eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
478 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: حجاب محدودیت شرعی و قانونی است رهبر انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام: 🔹حجاب محدودیت شرعی و قانونی است. کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است. 🔹خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند اگر بدانند پشت کار آنها چه سیاستی است قطعاً این کار را نمی‌کنند. 🔹دشمن با برنامه وارد شده ما هم باید با برنامه وارد شویم. کارهای بی‌قاعده نباید انجام بگیرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار مسئولان نظام: ما گفتیم رژیم صهیونیستی ۲۵ سال دیگر را نمی‌بیند، خودشان عجله کردند و زودتر می‌خواهند بروند...😁
هدایت شده از جهان آرا
Low.mp3
11.9M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا» 👈🏼موضوع: ریشه‌های تورم و راهکارهای مهار آن 🔰صوت کامل گفت‌وگو با: 👤سید یاسر جبرائیلی، رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام ◽️ دوشنبه ۱۴ فروردین ١٤٠١ 🆔 @ofogh_tv 🆔 @JahanaraOfoghtv
هدایت شده از اسرار بیان|هادی پور
رزق مادری (فیش منبر فاطمیه).pdf
38.85M
🔻کتاب "رزق مادری" منتشر شد. 🔸 کتـاب "رزق مـادری" مجموعـه فیـش منبـر روشـمند فاطمیـه اسـت کـه به قلم حجت‌الاسلام هادیپور بـا محوریـت موضـوع ارزش و جایگاه مادر تدویـن و بـرای اسـتفاده سـخنرانان و مبلغیـن در ایـام فاطمیـه منتشـر گردیـده اســت. 🔸 این کتاب توسط موسسه "اسراربیان" با تسهیلگری "مجمع‌ملی‌فعالان‌جمعیت" و حمایت "بنیادعلوی" تالیف و منتشر شده است. 🔹 در ایــن مجموعــه ســبک متفاوتــی از فیــش منبــر طراحــی و در اختیــار علاقـه‌منـدان قـرار داده شـده اسـت کـه از امتیـازات ارزشـمندی برخـوردار اسـت. 🔸 شایان ذکر است این کتاب، اولین جلد از یک مجموعه کامل فیشهای منبر مرتبط با موضوعات جمعیتی است که قرار است به توفیق الهی برای همه مناسبتهای تبلیغی مهم یک سال همچون ماه رمضان، دهه محرم، دهه آخر صفر و... در مقام لبیک به فرمایش رهبر حکیم و فرزانه انقلاب تالیف و منتشر گردد. ✅کانال استاد هادی پور 👇 @ostadhadipoor
قلم روانی داره و خودمونی روزی یه آیه رو توضیح میده _ شاید به کار بعض رفقا بیاد 👇
💟 ماها که یه ذره مسلمونیم سالی حداقل یه ذره قرآن میخونیم، اونایی که یه ذره از یه ذره ما مسلمون ترن توی ماه رمضان یه دوره قرآن میخونن، اونایی که بیشتر از یه ذره از ما مسلمون ترن هم مع مولا روزی یه صفحه قرآن میخونن! 👀 اما فرق ماها با هم چیه؟ اونی که اصلا نمیخونه با اونی که سالی ده تا ختم قرآن میکنه فرقش چیه؟ میتونیم بگیم هیچی یا نه؟ فکر کنم میتونیم بگیم! چرا؟؟؟ چون اونی که قرآن میخونه، فقط میخونه که تمام بشه نمیخونه که بفهمه، میخونه که مثلا ثواب ببره، فهمیدن براش مهم نیست! میخوام یه نمونه از فرق قرآن خوندن با هدف فهمیدن و قرآن خوندن معمولی رو براتون مثال بزنم! 📑 خدا توی قرآن پنج بار از عبارت "لاتتبعوا خطوات الشیطان" استفاده کرده! یعنی چی خطوات الشیطان؟؟ خطوه یعنی قدم، خطوات یعنی قدم قدم های شیطان خدا میخواد بگه شیطان وقتی میخواد تو رو از راه به در کنه یه دفعه نمیاد ببرتت ته خط، مرحله به مرحله باهات پیش میاد، یواش یواش سرتو شیره میماله، قدم قدم میبرتت سمت چاه و تا به خودت میای میبینی وسط برنامه ای هستی که شیطان برات طراحی کرده بود، بدون اینکه بفهمی! 🤔 از کجا گول خوردی؟؟؟ از همون قدم اول که به ظاهر چیز خاصی نبود! پس حواست باید به خطوات شیطان باشه اگه میخوای سرت کلاه نره 📖 اینجا سعی میکنیم قرآن رو این جوری بفهمیم، همه قرآن رو هم نه، روزی یه آیه برنامه های مهارتی و محتوایی دیگه هم داریم که اونا رو هم یواش یواش با هم دربارش صحبت میکنیم و قدم قدم با هم پیش میریم و سعی میکنم گولتون بزنم 😅 @babanejad
