eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
478 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
کارگاه 54 - دکتر مهدی سپهری.mp3
9.67M
◾️ کارگاه‌های فلسفه اخلاق 🎙 صوت جلسه با حضور دکتر مهدی سپهری «عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)» با موضوع: «اخلاق توحیدی - انفسی از دیدگاه علامه طباطبایی» اینجا چراغی روشن است...! به کانال خانۀ اخلاق‌پژوهان جوان بپیوندید: @EthicsHouse
❗️کتاب حاضر متن پیاده شده چهار سخنرانی از آقای رحیم‌پور ازغدی است که در ارتباط با شخصیت پیامبر اکرم"صلی الله علیه و آله"در مناسبت‌های گوناگونی ایراد شده است. 🔹سخنرانی اول که به مناسبت میلاد پیامبر اکرم"صلی الله علیه و آله " است، پس از ذکر مقدماتی از ویژگی‌های آن حضرت، به دنبال بیان چند نکته از شیوه حکومت اسلامی پیامبر می‌باشد تا پاسخی اجمالی به این پرسش باشد که «برای رشد و بالندگی و رسیدن به اهداف الهی در حکومت اسلامی چه باید کرد؟» 🔹در سخنرانی دوم ابتدا به ذکر خصوصیاتی از حضرت پیامبر از زبان امام حسین"علیه‌السلام" پرداخته و به یکی از بزرگترین خدمات پیامبر به بشریت یعنی آموختن نحوه ارتباط با خداوند سخن می‌گوید. در نهایت به برخی رفتارهای اجتماعی حضرت اشاره می‌نمایند. 🔹در سخنرانی سوم، ایشان به برخی شبهات مطرح شده که به دنبال تضعیف و تحریف اعتقاد به نبوت است و با ژست‌های علمی و جامعه شناسانه و دین شناسانه به خورد مسلمانان داده می‌شود اشاره نموده و به دنبال پاسخگویی به آن‌هاست. 🔹در سخنرانی چهارم نیز ایشان با الگو‌برداری از جامعه اسلامی عهد رسول، نکاتی راجع به نظریه حکومت دینی مطرح نموده و به انتقادات وارد بر آن پاسخ می‌دهند. 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🌹@farhangi_whc🌹 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
هدایت شده از محمدطاها اسفندیاری
🌀 اقدام شایسته تقدیر حوزه در طلاب 📝 برگزاری ۱۳۳ دوره مهارتی رایگان برای طلاب حوزه‌های علمیه 🔸 همواره در طول زمان، یکی از نقدهای جدی به حوزه‌های علمیه غفلت از آموزش مهارت‌ها و بسنده‌کردن به صرف آموزش‌های علمی محض بوده است. امروز بحمدالله حوزه در مسیر توجه به آموزش قرار گرفته است. ✅ مهارت‌هایی که برای یادگیری برخی از آن‌ها نیاز به صرف هزینه بسیار است، کاملا رایگان و در محیطی جذاب به طلاب ارائه می‌شود. ❇️ گرچه تا مطلوب فاصله زیاد است؛ اما امیدواریم با پیشرفت و توجه روزافزون مسؤولین، آحاد طلاب به بهترین نحو، مهارت‌های لازم را مطابق استعداد و وظایفشان فرا بگیرند. 🌐 دسترسی به مهارت‌خانه‌ی طلاب: 1️⃣ وارد شدن به سایت پیشخوان، گزینه مهارت خانه را کلیک کنید 2️⃣ لینک مستقل مهارت‌خانه طلاب: http://karbordi.ismc.ir 📌 اینترنت مصرفی برای همراه اول رایگان است. @Manahejj
🔸🔸 نشست علمی 🔸🔸 با موضوع : روانشناسی اسلامی، واقعیت یا توهم با ارائه دکتر شاملی ریاست سابق انجمن روانشناسی اسلامی در قالب چهار فایل صوتی در اختیار علاقه مندان است. عزیزانی که علاقمند به آشنایی و فعالیت در زمینه روانشناسی اسلامی می توانند استفاده کنند. با تشکر🌺 انجمن روانشناسی اسلامی @islamicpa
روانشناسی اسلامی، واقعیت یا توهم !؟.mp3
49.22M
نشستی علمی با عنوان: روانشناسی اسلامی، واقعیت یا توهم! توسط دکتر شاملی ریاست محترم انجمن روانشناسی اسلامی موفق باشید🌺 @islamicpa
روانشناسی اسلامی واقعیت یا توهم.mp3
23.1M
نشستی علمی با عنوان: روانشناسی اسلامی، واقعیت یا توهم! توسط دکتر شاملی ریاست محترم انجمن روانشناسی اسلامی موفق باشید🌺 @islamicpa
shameli 3.mp3
37.73M
نشستی علمی با عنوان: روانشناسی اسلامی، واقعیت یا توهم! توسط دکتر شاملی ریاست محترم انجمن روانشناسی اسلامی موفق باشید🌺 @islamicpa
