eitaa logo
رویین دژ
11.3هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
882 ویدیو
193 فایل
✨ جبهه مقاومت فرهنگی رویین‌دژ ✨ ❇️ رسانه‌‌ی مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر ❇️ 📚 مجری بزرگ‌ترین مسابقات مطالعاتی در سطح کشور 📚 🌐 دنبال کردن مجموعه ما در دیگر پیامرسان‌ها: 🔺 zil.ink/rooyindezh 👤 ارتباط با ادمین: 🆔 @RooyinDezh_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۸۵ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 4️⃣ خداوند هیچ ت
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ٨۵ سوره‌ی آل‌عمران: 🔹 «یبتغِ»: مخفّف «یبتغی» (چون فعل شرط است و مجزوم شده)، فعل مضارع از مصدر «ابتغاء»، باب افتعال، ریشه‌ی «بغی» به معنی «بجویَد، طلب کند». 🔸 «اسلام»: مصدر باب اِفعال از ریشه‌ی «سلم» به معنی «تسلیم کردنِ (خود)» یا «تسلیم شدن». 💎 اسلام، نام و حقیقتِ آیینِ تمام پیامبران الهی بوده و همان گونه که بارها گفته‌ایم، اسلام یعنی تسلیم کردن خود در برابر آخرین ولیِّ خداوند و کتاب و آیین او در هر زمانی. 🔹 «لن»: حرف «نفی ابد» که از حروف ناصبه است 👈 یعنی فعل مضارع را منصوب می‌کند و به آن، مفهوم «هرگز نه...» می‌دهد. 🔸 «یُقبلَ»: فعل مضارع منصوب از ریشه‌ی «قَبِلَ»، مصدر «قبول» به معنی «بپذیرد». 🔹 «لن یقبلَ»: هرگز نمی‌پذیرد. 🔸 «خاسرین»: جمع «خاسر»، اسم فاعل از ریشه و مصدر «خُسر» به معنی «زیان‌کنندگانِ صد در صد، از دست‌دهندگانِ تمام سرمایه». 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | مهم‌ترین آزمون الهی در طول عمر یک انسان چیست⁉️ ♨️ امروز، کسانی که پای کار نائب امام زمان(عج) نیستند، بعد از ظهور هم نخواهند توانست امام خود را یاری کنند...   🔺 @RooyinDezh
💯 امام زمان(عج)، احیاکننده‌ی احکام تعطیل مانده‼️ 💠 در آخرالزمان آن‌قدر مردم از مبانی و ارزش‌های دین خود فاصله می‌گیرند، که وقتی امام زمان(عج) ظهور می‌کند و می‌خواهد همین اسلام فراموش شده را احیا کند و قرآن لب طاقچه را به متن جامعه بیاورد، مردم گمان می‌کنند که ایشان آیین تازه‌ای آورده‌اند! 📚 بخشی از جزوه‌ی 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۲۶ سوره‌ی اعراف: 🔖 قسمت اوّل: 1️⃣ مخاطب قرآن، فقط مسلمانان نیستند بلکه تمام بنی‌آدم هستند. بنابراین قرآن برای هدایت تمام جامعه‌ی بشری نازل گردیده است --> (یا بنی‌آدم...). 2️⃣ نه تنها مؤمنان و مسلمانان، بلکه همه‌ی انسان‌ها تا انتهای هستی، پوشیده ماندن را از خدا گرفته‌اند؛ پس هر که پوشیده نباشد، خدایی نیست --> (یا بنی آدم قد أنزلنا علیکم لباسا يواري سواتكم). 3️⃣ لباس حتّی نوع دنیایی آن، هدیه‌ای آسمانی است و در آسمانی بودن آن نباید شک کرد --> (قد أنزلنا). 4⃣ اگر لباس پوشیدن، جنبه‌ی خدایی داشته باشد، اهمّیّت لباس، قابل توجّه است --> (لباس). 5⃣ لباس باید بپوشاند. گاهی ما لباس می‌پوشیم، امّا لباس، ما را نمی‌پوشاند --> (یواری). 6⃣ بدی‌ها و زشتی‌هایی که باید با لباس پوشیده شود، یکی دوتا نیست --> (سواتكم: جمع است، نه مفرد). 7⃣ لباس قبل از این که زیبا باشد، باید پوشاننده‌ی زشتی‌ها باشد --> (یواری سواتكم -> ریشا). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۲۶ سوره‌ی اعراف: 🔖 قسمت اوّل: 1️⃣ مخاطب قرآن، فق
