لیست پیشنهادی #علیرضا_زادبر جهت تهیه در نمایشگاه کتاب تهران با محوریت تاریخ سیاسی معاصر:
۱. چالشهای تاریخی
عباس سلیمی نمین
۲. نیم قرن تا ناکامی
ترجمه حسین جاجرمی
هردو انتشارات دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران راهرو ۱۶ غرفه ۳۲۳
۳. رضاخان تا رضاشاه
از بخت جمهوری خواهی تا تخت شاهنشاهی
هدایت الله بهبودی
۴. معماران نظری حکومت خودکامه
حسین آبادیان
۵.سایه روشن حیات سیاسی آیت الله خویی
سید محسن طباطبایی فر
۶ . ایستگاه خیابان روزولت
محمد محبوبی
هر چهار موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی
۷. لله، بررسی دوره میان سالی و پیش از قیامامام خمینی(جلدسوم)
حمیدرضا باقری
پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع)
۸. صخره سخت
محمدحسن روزی طلب
مرکز اسناد انقلاب اسلامی
۹.درآمدی بر علوم انسانی اسلامی
سیدمهدی موسوی
انتشارات انقلاب اسلامی
۱۰. سیره نامه امیرالمومنین سه جلد
علی کورانی عاملی
شرکت چاپ و نشر بین الملل
۱۱. کوفه و نقش آن در قرون نخستین اسلامی
محمدحسین رجبی دوانی
دانشگاه جامع امامحسین(ع)
۱۲. پژوهشی درباره ولایت
شهید صدر
پژوهشگاه تخصصی شهید صدر
۱۳. شاه، انقلاب اسلامی و ایالات متحده
داریوش بایندر
کتاب پارسه
کتاب شماره ۱، ۳، ۴، ۷، ۱۰، را بطور ویژه و در اولویت تهیه قرار دهید.
#علیرضا_زادبر
جامعه به شهروند کتابخوان نیاز دارد
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «درآمدی بر روششناسی اجتهاد در علم اخلاق اسلامی» به قلم حجت الاسلام مصطفی همدانی با موضوع روششناسی اجتهاد در اخلاق اسلامی توسط انتشارات سازمان مطالعه و تدوین متون علوم انسانی دانشگاهها (سمت) متنشر شد.
روششناسی اجتهاد در علم اخلاق اسلامی، دانشی بنیادی و ناظر بر تولید صحیح و ضابطهمند آموزههای اخلاقی اسلامی بر پایۀ قرآن و حدیث است که روش اجتهاد را از تمحض در علم فقه به فراخنای استنباط اخلاقی کشانده است.
این تحقیق شروعی برای مباحث روششناسی اجتهاد در اخلاق اسلامی است که پس از تحلیل برخی مفاهیم از جمله مفهوم محوری «روششناسی اجتهاد»، پنج فصل را در راستای دستیابی به هدف خود گشوده است: فصل اول به ویژگیهای علمی و عملی مجتهد اخلاقپژوه اختصاص دارد و فصل دوم، منابع و ادلۀ اجتهاد اخلاقی را پی گرفته و فصل سوم به دادهکاوی (جستجو و تجمیع ادله قرآنی، روایی و اندیشههای شارحان دربارۀ موضوع اخلاقی موردنظر) پرداختهاست. فصل چهارم به بیان آمایش یعنی روشهای حک و اصلاح و گزینش دادههای به دست آمده از مرحلۀ دادهکاوی تخصیص یافته است. فصل پنجم، روش کشف و استخراج دلالتهای ادلۀ عقلی و نقلی که در مرحلۀ آمایش تدوین شدند را بیان میکند.
