدرضاشاه ، جعفر شريف امامي را مامور تشكيل كابينه كرد . شريف امامي ، اما برنامه دولت خود را آشتي ملي نام نهاد و به نشانه همراهي با مردم تعدادي از مراكز فساد را در كشور بست و تصميم گرفت كه به روحانيان احترام بگذارد . اما اينگونه عوام فريبي ها در تحميق مردم موثر نيفتاد و در سيزدهم شهريور همان سال راهپيمايي بزرگي پس از نماز عيدسعيدفطر در تهران برگزار شد و همين راهپيمايي مقدمه اي شد بر قيام هفدهم شهريور . بمنظور احترام نهادن به خون كشته شدگان روزهاي پيشين ، روز شانزدهم از سوي قاطبه مردم تعطيل عمومي اعلام شد و مردم تهران در چنين روزي راهپيمايي عظيمي بر گزار كردند . ماموران رژيم از شب قبل هفدهم شهريور، در ميادين مهم شهر مستقر شده بودند و با هرگونه حركت مقابله ميكردند . در نخستين ساعات روز هفدهم شهريور ارتشبد اويسي از راديو تهران اعلام حكومت نظامي كرد و بر اساس آن اجتماع بيش از دو نفر در تهران ممنوع شد . مردم تهران اما بدون توجه به اين اخطارها سيل آسا به خيابانها روي آوردند و در ميدان ژاله (شهداي فعلي ) اجتماع كردند .ماموران مسلح چندين بار به مردم اخطار كردند و آنگاه ناجوانمردانه مردم بي سلاح را هدف رگبار مسلح خود قرار دادند . رژيم در حال اضمحلال تعداد كل شهداي هفده شهريور را ۵۸ نفر اعلام كرد اما شمار دقيق قربانيان آن روز هيچگاه مشخص نشد . بگفته برخي از شاهدان رقم شهداي اين روز بالغ بر چهار هزار نفر ميشد .امام خميني در هجدهم شهريور همان سال با صدور بيانيه اي ضمن محكوم كردن كشتار وحشيانه مردم ، دولت شريف امامي را دولتي غيرقانوني و تحميلي خواند ند . بمناسبت همين واقعه عظيم ، چنين روزي در تاريخ ايران زمين بعنوان روز جمعه سياه نام گرفت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رویداد_تاریخی
#جمعه_سیاه
🔹سند تصویری از فاجعۀ ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ که سرنوشت رژیم شاه را یکسره کرد.
در این روز با دستور مستقیم شاه، مأموران شاهنشاهی، مردم تهران را به رگبار بستند و صدها نفر را به خاک و خون کشیدند. برای تحویل هر جنازه به ازای هر گلوله روی بدن شهید مبلغ پنج هزار ریال معادل پانصد تومان که حقوق یک ماه کارگر در سال ۵۷ بود ، پول گرفتند!! و بسیاری از جنازه های شهدا را هم معدوم و مفقود کردند تا تعداد دقیق شهدا مشخص نشود
شاه جنایتکار در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خارجی برای توجیه این کشتار گفت : این تظاهرات توسط سازمان های برانداز بین المللی سازماندهی شده بود!
#معرفی_کتاب
#اضطراب_اجتماعی
📗آرام در میان دیدهها؛ راهنمای رهایی از اضطراب اجتماعی
🖌حسین امیری، با همکاری بهاره درویشی
🔹کتاب ضمن توصیف آسیبشناسانه اضطراب اجتماعی، تلاش کرده در قالب چند گام عملیاتی و مبتنی بر آموزههای اسلامی راهحلی برای رهایی از آن ترسیم نماید.
🔹 واحد پژوهش مرکز مشاوره اسلامی سماح
@pajooheshsamah
#صادق_بیت_سیاح
#پارا_المپیک
🔷«در ملک بی پدری تو صادق باش»
🖌 طیبه فرید
خدا قوت برادر!
خداوکیلی پرچم هیچکس هم نه، پرچم «مادر عباس» را باید بالا می بردی؟
کجا!!توی دنیایی که مقاومت را به اسم عباس و برادرهایش می شناسند؟
درست توی چشم رسانه های بی غیرت،وسط مملکتی که صدای زنازادگی ۵۷درصدی اش گوش عالم را پر کرده؟
دستخوش أخوی...
درست رفتی انگشت گذاشتی روی آبروی نداشته شان.وگرنه اسم «ام البنین»توی مسابقات توکیو نقض قانون و رفتار خارج از چارچوب نبود!
غمت نباشدها!
توی مملکتی که با به رسمیت شناختن گی ها و لزها سرتاپای قانون ازدواج را به لجن کشیده ،توی پارا المپیکی که مسیح را با دهن کجی شست و کنار گذاشت
توی دنیایی که بچه کشی در غزه کار غیر متعارفی نیست و پیاده نظام اسرائیل توی پارا المپیکش برای خودشان ول می چرخد و کک هیچ داوری همنمی گزد تو همین صادق بیت سیاح خودمان باش ....
برادر!
دیدمت که داشتی با شتاب توی بساطت دنبال پرچم مشکی مادر عباس می گشتی.....
سرت را بالا بگیر قهرمان!
سرت را بالا بگیر پهلوان...
خانواده حسین داشتند نگاهت می کردند!