♦از مجموعهٔ 🔰 سفر به آن سوی دریاها اثری است از مهدی میرکیایی که در آن داستان روانه‌شدن دریانوردان پرتغالی به شرق آسیا برای دستیابی به طلا، ابریشم و ادویه روایت می‌شود. لشکرکشی‌ای که سبب کشف قارهٔ آمریکا و سرزمین‌های جدید در آفریقا و همچنین به استعماردرآمدن کشور هند با استفاده از قدرت نظامی شد. جلد اول این مجموعهٔ ۱۵جلدی شما را به قاره‌پیمایی قرن‌ها پیش می‌برد و به شرح حوادثی می‌پردازد که در آن‌ها کشورهای اروپایی دست به دریانوردی و اکتشاف سرزمین‌های جدید بر روی کره‌ٔ زمین زدند، اما پس از یافتن این سرزمین‌ها، ساکنان این مناطق را فریب دادند و یا به زور وادار به اطاعت از خود کردند و آن سرزمین‌ها را جزئی از ممالک خود به شمار آوردند و تمامی ثروت مردمان آن سرزمین‌ها را به تصرف خود در آوردند. 📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 نویسنده: محمد میرکیایی نشر: سورهٔ مهر تعداد صفحه: ۱۳۱ صفحه رده سنی: ۱۳ سال به بالا قیمت پشت جلد: ۵۵ هزار تومان قیمت فروش ما: ۵۰ هزار تومان آیدی ثبت سفارش: @bookstore1401 🌱 از کانال ما دیدن کنید: https://eitaa.com/joinchat/96403736Cbe6c9e7483
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 اقدام جالب روحانی اردکانی در ایام نوروز 🎁 استقبال متفاوت از مسافران نوروزی همراه با هدیه و بسته فرهنگی •┈┈••✾••┈┈• "سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور" @basijtollab_online
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 معجزه‌ای که با نذر صلوات رخ داد روایتی از شهیدی که هویتش نامعلوم بود و قرار بود در بین شهدای گمنام قرار گیرد اما به برکت نذر صلوات شناسایی شد
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸اینقدر با بچه‌هایتان وَر نروید!🔸 تربیت یعنی کاری کنید که فطرت طرف آزاد شود. برای شکوفایی طبیعی انسان، باید مانع را برداشت. این‌که شما یک سری مطالب را به طرف تلقین کنید یا به او القاء کنید یا به او تحمیل کنید، این شکفتن نیست. اگر شما گلی را به زور شکفته کنید، خودتان هم حاضر نیستید نگاهش کنید؛ خجالت می‌کشید؛ می‌گویید: حرامش کردم. این را باور کنید که بچۀ شما یا شاگرد شما از آن گل هم لطیف‌تر است. ما خیلی به این گل‌ها ور می‌رویم و آخرش هم شکفته‌شان نمی‌کنیم. شما گاهی تمرین کرده‌اید که گلی را زودتر از باز شدنش، باز کنید و می‌دانید چه به روز این گل می‌آید! بسیاری از افراد که بچه‌هایشان ضایع می‌شوند، به خاطر این است که خیلی به آنها ور می‌روند. خیلی به بچه‌هایتان ور نروید. خیلی بچه‌هایتان را نصیحت نکنید. خیلی در کار بچه‌هایتان دقت نکنید و اگر هم دقت می‌کنید، سعی کنید نفهمند که در کارشان دقت می‌کنید؛ دورادور بپاییدشان. اگر عیب کم یا زیادی دارند، خیلی وسواس نداشته باشید که همان موقع ترکَش کنند. این‌قدر فشار نیاورید که بچه‌هایتان خیلی مؤدب شوند؛ چون بچه‌هایتان منافق می‌شوند، دروغ‌گو می‌شوند، متظاهر می‌شوند. ✍مرحوم ایت الله حائری شیرازی