در مقدمۀ مولف بر این کتاب آمده است:
این پژوهش با هدف معرفی روششناسی اجتهاد در علم اخلاق اسلامی نگاشته شده است و یکی از نتایج دغدغۀ ۲۵ سالۀ نگارنده در این حوزه به عنوان گام سوم در امتداد دو مرحله پیشین از فعالیت نگارنده در حوزۀ اخلاق اجتهادی است: 👇👇
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «درآمدی بر روششناسی اجتهاد در علم اخلاق اسلامی» به قلم
در مقدمۀ مولف بر این کتاب آمده است:
این پژوهش با هدف معرفی روششناسی اجتهاد در علم اخلاق اسلامی نگاشته شده است و یکی از نتایج دغدغۀ ۲۵ سالۀ نگارنده در این حوزه به عنوان گام سوم در امتداد دو مرحله پیشین از فعالیت نگارنده در حوزۀ اخلاق اجتهادی است: مرحلۀ اول شامل نگارش هشت مقاله برای مجلات معتبر پژوهشی یا همایشهای ملی و بینالمللی در این زمینه بر پایۀ روش اجتهادی مرحوم آیتالله سعادتپرور بود. مرحلۀ دوم، تألیف کتاب روشهای اجتهادی در عرفان و اخلاق مأثور بر پایۀ تحلیل موردی روش آیتالله سعادتپرور بود که با دهها بار تجدیدنظر در مقالات یادشده و افزودنیهای بسیار، در قالب یک کتاب در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد و در برخی مراکز علمی متن درسی قرار گرفت.
تحقیق فرارو، گام سوم از فعالیت علمی نگارنده در حوزۀ دانشی روششناسی اجتهاد در علم اخلاق اسلامی است که به عنوان متنی درسی و فراتر از موردپژوهی، بنا به درخواست سازمان سمت نگاشته شده است. این تحقیق، فارغ از روش و نمونۀ جزئی در اخلاق اجتهادی و بر پایۀ اقتضائات کلی روش اجتهاد است؛ اما دو دستۀ پیشین، ممحض در مطالعۀ موردی روش استاد سعادتپرور در اخلاق و عرفان اجتهادی بودند. تحقیق فرارو به صورت متنی آموزشی نگاشته شده است و امید است نگارنده در آینده بتواند متن پژوهشی تفصیلی در بحث روش اجتهاد در علم اخلاقاسلامی را به عنوان گام چهارم، تدوین و منتشر کند.
در مقدمه سازمان مطالعه و تدوین متون علوم انسانی دانشگاهها (سمت) که ناشر این کتاب است آمده است: کتاب حاضر به عنوان اثر مبنایی برای محققان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشتههای علوم اسلامی تالیف و تدوین شده است. همچنین این کتاب برای دروس «فقه الاخلاق» در رشته مدرسی اخلاق اسلامی و نیز «روش فهم حدیث اخلاقی» در رشتۀ «علم حدیث - گرایش اخلاق» قابل استفاده است. امیدوار است علاوه بر دانشجویان، طلاب علوم دینی نیز بتوانند از آن بهره مند شوند.
معرفی کتاب مجموعه مقالات اخلاق اطلاعات و فضای مجازی
کتاب مجموعه مقالات اخلاق اطلاعات و فضای مجازی مشتمل بر مقالاتی است که توسط چهرههای شاخص اخلاق اطلاعات مانند رافائل کاپورو، لوچانو فلوریدی، هرمان تاوانی، سوراج هونگلاداروم و... نوشته شدهاند و به تحلیل مسائل اخلاقی مربوط به تکنولوژی اطلاعات و فضای مجازی میپردازند.
درباره کتاب مجموعه مقالات اخلاق اطلاعات و فضای مجازی:
در گزینش مقالات کتاب حاضر سعی شده هم مباحث نظری پوشش داده شوند و هم مسائل عملی و کاربردی مورد توجه قرار گیرند. بر این اساس کتاب مجموعه مقالات اخلاق اطلاعات و فضای مجازی (Information Ethics and the Cyberspace) با دو مقاله دائرهالمعارفی از رافائل کاپورو آغاز میشود که بهترتیب کلیات اخلاق اطلاعات و اخلاق دیجیتال را معرفی میکنند، سپس با مقالاتی که صبغه نظری و فلسفی پررنگتری دارند ادامه مییابد.