shameli 4.mp3
47.01M
نشستی علمی با عنوان: روانشناسی اسلامی، واقعیت یا توهم! توسط دکتر شاملی ریاست سابق محترم انجمن روانشناسی اسلامی موفق باشید🌺 @islamicpa
فعالیت کرونا.pdf
325.7K
فعالیت انجمن روانشناسی اسلامی برای مقابله روانی-معنوی با ویروس کرونا انجمن روانشناسی اسلامی🌺 @islamicpa
گزارش عملکرد سالاری فر انجمن روانشناسی.pdf
410.9K
گزارش عملکرد دوره هشتم هیات مدیره انجمن روانشناسی اسلامی از زبان جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر سالاری فر. با تشکر 🌺 انجمن روانشناسی اسلامی
هدایت شده از رادیو توحید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 تربیت حذفی 🔸 (ره) تو که می خواهی حکمی را که فهمیدی حالا بیایی به فلانی تطبیق کنی "آقا تو این کار را بکن" تو چطور می خواهی تطبیق کنی؟ تو به اقدار او واقفی؟ تو به شرایط او واقفی ؟ معصوم که سزاوارترین کسی بود که عهده دار تمام نفوس شان بشود، بگوید: تو این کار را بکن تو آن کار را بکن تو آن کار را بکن بیناتی با نفوس برخورد کرد تربیت حذفی نداشت تربیت ارشادی نداشت تو این کار را بکن تو آن کار را بکن تو اینجا بنشین تو آنجا برو این بازی ها چیست؟! با کی نباش با کی نباش اگر بنا بود ما همه عوامل مزاحم را سلب کنیم باید نفس را بکَنیم از تو وجود شیطان را بکَنیم بندازیم از این عالم نیست تربیت حق اینطور خدایی که خودش شیاطین را گذاشته خودش نفوس ما را مشتعل کرده خودش شهوات و غضب ها و هواها را در ما مشتعل کرده خودش مخلوط کرده ما را ... 📻 رادیو توحید @radio_towhid 📱اینستاگرام | تلگرام | ایتا | بله | روی هر اسم بزنید تا به لینک مربوطه وارد شوید👆
✦؛﷽✦ •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 💠 موضوعات پیشنهادی برای پایان نامه و مقاله با محوریت روانشناسی اسلامی 🔹61- رهبری زنان از دیدگاه اسلام و روان شناسی 🔹62- صفات رهبر و شیوه های رهبری ازدیدگاه اسلام با رویکرد روان شناختی 🔹63- ویژگیهای روانشناختی رهبران سیاسی بر اساس دیدگاه اسلام و روان شناسی 🔹64- ویژگی های روانشناختی رهبران سیاسی مسلمان 🔹65- ویژگی های روانشناختی لازم ائمه جماعات 🔹66- ویژگی های روانشناختی لازم ائمه جمعه 🔹67- ویژگی های روانشناختی لازم مسئولان جامعه اسلامی و ساخت تست آن 🔹68- بررسی مؤلفه های روانشناختی مدیریت سنّتی حوزه در مقایسه با مدیریت یکپارچه امروزی حوزه علميه 🔹69- بررسی مؤلفه های روانشناختی مدیریت مرجع محور در مقایسه با مدیریت نظارت محور حوزه علميه 🔹70- شناسایی نیم رخ شخصیتی مطلوب ویژه سیاستمداران جامعه اسلامی برای تعامل مؤثر و سازنده در عرصه بین المللی 🔹71- روش های روان شناختی کارامد به منظور تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین الملل 🔹72- عوامل مؤثر در انتخاب یا عدم اقبال به کاندیداهای ریاست جمهوری
هدایت شده از نشریه عهد
71 مجازی.pdf
3.6M
📰 ۷۱ 🗞 ویژه نامه رشد و خدمت 📦 محصول 🗃مشتمل بر : 💠 ابن رشد. 💠 قواعد کاربردی دوران رشد و خدمت. 💠 صفحات زندگی حوزویان. 💠 مسیر نصرت. 💠تلازم زیبای عقل و عشق. ۷۱ 📢 لطفاً رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64 https://pay.eitaa.com/v/?link=GC5Bi
هدایت شده از نشریه عهد
⚠️ در این شماره از یادداشت مخاطبین محترم کانال نیز استفاده شده است. 🌱 تلازم زیبای عقل و عشق، عنوانی است که مخاطب محترم کانال سرکار خانم زهرا نجاتی نوشته اند و به تایید چاپ در نشریه رسید. ⭕️ مخاطبین فرهیخته کانال نیز می‌توانند در شماره های بعدی نشریه قلم بزنند. 📝 سر دبیر نشریه عهد | محمد گوهری
هدایت شده از نشریه عهد
15146-fa-raho-rasem-talabegi-koli.pdf
