eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
487 دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸یکی از علل گرفتاری به غرور این است که انسان پیش ازاینکه نیت را ارزیابی کند،‌عمل را ارزیابی می‌کند. @haerishirazi
✨ امام باقر عليه السلام: 🌱من خوش ندارم كه اندازه زبان مرد، فزونتر از اندازه دانش او باشد؛ چنان كه خوش ندارم اندازه دانش او، فزونتر از اندازه خرد او باشد. الإمامُ الباقرُ عليه السلام : إنّي لَأكْرَهُ أن يكونَ مِقدارُلِسانِ الرجُلِ فاضِلاً على مِقدارِ عِلمِهِ ، كما أكرَهُ أن يكونَ مِقدارُ عِلمِهِ فاضِلاً على مِقدارِ عَقلِهِ . 📚ميزان الحكمه جلد۱۰ صفحه ۱۹۵ شرح نهج البلاغة : 7/92. 🌷🇮🇷🌷
عناوین و برنامه‌های روزهای هفته پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۰ به این شرح است: شنبه ۲۰ آذر ماه: «پژوهش و فناوری مدرسه و دانشگاه»: زنگ پژوهش و تقدیر از دانش آموزان برتر یکشنبه ۲۱ آذر ماه: «پژوهش و فناوری، پشتیبانی از تولید»: برنامه دانشگاه ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری متناسب با عنوان روز دوشنبه ۲۲ آذر ماه: «پژوهش و فناوری؛ مانع‌زدایی از تولید»: برنامه دستگاه‌های اجرایی متناسب با عنوان روز سه شنبه ۲۳ آذرماه: «پژوهش و فناوری؛ علوم انسانی و علوم پایه»: توسعه علمی و مشارکت در پاسخگویی به نیازهای جامعه چهارشنبه ۲۴ آذر ماه: «پژوهش و فناوری و اثربخشی اجتماعی»: افتتاح بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار پنج شنبه ۲۵ آذر ماه: «بزرگداشت پژوهشگران و فناوران»: جشنواره تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر همچنین، هفته پژوهش و فناوری استانی نیز در تاریخ ۱۳ تا ۱۹ آذرماه ۱۴۰۰ و بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار (همزمان با نمایشگاه تجهیزات و موارد آزمایشگاهی ساخت ایران) در تاریخ ۲۴ تا ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.
هدایت شده از نگاه نو فکر نو
🎙پنجمین پادکست تخصصی در کافه رسانه☕️ ✔به مناسبت هفته جهانی سواد‌ رسانه‌ای📲 ✍با عنوان: انواع مخاطب و وظیفه رسانه‌ها 👤استاد: دکتر محمدحسین شاه‌آبادی مسئول اندیشکده تعلیم و تربیت مرکز مطالعات راهبردی ژرفا 🎬کاری از: 💢کانون فرهنگی رسانه‌ای پادا 💢سازمان فضای مجازی سراج مرکز قم 💢اندیشکده تعلیم و تربیت مرکز مطالعات راهبردی ژرفا 👥با ما در کافه رسانه همراه باشید📲 🌐 www.cafe-pada.ir ☕️ https://instagram.com/cafe_pada?utm_medium=copy_link 🌱 🌱 🆔 @fajazi_nf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با سواد به چه کسی گفته میشود!؟؟؟ تعریف جدید یونسکو از سواد☝️ ———————— @ihispsir @owjeman
جلسه اخلاق ویژه اساتید مشاور چهارشنبه اول هر ماه جلسه این ماه ۵ آبان ساعت هفت شب شرکت اساتید مشاور عزیز در این جلسه مزید امتنان است. التماس دعا آدرس فضای مجازی https://croom.ir/b/m46-xab-pba-lhi
