eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
487 دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علامه کرباسچیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 هجدهمین سالگرد وفات استاد... 🔰صاحبدلی به مدرسه آمد ز خانقاه بشکست عهد صحبت اهل طریق را گفتم میان عالم و عابد چه فرق بود تا اختیار کردی از آن این فریق را؟ گفت آن گلیم خویش به‌در می‌برد ز موج وین جهد می‌کند که بگیرد غریق را 🔰 📢 تا دقایقی دیگر... رونمایی از پروژه تاریخ شفاهی زندگی و زمانه علامه کرباسچیان 🎥 پخش زنده از آپارات موسسه فرهنگی علامه کرباسچیان: https://www.aparat.com/Allameh_Karbaschian/live
🔵 وبینار آموزشی «رهبری تیم‌های کارآفرین فرهنگی» برگزار می شود 🔰 ثبت‌نام شرکت در این وبینار: 🌐 https://noavari.dte.ir/BxVVo •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🔸به بپیوندید:👇 ❇️ سایت | ایتا | اینستاگرام | آپارات | فانوس
هدایت شده از 
💧 فقَالَ سُبْحَانَهُ "وَ لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلافاً كَثِيراً"، وَ إِنَّ الْقُرْآنَ ظَاهِرُهُ أَنِيقٌ وَ بَاطِنُهُ عَمِيقٌ، لَا تَفْنَى عَجَائِبُهُ وَ لَا تَنْقَضِي غَرَائِبُهُ وَ لَا تُكْشَفُ الظُّلُمَاتُ إِلَّا بِهِ. 🌟همانا قرآن دارای ظاهری زیبا و باطنی ژرف و ناپیداست، مطالب شگفت آور آن تمام نمی شود، و اسرار نهفته آن پایان نمی پذیرد و تاریکی ها بدون قران برطرف نخواهند شد 📘 🔺🔺🔺🔺🔺
🏴 عرض تسلیت ✨انجمن علمی گروه اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، درگذشت مادر ارجمند سرکار خانم یحیی‌آبادی دبیر پیشین انجمن را به ایشان و خانواده محترمشان تسلیت عرض می‌نماید. امیدواریم در ایام عزای اباعبدالله این مادر صالحه با حضرت زینب کبری س و اولیای طاهرین علیهم السلام محشور و هم‌نشین باشند. سال گذشته غم پدر و امسال غم مادر حتما بسیار سخت است روح این والدین گرامی را با ذکر فاتحه و صلواتی شاد نمایید. 🤲 وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
هدایت شده از خانه هنر طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 معرفی مستند نام: بیتربیت کارگردان :سید حسین امام جمعه زمان : ۳۲ دقیقه موضوع: 🔹بعد از انقلاب اسلامی دغدغه مندان کشور برای تغییر نظام تعلیم و تربیت غربی که در زمان پهلوی گسترش زیادی پیدا کرده تصمیماتی می گیرند و اقدام به نوشتن سندی برای تغییر و تحول در این حوزه میکنند. 🔸مستند بی تربیت در واقع هم گزارش کوتاهی از چگونگی رقم خوردن این تاریخ پرپیچ خم آموزش و پرورش در ایران قبل و بعد از انقلاب است و هم اهمیت بحث تربیتی که دیگر در مدارس دیده نمی شود و راه حلی که میشود از این مصیبت خارج شد است. 🔹درواقع مستند بی تربیت روایت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که راه حلی هست برای تمام مشکلات آموزش و پرورش اعم از غربی بودن و خالی از محتوای تربیتی. 🔸مقام معظم رهبری در بسیاری از جلسات و دیدارها نیز پیگیر به نتیجه رساندن این سند تحول بنیادین بوده اند ولی آنچه که در نهایت و در اجرا رقم خورده است اصلا مورد رضایت نبوده و نیست. ایشان جایگاه بسیار بالایی برای امر تربیت و مخصوصا نسل آینده قائل هستند و از طرفداران این سند هستند هرچند به گفته خود ایشان این سند هدف نیست ولی پلی است برای رسیدن به آنچه مد نظر است. 🔗دریافت مستند از لینک زیر👇 https://b2n.ir/bi-tar 🔶 گوشه ای از اخبار و اطلاعات «هنر و رسانه دینی» @honaretollab