4.61M
📚 کتاب «راه و رسم طلبگی» نوشته استاد عالم زاده نوری🔰🔰🔰 📘 متن کتاب ((راه و رسم طلبگی)) 📘 🔴 این کتاب در نشریه شماره ۷۱ معرفی شده است... ۷۱ 📚📚 نشریه عهد 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
هدایت شده از نشریه عهد
📝 آزمون نشریه عهد شماره ۷۱ ویژه نامه با اهدای جوایز به برندگان 🎁 🕰️ از تاریخ ۴۰۰/۸/۱ لغایت ۴۰۰/۸/۱۰ 🌀: نشریه عهد ۷۱🔻🔻🔻 https://eitaa.com/nashriyeahd/906 📲آزمون به صورت و در برگزار می‌شود. https://digiform.ir/w7cd6858f 🌀🌀 نشریه عهد 🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
هدایت شده از نشریه عهد
🔴 لزوم ... شهید علامه مطهری: آقای طباطبایی می‌فرمودند: من اوایل که اسفار می‌خواندم خیلی کار می‌کردم و خیلی فکر می‌کردم و خیلی هم تجزیه و تحلیل می‌کردم. بعد کم کم در من این غرور پیدا شده بود که خود آخوند [ ملاصدرا ] هم اگر بیاید دیگر بهتر از این نمی‌تواند این مطالب را تجزیه و تحلیل کند. تا بعد می‌روند نزد استادشان مرحوم آقای قاضی که استاد سیر و سلوک و معنویت بوده است. آقای طباطبایی می‌فرمودند وقتی که ایشان وارد بحث مسائل وجود شد یک‌مرتبه معتقد شدم که من تا به حال یک کلمه از اسفار نمی‌فهمیدم. اگر کسی بخواهد واقعاً را بخواند باید زمینه قلبی و روحی و زمینه معنوی آن را هم فراهم کند و الّا «ظلمات بعضها فوق بعض» می‌شود. 📚 استاد مطهری، درس‌های اسفار، ج۱، ص۱۳۷ 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
هدایت شده از نشریه عهد
📝 یادداشت ارسالی مخاطبین کانال 📌 ؛ محور 🌱انسان‌ها بر اساس نیازهایی که دارند، تصمیم‌گیری می‌کنند و همین نشانه‌ی آن است که محور حرکت در بر اساس نیازها شکل می‌گیرد. 🌱بنابراین اگر می‌خواهیم فرزندمان، متربی‌مان، دوست‌مان و یا هر کس دیگری را در انتخاب مسیر صحیح کنیم، باید به او نشان دهیم که این مسئله نیاز او است و باید او را به این برسانیم که این مسئله وی را به کمال می‌رساند. اگر بخواهیم او را مجبور به انتخاب مسیری کنیم، مطمئنا حتی اگر در کوتاه مدت اثر داشته باشد، در بلند مدت اثر نخواهد داشت و چه بسا اثر داشته باشد. 🌱پدر، مادر، مربی، استاد، همسر و دوست اجازه ندارد حق انتخاب شخص مقابلش را نادیده بگیرد و باید بداند اگر بخواهد متوسل به زور یا تنبیه و محرومیت مدام بشود، اثری جز لجبازی در پی نخواهد داشت؛ چرا که آدمی اگر ببیند حق انتخاب ندارد -ولو اینکه آن راهی که مجبور به آن شده، خوب و صحیح باشد- برای اینکه ثابت کند است، دست به لجبازی می‌زند. 🔻 پیگیری مطالب بیشتر این نویسنده در کانال | @negashteh ___ 🖇️کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
هدایت شده از نشریه عهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تعریف و 🔊 کلیپ گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین رضایی (مشاور و مدیر برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه سراسر کشور) 1️⃣ 🌱 260 کارکرد روحانیت چیست و چگونه با مسئله رشد و خدمت هماهنگ میشود ؟ 📝 متن مصاحبه را میتوانید در نشریه عهد شماره 71 بخوانید🔻🔻🔻 https://eitaa.com/nashriyeahd/906 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
💻 وبینارهای رایگان "درس های فنلاندی برای معلم ایرانی": 🗓 از اولین جمعه آبان ماه، هفتم آبان ۱۴۰۰ 📌 جمعه هر هفته تا ۵ هفته 🕰 ساعت ۱۹ الی ۲۰ 🔗 لینک جلسه: https://vclass2.modares.ac.ir/b/esm-ae9-q5h-u36 📚 برنامه های وبینار: 1️⃣ معرفی برنامه و نظام آموزشی فنلاند با ارائه دکتر محمود مهرمحمدی و دکتر اسماعیل عظیمی، تاریخ ۱۴۰۰/۸/۷ 2️⃣ روش های آموزشی در نظام آموزشی فنلاند با ارئه دکتر علی حسینی‌خواه، تاریخ ۱۴۴/۸/۱۴ 3️⃣ میدان بازیگری معلم فنلاندی با ارئه دکتر خلیل غلامی، تاریخ ۱۴۰۰/۸/۲۱ 4️⃣ سنجش و ارزشیابی در نظام آموزشی فنلاند با ارائه دکتر اسماعیل عظیمی، تاریخ ۱۴۰۰/۸/۲۸ 5️⃣ نقش معلم فنلاندی در تبدیل (ترجمه) برنامه درسی ملی به برنامه درسی کلاسی با ارئه دکتر ابراهیم طلایی، تاریخ ۱۴۰۰/۹/۵ 🗓 پیشنهاد می‌کنم در تقویم‌تان یادداشت و برای دیگران ارسال فرمایید. 🔻🔻🔻 @owjeman