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ٢۶ سوره‌ی اعراف 🔰قسمت اوّل: 🔹 «بَنی»: اصل آن، «بَنین» بوده به معنی «پسران» و مَجازٱ «فرزندان»، که در اینجا مُضاف واقع شده و حرف «ن» از انتهای آن حذف شده است. 🔸 «بنی ءادم»: فرزندان آدم، نسل آدم. 🔹«قد انزلنا»: فعل ماضیِ نَقلی از مصدر «اِنزال»، باب اِفعال، ریشه‌ی «نزل» به معنی «حقیقتاً نازل کردیم، نازل کرده‌ایم». 🔸 «یُواری»: فعل مضارع از مصدر «موارات»، باب مفاعله، ریشه‌ی «وری» به معنی «بپوشاند در مقابلِ...». 🔹 «سَوءات»: جمع «سَوءه» از ریشه و مصدر «سوء» به معنی «بدی‌ها، عورت‌ها، زشتی‌ها». 🔸 «ریش»: هر چیزی که زینت و زیور بدن محسوب شود 👈 چه زینت‌های طبیعی مثل مو، و چه زینت‌های مصنوعی مثل لباس. 🔺 @RooyinDezh
🔹عدو که خنجرِ خود می‌زند از پشت 🔸نشد حریفِ پدر، کودکش را کُشت 🔺 @RooyinDezh
🔆 امیرالمؤمنین‌(ع): 📛 کسی که زياد به سرگرمی بپردازد، عقلش کم گردد! 📚 غررالحکم، ح ۸۴۲۶ 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | قانون کشور اینه، باید عمل کنی‼️ ♨️ پاسخی برای افرادی که می‌گویند: من دوست ندارم حجاب داشته باشم!   🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🔴 اطّلاعیه‌ی مهم‼️ 🌷 عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما مخاطبان گرامی کانال «رویین‌دژ» ✅ با توجّه به نزد
📝 برگزاری مسابقه‌ی کتابخوانی از محتواهای اثرگذاری همچون «نوش‌دارو» و «دُرهایی از دریایی»، برای دانش‌آموزان و والدین محترم آن‌ها در مدارس سطح کشور‼️ ⏳ هنوز هم برای پیوستن به این پویش بزرگ، دیر نشده است. شما هم با معرّفی هر کدام از محتواهای مجموعه‌ی «رویین‌دژ» به دیگران، سهمی در این حرکت فرهنگیِ بزرگ داشته باشید. 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۲۶ سوره‌ی اعراف: 🔖 قسمت اوّل: 1️⃣ مخاطب قرآن، فق
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۲۶ سوره‌ی اعراف: 🔖 قسمت دوم: 8⃣ اگر لباس، عیب‌ها را بپوشاند، زینت محسوب خواهد شد --> (یواری سواتكم -> ریشا). 💠 مردان محجوب و زنان محجّبه، زیبایی عجیبی دارند. امّا این زیبایی برای آن‌ها خطرناک نیست؛ چون به قداست و احترام آن‌ها می‌افزاید و برعکس، مردان و زنان بی‌حجاب از این زیبایی محرومند و آنچه آن‌ها دارند، جاذبه‌ی جنسی است، نه زیبایی! 🔹ای زن به تو از فاطمه(س) این‌گونه خطاب است 🔸ارزنده‌ترین زینتِ زن، حفظ حجاب است 9⃣ مانند جسم، روحیّات و رفتار ما هم لباس می‌خواهد؛ لباسی که زشتی‌هایش را بپوشاند، زبان و افکار و کردار ما را زینت بدهد؛ و آن لباس، لباسِ تقواست. اگر لباس بدن، مانع رو شدن زشتی‌ها و محافظِ بدن از رسیدن آسیب‌ها است، تقوا نیز چنین عملکردی دارد. 🏮 با ایستادن جلوی چراغ قرمز، هم متخلّف شناخته نمی‌شویم و هم از تصادف، آسیب نمی‌بینیم. و تقوا یعنی ایستادن در هر جایی که خداوند، چراغ قرمز قرار داده است --> (لباس التّقوى). 🔟 هر چند لباس جسم، بسیار مهم است، امّا لباس روح، اصلاً با آن قابل مقایسه نیست --> (ذلك خیر). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۲۶ سوره‌ی اعراف: 🔖 قسمت دوم: 8⃣ اگر لباس، عیب‌ها