🔰 نرم‌افزار پاکنویس(اهمیت درست‌نویسی برای پژوهشگران) جناب آقای دکتر رضایی شریف آبادی لینک دسترسی: noorsoft.org/fa/Film/View/15311 ◾️بهره‌مندی از نرم‌افزارهای کمک پژوهشی... 🔰@hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
هدایت شده از رحا مدیا
🔘 ول کن این درسها را ❇️ درس ‌خواندن برای مجتهد شدن لازم است؛ البتّه من نمیگویم همه باید مجتهد بشوند در واقع یک واجب کفائی است ❇️ یک عدّه هم ممکن است نیاز به مجتهد شدن نداشته باشند، امّا برای فراگیری معارف اسلامی اجتهاد لازم است. ❇️ طلبه‌ی روشنفکر امروزی حق ندارد بگوید که «آقا، ول کن این حرفها را، [این] درسها را»؛ نه، باید درس خواند؛ بی‌مایه [فطیر است]. ❇️زمان مبارزات که ما مثلاً مکاسب می‌گفتیم، کفایه می‌گفتیم، بعضی از طلبه‌های پُرشور داغ دُور و بَر ما بودند در مشهد که واقعاً هم مبارزه می‌کردند. ❇️ [امّا] گاهی می‌شنفتم میگویند «آقا، این چیست؟»؛ من به آنها میگفتم اگر [این بحثها را] نکنید، بعد نمی‌توانید به درد نظام اسلامی بخورید. ❇️ نمی‌توانید استفاده کنید، نمی‌توانید به مردم چیزی یاد بدهید. این است که درس ‌خواندن، یک مسئله است. 🎤 امام خامنه ای، ۱۸ /۰۲/ ۱۳۹۸ @resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 خدمات کانال و صفحه جامعه فعالان تربیتی فتح الفتوح برای فعالان و دغدغه‌مندان عرصه تربیت 💠 ✔️ انتشار محتواهای تربیتی ✔️ معرفی مجموعه‌های موفق تربیتی ✔️ تبیین طرح‌های موفق تربیتی ✔️ اطلاع‌رسانی دوره‌های آموزشی و توانمندسازی و ... 💢 لطفا جامعه فعالان تربیتی فتح الفتوح را دنبال و به دوستان خود معرفی کنید 💢 🔰 کانال ایتا ؛ 🆔 Eitaa.com/fatholfotooh_net 🔰 صفحه اینستاگرام ؛ 🆔 instagram.com/fatholfotooh_net?utm_medium=copy_link 🔰 نشانی سایت ؛ 🌐 www.fatholfotooh.net
هدایت شده از 
📚 *مجموعه‌ی سه جلدی کتابچه‌ی بیانات رهبر انقلاب با موضوع زنان* شامل کتابچه‌های🔻 📘 با محبت و مدارا: نگاهی به اهمیت مسئله حجاب و راهکارهای ترویج و تبیین آن از منظر رهبر انقلاب اسلامی 📒 آبروی انقلاب: اهمیت فراگیری علوم دینی توسط بانوان در نظام اسلامی 📗 افتخار جمهوری اسلامی: علم آموزی و تحصیل زنان در بیانات رهبر انقلاب اسلامی 🛒 خرید به صورت تکی و عُمده (همراه با 10 تا 30درصد تخفیف) از فروشگاه دفتر قم موسسه انقلاب اسلامی (ارسال به سراسر کشور) ☎️ جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۵۳۷۷۰۲۸۵۲ تماس حاصل فرمایید. (از ۸ صبح تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ شب) 📲 نسخه PDF این جزوات هم‌اکنون در Khamenei.ir قابل دسترسی است. ❣️ @Khamenei_Reyhaneh
هدایت شده از نو+جوان
📚 *کتاب تابستان* 😢 تو کتاب خوندن تنبلی نکنین که از تنبلی‌های پرخسارته! 😎 💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار @Nojavan_Khamenei