⛔️پژوهش تکراری انجام ندهیم⛔️ 👈دسترسی آسانتر پژوهشگران به نیازسنجی‌های تولید شده در دانش‌های فراهم شد. ⭐️اولويت‌هاي پژوهشي دانش‌هاي حوزوي در پايگاه اطلاع‌رساني نيازها و اولويت‌هاي پژوهشي به آدرس زیر ارايه شده است. http://rp.ismc.ir فایل این آثار به تفکیک موضوعات نیز در قالب pdf در ذیل ارائه می شود. 1️⃣اولویت‌های پژوهشی ادبیات داستانی در حوزۀ دین http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=28؛ 2️⃣اولویت‌های پژوهشی مناسبات دین و روان‌شناسی http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=30؛ 3️⃣اولویت‌های پژوهشی تفسیر و علوم قرآن http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=31؛ 4️⃣اولویت‌های پژوهشی دانش فقه http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=32؛ 5️⃣اولویت‌های پژوهشی اقتصاد اسلامی http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=33؛ 6️⃣اولویت‌های پژوهشی نظام تعلیم و تربیت حوزه علمیه http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=34؛ 7️⃣اولویت های پژوهشی فقه سیاسی http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=36؛ 8️⃣اولویت های پژوهشی دانش اصول فقه http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=37؛ 9️⃣اولویت های پژوهشی علوم و معارف حدیث http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=38. ـــــــــــــــــــ کانال پژوهش‌یار؛ https://eitaa.com/pajooheshyar
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 معرفی کتاب گرانسنگ «الحیاة» به مردم 💠 امام خامنه‌ای در نماز جمعه سال ۱۳۶۰ @Manahejj
هدایت شده از طرح «عریف»
السَّلاَمُ عَلَیْک أَیَّهَا الصِّدِّیقَ الشَّهِیدَ 🏴🏴🏴 🖤عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ(ع) قَالَ: «مَنْ طَلَبَ الْعِلْمَ ۱- لِيُبَاهِيَ بِهِ الْعُلَمَاءَ أَوْ ۲- يُمَارِيَ بِهِ السُّفَهَاءَ أَوْ ۳- يَصْرِفَ بِهِ وُجُوهَ النَّاسِ إِلَيْهِ ❌ فَلْيَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ إِنَّ الرِّئَاسَةَ لَا تَصْلَحُ إِلَّا🌷لِأَهْلِهَا🌷؛ ✅از امام باقر(ع) نقل شده است که فرمود: کسی که به تحصیل دانش روی آورد، بدان انگیزه که در پرتو علم خویش، بر اهل دانش فخرفروشی کند، یا با نادانان ساده‌لوح به جدل و ستیز بپردازد، یا مردم را متوجه و شیفته‌ خود سازد، جایش در آتش است، همانا ریاست، تنها شایسته‌ صالحان می‌‌‌باشد. 📚كافي‏۱: ۴۷ ؛ شرط و ┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓ 🆔 @Aavanehialayhem
‏‎ 🔻سایت پایان نامه های نور () راه اندازی شد که خدمت پژوهشگران عزیز معرفی می شود. 👈نشانی سایت: https://noordoc.ir/ 📌امکانات: 1.در حال حاضر فقط پایان نامه های دانشگاه تهران وجود دارد- (پایان نامه های دانشگاه تهران در ایرانداک قابل دسترسی نیست) 2. بیش از 100 هزار عنوان پایان نامه ثبت شده است 3.امکانات سایت حداقلی است () و در حال تکمیل و توسعه می باشد. 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 ✅لطفاً معرفی کانال فراموش نشود. ✅ ارسال متن پیام همراه با لینک باشد. https://eitaa.com/myganj 🌸 🌾🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