پسرهای ام البنین....
شاه مردان علی....
پهلوان های درجه یک عالم که خدا از هر کدامشان یکی خلق کرده!
نفس هایی که توی زمین بی خداها زدی که آخرش طلا بگیری و پرچم خانواده دارها را بالا ببری ذخیره طلایی زندگی ات....
دعای مادر عباس بدرقه زندگی ات...
#معرفی_کتاب
#نهج_البلاغه
📗 نهج البلاغه منظوم
🖌 شاعر و به نظم درآورده:عباس مهوری حبیبآبادی(اصفهانی) متخلص به محور
🔹 نهجالبلاغه در قالب ۲۶۴۱۶ بیت
#پخش_زنده
#خانواده
🔷 آسیب شناسی تفریحات و سرگرمی های برون خانواده
🔹مرکز مشاوره مهرآفرینان زندگی
@MehrAfarinanZendegi
#معرفی_کتاب
📗میان ماه من تا ماه گردون
(نکته های مهم برای ازدواج جوانان)
🖌 شهربانو قهاری
🔷 مطالب
🔹روشها و معیارهای انتخاب همسر
🔹علل و عوامل پایداری یا ناپایداری زندگی مشترک
#تعامل
🔷 جلسات آموزشی:مولفه های نسل جدید و راهکارهای ارتباط موثر با آنها
🔹محتواهای آموزشی و مهارتی برای معلمان و اساتید
🔸جلسه اول
https://eitaa.com/m_tamadoni/710
🔹جلسه دوم بخش اول
https://eitaa.com/m_tamadoni/713
🔸جلسه دوم بخش دوم
https://eitaa.com/m_tamadoni/715
📢جلسات بعدی در کانال موجود است.
🔹کانال معلم تمدن ساز
https://eitaa.com/m_tamadoni
📣 #ویژهنامه #شهادت_امام_حسن_عسکری
🌸 امام حسن عسکری(ع)، فرزند امام هادی(ع)، پدر امام زمان(عج) و یازدهمین امام شیعیان اثنیعشری است که به مدت شش سال امامت شیعیان را عهدهدار بود.
🍃آشنایی کلی🍃
🔸 آن حضرت با چند تن از خلفای عباسی معاصر و در سامرا تحت مراقبت شدید حکام وقت قرار داشت، لذا به عسکری ملقب شدند؛ در آن مدت از طریق نمایندگان، با شیعیان در ارتباط بودند.
🔸 حضرت امام حسن عسکری(ع) با چندین خلیفه عباسی معاصر بودند، معتصم، واثق، متوکل، منتصر، مستعمین، معتز، مهتدی و معتمد، که معتز، مهتدی و معتمد همزمان با مدت امامت ایشان بودند. همه آنان آن بزرگوار را مورد آزار قرار میدادند. حضرت عسکری(ع) در آن مدت شش سال امامت یا در زندان بود و یا تحت مراقبت بودند.
🍃مقالات🍃
📥▫️امام حسن عسکری(ع)
📥▫️امام حسن عسکری(ع) از دیدگاه اهل سنت
📥▫️اقدامات فرهنگی امام حسن عسکری(ع)
📥▫️عرضه حدیث بر امام عسکری(ع)
🍃پرسمان
📥▫️چرا امام حسن عسکری(ع) همواره در بند بودند؟
📥▫️طبق کدام روایت تاریخی امام حسن عسکری(ع) فرزندی داشته است؟
📥▫️چرا شیعیان ادعای جعفر کذاب را که برادرش فرزندی نداشته است قبول نمیکنند، اما ادعای عثمان بن سعید را قبول میکنند؟!
🔘 #کانال_ویکیفقه
@wikifeqh
shahadatemamaskari.fadaee.mp3
9.94M
#رزق_علمی
#خودترمیمی
#دیگرترمیمی
#مواسات_علمی
#سلامت_معنوی
#روانشناسی_اجتماعی
🔷 رشد و هدایت با پشتیبانی دیگران
🎙دکتر محمدجواد فدایی
🔹با عرض تسلیت شهادت امام عسکری علیه السلام
🔸امام حسن عسکری: "مَنْ كَفَلَ لَنَا يَتِيماً قَطَعَتْهُ عَنَّا مَحَبَّتُنَا بِاسْتِتَارِنَا فَوَاسَاهُ مِنْ عُلُومِنَا الَّتِي سَقَطَتْ اِلَيْهِ حَتَّى اَرْشَدَهُ وَ هَدَاهُ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ يَا اَيُّهَا الْعَبْدُ الْکَرِيمُ الْمُوَاسِي اَنَا اَوْلَى بِالْکَرَمِ مِنْكَ اجْعَلُوا لَهُ يَا مَلَائِكَتِي فِي الْجِنَانِ بِعَدَدِ. كُل حَرْفٍ عَلَّمَهُ اَلْفَ اَلْفِ قَصْرٍ وَ ضُمُّوا اِلَيْهَا مَا يَلِيقُ بِهَا مِنْ سَائِرِ النعَمِ"
✅ رشد ما در پشتیبانی دیگران ✅ مَنْ كَتَمَ عِلْماً فَكَأَنَّهُ جَاهِلٌ
https://eitaa.com/Rooshdaneh/18421