eitaa logo
رویین دژ
16.9هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
255 فایل
✨ جبهه مقاومت فرهنگی رویین‌دژ ✨ ❇️ رسانه‌‌ی مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر ❇️ 📚 مجری بزرگ‌ترین مسابقات مطالعاتی در سطح کشور 📚 🌐 دنبال کردن مجموعه ما در دیگر پیامرسان‌ها: 🔺 zil.ink/rooyindezh 👤 ارتباط با ادمین: 🆔 @RooyinDezh_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
نسخه متنی پیام‌های مکتب عاشورا.pdf
حجم: 9.47M
🔖 نسخه‌ی کاملِ متنیِ ‼️ 📚 جزوه‌ی مطالعاتیِ «شعور عاشورایی» 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳ سوره‌ی بقره: 🔖 قسمت اول: 1️⃣ تقوا و متّقی بودن، نه زن می‌شناسد و نه مرد، نه عرب و نه عجم --> (الّذین). دلیل این که اسلام در برابر همه‌ی اختلافاتِ نژادی برنده بوده و هست، این است که ملاک آن تقواست --> (انّ اکرمکم عند الله اتقاکم). 2️⃣ اوّلین قدم در تقوا، ایمان است --> (للمتّقین(۲) الّذین یؤمنون). به عبارت دیگر، اوّلین شرط برای این‌که انسان به صف متّقین بپیوندد، این است که به وجود آن‌چه نمی‌بیند و حس نمی‌کند، ایمان داشته باشد و بپذیرد غیر از عالَم محسوسات، عالَمی دیگر هم هست. البتّه باید توجّه داشت که ایمان به غیب، با دانستن غیب فرق می‌کند --> (الّذین یؤمنون بالغيب). 3️⃣ آرامش، فقط با ایمان ایجاد می‌شود، نه چیز دیگر --> (ایمان، از ریشه‌ی «اَمَنَ» به معنی «در امان قرار دادن خود»). 4️⃣ ایمان، باید تداوم داشته باشد؛ یکباره نیست --> (یؤمنون: فعل مضارع است و دلالت بر استمرار دارد). 5️⃣ اوّلین قدم بعد از ایمان آوردن، برپایی فرهنگ نماز است --> (یقیمون الصّلاه). 6️⃣ انسان باید در برپایی نماز، استمرار و تداوم داشته باشد --> (یقیمون: فعل مضارع است و دلالت بر استمرار دارد). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳ سوره‌ی بقره: 🔖 قسمت اول: 1️⃣ تقوا و متّقی بودن
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ٣ سوره‌ی بقره: 🔹 «الّذینَ»: کسانی که 🔸 «یُومِنونَ»: فعل مضارع از مصدر «ایمان» باب اِفعال، ریشه‌ی «امنَ» به معنی «ایمان دارند». 🔹 «غَیب»: عالَم نامحسوسات، هر چیزی که با حواس مادی قابل درک نباشد. 🔸 «یُقیمونَ»: فعل مضارع از مصدر «اقامه» باب اِفعال، ریشه‌ی «قَوَمَ» به معنی «به پا می‌دارند». 🔹 «الصلوٰة»: نماز 🔸 «مِمّا»: ادغام‌شده‌ی «مِن ما» به معنی «از آنچه» 🔹 «رَزَقنا»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «رزق» به معنی «روزی دادیم». 🔸 «یُنفِقونَ»: فعل مضارع از مصدر «اِنفاق» باب اِفعال، ریشه‌ی «نَفَقَ» به معنی «انفاق می‌کنند». 🔺@RooyinDezh
رویین دژ
📣 اطلاعیه‼️ 📣 اطلاعیه‼️ 💢 حال که مسابقه‌ی عظیم فرهنگیِ «شعور عاشورایی» به لطف خداوند، به پایان ر
‌ ⚠️ یادآوری مهم❗️ ⏳ فقط تا ساعت ۲۴ امشب برای شرکت در مسابقه‌ی «خاطره‌نویسی شعور عاشورایی»، فرصت دارید...‼️ ✍ شما هم اگر خاطره‌ای واقعی و جالب از تأثیرپذیریِ خود یا اطرافیانتان از محتوای جزوه‌ی «شعور عاشورایی» دارید، آن را به زبان خودتان و به صورت دست‌نویس با خطّی خوانا روی یک یا دو برگه‌ی A4 نوشته و تصویرِ باکیفیّتِ آن را همراه با نام و نام خانوادگی و کد ملّیِ خودتان، برای ادمین کانال ما ارسال کنید👇 📩 @RooyinDezh_Admin 🔺 @RooyinDezh
