eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
478 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
توییت "نیویورک پست": اگر بتوانید در عرض ۲۰ ثانیه دومین حیوان را در این تصویر پیدا کنید، یکی از یک درصد باهوش ترین آدم های روی کره زمین هستید. 👤 خاتون 🇮🇷نیمه پنهان 🇮🇷@nimeyepenhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با یه‌خورده خلاقیت بچه هاتون رو مسئولیت پذیر بار بیارید👌😍 🇮🇷نیمه پنهان 🇮🇷@nimeyepenhan
🔴چرا فارابی؟ ⏪رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور قزاقستان از فارابی نام برده و او را یکی از زمینه‌های اشتراک فرهنگی دو ملت ایران و قزاقستان دانستند. ◾️اما چرا فارابی؟ فارابی دانشمندی از اهالی فاراب (در ساحل جیحون) است که در میان دانشمندان جهان اسلام چند ویژگی برجسته دارد: ۱- بسیاری از تذکره‌نویسان در شیعه بودن او تردید ندارند. ۲- برخی او را اولین فیلسوف برجسته جهان اسلام می‌دانند. ۳- نظریه‌پرداز مدینه فاضله است و آن را مستلزم امامت و ولایت می‌داند. علاوه بر اینها فارابی حلقه وصل میان تمدن اسلامی ایرانی و جغرافیای ترکستان است و می‌تواند زمینه بازگشت آسیای میانه به ریشه‌های هویتی و تاریخی خود و پیوند با فلات ایران را فراهم کند. ◾️از این رو طرح فارابی به عنوان زمینه مشترک ایران و قزاقستان هم ابعاد فرهنگی و هم رهاوردهای راهبردی در توسعه قدرت نرم خواهد داشت. ✍ محمدجواد اخوان
🔸استاد دکتر احمد مهدوی دامغانی: 🔹من در ۹۴ سال عمر خود هر برکت و هر موفقیتی که داشتم و هر عنایتی که به من شده است و هر توجه و هر خلاصی از بلایی که داشتم به برکت قرآن و سیدالشهدا و ولی نعمت‌مان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بوده است و همیشه آن‌ها دستگیر من هستند. من جز از خدا و ائمه (ع) دستم به سوی هیچ کسی دراز نشده است. 🔸خداوند به من این توفیق را داده است که با زیارت عاشورای اباعبدالله مانوسم، ادعیه صحیفه سجادیه و ادعیه خاص مکارم الاخلاق را می‌خوانم، و این توفیق را دارم که هفته‌ای یک بار ختم قرآن می‌کنم. 🔹به همه توصیه می‌کنم که زیارت عاشورا را ترک نکنند. من حداقل ۸۰ سال است که صبح‌ها زیارت عاشورا را تلاوت می‌کنم. 🔸زیارت جامعه را در روز‌های جمعه ترک نمی‌کنم. 🔹من از ۱۰ ـ ۱۱ سالگی زیارت جامعه را به برکت شنیدن از پدرم حفظ کردم. 🔸به جوان‌ها توصیه می‌کنم که تمسک به قرآن کنند و تا آنجایی که می‌توانند و می‌فهمند قرآن بخوانند. توسل به حضرت سیدالشهدا و حضرت ولیعصر (عج) داشته باشند و همیشه از آن‌ها مدد بخواهند، نه از دیگری. 🔹مدد ز غیر تو ننگ است یا علی مددی. ◀️ روحت شاد ای مرد علم، روحت شاد ای مرد عمیق و پرمایه ، حیف ،حیف که نسل جوان امروز ما بیشتر دنبال هیاهو و جنجال است، نه علم اصیل ، وگرنه الان باید امروز که روز درگذشت شماست کل فضای مجازی نام و یاد شما بود. تقصیر شما نیست ، به قول حافظ فلک به مردم نادان دهد زمام مراد / تو اهل فضلی و دانش همین گناهت بس @ma_va_o
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویدئو پیوست مصاحبه ای از مستند پخش نشده ای از معاونت علمی است به تهیه کنندگی امیرحسین نوروزی و کارگردانی آقای مسعود دهنوی است. پ.ن : فیلم با اجازه تهیه کننده اثر انتشار پیدا کرده و نوشته روی فیلم جهت حفظ حق کپی رایت درج شده. 🌷🇮🇷🌷