کاپورو در مقاله «اخلاق اطلاعات» که مقاله اول کتاب حاضر است، سابقه تاریخی پرسشهای اخلاقی و مسائل روششناختی و علمی ناظر به اخلاق اطلاعات را مورد بحث قرار میدهد و در مقاله دوم با عنوان «اخلاق دیجیتال» به بررسی تأثیر تکنولوژیهای اطلاعات و ارتباطات دیجیتال بر جوامع و محیطهای کلان ما و مسائل اخلاقی مربوط به اینترنت و شبکههای اجتماعی میپردازد.
مقاله سوم این مجموعه «تکنولوژی اطلاعات و تکنولوژیهای خود» نام دارد. این مقاله از آثار مهم نظری و فلسفی کاپورو در زمینه اخلاق اطلاعات است. او در این مقاله با استفاده از مفهوم «تکنولوژیهای خود» که توسط میشل فوکو مطرح شده است، به تحلیل جنبههای اخلاقی تکنولوژی اطلاعات میپردازد.
👇
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
معرفی کتاب مجموعه مقالات اخلاق اطلاعات و فضای مجازی کتاب مجموعه مقالات اخلاق اطلاعات و فضای مجازی مش
مقاله سوم این مجموعه «تکنولوژی اطلاعات و تکنولوژیهای خود» نام دارد. این مقاله از آثار مهم نظری و فلسفی کاپورو در زمینه اخلاق اطلاعات است. او در این مقاله با استفاده از مفهوم «تکنولوژیهای خود» که توسط میشل فوکو مطرح شده است، به تحلیل جنبههای اخلاقی تکنولوژی اطلاعات میپردازد.
در مقاله چهارم یعنی «اخلاق و سیاستگذاری عمومی در محیط دیجیتال» رافائل کاپورو (Rafael Capurro) به تشریح رویکرد اخلاقی به سیاستگذاری عمومی تکنولوژیهای دیجیتال میپردازد. او در این مقاله با استفاده از نظریات مطرح در سنتهای فلسفی کلاسیک (ارسطو) و مدرن (هابز، کانت) نسبت اخلاق و سیاستگذاری عمومی را به پرسش میگیرد.
مقاله پنجم کتاب با عنوان «هرگز دادههای واقعیات را وارد نکن!» قدری از مباحث نظری فاصله میگیرد و جنبه انضمامیتری پیدا میکند. کانون تمرکز این مقاله، حفاظت از حریم خصوصی کاربران در شبکههای اجتماعی است. کاپورو در این مقاله با استفاده از مفهوم «همبستگی سیاقمند» که توسط هلن نیسنباوم ارائه شده است مدلل میسازد که تعهد به آشکارسازی اطلاعات شخصی در شبکههای اجتماعی امری مطلق نیست و کاربر میتواند بسته به سیاقی که در آن به سر میبرد هویت واقعی خود را پنهان یا آشکار سازد.
عنوان مقاله ششم «رویکرد هرمنوتیکی کاپورو به اخلاق اطلاعات: اتوس در جامعه اطلاعاتی و تکوین انجلتیک» است که توسط تاداشی تاکنوچی نوشته شده است. نویسنده در این مقاله به تشریح رویکرد هرمنوتیکی کاپورو به اخلاق اطلاعات و علم انجلتیک میپردازد. این مقاله بر مفهوم «اتوس» در نزد کاپورو تمرکز دارد.
مقاله هفتم کتاب «اخلاق در فضای مجازی» نام دارد که توسط توماس زیگموند نوشته شده است. این مقاله به دو گروه از ایدهها میپردازد: یک گروه بر مضرات ناشی از فضای مجازی تمرکز میکند که متأثر از آراء کسانی مانند هانا آرنت، مارتین هایدگر، و ژان بودریار است و گروه دیگر بر مزایای ناشی از شرایط مجازی تأکید دارد که از آراء کسانی مانند رافائل کاپورو، هلن نیسنباوم، هانس موراوک و... سرچشمه گرفته است.
عنوان مقاله هشتم «اخلاق در سپهر اطلاعات» است که توسط یکی از پیشروان اخلاق اطلاعات، لوچانو فلوریدی، نوشته شده است. بهعقیده فلوریدی جامعه اطلاعاتی مسائل اخلاقیای را ایجاد میکند که پیچیدگی و ابعاد جهانیشان بهسرعت در حال گسترش است.