8.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | زُهیر زمانت باش‼️ 💯 نذارید هیاهوهای زندگی، شما رو از امام زمان(عج) غافل کند... 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🔖 مقاله‌ی مفید، مؤثّر و خواندنیِ «آشنای غریب»‼️ 💠 مطالبی ناب و خواندنی برای رسیدن به معرفتِ امام زم
‌ 🚨 آیا واقعاً حسابِ علم از دین جداست ⁉️ 🤔 چرا ما مسلمانان باید حسابِ «علم» را از «دین» جدا بدانیم؟! ما که معجزه‌ی پیامبرمان «کتاب» است؛ آن هم کتابی که ذرّه‌ای تحریف در آن صورت نگرفته و بر خلاف انجیل و سایر کتاب‌های آسمانیِ تحریف‌شده، در تمام هستی فقط و فقط یک نسخه از آن وجود دارد( که محکم‌ترین دلیل بر تحریف نشدنِ آن است)، 🔬 و تاکنون زمینه‌ساز کشفیّات علمیِ فراوانی شده، و با هیچ یک از یافته‌های علمیِ جدید هم در تناقص نیست، و در سرتاسر آن، صحبت از علم و علم‌آموزی است، و اصلِ «علم» معرّفی شده( جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ/ آیه‌ی ٦١ سوره‌ی آل‌عمران)، ⚖ و در آن تأکید شده که «هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ» یعنی «آیا آنان که اهل علم‌اند، با آنان که با علم بیگانه‌اند، برابرند؟» (آیه‌ی ٣٩ سوره‌ی زمر)، ✍ و در اوّلین آیاتِ نازل‌شده از آن، صحبت از «خواندن» (اقْرَأ/ آیه‌ی ١ سوره‌ی علق) و تعلیم با نوشتن است (الّذی عَلَّمَ بالقلم/آیه‌ی ٤ سوره‌ی علق) و در آن به «قلم» و «آن‌چه می‌نویسند» سوگند خورده شده (ن وَالْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ/ آیه‌ی ١ سوره‌ی قلم)، چرا باید حساب دین را از علم جدا بدانیم⁉️ 🌅 ما که پیامبرمان «شهرِ علم» و جانشینش «دروازه‌ی ورود به علم» است (أنَا مَدینَهُ العِلْمِ و عَلِیٌ بابُها)، ما که حدود ١٣ قرنِ پیش، امامی داشتیم که لقب «شکافنده‌ی علم» گرفته و در مکتب علم‌آموزیِ فرزند او بیش از چهار هزار شاگرد تربیت شده، 🔮 ما که امامِ جوادمان در ٨ سالگی به امامت می‌رسد و در بیش از ٣٠ مناظره‌ی علمی( که در بعضی از آن‌ها تا ٨٠ دانشمند و فقیه در علوم مختلف حاضر بودند) بر تمام مدّعیانِ علم، پیروز شده، ما که در احادیث پیامبر و امامان معصوممان، پیوسته تأکید بر علم‌آموزی شده و ... و ... و ...، چرا باید حساب دین را از علم جدا بدانیم⁉️ 📚 ما دین را برنامه‌ای می‌دانیم که خالقِ ما، یعنی کسی که «بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ» است، برای رشد و تکاملِ ما فرستاده، و هیچ کس از او عالم‌تر نیست؛ بلکه قدرت درکِ مفهوم «علم» و قدرتِ به زبان آوردنِ کلمه‌ی «علم» را هم، او به ما عطا کرده‌ است! 📜 بخشی از محتوای جزوه‌ی 🔺 @RooyinDezh
⚫️ امام حسن عسکری(ع): 💯 به زودى زمانى فرا مى‌رسد كه مردم، چهره‌هايشان، خندان و شادان است و دل‌هايشان، تاريک و تيره. 💢 سنّت، در ميان آنان، بدعت به شمار مى‌آيد و بدعت، سنّت! مؤمن را به ديده حقارت مى‌نگرند و فاسق را محترم مى‌شمارند. 📚 مستدرک الوسائل، ج ۱۱، ص ۳۸۰ 🔺 @RooyinDezh
کانال صدای ماندگار شهید كافےShahadat Imam Asgari.mp3
زمان: حجم: 8.42M
