روی خط سملقان
🎥 شرح حادثه سقوط بالگرد رئیسجمهور و همراهان از زبان غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهور
🎥 شرح حادثه سقوط بالگرد رئیسجمهور و همراهان از زبان غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهور
🔹پرواز از پایین دست سد به سمت تبریز انجام شد؛ هوا صاف و کاملا شفاف و روشن بود؛ هیچ پدیده جوی خاصی را نداشتیم.
🔹بعد از حدود نیم ساعت تا ۳۵ دقیقه از طی مسیر در منطقه مجاور معدن مس سونگون، قبل از اینکه به اینمنطقه برسیم در دره مجاور این منطقه که به عنوان خط سیر بالگردها انتخاب شده بود، لکه ابری مانند سفرهای که در بیابان گسترده شده باشد، مشاهده شد و صحبتی از مِه نبود.
🔹ممکن است در پایین دست و گودی دره مِه باشد ولی هوای باز و شفاف بود اما در منطقهای محدود این لکه ابر وجود داشت اما از نظر ارتفاع پروازی به گونهای بود که مواجه با این ابرها یا حتی قدری پایینتر از ابرها بودیم.
🔹شهید مصطفوی که خلبان بالگرد حامل رئیس جمهور و فرمانده مجموعه هلی کوپتری بودند، به سایر بالگردها اعلام میکند که ارتفاع بگیریم و به بالای ابرها برویم و از بالای ابرها ادامه مسیر بدهیم.
🔹بالگردها به بالای ابرها آمدند؛ ما بالگرد شماره ۳ بودیم بالگرد وسط حامل رئیس جمهور و بالگرد جلویی هم سایر همراهان این هیأت بودند؛ بعد از ۳۰ ثانیه خلبان بالگرد ما متوجه شد که بالگرد اصلی (وسطی) همراه ما نیست؛ شرایط کاملا عادی و معمولی بود و موضوع سختی نبود؛ حتی در برخی پروازهای هواپیمایی لرزشهایی داریم اما در این مسیر، همه چیز عادی بود و بلافاصله هم ابر تمام شد.
🔹در ادامه در هوایی قرار گرفتیم که زیر پایمان ابر نبود و خط الرأس زیر پایمان را میدیدیم و در مجاورت آن معدن مس سونگون بود.
🔹چون این بالگرد در بین ما نبود، بلافاصله خلبان بالگرد ما دور زد و به عقب برگشت از کمک خلبان پرسیدم چرا برمی گردید؟ گفت یکی از بالگردها نیامده است و احتمال میدهیم نشسته باشد و فرود اضطرای کرده باشد چون هر چه صدایش میزنیم، ارتباط رادیوییمان قطع است و پاسخ نمیدهد؛ گفت یک دقیقه و ۳۰ ثانیه قبل ارتباط رادیویی داشتیم.
🔹قرار شد بگردیم و بعد منتظر بشویم تا آنها هم بیایند؛ چند دور روی منطقه زد ولی در بخشی که سفره ابر بود، زیر پایمان را نمیدیدیم امکان اینکه به زیر ابر هم بروند مقدور نبود یکی دو دوری زدیم ولی به ناچار در ۳۰ ثانیه در محوطه معدن مس سونگون فرود آمدیم و پیگیر ماجرا شدیم.
@IRNA_1313
۲ خرداد ۱۴۰۳
بحث دست داشتن اسراییل در موضوع سقوط هلیکوپتر رییس جمهور، یکی از خطرناک ترین خطوطی است که میشود به ذهن جامعه تزریق کرد. از بین این همه احتمال چرا باید چیزی که تا این لحظه هیچ سند و مستندی برایش نیست را برجسته کرد؟ این روایت فقط یک برنده دارد: اسراییل.
اسراییل میتواند با فروش غیررسمی این روایت از طریق رسانههای درجه دو و سه در قالب شایعات هم حس ذلت را به ایرانیان وارد و حس قدرت ملی حاصل از وعده صادق را خنثی سازی کند و هم در جامعه خود اسراییل بخشی از تحقیر وعده صادق را کم کند.
اسراییل نیازی به ترور رییسی ندارد. به همین نیاز دارد که من و شما ساده لوحانه این شایعه را تکرار کنیم و به ان وزن دهیم و در ذهن افکار عمومی به یک واقعیت تبدیل کنیم.
twitter(jedaaal)
۲ خرداد ۱۴۰۳
⬛️ابراهیم رئیسی تنها نام یک فرد نبود...
◾️او «نمادِ» پروژهای بود که از اردیبهشت ۱۴۰۰ کلید خورد.
◾️نمادِ پروژهی آزاد کردن ایران از غل و زنجیر تحریمهای آمریکا.
◾️نمادِ پایانِ شرطی شدگیِ بازار و معیشت ایرانیان به مواضع واشنگتن و بیانیههای خزانهداری و اوفکش.
◾️نمادِ گرفتنِ تصمیمِ قطعی برای حرکت به سمت خنثی سازی تحریمها به جای انتظار برای احیای موهومی به نام برجام.