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ٢۶ سوره‌ی اعراف 🔰 قسمت دوم: 🔹«تقویٰ»: مصدر است به معنی «ترمزدار بودن در نیّت و گفتار و رفتار، پرهیزکاری». 🔸 «یذّکّرون»: اصل آن «یَتَذَکّرون» بوده که حرف «ت» در حرف «ذ» ادغام شده به دلیل قریبُ المخرج بودن.👇 فعل مضارع است از ریشه‌ی «ذکر»، مصدر «تذکّر» باب تفعّل، به معنی «یادآور شوند، پند بپذیرند». ⚠️ توجّه❗️ 💎 قرآن، درس نیست؛ ذکر است. قرآن نیامده که به ما چیزهای جدیدی یاد دهد. قرآن آمده تا آنچه را خداوند در فطرت ما قرار داده( هدایت تکوینی)، برای ما یادآوری کند( هدایت تشریعی). 💠 بنابراین فعل «یذّکّرون» یعنی «به فطرتشان برگردند، حق‌پذیر شوند». 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | پایان شب سیه سپید است‼️ ⚜ در مسیر ظهور حرکت کردن، سختی داره، اذیت داره...   🔺 @RooyinDezh
💠 از عفاف چشمی تا عفاف فکری؛ فکر فاسد، مقدّمه‌ی عمل فاسد‼️ 🔹زدست دیده و دل هر دو فریاد 🔸که هر چه دیده بیند دل کند یاد 🔹 بسازم خنجری نیشش ز فولاد 🔸زنم بر دیده تا دل گردد آزاد 🔆 خداوند در قرآن می‌فرماید: (وَ لا تَقرَبوا الفَواحِش ما ظَهَرَ مِنها وَ ما بَطَنَ- سوره‌ی انعام، آیه‌ی ١٥١): به مفاسد اخلاقی نزدیک نشوید چه در عمل و چه در نیّت! 💢 یعنی قرآن، انسان را حتّی از فکر کردن به مفاسد اخلاقی نهی کرده است. پس اگر کسی در افکار و خیالاتش، عمل فحشایی را پرورش داده و انجام دهد، کار حرام انجام داده است. 💯 چرا؟ چون اوّلاً قرآن آن را نهی کرده، ثانیاً فکرِ فاسد، زمینه و مقدّمه‌ی عمل فاسد است! ثالثاً مفاسد اخلاقی، آن قدر برای انسان، خطرناک، فلاکت بار و رسوا کننده است و مایه‌ی قهر و غضب الهی می‌شود که خداوند حتّی اجازه نداده به آن فکر کنیم!! 🔮 پس اگر در آموزه‌های آیین زرتشت که برای انسان‌های چند هزار سال پیش در نظر گرفته شده، شعار «پندار نیک» را می‌بینید یعنی نسل بشر همواره در معرض تهاجم فکر و خیال فاسد قرار داشته امّا بدون تردید، انسان آخرالزّمان بیش از هر زمانی، در محدوده‌ی این خطر قرار دارد. ✅ لذا در آیین زرتشت فقط به لفظ «پندار نیک» اشاره شده و جزئیّات چندانی از آن گفته نشده ولی در اسلام ناب محمّدی که برنامه‌ی زندگی بشر در آخرالزّمان است، 🌀 آن‌قدر آیات و روایات در این زمینه زیاد است که هرکس با دین اسلام، آشنایی کامل داشته باشد می‌تواند تمام افکار و خیالات خود را بررسی کرده و سالم یا فاسد بودن آن را به خوبی تشخیص دهد. 🔖 قسمت اول (ادامه دارد...) 📚 بخشی از کتاب 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🔴 اطّلاعیه‌ی مهم‼️ 🌷 عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما مخاطبان گرامی کانال «رویین‌دژ» ✅ با توجّه به نزد
✍ ادامه‌ی برگزاری مسابقات کتابخوانی از محتواهای اثرگذاری همچون جزوه‌های «آشنای غریب» و «نیاز به نماز»، برای دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها در مدارس سطح کشور‼️ 🌷 خداقوّتِ جانانه می‌گوییم به همه‌ی همکاران فرهنگی بزرگوار و دغدغه‌مندی که برای برگزاری این مسابقات فرهنگیِ مؤثّر، زحمت کشیدند. 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۲۶ سوره‌ی اعراف: 🔖 قسمت دوم: 8⃣ اگر لباس، عیب‌ها
