eitaa logo
رویین دژ
10.8هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
923 ویدیو
196 فایل
✨ جبهه مقاومت فرهنگی رویین‌دژ ✨ ❇️ رسانه‌‌ی مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر ❇️ 📚 مجری بزرگ‌ترین مسابقات مطالعاتی در سطح کشور 📚 🌐 دنبال کردن مجموعه ما در دیگر پیامرسان‌ها: 🔺 zil.ink/rooyindezh 👤 ارتباط با ادمین: 🆔 @RooyinDezh_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 حضرت عيسى(ع): 💠 حقيقتى را به شما بگويم: همان‌گونه كه شخص بيمار به خوراک خوب و خوش مزه مى‌نگرد، اما به سبب درد شديدى كه دارد از آن لذّتى نمى‌برد، دنيادار نيز به سبب مال دوستی‌اش، از عبادت لذّت نمى‌برد و طعم شيرين آن را نمى‌چشد! 📚 تحف العقول، ص ۵۰۲ 🔺 @RooyinDezh
10.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | شیعه‌ی قالتاق‼️ ❌ امام زمان(عج) حامی یک مشت شیعه‌نمایی که قالتاق‌ترین مردم دنیا هستند، نیست! #استاد_رحیم_پور #کلیپ 🔺 @RooyinDezh
4_6044198920362396180.mp3
4.32M
🎧 بشنویم | آرزوی من یا صاحب‌الزمان(عج)‼️ 🌧 کی میشه صبح فرج یابن فاطمه(س)... 🤲🏻 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۹ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 7️⃣ زمانی انسان آگاهانه خطا می‌کند که کینه، حسادت یا انحرافی در دل داشته باشد --> (بغيا بينهم). 8️⃣ اختلافات و کینه‌های بین اهل کتاب، باعث پشت کردن آن‌ها به قرآن و پیامبر شد --> (و من يكفر بآيات الله...). 9️⃣ یکی از چیزهایی که سریعا در نامه‌ی اعمال ما نوشته شده و فرصت اصلاح داده نمی‌شود، پوشاندن حق است --> (و من يكفر بآيات اللّه فإنّ اللّه سريع الحساب). 🔟 خداوند بلافاصله حساب می‌کند، هرچند بلافاصله عِقاب نکند --> (فإنّ الله سريع الحساب). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۹ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 7️⃣ زمانی انسان
🌷 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌷 🔖 آرایه‌های ادبی آيه‌ی ١٩ سوره‌ی آل‌عمران: 🔹جناس تام در «ما» و «ما».👇 1⃣ اولی در کلمه‌ی «مااختلف»، نافیه یا منفی‌کننده است، و 2⃣ دومی در عبارت «ما جاءهم»، موصول است به معنی «آنچه». 🔸جناس اختلافی در کلمات «مِن» و «مَن». 🔹تضاد در کلمات «اسلام» و «یکفر». 🔸تکرار در کلمه‌ی «الله». 🔹موسیقی حروف «ل، م، ب». 🔺 @RooyinDezh
🔆 پيامبر اکرم(ص): ⭕️ كسى كه با معصيت خدا به دنبال كارى باشد، از مطلوب خود دورتر و به آنچه از آن مى‌ترسيده است نزديكتر گردد! 📚 بحارالأنوار، ج ۷۷، ص ۱۷۸ 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۰ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت اول: 1⃣ با همه‌ی مشکلات و انحرافاتی که در جامعه‌ی اسلامی پیش آمده است، باز هم اگر قرار باشد بهترین الگوی جامعه‌شناسی به دنیا معرّفی شود، الگوی اسلامی آن است --> (كنتم خير أمّه). 2⃣ تنها شرط لازم برای این که یک جامعه‌ی اسلامی بتواند خود را به عنوان بهترین الگو، به جامعه‌ی جهانی ثابت کند، این است که در آن، امر به معروف و نهی از منکر نهادینه شود --> (تأمرون بالمعروف و تنهون عن المنكر). 