🔰مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی برگزار می کند: 🗓برنامه زنده با موضوع: 💠 توسط استاد حجت الاسلام عبادی 🔻پخش به صورت همزمان در : 1️⃣ اینستاگرام 2️⃣ آپارات 3️⃣ سامانه پاسخگو 4️⃣ ایتا 🕚 زمان برگزاری: دو شنبه 30 خرداد ساعت 22 ❓ کانال همکاران مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات ‌دینی 🍀 پرسش کلید دانایی🍀 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
💠 کتاب «اندیشه‌ورزی؛ تأملی درباره تفکر نقادانه» روانه بازار نشر شد 🔸 این کتاب، اثر محمدکاظم شاه‌آبادی در ۸۸ صفحه به همت موسسه بوستان کتاب منتشر شد. 🔹اثر پیش رو با طرح مهارت‌هایی چون شجاعت و شهامت فکری، استقلال فکری، غلبه بر جزم اندیشی و سنجه هایی چون وضوح، دقت و همه جانبه نگری، خواننده را با اساسی ترین گام های رشد اندیشه ورزی آشنا می سازد. 🔸این اثر در ۴ فصل تألیف شده که عناوین فصول آن عبارتند از: ✅ خردورزی و بینش وری ✅ تقوا و فضایل فکری ✅ عناصر اندیشه، اجزای فکر ✅ سنجه های جهان روا 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
📣 «مدرسه معارفی درایه» تحت اشراف آیت‌الله میرباقری برای سال تحصیلی 14‌0‌1-14‌0‌2 از میان طلاب، دانش‌پژوه می‌پذیرد. 🔰 : آشنایی و انس با قرآن کریم و روایات 🔰 : ⏺ مرور کامل یک دور قرآن کریم و آشنایی با مفاهیم کلیدی و روایات تفسیری ⏺ خوانش مصادر اصلی حدیثی با محوریت کتاب شریف کافی ⏺ آشنایی با نظام اندیشۀ معارفی ⏺ کارگاه‌های آموزشی پیراحدیثی (اعتبارسنجی، منبع‌شناسی، تاریخ حدیث) 🔰 : ⏺ اولویت در جذب برنامه‌های پژوهشی ⏺ حمایت از پایان‌نامه‌های معارفی ⏺ کمک‌هزینه تحصیلی 🔰 : ⏺ اتمام دورۀ مقدمات و قبولی در مصاحبه ⏺ تعهد به اجرای دقیق برنامه‌ها 🔰 : ⏺ سه سال تحصیلی، ویژۀ سطح اول 🔰 : ⏺ از تاریخ 25 خرداد الی 25 تیر 1‌40‌1 ⏺ از طریق سایت مدرسه درایه: madreseyederaye.ir 🔗 برای اطلاعات بیشتر به نام کاربری زیر در پیام‌رسان ایتا پیام دهید: eitaa.com/madreseyederaye_ir ☑️ @mirbaqeri_ir
اندیشکدۀ قصد با همکاری مؤسسۀ معنا برگزار می‌کند: سلسله جلسات «علم اخلاق و تحلیل اقتصادی» ارائه دکتر علی سعیدی سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۷ هماهنگی حضور در جلسات: @k_mahdavi78 🆔 @QasdWay
📸 | شریعتی دلش می خواست روشنفکر مآب باشد.اروپا را بگردد. از زندگی اروپایی خوشش می آمد؛ منتهی نه به عنوان اینکه ضد دین است، می خواست دین را آشتی بدهد با این زندگی مدرن. دلش اینطور می خواست. آنوقت چیزهای آخوندی را مخالف خودش می دید، مزاحم خودش می دید. این بود که به آنها متلک می گفت. ۱۳۸۹/۰۸/۱۸ 📱 @mesbahyazdi_ir
🌀پایه‌های اصلی شکر نعمت؛ از خدا دانستن و شناخت نعمت 🔻رهبر معظم انقلاب؛ بعضی انسانها -که خود ماها هم از این قبیل هستیم- از بسیاری از نِعَم الهی غافلیم، غفلت داریم. مهم‌ترین نیازهای ما که در زندگی روزمرّه و عادی‌مان برآورده میشود، نعمتهای بزرگ خدا است: گرسنه میشوید، یک لقمه نان در دهانتان میگذارید، میجَوید، فرو میدهید؛ خب این چیز کمی نیست، خیلی از امکانات دست به دست هم داده‌اند که شما میتوانید این لقمه را بجَوید و فرو بدهید؛ بعضی‌ هستند نمیتوانند این را بگذارند [درون] دهانشان، یکی دیگر باید بگذارد دهانشان؛ بعضی هستند نمیتوانند بجَوند؛ بعضی هستند میتوانند بجَوند، نمیتوانند فرو بدهند؛ بعضی هستند فرو میدهند، نمیتوانند هضم کنند؛ بعضی هستند هضم میکنند، نمیتوانند دفع کنند. خب، یک کار عادی روزمره‌ی معمولی که انسان یک لقمه نان را بگذارد دهانش، به دست خودش، با اشتهای خودش و اشتها هم داشته باشد و بجَود و فرو بدهد، بعد هم دفع کند؛ ببینید چقدر نعمت دست به دست هم داده‌اند که این یک کار عادی روزمره حاصل شده برای انسان؛ بشناسیم این نعمتهای خدا را. وقتی انسان از یک نعمتی محروم شد، یک نعمتی از انسان سلب شد، آن وقت میفهمد که این نعمت در او بود؛ این پایه‌ی اوّل، بعد هم بدانیم که این از خدا است. کسی که اینها را بداند، شکر کرده؛ ولو نگوید «خدایا تو را شکر!»