eitaa logo
روزی حلال
36.8هزار دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
56 فایل
🔹 تبلیغات ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر https://eitaayar.ir/anonymous/vB1e.b53
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 آثار کار خیر برای اموات 🎤آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) است آنهایے ڪہ مهلت دنیایشان تمام شدہ در آن سوے مرزهاے مرگ منتظر اے از طرف من و تو هستند… دریغ نڪنیم آن را از تمام اموات مخصوصا آنهایے ڪہ حق بہ گردن ما دارند. 💠 @RoozieHalal 💠
🌼✨اکنون به آن چه هست بسنده کنید✨🌼 اکنون به خوبي مي توان حکمت قناعت را فهميد. اگر تقسيم شده و تضمين شده است و اگر بودن بر آن نمي افزايد و اگر فقط آنچه را مصرف مي کنيم روزي ما بوده است، پس بهتر است به آنچه خداوند مي فرستد بسنده کنيم و باشيم. اين يعني قناعت کردن. کليد رضايت از زندگي در قناعت است. اگر به آنچه تعيين شده، راضي باشيد، آرامش خواهيد يافت. رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ مي فرمايد: آگاه باشيد براي هر کس روزي اي هست که به ناچار به او خواهد رسيد. پس اگر کسي به آن راضي باشد، مايه او شده و زندگي اش را توسعه مي دهد و کسي که به آن راضي نباشد، مايه برکت او نخواهد شد و موجب توسعه زندگي اش نخواهد گشت.[1] صفاي زندگي شما در قناعت است. اگر از زندگي رنج مي بريد، ببينيد آيا فردي قانع هستيد يا نه؟ لقمان حکيم اين گونه به فرزندش درس زندگي مي دهد: به آنچه خدا قسمت تو کرد قانع باش تا زندگي ات با صفا شود.[2] امام علي ـ عليه السلام ـ نيز مي فرمايد: از ميان مردم، انسان آسوده کسي است که قانع باشد.[3] اين جمله حضرت را هيچ گاه فراموش نکنيد که قناعت لذت زندگي است.[4] 📚[1] . اعلام الدين، ص 342. [2]. قصص الانباء، ص 195، ح 244. [3] . غرر الحکم، ح624. [4] . تاريخ يعقوبي، ج2، ص 321. 💠 @RoozieHalal 💠
با ، اقامه نماز و انفاق پنهان و آشکار با خدا انجام ده که درصدی متضرر نمی‌شوی! 📖 سوره فاطر آیه ۲۹ 💠 @RoozieHalal 💠
💠دنیای فریبنده💠 ✅ این جملات را با دقت بخوانید، چون جملاتیست که هر بند آن هزار معنا در خود نهفته دارد و برای آدم شدن ما کافیست؛ 🌷حضرت علی (ع) فرمودند: ⭕️ بر شما باد به سعى و کوشش برای آخرت، آمادگی و آماده شدن برای مرگ؛ ⭕️و فراهم کردن زاد و توشه در دنیایی که زاد و توشه فراهم است.(چون بعد از مرگ دیگر زاد و توشه‌ای نمی‌توان جمع کرد) 💢دنیا شما را نفریبد چنانکه پیشینیان شما و امتهاى گذشته و مردمان درگذشته را فریفت، آنان که از دنیا شیر فراوان دوشیدند و دچار غفلت و فریب آن شدند، زمان را بیهوده سپرى کردند، عمر تازه را کهنه نمودند، 💢سرانجام خانه ‏هایشان گورستان، و سرمایه‏ هایشان ارث این و آن گردید، (زمانی برای آنان می‌رسد که) کسانی که بر سر قبرشان می‌آیند را نمی‌شناسند، و به گریه کسانی که بر آنان بگریند، توجهی ندارند، و به ندای کسی که آنان را صدا بزند، جواب نمیدهند. 📕نهج‌البلاغه خطبه 221 🔷خدا نکند روزی فرا برسد که آنقدر درگیر و دار دنیا گرفتار شویم که این کلمات بلند امیرالمومنین (ع) درباره مذمت دنیا ، تأثیری ولو اندک در ما نگذارد و چون مردم زمانش نسبت به بیانش بی‌تفاوت شویم؛ خدا نکند به جایی برسیم که مسکن لذات دنیا، ما رو در برابر این جملات و مفاهیم بی‌تفاوت کند، خدا نکند...! •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 💠 @RoozieHalal 💠