هدایت شده از نو+جوان
*عمقی، کابردی، فایده‌محور* 😍 آقا در سخنرانی تلویزیونی ۱۴خرداد از درس‌های بی‌فایده‌ و وقت‌گیر مدارس گفتند و بر لزوم تحول آموزشی تاکید کردند. *🤔 نو+جوان از شما پرسید که چطور می‌توانید در این تحول اثرگذار باشید؟ و اینکه چه پیشنهاداتی برای مفید و کاربردی‌شدن آموزش‌ها دارید؟* 🌹 برخی پاسخ‌های ارسالی شما: 🔻 اسراء پیشنهادم اینه که تو زمان تدریس در مدرسه روزها و مسئولیت‌هایی اختصاص داده بشه به جوانان. و اینکه یه درسهایی که خیلی نیازش احساس میشه درمورد وظایف اینده است مثلا همسرداری فرزند داری و... اینان که کاربردی‌ان. یه سری درسها هستن که واقعا نیازن مثلا کارافرینی ولی چون توی کنکور نیست مدرسه ما از این وقت به درسای دیگه میده. 🔻 درزی به نظر من درس هایی که ما در دبستان و متوسطه می خونیم کاربردی نیستن؛ خیلی از درس ها رو از یاد می بریم، و بقیه هم به درد ما نمی خورن. اگر همون طور که آقا در یکی از سخنرانی هاشون گفتن دروس پایه رو به ما تدریس کنند ممکنه بیشتر به کارمون بیاد. 🔻 بینام به نظر من دانش آموزی که قصد تحول محیط آموزشی خودش رو داره اول باید در وجود خودش تحول ایجاد کنه. درحال حاضر که ما دسترسی مستقیم به عوامل آموزشی نداریم تا بتونیم با نظرات و پیشنهادات در مورد مبانی آموزشی برای تحول قدم برداریم، باید در وجود خودمان و همکلاسی ها و هم مدرسه ای ها این تحول رو ایجاد کنیم و از همین دروس که صرفا حفظ می شوند، درس هایی فایده محور که به درد زندگی بخوره بیاموزیم.مثلا از تاریخ عبرت، از ریاضی نکات قابل تامل در زندگی، از علوم درس خداشناسی، از ادبیات درس خوب و دلنشین سخن گفتن رو بیاموزیم و با دیگران به اشتراک بذاریم. و در حد توان خودمون درس ها رو فایده محور کنیم... 🔻 بینام ما باید درس امام زمان شناسی را راه اندازی کنیم که دانش آموز امام زمانش را بیشتر بشناسه و حتی اگر در قسمتی از روز یاد امام زمانش نیست در مدرسه که مکانی مقدس هست یادی از امام زمانش کند که با پرورش دانش آموزان انشاءالله حکومت شیعه قویتر شود و ظهور زودتر محقق شود. 🔻 یازینب(س) به نظر من باید برنامه گذاشته بشه صدا وسیما میتونه یه عده کارشناس های حرفه ومؤلف کتاب های درسی وچند تا دانش آموز بیاره ویه برنامه ۱۰یا۱۵قسمتی بزاره ودرباره کتاب های درسی وطریقه درس دادن معلما و... صحبت بشه درآخر نظر سنجی بین هرسه گروه گذاشته بشه بعد ۲ تابرنامه برای جمع بندی نظر ها گذاشته بشه مسئولین آموزش پرورش هم از این برنامه استفاده کنن وطبق اون بازم با کارشناسا بشینن وتصمیم بگیرن راهکار های عملیاتی بدن وعملیش کنن 🔻 بینام به نظرم در مورد آموزش خیلی ابعاد وسیعی وجود داره ک باید اصلاح بشه . اینجور نیست که فقط کتاب باید درست بشه یا کنکور رو بردارن یا نوع تدریس معلم یا صرفا نگاه به درس خوندن دانش‌آموز باشه اگر همه اینها با هم توجه شد تاثیر گذار خواهد بود! بعضی از کتابها کتاب خوبیَن و مطالب خوبی دارن اما نوع ویرایش بدی دارن و همینطور نوع تدریس بدی! بعضی وقتا سوالات امتحانات به‌گونه‌ای طرح میشه که حفظیه و فرد اگه مفهومی پاسخ بده ، صحیح کننده نمره نمیده... 