• تحلیل • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️پرچین شکسته این عجیب نیست که کسی از یک سوراخ دو بار گزیده شود، یا حتی این عجیب نیست که یک ملتی از یک سوراخ دو بار گزیده شوند، ولی هیچ کدام درست نیست. یعنی باید جلوی آن را گرفت. وقتی از یک نقطه ضربه خوردیم باید مراقب باشیم که تکرار نشود. اگر دشمن هوشمندی رو به روی ما باشد حتماً از شکست ما الهامهای زیادی خواهد گرفت. ما طی این چهل سال در یکی از جنگهایی که با دشمنان خود داشتیم به طور قطعی شکست خوردیم و یک تراز راهبردی را به طور کامل از دست دادیم و آن «جنگ جمعیّت» بود. نرخ باروری یا (TFR) یعنی میانگین تعداد فرزندانی که یک زن به دنیا می‌آورد در کشور ما در حدود سه دهه گذشته به صورت حیرت انگیزی روند کاهشی داشته است؛ از ۶.۵ فرزند سال ۱۳۶۵ به ازای هر زن به 1.7 فرزند در سال ۱۳۹۸ رسیده است، که پایین‌ترین نرخ باروری در طول تاریخ ایران است. ما در حال حاضر پایین‌ترین نرخ باروری کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا را داریم.(مروتی، عبرتهای پروژه تحدید نسل ایرانیان) این کار برنامه ریزی شده بوده است. حداقل 150 سال روی خصوص ایران انواع نقشه ها ریخته شده و عملیاتهای موفق و ناموفق فراوانی انجام شده است و نهایتاً به دست ما به توفیق کامل رسیده است. ما در هماوردیهای فراوانی با نظام سلطه پیروزیهای درخشان داشتیم، مثل روز روشن است. اما هزیمت در موضوع فوق استراتژیک جمعیّت را هیچ جوری نمی شود توجیه کرد. بپذیریم که صحنه را از دستمان خارج کردند و الآن واقعاً در معرض خطریم! اما آیا عملیات دشمن ساده بوده است؟ خیر از روی آگاهی و مطالعۀ کامل و شناخت دقیق و حرفه ای مطلوبیتهای خود و در دل طرحی کاملاً پیچیده و چند بعدی بوده است. از قسمتهای شکستۀ پرچین بر ما یورش آوردند و دیر فهمیدیم. نکتۀ مهم اینجا است که ما هیچ بررسی درستی انجام نداده ایم که «چطوری شد که شکست خوردیم» و منظورمان از این بررسی این باشد که جلوی شکست خوردنهای این طوری را بگیریم. ما در جنگهای این طوری که می توان نام آن را جنگهای تمدنی گذاشت، شکست خواهیم خورد. ما از خود نقطه ضعف نشان دادیم و این نقطه ضعفها را برطرف نکرده ایم؛ یکی از آنها «ساده انگاری طولانی مدت» است. باید با خوف ویژه ای بهوش باشیم! جنگ تمدنی ترازی از جنگیدن است که به دید نگاههای معمولی و سطحی و ذهنهای جمع و جور نمی آید، ولو از تحصیلکردگان دانشگاهها باشند. در این تراز از جنگیدن ممکن است از لشگر مقابل بتوان سربازهای فرهیخته ای گرفت، در حالی که او متوجه این ماجرا نیست و حتی ممکن است جنگ را انکار کند. جنگ تمدنی عمیق است(یا یک تصمیم عمیق دینی یا راهبردی است و قابل صرف نظر کردن نیست)، گسترده و چند بعدی است، واقعاً «پرمؤلفه» است، دارای انسجام است، در لایه های متنوعی روی آن طراحی می شود، دراز مدت و باحوصله است، یک داستان و سناریوی کامل و سر و ته دار دارد، در بسیاری از رگه ها برای عموم یا بخش خوبی از جامعه بسیار موجه و خواستنی است، تکیۀ جدی به جنگ نرم دارد، ... ما «سرمایۀ راهبردی جمعیّت» را به همین واسطه از دست دادیم و یک افق حضور اجتماعی انقلاب اسلامی را به طور قطع از دست دادیم و اکنون نگران موجودیّت کشور انقلابی خود هستیم. جنگ جمعیّت یک جنگ فرهنگی نبود، یک جنگ حقوقی محض