eitaa logo
روزی حلال
36.9هزار دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
56 فایل
🔹 تبلیغات ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر https://eitaayar.ir/anonymous/vB1e.b53
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ امیرالمومنین علی (ع): ‌ آدمى با: ، و ، ‌ به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيّت محيط و وسعت روزى، دست مى يابد. ‌ 📚 غرر الحكم: ۱۰۱۴۱ 💠 @RoozieHalal 💠
سید نعمت الله جزایری نقل می‌کند: که در یک سال قحطی شد در همان وقت واعظی در مسجد بالای منبر می‌گفت: کسی که بخواهد صدقه بدهد هفتاد به دستش می‌چسبند و نمی‌گذارند که صدقه بدهد مؤمنی این سخن را شنید و با تعجب به دوستانش گفت: صدقه دادن که این حرف‌ها را ندارد من اکنون مقداری گندم در خانه دارم می‌روم آن را به مسجد آورده و بین فقرا تقسیم می‌کنم با این نیت از جا حرکت کرد و به منزل خود رفت وقتی همسرش از قصد او آگاه شد شروع کرد به سرزنش او که در این سال قحطی رعایت زن و بچه خود را نمیکنی؟ شاید قحطی طولانی شد! آن وقت ما از گرسنگی بمیریم و ... خلاصه به قدری او را ملامت و وسوسه کرد تا سرانجام مرد مؤمن دست خالی به مسجد برگشت از او پرسیدند چه شد؟ دیدی هفتاد شیطان به دستت چسبیدند و نگذاشتند مرد مؤمن گفت: من شیطان‌ها را ندیدم ولی مادرشان را دیدم که نگذاشت این عمل خیر را انجام بدهم ⬅️ پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: یا علی آیا میدانی که از میان دست‌های مؤمن خارج نمی‌شود مگر اینکه هفتاد شیطان به طریق مختلف او را وسوسه می‌کنند تا صدقه ندهد! ✍ منابع: ↲ابليس نامه صفحه ۶۰ ↲انوار نعمانيه ۳/۹۶ ↲وسائل الشيعه ۶/۲۵۷ 💠 @RoozieHalal 💠
استاد مطهری 🌸 نجات انسانها یعنی چه؟ 🔸نجات انسانها یعنی چه؟ نجات انسانها از چه چیز؟ از اسارت طبیعت؟ از اسارت انسانهای دیگر که معنایش آزادی انسان از انسان است؟ 🔹اینها درست است (اما آنچه مقدم بر اینهاست‌) نجات انسان از خودی خود و از نفس امّاره خود و از خودِ محدودش است، و تا انسان از خود محدود خویش نجات پیدا نکند هرگز از اسارت طبیعت و اسارت انسانهای دیگر نجات پیدا نمی‌کند. ، انسان کامل، ص 84 💠 @RoozieHalal 💠
خیال؛ ریشه گناه .mp3
9.33M
🗯 هر حرامی که می‌خواهیم انجام بدهیم، اول خیال می‌کنیم! ➕بیانی از مرحوم علامه مصباح یزدی (ره) درباره آثار فکر درباره کارهای بد 💠 @RoozieHalal 💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ آرزوی علیه السلام 🔻 قالَ الصَّادِقُ عَلَیِه‌السَّلَامُ: «مَا مِنْ أَحَدٍ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ إِلاَّ وَ هُوَ يَتَمَنَّى أَنَّهُ مِنْ زُوَّارِ اَلْحُسَيْنِ لِمَا يَرَى مِمَّا يُصْنَعُ بِزُوَّارِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مِنْ كَرَامَتِهِمْ عَلَى اَلله تَعَالَى.» ✍️ هیچ‌کسی در روز قیامت نیست مگر این‌که آرزو می‌کند از زوّار امام‌حسین علیه‌السّلام باشد؛ زیرا آن‌چه که خداوند به آن‌ها کرامت می‌کند را می‌بیند. 📚 کامل‌الزّیارات، ص135 💠 @RoozieHalal 💠
🔴پرخوری 🔹در نظام آفرینش ،«خوردن»، ابزاری برای قوّت پیداکردن برای زندگی و بندگی خدای متعال و به طور کلی یک وسیله است، نه آن که زندگی، ابزاری برای خوردن بوده و به عبارتی، زندگی وسیله باشد و خوردن هدف. یکی از راهنمایی های اسلام درباره خوردن، دوری نمودن از پُرخوری و روی آوردن به کم خوری است. پُرخوری از منظر احادیث، به شدت نکوهیده است. 