🔻 یازینب کبری(س) بعضی از دروس معلما متخصص نیستن برای همین بچه ها به هیچ نتیجه ای نمیرسن چون به جواب سوالاشون نمیتونن برسن بعضی وقتا هم متأستفانه اخلاق معلم خیلی تودرس دانش آموز مؤثر هست نباید جوری باشه که بچه ترور شخصیتی بشه مقابل دوستانش وهمکلاسی ها اینم یه مشکلی هست که توبعضی مدارس حتی نمونه دولتی هم هست... 🔻 محمد سلام به نظر من که امسال کنکور دارم و رشته ام هم انسانی هستش واقعا تاسف میخورم که باید توی کنکور فقط مباحث رو حفظ کنم و فرقی نمیکنه که درسش دینی باشد یا جامعه شناسی فقط حفظ مطلب مهمه. برای مثال من برای خوندم کتاب دین و زندگی خیلی تاسف میخورم که دین که به این زیبایی و جذابی و شور انگیزی هستش رو اینقدر بد تدوین شده و اصلا جذاب نیست ولی دین خیلی خیلی جذابه و این کتاب باعث دوری بچه ها از معنویات میشه. 🔻م.م سلام الو 😁 اگه ملاک مون نمره نباشه، دیگه به هر درسی به اندازه ی ارزشش اهمیت میدیم و وقت میذاریم. خداوکیلی بعضی درسا رو صرفا باید درحد امتحان ترم واسشون وقت بذاریم م😅 یه چیز دیگه خدای نکرده بی حوصلگی یا تنبلی و... خودمون رو پشت سپر کاربردی نبودن دروس قایم نکنیم از فردا هرکی هر درسی رو توش ضعیفه میگه اینننن درررسسس کاربردی نیستتت!😉 ➖➖➖➖➖➖➖ 👈 *از شما دعوت می‌کنیم در این بحث شرکت کنید و نظرات خود را از طریق @alo_nojavan برای ما بفرستید...* 💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_khamenei
هدایت شده از 
روش شناسی استنباط آموزه های تربیتی.pdf
1.33M
استنباط آموزه‌های تربیتی () 🔹نویسنده: استاد 🔹هر چند ابواب مختلف فقهی از روش‌های مشابهی برخوردار هستند، اما هر یک نیز از اختصاصات منهجی برخوردارند. در این پژوهه که به قلم آیت الله اعرافی، مدیر محترم حوزه‌های علمیه به نگارش در آمده است، به برخی از اختصاصات روش‌شناسی یکی از ابواب فقهی اشاره شده است. 🔸 کانال روش‌شناسی اجتهاد (روشنا)
☝️☝️☝️این صوت از استاد حبیبی در بررسی اجمالی مواجهه حوزه با علوم انسانی و خطر روشنفکران حوزوی برای دوستانی که دنبال مباحث علوم انسانی و فقه تربیت هستند مفید است
💠تمدید مهلت ثبت نام رقابت های علمی نخبگانی کشوری تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ 🔴 با توجه به اتمام مهلت ثبت نام رقابت های علمی نخبگانی کشوری، و تقاضای علاقه مندان به شرکت در این رقابت ها ، کمیته اجرایی مهلت ثبت نام را تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ تمدید کرد. 🟠 لازم بذکر است زمان ثبت نام، دیگر قابل تمدید نیست. 🔵 متقاضیان از طریق سایت حوزه علمیه خراسان https://www.hozehkh.com/OneEntry.aspx?entryID=40808 ثبت نام کنند 🟢 (البته طلاب غیرخراسانی باید ابتدا از این طریق https://profile.hozehkh.com/fard/add?returnurl=http://www.hozehkh.com شناسه و رمز برای ثبت نام دریافت کنند) دبیرخانه رقابت علمی نخبگانی: https://eitaa.com/joinchat/3862560832C9abcc9c837 •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• @reghabat_elmi