سامی کول، اُلیویه گلَسی و کلر بَله در مقاله نهم این مجموعه با عنوان «تأسیس اخلاق شبکههای اجتماعی فراسوی حریم خصوصی: دیدگاهی جامعهشناختی» میکوشند به مقوله حریم خصوصی که نوعاً امری فردی دانسته میشود، نگاهی جامعهشناسانه داشته باشند و اخلاق شبکههای اجتماعی آنلاین را فراتر از مسئله حریم خصوصی و مدیریت شخصی دادهها ببرند.
مقاله دهم که توسط سوراج هونگلاداروم، متفکر تایلندی، نوشته شده است «شکاف اطلاعاتی، جریان اطلاعات، و عدالت جهانی» نام دارد. بهعقیده هونگلاداروم بین کشورهای شمال و جنوب شکاف اطلاعاتی قابل توجهی وجود دارد و این امر برای رشد اقتصادی و توسعه پایدار در این کشورها مضر است. این شکاف اطلاعاتی توسط سلسلهای از جریانهای نابرابر و ناعادلانه اطلاعات بین کشورهای شمال و جنوب تشدید میشود
عنوان مقاله یازدهم «شکاف دیجیتال، معرفتشناسی، و عدالت جهانی» است که توسط هونگلاداروم نوشته شده است و میتوان آن را مکمل مقاله قبلی دانست. نویسنده شکاف دیجیتال را به معنای نابرابری میان کشورهای جهان در دسترسی به تکنولوژیهای اطلاعات و ارتباطات و از جمله اینترنت میداند.
در مقاله دوازدهم با عنوان «اطلاعات تراکنشی، کوکیهای اینترنتی، و دادهکاوی» هرمان تاوانی به بررسی تأثیرات گردآوری و تحلیل اطلاعات تراکنشی کاربران بر حریم خصوصی آنها میپردازد.
مقاله سیزدهم با عنوان «سکن؛ جنبهای کهن از فرهنگ ژاپن که مشتمل بر معانی اینترنت است»، به قلم ناکادا ماکوتو، حال و هوای نسبتاً متفاوتی دارد. سکن در فرهنگ ژاپنی، مجموعه نگرشهایی به جهان است که از آداب، اخلاق اجتماعی، معیارهای ارزشداوری، عقل متعارف، غایات زندگی، رفتارهای مطلوب، تخیلات مشترک درباره جهان، و نظایر آنها تشکیل شده است.
مقاله سیزدهم با عنوان «سکن؛ جنبهای کهن از فرهنگ ژاپن که مشتمل بر معانی اینترنت است»، به قلم ناکادا ماکوتو، حال و هوای نسبتاً متفاوتی دارد. سکن در فرهنگ ژاپنی، مجموعه نگرشهایی به جهان است که از آداب، اخلاق اجتماعی، معیارهای ارزشداوری، عقل متعارف، غایات زندگی، رفتارهای مطلوب، تخیلات مشترک درباره جهان، و نظایر آنها تشکیل شده است.
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
معرفی کتاب مجموعه مقالات اخلاق اطلاعات و فضای مجازی کتاب مجموعه مقالات اخلاق اطلاعات و فضای مجازی مش
کتاب مجموعه مقالات اخلاق اطلاعات و فضای مجازی مناسب چه کسانی است؟
جهان مجازی را نمیتوان بیچون و چرا پذیرفت و باید آن را دائما به پرسش گرفت تا گرایشهای ارزشمند آن را تشخیص داد و از آنها حمایت کرد در نتیجه به وجود راهنمایی برای اینکار نیاز است. این کتاب میتواند شما را در این راه یاری کند.