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۲۶ سوره‌ی اعراف: 🔖 قسمت سوم: 1⃣1⃣ لباس تقوا خوب نیست؛ بهتر است از هر خوبی --> (خیر). 2⃣1⃣ این که انسان باید لباس داشته باشد و لباس او هدیه‌ای آسمانی است، یکی از نشانه‌های خداوند است، یعنی نشان می‌دهد که خلقت انسان با سایر حیوانات، متفاوت است؛ ❇️ پس در خلقت او هدفی متفاوت بوده و مرتبه‌ی او بالاتر است. یافتن همین هدف و مرتبه، انسان را به سمت شناخت خداوند سوق می‌دهد --> (ذلک من آيات الله). 3⃣1⃣ همه‌ی نشانه‌ها برای پند گرفتن است، امّا دریغ و درد، که همه پند نمی‌گیرند. به فرمایش مولا علی(ع): «ما أكثر العبر و أقلّ الاعتبار»؛ یعنی: «چه قدر زیاد است عبرت‌ها و چه کم است عبرت گرفتن‌ها»! --> (لعلّهم يذّكّرون). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۲۶ سوره‌ی اعراف: 🔖 قسمت سوم: 1⃣1⃣ لباس تقوا خوب
‌ 💎 نکات ادبی آيه‌ی ٢۶ سوره‌ی اعراف: 🔹 تکرار حرف «ذ» در اواخر آیه. 🔸 تشبیه در «لباس التقوی» که اضافه‌ی تشبیهی است‌👇 ♦️مشبّه: تقوی ♦️مشبّهٌ به: لباس ♦️وجه شبه (محذوف):زیبایی و پوشانندگی زشتی‌ها ♦️ادات تشبیه: محذوف ✅ این گونه تشبیه که در آن یک امر «عقلی» مثل «تقویٰ»، به یک امر «حسّی» مثل «لباس» تشبیه شده، در زبان قرآن بسیار به کار رفته؛ چون قرآن آمده تا معنویات را به ما بیاموزد امّا به گونه‌ای که آنها را حس کنیم. 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | عاقبت فضای مجازی ولنگار و دیش‌های ماهواره‼️ ♨️ وقتی اسرائیل، نفوذ فرهنگی و رسانه‌ای را بر جنگ نظامی ترجیح می‌دهد...   🔺 @RooyinDezh
💠 او می‌آید؛ اما یادمان باشد که اگر با آمدن خورشید از خواب بیدار شویم، نمازمان قضاست! 🤲🏻 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | چرا نمی‌گوییم قیام⁉️ ⚜ امام زمانِ ما قائم است و ما هم باید در حضورشان، قائم شویم و در مسیر ایشان حرکت کنیم... 🤲🏻     🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۷۰ سوره‌ی احزاب: 1️⃣ ادّعای مسلمانی، تکلیف‌آفرین است --> (یا ایّها الّذین آمنوا اتّقوا...). 2️⃣ بین مسلمانی تا تقوا، فرق بسیار است. مسلمانی، ادّعای ایمان است امّا تقوا، ایمانِ عملی است؛ یعنی اثبات مسلمانی در عمل --> (یا ایّها الّذین آمنوا اتّقوا). 3️⃣ تقوا یعنی ترس از عذاب خداوند که باعث پرهیز از نافرمانی او می‌شود --> (اتّقوا الله و...). 4⃣ سکوت مؤمن در همه جا، جایز نیست. نمی‌توان به بهانه‌ی تقیّه‌ در همه‌جا سکوت کرد. گاهی تقوای واقعی در سخن گفتن است --> (اتّقوا الله و قولوا). 5⃣ کلام انسانِ متّقی یا مؤمن واقعی، باید محکم و خلل‌ناپذیر باشد. تمام انبیاء و اولیای الهی، این‌گونه بوده‌اند --> (قولوا قولا سدیدا). 6⃣ مؤمن واقعی، هم موظّف است خود را از نافرمانی خداوند باز دارد --> (اتّقوا الله)، و هم وظیفه دارد با دیگران نیز در این زمینه، با زبانی بازدارنده سخن بگوید --> (و قولوا قولا سدیدا). ✅ بنابراین نصیحت کردن و سخن گفتن، به گونه‌ای که دیگران را از نافرمانیِ خداوند، باز ندارد، بیانِ مؤمنانه و تقوامَدارانه محسوب نمی‌شود. وظیفه‌ی اصلی تمام پیامبران الهی هم، هشدار و انذار بوده است؛ یعنی برحذر داشتن از گناه! 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۷۰ سوره‌ی احزاب: 1️⃣ ادّعای مسلمانی، تکلیف‌آفرین