هدایت شده از تربیت و حکمرانی
حکومت اسلامی،جلسه۱.mp3
10.6M
📚 تدریس کتاب حکومت اسلامی؛ درسنامه اندیشه سیاسی اسلام 📗جلسه ۱: تبیین نقشه مفهومی مباحث دوره 🎙محتوای جلسه ۱: 🔸️معرفی مربیان به‌عنوان مخاطبان اصلی این دوره 🔸️جایگاه تربیت سیاسی در نظام تربیتی 🔸️نسبت حکومت با تربیت سیاسی 🔸️تعریف تربیت سیاسی 🔸️مسئول اصلی تربیت سیاسی جامعه 🔸️تبیین دو وظیفه حوزه علمیه در برابر حکومت اسلامی (نصیحت و حمایت) 🔸️دسته‌بندی پرسش‌ها و تردیدها درباره حکومت و مسائل مربوط به آن، برای شناخت انواع مواجهه با پرسشگران 🔸️معرفی پنج گام منطقی برای اثبات حقانیت و کارآمدی جمهوری اسلامی در عصر غیبت (مدرسه علمیه ملاصادق قم، ۱۴۰۰/۰۸/۰۹) نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir
بسم الله الرحمن الرحیم ✍️تنظیم مطالب استاد اسلام پور: طریقه مباحثه و وجوه آن مباحثه از ریشه(ب ح ث) بر وزن مفاعله هست، از آنجایی که یکی از معانی باب مفاعله و چه بسا مهمترین معنای آن، مشارکت است، این معنا در مباحثه نیز به جهت اینکه دو نفر یا چند نفر با هم نشسته و به این امر میپردازند و در القای مطالب به همدیگر و صد البته با روش درست و منطقی مشارکت میکنند، همخوانی دارد. بحث به معنای پژوهش‌گری و پژوهش کردن است. در زبان عربی میگویند (هو باحث‌ مسلم؛او یک پژوهشگر مسلمان است) لذا مباحثه نیز یعنی باهم پژوهش کردن. طلاب در ابتدا پیش مطالعه و بعد پس مطالعه و بعد مباحثه میکنند. مباحثه باید با مراجعاتی همراه باشد یعنی علاوه بر بیانات اساتید محترم، به کتابهای متفاوتی نیز ذیل همان مبحث رجوع کنیم بعد جمع بندی نموده و مباحثه رو شروع کنیم. حضرت علی(علیه السلام): آراء و نکات خوب انسانها را به همدیگر ضمیمه کن و آنچه که به صواب نزدیکتر است، انتخاب کن و آنچه که از شک و شبهه دور است، را برگزین. آثار و فواید مباحثه: ۱) برای کلاسداری و تدریس خیلی تاثیرگذار است. درواقع مباحثه تمرین استادی هست. ۲)رفع بدفهمی و اشکالاتی که ممکن است در جریان کلاس پیش آید. ۳)رساندن طلاب به مساله؛ چرا که مباحثه، ما را به سوالات اصلی و فرعی میرساند. ✅یعنی کسانی که مباحثه قوی ندارند مساله برای مقاله و پایان نامه ندارند و باید برای این مشکل به استاد رجوع کنند و از اساتید تقاضای مساله برای مقاله یا پایان نامه بکنند و این خود یک فاجعه و بحران جدی برای طلاب است. ۴)پرهیز از اظهارنظرهای شتاب زده؛ باعث میشود منطقی و سنجیده حرف بزنیم و درست بیندیشیم و زود قضاوت نکنیم. ۵) تقویت تفکر انتقادی مباحثه یک جستجوی جمعی بوده تا به یک نگاه جامع برسیم. حضرت آقا نیز چندین بار تاکید کردند که به آموزش عمیق برسید. و میتوان گفت که مباحثه یکی از راه‌های وصول به آموزش دقیق است. ۵) افزایش قدرت استدلال ۶) افزایش قدرت بیان، قدرت تقریر مطالب ۷)اندازه گیری فهم خودمان مباحثه باعث میشود تا