eitaa logo
رویین دژ
15.8هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
941 ویدیو
209 فایل
✨ جبهه مقاومت فرهنگی رویین‌دژ ✨ ❇️ رسانه‌‌ی مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر ❇️ 📚 مجری بزرگ‌ترین مسابقات مطالعاتی در سطح کشور 📚 🌐 دنبال کردن مجموعه ما در دیگر پیامرسان‌ها: 🔺 zil.ink/rooyindezh 👤 ارتباط با ادمین: 🆔 @RooyinDezh_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۹۹ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 4️⃣ کسی که خدا
‌ 💎 نکات ادبی آیه‌ی ١٩٩ سوره‌ی آل‌عمران: 🔸تکرار در حرف «انّ»، ضمیر «هم»، کلمه‌ی «الله» و عبارت «ما انزل الی». 🔹جناس اختلافی در «مِن» و «مَن». 🔸 جناس افزایشی در «مِن» و «یؤمن». 🔹 جناس اختلاف وسط در «الیکم» و «الیهم». 🔸مَجاز در «اهل کتاب» 💠 یکی از انواع مَجاز، مجاز با علاقه‌ی عموم و خصوص است‌‌؛ یعنی شاعر یا نویسنده به جای یک اسم عام، اسم خاص به کار گیرد یا برعکس.👇 🔅 به عنوان مثال، مولوی در بیت زیر به جای حضرت محمّد(ص) که اسم خاص است، کلمه‌ی «پیامبر» را آورده که اسم عام است و برای تمام پیامبران به کار می‌رود: 🔹گفت پیغمبر به آواز بلند 🔸با توکّل زانوی اُشتُر ببند ♦️ در این آیه‌ی شریفه نیز مانند بسیاری از آیات قرآن، عبارت «اهل کتاب» به جای «اهل تورات و انجیل» به کار رفته، در حالی که می‌دانیم که کتاب، اسم عام است و بر هر نوشته‌ای دلالت می‌کند، در صورتی که «تورات و انجیل»، اسم خاص هستند( البتّه به کارگیری هر مَجازی دلایل خاصی دارد که فعلاً به آن نمی‌پردازیم). ✅ بنابراین در این آیه، عبارت «اهل کتاب»، مَجاز از «اهل تورات و انجیل» است با علاقه‌ی (رابطه‌ی) عموم و خصوص. ⚠️ توجّه❗️ «علاقه» یعنی رابطه‌ای که بین معنای حقیقی «لفظ مجاز» با معنای مَجازیِ آن وجود دارد یا به عبارت بهتر: 🔅 «نسبت معنای خود کلمه به معنای کلمه‌ای که به جای آن به کار رفته.» 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | قرآن را برای ثواب بُردن نخوان‼️ ✅ قرآن را بخوان تا بفهمی و به آن عمل کنی... 🔺 @RooyinDezh
🔥 فتنه‌ی دَجّال‼️ 💯 فتنه‌ی دجّال طبق روایات، عظیم‌ترین فتنه‌ی آخرالزّمان است. امّا دجّال کیست؟ یا به تعبیر دیگر، چیست؟ 📚 برگرفته از مقاله‌ی 📥 دسترسی به متن کامل جزوه‌ی «آشنای غریب»: 🌐 zil.ink/RooyinDezh 🔺 @RooyinDezh
16.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | امامِ غریب‼️ 💢 غریب بودن امام زمان(عج) یعنی ‌شناخته نشدن قدر و منزلت او و تکلیفی که نسبت به او داریم... 🤲🏻 🔺 @RooyinDezh
24.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | سرمون تو برف و مفاتیحه‼️ 🤔 چرا جامعه داره خراب میشه؟ چرا روز به روز بدحجابا بیشتر میشن؟ چرا رهبری درستش نمی‌کنه؟ چرا... ✅ پاسخ به این قبیل سوالات را بشنوید... 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۷ سوره‌ی نساء: 🔖 قسمت اوّل: 1️⃣ توبه، لیاقت توبه کردن، پذیرش توبه و توفیق جبران گذشته، آن‌گونه هم که به عدّه‌ای می‌گویند، ساده نیست و شامل حالِ هر کسی نمی‌شود --> (انّما: فقط). 2️⃣ توبه، یک بار برگشتن، و برگشتنِ یکباره است. اگر ما بارها از گناهی توبه کرده‌ایم و باز آن را شکسته‌ایم، فعلاً هنوز توبه‌ای نکرده‌ایم! همچنین اگر ما کم‌کم بنا داریم گناهی را ترک کنیم، هنوز از آن گناه، توبه نکرده‌ایم! از بسیار گناه‌کردنش توبه کرده‌ایم؛ از گناه، توبه نکرده‌ایم --> («توبه»، مصدرِ مرّه است و بر یک بار انجام‌گرفتنِ عملی، دلالت دارد)! 