◾️نمادِ پروژهی پیوستن ایران به بریکس و پیمان شانگهای.
◾️نمادِ احیای روابط منطقهای از ترکمنستان و افغانستان تا سعودی و عراق.
◾️نماد حضور فعال در آفریقا و آمریکای جنوبی.
◼️ازینرو عربدههای پر از نفرت و کینهتوزی که علیه نام او در این ساعتها در رسانههای غربی و مزدوران فارسیزبانشان میبینید اصلا عجیب نیست، علیه شخص رئیسی هم نیست. کینه آنها علیه ایران است و نقشی که این سالها به عنوان یکی از چند بازیگر اصلی در نظم چندقطبی و پسا آمریکایی پیدا کرده.
🌐twitter(jedaaal)
۲ خرداد ۱۴۰۳
6.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا داریم از شهید رئیسی حمایت می کنیم؟
۲ خرداد ۱۴۰۳
8.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تصاویر هوایی از سیل عظیم جمعیت در تشییع میلیونی شهید رئیسی در شهرهای تهران، تبریز، مشهد، قم و بیرجند
۴ خرداد ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩پایان ماموریت
سفر به خیر آقای رئیسجمهور
این بار تو به میز ریاست وفا نکردی...
Eitaa::mosesom
۴ خرداد ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپی از خویشتنداری شهید رئیسی در مناظرات ریاست جمهوری
#ارسالی اعضای کانال
Eitaa:Farajaleb
۵ خرداد ۱۴۰۳
7.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زمستون ۹۹ وقتی که رئیس قوه قضائیه بود اومده بود بجنورد...
راننده های حمل بار تا ماشینش رو می بینند شروع می کنند به صدا زدنش اونم...👆
۸ خرداد ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیام تسلیت بزرگان اهل سنت خراسان شمالی در پی شهادت آیت الله رئیسی
۸ خرداد ۱۴۰۳
5.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی شهید جمهور گره گشای کولبران کردستان شد...
۸ خرداد ۱۴۰۳
۱۰ خرداد ۱۴۰۳
دومین گزارش هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد
🔹۱. گزارش هواشناسی در ۳۰ اردیبهشت هوای حاضر و پیشبینی فرودگاه تبریز (مبداء) تا مقصد اول و دوم گروه پروازی (پل آغبند و سد قیزقلعهسی) تا ساعت ۰۸.۵۰ صبح مساعد و متناسب با شرایط پرواز با دید بوده است. اما هوای مسیر برگشت با دریافت آخرین اسناد دریافتی و اظهارات خلبانان و سرنشینان ۲ بالگرد دیگر نیاز به بررسی بیشتر دارد.
🔹۲. بخش اعظمی از اسناد، سوابق و مدارک مرتبط با تعمیر و نگهداری بالگرد سانحهدیده بررسی دقیق شد و اشکالی که به لحاظ تعمیرات و نگهداری بتواند در وقوع سانحه موثر باشد مشاهده نشد.
🔹۳. ظرفیت بالگرد از جهت تعداد سرنشین و تجهیزات، متناسب با حداکثر وزن استاندارد بالگرد در شروع پرواز و به هنگام برخواستن از مبداء تا مقصد و مسیر برگشت در حد مجاز رعایت شده است.
🔹۴. بر اساس پیادهسازی مکالمات ضبطشده بین خلبانان گروه پروازی، آخرین تماس با خلبانان بالگرد سانحهدیده تا زمان وقوع حادثه و پاسخندادن آنها ۶۹ ثانیه طول کشیده است و هیچ گونه اعلامی مبنی بر وضعیت اضطراری ضبط نشده است. (زمان تقریبی اعلام شده (حدود ۱.۵ دقیقه) در گزارش اوّل با پیاده سازی نوار ضبط شده در بالگرد MIL-۱۷، ۶۹ ثانیه تأیید میشود.)
🔹۵. با توجه به نمونهبرداری و آزمایشات صورتگرفته از بقایا و قطعات بالگرد و نحوهٔ پراکندگی آنها و فواصل اجزای جداشده از بدنهٔ اصلی، وقوع انفجار ناشی از خرابکاری در جریان پرواز و لحظات قبل از برخورد به دامنه ارتفاعات منتفی است.
🔹۶. در طول مدت مأموریت و تا ۶۹ ثانیه قبل از وقوع سانحه، تماس روی فرکانسهای مشخص شده با بالگرد سانحهدیده برقرار بوده و آخرین تماس و پیام نیز توسط فرمانده گروه پروازی (شهید مصطفوی) صورت گرفته لذا هرگونه بروز اختلال در سامانه ارتباطی و یا تداخل فرکانسی منتفی است. (ارتباط بین ۲ فروند بالگرد دیگر کماکان تا فرود در معدن مس سونگون ادامه داشته است.)
🔹۷. برابر گزارش کارشناسان تخصصی آثاری ناشی از اقدامات جنگ الکترونیک بر روی بالگرد سانحه دیده مشاهده نشده است.
@TasnimNews
۱۰ خرداد ۱۴۰۳