به فهم خودمان از جهت کمی و کیفی دست یابیم. ۸)سرعت رشد علمی ۹)افزایش سرعت یادگیری ۱۰) شکوفا شدن استعدادها از جنبه های مختلف ۱۱)کشف سطح معلومات طلاب ممکن است برخی معلومات رو فقط حافظه ای و طوطی‌وار مطالعه کرده باشند که در جریان مباحثه این ضعف نمایان میگردد. در مباحثه ما می فهمیم چند مَرده حلاجیم پس همواره تلاش کنیم تا نسبت به امر مباحثه اهتمام بورزیم و معلومات خودمان را از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت انتقال داده و آموزش و فهم عمیق و سنجیده را جایگزین آموزش حافظه ای قرار دهیم. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته با تشکر از سرکارخانم محمدلو ( استان آذربایجان غربی، شهرستان خوی) از طلاب استعداد برتر (مقطع عالی)
✅ معرفی یک 📗 خوب 👌✨ 🌷🇮🇷🌷
استاد دهقان جلسه دوم 14000810.mp3
15.08M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🚨اخبارموسسه 📢معاونت فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار می کند: 📃 به اطلاع کلیه طلاب سطح ۳ می رساند: جلسه فرهنگی دوشنبه سوم آبان‌ماه در دو بخش و به صورت حضوری و آنلاین برگزار می گردد: ✅ بخش اول: جلسه اخلاق حرفه‌ای با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین 🔸موضوع: برنامه و زندگی نامتناسب با قومیت = محرومیت 📖 طلبه نیست است! 🔈 کامل 📖 آثار و نتایج شناخت و ساختار خلقت و خود ⏱ دوشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰ 🔺با شناخت ترکیب و ساختار خلقت خودت و با شناخت زیست بوم خودت که از چه قومیت؛ سرزمین و آب و هوایی هستی میتوانی 1⃣ تا حدودی را پیدا کنی 2⃣ اختلافات را بهتر مدیریت کنی 🔺 با شناخت ویژگیهای شخصیتی و قومیتی در دیگران ✅ میتوانی در تبلیغ؛ مشاوره؛ تربیت و مدیریتت موفق تر عمل کنی! و ساختار خلقت ✨هیچکس مثل دیگری نیست! 🔺برنامه برای مبتنی بر شناخت سرمایه و سیستم وجودی 🔺مسائلی که باید بررسی شود: مرحله اول ریشه قومیتی و منطقه‌ای است؟ دریا کویر کوه متفاوتند. ریشه شما از کدام منطقه است؟ نسل مادری؟ یا پدری؟ ترکیبی است؟ سیستم شما دریایی است؟ یا کوهستانی؟ یا کویری؟ یا... 🔺اول وضعیت خودتو پیدا کن!! قوم به معنای ساختار قومیت است در مرحله دوم بررسی: میزان بلوغ اقتصادی اجداد است! رخدادی در نه ماه رحم؟ روش تربیت خانواده من چگونه بوده؟ 🔺مراحل @razmahromiatha 🌷🇮🇷🌷
⁉️علم چگونه به الحاد منجر می‌شود؟ 🎙سخنران: دکتر نیما نریمانی (دبير کارگروه علم و دین اندیشکده مهاجر دانشگاه صنعتی شریف) 🗓تاريخ برگزاری:دوشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰ 🕰زمان برگزاری: ۱۸ الی ۲۰. بستر برگزاری: فضای اسکای روم به آدرس: https://www.skyroom.online/ch/newandishan/kargah (حضور در این وبینار برای عموم آزاد است) 🔰نشست ها و همایش های علوم انسانی اسلامی 🆔http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