3⃣ آن‌چه ایمان را کامل می‌کند، امر به معروف و نهی از منکر است --> (تأمرون بالمعروف و تنهون عن المنكر و تؤمنون بالله). 4⃣ این آیه اثبات می‌کند که بخش اعظمی از اهل کتاب(یهودیان، مسیحیان و...)، تصمیم به ایمان آوردن ندارند، مگر در زمانی که سیطره‌ی دین خداوند بر هستی متفاوت شود، یعنی هنگام ظهور --> («لَو» حرفِ شرط مُحال است). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۰ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت اول: 1⃣ با همه‌ی مشک
🌸 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌸 🔖 نکات آیه‌ی ١١٠ سوره‌ی آل‌عمران: 🔰 قسمت اول: 🔹 «کُنتُم»: فعل ماضی از ریشه‌ی «کَوَنَ»، مصدر «کَوْن» به معنی «بودید»؛ که در جملات شرطی، «هستید» هم معنا می‌شود. ♦️ در این‌جا، ژرف‌ساخت یا زیربنای جمله‌، یک جمله‌ی شرطی بوده، مثلا به این صورت: "کنتم خیر امه اخرجت للناس ان کنتم تامرون بالمعروف و... ". 🔸 «خَیر»: اسم تفضیل که اصل آن «اخیَر» بوده، به معنی «بهتر، بهترین». ⚠️ توجه‌❗️ در زبان عربی، صفت تفضیلی و صفت عالی هر دو یک ساخت دارند و تفاوت آنها را از روی جمله‌ای که در آن به کار می‌روند، باید دریافت. 🔹 «اُمَّه»: منسوب به «اُمّ» به معنی «گروهی که زبان مادری یکسان دارند یا دارای فرهنگ و عقیده‌ی یکسان هستند».👇 ✅ چون فرهنگ و عقیده‌ی مشترک، جامعه را به یک خانواده تبدیل می‌کند، یعنی کاری می‌کند افراد، آن قدر به هم شبیه شوند که احساس کنیم همه، فرزندان یک مادرند. ♦️این حقیقت را خود قرآن هم بیان فرموده(اِنّما المُؤمِنونَ اِخوَه). ان‌شاءالله بعد از ظهور امام زمان(عج) که افکار و گفتار و رفتار همه‌ی مردم با معیار قرآن، کوک می‌شود، جامعه به یک خانواده‌ی بسیار صمیمی تبدیل می‌شوند؛ چون فرهنگ همه، یکی می‌شود؛ 👇 ✅ آن هم فرهنگی بی‌نقص، متأثر از یک کتاب و برنامه‌ی بی‌نقص و تحت مدیریت یک مدیر بی‌نقص که همان امام معصوم(ع) است. 🔺 @RooyinDezh
بهترین مداحی های ترکی و فارسی و آهنگهای روز در کانال تقدیم به شما دوستان گرامی حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 🔴جدیدترین ها و آهنگهای روز 🔊 🎧 @avai_mandagar 👈
✨ وَ لا مُتّخِذِی اَخدَانِِ✨ ❇️ و دوست پنهانی نگیرید‼️ 📔 بخشی از آیه ۵ سوره مائده 🛑 آنچه در جامعه‌ی امروز، پاکدامنی جوانان را قبل از ازدواج، از بین می‌برد و باعث می‌شود که آنها در آینده، خانواده‌ای سالم نداشته باشند یا اصلاً صاحب خانواده‌ای نشوند، "عادی شدن روابط حرام دختر و پسر" است با نام «دوستی و آشنایی قبل از ازدواج»! و آن که بیشترین آسیب را در این مهلکه می‌بیند، دختر است‼️ 💢 وقتی که براساس آیات قرآن، «هرکس از حدود الهی تجاوز کند، مورد لعن خداوند قرار می‌گیرد و روی خیر و خوبی را نخواهد دید»، چگونه ممکن است دختر و پسری قبل از ازدواج، درحالی که مرز خطرناک‌ترین حرام‌ها را درنَوَردیده‌اند، ازدواج موفّقی داشته باشند و صاحب خانواده شوند و با خوشبختی [و عاشقانه] زندگی کنند⁉️ 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۰ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 5⃣ این آیه، هم‌چنین ثابت می‌کند که اهل کتاب اگر بر اهل کتاب بودنِ خود، یعنی پیروی از تورات و انجیلِ تحریف‌شده باقی- بمانند، مؤمن محسوب نمی‌شوند --> (و لو آمن أهل الكتاب). 