نبود، یک جنگ بهداشتی نبود، یک جنگ سیاسی و امنیتی نبود، یک جنگ اجتماعی، یک جنگ اقتصادی و رفاهی نبود، یک جنگ تعلیمی و تربیتی نبود، ... بلکه همۀ اینها بود. طراحی «جنگ جمعیّت» کامل بود و کسانی که این جنگ را طراحی کرده بودند حضوری تفننی در این میدان نداشتند، دشمن تر از آنی بودند که ساده لوحان می پنداشتند. ما حتی وزن راهبردی جمعیّت را بخصوص برای یک کشور انقلابی درک نمی کردیم و دربارۀ آن سهل انگار بودیم و سالها زمینهای خالی و بی حفاظ را در اختیار آنها قرار دادیم. ما تراز تمدنی نداشتیم و هنوز هم نداریم و به همین واسطه واقعاً در معرض خطریم. ما دشمن را امیدوار کردیم و هنوز هم متوجه این تراز از جنگیدن نشده ایم. دشمن در مقولۀ «حجاب» با ما در حال جنگیدن است و طرح کاملی هم دارد. اگر انکار کنیم از یک تراز راهبردی واجب خواهیم افتاد. «جنگ حجاب» را باید آنچنان که هست رؤیت و روایت کرد. اگر آن را صرفاً فرهنگی دیدیم خود و دیگران را در معرض خطر قرار می دهیم. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل یاد، هدیه به روح بلند ام المؤمنین حضرت خدیجه سلام الله علیها ☘️@faslefarhang
• تحلیل • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ چرا جنگ؟ مراد از جنگ حجاب جنگیدن با بدحجاب نیست، این بدترین و تحریفگرانه‌ترین روایت از هشدارباش شدیداً راهبردی «جنگ حجاب» است. جنگ حجاب؛ یعنی با دشمن طرفیم، صحبت فرزندان سرکش یا ناآگاه خودمان نیست. صحنه‌گردان او است؛ نقصها را بررسی کرده، نقطۀ رخنه ای یافته و روی آن تمرکز کرده است و برای آن نقشه کشیده و برای اجرای نقشه ایادی پیوسته ای تأمین کرده و حالا صحنه را فعال کرده است. اينجا است که کار سخت می‌شود؛ چطور با دشمن واقعی بجنگیم و از صفوف نیروهای تبعی و فریب خوردگان و متأثران و ... عبور کنیم(؟). ولی اینجا دو نکته مطرح است؛ یک، بدانیم که جنگ است، دو، با دشمن بجنگیم نه صفوف پیش رو. با فرزندان خودمان با رأفت کامل برخورد کنیم و نقائصی که دربارۀ ایشان داشته ایم جبران نماییم و همین عصیان را مایۀ رشد ایشان قرار دهیم، ولی با دشمنی که آن را می شناسیم و از ریشه ها و عمق دشمنی اش خبر داریم و روزی نیست که زخمی از او بر تن ما نخورده باشد، هیچ مماشاتی نکنیم و سفیهانه به مروّت او یا تنبّه او امید واهی نبندیم یا دربارۀ نقش او سهل انگاری کنیم. اغتشاشات هم همین طور بود؛ یعنی آتش را دشمن به پا کرده بود، آن هم چه آتشی؛ چه فکورانه، چه کامل، چه هماهنگ، چه پراستعداد، چه پراصرار، چه به موقع(!). برخلاف تلقی برخی، این آشوب شدیداً برنامه دار هم بدون کارهای مقدماتی نبود، ولی همین هم نیاز به توضیح و تبیین دارد. البته اغتشاشات ضعفهای فراوانی را به ما نشان می‌داد، ولی اغتشاشات را نباید با گلایه‌ها و اعتراضات و دگراندیشی‌های بخشی از جوانان جامعه خلط می کردیم؛ در این عملیات ترکیبی دشمنانه، حتی نقش دشمن پنهان هم نبود. طُرفه بحثهای بی‌خیال تعدادی اندیشمند بود که بدون دیدن اصل ماجرا حسابی به تحلیل‌های عالمانه یا مغرضانه می‌پرداختند و این «اعتراض مدنی» را واکاوی می‌کردند و نکته‌های بامزه‌ای استخراج می‌نمودند! اگر دشمن از کدورت میان دو برادر استفاده کند و جنگی میان آن دو به راه بیاندازد، انسانهای هشیار هرچند متوجه ضعفها می شوند، ولی به اندازه یک ثانیه هم فراموش نمی کنند که اصل ماجرا چیست و عنصر اصلی در این خصومت کدام