20101122112336-40.pdf
242K
📚 روش شناسی استنباط آموزه‌های تربیتی ✍ نوشته: آیت‌الله علیرضا اعرافی ↩️ در این مقاله، روش‌های مناسبی برای استنباط معرفی شده که برای علاقه‌مندان به روش‌شناسی مفید است. البته شناخت رویکرد و سبک نیاز به بررسی و مطالعه بیشتری دارد اما این نوشته که به قلم ایشان است، آشنایی خوبی را به صورت اجمالی با نوع روش شناسی ایشان می‌دهد. ═━•◈◈•❁•••❁•◈◈•═━
قابل توجه طلاب محترم جلسه احادیث اخلاقی سه شنبه ها ساعت ۹ در یکی از مدارس برگزار میشود. از محضر استاد عزیز جناب حجة الاسلام و المسلمين کفیل حفظه الله استفاده خواهیم برد. اتاق جلسات اسکای روم احادیث اخلاقی https://www.skyroom.online/ch/u1652957189/jalasat
استاد دهقان 14000803.mp3
16.12M
🚨اخبارموسسه 📢معاونت فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار می کند: 📃 به اطلاع کلیه طلاب سطح ۳ می رساند: جلسه فرهنگی دوشنبه سوم آبان‌ماه در دو بخش و به صورت حضوری و آنلاین برگزار می گردد: ✅ بخش اول: جلسه اخلاق حرفه‌ای با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین 🔸موضوع: برنامه و زندگی نامتناسب با خلقت = محرومیت 📖 طلبه نیست است! ⏱ دوشنبه سوم آبان‌ماه ۱۴۰۰ مراحل: شناخت ! شناخت ! 🔺ترکیب خلقتی خودت را بشناس این معیار است برای: نوع عبادت میزان عبادت انتخاب نوع غذا انتخاب نوع لباس انتخاب نوع ماشین انتخاب نوع رنگ خانه و ... همه با خودت باید باشد! و الا دچار مشکل می‌شوید! و الا توانت را تحلیل می‌برد! متناسب با ترکیب وجودی متناسب با ترکیب وجودی و متناسب با ترکیب وجودی @razmahromiatha 🌷🇮🇷🌷
استاد دهقان جلسه دوم 14000810.mp3
15.08M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🚨اخبارموسسه 📢معاونت فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار می کند: 📃 به اطلاع کلیه طلاب سطح ۳ می رساند: جلسه فرهنگی دوشنبه سوم آبان‌ماه در دو بخش و به صورت حضوری و آنلاین برگزار می گردد: ✅ بخش اول: جلسه اخلاق حرفه‌ای با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین 🔸موضوع: برنامه و زندگی نامتناسب با قومیت = محرومیت 📖 طلبه نیست است! 🔈 کامل 📖 آثار و نتایج شناخت و ساختار خلقت و خود ⏱ دوشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰ 🔺با شناخت ترکیب و ساختار خلقت خودت و با شناخت زیست بوم خودت که از چه قومیت؛ سرزمین و آب و هوایی هستی میتوانی 1⃣ تا حدودی را پیدا کنی 2⃣ اختلافات را بهتر مدیریت کنی 🔺 با شناخت ویژگیهای شخصیتی و قومیتی در دیگران ✅ میتوانی در تبلیغ؛ مشاوره؛ تربیت و مدیریتت موفق تر عمل کنی! و ساختار خلقت ✨هیچکس مثل دیگری نیست! 🔺برنامه برای مبتنی بر شناخت سرمایه و سیستم وجودی 🔺مسائلی که باید بررسی شود: مرحله اول ریشه قومیتی و منطقه‌ای است؟ دریا کویر کوه متفاوتند. ریشه شما از کدام منطقه است؟ نسل مادری؟ یا پدری؟ ترکیبی است؟ سیستم شما دریایی است؟ یا کوهستانی؟ یا کویری؟ یا... 🔺اول وضعیت خودتو پیدا کن!! قوم به معنای ساختار قومیت است در مرحله دوم بررسی: میزان بلوغ اقتصادی اجداد است! رخدادی در نه ماه رحم؟ روش تربیت خانواده من چگونه بوده؟ 🔺مراحل @razmahromiatha 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با همه گیر شدن پروژهٔ «فرا-جهان» (Metavers) زاکربرگ، و در هم تنیدگیِ بیشترِ حقیقت و مَجاز، آیا اصول اخلاقی فعلی همچنان کاربرد دارد، یا باید اخلاقیات جدیدی بنویسیم؟ اخلاق پژوهان ما برای مواجهه با این دنیای جدید آماده اند؟ @harahmati
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
📛 آيا شما هم يك ویندو شاپر فجازی هسيتد؟ ✅ ویندو شاپر window shopper به کسانی می گویند که کارشان پرسه زنی در بازار، تماشای ویترین مغازه ها و پرسیدن قیمت ها است بدون این که واقعا قصد خرید داشته باشند؛ آن هم نه به خاطر بی پولی بلکه بیشتر برای مشغولیت، سرگرمی و وقت گذرانی. با شکل گیری ، و به ویژه گسترش شبکه های اجتماعی، ویندو شاپینگ مجازي (Online Window Shopping) هم به یک معضل اخلاقی تبدیل شده است. آنچه مسئله «وب / ول گردی»هاي بي حاصل را در اين فضا تشدید می کند، نامحسوس بودن نشانه ها و فراگیر بودن آن است. چرا که فقط یک گوشی تلفن می خواهد و مقداری شارژ اینترنت. همین هم موجب می شود که افراد متوجه ابتلای خود به اين مسئله نشوند و در نتیجه برای درمان آن هم اقدامی نكنند. ✅ ويندو شاپرهاي فجازي کسانی هستند که: 1. ساعت ها به اينترنت وصل اند، از اين سايت به آن سايت، از اين صفحه به آن صفحه و از اين كانال به آن كانال و گروه سر مي زنند، بدون این که بدانند دنبال چه هستند. 2. مشاهده هیچ مطلبی را از دست نمی دهند. معتقدند هرچيز به يك بار خواندن يا ديدنش مي ارزد. 3. بر روی لینک هر مطلب یا آدرس هر سایت و شبکه ای کلیک می کنند تا ببینند داخلش چه خبر است. 4. اسامي و تصاوير اعضاي گروه ها و پروفایل ها مثل یک کارآگاه بررسی و درباره هر کدام کلی داستان پردازی می کنند. 5. سياهي لشكر گرم كردن معركه بگو مگوهاي شبكه هاي اجتماعي هستند، حتي اگر نه سر پياز باشند نه ته پياز. 6. دكمه «join» مورد علاقه آنها است. خیلی سریع عضو گروه ها و کانال های مختلف مي شوند. 7. هرلحظه احساس مي كنند بايد به اينترنت سري بزنند؛ شايد كسي مطلب جديدي گذاشته يا خبر تازه اي را منتشر كرده يا اتفاق تازه اي افتاده كه بايد از آن مطلع شوند. 8. تا وقتي كه شارژ اينترنت يا حال و حوصله شان تمام نشده، يا سروصداي خانواده بلند نشده، يا سر و كله رئيس پيدا نشده انگيزه قوي براي وب گردي دارند. 