🔹آنچه از روایات معصومین (ع) به دست می آید این است که پرخوری یعنی خوردن و یا آشامیدن بیش از حدّ نیاز، و می توان این زیاده روی را با توجه به احادیث، این طور بیان کرد که انسان، طوری غذا خورده و یا نوشیدنی – اعم از آب و دیگر نوشیدنی ها - بیاشامد، که هم دارای کسالت جسمی شده و هم به راحتی نتواند نفس بکشد و به سختی و دشواری کاری و یا عبادتی را انجام دهد و چنین چیزی وقتی بر انسان عارض می شود که قبل از این که گرسنه شود، غذا خورده و وقتی شروع به خوردن و یا آشامیدن می نماید، تا آخرین مرحله این خوردن و آشامیدن را ادامه داده و شکم خود را پر نماید. در اصل، پرخوری را می توان از اثرات منفی و زیان هایش شناخت و تعریف کرد. پرخوری در منظر احادیث، تأثیرات منفی مانند کسالت در عبادت، ازبین بردن نورانیت دل، کم خواندن نماز و... را به دنبال دارد. 💠رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم:"از پر خوری بپرهیزید که دل را سخت و اعضای بدن را در اطاعت خدا تنبل می سازد و همت ها را از شنیدن پند و اندرز کر می کند". 📙بحارالانوار ج17 ص 187 💠 @RoozieHalal 💠
✅امام صادق (علیه‌السلام) : ✍چهار چیز، بیهوده ازدست می رود: 1⃣ بذل محبت به بی وفا 2⃣ نیکی نزدشخص ناسپاس 3⃣ تعلیم به کسی که گوش شنوا ندارد 4⃣ سپردن راز برکسی که راز نگه نمیدارد 📚 الخصال؛ باب چهارم؛ ح 144 ‌‌‌‌‌‌ 💠 @RoozieHalal 💠
✳️انواع ها حكما گفته اند: لقمه پنج قسم است : لقمه حلال ، لقمه حرام ، لقمه ناك ، لقمه شهوت انگيز، لقمه . ✨اما لقمه حرام مورث دشمنى در قلب شود و دروغ و غيبت را بر زبان جارى مى سازد. 🔆و لقمه شبهه مورث شك و وسوسه در قلب گردد و پرحرفِى را بر زبان جاى سازد و دل را سخت نموده و بر پيروى از هواى نفس ‍ برانگيزد. 💫و لقمه شهوت مورث آرزو در قلب شود و پر سخنى بر زبان جارى كند. 🌼و لقمه عادت مورث قناعت در قلب شود و كلام حكيمان و امر به معروف و نهى از منكر را بر زبان جارى سازد. 🌸و لقمه حلال مورث رضاى از پروردگار در قلب شود. 📚بحر المعارف جلد اول، عالم ربانى و عارف صمدانى مولى عبدالصمد همدانى تحقيق و ترجمه: حسين‌ استادولى ، فصل 12 💠 @RoozieHalal 💠
* 💠 عنایت سیدالشهدا علیه السلام 🔻یک یا حسین، برای انسان ثبت می‌شود؛ برای خودش ثبت می‌شود، برای نسلش ثبت می‌شود. گاهی معادله و محاسبۀ ما نسبت به خودمان ابتدایی و غلط است و توجّهی به احسان و فضل الهی نداریم و اِلّا این‌ها همه‌اش صدق است. گاهی طول مسیر را نمی‌شناسیم، گاهی تضلع وجودی و حرکتی‌مان به سمت آسمان را خبر نداریم و اِلّا یک حرکت، یک یا حسین، یک لباس سیاه، یک جلسه، یک توجه، یک حرکت کوچک، مخفی از دید و توجّه و عنایت آقا سیّد الشهداء نیست. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 💠 @RoozieHalal 💠
🔴 اسلام، كار را با «كيفيت» و «تداوم» آن مى‌سنجد، نه با حجم زياد. كارى كه استمرار يابد سود مى‌بخشد و به ثمر مى‌نشيند، هر چند اندك باشد؛ حضرت امام باقر عليه‌السلام مى‌فرمايد: 🍃«احَبُّ الْاعْمالِ الَى اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ ما داوَمَ الْعَبْدُ عَلَيْهِ وَ انْ قَلَّ» محبوبترين كارها نزد خداوند كارى است كه بنده بر آن مداومت كند هر چند اندك باشد. امير مؤمنان (ع) مى‌فرمايد: 🍂«قَليلٌ تَدُومُ عَلَيْهِ، ارْجى‌ مِنْ كَثيرٍ مَمْلُولٍ مِنْهُ» كار اندكى كه بر آن مداومت كنى، اميدبخش‌تر از كار بسيارى است كه از آن ملول گردى. و نيز مى‌فرمايد: 🌷«تَمامُ الْعَمَلِ اسْتِكْمالُهُ» تمامى كار به كامل كردن آن است. كار غير مداوم و بى‌ثمر همچون برق جهنده در تاريكى براى انسان فايده‌اى ندارد، حضرت على عليه‌السّلام مى‌فرمايد: «وَ لَيْسَ فِى الْبَرْقِ الْخاطِفِ مُسْتَمْتَعٌ لِمَنْ يَخُوضُ فِى الظُّلْمَةِ» از برق جهنده براى كسى كه در تاريكى فرو رفته است بهره‌اى حاصل نمى‌شود. 📚اخلاق اقتصادى(ج‌1) نویسنده : الهامى نيا، على اصغر و همکاران    جلد : 1  صفحه : 17 💠 @RoozieHalal 💠