در بخشی از کتاب مجموعه مقالات اخلاق اطلاعات و فضای مجازی میخوانیم:
اطلاعات به منبعی گرانبها تبدیل شده است. عموماً گفته میشود که اقتصاد امروز توسط دانش و اطلاعات به پیش رانده میشود و تکنولوژیهای پیشرفته امروزی در بسیاری از حوزهها عمیقاً با اطلاعات در هم میآمیزند. از طرف دیگر، به خوبی میدانیم که این نوع اطلاعات بیشتر در اختیار کشورهای بسیار پیشرفته غربی است که آن را از طریق پژوهشهای بنیادی و کاربردی برای تأمین نیازهای صنایع و شرکتهای خود تولید میکنند. این صنایع نیز اقتصاد این کشورها را تغذیه میکنند و بودجه لازم برای پژوهشهای بیشتر را تأمین مینمایند. بدینترتیب چرخهای به وجود آمده است که به موجب آن، اقتصادهای صنعتی میتوانند سرعت پیشرفت اقتصادی خود را حفظ کنند.
از طرف دیگر، به نظر نمیرسد که کشورها و اقتصادهای جهان در حال توسعه نیز چنین موفقیتی را تجربه کنند. آنچه اتفاق میافتد این است که آن چرخه فعال و قوی که پیشتر در جهان توسعهیافته برقرار شده، تاکنون راه خود را [در کشورهای در حال توسعه] باز نکرده است. و یکی از علل اصلی این امر، بهوضوح فقدان اطلاعات است. به نظر میرسد بدون داشتن امکانات و زیرساختهای مؤثر برای تحقیق و توسعه، کشورهای در حال توسعه ابزار تولید اطلاعات و دانش لازم برای تغذیه صنایع خود را ندارند. و بدون این صنایع، این کشورها منابع اندکی برای تأمین بودجه تحقیق و توسعه دارند.
من این وضعیت را «شکاف اطلاعاتی» مینامم. این شکاف گستردهتر از آن چیزی است که معمولاً شکاف دیجیتال نامیده میشود، زیرا شکاف دیجیتال بیشتر بر دسترسی بالفعل به تکنولوژی اطلاعات و شبکه کامپیوتری جهانی متمرکز است، حال آنکه شکاف اطلاعاتی بیشتر به توانمندی یک جامعه در تولید اطلاعات خاص خود مربوط میشود که میتواند در توسعه اقتصادی آن جامعه به کار رود. بنابراین آنچه عموماً شکاف دیجیتال نامیده میشود اخص از شکاف اطلاعاتی است و بسیاری از پژوهشگران اجماع دارند که یکی از راهها برای حل مشکل شکاف دیجیتال، افزایش جریان اطلاعات است. با وجود این، مشکلات جدیای در اینباره وجود دارد که مهمترین آنها عبارت از انواع خاصی از بیعدالتیها است که جریان اطلاعات، بهویژه بین شمال و جنوب، را متأثر میسازند.
فهرست مطالب کتاب
پیشگفتار
مقالات
اخلاق اطلاعات/ رافائل کاپورو
اخلاق دیجیتال/ رافائل کاپورو
تکنولوژی اطلاعات و تکنولوژیهای خود/ رافائل کاپورو
اخلاق و سیاستگذاری عمومی در محیط دیجیتال/ رافائل کاپورو
هرگز دادههای واقعیات را وارد نکن!/ رافائل کاپورو
رویکرد هرمنوتیکی کاپورو به اخلاق اطلاعات:
اِتوس در جامعه اطلاعاتی و تکوین انجلتیک/ تاداشی تاکنوچی
اخلاق در فضای مجازی؛ توماس زیگموند
اخلاق در سپهر اطلاعات؛ لوچانو فلوریدی