به مناسبت رحلت حکیم محمدرضا حکیمی: روزى آيت الله ميلانى، در هنگام درس اصول، پس از اينكه بسمله گفت و خطبه خواند، چشم چرخاند و شاگرد جوانش را، كه در گوشه اى نشسته بود و در ديدگاه استاد نبود، نديد. سكوت كرد و سكوت مجلس را فرا گرفت كه مگر چه شده آقا درس را متوقف كرده است! آنگاه فرمود: آقاى حكيمى نيستند. افلاطون تا ارسطو حاضر نمى شد درس را شروع نمى كرد؛ مى گفت عقل در مجلس درس حاضر نيست.  [زندگینامه مشاهیر ایران و جهان ]  دبیرخانه رقابت علمی نخبگانی: https://eitaa.com/joinchat/3862560832C9abcc9c837 •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• @reghabat_elmi
هدایت شده از هادیانه ها
✅(نامه جوان 22 ساله به و پاسخ علامه) 🔹بسم الله الرحمن الرحيم 🔹محضر مبارک نخبة الفلاسفة وآية الله العظمی جناب آقای - ادام الله عمرکم ماشاء الله - سلام علیکم و رحمة الله وبركاته. 🔹کوتاه سخن آنکه جوانی هستم ۲۲ ساله، میزان تحصیل پنجم ریاضی. اشتغالات فعلی تحصیلات حوزه قم، حدود لمعه و اصول الفقه. آخوندزاده. 🔹محیط زیست: دو سال سربازی در تهران، شش سال کودکی در قم، تحصیلات اولیه و بیشتر تحصیلات دبیرستان نیز در قم، چند سالی کرمانشاه. 🔹چنین تشخیص می دهم که تنها ممکن است شما باشید که به این سؤال من پاسخ دهید. 🔹در محیط و شرایطی که زندگی میکنم و آمال و آرزوها بر من تسلط فراوانی دارند و مرا اسیر خود ساخته اند و سبب آن شده اند که مرا از حرکت به سوى الله، و حرکت در مسیر استعداد خود باز داشته و می دارند. 🔹🔹🔹درخواستی که از شما دارم برای من بفرمایید بدانم به چه اعمالی دست بزنم تا بر نفس مسلط شوم و این طلسم شوم را که همگان گرفتار آنند بشکنم و سعادت، بر من حکومت کند؟ 🔹یادآور میشوم نصیحت نمی خواهم و الا دیگران ادعای ناصحیت فراوان دارند. دستورات عملی برای پیروزی لازم دارم. همانگونه که شما در تحصیلات خود در نجف پیش استاد فلسفه داشتید، همان شخصی که تسلط به فلسفه اشراق داشت. (مسموع است). 🔹باز هم خاطرنشان می سازم که نویسنده با خود فکر می کند که شفاها موفق به پاسخ این سؤال نمی شود. وانگهی شرم دارم که بیهوده وقت گرانمایه شما را بگیرم. 🔹لذا تقاضا دارم پدرانه چنانچه صلاح می دانید و بر این موضوع میتوانید اصالتی قائل شوید، مرا کمک کنید. 🔹در صورت منفی بودن، به فکر ناقص من لبخند نزنید و مخفیانه نامه را پاره کنید و مرا نیز به حال خود واگذارید. متشکرم.1355/10/23 ✅ پاسخ علامه 🔸السلام عليكم 🔸برای موفق شدن و رسیدن به منظوری که در پشت ورقه مرقوم داشته اید لازم است همتی برآورده، توبه ای نموده، به و پردازید. 🔸به این نحو که هر روز که طرف صبح از خواب بیدار می شوید قصد جدی کنید که در هر عملی که پیش آید رضای خدا ۔ عز اسمه - را مراعات خواهم کرد. 🔸آن وقت در سر هر کاری که میخواهید انجام دهید نفع آخرت را منظور خواهید داشت، به طوری که اگر نفع اخروی نداشته باشد انجام نخواهید داد، هرچه باشد. 🔸همین حال را تا شب، وقت خواب ادامه خواهید داد و وقت خواب، چهار - پنج دقیقه ای در کارهایی که روز انجام داده اید فکر کرده، یکی یکی از نظر خواهید گذرانید. هرکدام مطابق رضای خدا انجام یافته شکری بکنید و هرکدام تخلف شده استغفاری بکنید. 🔸این رویه را هر روز ادامه دهید. این روش اگر چه در بادی حال، سخت و در ذائقه ، تلخ می باشد ولی کلید نجات و رستگاری است. 🔸و هر شب پیش از خواب اگر توانستید سور یعنی سوره حدید و حشر و صف و جمعه و تغابن را بخوانید و اگر نتوانستید تنها سورۂ را بخوانید. 🔸و پس از بیست روز از حال اشتغال، حالات خود را برای بنده در نامه بنویسید. إن شاء الله موفق خواهید بود. و السلام علیکم. محمد حسین طباطبائی 📚 مرزبان وحی و خرد ص48 @hadianeha