3️⃣ خداوند، خودش بر خودش تکلیف کرده است( ولی ما از او طلبکار نیستیم) که هر وقت به او رو کردیم، به ما رو کند --> (علی الله). 4️⃣ گناه نباید تکرار شود که توبه سخت می‌شود --> («السّوء»: بدی، نه «سیّئات»: بدی‌ها)! 5️⃣ گناهی را توفیق پیدا می‌کنیم ترک کنیم که از روی جهالت انجام داده‌ایم؛ نه از روی لجاجت --> (یعملون السّوء بجهاله). 6️⃣ از هر گناهی، یک بار می‌توان توبه کرد. از همه‌ی گناهان، یکباره نمی‌شود توبه کرد --> (السّوء). معنی «توّاب» هم همین است: بسیار توبه‌کننده از لغزش‌های بسیار( یعنی برای ترک دروغ باید برنامه‌ی جداگانه‌ای داشت، برای غیبت جدا و...). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۷ سوره‌ی نساء: 🔖 قسمت اوّل: 1️⃣ توبه، لیاقت توب
‌ 🔰 نکات آیه‌ی ١٧ سوره‌ی نساء 🔖 بخش اوّل: 🔹«انّما»: حرف حصر است و تأکید بر انتهای کلام می‌کند و مفهوم «فقط» دارد. لذا خداوند در این‌جا فقط توبه را مخصوص «الذین یَعمَلونَ السّوءَ بِجَهالَه...» معرّفی می‌کند. 🔸 «توبة»: مصدر «مَرّه» است. این مصدرها بر وزن «فَعْلَة» به کار می‌روند و مفهوم «یک بار انجام شدن کاری» را می‌رسانند.👇 💎 بنابراین «توبه»، یک برگشتِ یکباره است و در باره‌ی هر گناهی فقط یک بار انجام می‌شود. توبه‌هایی که شکسته‌ایم، همه باطل است و فقط آخرین توبه که پس از آن، دیگر به سمت گناه نرفته‌ایم قبول می‌شود، که متأسّفانه بسیاری از ما توفیق آن را پیدا نمی‌کنیم. 🔹«توبة»: از ریشه‌ی «تَوَبَ» و به معنی «رو کردن» است و به دو صورت در قرآن به کار رفته است: 1⃣ «تابَ الیٰ» که برای بنده به کار می‌رود و معنی «رو کردن بنده به خداوند» یا «توبه کردن» می‌دهد. 2⃣ «تابَ عَلیٰ» که برای خداوند به کار می‌رود و معنی «رو کردن خداوند به بنده» یا «پذیرش توبه» می‌دهد. ⚠️ توجّه❗️ «پذیرش توبه»، هرگز به معنی «پاک شدن گناهان» نیست؛ بلکه به معنی «فرصت دادنِ خداوند به بنده برای جبران گناهانش» می‌باشد. ✳️ «توبه» به استناد آیات بسیاری از قرآن باید با «اصلاح» همراه باشد؛ یعنی فرد توبه‌کار، باید گناهان گذشته‌اش را جبران کند. قطعاً جبران بسیاری از گناهان، بسیار سخت است و شاید فرد نتواند یا فرصت نداشته باشد که گناه خود را به طور کامل جبران کند امّا ٱنچه مهم است این که:👇 💎 هر اندازه بتوانیم از امتیازات منفیِ گناهِ خود کم کنیم، به همان نسبت از پیامدها و عذاب آن نجات پیدا می‌کنیم. لذا ضمن این که باید توجّه داشته باشیم که فرصت بسیار کمی داریم، باید هرگز ناامید نشویم و از هر فرصتی برای جبران گناهانِ گذشته استفاده کنیم. 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🔴 اعلام برندگان ویژه‌ی مسابقه‌ی عظیمِ فرهنگیِ «شعور عاشورایی»‼️ 🥇 تعداد برندگان ویژه‌ی جوایز دو میل
فیش واریزی برندگان 2 میلیون تومانی مسابقه شعور عاشورایی.pdf
993.5K
🔖 رسید واریزِ جوایز ۲ میلیون تومانیِ برندگان ویژه‌ی مسابقه‌ی عظیم فرهنگیِ «شعور عاشورایی»‼️ ✅ جهت ایجاد شفّافیت در زمینه‌ی اعطای جوایز نقدی این مسابقه،‌ رسید‌های واریز جوایز برندگان آن، در قالب یک فایل pdf منتشر می‌گردد! 💠 لازم به ذکر است که در روز‌های آتی، رسید واریز جوایز یک میلیون تومانیِ سایر برندگان ویژه، و هم‌چنین جوایز برندگان قرعه‌کشیِ این مسابقه هم از طریق کانال «رویین‌دژ» در دسترس شما عزیزان قرار خواهد گرفت. 🔺 @RooyinDezh