🎧 بشنویم | از شهادت امام حسن عسکری(ع) تا ولایت ولی‌عصر(عج)‼️ 💠 روایت مرحوم کافی از شهادت امام حسن عسکری(ع) و جریان معرّفی امام زمان(عج)... 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳ سوره‌ی بقره: 🔖 قسمت اول: 1️⃣ تقوا و متّقی بودن
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳ سوره‌ی بقره: 🔖 قسمت دوم: 7️⃣ ما موظّف نیستیم از همه‌ی آن‌چه به ما روزی داده شده، انفاق کنیم. باید در آن، حقّی معلوم قرار دهیم «لِلسّائلِ وَ المحروم»، امّا این حقِّ معلوم، می‌تواند تمام مال ما را نیز در بر بگیرد --> (مِمّا). 8️⃣ ما اجازه نداریم از آن‌چه روزیِ ما نیست، انفاق کنیم --> (مِمّا رَزَقناهُم). 9️⃣ قبل از آن که چیزی را انفاق کنیم، آن چیز به حساب ما واریز شده است --> (رَزَقناهُم: فعل ماضی/ یُنفِقونَ: فعل مضارع؛ پس فعل «رَزَقناهُم» قبل از فعل «یُنفِقونَ» اتّفاق افتاده است). 🔟 مؤمن باید دست به جیب باشد --> (مِمّا رَزَقناهُم یُنفِقونَ). این طور نباشد که: 🔸به دیناری چو خر در گِل بمانند 🔹و گر الحمد خواهی، صد بخوانند! 1️⃣1️⃣ فرهنگ، بر اقتصاد مقدّم است. می‌توان با فرهنگ، اقتصاد را مدیریّت کرد امّا نمی‌شود با اقتصاد، فرهنگ را اداره نمود --> (اوّل: «يُقيمونَ الصَّلاة» بعد: «مِمّا رَزَقناهُم یُنفِقونَ»). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳ سوره‌ی بقره: 🔖 قسمت دوم: 7️⃣ ما موظّف نیستیم ا
‌ 💎 نکته‌ی ادبی آیه‌ی ۳ سوره‌ی بقره: 📚 در ادبیات فارسی و عربی، به کلمات هم‌آهنگ در نثر، که مانند قافیه در شعر هستند، «سَجْع» می‌گوییم. 🔰 سجع سه نوع است: 1⃣ سجع مُطَرّف، که در آن، فقط آهنگِ هجای آخر کلمات، یکی است؛ مثل «مُعین» و «نَستَعین». 2⃣ سجع متوازن، که در آن، فقط وزن کلمات، یکی است؛ مانند «نَستَعین» و «مُستقیم». 3⃣ سجع متوازی، که در آن، هم، آهنگ هجای آخر کلمات و هم، وزن آن‌ها یکی است؛ مثل «کَبیر» و «قدیر». ✅ در این آیه، دو کلمه‌ی «یُومِنونَ» و «یُنفِقونَ»، با هم سجع متوازی هستند. البته کلمه‌ی «یُقیمونَ» هم در اصل «یُقْوِمونَ» بوده که در آن صورت، این کلمه هم با دو کلمه‌ی قبلی، سجع متوازی دارد. 🔺@RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳ سوره‌ی بقره: 🔖 قسمت دوم: 7️⃣ ما موظّف نیستیم ا
‌ ✅ نکته‌ی تفسیری آیه‌ی ۳ سوره‌ی بقره: ⚠️ فعل «یُقیمونَ» از مصدر «اِقامه» است و اقامه‌ی نماز، فقط خواندن نماز نیست! ♦️«اقامه» یعنی «به پا داشتن». 🔅بنابراین کسانی توفیق پیدا می‌کنند جزو متّقین قرار گیرند که در برپایی نماز و فرهنگ نماز در جامعه، نقش داشته باشند. 💠 اقامه‌ی نماز مثل: 1⃣ تشویق دیگران به نماز 2⃣ ساختن مسجد و نمازخانه 3⃣ کمک در امر برپایی نماز جماعت 4⃣ برگزاری مسابقه جهت آگاه کردن دیگران به اهمّیّت نماز 5⃣ نوشتن مطالب مؤثّر درباره‌ی نماز 6⃣ آموزش نماز و ... . 🔸اقامه‌ی نماز، یکی از ویژگی‌های اصلی مؤمنانِ واقعی یا همان متّقین است. 🔴 دقّت داشته باشیم که اگر نسبت به نمازِ دیگران بی‌تفاوت باشیم، نمی‌توانیم ادّعای ایمان داشته باشیم‼️ 🔺@RooyinDezh
هدایت شده از اخبار سری
3.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ عادی سازی روابط با جنس مخالف در شبکه امید در قالب صحبت های درسی و کتاب خوانی! 🗞 @SeriNews