، همه‌ی وجود او شکر است؛ دل او شاکر است، روح او شاکر است، خاضع است، ولو حالا به زبان هم نگوید. این خیلی بهتر از این است که انسان نداند که این نعمت مال خدا است، از خودش بداند، اصلاً نشناسد نعمت را و یک «الهی شکر» هم به زبان و بی‌توجّه بگوید که ارزشی ندارد. پس حقیقت شکر این است. 🔺شرح حدیث در ابتدای جلسه درس خارج فقه - ۱۳۷۹/۱۰/۱۹ ‌╭━━━⊰◇⊱━━━╮ @javaan_enghelabi🇮🇷 ╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🌹حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمودند: ✅ سخن چون دارو است ، اندکش سود می بخشد و بسیارش کشنده است. 🔹میزان الحکمه ، ج۱۰ ، ص۱۹۹
تفاوت دو سبک فکری سازنده و سوزنده!
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 مادرو: من همیشه حافظه رهبر انقلاب را تحسین می‌کنم، ایشان گفتگوی خود با چاوز را به خاطر دارند. 👈آدما از مقایسه‌ی رئیس جمهور خرفت ابرگودرتی مثل آمریکا با فرهیختگه‌‌‌ای مثل رهبر معظم انقلاب، تو شوک میرن😅 🇮🇷 🔺 🔻 @khakestary_amar
⭕️اتمام حجت رهبر انقلاب 🔻حضرت : ✅هر کسی مردم را نسبت به فعّالیّت و تلاش و برنامه‌ریزی‌های مسئولین کشور بی‌اعتقاد و بدبین بکند، دارد به سود دشمن کار میکند؛ چه بداند، چه نداند.
هدایت شده از حامدانه
دولت و . شاید اگر حق رأی داشتند اوضاع متفاوت میشد. هر چه نگاه میکنم دولت ها، دولت های بزرگسالان و پیرمردها هستند. حتی نکرده اند یک نفر به عنوان دستیار و معاون رئیس جمهور برای بیش از یک چهارم جمعیت ایران منصوب کنند. همه دغدغه شان در همه وزارتخانه ها پیرمردها و بزرگسالان است. . دقیقا منظورم خردسالان و کودکان و نوجوانان کشور است. در سفر پروازی به پدر مس ایران گفتم حواستان به طلاهای مدیریت خودتان هست؟ گفتند کدام طلاها؟! گفتم فرزندان ۲۸۰۰۰ پرسنل مس ایران که حدود صد هزار نفر اند. مطمئنم خیلی از همین مدیران بزرگوار به عرصه خردسالان و کودکان و نوجوانان فکر هم نمی کنند. آقای وزارت خارجه اگر معاونت کودک و نوجوان داشتی وضع فرزندان نیروهای اعزامی و غیر اعزامی ات این نبود. شما همین نمونه را بگیرید و همه دستگاه ها را فکر کنید. چقدر برای این حدود سی میلیون جمعیت خردسال و کودک و نوجوان در برنامه های خود فکر می‌کنید؟ . آقای دولت ! ما می گوییم دولت ها نباید به فکر فقط امروز باشند و همه انرژی ها و ذخایر را تمام کنند. چه میشود که شما به فکر آینده نیروی انسانی کشور نیستید؟ فقط از بین بردن منابع مادی که خطا نیست بلکه عدم توجه به رشد و تعالی آینده سازان کشور خطایی بزرگ تر است. شاید بتوان گفت این عدم توجه مصداق ترک فعل است. . آقای دولت بنده از شما سوال میکنم لطفا بفرمایید چند جلسه برای اوقات فراغت که برای کودکان و نوجوانان می تواند هم فرصت باشد و هم آسیب برگزار کردید؟ در کدام جلسه مجموعه های کودک و نوجوان را جمع کردید و مانند ستاد ملی کرونا برنامه ریزی منسجم کردید؟ . آقای دولت و حاکمیت! نیازی به تصویب پول و اعتبار برای این کار نیست که نگران اعتبارات تان باشید که اگر بود به فرمایش حضرت آقا سرمایه گذاری است و ارزشمند. نیاز به دغدغه و خواستن ها و اراده هاست. فقط باید اهمیت کار کودک و نوجوان را باور کنیم. آن وقت این گونه رها با مجموعه های کودک و نوجوان دولت و حاکمیت برخورد نمی کردیم. . اما برای شما می گویم. ما در کشور یک نظام سیاستی خوب و منسجم و عملیاتی برای عرصه کودک و نوجوان نیاز داریم که تکلیف مجموعه ها را هم روشن کند. یادم هست با رفیق فعال بین المللی مان، چند سال قبل شش ماهی نشستیم و روی این تخیلات و دغدغه هایمان مباحثه کردیم و متن نوشتیم و هر روز بیشتر غبطه خوردیم از این همه ظرفیت و اهمیت رها شده. . اما شما بدانید ما با همه توان پای ایده ها و دغدغه های کودک و نوجوانی مان هستیم و آینده گام دوم انقلاب اسلامی را این دهه هشتادی ها و نودی ها می سازند. انشاالله @hamedtaghdiri 🖋️ حامد تقدیری
هدایت شده از مدار 01:20
امروز سالگرد نامگذاری کشور عزیزمان " ایران " است در سال ۱۳۱۴ ، نام رسمی “ایران” (به جای پارس و پرشیا) برای کشور ما انتخاب شد. نامی که امروز ایران گفته میشود، بیش از ۶۰۰ سال پیش " اِران " تلفظ میشد. زنده یاد سعید نفیسی نویسنده و محقق نامی ایرانی در دی ماه ۱۳۱۳ نام " ایران " را به جای "پرشیا" پیشنهاد کرده بود. واژه ی "ایران" بسیار کهن و پیش از آمدن آریایی ها به سرزمین مان اطلاق میشد و نامی تازه و ساخته و پرداخته ای نیست واژه " ایران" از دو بخش درست شده است: بخش اول " ایر " به معنی اصیل، نجیب، آزاده و شریف است؛ ‌بخش دوم به معنی سرزمین، جا و مکان است. معنی کلی واژه ایران، “سرزمین آزادگان و نجیب زادگان" میباشد. @madare0120
هدایت شده از رسانه فقه پزشکی
📣 برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع: مرگ مغزی (بررسی تطبیقی پزشکی، فقهی و حقوقی و پیامدها) استاد ارائه دهنده؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید ستوده استادیار دانشگاه علوم پزشکی استاد منتقد؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی فیاض استاد داور؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدعلی قاسمی و جناب آقای دکتر بابایی 📆 دوشنبه ۶/تیرماه/
۱۴۰۱
ساعت ۱۰ تا ۱۲ 📍 مدرسه عالی دارالشفاء، مدرس ۳ @medical_Fiqh | رسانه فقه پزشکی سایت | کانال ایتا | ارتباط باما
💡آشنایی بیشتر با دوره مربیگری سواد موسیقی 💠: ◽️آشنایی با تعریف موسیقی و معنا و تاریخچه آن جهان ◽️آشنایی با زبان موسیقی،‌ انواع نواها، آواها و گونه‌های موسیقی ◽️آشنایی اجمالی با صنعت موسیقی و حیطه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و هنری آن ◽️شناخت سبک‌های اصلی موسیقی، چهره‌ها، جریان‌ها و گروه‌ها ◽️شناخت انواع اثرات موسیقی بر جسم، ذهن و روان مخاطب ◽️تمرین روش‌های آموزش تیزگوشی به کودک و نوجوان ◽️آشنایی با توصیه‌های ایمنی برای انتخاب آگاهانه و کاربری مسئولانه موسیقی ◽️مروری بر مهمترین احکام فقهی و چالش‌های اخلاقی در دنیای موسیقی 💠: ◽️محیط تعاملی آموزش مجازی اسکای روم ◽️امکان طرح پرسش در حین جلسات ◽️پاسخگویی استادان به سؤالات فراگیران ◽️پشتیبانی دوره و ارائه فایل‌های تکمیلی و محتوایی آموزشی در پیام‌‌رسان بله ◽️امکان مشاهده‌ی فیلم جلسات برگزارشده بعد از هر جلسه (کلاس آفلاین) ✅ ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر: https://bmtc.ir/?p=14050 🎁 کد تخفیف مخاطبین کهکشان: kahkeshan 📢 مهلت ثبت‌نام: پنج‌شنبه ۲ تیر ماه 🔰 کاری از مرکز تربیت‌ رسانه‌ای باران با همکاری آکادمی کهکشان