کُشتنِ چراغِ حیا در باطن کودکان‼️ 💠 اگر به دختران خردسال توجه کرده باشید، می‌بینید که در ابتدای وارد شدن به فضاهای بیرون از خانواده، علاقه‌ی زیادی به حجاب (مخصوصاً به چادر پوشیدن) دارند، 🔥 امّا بسیاری از خانواده‌ها، این فرشته‌های کوچک را در جهت خلاف فطرتشان پرورش می‌دهند و آن‌ها را با لباس‌های نیمه‌لخت، بیرون می‌آورند و حتّی در جشن‌ها و مراسم عروسی، آن‌ها را مانند عروس حجله، آرایش و زینت می‌دهند، ❤️‍🔥 و کم‌کم و کم‌کم، نفسِ سرکش آن‌ها را بر فطرتِ پاکشان مسلّط می‌کنند و چراغ حیا را در باطن آن‌ها می‌کُشند. 💢 به گونه‌ای که در نوجوانی و جوانی، حجاب و حیا را به مسخره می‌گیرند و به تمام ارزش‌های یک زن پاک و مؤمن دهن‌کجی می‌کنند؛ 🔘 (درست مانند یک انسان سالم که نه تنها از دود سیگار، بلکه از بوی سیگار هم تنفّر دارد چون با فطرت پاک او سازگار نیست. حال اگر این انسان، سیگاری شود و به سیگار وابسته شود گمان می‌کند که انسان‌های غیرسیگاری لذّتی از زندگی نمی‌برند و آن‌ها را به باد تمسخر می‌گیرد)! 📚 بخشی از کتاب 🔺 @RooyinDezh
🖼 نصب پوستر معرّفی و دانلود جزوه‌ی «نوش‌دارو» در جلسه‌ی طلایه‌داران عفاف و حجاب شهرستان شهریار 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۷ سوره‌ی نساء: 🔖 قسمت اوّل: 1️⃣ توبه، لیاقت توب
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۷ سوره‌ی نساء: 🔖 قسمت دوم: 7️⃣ معمولاً زمان می‌برد که انسان به اشتباه بودنِ بعضی از اشتباهات خود پی‌ببرد --> (ثمّ: سپس، پس از مدّتی). 8️⃣ امّا پس از این که با گذشت زمانی، پی به گناه بودنِ عملی بردیم، دیگر اجازه‌ی صرف زمان برای به تأخیر انداختن توبه نداریم و باید بلافاصله توبه کنیم --> (یتوبون من قریب). 9️⃣ تا ما به خداوند رو نکنیم، او به ما رو نمی‌کند --> (یتوبون -> یتوب الله علیهم). 🔸طبیبِ عشق مسیحادَم است و مُشفِق، لیک 🔹چو درد در تو نبیند، که را دوا بکند؟ 🔟 خداوند به گناه ما و انگیزه‌ی ما برای توبه یا توبه نکردن، هم عالم است، هم فرصت‌‌دادنش، توفیق توبه دادنش، یا سلبِ توفیقش و عذاب‌کردنش حکیمانه است --> (و کان الله علیما حکیما). 🔸گربه‌ی مسکین اگر پَر داشتی 🔹تخم گنجشک از جهان برداشتی 1️⃣1️⃣ علم خداوند از حکمت او، و حکمت خداوند از علم او جدا نیست --> (نفرموده «علیما و حکیما»). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۷ سوره‌ی نساء: 🔖 قسمت دوم: 7️⃣ معمولاً زمان می‌
‌ 🔰 نکات آیه‌ی ١٧ سوره‌ی نساء 🔖 بخش دوم: 🔹«یعملون»: فعل مضارع از ریشه و مصدر «عمل» به‌ معنی «انجام می‌دهند». 🔸 «سوء»: یعنی «بدی». 🔹 «جهالت»: یعنی «نادانی»، از ریشه و مصدر «جهل». 🔸 «ثمّ»: یعنی «سپس». 🔘 برخلاف «فَ» که معني «فوریت» می‌دهد، «ثمّ» مفهوم «انجام عمل بعدی با مقداری فاصله» را دارد. 🔹 «یَتوبونَ»: فعل مضارع از مصدر «توبه» و ریشه‌ی «تَوَبَ» به معنی «توبه می‌کنند». 🔸 «قریب»: صفت مشبّهه از ریشه و مصدر «قُرب» به معنی «نزدیک». 🔹 «مِن قریب»: یعنی «در کم‌ترین فاصله» 🔸 «عَسَی»: یعنی «باشد که، امید است که». 🔹 «یتوبَ علیهم»: فعل مضارع منصوب از همان مصدر «توبه» به معنی «که قبول کند توبه‌شان را». 🔸 «عَلیم»: صفت مشبّهه از ریشه و مصدر «علم» به معنی «دانا». 🔹 «حکیم»: صفت مشبّهه از ریشه و مصدر «حکم» به معنی «استوارکار، درست‌کردار، کسی که کارهایش محکم‌کاری شده و بدون نقص و ضعف است، کسی که تمام کارهايش مبتنی بر حکمت است». 🔺 @RooyinDezh