هدایت شده از مرکز مشاوره ماوا
👈آدرس کانال برخی روان‌شناسان محترم مركز مشاوره مأوا وابسته به مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در ایتا خدمتتان تقدیم می گردد: ✅ کانال تخصصی همراهان نوجوان؛ حجت الاسلام آقاي ؛ روان شناس و مدیر مرکز مشاوره مأوا: @eakhavi ✅ کانال حجت الاسلام آقاي دکتر ؛ روان درمانگر و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره): @mahkam_reza ✅ کانال جناب حجت الاسلام آقاي ؛ مشاور خانواده و مدیر مرکز مشاوره جامعة الزهرا(سلام الله علیها): @hamsardarl ✅ کانال جناب حجت الاسلام آقاي دکتر ، مشاور استعدادسنجی و جوان و مدیر مرکز مشاوره امام کاظم(علیه السلام): @abbasiaghavi ✅ کانال تخصصی کودک جناب حجت الاسلام آقاي دکتر ؛ روان‌شناس کودک و نوجوان؛ مدیر مرکز مشاوره روشنان: https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe ✅کانال جناب حجت الاسلام دکتر ؛ استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی http://eitaa.com/Mohyiee ✅مرکز مشاوره ماوا✅ @moshaveremava
💎 حکمت ٢٠۵ نهج البلاغه «گنجايش نامحدود ظرف علم» وَ قَالَ (علیه السلام): كُلُّ وِعَاءٍ يَضِيقُ بِمَا جُعِلَ فِيهِ، إِلَّا وِعَاءَ الْعِلْمِ، فَإِنَّهُ يَتَّسِعُ بِهِ. و درود خدا بر او، فرمود: هر ظرفى با ريختن چيزى در آن پر می‌شود، جز ظرف دانش كه هر چه در آن جاى دهى، وسعتش بيشتر مى شود. 🍀☘️🌿🌱🌻🌼🌸💐🌱🌿☘️🍀
🔅 انسان بما هو انسان، منهای وحی و منهای اتّصالش به علم الهی نمی‌تواند تولید علم داشته باشد. اگر در حوزه علوم انسانی، علمی تولید شد که متّصل به وحی نبود، این علم، علم صحیح نیست؛ این یک باطل است. کاری هم که ما انجام می‌دهیم، اسمش کشف است و نهایتش تدوین. یعنی ما در متن دین جست و جو می‌کنیم، آن چیزی را که خدا گفته است می‌فهمیم و استنباط می‌کنیم. 🔅 تکرار می‌کنم، ما فقط چیزی را که هست، کشف می‌کنیم، همین. کار ما فهمیدن است، تفکّر است، تدبّر است. ما در علم الهی تدبّر می‌کنیم، در علم الهی تفکّر می‌کنیم و بعد با استعدادی که خدا به ما داده به کشفیّاتمان مقداری نظم می‌دهیم و آن را تدوین می‌کنیم. دیگر فراتر از این چیزی نداریم. ┈┈┈┈┈•┈┈┈••✾✾✾••┈┈┈•┈┈┈┈┈ 🔳در ترویج معارف اهل بیت سهیم باشید. @mabaniroshd
🔹 لینک ورد به جلسه : https://stream.aminidc.com/embed/livehowzeh 🆔 جهت سوال از اساتید محترم و یا اعلام نظرات خود در زمان جلسه می توانید به آیدی @mtahzib در پیام رسان ایتا پیام ارسال نمائید 🔸معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه
Document in DsoFramerControl.pdf
135.6K
اطلاع رسانی فراخوان مقاله جهت انتشار در فصلنامه آیین علوی
کارگردان: مهدی خرمی از متربیان قدیم مؤسسه نخبگان میثم تمار قم و دانشجوی دانشگاه فرهنگیان. موضوع: مدارس غیرانتفاعی.