است؛ یعنی توجه خواهند داشت که در واقع این دو برادر را دشمن به جان هم انداخته است و الا دو برادر با آن کدورت‌ها حلقوم هم را نمیدرند. لذا خداوند متعال تذکر می دهد که وقتی به خصومت می اندیشید خود را به هیچ وجه تنها ندانید و بدانید که دشمنی به نام شیطان دارید. او را به عنوان دشمن اخذ کنید و از کنار این واقعیّت نگذرید «إِنَّ اَلشَّيْطٰانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا»﴿فاطر، 6﴾ اینجا است که باید ضرورت اصلی، فرعی کردن مسائل را متذکر شویم تا در ملابسات غوطه نخوریم و از رهگذر این سرگردانی با دشمن مخرج مشترک پیدا نکنیم! حضرت آقا تذکر می دهند که دأب بنده جنگیدن با دشمن فرعی نیست و در مسائل بسیاری این اخلاق قرآنی را مراعات می کردند و گاهی به کسانی که به وضوح دشمنی می کردند نهایتاً عنوان «برادران شرور» می دادند و تذکر می دادند که هیچگاه به چشم دشمن به برادر خود نگاه نکنیم. «برادران عزيز، خواهران عزيز، عموم ملت ايران توجه داشته باشند كه گاهى يكى با شما دشمنى مى ‏كند، اما اگر دقت كنيد دشمنى او دشمنى اصلى نيست، تابعى است از يك عامل ديگر، از يك كس ديگر؛ دشمن اصلى را پيدا كنيد؛ والا [اگر] انسان با دشمن فرعى‏ سينه ‏به ‏سينه بشود، هم قواى او تحليل مى‏ رود، هم نتيجۀ كارْ نتيجۀ مطلوبى نخواهد شد»(14/ 03/ 1393) ┄┅••؛••┅┄ آیا دشمن اینجا بساط جنگی برپا کرده است؟ آری، واقعاً مخفی نیست. آیا حساب درشتی روی آن باز کرده؟ آری، این هم مخفی نیست، هرچند باید روی آن بحث کنیم و نظرگاه کاملی در این باره فراهم نماییم(جایگاه راهبردی حجاب). دشمن انواع و اقسام کارها را برای بی حجاب و بی حیا کردن فرزندان این مرز و بوم در پیش گرفته و بی وقفه روی آن کار کرده و می کند. طبیعی است نام اینها را نمی توان علاقه مندی ایشان به موضوع حجاب دانست، نام آن جنگ است، جنگی که ذاتاً فرهنگی است و بخش خوبی از این جنگ فرهنگی هم فرهنگی است، ولی ابعاد تعلیمی ــ تربیتی، امنیتی، اقتصادی، سیاسی، حقوقی و ... نیز دارد. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل صلوات، هدیه به روح بلند امام مهربان و مظلوم حضرت حسن ابن علی علیه السلام ☘️@faslefarhang
🔏 درباره کشف حجاب نقدهای رهبری به حزب اللهی ها 🔹معمولا تمایزات اندیشه رهبری را با اندیشه های خودمان سرسری رد میکنیم. سخنان رهبری درباره حجاب بسیاری از تحلیلهای موجود و رایج را به چالش کشید. 🔹قبلا رهبری کسانی که ضعیف الحجاب بودند را مهمترین مبارزین با نقشه دشمن معرفی کرد که با برنداشتن حجاب، بازی دشمن را خراب کردند. (حرام سیاسی هم که در این جا طرح شد.غیر از ممنوعیت قانونی یا حرام شرعی است. حرام سیاسی یعنی تقویت نقشه راهبردی دشمن و تضعیف جبهه حق. چه بسا یک فرع قانونی یا فقهی در یک زمان اولویت راهبردی پیدا کند به دلیل تمرکز دشمن یا معنا و اثر هویتی اش، لذا رهبری تقوای سیاسی را به معنای مراقبت از افتادن در طرح دشمن میداند۹۵٫۳٫۱۴) این بار حتی کسانی که کشف حجاب کرده اند را چنین توصیف نمود که نمیدانند چه اشتباهی میکنند. این تحلیل یعنی مشکل اصلی این جماعت، جهالت است نه عداوت. خوب معنای این سخن آن است که در تعامل با اینها باید روی روشنگری و تبیین تمرکز کنیم نه امر به معروف و نهی از منکر. امر و نهی جایی است که علم هست و خطا انجام میشود. تبیین جایی است که جهل وجود دارد. لازم نیست که توضیح دهم این ها یکی نیست. قبلا هم ایشان تمرکز اصلی را در حجاب بر تبیین و گفتمان سازی قرار داده بود. روشی که هیچ وقت عمده نیروهای متدین جدی نگرفتند(۷۷٫۱۲٫۴) اینکه یک خطا را فعل جاهلانه بدانیم یا «عن علم» در طراحی های ما بسیار موثر است. بحث در تمرکز روشی است دقت کنید. و الا روشن است که نفی امر و نهی به طور کلی نمیکنم. 