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ٧۰ سوره‌ی احزاب: 🔹 «اتَّقوا»: فعل امر از مصدر «اتّقاء»، باب افتعال، ریشه‌ی «وقی» یا «تقی» (چون هر دو در باب افتعال به یک صورت در می‌آیند)، به معنی «پرهیز کنید از نافرمانی، خود را نگه دارید از نافرمانی». 🔸 «قولوا»: فعل امر از ریشه و مصدر «قول» به معنی «بگویید». 🔹 «قَوْل»: مصدر است به معنی «سخن گفتن». 🔸 «سَدید»: صفت مشبّهه از مصدر «سدّ»، ریشه‌ی «سدد» به معنی «محکم، منسجم، بازدارنده». 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۷۰ سوره‌ی احزاب: 1️⃣ ادّعای مسلمانی، تکلیف‌آفرین
‌ 💎 نکته‌ی ادبی آيه‌ی ٧۰ سوره‌ی احزاب: 🔸تکرار حرف «ق» و «د» که هر دو، صفت قلقله دارند 👈 یعنی اوج شدّت را در تلفّظ دارند و نیز تشدید در کلمه‌ی «اتّقوا» با محتوای آیه که امر به سخن گفتنِ محکم و قاطعانه می‌کند، تناسب دارد.👇 ✳️ این تناسب لفظ و معنا، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کلامِ بَلیغ است و قرآن هم بهترین نمونه‌ی بلاغت در ادبیات جهان است و کلامی بلیغ‌تر از آن در هستی وجود ندارد. 🔺 @RooyinDezh
💠 هدف و مسیر امام زمانت را می‌شناسی⁉️ 💯 آنچه بسیاری از ما داریم تشیّع نیست، توهّم است! ما شیعه نیستیم، مدّعی هستیم... 📚 برگرفته از جزوه‌ی 📥 دسترسی به متن کاملِ این مقاله‌ی تاثیرگذار: 🌐 zil.ink/RooyinDezh 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۹۰ سوره‌ی مائده: 🔖 قسمت اوّل: 1️⃣ ایمان، فقط ادّعای مسلمانی نیست. موضوعات بسیاری را باید رعایت کنیم تا ایمان خود را اثبات کنیم. تمامِ {یا ایّها الّذین آمنوا}های قرآن به همین خاطر، آمده است؛ یا امر کردن مسلمانان به انجام چیزی است و یا نهی‌کردن آن‌ها از انجام چیزی --> (یا ایّها الّذین آمنوا...فاجتنبوه...). 2️⃣ شراب، بر پلیدی‌های دیگر، در پلیدی، مقدّم است و بی‌جهت نیست که آن را «اُمُّ الخَبائِث» می‌خوانند و به همین خاطر بود که امام حسین(ع) و اهل‌بیت و یارانش، همه‌ی بلاها و مصیبت‌ها را به جان خریدند تا خلافت مسلمین توسّط یک فرد شراب‌خوار را تأیید نکنند --> (الخمر و...). 3️⃣ شراب، فقط حرام نیست، نجس است! خداوند نفرموده «نخورید»، بلکه فرموده: «از آن دوری کنید». نجس دانستن شراب، مؤثّرترین عامل در جلوگیری از خوردن آن است و در جامعه آخرالزّمان که شیوع شراب‌خواری یکی از بارزترین نشانه‌های آن است، ترویج پیام‌های این آیه، وظیفه‌ی هر مسلمانی است --> (انّما الخمر...رجس...فاجتنبوه). 4⃣ در محفلی که شراب وارد شود، ملازمان آن یعنی قمار، بت‌پرستی، شرط‌بندی و... هم، آن را همراهی می‌کنند --> (الخمر والمیسر والانصاب و...). 🔺 @RooyinDezh
🔆 امیرالمؤمنین(ع): ⭕️ غفلت، زيانبارترين دشمن است! 📚 غررالحكم، ح ۴۷۲ 🔺 @RooyinDezh