تأسیس اخلاق شبکههای اجتماعی فراسوی «حریم خصوصی»
دیدگاهی جامعهشناختی؛ سامی کول، اُلیویِه گلَسی، کلِر بَله
شکاف اطلاعاتی، جریان اطلاعات، و عدالت جهانی؛ سوراج هونگلاداروم
شکاف دیجیتال، معرفتشناسی، و عدالت جهانی؛ سوراج هونگلاداروم
اطلاعات تراکنشی، کوکیهای اینترنتی، و دادهکاوی؛ هرمان تاوانی
سِکِن؛ جنبهای کهن از فرهنگ ژاپن که مشتمل بر معانی اینترنت است؛ ناکادا ماکوتو
نواقص اخلاق اطلاعات؛ جان اُرلاندو
واژهنامه انگلیسی-فارسی
بستن
مشخصات کتاب الکترونیک
نام کتاب کتاب مجموعه مقالات اخلاق اطلاعات و فضای مجازی
نویسنده رافائل کاپورو
مترجم محمد خندان
ناشر چاپی انتشارات سوره مهر
سال انتشار ۱۴۰۰
فرمت کتاب PDF
تعداد صفحات 197
زبان فارسی
شابک 978-600-03-4915-8
موضوع کتاب کتابهای علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۸,۰۰۰ ت
https://www.google.com/imgres?q=%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%20%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82%20%DA%AF%D9%81%D8%AA%DA%AF%D9%88&imgurl=https%3A%2F%2Fimg.ketabrah.ir%2Fimg%2Fl%2F2640802725028951.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.ketabrah.ir%2F%25DA%25A9%25D8%25AA%25D8%25A7%25D8%25A8-%25D8%25B5%25D9%2588%25D8%25AA%25DB%258C-%25D8%25A7%25D8%25AE%25D9%2584%25D8%25A7%25D9%2582-%25D8%25AF%25D8%25B1-%25D9%2585%25D8%25AD%25DB%258C%25D8%25B7-%25DA%25A9%25D8%25A7%25D8%25B1%2Fbook%2F30590&docid=6GPLv5hUfUfHzM&tbnid=HT3OvxAIauioYM&vet=12ahUKEwiq_NfqhIWGAxU9i_0HHZdHC-4QM3oECBgQAA..i&w=840&h=1200&hcb=2&ved=2ahUKEwiq_NfqhIWGAxU9i_0HHZdHC-4QM3oECBgQAA
هدایت شده از فراتر (اطلاع رسانی تربیت)
🔰 سلسله نشست های تربیتی مصباحالهدی(شماره۳)
❇️رویدادتخصصی: آینده من؛ من آینده
✅ ویژه طلاب برادرسراسرکشور
پایه ۶ (معدل بالای ۱۸)
و سطح دو (معدل بالای ۱۷)
[سنین بین ۱۹ تا ۳۰ سال]
🔰 مزایا؛
🔹 اولویت در جذب موسسه فقهی تربیتی مصباحالهدی
🔹 آشنایی با جدیدترین مسائل حوزه فقه تربیت
🔹 امکان گفتگوی حضوری با کارشناسان کشوری میدان تربیت
🔹گواهی شرکت در رویداد
🔶 زمان: پنج شنبه عصر ۲۷ اردیبهشت
و صبح جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
🔶مکان: شهر مقدس قم
(اسکان و پذیرایی جهت طلاب شهرستانی فراهم میباشد)
❌ ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر👇
https://eitaa.com/feghhe_tarbiat_mesbah
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
🔰فراتر؛
اینجا تمام اتفاقهای تربیتی رو میتونی پیدا کنی 📣💯
🆔 @fara_tarbiat
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مدیریت مونتاژی!