🔹ایشان مساله اقتصاد را امروز مساله دارای اولویت دانستند که دامنه اثرش در امور فرهنگی و اجتماعی هم خود را نشان میدهد. این سخن را کنار این نکته ایشان قرار دهید که به هر دوی اینها باید پرداخته شود. حتی در مقوله کشف حجاب نیز بستر و فضای اصلی تکثیر آن، همین ضعف کارآمدی در زمینه معیشت و تورم و تولید است. آنانکه با مردم و کشف حجاب کنندگان سخن گفته باشند میدانند، این سخن چقدر درست و به جا است. اینکه مرکز توجهات رهبری با بسیاری از دوستان ما متفاوت است قابل کتمان نیست. بله آنانکه فرق «تمرکز توجه بر اقتصاد» و «انحصارتوجه به اقتصاد» را نمیدانند محل بحث نیستند. اما آنانکه این تفاوت را متوجهند دقت کنند که رهبری راه حل مسائل فرهنگی اجتماعی را هم در این زمان تمرکز بر امر اقتصاد دانستند. 🔹رهبری امر کشف حجاب را بیشتر یک اتفاق امنیتی و سیاسی از جانب دشمن تلقی کردند. معنای این سخن آن است که نیاز به ورود جدی دستگاه های حاکمیتی است. اصل برنامه داشتن کامل و جامع و اینکه این مقوله در تخاطب با کارگزاران مطرح شد همه نشان میدهد الان زمان ورود جدی دستگاه های حاکمیتی است. این یعنی نقد آن تلقی ساده اندیش برخی که فکر میکردند نیاز به ورود های امنیتی حاکمیتی نیست و کار با همین تذکرات متداول فرد به فرد و یا کار فرهنگی صرفا حل و فصل میشود. 🔹رهبری همین کشف حجاب کرده ها را هم با آن عمق معنوی و ایمانیشان میبیند و مدحشان میکند. این نگاه نقد رویکرد ظاهرگرایانه در دین است که این جماعت را نماد رشد بی دینی در جامعه میدانند حال آنکه شاخصهای رشد دینداری و یا بی دینی اینقدر ظاهرگرایانه و تنگ نظرانه نیست که عده ای فکر میکنند و از قبل آن راهی برای مأیوس کردن متدینین باز میکنند. [اگر] کل این ماجرا را در بستر عمق معنوی و پیروزی کلان راهبردی جبهه حق نبینیم، دچار یأس از سر نادانی خواهیم شد. 🔹اگر سه قدرت «امنیتی و حاکمیتی» ، «تبیینی و گفتمانی» و «روابط اجتماعی ولایی و امر و نهی فرد به فرد» را عوامل بیرونی (در مقابل عوامل درونی مثل فرهنگ و ایمان و علم) اصلی حفظ حجاب در جامعه بدانیم. در سخنان رهبری امروز قدرت امنیتی حاکمیتی تقدم دارد سپس گفتمانی و تبیینی و در نهایت امر و نهی اجتماعی فرد به فرد. پس روی مطالبه از دولت و راهکار دادن به دولت از یک سوی و کار اثباتی گفتمانی تبیینی از سوی دیگر باید بیشتر تمرکز کنیم. @ali_mahdiyan
هدایت شده از ایران جوان بمان
شغل مادری.mp3
637.3K
🌷🌷 🌷 آیا درسته که همه فداکاری ها و زحمات مادر رو اینقدر تنزل بدیم و سطح اون رو تا حد یک شغل پایین بیاریم؟ اولین و اساسی ترین و پر اهمیت ترین شغل زن، مادریه؛ اگه رئیس جمهور هم بشه...🎀 استاد 😊دوستاتون رو هم به ایران جوان بمان دعوت کنید. [ ایتا | روبیکا ] ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ @iranjavanbeman_ir ╰━━⊰ ❀ 🌱 ❀ ⊱━━╯