9.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌠☫﷽☫🌠 ⭕️هر موقع بودید و‌ به دلتون سنگینی کرد، این صوت ملکوتی رو گوش کنید... 💠 @RoozieHalal 💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام رضا علیه‌السلام: منْ فَرَّجَ عَنْ مُؤْمِنٍ فَرَّجَ اَللَّهُ عَنْ قَلْبِهِ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ هر كه غم و نگرانى مؤمنى را بزدايد خداوند در روز قيامت گره غم از دل او بگشايد الکافي ج2 ص200 💠 @RoozieHalal 💠
ایتا.jpg
48.8K
ایتا جهانی شد! پیام‌رسان ایرانی ایتا از امروز با انتشار قابلیتی جدید بر بستر سرویس خود این امکان را فراهم کرد که کاربران از هر نقطه‌ای در جهان امکان مشاهدۀ پیام‌های کانال‌های عمومی این سرویس را داشته باشند به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ پیام‌رسان ایرانی ایتا از امروز با انتشار قابلیتی جدید بر بستر سرویس خود این امکان را فراهم کرد که کاربران از هر نقطه‌ای در جهان امکان مشاهدۀ پیام‌های کانال‌های عمومی این سرویس را داشته باشند. براساس اخبار منتشر شده از این پس مطالب «کانال‌های عمومی ایتا» بر بستر وب برای همه کاربران اینترنت در سطح دنیا قابل مشاهده خواهد بودبرای استفاده از این ویژگی، می‌توانید آدرس هر کانال عمومی در ایتا را با الگویی مشابه لینک زیر در یکی از مرورگرهای اینترنت وارد کرده تا "بدون نیاز به ثبت نام یا ورود به حساب ایتا"، محتویات کانال خود را ضمن استفاده از روش ذیل مشاهده کنند: https://eitaa.com/eitaa
💫💫آرزويتان را کنترل کنيد 🌸✨آرزو، همانند مواد مخدري است که در آغاز انسان را مست و سرخوش مي کند و در پايان سيه روز و بدبخت. از يک سو تاريخ زندگي ما در اين دنيا محدود است و گنجايش اين دنيا براي خواسته ها و آرزوهاي ما محدود. و از سوي ديگر امال و آرزوهاي ما نامحدود و رو به گسترش. اين همان چيزي است که از آن به عنوان آرزوهاي دور و دراز ياد مي شود. وقتي دامنه آرزوها فراتر از ظرفيت عمر شما و گنجايش دنيا باشد، بسياري از آن ها برآورده نمي شوند؛ چون «امکان آن وجود ندارد» و اين يکي از عوامل مهم در افزايش شما است. امام علي ـ عليه السلام ـ مي فرمايد: کسي که آرزو کند چيزي را که ناممکن است، انتظاري بي پايان خواهد داشت[1] و خواسته خود را ضايع کرده است.[2] آرزو مثل سراب است که هر کس به او نگاه کند، مي فريبد و هر که را به آن اميد بندد، نا اميد مي سازد.[3] بدون شک کسي که در پي روان شود، زحمت او طولاني مي گردد اش افزون مي شود.[4] کسي که بر آروزهاي خود تکيه مي کند قرباني هاي خود خواهد شد.[5] و نتيجه اي جز آه و افسوس در پي نخواهد داشت.[6] کسي که زياد شود، رضايت او از زندگي کاهش مي يابد.[7] چنين کساني بايد بدانند که به آرزوي خود نخواهند رسيد و بيش از عمر خود زندگي نخواهند کرد.[8] پس براي اين که زندگي بهتري داشته باشيد، آرزوهاي خود را محدود و معقول سازيد🌸🌸 📚[1] . عيون الحکم و المواعظ، ص349. [2] . غرر الحکم، ح8694. [3] . همان، ح1896. [4] . همان، ح 9064. [5] . همان، ح8293. [6] . نهج البلاغه، نامه 31. [7] . ر.ک: غرر الحکم، ح4912. [8] . عيون الحکم و المواعظ، ص 424. 💠 @RoozieHalal 💠