🎙 عینصاد
#️⃣ #ویدیو #کلیپ #تربیت
🛒 بــــرای تهــــیه 📙 کـــتـــــاب
مدیریت و سازندگی کلیک نمایید 👉🏻
#عین_صاد | عضو شوید
👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
هدایت شده از 🇮🇷 حوزه های علمیه
✨آغاز ثبت نام آزمون اختصاصی مقطع کارشناسیارشد مؤسسه آموزشی عالی اخلاق و تربیت قم
🔺با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴
🔵 دوره حضوری در ۴ رشته تحصیلی:
✅ تربیت اخلاقی
✅ اخلاق اسلامی
✅ مشاوره خانواده
✅ روانشناسی اسلامی
🔵 ویژه برادران و خواهران طلبه (دارای سطح دو)
🔷 مزایا:
🔸امکان ارائه رشتههای گروه اخلاق در سهترم
🔸امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در رشتههای علوم انسانی و سطح ۴ حوزه (با رعایت شرایط)
🔸برگزاری نشستهای مفید و بروز؛ انتشارات فعال؛ مجلات تخصصی؛ کتابخانه غنی؛ اساتید برجسته
🔸 آشنایی طلاب با مبانی اندیشههای اسلامی در رشتههای علوم انسانی
🔸 اعطای وام دانشجویی به میزان کل دوره
🔸امکان تخفیف تا ۸۰ درصد شهریه متغیّر ویژه رشتههای گروه اخلاق
✅ شرایط پذیرش:
1️⃣ اتمام سطح دو حوزه علمیه یا اتمام سطح ۱ حوزه علمیه به همراه مدرک کارشناسی تا تاریخ 1403/05/31
2️⃣ موفقیت در آزمون کتبی و شفاهی
✅ محل تحصیل: شهر قم
✅ محل برگزاری آزمون: شهر قم
✅ آخرین مهلت ثبت نام:
تا تاریخ 1403/02/25
✅ تاریخ برگزاری آزمون کتبی:
جمعه ۴ خردادماه ۱۴۰۳
☎️ تماس در ساعات اداری:
02532930520 (خط مستقیم)
02532918444 (داخلی 135)
🏢 نشانی مؤسسه:
قم، بلوار شهید آیتالله صدوقی(ره)، بلوار شهید شهبازی، مؤسسه آموزشی عالی اخلاق و تربیت، مدیریت پذیرش.
🔹 جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت دفترچه راهنمای آزمون به سایت و سامانه پذیرش موسسه اخلاق و تربیت مراجعه فرمایید:
🌐 azmoon.ueae.ir
📱کانال اطلاعرسانی در پیامرسان ایتا
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @ethicsgroup
┗━━━🍃🕊━
هدایت شده از باور
.
📌همه افراد خانه ما، وقتی میخواهند بخوابند حتماً یک کتاب کنار دستشان است. من فکر میکنم که همه خانوادههای ایرانی باید اینگونه باشند. توقّع من، این است.
💠 باید پدرها و مادرها، بچهها را از اوّل با کتاب محشور و مأنوس کنند. حتّی بچههای کوچک باید با کتاب اُنس پیدا کنند. باید خرید کتاب، یکی از مخارج اصلی خانواده محسوب شود.
✴️ مردم باید بیش از خریدن بعضی از وسایل تزییناتی و تجملاتی مثل این لوسترها، میزهای گوناگون، مبلهای مختلف و پرده و...، به کتاب اهمیت بدهند. اول کتاب را مثل نان و خوراکی و وسایل معیشتی لازم بخرند؛ بعد که این تأمین شد به زواید بپردازند.
🌀خلاصه، باید با کتاب اُنس پیدا کنند. در غیر این صورت، جامعه ایرانی به هدف و آرزویی که دارد - که حقّ او هم هست - نخواهد رسید.
📖 #نقش_داستان_در_تربیت 5⃣
🎤 #مقام_معظم_رهبری | بیانات در پایان بازدید از نمایشگاه کتاب، ۱۳۷۴/۲/۲۶
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
هدایت شده از همراه مربی | نوجهان
💠 رویداد تربیتی نقشینو
🌱تحولی فنآورانه در عرصه تربیت
ویژه تشکلها و فعالان دانشآموزی استانها
🔻آموزش کارگاهی برنامهسازی تربیتی با ابزارهای نوین همراه با رونمایی از سکوی (پلتفرم) توانمندسازی مربیان
⏳(ظرفیت محدود)
📲 جهت ثبتنام:
1- تکمیل فرم ثبتنام به آدرس