🔻ویندو شاپینگ به مثابه معضلي اخلاقی ويندو شاپينگ فجازي يك معضل اخلاقي است؛ چرا كه آسيب هايي چون اتلاف وقت، از بين رفتن هزينه، بازماندن از كارهاي مفيد و مسووليت هاي فردي و اجتماعي، انباشتن ذهن از مطالب غير مفيد يا مفيد ولي غيرضروري، و اعتياد مجازي را به دنبال دارد. امام علی (ع) مي فرمايد: مردم سه گروهند: دانشمند خداشناس، دانش جوي در راه رستگاري و فرومايگاني بي اراده و سرگردان كه هر دعوتي را اجابت مي كنند و به هر طرف كه باد بيايد به همان طرف مي روند، از نور دانش روشنايي نمي گيرند و به پايگاه محكمي پناه نمي برند.( نهج البلاغه، كلمه قصار 147). با بهره گيري از اين سخن، مي توان كاربران فضاي مجازي را به سه دسته تقسيم كرد: 1. كساني كه به توليد محتواي مفيد در اين فضا مي پردازند و از آن به عنوان ابزاري براي دانش افزايي ديگران استفاده مي كنند. 2. كساني كه هدف شان استفاده از اين فضا براي افزايش معلومات خود در هر زمينه اي است كه موجب رشد اخلاقي و معرفتي، و ايفاي هر چه بهتر وظايف فردي و اجتماعي، و خدمت هر چه بيشتر به ديگران مي شود. 3.كساني كه بي هدف در اين فضا مي چرخند؛ و نه خيري به ديگران مي رسانند و نه خود سود و ثمري مي برند. اينان را ميتوان ويندو شاپرهاي فجازي دانست. 🔻چه بايد كرد؟ 1. سواد رسانه اي خود را افزايش دهيم. درباره چگونگي حضور صحيح در فضاي مجازي به افراد مطلع يا كتاب هاي مناسب رجوع كنيم. 2. حضور خود در فضاي مجازي را مديريت و هدف مند كنيم. پيش از استفاده از ، از خود بپرسيم چرا بايد وارد اين فضا شوم؟ به چه سايت ها يا كانال هايي بايد سر بزنم؟ تا چه ساعتي؟ 3. پيش از خواندن يك مطلب، ديدن يك فيلم، عضويت در يك گروه، يا اظهار نظر درباره يك موضوع از خود بپرسيم: آيا اين مطلب به من ربط دارد؟ فايده اش براي من چيست؟ آيا بي اطلاعي از آن به من ضرر مي زند؟ 👈 با توجه به نامشخص بودن علائم، بايد گفت ویندو شاپرها از آنچه فکر می کنید به شما نزدیک ترند؛ شاید کافی باشد نگاهی در آینه بیاندازید. 5 بهمن 1397 مطالب پیشین @harahmati
کارویژه های روحانیت.pdf
792.5K
۲۶۳ کارویژه در سه عرصه: حوزه، نظام و جامعه ✅ پیشنهاد مطالعه برای طلبه هایی که به آینده خود فکر می کنند @hadianeha
درختواره رشته ها و گرایش های مصوب 99.12.12 ver 41-A4.pdf
2.66M
در قالب ۱۶ حوزه علمی نسخه۴۱ اسفند۹۹ ✅ پیشنهاد مطالعه برای طلبه هایی که به آینده خود فکر می کنند @hadianeha
📝گزارش یک بازدید / ش۱ 🔰 از نمایشگاه دستاوردهای مراکز تخصصی های کشور بازدید کردم حدود ۲ ساعتی طول کشید فارغ از ضعف و قوت ها، اصل کار، امر مبارکی است و جای چنین نمایشگاهی برای مدارس مقدمات هم خالیه ✅ یکی از نکاتی که توجه مرا جلب کرد آمار فارغ التحصیلان رشته های مختلف بود ⭕️ ناهمگونی و فاصله فاحش تعداد فارغ التحصیلان و رساله های در رشته های مختلف مشهود بود؛ 👈از ۳۸% مباحث کلامی تا زیر نیم درصد علوم اجتماعی و مدیریت!!!