6⃣ مشکل اصلی اهل کتاب در تقابل با اسلام، این است که منفعت خود را در اهل کتاب ماندنِ خود می‌بینند، در صورتی که خیر آن‌ها در اسلام آوردنِ آن‌هاست. و هر کس فرق منفعت و خیر را نفهمد، از مضرّاتِ شَر در امان نمی‌ماند --> (لكان خيرا لهم) 7⃣ از زمان پیامبر این‌گونه بوده و تا ظهور امام زمان(عج) هم این‌گونه خواهد بود که؛ فقط اقلّیّتِ اهلِ کتاب را می‌توان به سمت اسلام دعوت کرد، ولی همین اقلّیّتِ ایمان آورنده، از آن اکثریّتِ کافر مهم‌ترند --> (منهم المؤمنون و أكثرهم الفاسقون). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۰ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 5⃣ این آیه، هم‌
🌸 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌸 🔖 نکات آیه‌ی ١١٠ سوره‌ی آل‌عمران: 🔰قسمت دوم: 🔹 «اُخرِجَت»: فعل ماضی مجهول از باب اِفعال، مصدر «اخراج»، ریشه‌ی «خرج» به معنی «خارج شد، بیرون آورده شد، پدیدار شد». 🔸 «ناس»: مردم 🔹 «النّاس»: همه‌ی مردم 🔸 «لِلنّاس»: برای همه‌ی مردم 🔹 «تامُرون»: فعل مضارع از مصدر و ریشه‌ی «امر» به معنی «امر می‌کنید». 🔸 «معروف»: اسم مفعول از ریشه و مصدر «عرف» به معنی «شناخته‌شده به خوبی، چیزی که مورد پسند و مطلوبِ فطرت انسان‌ها قرار گرفته باشد، نیت یا رفتار یا گفتاری که از نظر انسان‌های پاک مورد تایید باشد». 🔹 «تَنهَونَ»: فعل مضارع از مصدر و ریشه‌ی «نهی» به معنی «نهی می‌کنید، باز می‌دارید، بر حذر می‌دارید». 🔸 «مُنکر»: اسم مفعول باب اِفعال از مصدر «انکار»، ریشه‌ی «نَکَرَ» به معنی «انکار شده، تأیید نشده، ناپسند، زشت، چیزی که فطرت انسان‌ها آن را نپذیرد، نیت یا گفتار یا رفتاری که انسان‌های پاک آن را تأیید نکنند». 🔹 «لَو»: حرف شرط محال. 🔸 «ءامنَ» : فعل ماضی از ریشه‌ی «ءَ مَ نَ» و مصدر «ایمان» به معنی «ایمان آورد» که در جمله‌ی شرطی به صورت مضارع یعنی «ایمان بیاورد» معنی می‌شود. 🔹 «اهل کتاب»: عموما یهودیان و مسیحیان. 🔸 «کانَ»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «کَوْن» به معنی «بود» که در جملات شرطی به صورت «است» معنی می‌شود. 🔹 «اَکثر»: اسم تفضیل از ریشه‌ی «کَثَر» و مصدر «کثرت» به معنی «بیشتر». 🔸 «فاسقون»: جمع «فاسق»، اسم فاعل از ریشه و مصدر «فسق» به معنی «کسی که از اطاعت‌پذیری خداوند و از شخصیت انسانی خود خارج شده باشد». ⚠️ توجه❗️ در زبان عربی، به مرحله‌ای از رسیدن خرما که خرما از درخت بیفتد و دانه‌اش از داخل میوه‌اش خارج شود، «فسق النّواه» می‌گویند. چون در این مرحله، دانه‌ی خرما ارزش خود را از دست می‌دهد، در صورتی که اگر درون خرما می‌بود، همراه آن به فروش می‌رفت.👇 ✅ بنابراین «فاسق»، به کسی می‌گویند که از اطاعت خداوند و از لایه‌ی شخصیت انسانی خود خارج شود و همه‌ی ارزش‌های خود را از دست بدهد. 🔺 @RooyinDezh