💢تحول جهانی در جهت تضعیف جبهه دشمنانِ جمهوری اسلامی است 🎤رهبر انقلاب در دیدار رمضانی مسئولان نظام: ▫️دنیا در معرض یک تحوّل سیاسی مهم است؛ یعنی وضع نظم جهانی در حال تغییر است... این تحوّل جهانی، خوشبختانه، در جهت تضعیف جبهه‌ی دشمنان جمهوری اسلامی است. این چیز مهمّی است... این اقتضا میکند که ما در مسئله‌ی سیاست خارجی... ابتکار و تحرّک و فعّالیّت و اینها را باید افزایش بدهیم و از فرصت استفاده بکنیم. ۱۴۰۲/۱/۱۵ 🔰@hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
🔰اعمال مستحبی در ایام‌البیض ماه مبارک رمضان (۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رمضان) 🔰@hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از شرح دعا
38.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅❇ استاد هادی زاده ✅ رمضان راه رسیدن به رضوان الهی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 رمضان_شهرصیام رمضان_ شهر طهور توبه_استغفار_اطعام_ احسان 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 ╭┅───── 🔰@mojtahedeqomi ╰┅───
هدایت شده از مدیا استاد هادیزاده
14000208 شهر طهور - شرح دعا ماه مبارک- جلسه اساتید ملا صادق با استاد.mp3
30.78M
شرح وصف شهر طهور بودن ماه مبارک 📆 شب میلاد نیمه ماه مبارک 14000208 در جمع اساتید مدرسه علمیه مرحوم مجتهد ملا صادق قمی 🔺 دعای ۴۴ صحیفه سجادیه هنگام آغاز ماه رمضان: وَ کانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَیهِ السَّلَامُ إِذَا دَخَلَ شَهْرُ رَمَضَانَ: وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی حَبَانَا بِدِینِهِ، وَ اخْتَصَّنَا بِمِلَّتِهِ، وَ سَبَّلَنَا فِی سُبُلِ إِحْسَانِهِ لِنَسْلُکهَا بِمَنِّهِ إِلَى رِضْوَانِهِ، ... وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَ مِنْ تِلْک السُّبُلِ شَهْرَهُ شَهْرَ رَمَضَانَ، شَهْرَ الصِّیامِ، وَ شَهْرَ الْإِسْلَامِ، وَ شَهْرَ الطَّهُورِ، وَ شَهْرَ التَّمْحِیصِ، وَ شَهْرَ الْقِیامِ «الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ، هُدىً لِلنَّاسِ، وَ بَیناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقانِ»،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سردار احمد فتوحی جانشین شهید مهدی زین الدین فرماندهی لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب در دوران دفاع مقدس از استقامت در راه می‌گوید....🌹🌹🌹🌹
هدایت شده از ندای تهذیب
اخلاق در کلام رهبری.pdf
2.29M
📚 آراستگی به فضائل اخلاقی در کلام امام خامنه‌ای 📄پیشخوان مطالعاتی 🔻برخی از عناوین: 🔖ترک گناهان اصلی‌ترین قضیه برای رسیدن به خدا 🔖 تکبر؛ بزرگ‌ترین مانع راه تکامل بشر 🔖اخلاص امیر المؤمنین(علیه‌السلام) باید روح همه‌ی کارهای ما قرار گیرد 🔖 تزکیه‌ى انسان، هدف اعلای انقلاب اسلامی 🔖موانع رسیدن انسان به کمال 🔖 مؤمن باید به‌طور دائم روی خودش کار کند 🔖تأکید بر اهتمام به تهذیب اخلاق در حوزه‌های علمیه 🔖 نیاز به استغفار در هر درجه‌ از کمال بشری 🔖نیاز بشریت به خصلتهایى که امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) پرچمدارش است 🔖 «اخلاق شخصى» و «اخلاق حکومتى» پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) 🔖 پایه‌های ایمان در نهج‌ البلاغه 🔖مراحل ذکر و یاد الهی 🔖ابعاد مغفول مانده در موضوع تقوا 📌دسترسی به متن بیانات https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=27141 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
امام حسن علیه السلام میوه قلب پیامبر