🧐 👈 آمار کم رساله های رشته اخلاق، تربیت و مشاوره اسلامی با وجود وسعت نیازها و کمبودها هم خیلی عجیب بود(فقط ۱۱۳ رساله) 💡 البته صرف کثرت دانشجویان بدون ساماندهی مطلوب برای به کار گیری ایشان کافی نیست و خود این مطلب هم قابل توجه است 📌 اگرچه دو درختواره رشته های حوزوی و کارویژه های روحانیت علامتی برای حرکت رو به جلو است 👈(دیدن این دو سند رو برای طلبه هایی که برای آینده خودشون فکر می کنن مفید می دانم و در دو پیام بعدی به اشتراک می گذارم) 🔴 به نظرم یکی از مهم ترین علل پیشرانی بعضی رشته ها (مثل کلام و قرآن) در جذب مخاطب، علمداری و زحمات شخصیت های بنام و موثری همچون آیةالله سبحانی و آیةالله مکارم است ای کاش برای کارهای و جنبی🧐 مثل و و هم زودتر از این علمدارانی پیدا می شد❗️❗️❗️ ✅از خدا می خواهم به کار علمداران و رهروان تولید علوم ضروری برکت عنایت کند🤲 @hadianeha
📶 کارگاه جامع 👤 مدرس: دکتر سیدعلی مرعشی | پزشک، متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز 🔰چيستي روانشناسي اسلامي تا روان‌درماني با رويکرد اسلامي سرفصل های کارگاه: ۱. چيستي و امکان‌سنجي روانشناسي اسلامي (ماهيت روانشناسي اسلامي) ۲. چرايي روانشناسي اسلامي (ضرورت روانشناسي اسلامي) ۳. چگونگي دستيابي به روانشناسي اسلامي (روش شناسي) ۴. اصطلاحات تخصصي، سازه‌ها و سنجه‌ها در روانشناسي اسلامي ۵. فرضيه سازي و آزمون فرضيه در روانشناسي اسلامي ۶. نظريه پردازي در روانشناسي اسلامي ۷. روان‌درماني اسلامي و بهداشت رواني در اسلام ۸. رويکرد روانشناسي اسلامي به مدل زيست پزشکي بيماري‌هاي رواني ⭕️ ۲۰ساعت آموزش 📝 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر👇 📲 0939 357 9193 🆔 @fatehan_admin2
📣📣 مرکز مشاوره ماوراء دانش: دوره آموزشی و تخصصی 🔵🔴🌕 آنلاین 🔵🔴🌕 ✅" مداخله در خیانت های زناشویی "✅ 👈👈 سرفصل ها: 🟢 آشنایی با انواع پیمان شکنی 🟢 آشنایی با مراحل پیمان شکنی 🟢 آشنایی با فنون پیگیری از پیمان شکنی رویکردهای سیستمی 🟢 درک ضرورت سنجش و اندازه گیری در پیمان شکنی 🟢 درک شیوه ها و نحوه مداخلات در مشکلات و اختلالات مربوط به پیمان شکنی 👈 مدرس: آقای دکتر علیرضا بوستانی پور (دکترای مشاوره دانشگاه خوارزمی) ⏰ زمان: چهارشنبه ها؛ 19 و 26 آبان ماه؛ ساعت 4 بعدازظهر تا 8 شب ( 16 تا 20 ) ✅✅ همراه با ارائه گواهینامه معتبر 🔴 هزینه شرکت در دوره: 250 هزار تومان ✅✅ در بستر "آنلاین" ✅✅ 🌈 شماره های تماس: 88983503 _ 88983504 09198203142 09199632895 👈 ارتباط مستقیم: http://wa.me/989198203142
🔻امام باقر عليه السلام: إنّي لَأكْرَهُ أن يكونَ مِقدارُ لِسانِ الرجُلِ فاضِلاً على مِقدارِ عِلمِهِ، كما أكرَهُ أن يكونَ مِقدارُ عِلمِهِ فاضِلاً على مِقدارِ عَقلِهِ. من خوش ندارم كه اندازه زبان مرد، فزونتر از اندازه دانش او باشد؛ چنان كه خوش ندارم اندازه دانش او، فزونتر از اندازه خرد او باشد. ميزان الحكمه جلد10 صفحه195 ۱-علی –ع- می فرماید : لو سکت من لا یعلم سقط الاختلاف (بحار الانوار ج ۲ ص ۱۲۲ ) ۲- علی –ع- می فرماید :لو سکت الجاهل ما اختلف الناس (بحار الانوار ج۷۸ ص ۸۱)