✨❤️✨ زبان از دل نيرو مى گيرد، و دل به غذا برپاست. پس بنگر كه و را با چه تغذيه مى كنى، كه اگر نباشد، خداوند، نه گويى تو را مى پذيرد و نه سپاس گزارى ات را [ امام علی علیه السلام ] 📚 تحف العقول، صفحه ۱۷۵ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 💠 @RoozieHalal 💠
<📔🌱> مرد خسیس که هم پياز را خورد، هم چوب راخورد و هم پول داد _موضوع: اخلاقی_ روزي رهگذر خسيسي به مرد کشاورز زحتمکشي که مشغول کاشتن پياز بود رسيد و با طعنه گفت: «زير اين آفتاب داغ کار مي‌کني که چي؟ اين همه زحمت مي‌کشي که پياز بکاري؟ آخر پيازهم شد محصول؟ پياز هم خودش را داخل ميوه ها جا کرده، به چه درد مي‌خورد؟ آن هم با آن بوي بدش!» پياز کار ناراحت شد. هر چه درباره ي پياز و فايده هاي آن حرف زد، به گوش مرد رهگذر نرفت. اين چيزي مي‌گفت و آن، چيز ديگري جواب مي‌داد. خلاصه آن دو با هم دعوا کردند و کارشان بالا گرفت. رهگذران آن دو را از هم جدا کردند و نگذاشتند دعوا کنند. بعد هم براي اينکه کاملاً دعوا تمام شود، آن ها را پيش قاضي بردند. قاضي، بعد از شنيدن حرف هاي دو طرف دعوا، با اطرافيانش مشورت کرد و حق را به پياز کار داد و مرد رهگذر را محکوم کرد و گفت: «تو اين مرد زحتمکش را اذيت کرده اي. حالا بايد مقداري پول به مرد کشاورز بدهي تا او را راضي کني.» رهگذر خسيس حاضر نبود پول بدهد. قاضي گفت: «يا مقداري پول به کشاورز بده، با يک سبد پياز را در يک نشست بخور تا بعد از اين سر اين جور چيزها دعوا راه نيندازي. اگر يکي از اين دو کار را انجام ندهي، دستور مي‌دهم که تو را چوب بزنند. انتخاب نوع مجازات با خودت هست. پول مي‌دهي يا پياز مي‌خوري يا مي‌خواهي تو را چوب بزنند؟» رهگذر کمي فکر کرد پول که حاضر نبود بدهد. چوب خوردن هم درد زيادي داشت. با اينکه از پياز بدش مي‌آمد، مجازات پياز خوردن را پذيرفت. يک سبد پياز آوردند و جلو او گذاشتند. رهگذر اولين پياز را خورد، دومين پياز را هم با اين که حالش به هم مي‌خورد، نوش جان کرد و خوردن پياز را ادامه داد. هنوز پيازهای سبد نصف نشده بود. که واقعاًحال محکوم به هم خورد و ديگر نتوانست بخورد. از پياز خوردن دست کشيد و گفت: «چوبم بزنيد. حاضرم چوب بخورم اما پيازنخورم.» قاضي دستور داد چوب و فلک را آماده کردند. پايش را به فلک بستند و دو نفر مشغول زدن چوب به کف پاي او شدند. هنوز ده ضربه بيشتر نخورده بود که داد و فريادش بلند شد. درد مي‌کشيد و چوب مي‌خورد. اما چوب خوردن را هم نتوانست تحمل کند و فرياد زد: «دست نگه داريد دست نگه داريد. پول مي‌دهم. پول مي‌دهم.» تنبيه کنندگان دست از کتک زدن او برداشتند. رهگذر خسيس مجبور شدمقداري پول به کشاورز بدهد و رضايت او را به دست آورد. اطرافيان به حال محکوم خنديدند و گفتند: «اگر نبود اين جور نمي‌شد. پولي بابت مي‌داد، اما حالا هم پياز را خورد، هم چوب را خورد و هم پول داد.» از آن روز به بعد، درباره ي کسي که زيادي طمع مي‌کند، يا به خيال به دست آوردن سودهاي ديگر، زیان هاي ظاهراً کوچک را مي‌پذيرد اما عملاً به خواسته اش نمي‌رسد، مي‌گويند هم پياز را خورد، هم چوب راخورد و هم پول داد. 💠 @RoozieHalal 💠