www.naghshinoo.ir
2- ارسال ۳۱۳ به سرشماره ۱۰۰۰۳۴۴۳۴۴
@hamrah_morabbi
32.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 زره مقاومت؛ روایتی از شهید محمدرضا زاهدی معروف به ابومهدی، از زبان رزمندگان حزبالله لبنان
🔸از همخونی با حاج قاسم تا یگانه شدن در سید حسن نصرالله
#شهید_محمد_رضا_زاهدی
#حزب_الله
#طوفان_الاقصی
#وعده_صادق
🔴 انتشار به مناسبت #چهلم سردار شهید محمدرضا زاهدی
▪️ترجمه اختصاصی از رسانه تاریخ مردمی انقلاب اسلامی اصفهان، مِنارِه
#نشر_حداکثری
🕌@menareh_isf
هدایت شده از اشتیاق طلبگی
نشست آینده حوزه ی علمیه_01.mp3
41.65M
🌱 هوالعلیم
🎙#گزارش_صوتی نشست تخصصی با موضوع:
نقش طلاب در آینده جهان، با سخنرانی #پرفسور_روح_الَله_رحمانی (استاد هوش مصنوعی دانشگاه تهران)
🗓 شنبه ۲ ذی القعدة الحرام۱۴۴۵
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از محسن انبیائی
و من کلامه علیهالسلام فی #نهج_البلاغة:
وَ اللَّهِ لَأَنْ أَبِيتَ عَلَى حَسَكِ السَّعْدَانِ مُسَهَّداً وَ أُجَرَّ فِي الْأَغْلَالِ مُصَفَّداً أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ أَنْ أَلْقَى اللَّهَ وَ رَسُولَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ظَالِماً لِبَعْضِ الْعِبَادِ وَ غَاصِباً لِشَيْءٍ مِنَ الْحُطَامِ وَ كَيْفَ أَظْلِمُ أَحَداً لِنَفْسٍ يُسْرِعُ إِلَى الْبِلَى قُفُولُهَا وَ يَطُولُ فِي الثَّرَى حُلُولُهَا
سوگند بخدا اگر شب را بيدار به روى خار سعدان (گياهى است داراى خار سر تيز) بگذرانم، و مرا در غل و زنجیر بكشانند، محبوبتر است نزد من از اينكه خدا و رسول را روز قيامت ملاقات كنم در حالی كه بر بعضى از بندگان ستم كرده و چيزى از #مال_دنيا غصب كرده باشم، و چگونه به دیگران ستم نمايم براى نفسى كه با شتاب به سمت كهنگى و پوسيدگى مىرود، اما در زير خاک مدتی طولانی باید باقی بماند!
✍🏻محسن انبیائی
https://eitaa.com/joinchat/3025535223C80e574a5aa
هدایت شده از محسن انبیائی
به جای آنکه دنبال بگردم کدام #سازمانها تقصیر و کدام #اشخاص قصور داشتهاند، باید به دنبال آن باشم که کدام #وظیفه بر عهده من بوده که تاکنون انجامش ندادهام!
#مردِ_میدان باشیم، نه #گیجِ_دوران!
✍🏻محسن انبیائی
https://eitaa.com/joinchat/3025535223C80e574a5aa
هدایت شده از محسن انبیائی
امام باقر علیه السلام فرمودند:
لَعَنَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فِي اَلْخَمْرِ عَشَرَةً: غَارِسَهَا وَ حَارِسَهَا وَ عَاصِرَهَا وَ شَارِبَهَا وَ سَاقِيَهَا وَ حَامِلَهَا وَ اَلْمَحْمُولَ إِلَيْهِ وَ بَائِعَهَا وَ مُشْتَرِيَهَا وَ آكِلَ ثَمَنِهَا (ثواب الاعمال شیخ صدوق، ج ۱، ص ۲۴۴)
رسول الله (صلی الله علیه و آله) ده نفر مرتبط با شراب را لعن فرمودند:
۱. کسی که درخت (انگور) را (به انگیزه تولید شراب) بکارد.
۲. نگهبان آن.
۳. تولیدکننده.
۴. کسی که شراب را بنوشد.
۵. تقسیم کننده شراب.
۶. آنکه شراب را (برای دیگران) میآورد.
۷. آنکه شراب را برایش میآورند ( و نهی نکند یا ...).
۸. فروشنده شراب.
۹. خریدار شراب (حتی اگر خود ننوشد، اما برای شرب دیگران تهیه کند).
۱۰. هر که از پول شراب استفاده کند (حتی اگر فروشنده، شخص دیگری باشد).
✍🏻محسن انبیائی
https://eitaa.com/joinchat/3025535223C80e574a5aa